Vapaa keskustelu > Saivartelija

Elokuvat # 2

<< < (119/120) > >>

Abarat:
Muistaako joku tän elokuvan 2006 vuodelta? Nimi on The Science of Sleep. Tykkään ihan täysillä! Elokuva kertoo miehestä nimeltä Stéphane joka sekoittaa jatkuvasti unen ja todellisuuden. Taiteellisesti tehty elokuva! Unissakävelykirje ja vesikattilakohtaus on hauskoja. Viimeinen kohtaus ihan lopussa on kaunis ja paras koko elokuvassa. Spoiler: näytäStéphane ja Stéphanie ratsastaa yhdessä ja edessä on se metsäpursi johon Ponipoika Kultainen hyppää...

Omaperäisin elokuva pitkään aikaan. Ostin tän elokuvan aikoinaan omaksi kirppikseltä. Näyttelijät on hyviä ja tosi mielikuvituksellisesti tehty elokuva! Onko joku muukin nähny tän?

Fiorella:

--- Lainaus käyttäjältä: Abarat - 21.07.2023 23:14:44 ---Muistaako joku tän elokuvan 2006 vuodelta? Nimi on The Science of Sleep.
--- Lainaus päättyy ---
Muistan, tosin siltä ajalta kun se oli uusi, joten käytännössä en kyllä muista siitä enää paljon muuta kuin sen, että olen sen nähnyt ja muistelen myös tykänneeni. Voisi katsoa joskus uudestaan, kun tulisi vastaan. Muistaakseni tuota ei ole minulla omana.

Tuleeko muille ikinä sellainen tunne, että ihan lannistuu, kun miettii, että joku elokuva oli ihan vasta uusi, sitten onkin mennyt jo monta vuotta, etkä ole edes kerinnyt sitä katsoa... Koko ajan tulee jotakin uutta, eikä sitä pysy kärryillä millään. Nuorena pysyi vielä jotenkin ajan tasalla edes itseään kiinnostavista elokuvista, nyt tulee aina silloin ja tällöin vain nähtyä joku satunnaisesti.

Abarat:
Moonfall. Tarinankerronnallisesti höpsö elokuva mutta hyvällä tavalla höpsö. Komea scifitoimintakatastrofielokuva. Donald Sutherlandin roolihahmo oli hyytävä. "Minulla on työtä työpöydälläni..." tjms.  Spoiler: näytäeli se ase joten mies aikoi seuraavaksi tehdä itsemurhan?...

Ihan loppu sai mut miettimään. Spoiler: näytäKuolleen KC:n tietoisuus on siis kopioitu Kuuta varten. Lopussa KC:n "äiti" sanoo että oletko valmis? KC kysyy valmis mihin? Tjms. Onko joku nähny kyseisen elokuvan niin herätellään keskustelua?

Gil Galad:
Olen katsonut Moonfallin, mutta se oli tavallaan unohdettava niin en muista siitä paljon mitään.

Odo:
Eikö kukaan ole tehnyt vielä nostoa Barbiesta (2023)? Itse seurannut puolivillaisesti hypeä, kävin katsomassa kumppanin kanssa ja olihan siinä puolensa ja sen viihtyi. Kumppani totesi "lelumainokseksi", vaikka toki tuhansien Barbien rinnalla oli se sanoma, mikä kieltämättä (jälleen kerran spoilereita välteltyäni ahkerasti) tuli aika massiivisena eteen. Olin odottanut jotain höpsöä, mutta siellähän oltiin kuitenkin isojen teemojen äärellä. En kuitenkaan ehkä intoutunut hypeen ja ajattelin, että tuskin katson toista kertaa ja näin jonkun aikaa sulateltuani, mietin, pitäisikö sittenkin että pääsisin tohon pöhinään. :D Mua kyllä kiinnostaisi kuulla tästä kokemuksia, erityisesti teemasta.

Alla Barbien teemasta pulinaa, spoilaa!

Spoiler: näytäEhkä minua se tarkoituksella alleviivattu miesten ja naisten "maailmojen" vastakkainasettelu vähän häiritsi, vaikka sehän oli koko jutun pointti. Tai, siis, oon kyllä sen puolesta puhuja, että tasa-arvo toteutuisi, että olisi niitä ihmisiä, eikä sukupuoli arvottaisi tai vaikuttaisi tavoilla, joilla se vaikuttaa, eikä maailma olisi enää tulevaisuudessa niin miehille rakennettu. Minua ehkä kuitenkin rassaa, että mies oli pahis, stereotyyppinen mies Ken vs. stereotyyppinen nainen Barbie vastakkain, vaikka myönnän tämän olleen rohkea näyttö ja oikeammin miehen sijaan patriarkaatista, joka henkilöityi Keniin... Mutta jokin minua rassaa tässä korostetussa vastakkainasettelussa, että toisaalta pidin siitä ja tuo "sterotyyppinen Barbie" ja "stereotyyppinen Ken" oli oiva tapa herätellä aiheen pariin, mutta toisaalta taas rassasi, että miehet on pahis. :D Vaikka tämä napina todistaa vaan putkiaivouteni, koska ei se mies ollut pahis, vaan naisten esineellistämistä, valta-asemia ym. mutta en tiedä, jokin suretti myös miesten puolesta. :D Jotenni katsoin elokuvaa ristiriitaisesti, vaikka viihdyin sen parissa, kunnioitan sitä, miten kumppania lainatakseni "lelumainos" oli niin kantaaottava ja taas toisaalta, tällaisiakin leffoja tarvitaan. teen itsestäni varmaa idiootin, kun tälläsia latelen. :D Mutta, kun jokin kärjistyksessä riepoi. :( Toki, oon mennyt nykyään lähes täysin animeen juuri siksi, että länsimaalaista elokuvateollisuutta värittää politiikka vähemmän tai yleensä enemmän ja just, kun haluan eskapismia, että oon vähän huono sanomaan mitään. Väriloistetta, mäiskettä ja mitä absurdimpia juttuja, vaikka sitten puhuva tuoli (ks. seuraava leffa). Toki olihan Barbiessa ns. onnellinen loppu (nyyhkykin tuli :D ).

Kävin aiemmin katsomassa myös Suzumen, josta tykkäsin taas todella paljon! Myös Pienen merenneidon kyllä, mutta se oli ihan ok hyvä, mutta ei se nyt valloittanut mitenkään suuresti. :D Suzumesta pari spoileria! Suzume siis  kertoo tytöstä, joka avaa maailmojen välisen portin ja hänen pitää pelastaa maailma näin karkeasti yhdessä sulkijan kanssa, mutta en osaa oikein selittää sitä. :D

Spoiler: näytäMutta esimerkiksi komea nuori mies, joka oli sulkija, jonka kanssa tällaisia ovia piti sulkea sai tosiaan twistin, kun se kulki päähenkilönaisen mukana. Se nimittäin kirottiin ja 90% elokuvan ajasta se oli keltainen tuoli ,jolta puuttui yksi jalka. :D Minusta jotenkin ihan mieletöntä, että ei ollutkaan ritari ja prinsessa, vaan päähenkilö oli itse sankari ja hänen apurinsa joskin alunperin komea nuori mies, olikin tuoli. Ja tämä tuoliolemus herätti paljon hupia myös. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta