Vapaa keskustelu > Saivartelija

Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin

<< < (2/108) > >>

Miku:
Onko muuten ketään muuta, jota tämä koko villitys on alkanut ärsyttää? Nykyään näkee melkein jokaisen gallerian päiväkirjassa tai ihkuboksissa jotain Edward(Robert) kuvia, mesessä on henk. koht. viestissä kirjasta lainattuja lauseita, yms. Jotenki ku se menee tähän vaiheeseen, mulla alkaa silmistä ja korvista pursuamaan koko juttu ja sitten ei osaa itse oikein nauttia tästä hommasta. :--( Onhan se tavallaan kiva, että on jotain henkeäsalpaavan ihanaa Pottereidenkin jälkeen, mutta yhyy. En osaa paremmin selittää.

Kuura:
Luen Twilighteja ja pidän niistä paljon. En tiedä miksi, ei Meyer mitenkään erityisen taitava kirjailijatar ole. Kirjat on aika keskinkertaisia. Lisäksi voin sanoa, että suomennokset ovat jostain todella syvältä. Kirjan juoni ja maailma on kyllä mielikuvituksellinen ja taitavasti luotu. Luultavasti luen niitä siksi, että rakastan romansseja. sikuriina puhuikin siitä Bellan neito-hädässä hahmosta, en ole elokuvaa nähnyt, joten en voi siihen mitään sanoa, mutta ainakin myöhemmissä kirjoissa Bella on vähän enemmän kuin se pulaan joutunut prinsessa. Vaikka kyllähän joku ainan tyttösen pelastaa. Edward tai Jacob on aina paikalla.
Leffan menen katsomaan huomenna, enkä odota siltä liikoja. En pidä näyttelijävalinnoista, en todellakaan. En nyt rupea listaamaan, mikä kussakin on pielessä.
Kuten Mikua, muokin ärsyttää tämä kohu. Jotenkin hävettää aivan tajuttomasti olla osa tällaista teinimassailmiötä, vaikka yritänkin aina sanoa, että rupesin lukemaan kirjoja ennen kuin siitä tuli massaa.

Sassa:
Olen lukenut nuo tähän mennessä suomennetut kirjat, ja ovathan ne ihan viihdyttäviä. Tarinan kehykset ja maailma ovat hyvin rakennettuja, mutta Meyer kirjailijana ei vain saa niistä oikein mitään irti. Eniten näissä kirjoissa ehkä nyppiikin se, että potentiaalia löytyy huisisti, hahmot ja koko vampyyrimytologia voisivat olla oikein käytettyinä hyvinkin vangitsevia. Tuntuu että kirjailijalla on ollut paljon ideoita ja suunnitelmia, mutta kirjoittamisen suhteen on jääty ihan puolitiehen. Bellan kohdalla on menty siitä mistä aita on matalin ja tehty hänestä kiltti, miellyttävä, hajuton ja mauton peruspäähenkilö. Lukijoiden on ehkä helppo samaistua Bellaan, mutta tarinan osana tämä on lähinnä ärsyttävä. Edwardistakaan en liiemmin pidä, tämä kun on suorastaan oppikirjaesimerkki kaikista kiiltokuvamaisimmasta Gary Stusta, ja oikeasti aika hiton pelottava niine bellankyttäämisineen, hrrr. Jacob on sen sijaan tosi ihku, myös Jasperista, Carlislesta ja Alicesta tykkään, mutta mitä kertoo hahmosuunnittelusta, että kaikista mielenkiintoisimmat persoonallisuudet löytyvät sivuhenkilökaartista?

Leffan olen nähnyt myös, ja se on suoraan sanottuna täyttä kuraa. Muutamia ohjauksellisia/kuvauksellisia oivalluksia mahtuu toki mukaan, mutta loppuviimeksi elokuva on niin pitkäveteinen ja mielikuvituksettomasti ohjattu, että loppuarvosana tippuu armotta keskiverron alapuolelle. Tarinan tapahtumat eivät ole balanssissa (merkityksettömät tapahtumat saavat suhteettoman paljon aikaa elokuvassa), hahmot lagaavat aivan julmetusti (jähmeämmin etenevää dialogia en muista nähneeni aikoihin!), pääosien esittäjät eivät istu mielestäni rooleihinsa lainkaan, erikoisefektit ovat kökösti toteutettuja... Ehkä lopetan avautumisen tähän, etten suututa ketään fania. ;D


--- Lainaus käyttäjältä: Miku ---toinen edit/ Culleneiksi ei mielestäni sovi kukaan mistään näytteliöistä, ne on muotutunu mun päähän täydellisinä jumalina, ei niin kauniita ihmisiä olekaan.
--- Lainaus päättyy ---
Aamen! Myös Jacob oli ihan väärän näköinen. :(

Summa summarum: lukekaa ennemmin kirjat. Jos olette nähneet elokuvan, lukekaa myös kirjat. Mitään taiteen riemuvoittoa ei ole odotettavissa, mutta ihan viihdyttävää pakettia ja ehdottomasti parempaa kuin elokuva! Teksti tempaisee ajoittain mukaansa, ja uskoisin jokaisen lukijan löytävän hahmojen joukosta edes yhden, joka kiinnostaa niin, että hänen kohtaloaan jaksaa jännittää. Itselleni tämä Houkutus-buumi ei oikein avaudu, kun en ole mikään yltiöromanttisen fiktion ystävä ja olen ehkä tälle jo vähän liian vanha (tai kyyninen :P), mutta kokeilkaa itse!

Amy Malfoy:
Spoilaa leffaa :)
Olen varmaan tässä yhteisössä ainoa, joka rakastui leffaan!
Edward (aka Rober) oli aaaaivan ihana, kuolasin varsinkin siinä carcrash-kohtauksessa, Edwardin tuijotusta :) nam!

Ja näyttelijävalinnoista sen verran: Alice oli loistava!!! Kirjoissa muutenkin lempihahmoni (Edun jälkeen) ja näyttelijä oli melkein juuri sellainen kuin kuvittelin! :)
Carlslilen nähdessäni olin ensin ihan suu auki ja wtf ilme naamallani, mutta muutaman kohtauksen jälkeen se alkoikin jo tuntua ihan hyvältä valinnalta :)
Ja Jasper (kuolauskohtausnumerosataneljäkymmentäseitsemän!) Pesäpallo kohtaus, kun hän leikkii mailalla, ei herranjestas!!!! Namnamnam! <3<3
Leffan spoilaus loppuu!

Mielestäni voisi ihan hyvin laittaa että voi spoilata kaikkia kolmea (mieluiten neljää!) kirjaa ja jos kaikille ei sovi, niin laitetaan nelonen vaikka suurien spoilereiden taakse :) eikös!?


~Amy

Pops:
Säännöt kieltävät edelleen yhdelle elokuvalle/kirjalle avatun topicin. Joten laitan lukkoon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta