Harry Potter -ficit > Pimeyden voimat

Kuin kuppi darjeelingia (K-11 l Regulus l one-shot)

(1/4) > >>

Ricolette:
Ikäraja: K-11
Genre: angst
Hahmot: Regulus vain
Varoitukset: itsetuhoisuus, tavallaan
Yhteenveto: Regulus on tehnyt valinnan.
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte on Rowlingin. Minä en omista enkä saa rahaa.

A/N: Vähän kikkailua + voi Regulusta!
+ One True Something 20 (vuodet 1978–1982)



Kuin kuppi darjeelingia

Hetki sitten Regulus Musta riisui viittansa, viikkasi sen siististi ja laski jalkojensa juureen.

Hetki sitten hän ojensi kätensä kohti kotitonttua ja sanoi, et saa tulla lähemmäksi.

Hetki sitten hänen ajatuksensa olivat vielä selkeät. Jos tämän on päätyttävä, hän ajatteli. Tämän hulluuden, tämän käskyjen ja noudattamisen, palkituksi tulemisen ja sen pelkäämisen kierteen. Hänen osallisuutensa siinä, tai ehkä sittenkin hänen, hänen epäröimättä yhteen suuntaan kulkeneen elämänsä. Jos tämän kaiken on päätyttävä, hän ajatteli, niin päättyköön se valitsemallani tavalla.

Hän ei ajatellut: Sormenpäiden kosketusta. Naurua. Tulevaisuutta, mahdollisuuksia ja sitä, miten sitten kun tämä on ohi niin minä.

(Jos olisi, hän olisi ehkä kääntynyt ja yrittänyt pelastaa mitä pelastettavissa oli, itsensä, ehkä jonkun toisenkin, mutta hän olisi jäänyt kiinni ja valinta olisi otettu häneltä pois.)


Hetki sitten, kun vielä oli ajatuksia, hänen mielessään pyöri

                näetkö isoveli olen rohkea rohkea rohkea sittenkin

   anna anteeksi äiti anna anteeksi, ja

                              sinä et olisi uskonut että minussa on tämä voima, ethän

ja hän muisti hetken lapsuudesta; oli joulu, ja Mustat olivat koolla, aikuiset ja lapset pianohuoneessa odottamassa päivällisen alkua, eikä kukaan heistä lapsista ollut vielä koulussa, oli veli jota vielä rakastettiin ja joka vielä rakasti, ja oli serkkutytöt kikattavina ja tummasilmäisinä ja yllytystä täynnä, ja hän itse oli vielä pieni eikä tiennyt, että jossain on toisenlainen maailma ja että sitä toisenlaista hänen tulisi vihata ja että sitä toisenlaista puolustaessaan hän kuolisi. Ja he lauloivat sitä laulua jota he aina jouluisin lauloivat.


Nyt ajatukset ovat menneet ja hänellä on pikari kädessään.

Hän nielee, ensin kakistellen, sitten päättäväisemmin.

Hän nielee kuin se olisi persikkamehua, kermakaljaa tai tuliviskiä.
Hän nielee kuin se olisi vuosikertaviiniä elokuun puutarhajuhlassa.
Hän nielee kuin se olisi pullollinen vettä voitetun huispausottelun jälkeen.
Tai kuppi darjeelingia serkkujen terassilla, kun ilta-aurinko heijastuu posliinista.

Hän nielee ja nielee ja nielee, kunnes hänen vatsansa on täynnä. Kunnes hänen nielunsa on täynnä. Kunnes hänen suunsa on täynnä. Kunnes hänen keuhkonsa ovat täynnä kaikkea muuta kuin happea. Ja kun hänen nielunsa ei enää tottele vaan refleksi kääntyy päinvastaiseksi, sittenkin hän nielee, antaa kuoleman valua kurkusta alas, kuin se olisi persikkamehua tai teetä vain, kuin tämä olisi ainoa asia josta hän on koskaan ollut varma.


Hänen silmiensä edessä tasaisena virtana: hiha ylös, vasen käsi eteen, joku pitelee häntä olkapäistä, ja sitten kipu, kipu, kipu; hiha ylös, vasen käsi, joku pitelee häntä, ja lopulta aina kipu. Mutta hän ei välitä, hän täyttää pikarin ja nielee juoman, ja kun hän ei jaksa enempää, hän polvistuu ja kurottautuu kohti kallioita vasten keinuvaa vettä, ja hän juo, ja hän juo, hän juo.

Hänen kätensä ovat kastuneet, ja niin ovat hänen kasvonsa ja hiuksensa ja paitansakin. Vesi sulkee pois äänet joita ei ollut, hän juo ja valuu ja juo.

Joku tarttuu häntä kädestä, kietoo sormet hänen ranteensa ympärille, kutsuu häntä,

ja hän sanoo kyllä,

ja hän ajattelee sitä laulua jota he aina lauloivat.

Isfet:
Oi voi. Ihana sinä, ihana teksti ja oi voi.

Reguluksesta kertovat (angsti)tekstit ovat vaan niin...! Koskettavia, upeita ja ihania. Varsinkin tällaiset rikkirevityt ja ajatuksia täynnä olevat, kuitenkin tavallaan yhtenäiset. Tiedäthän. Koska hahmo itsessään tarinoineen on niin mielenkiintoinen, tekstitkin usein ovat.


--- Lainaus ---näetkö isoveli olen rohkea rohkea rohkea sittenkin

   anna anteeksi äiti anna anteeksi, ja

                              sinä et olisi uskonut että minussa on tämä voima, ethän
--- Lainaus päättyy ---

Tämä oli loistava, koskettavakin, niin että rintaa puristaa, mutta samalla on ylpeä, koska meidän Regulus! <3 Lisäksi olen tyytyväinen itseeni, koska sain kohdan lainattua puhelimella

Yyh, kadun ehkä myöhemmin, mutta nyt pitää jättää tämä kommentti tähän. Kiitos paljon  :-*

Ricolette:
Kiitos, Isfet! Reguluksesta on tosiaan kiva (no, huono sanavalinta mutta) tällaisia lyhyitä angstitunnelmointeja. Ja miten ihanaa, että tämä heräytti ylpeyttä Reguluksesta! Sen tarina on kyllä myös tosi hurja. Kaikki nämä nuorena kuolleet surettaa niin kovin. </3 Kiitos itsellesi kun luit ja pidit!

Munis:
Tykkäsin! Regulus on yksi mun lempparihahmoja, mutta jostain syystä ei tule hirveästi ficcejä hänestä luettua. Jos tämän kaiken on päätyttävä, hän ajatteli, niin päättyköön se valitsemallani tavalla. on upea virke ja sopi mun mielestä täydellisesti Reguluksen ajatuksiksi, siitä kuulee sellaisen nuoren ihmisen ylpeyden. Ja toi lista asioista, joita Regulus ei ajattele, on tosi ihana! Etenkin toi tulevaisuus tuossa listassa aiheutti sydänsärkyjä. Sydäntä viilsi myös näetkö isoveli olen rohkea rohkea rohkea sittenkin, koska oon ihan varma, että Regulus on kuolemansa lähestyessä ajatellut Siriusta, ja musta yksi Potter-kirjojen surullisimmista jutuista on se, ettei Sirius saa koskaan tietää siitä, että Regulus muutti mieltään. Ja voi tuokin yksityiskohta, jossa serkkutytöt on vielä kikattavia! Oon aina ajatellut, että varmaan ainakin Bella on ollut lapsena jo sekopää, mutta eihän se välttämättä olekaan, ja jos ei, niin sehän se vasta kamalaa olisikin.

Tää teksti kyllä sopi mun tän iltapäivän fiiliksiin, tässä oli niin paljon pureksittavaa! Tykkäsin epätavallisesta rakenteesta ja kursiiveista ja kaikesta sellaisesta. Tää on myös tosi kaunis teksti, esimerkiksi vuosikertaviini elokuun puutarhajuhlissa loi tosi vahvoja ja kauniita mielikuvia. Ja toi kohta, jossa kuvattiin pimeän piirtoa ja kipua, on tosi voimakas. Muutenkin tykkäsin siitä, miten käytit tässä toistoa. Ja ää voi apua kamalaa tuo kuoleman/manaliuksen kosketus johon se sanoo kyllä, koska vaikka Regulukseen kosketaan tuossakin kohdassa, jossa kerrotaan piirrosta ja kivusta, niin ajattelin, että onkohan tuo järvessä tuntuva kosketus ja käteen tarttuminen ensimmäinen ystävälliseltä tuntuva kokemus, jonka Regulus tuntee vuosikausiin. Voi ei.

Viimeinen laini oli upea myös. Kun tuo joulun muistelu mainittiin ekan kerran, ajattelin, että Regulus olisi hyvin voinut ajatella mitä tahansa melko huoletonta hetkeä ajalta ennen koulun alkua, ja että se vain sattui nyt olemaan joulu, ja että jostain syystä siitä hetkestä mieleen tuli laulu, jota laulettiin, mutta eieiei apua kun se laulu mainittiinkin vielä lopussa. Oikeestaan kun luin tän tässä kommenttia kirjoittaessa uudestaan, niin totesin, että olisin voinut vain lainata kommenttiin koko tekstin, koska se on niin oiva kokoelma niin voimakkaita virkkeitä!   

Ai niin, pidin myös otsikosta: oli karmaisevaa, miten heti sen ja Reguluksen nimen alkutiedoista lukemisen jälkeen oli niin selvää, mitä sillä tarkoitettiin.

Ricolette:
Kiitos tosi paljon ihanasta kommentista, Munis! Regulus on munkin lemppareita, mutta en itsekään lue tai kirjoita siitä kamalasti. Jotenkin se on niiiin sad story. Veljessuhde ja sen hajoaminen ja kuolonsyöjyys ja puolen vaihtaminen ilman että kukaan edes saa tietää, ihanaa angstimateriaalia!

Huippua, että lainasit tuon Jos tämän kaiken on päätyttävä... kohdan, koska joskus kuukausia sitten kirjoitin sen virkkeen wordiin ja tallensin tiedoston nimeksi Regulus ja sitten ei pitkään aikaan ollutkaan mitään muuta. Että kaipa se ydin oli just siinä. Tosi kiva myös kuulla, että tämä rakenne ja kursiiveilla pelaaminen ja muu toimi ainakin sulle, koska aina vähän mietin, että meneekö tämä nyt just sellaisen kikkailun puolelle vai ei. Tässä mielestäni kaikelle sellaiselle oli kuitenkin joku peruste. Ja samat sanat oikeastaan toistosta, hyvä että toimi! Mä käytän tosi mielelläni toistoa. Välillä sitä joutuu vähän hillitsemään, mutta tässä annoin itselleni luvan käyttää sitä just niin paljon kuin huvittaa.

Kiitos siis että luit ja pidit ja kommentoit! <3 Ihana kuulla, että Regulus-ressu juomansa äärellä kosketti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta