Vapaa keskustelu > Saivartelija

Idols [Se tulee taas]

<< < (2/90) > >>

Elanor Kaunis:
Hihi, mua on yllytetty menemään Idolsiin jo vähän aikaa. :D En ole menossa! Naurettavaa hommaa!

Siis ei itse kilpailu, se on vallaan viihdyttävä - katsottiin koko Amerikan Idol - ja hyvä kilpailija sen voittikin tänä vuonna. ^^
Puhun siitä jälkihöyrystä jota tulee... suomessa ei pääse ikinä eroo idols leimasta... en tahdo olla Idols-Elanor elämäni loppuu asti. :P

Voisin mennä esikarsintoihin kuulemaan mitä sanomista tuomareilla olisi laulustani, mutten kyllä jatkaisi, vaikka jatkoon pääsisinkin. Ei minulla olisi aikaakaan leikkiä laulajaa... pitää opiskella ja olla perheeni kanssa.
Enkä siis edes usko että pääsisin esikarsinnoista läpi! :D On mulla laulunääntä jonkun verran, mutta en usko että olisin tarpeeksi innoissani, saatika karismaattinen enkä tahdo nolata itseäni koko maan edessä. Omanarvontunto nousee ylemmäs kuin luulot laulustani. x)

Kuitenkin aina välillä leikin, että laulan tuomareille ja olen jo miettinyt liudan laulujakin sitä varten. :D Mutta se on vaan omaksi huvikseni.

Carabella Lëralondîr:
Itse päätin ilmoittautua, koska tiedän että muutamat ystäväni olisivat muuten ilmiantaneet. Ja en oikeastaan ole edes menossa mielellä pakko voittaa tai päästä jatkoon, kunhan kokeilemaan. Itseäni ei oikeastaan liikuta piiruakaan tuleeko haukkuja vai kehuja. Mutta en usko että ihan täysin olen itseäni nolaamaan menossa, koen sentään laulavani sen verran jees.

Kappale on vain vaikea päättää. Jani Wickholm sanoi jossain haastattelussa, että ei sillä Idols-leimalla väliä kun tekee itse mitä tahtoo. Suoraan sanottuna melkein sanon, että Idols ei leimaa, jos sen ei anna leimata ja luo oman taipaleensa persoonallisesti. Tarkoittaen sitä, että totta kai alussa ollaan Idols-Annaa ja Idols-Aria, mutta lopulta esiintyjä itsehän sen päättää mitä musiikkia tekee ja haluaako pitää Idols-leimansa. Joillekin Idols puolestaan on ainoa mahdollisuus päästä tekemään mitä haluaa. En minäkään enää osaa luokitella Ari Koivusta Idols-Ariksi, sekin unohtuu ja Antti Tuisku on lähtenyt tekemään omaa uraansa. Enkä minä mitenkään Amerikoissa olevia Idols-voittajia/osallistujia, kuten Kelly Clarksonia, Carrie Underwoodia tai Chris Dauhgtrya osaa mieltää enää tähän kategoriaan. Mietinkin siksi uuden kysymyksen:

Miksi American Idols-kisaajia ei niin helposti mielletä Idolseiksi kuin suomalaisia? Onko kyse siitä, että tämä tapahtuu omassa keskuudessa ja Amerikoista tulee niin paljon musiikkia tänne vai mikä syy tähän on? On nimittäin tullut huomioitua, että otetaan Kelly Clarkson yms. ameriikan puolelta tulevat laulajat enemmän todesta kuin suomalaiset Idols-laulajat.

Amy Malfoy:
Kyllähän sitä osallistumista on tullu mietittyä, mutta sitten käy varmaan niin, että kun sinne tuomareidein esiin pääsee niin sanat kuulostaa varmaan naurulokilta :D
Tosin tuleepahan sitten katsojille hauskaa...
Olen jo miettinyt valmiiksi hirveät haukkupuheet tuomareille kun en pääse jatkoon
"Siis ne on niiin kauheita yhyy... mä oon saanu singstarsissa yli 9500 pistettä ja kävin ala-asteella kuorossa!" :D
Mutta kyllä sitä seurata ainakin aion, jollen nyt saa yhtäkkiä jotain rohkeuspuuskaa ja ilmottaudu....

~Amy

Carabella Lëralondîr:

--- Lainaus ---Se johtuu varmaan siitä, että amerikkalaiset Idols-voittajat ovat parempia. Kyse ei ole niinkään siitä, että suomalaiset olisivat huonompia laulajia vaan siitä, että Amerikan Idolsissa haetaan kilpailijoita paljon suuremmalta alueelta. Pitäisi varmaan järjestää Euroopan Idols, jotta voitaisiin vertailla toisiinsa.
--- Lainaus päättyy ---

Näin kyllä onkin. Mutta mikä on siinä, että suomalaisia idols-laulajia ei oikein oteta todesta, vaikka hekin olisivat hyviä? Koska Suomessa Idols koetaan jokseenkin enemmän vitsinä. Amerikassa se taas otetaan enemmän todesta. Taso tietenkin on korkeampi, mutta ei sen silti pitäisi tehdä suomalaisista Idols-laulajista vitsiä (paitsi tietenkin niistä, jotka oikeasti ovat sellaisia).

Oujea. Sain vihdointänään päätettyä biisini. Älkää kysykö miksi olen tekemässä tän, en tosiaan tiedä.

Voldemort:
Musta ne American Idols-voittajat eivät ole kyllä yhtään parempia.  ;D Ainoastaan kuulostavat vähän erilaiselta Hollywood-soundilla, mutta jotenkin aina odottaisin, että sieltä löytyisi parempiakin laulajia kuin ne Idols-voittajat. Massaahan sieltä löytyy. Toisaalta minusta tuntuu, että ne oikeasti hyvät laulajat eivät minnekään Idolsiin koskaan päädykään vaan he päätyvät tekemään musiikkia muuten. Idols on halpistie taivaisiin, mutta ne lahjakkaimmat laulajat bongataan jo muuten tai he ovat niin innoissaan jutustaan, etteivät jää odottamaan mitään Idolsia. Hmm... joo, eli kuulostaa siltä kuin olisin sitä mieltä, että Idols on vähän sekundajuttu.  ;D Eipä se oikeastaan sitäkään tarkoita, mutta silti se on sellainen maallikon tie, ei muusikon tie. 

En mä kyllä oikeastaan ole tätäkään mieltä, koska musta se on ihan sama, mitä kautta musiikkia ryhtyy tekemään, mutta ehkä mä miellän sen siksi näin, koska se on vähän niin kuin minusta kirjoituskilpailut ovat ovat se väylä julkaisuun, kun ei keksi mitään muuta keinoa.  8) Musiikkikisat ovat kivoja, viihteellisiä ja korkeatasoisia, mutten voi sille mitään, että ne tuntuvat keinotekoisilta. Ehkä se on hulabaloo, joka tekee sen vaikutelman. Miksi kisoista pitää tehdä niin showta ja draamaa eikä voi keskittyä vain asiaan? Nostaisi ehkä arvostusta. Jos laitetaan vierekkäin joku Idols-voittaja ja joku muu niin helppoa sitä on mieltää se toinen enemmän artistiksi ja muusikoksi kuin se Idols-voittaja, koska se on sen yhden kilpailun ansiosta ja johdosta saanut taakseen suuret tekijät ja rahat. En sano, ettei Idols-voittaja sitä ansaitsisi, mutta silti mielikuva on helposti sama kuin äkkirikastumisessa lottovoitolla sen sijaan, että olisi uurastanut vuosikymmenet voittonsa eteen.  :P Toisin sanoen sellaisen laulajan, joka on jo aloittanut pitkän ja sitkeän uurastamisen menestyksensä eteen, ei kannata mennä Idolsiin, koska mielikuva siitä on se, että sinne voi mennä kuka tahansa puskista laulamaan tekemättä yhtään töitä laulunsa eteen ja menestyä.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta