Vapaa keskustelu > Saivartelija

Japanilainen populaarikulttuuri

<< < (2/200) > >>

Garesu:
Niin, taisin kysyä tätä edellisessä topassa mutta kun se poistettin, niin esitän sen uudelleen.

Eli siis, selittäkääpä mulle nuo ukeseme-jutut? Kumpi on alistuvaa tyyppiä? Mä en oo ihan varma, haluaisin selvennystä asiaan. ;)

Odo:

--- Lainaus ---Eli siis, selittäkääpä mulle nuo ukeseme-jutut? Kumpi on alistuvaa tyyppiä? Mä en oo ihan varma, haluaisin selvennystä asiaan.
--- Lainaus päättyy ---
No niin Garesu, Odoshi-setä neuvoo! Taisin joskus pitää siitä fanservicestäkin oppitunnin, joten musta voisi tulla virallinen termiopettaja siinä missä muut kertoo mulle tärkeistä sarjoista jotka oon missannu (esim Hetalia) :''D

Elikkä siis uke on se alistuva ja seme taas päinvastoin alistava osapuoli shonen aissa ja yaoissa. Yleensä lähes kaikissa shonen ai/yaoi sarjoissa parituksissa huomaa toisen olevan se heikompi, vastaan ottava osapuoli ja toinen taas se hyökkäävämpi. Tälläisistä parituksista nyt vaikka esimerkkinä, Gravitation Shuichi ja Eiri. Shuichi on uke ja Eiri seme. Tämä näkyy käytönnössä siinä, että yleensä "vahvempi" osapuoli, seme, tekee aloitteen tai on muutenvain päällekäyvempi ja aloitteellinen osapuoli kun taas uke on ujo ja heikompi osapuoli joka tekee lähinnä niin kuin seme käskee. Tästä sanonta "uke käskee, seme tottelee".  ;D

Ulkoisesti taas semen ja uken yleensä myös erottaa (vaikka poikkeuksia varmasti löytyy), seme on viileä, sellainen "cool"-tapaus, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sekä yleensä pidempi henkilö kuin uke, sekä muutenkin vahvempi (tällä ei välttämättä tarkoiteta lihaksia, vaan olemusta). Uke taas on pienempi, heiveröisemmän näköinen, mahdollisesti suurisilmäinen ja ujomman olomuodon omaava söpö-poika. Sitä on oikeastaan aika vaikea selittää, niin katso itse muutama esimerkki sarjoista Gravitation, Loveless ja Junjou Romantica. Näistä hahmoista (kuvista) voimme huomata uken ja semen eron, ensimmäisessä sarjassa pinkkihiuksinen Shuichi on uke, blondi Yuki taas seme. Seuraavassa sarjassa taasen vaaleahiuksinen Soubi on seme ja mustahiuksinen poika uke Ritsuka. Viimeisessä Jonjou Romanticasssa taas voimme huomata Usagin olevan seme ja ruskeahiuksisen Misakin olevan uke. Toivottavasti olen nyt oikeassanoiden nimien ja roolien kanssa tuon Junjoun suhteen,koska en ole koskaan katsonut/lukenut sarjaa :''D Se vani näytti hyvälle esimerkille....

Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? :D Saa kysyä tarkennusta. ;)

Sitten vielä wikipedia valaisee termien alkuperää taistelulajeista (piti itse tarkistaa),
Nämä termit ovat alun perin liittyneet taistelulajeihin, mutta niitä on jo pitkään käytetty kuvaamaan myös seksuaalisia suhteita. Seme tulee japanin kielen verbistä semeru (hyökätä), uke verbistä ukeru (vastaanottaa).

Garesu:
Kiitoksia, Odoshi-sensei :D Gare oppi taas uutta. ;) Oon oppinu noita jonkin verran humonilta, joten osa kunniasta hänelle. ;D (nyt mä nauran tolle jälkimmäiselle... 'it's the same thing!')

Humon tekee muuten hyviä sarjakuvia, varsinkin tuo SATW on hyvä. Se on vähän samantapainen ku Hetalia. Tosin humonin stereotypia Saksasta on heiveröinen nössö, Hetalian taas armeijahullu kovis. ;D

Hetalia on kyllä vähän tylsä, en tykkää mangaversiosta yhtään. Se on liian sekava, hyh. :D Anime oli siitä hyvä, että ne jaksot kestää vain sen viis minuuttia eikä 20 minuuttia. Ne on mukavia ''suupaloja''. :3

Odo:
Hyvä, että olen taas ollut avuksi! :D Yritän aina olla niin paljon kuin suinkin voin, että hyvä vaan että siitä on jopa hyötyä että oon kaikenlaista nippelitietoo elämän aikana hankkinut. Vaikka paljon on vielä opittavaakin, he.  ;D


--- Lainaus ---Hetalian taas armeijahullu kovis
--- Lainaus päättyy ---
Armeijasaksa, kovis aaah nyt rupes kiinnostamaan! Taidan sittenkin vähän etuaikaistaa tuota Hetalian katsomista ja eihän ne jaksot ole kuin sen viisi minuutti, että jos vaikka vähän katselis tuota Saksaa....  ::)

Hmm, mutta pitää vielä kyllä ihan oikeasti miettiä aloitanko taas uuden animen, kun liian monta kesken ja olen kohta sekaisin. En ihmettelisi jos kohta Ippo alkaa käyttämään animea ja Edille kasvaa kissankorvat (ja häntä!), jonka jälkeen sitten Saya ajeleekin jo EVAlla taistellen nyrkkeilijöitä vastaan. Mulla on oikeesti liikaa sarjoja kesken, nyt äkkiä Loveless pois alta ja sitten jonkun kimppuun ja se pois alta tai jotain. Mä meen ihan sekaisin..... :''D

///Bleachin 13 ei oo vieläkään tullut !!! Perkelesaatana haluan sen nyt heti, jumalauta!!! :(

Garesu:

--- Lainaus käyttäjältä: Odoshi - 12.08.2010 13:40:12 ---///Bleachin 13 ei oo vieläkään tullut !!! Perkelesaatana haluan sen nyt heti, jumalauta!!! :(
--- Lainaus päättyy ---

Niinpä!! Miten siinä näin kauan kestää >:( Pitää kohta ryhtyä laittomuuksiin D:

Baude (:D) mainitsi viime topassa että kuin ärsyttävä Misaki on, mutta ei se niin kamala ole. ;) Okei, tyyppi on ehkä vähän huono ilmaisemaan rakkautta mutta eihän kaikki ole. ;) Shinobu on ärsyttävämpi, ''i believe it was fate''... Fate my ass. :D

//pitää tästäki vielä ilmottaa, mutta mulla on viestiäänenä hetalian lopputunnari ;D Se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. ''nee nee papa...''

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta