Harry Potter -ficit > Hunajaherttua

Lucius Malfoyn ikävä uusivuosi | S | Harry/Draco & Lucius/Narcissa

(1/4) > >>

Angelina:
Title: Lucius Malfoyn ikävä uusivuosi
Author: Angelina
Rating: S
Genre: humor, fluff
Warnings: mpreg (maininta), OOC-hahmot
Paring: Harry/Draco & Lucius/Narcissa

A/N: Hyvää uutta vuotta Melodielle ♥ Tonttuilutoiveessa annettiin melkoisen vapaat kädet, joten toivottavasti tämä kelpaa :D Olen hieman ruosteessa Potterin suhteen ja se varmasti kyllä näkyy, pahoittelut siitä.

Haasteet: Tonttuiluhaaste 2022


LUCIUS MALFOYN IKÄVÄ UUSIVUOSI


“Ja minun pitäisi vielä kestitä sitä viheliäistä -”

“Kyllä, rakkaani.”

“Sinä tiedät, etten pidä tästä.”

“Ja sinä tiedät, ettei sillä ole merkitystä. Kyseessä on sinun ainoa poikasi.”

“En minä hänestä puhukaan, vaan siitä kirotusta -”

“He varmasti ovat jo ovella, joten voisitko, rakkaani?”

Lucius Malfoy nousee ylös ja kävelee jupisten valtavan sukukartanonsa eteishalliin. Hän vetää muutaman kerran syvään henkeä, ennen kuin avaa raskaat tammiovet joiden takaa paljastuu kaksi nuorta miestä.

“Iltaa, Draco”, hän sanoo pojalleen, ennen kuin kääntää katseensa tämän kumppaniin. “Ja… Potter.”

“Iltaa, isä.”

“Malfoy.”

Lucius tuntee, miten hänen silmäkulmansa alkaa nykiä.

“Se on herra Malfoy, senkin -”

“Draco!” Narcissa Malfoy huudahtaa miehensä takaa. “Sinähän suorastaan hehkut! Ja Harry, onpa mukava että pääsitte molemmat tulemaan. Eikö niin, Lucius?”

“Kerrassaan hurmaavaa”, Lucius murahtaa yhteenpuristettujen hampaidensa välistä.

Kun Narcissa saa heidän vieraansa tervehdittyä, Lucius johdattaa heidät kartanon juhlasaliin. Viimeinen asia, jonka hän haluaa tehdä, on isännöidä uuden vuoden illallista Pyhälle Potterille, mutta koska Draco on valinnut arpinaaman kumppanikseen - vain Merlin tietää miksi - on Luciuksen tyydyttävä osaansa.

“No, te kaksi”, Narcissa aloittaa kun alkupalat on tarjoiltu, “joko te olette päättäneet milloin menette naimisiin?”

Potter vetää kaviaaria väärään kurkkuun ja hetken Lucius toivoo, että tämä tukehtuu. Valitettavasti hän saa kuitenkin yskittyä annoksensa takaisin lautaselle ja rykii kurkkuaan kasvot punaisina. Draco katsoo häntä niin hellän huolehtivainen katse silmissään, että Luciuksella on vaikeuksia pitää oma annoksensa sisällä.

“Emme vielä”, Draco vastaa Potterin puolesta. “Harry ei ole vielä kosinut.”

Eipä tietenkään, Luciuksen tekee mieli sanoa. Ei ole kirotusta Potterista siihenkään.

“Minä, tuota…”, Potter takeltelee. “Enhän minä ole edes kysynyt isältäsi lupaa.”

Kaikki kääntävät katseensa Luciukseen, joka toivoo että maa nielaisisi hänet. Toisaalta, jos Potter haluaa ottaa asian hänen kanssaan puheeksi, hänhän voisi ehdottomasti kieltää koko liiton. Ei, et todellakaan ole tarpeeksi hyvä minun pojalleni. Ei, en todellakaan halua sinua pysyväksi osaksi perhettäni. Ei, ei ja vielä kerran ei.

Mutta Narcissa ei pitäisi siitä. Eikä Draco. Luultavasti karkaisivat Potterin kanssa vihille salaa. Toisaalta, jos hän vain antaisi luvan nyt heti, niin ehkä koko kiusallista keskustelua ei tarvitsisi koskaan käydä. Eihän Luciuksen olisi pakko osallistua häihin. Eihän?

“Kaikelle on aikansa ja paikkansa”, Narcissa lopulta sanoo, rikkoen kiusallisen hiljaisuuden. “Sitäpaitsi, teille taitaa olla tulossa muitakin kiireitä.”

On Dracon vuoro punastua hiusjuuriaan myöten. He katsovat Narcissan kanssa hetken toisiaan ja Lucius on varma, että hänelle on jätetty jotain kertomatta. Pienen lohdun hän saa siitä, että Potter näyttää aivan yhtä yllättyneeltä.

Joskin typerys näyttää aina siltä, ettei ymmärrä mitä on meneillään.

Illallisen jälkeen he siirtyvät yhdessä läheiselle aukealle seuraamaan ilotulitusta. Draco ja Potter päättävät - Merlinin kiitos - seisoa hieman etäämmällä, jotta Lucius voi nauttia esityksestä rauhassa yhdessä vaimonsa kanssa.

“Ensi vuodesta tulee taatusti erilainen”, Narcissa myhäilee ja asettuu paremmin miehensä kainaloon.

“Niinkö”, Lucius mutisee. Hänellä on aivan liian kiire arvostella mielessään tämänvuotisia sähikäisiä - viime vuonna ne olivat taatusti laadukkaampia.

“Minä luulen, että Draco on juuri kertomassa Harrylle ilouutisen.”

“Minkä? Eivät he ainakaan naimisiin mene, juurihan se todettiin etten minä en ole antanut -”

“He saavat lapsen, Lucius. Sinusta tulee isoisä!”

Järkyttynyt ilme Luciuksen kasvoilta ei katoa siinäkään kohtaa, kun Draco ja Potter liittyvät takaisin heidän seuraansa, molemmat onnellisesti hymyillen ja ihanaa uutta vuotta toivottaen.

carrowfan:
Lucius on loistava, puoliverinen velhopenikka naimassa hänen Draconsa, ei kuunaan päivänä. Ja sitten vielä nuo lapsiuutiset, hahaa, Luciuksen päivä on pilalla.

Melodie:
Voi miten ihana! <3 Kiitos!

Luciuksen kärsimys oli hykerryttävää luettavaa! Mainiota että Narcissa kuitenkin laittoi tämän ruotuun! Mutta miksi Harry ei ole kosinut?! Kai hänen nyt täytyy viedä raskaanaoleva puolisonsa vihille…

Jatko-osaa odotellen! :P

Ygritte:
Heheee, en ehkä kestä:'D Voi Luciuksen kärsimyksen määrää, kun Draco on valinnut Harryn. Eikä Harry näytä osaavan tehdä mitään oikein Luciuksen silmissä. Ei pysyä poissa eikä sitten edes kosia, jos kerran yrittää pyrkiä sukuun :D


--- Lainaus ---“Emme vielä”, Draco vastaa Potterin puolesta. “Harry ei ole vielä kosinut.”

Eipä tietenkään, Luciuksen tekee mieli sanoa. Ei ole kirotusta Potterista siihenkään.
--- Lainaus päättyy ---

Loppu oli ihana. Noin hyvistä uutisista on varmasti hyvä aloittaa uusi vuosi.

Altais:
Olipas tämä hellyttävä, kun jotenkin pystyin samalla eläytymään tuohon Luciuksen mielipahaan poikansa kyseenalaisista valinnoista, mutta samalla ajattelin, että olihan tuo rakastunut nuoripari nyt mitä suloisin, ja vielä vauvakin tulossa ja kaikkea. :) Narcissa oli upea tasapainottavana voimana Luciuksen ja rakastavaisten välillä, ja ihan loistavaa, että hänellä oli näemmä silmää poikansa suhteen niin paljon, että huomasi sellaistakin, mikä varmaan oli ihan uusi juttu, kun ei kerran edes tulevan lapsen (toinen) isä ollut vielä uutista kuullut. Oli Lucius raukalla tosiaan elämänsä uusivuosi eikä missään kovin hyvässä mielessä, ja noinkohan vaan hän vielä illan mittaan joutui lupaamaan poikansa arpinaamalle vihityksi puolisoksi, kun nyt kerran oli perheenlisäystäkin tulossa.  ;D

Olisi kyllä ihan mahtavaa lukea tämän (enemmän tai vähemmän) onnellisen uuden Malfoy-Potterin sukuhaaran elämästä vielä lisääkin, jos siitä vielä joskus innostuisit kirjoittelemaan. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta