Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Yöradio | S | Sirius/Remus | raapale

<< < (2/2)

Fairy tale:
Toisinaan minun pitäisi pitää näpit erossa Sirius/Remuksesta. Ai miksikö? No, hyvin usein he ovat minun päässäni samat hahmot kuin Sherlock ja John Uuden Sherlockin versiossa. Ja tässä kävi juuri niin. Tämä kirjoittamasi pätkä vei minut "Sokean pankkiirin" jaksoon rautateille ja siellä puiseen rakennukseen, joka heiluu aina kun junat menevät ohitse. Siellä Sirius nyt polttaa röökiä ja radio rahisee, siellä ratapihan tönössä. Sait ainakin aivosoluni viemään minut aivan muihin maisemiin.  :)

Ja se, ettei Remus ole kovinkaan seikkailunhaluinen ajattelin johtuvan siitä että hänet on jo temmattu seikkailuihin, joissa kaikissa hän ei halua olla mukana, mutta toisissa hän on ihan mielellään, vaikka ei niihin hakeudukaan. Sitä varten hänellä on Sirius.  :D

Parris:
Ihana! Tiivis kohtaus, johon lukijana on helppo sukeltaa. Yksityiskohdat kolmannesta tupakasta särisevään radioon ja viileistä sormista pimenevään huoneeseen loivat tähän todella kivan tunnelman. Makustelin tässä paljon kivoja sanoja - yöradio, tuuletusluukku, seikkailunhalu - ja tämä vei minut suoraan 70-80-lukujen taitteeseen, kelmien nuoruuteen. Remus toimii järjen äänenä, kun Sirius intoilee jostakin tuolla kaukana olevasta, ja epäonnistuu, koska Siriuksen päättäväisyyttä ei kukaan tai mikään taita.

Tässä kommentissa ei ole varmaan järjen hiventäkään, tulipahan ulos nyt tajunnanvirtana tai ohikulkevana junana. Kiitokset tästä paljon sulle, Piraatti, aivan ihana pieni synttärilahja <3

Kelsier:
Kommenttiarpajaisista hei!

Tämäpä oli sympaattinen tuokiokuva Siriuksen ja Remuksen mahdollisesta elämästä. Erityisesti minua huvitti miten olit kuvaillut Siriuksen vallanneen sängyn - kuin koira konsanaan. Kokonaisuudessaan tässä oli kivan mystinen tunnelma. Missä Remus ja Sirius oikein ovat, kun junat kulkevat noin läheltä ohi? Mistä Sirius/Remus on kuullut lentävistä lautasista? Radiostako? Raapale herätti paljon pohdintoja. :)

Kiitos, kun kirjoitit! :-*

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta