Harry Potter -ficit > Hunajaherttua

Joulu muuttolaatikoiden meressä, K-11, H/D

<< < (2/3) > >>

Elfmaiden:
Olipas ihana tarina! Kiitos!

Claire:
Larjus, kiitos, joulu meni oikein hyvin, eikä onneksi tarvinnut olla hirveästi kotona muuttolaatikoiden keskellä, kun oltiin sukulaisilla🙈 Toivottavasti sunkin joulu meni mukavasti! Fiilaan tuota, mitä sanoit inspiksen saamisesta tosielämässä. Pepperonipizza on myös mun miehen lempparipizza, joten tosielämän kautta tämä valikoitui Draconkin lemppariksi :’D Tilattiin itseasiassa sitä eilen, jotta jaksettiin pakata viimeiset muuttolaatikot valmiiksi. Apua muutes, alkaapas tämä ficci nyt muistuttamaan vähän liikaakin tosielämän tapahtumia, lol XD Kiitos ihanasta kommentistasi! <3

Elfmaiden, ihana kuulla, että tykkäsit, kiitos paljon kommentistasi! <3

Pahatar:
Lämpimät onnittelut Kommenttiarpajaisten voitosta! :D Valitsin tämän tuotannostasi, vaikka joulu onkin jo ohitse, kun en ehtinyt tätä joulun aikaan lukea, ja halusin tietää, millainen Harryn ja Dracon muuttojoulu voisi olla. :) Tästä selvisi hyvin, että sehän oli juuri niin kaaosta kuin mitä muutto vain voi olla kaikkine tavaroiden läpikäymisineen. Muutto on hyvin voimia koettelevaa, ja vielä kun se osuu joulun aikaan, jolloin noin olisi tarkoitus olla tunnelmallista ja rauhallista, niin ei mikään ihme, että tilanne oli kääntymässä tässä pahanlaisesti riidaksi.

Vaikka rakastumisesta on myös hyvin ihanaa lukea, minusta oli kiva ratkaisu, että tässä Harry ja Draco olivat jo enemmän tai vähemmän vakiintunut pari. :) Siitä lähtökohdasta saa myös rakastumisvaihetta paremmin huumoria aikaan, ja tässä oli koko ajan hyvällä tavalla koominen pohjavire, kun Dracon tarkkuus ja järjestelmällisyys kolahti yhteen Harryn huolettoman suhtautumisen kanssa. Olen itse ehkä luonteeltani jostain siitä välistä, joten minun oli helppo ymmärtää kummankin turhautumista toisen tapoihin. Se mitä kerrottiin heidän uudesta kodistaan, kuulosti hyvin ihanalta, ja oli helppo ymmärtää, miksi tilava talo Tylyahon läheltä oli niin paljon parempi vaihtoehto kuin kolkot Kalmanhanaukio ja Malfoyn kartano tai meluisa Viistokuja. Ainoa ongelma olikin juuri muutto, joka on kyllä työlästä ja ahdistavaa, vaikka koti ei olisikaan suuri. :( On käsittämätöntä, miten paljon tavaraa mahtuu pelkästään kaksioon, etenkin jos siellä on vielä Dracon laaja vaatekokoelma, mikä muuten nauratti minua kovasti. Jotenkin niin Dracolle sopivaa tuon laatuinen innostus. ;D

Olen kyllä Dracon kanssa tästä ihan samaa mieltä, että ylimääräistä tavaraa ei kannata raahata asunnosta toiseen, vaan mieluummin näkee sen siivouksen vaivan heti alkuunsa, jolloin pääsee vähemmällä tavaroiden siirrossa ja uudessa kodissa. Kyllä se aika itsestään selvää oli minustakin, mutta Harry ehkä koki asian eri tavalla. ;D Tosin tavaroiden läpikäymisestä ei ole hyvä myöskään tehdä taidetta, ja tuli vähän sellainen tunne, että Dracon pakkaaminen taisi edetä melko hitaasti:


--- Lainaus ---”En ymmärrä, miksi ne pitäisi erotella juuri nyt toisistaan. Miksei me vain pakata kaikkea ja katsota laatikot läpi uuden vuoden jälkeen, kun ollaan päästy muuttamaan?” Harry jatkoi valittamistaan. Draco naurahti epäuskoisena.

”Öö, miksiköhän?” Draco kysyi sarkastisesti, mutta koska Harry näytti yhdeltä suurelta kysymysmerkiltä, päätyi Draco pyörittämään silmiään. ”Koska on helpompi aloittaa puhtaalta pöydältä, kun turhat tavarat ovat jo tiessään, ja meidän ei tarvitse raahata niitä uuteen taloon. Duh”, Draco vastasi kuin asia olisi ilmiselvä. Dracolle se tietysti olikin.
--- Lainaus päättyy ---

Tämä sanavaihto toi niin hyvin ja samaan aikaan hupaisasti muuttamisen kurjuuden, etten voinut kuin nauraa tälle. Juuri tuollaistahan se on, kun kaikki on sotkussa, laatikoita ja tavaraa on joka paikassa, eikä mistään löydä mitään. ;D Lukiessa se kyllä nauratti, mutta kun sitä joutuu elämään itse, niin onhan se ihan hirveää:


--- Lainaus ---Kuule, mikset menisi sohvalle ja katsoisi jotain jästien hömppäohjelmaa, kuten tähänkin asti”, Draco murisi jo vaaralliseen äänensävyyn.

”Niin minä katsoisinkin!” Harry melkein huusi vastaukseksi. "Mutta kun meidän sohvakin on jo noiden sinun saamarien muuttolaatikoiden peitossa, eikä niitä voi edes leijuttaa mihinkään, koska tämä koko helvetin kämppä on kuin muuttolaatikoiden meri, jonne me tässä parhaillaan hukumme, jos et ole sattunut huomaamaan!”
--- Lainaus päättyy ---

Dracon tuskastuminen muuttoon, mitä vielä pahensi Harryn kanssa riiteleminen, tuli tässä niin käsinkosketeltavasti esiin. Ja ihan loistavaa, miten Draco onnistui vähän vahingossakin valitsemaan oikeat sanat, jolloin Harryn suuttumus katosi samassa hetkessä, ja Draconkin sen myötä. :) Sitten olikin hyvin mukavaa lukea sen jälkeistä sovintoseksiä, joka kertoi siitä, miten voimakas intohimo Harryn ja Dracon välillä oli. Siitäkin huolimatta, että se oli hetkeksi hukkunut tavaroiden pakkaamisen lomaan. :D

Joulu voi olla onnistunut niin monella tavalla, ja minusta tämä Harryn yllätys heille oli aivan ihana ja tunnelmallinen myös. :) Sitä paitsi varmasti parasta, mitä noissa oloissa voi saada aikaan, kun kesken pakkaamisen on kovin vaikea lähteä luomaan suuritöistä jouluateriaa. Ja miksi pitäisikään:


--- Lainaus ---Viimein Harry johdatti Dracon takaisin olohuoneeseen, ja päästessään sinne, Draco henkäisi samantien ääneen. Sillä olohuone, vaikkakin yhä muuttolaatikoiden ympäröimänä, oli nyt myös täynnä jouluvaloja, jotka valaisivat huoneen tunnelmallisesti. Keskellä muuttolaatikoita oli myös katettuna heidän keittiönpöytänsä, ei ehkä täyteen jouluruokia, vaan sitäkin parempaa; nimittäin punaviiniä ja kaksi valtavaa pizzaa. Toinen niistä oli pepperonipizza; Dracon ehdoton suosikki, joka oli Dracosta paljon parempaa kuin yksikään jouluruoka.
--- Lainaus päättyy ---

Suuri kiitos tästä jouluilosta, joka teki vaikutuksen yhtä lailla näin helmikuussakin. Toivottavasti sinun muuttosi sujui hyvin, ja tässä vaiheessa tavarat alkavat olla jo omilla paikoillaan. :)

Claire:
Pahatar, kiitos paljon onnitteluista sekä valtaisan ihanasta kommentistasi! <3 Ihana kuulla, että tekstiä pystyi fiilistellä, vaikkei joulun aikaa enää eletäkään. :) Kaaostahan tuo muutto oli paitsi Harrylla ja Dracolla, niin myös itsellä IRL, mutta nyt ollaan jo asetuttu uuteen kotiin ja kaikki paikoillaan. Toivon mukaan on Harrylla ja Dracollakin uudessa kodissa Tylyahon lähettyvillä ;D

Oon niin samaa mieltä, että vähän humoristisempaa näkökulmaa on helpompi laittaa ficciin, kun kyseessä on jo vakiintunut pari. Pystyivät Harry ja Dracokin helpommin ottamaan yhteen eri muuttotyyliensä osilta ja sitten kuitenkin alta aikayksikön sopimaan riitansa sovintoseksin kera :D Mä oon aina kuvitellut Dracon tosi järjestelmälliseksi ja tarkaksi ulkonäöstään, joten ihana kuulla, että Dracon laaja vaatekokoelma pisti naurattamaan :D Harryn oon aina vähän mieltänyt sellaseksi huithapeliksi tietyiltä osin. Ehkä nämä kaksi siis täydentävät toisiaan, vaikka välillä vähän yhteen ottavatkin eroavaisuuksiensa vuoksi :’D Ihana kuulla myös, että Harryn yllätys oli sinusta tunnelmallinen ja ihana pizzoineen päivineen! Kiitos vielä hurjan paljon mieltä lämmittävästä kommentistasi <3

rosiee:
Vaikka joulusta onkin aikaa (ei ehkä ulkona olevan sään mielestä  :-X ), tätä oli ihana lukea! Ensinnäkin, oli hauska, että sait inspiraation omasta muutosta! Toivottavasti sen suhteen kaikki on mennyt hyvin :) Olit hienosti saanut kuvattua tähän sen stressin ja ahdistuksen, mitä muutto välillä väistämättä on. Oli kuitenkin ihana huomata, että kaikesta siitä kireydestä huolimatta Harry ja Draco kuitenkin pystyi pääsemään kaiken sen yli. Niin, ja totta kai unohtamaankin sen muuton hetkeksi ;D

Pidin myös siitä, miten Dracon ja Harryn asumisjärjestelyt oli perusteltu, käyhän se tietenkin järkeen että Mustien sukutalo tuo liikaa kipeitä muistoja Harrylle, kuten varmasti myös Malfoyn kartano. Kaiken kokemansa jälkeen tää pari on varmasti ansainnutkin sen uuden alun ihan omassa - erityisesti Viistokujaa rauhallisemmassa - kodissa <3


--- Lainaus --- ”Mikset sinä vain taio noita kaikkia kerralla matkalaukkuun?” Harry kysyi ärsyyntyneenä sukkien parissa yhä touhuavalta Dracolta, joka nosti kulmiaan vastaukseksi.

”Oletko kuullut loitsusta, joka erottelee parittomat sukat parillisista?” Draco kysyi takaisin samalla äänensävyllä. Harry vastasi hiljaisuudella.

”Sitähän minäkin”, Draco jupisi ivallisesti vastaukseksi.
--- Lainaus päättyy ---

Tässä tuli myös hyvin esiin Dracon ja Harryn luonteiden erot, mitkä aiheutti tässäkin hauskoja tilanteita, mutta varmasti myös kolahtelee yhteen aina toisinaan.


--- Lainaus --- ”Oljo”, tämä myönsi raskaasti. Olisihan hänen pitänyt tietää, että Draco arvaisi. Draco nyökkäsi ja hymyili (unohtaen autuaasti sen, mitä ääniä Oljo oli visiitillään mahtanut makuuhuoneesta kuullakaan).
--- Lainaus päättyy ---

Tämä oli hauska, että Oljokin on muistettu, tulihan se kuitenkin ikään kuin Siriuksen talon mukana perintönä. Tiedä sitten, oliko se Oljon itsensä mielestä niin hauskaa, kun ottaa huomioon tuon, mitä se varmasti on kuullut... ;D

Kiitos paljon tästä lukukokemuksesta <3

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta