Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

The Elder Scrolls: Nimettömän NPC:n raskas ja mitätön elämä (S, "Whiterun Guard", oneshot)

<< < (2/2)

mursuhilleri:
Tervehdys kommenttikampanjasta! Valkkasin tän sun listauksesta, koska oon tässä viime aikoina pelaillut Skyrimiä ja tällainen ficcihän sopii siihen hullutukseen paremmin kuin hyvin! Se on aina silleen, että sitä välillä pelaa ihan 247, ja sit se unohtuu kokonaan pitkäksi aikaa, kunnes taas tulee sellainen kausi, että pakko pelaa ihan aamusta iltaan ja illasta aamuun.

Ficciin! Tää oli samaan aikaan tosi raastavan surullinen ja sit kuitenkin ihan älyttömän hulvaton ;D Olit sisällyttänyt tähän tosi nerokkaasti noita vartijoiden hokemia ja muitakin pelistä tuttuja asioita. Ja siis A/N:ssä sanoit, että tämä on kasattu yksittäisistä tekstinpätkistä, niin ei sitä huomannut ollenkaan, tää oli oikein sujuva kokonaisuus ja mukavaa luettavaa :)

Musta on ihan super surullista, että tämän kyseisen Whiterunin vartijan tekisi kovasti mieli jutella jollekin, mutta kun se pirun Dovahkiinkaan ei kuuntele ja varastaa vaatteetkin päältä. Prkl >:(


--- Lainaus ---Nukkumaankaan ei koskaan päässyt, vaikka hän öisin puhelikin itsekseen, että muutama tunti enää ennen kuin pääsisi kömpimään vällyjen väliin.
--- Lainaus päättyy ---
Apuaa, ihan hirveetä ettei pääse koskaan nukkumaan! Musta jotenkin karu ajatus, että vartija yön pimeinä tunteina uskottelee ja vakuuttelee itselleen, että kyllä sitä kohta pääsee nukkumaan, mutta se hetki ei tulekaa koskaan :'( Tiiätkö se fiilis, kun odotat jotain kovasti ja innolla, mutta sitten sitä ei koskaan tapahdukaan. Nyyh. Vartija-parka.


--- Lainaus ---Jotkut sentään olivat kiinnostuneet nimettömien vartijoiden itseään toistavista jutuista edes sen verran, että olivat myöhemmin puineet lausahdusta nuolen saamisesta polveen ja esittäneet teorian, jonka mukaan se viittasi avioon astumiseen. Eikä sekään toisaalta edes totta ollut, Skyrimin kaupunkien vartijoilla vain sattui kaikilla olemaan onnettomuusalttiit, nuolia houkuttelevat polvet. Whiterunin vartijat eivät olleet poikkeuksia.
--- Lainaus päättyy ---
TÄMÄ! Siis mä oon kuullut kanssa sitä spekuloimista, että tuo nuoli polvessa tarkoittaisi naimisiin menemistä ja perheen perustamista, mutta sit oon kans kuullut sitä, että se EI ole ollenkaan näin. Mä kyllä tykkään tosta teoriasta itse niin paljon, että aina ajattelen että se on totta, vaikka oonkin kuullut, ettei se pidä paikkaansa. Mutta sit toisaalta palatakseni edelliseen lainaukseen, missä välissä vartija hoitaisi parisuhdetta ja lapsia, jos ei koskaan pääse vartijavuorosta edes nukkumaan ;D


--- Lainaus ---Nimettömäksi jäänyt vartija ei ymmärtänyt, miksi kukaan oli niin hullu, että lähti oma-aloitteisesti hyökkäämään päin ketään, jonka haarniska oli joko tehty lohikäärmeen luista tai stalhrimista, joka kantoi aseenaan daedraprinssiltä saatua artefaktia, ja joka kaiken lisäksi pystyi alistamaan lohikäärmeitä tahtoonsa.
--- Lainaus päättyy ---
Hahaha mä aina mietin tätä kans! On kyllä aikamoinen hulluuden merkki, jos lähtee yrittämään Dovahkiinin ryöstämistä.


--- Lainaus ---Mutta toisaalta, olihan vartija itsekin valmis hyökkäämään saman ilmestyksen kimppuun, jos huomasi tämän vahingossa potkaisevankin kanaa,
--- Lainaus päättyy ---
Voihan Skyrimin kanat ;D Ensimmäisellä pelikerrallani tapoin kanan Riverwoodissa, ihan siis pelin alussa kun ekan kerran pääsin sinne. En edes tajunnut, että kaikki suuttui mulle nimenomaan sen kanan takia ;D Ihmettelin vaan, että miksi nää yrittää tappaa mut. Onneksi voi aina palata edelliseen tallennukseen.


--- Lainaus ---vartija tiesi, että tämä oli tehnyt rikoksen (varastanut pullan).
--- Lainaus päättyy ---
Siis mikä anteeksiantamaton rikos! Ei siinä, mäkin suuttuisin jos multa varastettaisiin pulla >:(

Tää oli ihan törkeen hieno teksti, kiitos tästä, ihanaa että kirjoitit ja julkaisit tällaisen :-* Lisää näitä Finiin!

Larjus:
Kokonaan jäänyt vastaamatta tähän kommenttiin (niin kuin moneen muuhunkin kyllä...), pahoittelut siitä mursuhilleri! Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kiva kun päädyit tämän lukemaan! Itse ei ole tullut tänä vuonna pelattua Skyrimia kuin ihan hetken vain, mutta toisaalta pelasin sitä varsinkin reilu 10 vuotta sitten niin paljon, että ei kai ole ihmekään, jos nykyisin keskittyy enemmän muihin peleihin. On se kyllä edelleen todella viihdyttävä peli, tuntuu että siitä löytää aina jotain uutta.


--- Lainaus ---Tää oli samaan aikaan tosi raastavan surullinen ja sit kuitenkin ihan älyttömän hulvaton ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tämä tiivistää tosi hyvin koko ficin. Periaatteessa surullista mutta samaan aikaan niin älytöntä, että huvittaa. Skyrimin vartijoilla on paljon hyviä hokemia ja muutenkin tapoja reagoida Dovahkiiniin tai ympäristöön, ja niistä saikin ammennettua tähän ficiin paljon. Hyvä kuulla, että tämä tuntui eheältä kokonaisuudelta, sitä ei ikinä tiedä millaista tulee kun kirjoittaa vähän sellaisella leikkaa ja liimaa -menetelmällä.


--- Lainaus ---Musta on ihan super surullista, että tämän kyseisen Whiterunin vartijan tekisi kovasti mieli jutella jollekin, mutta kun se pirun Dovahkiinkaan ei kuuntele ja varastaa vaatteetkin päältä. Prkl >:(
--- Lainaus päättyy ---
Dovahkiin on kyllä aika mulkku :D sellainen sankari ja pelastaja, pöllii pullat ja vaatteetkin päältä. Ihanasti sulla riittää myötätuntoa Whiterunin vartijoita kohtaan ♥


--- Lainaus ---Voihan Skyrimin kanat ;D Ensimmäisellä pelikerrallani tapoin kanan Riverwoodissa, ihan siis pelin alussa kun ekan kerran pääsin sinne. En edes tajunnut, että kaikki suuttui mulle nimenomaan sen kanan takia ;D Ihmettelin vaan, että miksi nää yrittää tappaa mut.
--- Lainaus päättyy ---
Toi on käynyt varmaan aika monelle XD Mä oon joskus vahingossa tappanut kanoja (tai käyny jonkun kimppuun) kesken vampyyrien tai lohikäärmeen hyökkäyksen, ja sen jälkeen kaikki NPC:t on vihannut mua, vaikka pelastinkin ne varmalta tuholta 😅 Reilukerho kokoontuu.
Tosta kokemuksestasi tuli mulle mieleen se, kun itse pelasin Daggerfallia ekaa kertaa. Olin just päässyt johonkin kaupunkiin ja aattelin ootella hetken että kaupat aukeaa yms. mutta Daggerfallissa on erikseen sellainen "vetelehtemisodottelu" ja "lepäämisodottelu" (joka meinaa siis nukkumista), ja niistä jälkimmäinen on kaupungeissa laitonta, mutta minä en eroa tiennyt, niin minähän sitten jouduin heti pidätetyksi kun tietämättäni pari tuntia nukuin keskellä kaupungin katua XD (Morrowindissakin on laitonta nukkua kaupungeissa muuten kuin erillisissa sängyissä, mutta siinä pelissä on sitten myös mahdotonta tehdä niin. Täytyy mennä etsimään se sänky)


--- Lainaus ---Siis mikä anteeksiantamaton rikos! Ei siinä, mäkin suuttuisin jos multa varastettaisiin pulla >:(
--- Lainaus päättyy ---
No siis kyllä! Pullien ja muiden herkkujen pihistäminen on mitä kamalin teko.

Kiitos sulle tosi paljon kommentista, ihanaa että tykkäsit tästä! Olis kyllä hauska kirjoittaa jotain vähän samantyyppistä settiä toistekin, tai ylipäätään TES-peleistä lisää, kattoo jos jossain välissä saisi taas inspiraation...

Vilna:
Eikä! Tämä oli ihan huippu. Ööh, eli siis kommenttikampanjasta tervehdys. ♥

Valitsin tämän, koska olen vannoutunut Skyrim nörtti ja olin haljeta onnesta, kun huomasin että olit ihan kirjoittanut fikin kyseisestä fandomista ja vieläpä suomeksi! Tämä oli aivan ihana ja hulvaton ja sai minut naurahtamaan pariin otteeseen, mutta samaan aikaan minun kävi niin sääliksi poloista vartijaa, voi kun häntä on kaltoin kohdeltu. ;-; Erityisesti dovahkiin, joka varasti pullankin!!

Nuo vartijahokema viittaukset oli hauskoja, minun niin menee hermo niihin, kun ne aina vaan toistaa sitä samaa asia tunnista toiseen, lol, mutta ne olivat mainioita itse fikissä. Minullakin on kokemusta kanojen tappamisesta, kun pelasin Skyrimiä ekan kerran, tapatin puoli kylää Riverwoodissa, kun kaikki kävivät kimppuun yhden moisen kanan takia. Tämä oli oikein sujuva ja loistava kokonaisuus vaikka mainitsitkin A/N:ssä, että tämä oli ekaksi vain yksittäisiä tekstin kappaleita, sitä ei huomannut laisinkaan!


--- Lainaus ---Nimettömän vartijan elämä oli pohjimmiltaan hyvin yksinäistä. Muut NPC:t sentään juttelivat välillä keskenään, mutta  vartijalla ei ollut oikeastaan ketään, joka kuuntelisi hänen juttujaan.
--- Lainaus päättyy ---
.................. voi eiiiiiiii. Tämä oli jotenkin niin surullisen hassu.


--- Lainaus ---Hän oli pelkkää täytettä Skyrimin laajassa provinssissa.
--- Lainaus päättyy ---
eikä.....................

Minä niin tykkäsin tästä hirveästi!! Jos ikinä kirjoitat lisää Skyrimistä, täällä on yksi innokas lukija! :')

Ps. Tämä on muuten minun ensimmäinen finissä lukema fikki yli kuuteen vuoteen! terveisin paluumuuttaja

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta