Originaalit > Sanan säilä

Intergalaktista viestintää, S, scifi-femme, 20/20

<< < (7/7)

FractaAnima:
Hassua, olin ihan varma, että olin kommentoinut tätä, koska olen lukenut tästä muutaman ensimmäisen osan, mutta näemmä en ole muistanut kommentoida ja sittemmin tämä on painunut unholaan. Mutta! Onneksi on vaihdokkaat, eli hei vaan sen kautta. o/

Alkuun tupsahti hirveä kasa vaikeita nimiä, mutta olen siinä onnellisessa asemassa, että tämä on jo valmis, joten ne toistuvat nopeasti uudelleen ja jäävät mieleen. Vaikeampaa voisi olla, jos olisi lukenut raapale kerrallaan tätä. Nyt ei tarvitse juurikaan kerrata aiemmasta. :) Mutta nimistö on kivan erikoista ja sopii scifiteemaan. Heti mietin, että mistä olet nämä kaikki keksinyt. :o

Leijubussi on jotenkin söpön kuuloinen. Tekstissä on paljon muitakin hauskoja scifijuttuja ja uutta maailmaa, mutta kuvailua on harmittavan vähän. Olisi ehkä helpompaa sukeltaa näiden maailmaan, jos ohimennen mainituilla asioilla olisi lihaa luiden ympärillä. Mutta toisaalta ymmärrän kuvailun vähäisyyden, kun kyseessä on kuitenkin raapalesarja.

Holokuvat ja popparit ja etenkin Maasta laittomasti tuotujen tavaroiden mesta ovat lemppareitani leijubussin lisäksi. Kivasti olet sekoittanut "normaalia" tuohon scifimaailmaan, ja ilmeisesti tässä ollaan myös menty ajassa hyvinkin paljon nykyajasta eteenpäin, se on mielenkiintoista. Kovin usein näkee tekstejä, jotka sijoittuvat lähitulevaisuuteen.

Oivoivoivoivoivoi. (Kyllä, kirjoitan tätä kommenttia samalla kun luen eteenpäin. :D ) Kurjaa, että Sereya joutui puun ja kuoren väliin luvatessaan isoveljelleen tarkkailla Terminuksen alueen touhuja, ja ilmeisesti myös Arellea. Ei ihme, että Sereya yhtäkkiä tunsi haluttomuutta tavata ystäväänsä, vaikka muuten ei muuta haluaisikaan tehdä.

Uuu, toimintakohtaus oli mielenkiintoinen, mutta harmikseni kovin lyhyt. Hyppy siitä maailmasta takaisin yliopistoelämään oli suuri kontrasti, mutta kivasti toi takaisin sinne, mistä lähdettiin ja jee, siellä oli vielä leijubussi mainittu. <3 Tässä luomassasi maailmassa, tai maailmoissa oikeastaan, on niin paljon kaikkea, että tästä olisi suureksi jatkisprojektiksikin. Itseäni jäi kovasti kiinnostamaan monet asiat, joita mainittiin siellä täällä. Oli kuitenkin omaa rahayksikköä, Imperium, eri osiin jaettu planeetta, INRYn raudankova ote, joka poikii helposti kapinallisia, asuuko niitä Terminuksen puolella? Salakuljettajien lisäksi siis. Paljon tavaraa 20 raapaleessa, voisin sanoa jääneeni nälkäiseksi, mutta kivasti sait kuitenkin yhden tarinan kerrottua maailmasta, josta kertoisi kymmeniä lisää. :) Ehkä joskus tätä verseä tulee lisää. ::)

Kiitos tästä,
Frac


LillaMyy:
FractaAnima: No kiva sitten, että tätä kautta päädyit sitten kommentoimaan. :D Myönnän yhdeksi (monista) synneistäni juuri nimien tiputtelun. :'D Se on paha tapa, josta pitäisi opetella joskus ehkä eroonkin. Mutta onneksi ne eivät sitten kuitenkaan olleet liian erikoisia. Laiskana kirjoittajana nappasin nimeni ihan vain täältä, eli mitään en ole niistä itse keksinyt. :D Kuvailu onkin sitten toinen kompastuskiveni, etenkin vähän erikoisemmissa genreissä, kuten scifi, joten siihenkin pitäisi panostaa enemmän. Toki, raapaleissa se on vähän vaikeampaa, kun sanamäärä tulee aina vastaan. Koen myös scifin olleen niin erikoinen genre vielä aloittelijalle, että senkin takia ehkä vain ohimennen mainitsin monia esille nostamistasi asioista, koska en ehkä ihan täysin osannut kehittää niitä loppuun asti kunnolla. Mutta ehkä vielä joskus voisin palailla tämän maailman kimppuun vähän yksityiskohtaisemminkin. Pitää pistää mietintämyssyyn tämä. (: Kiitoksia tosi paljon kommentistasi! ((:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta