Vapaa keskustelu > Saivartelija

Japanilainen populaarikulttuuri

<< < (200/200)

Lusikkasirri:
Hehee, sain Desucon Frostbiteen lipun! Päädyin tosiaan hakemaan myös vapaaehtoiseksi, mutta sinne en tällä kertaa päässyt. Jos joku muu oli yhtä nopea lippujen kanssa, olisi hauska nähdä conissa :) Mulla ei tosiaan ole coniseuraa; sisko ei päässyt mun kanssa eikä mulla oikein oo muita kavereita, jota olisin voinut kysyä mukaan. Eiköhän siellä ihan hauskaa ole, vaikkei seuraa olekaan. Ainakin voin itse päättää, mihin ohjelmiin osallistun eikä tarvitse keskustella ja tehdä kompromisseja :D

Nyt pitäisi vaan päättää, haluanko pukeutua mitenkään 🤔 Joku hahmoasu voisi olla hauska, mutta kysymys kuuluu, mikä? En oikein osaa ommella eikä varmaan ole aikaakaan, eli varmaan joku kirppiscosplay voisi olla ihan toteutettavissa.

Fairy tale:
Olen kuluttanut aikaani joulukuun ja tammikuun katsoen Attack on Titania. Siihen tuli syksyllä kauan odotettu finaalikausi jolloin mainokset tulivat minun silmiini. Ja nyt kun on melko tiivistä tahtia tuota katsonut niin siinäpä on järkäle joka on tehty taidokkaasti ja jännittävästi. Mielenkiinto pysyy yllä joka kaudessa ja sarja etenee mielenkiintoisesti vähin erin salaisuuksia paljastaen. Enää viimeinen tunnin kestävä jakso katsomatta.

Olen tyytyväinen, että tämä on toteutettu animena, vaikka saisi tästä kyllä melkoisen sarjan ihan kuvattunakin.
Mappan tuotantoa. (En enää ihmettele miksi ei Yuri!!! on Icesta tule toista kautta/elokuvaa, kun ovat työskennelleet tämän ja Jujutsu Kaisenin parissa).

Lusikkasirri:
Se, että YOI:sta ei oo vieläkään toista kautta, on kyllä laitonta. Mutta kai sen ymmärtää, jos studiolla on ollut kiireitä muiden projektien kanssa. Kiva kuulla, että AOT on iskenyt ja oot viihtynyt. En ole ikinä tutustunut siihen sen enempää, koska musta tuntuu, että ainoastaan ahdistuisin sitä katsellessa. Jotenkin tuollainen erittäin väkivaltainen ja julma maailma ei inspiroi ollenkaan.

Mun uusin tuttavuus on Shiina Karuhon Kimi ni Todoke, luin joululomalla kaikki Helmet-kirjastoissa olleet kappaleet (22/30) ja tykkäsin. Nyt pitäisi sitten kaivella jostain internetin syövereistä loputkin osat. Jostain syystä kirjastossa ei ollut kaikkia osia... Sen siitä jälleen kerran saa, kun ne sarjat jotka haluaisin lukea ovat niitä marginaalin marginaaleja. Englanninkielinen shojo-manga Suomessa. Suosikkihahmoni oli varmaan Ayane Yano. Hänen rakkauselämänsä haasteet olivat jopa huolestuttavan samaistuttavia. Muutenkin Kimi ni Todoken hahmot ja teemat olivat ihanan pehmeitä ja tarina täytti kaikki klassisen shojo-coming of age-sarjan tunnuspiirteet luotettavasti ja varmasti :D Ei turhaan ole jopa genrensä klassikkoja.

Huomenna olisi lähtö Desucon Frostbiteen. Vielä pitäisi hoitaa vikat järjestöhommat ennen kuin voin aloittaa pakkaamisen. Vähän listasin jo tavaroita paperille. Päädyin nyt siihen, etten pukeudu mihinkään cosplay-asuun. Minulla ei todellakaan ole ollut nyt tästä alkuvuodesta lainkaan aikaa mihinkään ylimääräiseen. Mutta vähän kivemmat vaatteet, joita ei ole arkena tullut käytettyä, otan mukaan 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta