Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Syanidi, Drama, incestslash, Sir/Reg, K-11

<< < (2/2)

Kaarne:
Ficcikillan (mahdollisesti jos minut mukaan otetaan) jäsen täälläkin, böö.

Tämähän oli toimiva. Kerronta pelasi oikein hyvin. Kirppukohtaus tosin jäi hiukan mietityttämään - noin paha raapininen ja riuhtominen ihmishahmossa hankasi todennäköisesti ihoa vereslihalle, ja Siriuksen pitäisi kyllä ymmärtää että jälkikäteen se on vaarallista. Varsinkin koska hän on likainen ja haavat helposti tulehtuvat. No, ehkä kutina sitten oli tosiaan hyvin sietämätöntä. :P

Juoni etenee toimivasti. Tykkään siitä miten olet kuvannut veljesten suhteen, Regulus tuntuu olevan niskan päällä vaikka on kaksikosta nuorempi. Siriuksestakin on mukavaa nähdä välillä sitä epävarmempaa puolta, vaikka hetkittäin en oikein osannut yhdistää häntä siihen hahmoon johon kirjoissa olen törmännyt - kaikki itsevarmuus tuntui olevan tiessään. Sen sijaan tuossa varsinaisessa insestikohtauksessa Sirius oli ihan oma itsensä.

Kuvailet ehkä hetkittäin vähän liikaa. Se toisaalta luo tunnelmaa ja auttaa lukijaa näkemään tapahtumat, mutta toisaalta taas saattaa sortua jaaritteluun ja aiheuttaa joidenkin kohtien yli hyppimistä. Tämä on rajoilla, ei vielä mitenkään vakavaa mutta alussa kestää aika pitkään ennen kuin mitään varsinaisesti tapahtuu (vaikka olihan rotan syöminen hyvin... viehättävää, ähm), ja koska alun pitäisi siepata lukijan huomio ja toimia siltana muuhun ficciin, se ei tässä ole ehkä tarpeeksi nappaava. Jotain vihjettä tulevaan, aloitus suoraan Siriuksen ajatuksista tms.

Jätät myös Siriuksen aika kylmästi luolaan. Lopetus töksähtää - se ehkä toimisi paremmin ilman laulunsanoja. Ne voisi jopa siirtää alkuun, nyt tuntuvat erillisiltä eivätkä niinkään ficin osalta vaikka tunnelmaltaan ja sanoitukseltaan siihen mainiosti sopivatkin.

Kokonaisuutena kuitenkin oikein hyvä ja toimiva ficci. Tykkäsin tästä.

Kaatosade:
Ficcikillasta, todella myöhässä. Mutta ehdinpäs vihdoinkin. Minä pidin tästä kovasti, sekä aihe että tyyli olivat mukavia ja ennen kaikkea sopivat hyvin yhteen. Minäkään en ole juuri lukenut Siriuksen olosta luolassa (yhden Sirius/Harryn kai joskus), joten siitä oli mielenkiintoista kuulla ja hyvin voi kuvitella, että siellä olisi tosiaan ollut tuollaista.

Minä pidin rottakohdasta eikä se minua ällöttänyt mitenkään (jaa-a, kannatti taas paljastaa miten paatunut olen), toi vain hyvää tunnelmaa ficciin, kun kuvitteli sitä paistumassa siinä nuotion yllä häntineen. Viittaus Peteriin oli kiva, olisi vaan toivonut että Sirius olisi saanut tilaisuuden kärventää hänet samalla tavalla.

Reguluksen ja Siriuksen kotiolot sekä suhde tulivat hyvin esille, miten vanhemmat ovat vaikuttaneet heidän kasvamiseensa ja miten Kalmanhanaukio tukahduttaa Siriusta. Insesti oli nams, ja kohtaamisessa oli tarpeeksi intensiivistä tunnetta.

Aikajanan pilkkominenkin toimi tässä hyvin, toi vaihtelua kerrontaan. Kokonaisuutena tykkäsin kovasti, kiitoksia siis.

SnowBlind:
Vaikka ficcikillassa olikin juttelua tästä ficistä niin haluan täällä vielä näin jälkeenpäin sanoa pari sanasta ^^ Vaikka en sitä jokaiselle erikseen sanokaan, niin olen hyvin iloinen kaikista kommenteista. Hienoa, että olette pitäneet tästä näinkin paljon  :D

Sirina Black: Minua rupesi vähän jännittämään mitä sanot, kun kerroit Siriuksen olevan sinulle yksi läheisimmistä hahmoista, mutta jees, hienoa että pidit tästä ^^
Awy: Vastasin jo Harry-asiaan killassa joten en ala sitä sen enempää selittelemään... Myönnän nykyisyys-tulevaisuus-kaavamaisuuden, mutta ainakin minä olen kirjoittajana sitä mieltä, että tuollainen tasainen (vaikkakin melko perus) aikapoikkoulu toimii aika hyvin.

--- Lainaus ---
--- Lainaus ---Olin kuullut jostain, että ihmisen vietettyä paljon aikaa yksin, hänen ajatuksensa alkoivat karkailla ja poukkoilla paikasta toiseen. Minun täytyi myöntää, että se oli totta. Itsensä kanssa oleminen oli pelottavaa, ei ikinä tiennyt, mitä aivot kaivoivat esiin mielen muistelmista.
Kuten muistoja kuolleista veljistä.
--- Lainaus päättyy ---
Ilman kuolleita veljiä tämä olisi ollut tylsä. Hmh, jotenkin... tuo alku ei sopinut. En osaa paremmin perustella mutta en pitänyt siitä. Ihan kuin olisi liimattu papereita yhteen täyttämään tyhjiä kohtia XD yh!
--- Lainaus päättyy ---

Aika jännä huomio, sillä kirjoitin tämän nimenomaisen lopetuksen, jonka olit quotettanut, varsin kirjoitusprosessin alussa, ennen kuin tiesin, mitä muuta lopetuskappaleeseen tulisi. Tiesin vain sen, että näihin lauseisiin se loppuu. Joten ne on siis kirjoitettu 'kahdessa osassa' ja saattaa hyvinkin olla, että sen takia se töksähti sinulla silmään ^^

--- Lainaus ---
--- Lainaus ---”Onko ne... Tai ei mitään.”
Regulus lopetti alkavan lauseensa nopeaan, mietti hetken  ja sanoi sitten varman vastauksensa. Minä en halunnut tivata sitä, mitä hän oli ollut aikeissa kysyä, sillä aavistin sen jo enkä sillä hetkellä halunnut ajatella asiaa enempää.
--- Lainaus päättyy ---
EIIIIH taas kysymyskohta. MITÄ SEOLI KYSYMÄSSÄ?
--- Lainaus päättyy ---

Näin jälkeenpäin lukiessa tulee ajatelleeksi, että tuossa olisi voinut antaa kyllä selvemmin osviittaa siihen, mitä Regulus oli aikeissa sanoa. Hän oli siis kysymässä, että ovatko Siriuksen ystävät kuraverisiä.

Jennea:

--- Lainaus ---
--- Lainaus ---Hetkisen ajan kuvittelin rotan paikalle rakkaan ystäväni, samankaltaisen yksilön, kieron, sielunsa myyneen rotan, kavaltajan, mutta se sai vain minut ajattelemaan kaikkea, Voldemortia, veljeäni.
--- Lainaus päättyy ---
Viimeiset sanat ovat mielestäni kummat. Tuosta ymmärtää, että Sirius ajatteli Voldemortia veljenään, vaikka siitähän ei missään nimessä ollut kysymys. Ehkä selkeämpi se olisi ollut, jos tuossa olisi ollut ja-sana. Vai johtuuko se vain minusta? :-)
--- Lainaus päättyy ---

Hehheh, joo nyt huomaan sen vasta itsekin XD

Fiorella:

--- Lainaus ---Mikä minua tässä ei miellyttänyt, oli puhekielisyys repliikeissä, joskin se tuo luonnollisuuden tuntua, sen myönnän. Minä vain harvoin tykkään puhekielisestä tekstistä. Myöskin insestiparitus häiritsee minua, mutta nämä toki ovat makuasioita, eivät kirjoittajan tai tekstin puutteita.
--- Lainaus päättyy ---
Tiesin kirjoittaessani, että tulee olemaan lukijoita, jotka eivät tule pitämään puhekielisyydestä, sillä se asia jakaa ihmiset aika voimakkaasti kahtia. Pitäydyin kuitenkin linjassani ihan vain sen takia, että noilla Mustan veljeksillä on tässä aika paljon dialogia ja kirjakieli heidän suustaan olisi tuntunut minusta.. no, hölmöltä. Insestiparituskin on sellainen, joka toisia miellyttää ja toisia ei. Mukavaa, että pidit noista arkipäivän kuvauksista, sillä siihen koetinkin veljesten suhteen lisäksi keskittyä :)

Vehka:

--- Lainaus ---Siriuksestakin on mukavaa nähdä välillä sitä epävarmempaa puolta, vaikka hetkittäin en oikein osannut yhdistää häntä siihen hahmoon johon kirjoissa olen törmännyt - kaikki itsevarmuus tuntui olevan tiessään
--- Lainaus päättyy ---
Arg, Siriuksen hahmo! Sain betaltani kritiikkiä juuri samasta asiasta, ja se muodostuikin isoimmaksi ongelmakseni tätä ficciä kirjoittaessani. Sitä loppupuolta kirjoittelinkin lopulta uusiksi, joten hyvä että Sirius vaikuttaa enemmän omalta itseltään sentään siellä päin. Ihan hyvä ohjenuora ficin aloituksen kanssa, sorrun nimittäin hyvin usein pitkiin kuvaileviin aloituksiin. Tuon voisi pitää mielessä. Ja lopetus, hmm, minusta vain tuntui luontevimmalta lopettaa ficci tuolla tavalla epätoivoisesti ja pistää sanat ihan viimeiseksi.

Picca: Jos yhtään helpottaa, niin voin sanoa ettei rottakohtaus ällöttänyt minuakaan kirjoittaessani sitä ;D "Intensiivistä tunnetta", wow, kiitos. Sen tunnelman luominen oli nimittäin aika ajoin vaikeaa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta