Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Ripaus ylellisyyttä, Draama, K-11

<< < (2/11) > >>

Jennea:
Ensinnäkin aivan mahtava aihe. Kuten joku jo aikaisemmin sanoikin, niin hienoa, että joku kertoo näistä pimentookin jäävistä aiheista. Tämäkin kun oli melko arkipäiväinen aihe, mutta tosiaan ficceissä aikalailla harvinainen.

Ficcien lukemine, joissa Luna esiintyy, on minulla jäänyt vähäiseksi. Eihän niitä montaa olekaan. Joten mukavaa, kun Lunakin on laitettu pääosaan. Luna on muutenkin niin mielenkiintoinen ja suloinen hahmo, että siitä saisi vaikka miten monta erilaista ficciä. Pitäisi varmaan joskus itsekin kirjoitella Lunasta. :9

Rakastan kerrontaasi. Se jotenkin soljuu vain eteenpäin. Käytät melko pitkiä lauseita, joita minun on yleensä hankala lukea nopeasti muissakin teksteissä (lehdet, kirjat ym.), mutta tässä ficcissä ei ollut sen pahempia vaikeuksia. Kuvailusi olivat hienoa ja pystyi jotenkin samaistumaan Lunan epämiellyttävään tunteisiin.

Narcissan mukaan tuleminen oli minusta yllättävää. Hyvällä tavalla vaan. Mukavaa nähdä myös Narcissasta äidillinen puoli, jota ei olla paljon nähtykään. Suloista, että Narcissa ns. kiintyi Lunaan niin paljon, että ajatuksetkin olivat lämpimiä ja tunteellisia. Eihän se nainen olekaan mikään kylmä jääpuikko. :D

Kokonaisuudessan ficci oli aivan ihana. Kiitos tästä lukukokemuksesta! :)

poppy:
Tää oli ihana. Varsinkin toi loppu.
Narcissan pystyn helpostikin kuvittelemaan tuollaisena :)
Jos tämä ei olisi one-shot, niin vaatisin heti jatkoa, mutta... :P
Joo, tää oli ihana.

poppy

pikkuinen:
Mahtava aihe! :'D Minäkin mietin DH:ta lukiessani, että miten Luna pärjää sinä aikana kuukaudesta, mutta tämä jotenkin selkeytti ajatuksia. Olisin ajatellut, että tästä olisi tullut jotenkin synkkä ja ahdistava, mutta teksti olikin ihanan valoisaa ja sujuvaa. Pidin Lunastasikin, vastasi mielikuviani aika hyvin.

Narcissa oli ihana. Olen aina jotenkin mieltänyt hänet vähän hyviksempänä ja hellempänä, ja se sopi tähän loistavasti. Arvelinkin, että kirjoittaisit hänet hoitamaan Lunaa, joten olin aika yllättynyt, kun Bellatrix tuli kellariin, varsinkin kun genre ei ole angst. Mutta ihan hyvä sinänsä, että tässä oli vähän mutkia ennen kuin Luna päätyi Narcissan hoitoon. Olisi ollut tylsää, jos juoni olisi kulkenut suoraviivaisesti ja ennalta-arvattavasti.

Pidin myös siitä, ettei Narcissan ja Lunan välillä tapahtunut mitään seksuaalista. Olit saanut tilanteen uskottavaksi ja jotenkin tavalliseksi.

Kiitos lukukokemuksesta! Kiva lukea välillä jotain erikoisempaa, joten hyvä että tartuit aiheeseen, vaikka se onkin vähän vaikea.

Hirmu:
Haa, tästä haluan aloittaa kommentoinnin. ;)

Aivan uskomaton ficci. Kun aloin lukea tätä ja tajusin mistä oli kyse, olin lähes varma siitä, että joudun jossain vaiheessa jättämään ficin lukemisen kesken, koska häpeän Lunan puolesta niin paljon. =P Mutta loppuun asti minä luin; tartuit aiheeseen niin hyvin, kaunistelematta, että Lunaan oli vain pakko samastua ja katsoa, kuinka hän selviää. Minua on monien muiden tavoin potuttanut mielettömästi se, kuinka tällaiset asiat jätetään kirjoissa tavallisesti huomiotta, ja tämä on aika uskottava kirjoitus siitä, mitä olisi saattanut tapahtua.

Narcissa oli ficissä loistava, vähän arvelinkin, että hän se Lunan "pelastaa". Olisi ollut kiintoisaa lukea siitä, mitä hän selitti esim. Luciukselle, jos tämä asiasta kysyi, mutta eihän se tietenkään aiheeseen kuulu. :D Ja olen positiivisesti yllättänyt, ettei Lunan ja Narcissan välillä ollut paritusta; sen olisi helposti tuohon saanut, mutten olisi mielelläni lukenut sellaista lievänäkään.

Vielä yksi loistava pikkuseikka oli tuo, miten Narcissa pisti vastaan Bellatrixille. ^^ Bellatrix on hyvä hahmo, mutta tuo Narcissan pompotus ärsyttää. Hyvä että samaan ficciin mahtui Narcissasta sekä se lempeämpi että viileämpi puoli.

Jos jokin jäi häiritsemään, niin se saattoi olla tuo Ollivanderin tietynlainen välinpitämättömyys tai avuttomuus Lunan ongelman kanssa, vaikkakin hänet saattaisi hyvin kuvitella käyttäytymään noin. Eihän hän kirjoissakaan niin tavattoman sympaattinen ole. =)

Juu, eli pidin tästä todella, olit onnistuneesti tarttunut vähemmän puhuttuun aiheeseen, ja ficci yllätti positiivisesti monessa asiassa. Tällaista pitäisi saada lukea enemmänkin! =)

Fiorella:
Tämän ficin osalta on tullut paljon kiitosta vähän kirjoitetun aiheen valinnasta. Hyvä että miellyttää. :) Oikeasti, on hassua että kuten tämäkin, täysin luonnollinen ja jokaista ihmistä (ainakin naista) koskettava aihe on niinkin tabu, ettei sitä pahemmin käsitellä. 

Jennea, kiitos! Narcissan lempeämpi, äidillisempi puoli nousi esiin Kuoleman varjeluksissa, mutta sitä pohjustettiin kovasti jo kuutoskirjan alussa. Minua tämä puoli Narcissasta on kiehtonut kovasti, ja olen sitä kovasti pyöritellyt mielessä ja osin ficeissänikin.   

poppy, kiitos kommentista! Jatkoa tähän ei taida tulla, mutta jos tykkäät äiti-Narcissasta niin minulta löytyy useampikin ficci, jossa hänet tapaa. :)

pikkuinen, ilo kuulla että tämä ylitti odotuksesi. :) Minä olen tunnetusti vähän heikko angstin kirjoittajana, joten eihän tämäkään ihan sille linjalle lähtenyt. Ihan hyvä vain. ;)

Minä ajattelin tämän aiheen noustessa pintaan, ettei olisi Narcissan tapaista olla vankien kanssa tekemisissä. Hän ei tahtoisi likaa kynsiensä alle eikä tahroja kenkiinsä, ja uskon vahvasti että hän pystyisi elämään kaikessa rauhassa työntämällä epämiellyttävät ajatukset mielestään, jos ei niihin itse voi vaikuttaa. (Vähän kuin Scarlett O´Hara kuunaan. ;) ) Bella taas on selkeämmin kuolonsyöjien aktiiviporukassa ja likaisen työn tekijänä omaa luokkaansa. Malfoyt eivät vaikuttaneet kovin innostuneilta "etuoikeudesta" luovuttaa kartanonsa mestarinsa käyttöön, joten voin kuvitella heidän vain koettaneen jatkaa elämäänsä vallitsevissa olosuhteissa, torjuen mielestään sen, mitä eivät halua kohdata. 

Gratus Hirmus, oliko tämä todella ensi kommenttisi? Olen imarreltu kunniasta. :D
Hyvä, että tästä ei tullut semmoista, että häpeä välittyisi liian vahvasti. Ja juu, paritusta en tosiaan tähän halunnut. Minusta se olisi syönyt realismia ja pilannut tämän tarinan idean.

Ollivanderin suhteen, minä muistelen että hän oli aika heikossa kunnossa pitkän vankeutensa jälkeen, joten häneltä oli tässä tarinassa jo aika paljon se, että jaksoi tehdä juuri muuta kuin köllöttää oljillaan. Ei hän ollut välinpitämätön, mutta kieltämättä omanlaisensa luonne.

Kiitos kaikille kommentoinnista, ja myös niille, jotka lukevat, vaikka eivät puumerkkiään jättäisikään. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta