Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Ripaus ylellisyyttä, Draama, K-11

<< < (10/11) > >>

kaaos:
Tämä teksti arpoutui mulle vaihdokkaista ja voi jukra, kuinka onnekas olinkaan :--)) tämä teksti oli ihan huikee. Oiva esimerkki siitä, ettei joitakin tekstejä aika pilaa.

Kauttaaltaan kaunista kuvailua, herkkiä, pohdittuja yksityiskohtia.

Tämä on oikea helmi otsikosta alkaen. Narcissa ja Luna ovat vielä mun lempparihahmoja molemmat. Mun mielestä Narcissa on kunnon fierce mutsi ja Luna on vähän autistinen. Joskus se kuvataan ärsyttävän hölmönä, haloo se on korpinkynsi ;;--)) mutta tässä ficissä kumpikin näyttäytyi oikein uskottavina.

Mielenkiintoinen aihevalinta, kuukautiset. Voisi kuvitella, että niitä varten olisi joku kätsä loitsu tai taikapikkarit x))

Voi mä liikutuin niin monesta tässä, mutta erityisesti niiskautin tekstin alussa oli kohta, kun Lunan koru katosi ja sitä oli helpompi itkeä ;____;

Kiitos paljon tästä <3

Fiorella:
Iso kiitos ihanasta kommentistasi, kaaos! :) Olipa ihanaa, että teksti sattui osumaan sellaiselle lukijalle, joka siitä sai jotain irti ja jopa nautti lukemisestaan. :) Narcissa ja Luna ovat minunkin lempihahmojen joukossa melko kärkisijoilla.

Minä tulkitsisin Rowlingin taikamaailmaa vielä monin tavoin vanhakantaisena, jokseenkin hitaasti nykyaikaistuvana ja jollain tapaa ennakkoluuloisenakin, joten tuntuisi yllättävältä, jos tällaisista asioista selviytyisi liian helposti velhojenkaan parissa. ;) Ainakin tästä heräsi oiva aihe kirjoittaa, jos ei muuta. :)

Vendela:
Sain Tonttuiluhaasteessa kunnian ilahduttaa sinua kommentilla ja valitsin listauksestasi tämän, sillä otsikko on ennenkin kiinnittänyt huomioni mutta ajattelin, että pysähdyn nyt ihan kunnolla tämän äärelle. Vaikka monet ovat jo tätä kommentoineet ja sanoneet jo paljon samaa mitä itse mietin, halusin kuitenkin jättää vielä oman kommenttini :)

Tämä oli todella kaunis ja omalla tavallaan myös koskettava teksti. En muista olenko jossain aikaisemmin sanonut, että tämmöiset canonia täydentävät tarinat ovat kovasti mieleeni kun kirjoittaja täydentää alkuperäisen kirjailijan jättämiä aukkoja. Siinä mielessä tämä tarina osui ja uppoisi täydellisesti juuri tuohon kaipuuseen :) Muutoinkin pidän tavastasi ja tyylistäsi kirjoittaa. Kielisi on miellyttävää lukea ja teksti soljuu kuin itsestään.

Aiheena tämä oli todella mielenkiintoinen, tai no, kuinka mielenkiintoiset kuukautiset nyt noin ylipäänsä voivat olla, mutta ymmärrät ehkä pointtini. Se, että Luna on viikkoja vankeudessa herättää kyllä pohtimaan kuinka nämä tämmöiset arkielämään kuuluvat asiat oikeastaan ratkaistaan, tai olisi ratkaistu jos Rowling olisi asiaa yhtään pidemmälle miettinyt. Minusta kuvasit aihetta hyvin olematta kuitenkaan liian inhorealistinen tai opettavainen mikä olisi ollut helposti vaarana. Vaikka teksti on kymmenen vuotta vanha, se kestää kyllä aikaa ja toimii edelleen hyvin kuten tuolla on jo aikaisemminkin todettu.

Säälin Lunaa todella paljon ja mietin miten kamalaa olisi itse olla vastaavassa tilanteessa. Lisäksi kun ympärillä on vain inhottavia miehiä ja hullu Bellatrix niin eipä ole kovin mieltäylentävää. Onneksi Ollivander ymmärsi Lunan ahdingon ja vaati hänelle apua, se että Bella ei hulluuksissaan ymmärrä mistään mitään oli juuri sopivaa käytöstä hahmolle. Joku mainitsi tuolla, että Bellahan on itsekin ollut Azkabanissa, mutta liekkö hänellä edes ollut tällaisia naistenvaivoja siellä? Ja ehkä velhovankilan olosuhteet on muutoinkin järjestetty sellaisiksi ettei vastaavaa pääse tapahtumaan ja asia on hoidettu jollain toisella tavalla. Se, minkälaiseksi olit Narcissan tehnyt oli mielestäni onnistunut ratkaisu. Hän on äiti ja luonnollisesti rinnastaa ajatuksiaan siihen, että jos Draco olisi vastaavassa tilanteessa (yksin vankina likaisessa kellarissa), niin kuka hänestä huolehtisi ja pääsisikö tämä pesulle ja niin edelleen. Lisäksi se, että Luna itse on kasvanut äidittä lisäsi näiden kahden välistä kemiaa.

Anteeksi jos tässä toistelen kovasti jo muiden aikaisemmin sanomia asioita, mutta minäkin pidin tuosta ratkaisustasi kuinka noidat hoitavat ’ongelmansa’. Sidevyö on hyvä ja erittäin toimiva ratkaisu tähän tarinaan. Muutoinkin pidän tästä ajatuksestasi, että velhomaailma on hieman vanhanaikainen sillä itse näen sen hyvin samalla tavalla :) Ehkä se onkin juuri osa näiden tarinoiden viehätystä? Osaltaan Potter-universumi on sekoitus eräänlaista keskiaikaa mutta kuitenkin nykyisillä mukavuuksilla, ainakin osittain. Plus taikuus siihen päälle takaa sen, että ainakin minua tämä maailma kiinnostaa.

Kiitos todella paljon tästä tekstistä ja oikein mukavaa joulunodotusta ♥

Vendela-tonttu

Fiorella:
Kiitokset ihastuttavasta kommentistasi, Vendela! <3 Miten kiva yllätys, ja kiitos myös minut haasteeseen lisänneelle. <3

Olipa ilo, että löysit mieleisen tekstin, joka herätti ajatuksia. :) Ilahduin suuresti kommentistasi jo heti tuoreeltaan, vaikka pääsinkin vastaamaan tietokoneen ääreen vasta nyt.

carrowfan:
Hei, tulin kommenttikampanjan kautta ja esittelen sinulle nyt lainauksen joka pisti silmääni.

Tunnistaessaan nyt siirappimaisen tahmaisena valuvan tunteen etenevän vääjäämättömästi sisällään hän oli ensi kerran pitkään aikaan täysin neuvoton. Vuoto kestäisi useita päiviä, ja vaikka hän repisi vaatteitaan suojakseen, ne kuluisivat loppuun liian pian. -Lunan menkat on ihanan samaistuttava kohde. Olisit voinut kuvailla vielä sitäkin kun Luna oksentaa kivusta tai kiljuu koska sattuu niin kirotusti. Toisaalta kellarissa vankina olo varmaa pistää prioriteetit uusiksi.

Pakko sanoa että rakastuin Narcissaan hahmona. Sä loit hänestä jotenkin hahmon joka yrittää nähdä niissä vihollisissakin edes ripauksen sitä ihmisyyttä. Näen sen just semmosena ainoana äidinvaistot omaavana Pimeyden Lordin joukoissa olevana jonka rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain sellaista, et ei mitään rajaa. Hänhän oli valmis valehtelemaan sen vuoksi, että Harry paljasti Dracon olevan elossa. Siis mä haluaisin tän tekstin olevan osana canoonia, tää pitää lisätä Pottereihin, koska Rowlingin olis pitäny ottaa tää huomioon, naisten vaivat on Tylypahkassakin ihan arkinen asia joita monet joutuu salaamaan koska osa näkee menkkaveren saastaisena asiana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta