Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

MCU: Vain pelkuri kääntää selkänsä | K-11 | Tony/Bucky | 17/17

<< < (2/4) > >>

Vendela:
No niin, ja sitten tämä toinen WinterIron tuolta kommiksesta :D

Siis häh, en olekaan kommentoinut tätä noiden ekojen rapsujen jälkeen :o Olin ihan varma että olin! Anteeksi! Mutta olipa nyt ainakin hyvä syy tulla sanomaan jotain. Ja arvaa kuule vaan muistanko enää mitä olen arvaillut ;D Ehkä ajattelin, että Bucky tulee pelastamaan Tonyn, niin kuin sitten käivikin.

Tykkäsin, että teit tuon neljännen ja viidennen rapsun välillä selkeän aikahypyn. Siperian tapahtumat oli siellä, eikä sen jälkeen tarvitse selittää kaikkia yksityiskohtia, sillä idea on kuitenkin mennä elämässä eteenpäin :)

Tuo ratkaisu kuinka Bucky lopulta jää Tonyn luo on oikeastaan aika luonteva. Ja samalla se kertoo myös todella paljon Tonysta ihmisenä. Se, kuinka suuri sydän tällä on vaikka ei ehkä aina itse haluaisikaan. Tykkään myös yllättävän paljon tästä sun Buckysta joka ei oikein puhu mitään, sillä just se kuva mulla on hänestä. Joten hyvin onnistuneet hahmot!

Hetket keittiössä ovat varmastikin vähintään vaivaannuttavat ;D Voin vain kuviella! Mutta se, kuinka tämä tästä kääntyy on mielenkiintoista ja odotan kovasti mikä tulee muuttamaan näiden suhteen. Sillä aavistelen, että jotain isoa (tai isoa ja isoa, mutta ehkä pitäisi sanoa merkittävää) pitää tapahtua, että nämä kaksi pääsevät samalle viivalle toistensa kanssa.

Niin ja yksi pyyntö olisi, älä tuo enää Steveä tähän mukaan jooko ;D Hän viihtyy varmasti ihan tosi hyvin tuolla missä ikinä onkaan (Wakandassa?) ja hänen läsnäolonsa vain sotkisi näiden kahden kuviota. Ja sitten tietenkin sanot, että "ei kun just se oli mun idea" ;D Mutta sun tarina, sun juonenkäänteet ja päätökset sen suhteen! Minä luen kiltisti ja otan vastaan sen mitä annat.

Kiitos tästä, pahoittelut että kommentoiminen on venynyt ja kirjoitathan pian sitä jatkoa jookos-kookos-ananas!

Ven

Angelina:
Fio: Hah, kiva että luit vaikkei paritus niin maistukaan <3 Mun mielestä taas nää on ihan loistava pari, koska näillä hahmoilla on kuitenkin omasta mielestäni yllättävän paljon yhteistä ja lisäksi tuo niiden heartbreaking lähtöasetelma antaa mahdollisuudet vaikka mihin! Oon ennenkin sanonut tämän, mutta en tosiaan hetkeäkään usko, että Tony oikeasti syyttää Buckya mistään. Pikemminkin se reaktio Civil warissa oli inhimillinen, kun miettii miten ja mitä Tonylle siinä selviää (ja edelleen I blame Steve :''D). Mutta oli canontilanne mikä hyvänsä, niin ainakaan tässä tarinassa Tony ei syytä Buckya :3

Vendela: Ahahhaha sinäkin täällä taas <3 Ihan mahtavaa, että hahmot tuntuvat onnistuneilta! Mietin jo, että onko Bucky liiankin hiljainen, mutta toisaalta sellaisena minäkin hänet näen, joten... Pyydän jo etukäteen anteeksi, mutta valitettavasti Steve tulee vielä tekstissä näkymään ;D Ei tosin vielä näissä rapsuissa, mutta varaudu henkisesti!

A/N: Hei alan oleen kartalla, lopullinen rapsumäärä tulee oleen noin 16 :'''D


VIII

“Prinsessa Shuri ja minä olemme tehneet tutkimustyötä”, Stark sanoo eräänä iltana kutsuttuaan Buckyn verstaalleen, “uskomme, että voimme poistaa triggerisanat.”

Toivonkipinä syttyy varoen Buckyn rinnassa.

“Miten?”

Stark selittää hänelle intoa puhkuen keksinnöstään (“Tiedän, BARF ei ehkä kuulosta luotettavalta -”) ja siitä, miten he yhdessä prinsessan kanssa ovat kehitelleen kaavan, jonka avulla Bucky on mahdollista vapauttaa kahlitsevista, Winter soldierin aktivoivista triggereistä.

“Mutta siihen tarvitaan myös Shuria ja hänen kryokammiotaan, eikä T'Challa suostu päästämään häntä tänne”, Stark jatkaa, “sinun on mentävä Wakandaan.”

Ajatus Wakandaan matkustamisesta nostaa Buckyn niskakarvat pystyyn, eikä hän osaa selittää mistä tunne johtuu.

“Tuletko... Tai siis... Voitko sinä tulla mukaani?”


IX

Kuningas T’Challa ottaa heidät hymyillen vastaan ja pahoittelee Buckylle aiempaa reaktiotaan. Hän myös keskustelee Starkin kanssa Civil war -fiaskosta ja lupaa, ettei tämän tarvitse olla entisten tiimitovereidensa kanssa missään tekemisissä vierailunsa aikana.

Stark rentoutuu selvästi T'Challan lupauksen jälkeen.

Prinsessa Shuri on nuori, mutta erittäin älykäs. He uppoutuvat Starkin kanssa välittömästi keskusteluun, jota Bucky ei edes yritä seurata, ennen kuin he molemmat kääntyvät katsomaan häntä.

“Herra Barnes, ohjelmoimme... BARF:in", Shuri katsoo Starkia päätään pudistellen, mutta saa vastaukseksi vain leveän hymyn, "kryokammioomme, jotta saamme elintoimintosi rauhoitettua ja voit nukkua operaation ajan. Sopiiko tämä sinulle?”

Väristys kulkee Buckyn selkää pitkin, mutta hän nyökkää.


X

Kun Bucky lopulta herää, hän näkee ensimmäisenä Starkin kasvot. Ellei hän tietäisi paremmin, hän väittäisi että tämä näyttää huolestuneelta.

“Kaikki hyvin, prinsessa Ruusunen?”

Bucky räpyttelee hetken ja keskittyy analysoimaan ympäristöään. Hänet on siirretty kryokammiosta sairaalasänkyyn ja hänen päälleen on kasattu peittoja ja vilttejä.

Bucky ei tunne kylmyyttä ja on siitä kiitollinen.

“Luulisin”, hän vastaa lopulta käheällä äänellä, “toimiko se?”

Stark hymyilee pienesti.

“Kaikki meni suunnitelmien mukaan, mutta meidän täytyy... testata.”

Bucky tuntee pakokauhun iskevän ja sen täytyy näkyä hänen kasvoiltaan, sillä Stark kiirehtii heti koskettamaan hänen käsivarttaan.

“Rauhoitu, Lumihiutale. Teemme sen turvallisesti ja vasta, kun olet kunnolla herännyt. Ei hätää.”

Vendela:
Aaawwws! Ihana Bucky! Niin huolissaan siitä että Tony jättää hänet yksin, ja ihana Tony, joka ei tietenkään jätä! Juuri näin, tykkään :D

Tuo, että Tony ja Shuri keksivät keinon auttaa Buckya on ihanaa. Harmi tietty, että joutuivat matkustamaan tuonne, sillä pelkään että sieltä se Steve jossain vaiheessa putkahtaa. Mutta tulkoon vaan, kunhan et nyt mitään ihan hirveää kirjoitan näiden hahmojen välille ;) Tai kirjoita vaan, enkökän mä sen kestä ;D

Nuo Tonyn lempinimet Buckylle on <3 ja samoin huolestunut ilme kun Bucky herää. Tokihan sitä pitää testata, että onnistuiko sanojen poisto mutta kyllähän se vähän jännittää. Siksi pyydänkin jatkoa :)

Vendela

Fiorella:
Jee, Shuri astuu kuvioihin, nyt asiat alkavat edetä! :D

Jospa se triggeröinti nyt korjaantuisi ja Bucky saisi vähän henkäistä. Ja olipa kiva, että Wakandassa oli lämmin ja ystävällinen vastaanotto. :)

Hyvä Tony, kun ei hylkää toista huolensa keskelle. Ja kieltämättä minuakin epäilyttää, että kyllä se Steve sieltä kumminkin tupsahtaa vastaan jossakin vaiheessa. Saapa nähdä, mitä sitten käy... ;)

Angelina:
Ven: You can handle anything, ainakin toivottavasti ;D Nää söpöläiset, en kestä itsekään <3 Kiva että tykkäsit lempinimistä, mulla oli hankaluuksia niiden kanssa!
Fio: Tässä selviää, päästiinkö triggerisanoista eroon 8) JA nähdään Steve & co...

A/N: Makaa kipeenä kotona ja oho tekstiä syntyy :''D Tää ehkä valmistuu vielä joskus!


XI

Bucky istuu Shurin laboratoriossa tuoliin kahlittuna, vierellään Black Panther ja taisteluvalmiudessa oleva Okoye. Ilman metallista käsivarttaankin Winter soldier on vaarallinen, eikä Bucky halua ottaa riskejä.

Stark seisoo hänen edessään Iron man -haarniskassaan ja huokaa syvään.

“Valmis?”

Bucky ei luota ääneensä, vaan tyytyy nyökkäämään. Stark vetää henkeä ja aloittaa.

“желаниe... pжавый... семнадцать... рассвет... Печь... Девять…”

Buckyn hengitys tihenee ja hän tuntee hikipisaroiden nousevan otsalleen. Stark ei kuitenkaan lopeta.

“Доброкачественные... Возвращение домой... Один... грузовой вагон.”

Bucky sulkee silmänsä ja vetää terävästi henkeä odottaen, milloin Winter soldier ottaa vallan.

Mitään ei kuitenkaan tapahdu ja kun Bucky lopulta avaa silmänsä, Stark hymyilee hänelle leveästi.


XII

Bucky on onnensa kukkuloilla ja kiiteltyään vuolaasti sekä Shuria että T'Challaa, hän valmistautuu lähtemään takaisin New Yorkiin. Ääni hänen takaraivossaan kuitenkin sanoo, että hänen pitäisi jutella Steven kanssa ennen lähtöään.

Stark on samaa mieltä.

“Rogers ajattelee varmasti jo muutenkin, että olen pilannut välinne”, hän sanoo vaivaantuneesti hymyillen heidän kävellessään kohti Quinjetiä, “ota aikasi, minä voin kyllä odot -”

He kääntyvät kulman takaa ja Stark pysähtyy äkisti. Käytävää pitkin heitä vastaan marssii Steve, Romanov, Barton ja Wilson, kaikilla kasvoillaan tiukka ilme.

“Voi perse”, Stark mutisee ja Bucky ottaa askeleen lähemmäs.

Steve pysähtyy heidän eteensä epäuskoinen ilme kasvoillaan, mutta kukaan ei sano mitään.


XIII

“Ryhmä koossa jälleen”, Tony rikkoo lopulta hiljaisuuden ja loihtii tekohymyn kasvoilleen.

“Hauskaa, Stark. Tiedämme kyllä, miksi olet täällä”, Barton sihahtaa ja katsoo Tonya halveksuen, saaden vastaukseksi kulmien kohotuksen.

“Tiedämme, että haluat kostaa”, Romanov jatkaa yksinkertaisesti ja Bucky huomaa ottavansa askeleen eteenpäin.

“Tiesittekö myös, että minä tapoin hänen vanhempansa?”

Stark hätkähtää ja Buckyn tekee mieli koskettaa tätä.

“Tiesittekö, että Steve hakkasi hänet toimintakyvyttömäksi Siperiassa ja me jätimme hänet yksin HYDRA-bunkkeriin?”

Bucky kuulee Steven vetävän terävästi henkeä ja näkee, miten Romanov ja Barton kääntyvät katsomaan tätä epäuskoisina.

“Bucky…”

Bucky on vastaamassa vihaisesti takaisin, kunnes tajuaa ettei puhuja olekaan Steve.

Se on Stark.


A/N2: Triggerisanathan ovat englanniksi tietenkin longing, rusted, furnace, daybreak, seventeen, benign, nine, homecoming, one, freight car

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta