Vapaa keskustelu > Saivartelija

Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)

<< < (2/10) > >>

Fiorella:
Kieltämättä ihme, ettei kukaan ollut vielä perustanut tätä keskustelua aihemmin. ;) Tulee hyvään tarpeeseen, uskoisin. :)

Tunnustan, etten koskaan ole ollut supersankarijuttujen fani, ja olin nähnyt aikaisemmin muistaakseni vain Thorin, kun ystäväni pyysi mukaan elokuviin. Sitten Infinity Warin jälkeen minua yllytettiin fandomin pariin ja vähän huomaamatta voisi sanoa, että koukutuin.

Oletko sinä nähnyt kaikki MCU:n 23 elokuvaa? Mikä niistä on lempparisi?
En ihan kaikkia. Vanhemmat elokuvat, joissa on eri näyttelijät, eivät hirveästi edes kiinnosta; tykkään tästä nimenomaisesta kokoonpanosta. Varsinaisesti tykkään Avengers-porukasta kertovista elokuvista, mutta ehkäpä jossakin vaiheessa tulee katsottua kaikkikin. Varmaan omat suosikit ovat Age of Ultron ja Winter Soldier? Tykkäsin myös sympaattisesta Ant-Manista ja erityisen paljon pidin myös Kapteeni Marvelista! Sitä voisi omalla tavallaan sanoa näistä parhaaksikin, ainakin jollakin mittapuulla. :)
Spoiler: näytäNähty näistä tummennetut, lisäksi olen nähnyt parisen jaksoa Agent Carteria ja ehkä puolet Black Pantherista.

    Iron Man (2008)
    Iron Man 2 (2010)
    The Incredible Hulk (2008)
    Thor (2011)
    Captain America: The First Avenger (2011)
    Marvel's The Avengers (2012)
    Iron Man 3 (2013)
    Thor: The Dark World (2013)
    Guardians of the Galaxy (2014)
    Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
    Captain America: The Winter Soldier (2014)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 1 (2013)
    Daredevil Season 1 (2015)
    Avengers: Age of Ultron (2014)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 2 (2014)
    Jessica Jones Season 1 (2015)
    Ant-Man (2015)
    Daredevil Season 2 (2016)
    Doctor Strange (2016)
    Luke Cage Season 1 (2016)
    Captain America: Civil War (2016)
    Black Panther (2018)
    Agent Carter Seasons 1 and 2 (2015-16)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Seasons 3 and 4 (2015-16)
    Iron Fist Season 1 (2017)
    The Defenders Season 1 (2017)
    The Punisher Season 1 (2017)
    Jessica Jones Season 2 (2018)
    Luke Cage Season 2 (2018)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 5 (2018)
    Spider-Man: Homecoming (2017)
    Thor: Ragnarok (2017)
    Avengers: Infinity War (2018)
    Ant-Man and the Wasp (2018)
    Captain Marvel (2019)
    Avengers: Endgame (2019)
    Spider-Man: Far from home (2019)

Kuka tai ketkä ovat sinun lempihahmojasi? Entä keitä shippaat?
Hahmoista pidän useimmista, mutta ne omat suosikit ovat Nat (Black Widow) ja Bucky (Winter Soldier). Lisäksi erityisen paljon pidän pikku Morganista ja Cassiesta, vaikka ovatkin todella sivuosassa. <3 Tykkään myös kovasti Clintin perheestä!

Bruce on sympaattinen, Thor on veikeän hurmaava, Steve on kiltti ja rakastettava, Scott on sellainen jota tekisi mieli vain halata, Clint ihastuttaa siksi, että on hahmoista yksi ainoita, jolla ei ole mitään supervoimaa vaan oikea taito! Carol (Kapteeni Marvel) hurmasi minut sillä, että kerrankin on tarjolla todella voimakas naishahmo, joka paitsi kykenee, myös toimii, vaikka onkin myös haavoittuvainen ja vielä se päälle, että elokuvassa nostettiin romanssien sijaan ystävyys tosi vahvaksi teemaksi. :) Pidin siitä ehkä sata kertaa enemmän kuin kuvittelin. Sivuosissa on myös paljon mielenkiintoisia naishahmoja. Pepper on ihanan uskollinen ja huolehtiva, Lady Sif taisteleva kaunotar, joka silti on myös ennen kaikkea luotettava ystävä, Shuri on ihastuttava tyttö, joka pesee miehet tietotekniikan ja muiden tieteiden kohdalla, vaikka onkin vasta hädin tuskin muuta kuin lapsi. Myös myyttisen salaperäinen ja samalla poikamaisen ronski Valkyrie jäi positiivisesti mieleen, samoin Thorin rakastettava lempeä mutta teräksinen äiti Frigga. Sharonia olisin nähnyt mielelläni enemmänkin, samoin kuin vakuuttavan itsenäistä Peggy Carteria. Ja Hope taas on tomera ja osaava toimija, jolla ei jää sormi suuhun. Wandakin on taitava ja nätti, mutta ehkä hahmona on toistaiseksi jäänyt minulle vähemmän tutuksi. Peter on hellyttävä pikku höppänä, Lokissa kuin Tonyssakin on myös herkät puolensa, vaikka eivät sinänsä suosikkejani olekaan.

Miltei unohdin mainita myös Guardians-porukan! Mantis on minusta hurmaava persoona, tykkäsin myös Nebulan traagisesta hahmosta ja sisarussuhteesta Gamoran kanssa. Toki pidin myös hassusta Quillista ja Baby Groot oli tosi lutunen. :) Ja kovan pintansa alla tunteellinen Yondu valloitti hänkin. (Olen jopa päässyt miehen juttusille ja saanut häneltä kunnon halin. <3 )

Olen joustava parituksia lukiessani, mutta itseäni kirjoittajana inspiroi erityisesti Natasha/Bruce, Natasha/Bucky, jos ei perhettä lasketa niin myös Natasha/Clint (tosin tämä pari toimii upeasti myös ihan ystävätasolla) ja jollakin tapaa miellyttää myös Natasha/Steve, joskin sekin on minusta enemmän bestis-kuin romanttis-paritus. :) Minua houkuttaisi kovasti parittaa Carol joko Thorille tai Stevelle. :) Lisäksi Thor/Sif, Scott/Hope, ja ennen kaikkea melko aliarvostettu mutta mielestäni hyvin toimiva ja toisiaan tasapainottava pariskunta Tony/Pepper. :) Hettiparitukset sytyttävät minua enemmän kuin muut, mutta jos miettii hahmojen välistä kemiaa, niin sekä Steve/Bucky että Steve/Tony ovat käytännössä melkein canonia uskottavuutensa puolesta. ;D Lisäksi tällä naiskaartilla saisi vaikka miten paljon tyttöpareja.

Oletko enemmän kiinnostunut sarjakuvista, elokuvista vai peleistä?
Oikeastaan vain MCU/Avengers -elokuvista. Ja ficeistä. :D

Ja odotan superinnolla tulevaa Black Widow -elokuvaa, kuten myös Sam & Bucky -sarjaa. Toivottavasti lunastavat odotukset. :)

// No, palataan nyt vielä itsekin siihen Endgamen ratkaisuun... ;)
Spoiler: näytäVastoin yleistä mielipidettä en tyrmää lopetusta täysillä. Se todellakin tuntui juonellisesti oudolta ratkaisulta ja sotki pahasti sitä asetelmaa, että Steve oli jo kertaalleen hyvästellyt Peggyn ja luopunut ajatuksesta että heistä koskaan enää voisi tulla paria. Plus että Steve oli vieläpä melkoisen kiinnostunut Sharonista, joka oli Peggyn sukulaistyttö. ;)

Toisaalta, ennen tätä asioitten kohtaamista ja luopumista Steve oikeastikin kaipasi takaisin omaan aikaansa ja Peggyn luo. Siihen nähden oli kaunein mahdollinen lopetus, että mies, joka oli väkivalloin riistetty omasta ajastaan ja rakkaansa rinnalta, pääsi elämään vielä todeksi sen kaipaamansa onnen, omassa tutussa ajassaan ja ympäristössään. Jos ei ajattele muita epäloogisuuksia, niin minusta se Endgamen loppu oli aivan ihana.

Tulkitsin itse kokonaisuuden näin, ja sellaisena hyväksyn sen aivan täysin:
* Steve oli jo alistunut tosiasiaan, että Peggy on mennyt naimisiin ja elänyt oman elämänsä tahollaan, kun uskoi Steven kuolleen. Kuitenkaan hyvästelykohtauksessa iäkkään Peggyn kanssa ei ilmene, kuka se hänen miehensä ja lastensa isä oikein oli. Kun Endgamessa Steve, joka on jo alkanut rakentaa uutta elämää nykyajassa, palaa 70-luvulle ja näkeekin Peggyn yhä yksinään, hän tajuaa ettei kaikki mennytkään kuten hän oli kuvitellut. Ja ymmärtää rakastavansa tätä yhä edelleen, kuin myös oivaltaa pym-partikkelien mahdollistavan paluun, jolloin siitä tulee mahdollisuus, jota hänellä ei aiemmin ollut.
* Steve oli keskustellut Buckyn kanssa valinnoistaan. Tämä näkyy paitsi hyvästelyssä (jossa Bucky on jo valmiiksi vähän alavireisen ilmeinen, ja mitä varten se edes noin hyvästelisi, jos tarkoitus olisi, että Steve palaa takaisin heti seuraavalla minuutilla?) myös siinä, että toisin kuin muut, Bucky ei näytä yhtään yllättyneeltä kun Steve ei palaakaan. Uskon, että hän tiesi jo, että Steve aikoi jäädä. Bucky myös tietää, ja on kenties itse pyytänytkin, ettei joutuisi vastuuseen kilvestä ja Kapteeni Amerikan roolista. Minusta vaikutti vahvasti siltä, että kaiken tapahtuneen jälkeen Bucky ei kaivannut kuin rauhaa ja seesteisyyttä elämäänsä, ei ainakaan taisteluja, vaikka olikin valmis tarttumaan toimeen kun Steve sitä häneltä Infinity Warissa pyysi.
* Uskon, että Steve palasi menneisyydestä ikämiehenä nykyaikaan siinä vaiheessa, kun Peggysta aika jätti. Näin hänellä oli mahdollisuus viettää yhteinen elämä rakastettunsa kanssa (niine lapsineen kaikkineen, kenties?) ja palata viettämään viimeiset vuotensa (ties kuinka pitkälti se superseerumi hänelle kuitenkin vielä voimia antoi vanhuuden päiviinkin?) nykyajan läheistensä kanssa. Heidän kohdallaan ei ollut kulunut aikaa kuin pieni hetkinen, kun Steve jo palasi heidän luokseen, mutta silti hän sai viettää ansaitut onnen vuotensa Peggyn kanssa, kuten oli aina toivonutkin. Ja loppuvuotensa vaikka Buckyn seurassa sitten. :)

Tätä näkemystä ei ole mistään vahvistettu sellaisenaan, mutta näin sen itse tulkitsin ja pidän sitä omana canon-lopetuksenani tälle asialle. :) Lisäksi ajattelin (koska Buckyn vibranium-kättä ei Endgamen lopussa enää näytetty lainkaan) että kenties Steve oli onnistunut tekemään jotakin sellaista menneisyydessä, mikä olisi helpottanut jollakin tapaa Buckyn oloa ja tilannetta, mutta tämä toiveikas ajattelu kumoutui sillä, että ilmeisestikin se vain piti kättään kohteliaisuudesta peitossa tai jotain, kun se käsi kuitenkin oli tappanut Tonyn vanhemmat?

Angelina:
Vastauksia End game juttuihin:

Spoiler: näytäSiis no joo. Jos Tonyn oli kuoltava, niin oli toi oikea tapa joo, siitä oon samaa mieltä. Silti oon in denial, vaikka ymmärränkin järkeilyn sen takana. Silti perseestä :'D Steve taas ei oo hahmona silleen kuulunut mun suosikkeihin, vaikka rakastan Chris Evansia, mutta silti tuo sen loppu oli niin antikliimaksi että äh. Ja joo ymmärrän tuon mitä tapahtui end of the linelle, mutta mun mielestä Steven ja Buckyn kanssakäyminen oli vähän jotenkin... tönkköä sitten myöhemmissä leffoissa. Tai siis että toisaalta ymmärrän joo, ettei se friendship ehkä kaiken tuon jälkeen enää oo ihan entisensä. Silti se, että Steve jätti kaiken taakseen ja palasi Peggyn luo oli PASKAA : DD Argh.

Siitä miten pahasti oon in denial kertoo varmaan se, että mun canonissa/fanonissa Steve kävi tanssimassa Peggyn kanssa ja etsi sitten Tonyn käsiinsä :''''DDDD <3

Violetu siis MITEN ei voi sietää, Ryan Reynoldsin pisteet nousi mun silmissä ihan taivaisiin Deadpoolin myötä :''D Se on aivan mahtava niissä, en ois jotenkin aiemmin osannut siltä odottaa, mutta nostan kyllä hattua hälle ♥

Ah joo, unohdin sanoa shipeistä Thorkin, se on mun guilty pleasure myös, Tony/Buckyn lisäksi : D Mä en tiedä miksei Steve/Bucky iske muhun yhtään, nään sen vaan niin jotenkin bromancena etten vaan pysty. Toki ymmärrän kyllä, miksi sitä shipataan ja Bucky on bae. Mutta samanlailla se menee varmaan niiden kanssa, jotka ei taas näe Steve/Tonya, sen takia nää paritusasiat on aina mielenkiintosia! Tossa WinterIronissa on jotain, että se kiehtoo mua aina sillon tällön :3 Tähän toki voi vaikuttaa se, että hahmona noista Tony on ehdottomasti rakkain. Het-paritukset on yllättäen musta vähän tylsiä, vaikka näin joo canonia ajatellen Tony/Pepper on ihan ookoo, mutta... ;D En saa käännettyä muttereita päässäni että shippaisin sitä. Nat/Bruce on musta ajatuksena ihan kiehtova, samaten Nat/Wanda, kun siihen on (hyvin pienesti) tutustunut.

LOL en oo muuten kans nähny Hulkia, me skipattiin se maratonissa kun kaikki oli että meh :'''D Plus häiritsi se, ettei siinä ollut Ruffaloa, koska se on musta ihan loistava Bruce. Mutta ehkä sekin pitäs kattoa, että saa complete listan. Noita muita Marvelin juttuja, kuten Daredeviliä tai Jessica Jonesia jne. en oo nähnyt, eikä ne mua oikeestaan kiinnostakaan, tää MCU on ollu se juttu :3

Fion hahmolistauksesta tuli mieleen, että joo Valkyrie on mahtava, mutta sitten esim Sharonia en siedä ollenkaan, se oli musta jotenkin niin meh ja vihasin yli kaiken sitä pakollista pusua sen ja Steven välillä :'''D Eläydyn joo ehkä vähän liikaa, mutta hyhhy. Helasta tykkäsin myös, musta se oli badass naispahis ja mun mielestä oli jotenkin kiehtovaa, että se oli Thoria ja Lokia paljon voimakkaampi. JA MITEN SAATOIN UNOHTAA HAPPYN :'''DD Se on yks mun suosikki koska se on ihana ja symppis ♥♥

Fiorella:
Vähän lisää yleistä pohdintaa pikkuisen aiheen vierestä, ei niinkään jo kirjoitettuja puheenvuoroja sivuten.

Voisi oikeastaan vielä lisää korostaa sitä, että MCU tosiaan tarjoaa tyttökatsojille laajan kaartin eri tavalla vahvoja ja itsenäisiä naisia, joihin samaistua. Useimmin edelleenkin supersankarijutut mielletään poikien jutuiksi ja naishahmoja pidetään objekteina. Siinä suhteessa MCU ihanasti poikkeaa pikkuhiljaa perinteisestä kaavasta. :) Esimerkiksi vaikka Kapteeni Marvel voisi hyvin edustaa jollekin tytölle samaa kuin se Iron Man -hahmo pikkupojalle - tai yhtä lailla päinvastoin. :) Se Kapteeni Marvelissa oli minusta erityisen hienoa, että ei mikään estä, ettei myös joku pikkupoika voisi pitää hahmoa siistinä ja samaistuttavana yhtä lailla kuin mieshahmoakin. Pidin hahmon elokuvatoteutuksessa erityisesti siitä, ettei sitä oltu seksualisoitu liikaa. Puku ei ollut mitenkään antava (jos vertaa vaikka Black Widowin alkukausien tiukkaan asuun) ja kurvitkaan eivät korostuneet liikaa viedäkseen hahmolta uskottavuutta. (Sarjakuvat ovatkin sitten tässä ihan oma lukunsa, ja se on yksi syy, miksi en niistä niin kovin pidä, että ne on usein piirretty vähän liikaa mieslukijaa silmällä pitäen.) Ei sillä, etteikö kurvikas naisen figuuri voisi viehättää omaakin esteettistä silmää, mutta jos sen on tarkoitus olla ensisijainen juttu, se vain häiritsee ja ärsyttää.

Pidän ihailtavana myös sitä, että nykyään on saatavilla myös ihan asiallisen näköisiä ja kauniita leluja & figuureja myös naishahmoista ja sivuhahmoistakin. Toki fanituotteistus tulee vähän jälkijunassa, mutta tässä fandomissa se on kuitenkin ihan toista luokkaa kuin vaikka Star Warsissa, jossa ei ollut vuosikymmeniin edes hääppöistä Leiaa saatavilla, muista naishahmoista puhumattakaan.

Itse toivoisin, että naishahmot voitaisiin nähdä voimavarana, ihailtavina ja arvokkaina siinä missä miehetkin. Ficcareidenkin keskuudessa on kauan vallinnut se ajatus, että tyttöhahmot ovat vähän plääh ja pilaavat jopa mieshahmojen roolia. Minua mietityttää, miksi ei edes nykyisenä tasa-arvon aikana voida nähdä naista arvokkaana ja tärkeänä hahmona, nyt kun lopultakin niitä aletaan tarjota monipuolisesti erilaisina ja monitaitoisina hahmoina näissäkin elokuvissa. Etenkin Pepperin dissausta kuulee paljon, vaikka itse pitäisin tätä paritusta todella uskottavana ja myös aika hurjan hienona, kun miettii miten vahva kiintymys ja syvä välittäminen heidän välillään Tonyn kanssa on. Ja Pepper paitsi huolehtii, myös suojelee ja taistelee Tonyn puolesta ihailtavalla tavalla. :) Itse en välttämättä ole näyttelijän ykkösfani (no, kummankaan heistä) mutta pidän hahmojen välisestä kemiasta. :)


--- Lainaus ---esim Sharonia en siedä ollenkaan, se oli musta jotenkin niin meh ja vihasin yli kaiken sitä pakollista pusua sen ja Steven välillä :'''D
--- Lainaus päättyy ---
Sharon jäi hahmona aika pinnalliseksi ja ehkä se koko tarinan kaari keskeneräiseksi hänen osaltaan. Se oli kieltämättä vähän pakotettu pusu, ja itsekin tulkitsin sen niin, että Steve koetti sen kautta ikään kuin irtautua Peggysta. Toisaalta Sharon vaikutti vallan pätevältä työssään ja sen myötä tietyllä tapaa vahvistaa ajatusta, että nätin tytön ei tarvitse olla pelkästään nätti ja soma, vaan myös itsenäinen toimija. :)

Minua jotenkin tökki hahmona aika tavalla Jane (Thorissa). Nyt uudemmalla katsomiskerralla se lähinnä ärsytti monessa asiassa, ja suhtaudun aika ristiriitaisesti ajatukseen, että se palaisi ikään kuin naispuolisen Thorin hahmona tulevaan elokuvaan? Toisaalta sekin voidaan nähdä vaihteluna siihen, että sankarittarella on lupa olla omanlaisensa, olipa semmoinen tai tämmöinen. ;)

Mikä tuntui tosi kummalliselta, oli se että alkuunsa hyvin vahvasti pohjustettua Nat/Bruce -kuviota ei saatettu järkevästi loppuun asti missään vaiheessa. Käsittääkseni fanit ja katsojat eivät tykänneet tästä parista ja niinpä se juonikuvio tylysti torpattiin. Siinä olisi ollut minusta todella uskottava ja myös toimiva pariskunta. Molemmilla oli vahva yksinäisyyden ja kelpaamattomuuden tunne ja tarve uhrautua toisten hyväksi vaikka omia tarpeitaankin vastaan. Kumpikin kaipasi syvästi paitsi läheisyyttä myös perhettä ja puolisoa, muttei uskonut olevansa siihen mitenkään oikeutettu tai pitävän vaihtoehtoa edes mahdollisena millään muotoa. Minusta Avengers-elokuvassa oli puhutteleva kohtaus, jossa kaksikko kohtaa ensi kertaa, ja Bruce keinuttaa kehtoa merkitsevästi samalla kun sanoo, ettei aina voi saada sitä mitä haluaa. Kaksikko palaa tämän mahdottomuuden äärelle myös Age of Ultronissa, jossa kumpikin myöntää vahvasti tunteensa mutta asettaa silti velvollisuuden niiden edelle.  :'( Leikiteltyään ohikiitävän hetken ajatuksella, että he vain katoaisivat kahden uuteen elämään, he kuitenkin palaavat todellisuuteen ja maailman pelastamiseen. Sitten äkkiä hupsis, Bruce tyrkätään avaruuteen ja Nat jää yksin suremaan ja hautaa tunteensa työn alle. Kun he taas kohtaavat, on aikaa kulunut eikä kumpikaan osaa, uskalla tai kehtaa palata siihen, mikä jäi kesken.  :-\
Infinity Warissa ja Endgamessa sitten
Spoiler: näytäolisi ollut erinomainen mahdollisuus syventää suhdetta yhteistyön kautta, mutta sen sijaan päädyttiin ihan muuhun ratkaisuun. :( Olin todella pettynyt siihen, että Nat sai kantaa koko maailman taakkaa harteillaan miltei yksinään, kun olisi ollut potentiaalinen mahdollisuus saada tukea myös itselleen, työnsä lisäksi. Myöskään Bruce ei saanut rakkautta osakseen keneltäkään, vaan päällimmäiseksi nousi Brucen osalta tieteeseen panostaminen ja Hulkin osalta yleisen hyväksynnän ja yhteiskuntakelpoisuuden saavuttaminen. Natashan menehdyttyä Bruce jäi kaipaamaan, muttei tunnustanut silloinkaan tunteitaan avoimesti.

Pidin Natashan uhrausta elokuvallisesti hyvänä kohtauksena ja ainakin minuun se teki vahvan tunnereaktion, mutta harmitti tosi kovasti, että muu porukka lemppasi Natin tuosta vain sivuun ja keskittyi pian muuhun. Olisi ollut kiva nähdä jokin vähän syvällisempi kohtaus, jossa häntä olisi edes kaivattu ja hänen uhraustaan huomioitu kunnolla. Tykkäsin Clintistä ja ymmärsin hyvin Natashan ajatuksen, että hän joutaa paremmin kuolemaan, jos Clintillä onkin vielä tilaisuus päästä perheensä pariin (perheen, joka oli hyvin rakas myös Natashalle), mutta silti tuntui pahalta elokuvan tekijöiden ikään kuin tällä tapaa esittäessä mielikuvan, että naimaton, lapseton nainen on "turha" ja joutaa kuolemaan muiden ihmisten edestä, kenenkään jäämättä kunnolla suremaan.  :'( Se oikein korostui siinä, miten Tonya muistettiin isolla joukolla oikein ylenpalttisesti.

Minusta olisi ollut hyvä päätös elokuvalle ikään kuin palkita kaikki, mitä Natasha on paitsi joutunut elämässään kärsimään ja kokemaan, myös tekemään toisten hyväksi, antamalla hänellekin joku, joka rakastaisi ja pitäisi huolta myös hänestä. Kaikki nämä supersankarihahmot ovat omalla tavallaan traagisia, mutta Nat ehkä siinä suhteessa pahiten, että kaiken antamansa jälkeen hän sai hyvin vähän, eikä juuri kokenut ansaitsevansa sitäkään aiempien tekojensa tähden. Ja sitäkin vähää hän piti niin suuressa arvossa, että koki sen olevan tärkeintä elämässään. Minusta Nat olisi ansainnut niin valtavan paljon enemmän. Jos ei biologisesti omaa lasta, niin edes jonkun, jolle olisi läheisimmän aikuisen tai äidin asemassa. Ja aivan ehdottomasti ylitsevuotavan kaikenkattavaa rakkautta joltakulta, joka välittäisi hänestä enemmän kuin mistään, jonka seurassa voisi laskea suojamuurinsa ja paitsi rakastaa, myös tulla aidosti rakastetuksi. Hyljeksityksi ja muiden pelkäämäksi itsensä kokeva kiltti Bruce, joka sai Natashalta vilpitöntä välittämistä, olisi minusta sopinut tähän tehtävään mitä parhaiten. Sen sijaan Tohtori Hulk/Bannerista tehtiin sellainen jättiläinen, ettei häntä voi käytännössä parittaa fyysisesti kenellekään ainakaan siinä mielessä, ja jätettiin myös hänet tyytymään siihen, ettei romantiikkaa tai ketään rakasta ole olemassakaan häntä varten. Myös Brucen hahmo olisi minusta ollut sitä vailla, että hän saisi tuntea olevansa rakastettu ja haluttu erilaisuudestaan huolimatta, ei tuntea pelkkää syrjäytyneisyyttä ja pelkoa toisten osalta. Siihen nähden, miten moni hahmoista päätyi onnellisesti yhteen rakkaineen tai vähintään jäi rakastetuksi ja kaivatuksi, koin että lempihahmoni hylättiin tarkoituksella yksinäisyyteen. Plus se minun pikku mussukkani Bucky, joka myös jäi yksin, ja jonka parhain ystäväkin valitsi menneisyyden ennen häntä.  :-\  Elämä on epäreilua myös Marvelin universumissa.

Violetu:
Auri, ei 2008 Hulk(edelleen katsomatta, vaikka löytyy hyllystä), vaan tää tuli olikohan 2003. Ihmiset vissiin yleensä tahallaan unohtaa sen olemassaolon 😂

//
Endgaygame-spoilit jatkuu
Spoiler: näytä
--- Lainaus ---Steve oli keskustellut Buckyn kanssa valinnoistaan. Tämä näkyy paitsi hyvästelyssä (jossa Bucky on jo valmiiksi vähän alavireisen ilmeinen, ja mitä varten se edes noin hyvästelisi, jos tarkoitus olisi, että Steve palaa takaisin heti seuraavalla minuutilla?) myös siinä, että toisin kuin muut, Bucky ei näytä yhtään yllättyneeltä kun Steve ei palaakaan. Uskon, että hän tiesi jo, että Steve aikoi jäädä.
--- Lainaus päättyy ---
Fiorella, olen tästä joo vähän samoilla linjoilla, mutta särkee sydämen silti, varsinkin, jos ajattelen Buckyn yksipuolisen rakkauden kannalta. Jonka en siis väitä olevan canonia, mutta pointtaan, että kyseessä saattoi olla myös se, että Bucky ihan vaan arvasi, mitä Steve aikoi.
Jokaisella oma headcanoninsa siitä, mitä oikeasti tapahtui tietysti.


--- Lainaus ---mun mielestä Steven ja Buckyn kanssakäyminen oli vähän jotenkin... tönkköä sitten myöhemmissä leffoissa.
--- Lainaus päättyy ---
Mitä tarkoitat myöhemmillä leffoilla tarkalleen ottaen?
Itse huomasin tämän kyllä Infinity warissa ja Endgamessa erityisesti, Civil Warissakin oli hetkensä (miksi pitää ruveta muistuttelemaan Buckya jostain tyttöystävästä vuodelta kivi, Steve please), mutta nämä on jotenkin paljon helpompaa laittaa käsikirjoituksen tai ohjauksen piikkiin kuin Endgamen loppu Steven kannalta.
*insert rant siitä, miten esimerkiksi Avengers-leffat tuntuu tietoisesti mitätöivän kaiken, mitä Captain America -leffoissa oli* Heitetään nyt vaikka Infinity warin puolivillainen halaus, kun vertaa sitä Civil warin lopputekstien väliseen kohtaukseen... näiden pitäis sijoittua samaan maailmaan, joopajoo  ::) Ainoa mahdollisuus, jolla sen halauksen ostan, on että Steve oli käynyt Buckya katsomassa jo aiemmin tämän heräämisen jälkeen.
Ja kyllä, yhdyn loppulausumaasi,Angelina, PASKAA.


--- Lainaus ---Ficcareidenkin keskuudessa on kauan vallinnut se ajatus, että tyttöhahmot ovat vähän plääh ja pilaavat jopa mieshahmojen roolia.
--- Lainaus päättyy ---
Tuntuu, että tämä johtuu enimmäkseen siitä, että naishahmoista suurin osa on alun perinkin kirjoitettu paperinohuiksi. Niistä on vaikeampaa lähteä rakentamaan uutta (fanfictionia), koska jos haluaa tehdä hahmosta oikeasti toimivan, on melkein sama kun kirjoittaisi saman tien uuden hahmon. Naiset on niin pitkään olleet (miesten kirjoittamassa) kirjallisuudessa ja elokuvissa vaan äitejä, siskoja, isoäitejä, huoria, kahvinkeittäjiä, ja objektimaisia love-interestejä, että siitä kuopasta ei ihan silmänräpäyksessä noustakaan. Onneksi nykyään ollaan jo sentään menossa parempaan suuntaan, luojan kiitos. Hitaasti, mutta kuitenkin.

Vähän tätä aihetta sivuten, supersankarisarjiksiin sijoitettiin silloin muinoin niitä nuoria sidekickejä sankareille (Bucky oli alun perin Steven teini-ikäinen sidekick), että nuoret sarjiksia lukevat pojat löytäisivät kohteen johon samaistua. Pliiis, tulevaisuudessa tyttö-sidekickejä kans niiden naispuolisten sankarien lisäksi 🤩

Fiorella, kieltämättä Bruce/Natista jäi vähän sellainen fiilis, että se oli kokeilu, jota rakennettiin parissa ekassa Avengers-leffassa, ja sen jälkeen todettiin, että ei tämä nyt toiminutkaan, toivottavasti fanit on unohtaneet koko shipin tai eivät ainakaan huomaa, jos me vähän niin kun sivuutetaan se tai näytellään, että sitä ei koskaan tapahtunutkaan. Kökköä kieltämättä.

Minulla on Stonyn kanssa vähän sama homma kuin Angelinalla Stuckyn kanssa. Se on ihan ookoo, näen Steven ja Tonyn välisen jännitteen leffoissa, mutta sitten kun pitäisi ficata tai lukea ficcejä, niin en oikein saa niistä mitään muuta kun ystävyyttä. Ehkä jotain kevyttä jännitettä korkeintaan. Voin lukea Stonya joo, mutta en tietoisesti etsi sitä luettavakseni toisin kuin Stuckya, koska se ei vaan sytytä samalla tavalla syystä X.

Angelina:

--- Lainaus käyttäjältä: Fiorella - 19.01.2020 01:40:35 ---Mikä tuntui tosi kummalliselta, oli se että alkuunsa hyvin vahvasti pohjustettua Nat/Bruce -kuviota ei saatettu järkevästi loppuun asti missään vaiheessa. Käsittääkseni fanit ja katsojat eivät tykänneet tästä parista ja niinpä se juonikuvio tylysti torpattiin.
--- Lainaus päättyy ---

Tämä. En tajua, se torpattiin kyllä todella tylysti, käytännössä ilman mitään kunnon perusteita tai asian käsittelyä. Joo ei leffoihin saa kaikkea mahdutettua, mutta jos ollaan tultu myöhemmin siihen tulokseen ettei tää nyt ollutkaan hyvä idea, niin musta se olisi pitänyt sitten lopettaa jotenkin muuten :D Nyt se vaan… Unohdettiin. Ja End gamessa...

Spoiler: näytäNat jäi joo muutenkin vähän varjoon tuon kuoleman jälkeen, sitä lyhyttä itkukohtausta lukuunottamatta. Tää kuitenkin varmaan selittyy sillä, että kaikki oli vielä ns ”kesken”, ettei ollut aikaa jäädä muistelemaan. Mutta joo, ymmärrän kyllä pettymyksen sen suhteen.

Violetu – Spoiler: näytämeinasin siis juurikin IW ja EG leffoja pääasiassa. Tai kun miettii, että millanen Winter soldier/Civil war oli, mutta sitten niistä eteenpäin musta tuntu, että koko Bucky vähän niinkun unohdettiin… Ensin se dumbattiin Wakandaan, sitten se tulee takaisin vain kadotakseen hetken kuluttua savuna ilmaan (mihin Steven reaktio oli musta aika lame, vaikka ehkä se menee shokin piikkiin) ja sitten End Gamessa tosiaan ainoo kanssakäyminen (ellen muista väärin?) oli se loppu, että boy bye mä lähden nyt :D Eli joo tavallaan en mieti tätä pelkästään Stuckyn näkökulmasta, vaan siitä että koko Bucky jäi vähän niinkun unholaan mun mielestä.

Mulla on ihan hillittömät odotukset WinterFalconista, joka on kyllä osittain kaikkien manipien ja meemien ansioo :’D Samista ja Buckysta on maalattu niin loistava kaksikko ja toivon, että niiden bromance on oikeesti kunnollinen! Sam ei oo mikään mun suosikki ja se on jäänyt vähän mulle sellaiseksi tylsäksi taustahahmoksi, mutta Buckyn kanssa niistä voi kyllä tulla huikee duo!

Ja joo, musta on aina mielenkiintoista keskustella parituksista, koska ne on kaikille niin oma ja hlökohtainen juttunsa :3 Ja täällä onneks aika hyvin kunnioitetaan muiden näkemyksiä, esim tumblrissa näkee välillä aikamoista paskaa mitä osa shipeistä ja shippaajista saa niskaan :D (samaten nään välillä semmosta Tony-hatee ja vittu mua suututtaa, mutta yritän olla aikuinen :-------DD) Ja tosiaan se, kun sanon etten pysty shippaan vaikka just Stuckya, niin ei oo mikään nega niille jotka siitä tykkää, se johtuu vaan omista rajoitteista ja päänsisäisistä ongelmistani. Älkää vaan kukaan ottako mitenkään henkilökohtasesti :) imo molempien paritusten ”ongelma” on nimenomaan Steve, joten siitä syystä Tony/Bucky on välillä aika jees……………..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta