Originaalit > Pergamentinpala

Ukkosmyrsky ja muita yllätyksiä | K-11 | Lauri/Topi, syksyinen mökkiviikonloppu

<< < (2/2)

Altais:
Olen aikonut jo tosi pitkään kommentoida tätä, mutta näköjään en ole sitten kuitenkaan kommentoinut. Vielä onneksi ehtii korjata tämän puutteen. Viime aikoina on tullut luettua ja kirjoitettuakin paljon originaalia, ja tykkään tosi paljon tällaisista työelämään sijoittuvista tarinoista, tai sellaisista, joissa jotenkin sivutaan hahmojen ammatteja. Varmaan ehkä siksi, kun on aiemmin tullut kirjoiteltua paljon hyvin nuorista hahmoista, vaikka sitä itse on jo ihan reippaasti aikuisuuden puolella, ja on jo kauan ollut. ;D Ensihoito ja akuuttityö kiinnostaa minua tarinallisessa mielessä (ja miksei muutenkin), vaikka en hoitoalalla itse olekaan. Jos jaksaisin vielä lähteä opiskelemaan (ja jos jaksaisin tehdä yövuoroa), voisi tämä ammatti olla kyllä minun juttuni.

Lauri ja Topi olivat molemmat tosi mukavia tuttavuuksia. Laurin tulkitsin jonkun verran ujommaksi ja vetäytyvämmäksi ainakin vieraammassa seurassa, tai sitten se oli vain Topin seura, joka sai hänet varautuneeksi. Onhan se aika kuumottava tunne, jos on kiinnostunut jostain aika vieraasta tyypistä, ja sitten ei oikein kehtaa avata suutaan sen seurassa, tai ainakin sitä miettii sanottavansa paljon tarkemmin. Tuo oli niin käsinkosketeltavaa tuo tietty jännitys ja kiusallisuus, kun Lauri päätyi lähtemään mökkireissulle päähänpistosta aika lailla itselleen tuntemattoman Topin kanssa, jota kohtaan tunsi vetoa, vaikka oli päättänyt olla ihastumatta sen enempää. Mutta siinä kohtaa, kun tuollainen ajatus tulee mieleen, on se yleensä jo menoa. :) Tykkäsin tosi paljon siitä, miten Topi olikin kahden kesken vähän jotain muuta kuin töissä muiden aikana, ja oli selvästi päättänyt nähdä hiukan vaivaa saadakseen Laurinkin rentoutumaan.


--- Lainaus käyttäjältä: Skorpioni - 18.09.2023 13:11:03 ---”Äh, ei tästä tuu mitään”, Topi huokaisi ja tarttui pimeässä Lauria hartioista. Lauri ajatteli Topin siirtävän itseään sivuun, mutta Topi vetikin hänet syliinsä ja yhtäkkiä Topin huulet olivat hänen huulillaan. Lauri tunsi lamaantuvansa hetkeksi hämmennyksestä. Topin viikset kutittivat ylähuulta, Topin vahvat käsivarret kiertyivät hänen ympärilleen. Mitä helvettiä nyt tapahtuu, Laurin aivot huusivat.

--- Lainaus päättyy ---
Ihana tämä puolivahingossa tapahtunut ensisuudelma! Tykkään tosi paljon syksyisistä mökkireissuista ja myös syysmyrskyistä omalla tavallaan, ja tuossa oli kaikin puolin niin hieno ja tiivis tunnelma, kun ensin meni sähköt ja sitten päädyttiin toisen käsivarsille enemmän tai vähemmän suunnittelematta.


--- Lainaus ---”En mää tarkota sua ny mitenkää ahdistella, jos ei sua kiinnosta niin sit ei kiinnosta. Mutta mää oon vaan kokenu viime vuosina aika kovia, ja jotenkin sun lähellä on ollu sellanen tunne, että – että se ei haittais. Että ehkä sääkin oot vähän rikki jostain syvältä”, Topi sanoi ja kuin salamanisku se kouraisi syvältä Laurin sydänalasta. Mistä se sen tiesi?

--- Lainaus päättyy ---
Vaikka Lauri vakuuttikin, ettei ole etsimässä nyt mitään suhdetta, niin olen kyllä silti aika varma, että hän on ainakin pinnan alla jo aika myyty Topille. Ehkä vie häneltä vähän aikaa kunnolla tajuta se ja uskaltaa vielä myöntääkin itselleen, mutta jotenkin tässä oli sellainen pohjavire, että asiat ovat menossa aika vääjäämättä tiettyyn suuntaan.  :) Ihan ymmärrettävää, että Lauri haluaa vähän suojella itseään, eikä kovien kokemusten jälkeen ole helppoa eikä aina järkevääkään luottaa heti kehenkään uuteen. Ja varsinkin, kun Topi on vaikuttanut työpaikalla niin erilaiselta kuin tässä, niin ymmärrän Laurin varauksellisuutta ihan hyvin. Loppukohtaus oli ihana, kun päädyttiin sylikkäin nukkumaan, vaikkei vielä sen enempiä luvattukaan tehdä. Sydämeni jotenkin sulaa hahmoille, jotka nukkuvat lähekkäin, ja niin kävi nytkin. Toivon ja uskon, ettei tämä mökkireissu jää Topin ja Laurin ainoaksi. :) Ehkä heistä kuullaan joskus vielä?

Skorpioni:
Kiitos kovasti kommentistasi, Altais!

Itsekin olen viime aikoina tykästynyt oikeasti jo aikuisista kertoviin tarinoihin, vaikka välillä onkin ihanaa sukeltaa teini-iän tempoilujen sekaan. Mä oon kohdannut paljon tosi ihania nuoria mies(ensi)hoitajia ja jotenkin vähän kutkutti kirjoittaa sen vuoksi tällaista paritusta, joka vähän liippaa työpaikkaromanssia.

Lauri olikin mielessäni vähän ujompi kuin Topi - joskin ehkä seurassa sitten lämpeävä, ja Topi taas paremmin tutustuessaan uskaltaa vähän laskea maskiaan eikä ole niin vitsiniekkana ja flirttailevana kahden kesken kuin työpaikalla.

Tässä tuli kieltämättä sähkökatko oikein sopivaan hetkeen. Olisi voinut muuten vaatia enemmän rohkeutta, että miehet olisivat päätyneet sylikkäin. 🤭


--- Lainaus ---Vaikka Lauri vakuuttikin, ettei ole etsimässä nyt mitään suhdetta, niin olen kyllä silti aika varma, että hän on ainakin pinnan alla jo aika myyty Topille.
--- Lainaus päättyy ---
Eiköhän se olekin :) Eikös siinä aika usein tunnu käyvän niin, että just kun julistaa, että nyt en kyllä sit ainakaan mitään uutta suhdetta halua, niin elämään kävelee ihan sattumalta joku, joka pistää punnitsemaan sitä päätöstä ihan uudestaan. Halusin jättää lopun tosi auki, mutta kyllähän tässä lupaava alku uudelle romanssille olisi. :) Ehkä heistä jotain kuullaan, mulla oli itseasiassa suunnitteilla joulu töissä -tyyppinen juttu heistä, mutta en sitten saanutkaan mitään aikaiseksi :D katsotaan, iskeekö vielä uusi inspis. Kiitos tosi paljon, kiva että tykkäsit!

Kineza7:
Tätä mä en ollutkaan lukenut täältä, mut siis aivan ihana. Tykkäsin! Hykersin täällä ihan itsekseni. Ilahdutti kovin, mutta tässä ei valitettavasti ehdi kommentoimaan pidemmin, kun pitäisi lähteä saunomaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta