Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

Skam: Trondheimin kevätaurinko ✧ S ✧ Isak/Even ✧ kukkakauppa!AU

<< < (2/3) > >>

Fairy tale:
Voi jee, mikä ihana löytö minulle. Olet saanut mainiosti tuon kukkatorin tuohon tapahtumien keskiöön. Nimesit jo nyt kukkia, jotka ovat minulle tuntemattomia, joten voin vain sieluni silmin nähdä tarjonnan eri värisiä ja tuoksuisia kukkia. Kun vielä kaiken sen keskellä Even hymyilee aurinkoisesti niin ymmärrän Isakia vallan hyvin. Siinähän menee pää pyörälle ihastuksesta.  :)

Tämä oli sopivasti AU ja kuitenkin niin tuttu. Hienoa että Isakin äiti tuntee sen verran poikaansa että osasi ehdottaa tälle lääkiksen sijaan jotain muuta mielenkiintoista. Ja se että mainitsit Isakin kavereita nimeltä ja Sanan kuulumisia, ankkuroi tämän juuri siihen todellisuuteen, jonka kaikki tuntevat.

Paljon kiitos tästä.

kaaos:
Kiitos kommentista, Fairy tale <3 sori, etten ollut huomannut palautettasi aiemmin!

Hihi oon loputon kukkafiilistelijä, joten oli helpooa kuvitella jollekin päätä huumaava ihastumiskokemus sellaiseen miljööseen!

Vendela:
Kommenttikampanjasta hei!

Olipa ihanaa lukea SKAMia :D Siitä on jo jonkin aikaa kun katsoin sarjan, mutta nopeasti nämä hahmot palautuivat mieleen ja kun kyseessä oli vielä AU niin se hieman helpotti asiaa. En ole montaa SKAM-ficciä lukenut, joten en osaa verrata täsä siinä suhteessa, mutta kivasti tämä toimi kaikin puolin!

Erityisesti pidin tuosta aikajanasta minkä olit tähän rakentanut. Torstaista muodostui erityinen päivä molemmille pojille ja lisäksi tykkäsin paljon siitä ihanasta epävarmuudesta jonka Sonjan läsnäolo tähän loi. Juuri tuollainen on niin parasta, kun lukijana itse tietää (tai ainakin arvaa) kuinka asiat ovat, mutta päähenkilö joutuu kärvistelemään epävarmuudessa. Ja kukat! Kukat olivat aivan ihania :D

Kielestä on pakko sanoa sen verran, että jostain syystä minulla tökkii tuo dialogin puhekielisyys. Toisaalta ymmärrän sen käytön, mutta toisaalta taas lukisin mieluummin kirjakieltä vaikka se ehkä tuntuukin kankealta dialogiin. Tämä on varmasti makuasia, eikä siihen ole yhtä oikeaa ratkaisua :D Joten mikään suuri miinus tämä ei ole, ennemmin lähinnä huomio. Tosin yhden kohdan nostan esiin:

--- Lainaus ---”Mikä sua vaivaa? Oot jotenkin… Hermostunut. Nukutko kunnolla? Ethän työskentele itseäsi loppuun?” Sana huolehtii ja tarkkailee kauniilla, tummilla silmillään Isakia.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä minua ihan todella häiritsi tuo Ethän työskentele itseäsi loppuun? ;D Anteeksi! Ymmärrän mitä haluat sanoa tällä mutta tuo särähtää kyllä aika pahasti korvaan. Parempi olisi varmaan Ethän polta itseäsi loppuun tai Ethän työskentele liikaa tai jotain muuta. Mutta tuo muoto ei vain toimi.

Kaikkineen tämä oli ihana lukukokemus ja hahmot ovat kyllä niin nam nam, ettei mitään rajaa :D Loppulause etenkin sai minut hymyilemään!

Kiitos tästä, tykkäsin! Ja mukavasti nosti kevätfiiliksiä pintaan tämä teksti :)

Vendela

kaaos:
Kiitos kovasti rakentavasta palautteesta!

Ton puhekielikysymyksen kanssa muistan painiskelleeni. Puhekieltä isak ja even kuitenkin puhuvat norjaksikin... ja ehkä areenan tekstitykset oli puhekieltä :Dd näin ehkä järkeilin  nojoo mutta oon samaa mieltä, että toi Sanan repla vois toimia toisin paremmin. Ja siis, pahoitella ei missään nimessä tarvitse!! Rakentavia huomioita saa aivan loian harvoin <3

Ihanaa että kumminkin pidit ja ennen kaikkea toivomani kevätfiilikset tulivat perille ::))

Thelina:
Kommenttiarpajaista hyvää päivää :)

En ole aiemmin lukenut SKAM-fikkejä, mutta tämä oli jotenkin aivan ihana ja suloinen kukkakauppoineen! Minä tykkäsin myös tuosta aikajanasta ja siitä, miten ikään kuin tehtiin kierros nykyhetkestä menneisyyteen, palaten taas kohti nykyhetkeä. Kukkatorin väriloisto ja tuoksut kuvautuvat elävinä ja värikkäinä lukijan mieleen ja hymyilevä Even sopii sinne kukkien keskelle paremmin kuin hyvin!


--- Lainaus ---”Halla! Anemonet ovat nyt sesongissa", sanoo matala, syvä ja värikäs ääni, ”mihin tarkoitukseen oot hankkimassa kukkia?”
--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus ---”Eivät niin", kauppias naurahtaa vielä, ”olen Even. Tämä on mun ja Sonjan yhteinen kukkabisnes. Sonja tekee maailman hienoimmat kimput ja mä saan laittaa näitä leikkokukkia esille.”

--- Lainaus päättyy ---
Näissä kohdissa sopisi minun mielestäni piste ennen tuota jälkimmäista repliikin osaa, jolloin siihen tulisi pieni tauko ja jälkimmäiset repliikit aloitettaisiin isolla kirjaimella. Nyt jotenkin hämmennyin, kun tällä muotoilulla tuntuu siltä, että sama repliikki jatkuu suoraan pötköön. Varsinkin tuo esittely "olen Even" tuntuisi luonnollisemmalta niin, että sitä ennen olisi piste pienenä taukona Evenin puheessa.

Isakin ihastuminen oli jotenkin ihanaa luettavaa. Se, miten hän vaihtaa luottokukkakauppaansa, Googlaa Evenin ja Sonjan nimiä ja olettaa, että Even ja Sonja ovat yhdessä. Kunnes selviää, etteivät olekaan! Tykkäsin myös siitä, että olit ripotellut sarjasta tuttuja hahmoja mukaan tarinaan. Minua ei häirinnyt tässä puhekielen käyttö, minusta se ehkä vain korostaa sitä, että päähahmot ovat nuoria :)

Treffit kahvilassa ja viimeinen luku olivat ihanan söpöjä :) Hienoa, miten Even toi biponsa esille heti kättelyssä! Toinen kiva juttu, mikä tässä tekstissä tuli esiin pariinkin otteeseen, oli se, miten ennakko-odotus jostakusta henkilöstä voi kääntyä ihan päälaelleen - Even olikin floristimestari, eikä suinkaan Sonja :) Viimeinen lause toi lämpimän hymyn naamalle ja pidin siitä, miten kuvasit enemmän tuoksuja kuin itse suudelmaa.

Kiitos tästä, ihana ja aurinkoiseen päivään sopiva hyvän mielen tarina!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta