Vapaa keskustelu > Saivartelija

Game of Thrones

<< < (2/23) > >>

LillaMyy:
Ahh, ihanaa, ei tarvitse leikkiä väreillä ja kirjasinkoolla enempää! :D

Mutta siis, joo, Dorne, oli kyllä aika odottamaton käänne! Kyllä mä osasin odottaa jotain juonittelua Ellarialta, mutta paljon myöhemmin ehkä kuitenkin, joten se, että tämä tapahtui jo EKASSA jaksossa oli aika whaaaaaaaaaaaat?? Mä todella toivon toisaalta, että Ellaria Sandista ei tule seuraavaa hallitsijaa, mutta en kyllä sitten keksi, että kukapa muukaan siihen ryhtyisi. Taistelu Dornen ja Lannisterien välillä on kylläkin varmaan odotettavissa ennemmin tai myöhemmin (todennäköisesti ennemmin), ja eikös jossain taistelussakin näytetty Jamie Lannister-armeijan keskellä Lannister-varusteissaan, joten voisiko se olla kuvaa sitten taistelusta Lannisterien ja Dornen välillä? Punainen akka on tosiaan Melisandre, mutta tuo spekulaatio, että hän tuolla tavalla herättäisi Jonin voi kyllä olla aika lähellä totuutta. Toki, itse katsoin juuri videon, jossa spekuloitiin, että Jon pysyttelee varmaan aika pitkään kuolleena, että Sansan asema nousee tämän kauden aikana, koska jos Jon heräisi saman tien, porukka varmaan unohtaisi Sansan nousunkin helpommin.

Ylivarpunen, okei nyt hajosin ja aika pahasti! x) Mutta, todennäköisesti aika väkivaltaiset siivoukset tulee olemaan, koska Cersei ei ole anteeksiantavaista tyyppiä. En nyt muista, millä valtuuksilla Cersei antoi niille oikeutensa, mutta varmaan tyyliin jotenkin, että kun hän on kuninkaan äiti ja en ole ihan varma onko Tommen vielä aivan täysi-ikäinen? Tämä menee kyllä ihan arvauspeliksi, koska en tosiaankaan muista, joten saapi korjata, jos joku muistaa paremmin. Tommen on kyllä vähän vässykkä, eikä saa mitään aikaiseksi, mutta Joffrey olisi kyllä varmaan polttanut jokaisen uskontyypin, mutta varmaan sitten tehnyt Margaeryllekin jotain, koska "eihän kuningas voi olla naimisissa syntisen kanssa", että siinä mielessä parempi, että Joffrey on jo kanttuvei.

Mä sanoisin, että jos Tommen nyt potkaisis tyhjää, niin Cersei ainakin yrittäisi hallita, mutta todennäköisesti sitten vaan joku Baratheonin suvun vesa, joka on seuraavana jonossa nousee valtaistuimelle. Koska siis näinhän kävi esim. Hobitissakin, kun Thorin, Fíli ja Kíli kuolivat ilman perillisiä, niin sitten Thorinin serkusta Dáinista tuli kuningas. Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin. Jos siis noilla kolmella veljeksellä on jotain elossa olevia serkkuja, pikkuserkkuja, tms. niin joku näistä olisi tällä hetkellä se "oikea hallitsija". Se onkin sitten eri asia, onko näitä tällaisia tapauksia. Jos ei, niin sitten varmaan Lannisterit jollain konstein kaappaavat valtaistuimen itselleen, jos Tommen potkaisee tyhjää.

Grenade:

--- Lainaus käyttäjältä: Odo ---Otan niin osaa, että sun suosikkisi on Theon, Grenade! Ilmeisesti olet päässyt jo siihen asti, mitä Ramsay tekee sille? Sehän alkoi kolmannelta tuotantokaudelta, vissiin... Mä en aiemmin tykännyt Theonista yhtään, mutta siihen suuntaan lähti sitten säälipisteitä. Tässä (kuudennessa) kaudessa "Löyhkästä" alkaa jopa tulla taas Theon itse, joka oli musta aika jee.
--- Lainaus päättyy ---
Hahah, kiitos. :D Jotenkin Theon on niin kompleksinen hahmo, että se on mielenkiintoista. Ja tosiaan joo, olen päässyt ihan koko hänen tarinankaarensa läpi, eikä jätkää tosiaankaan ole helpolla päästetty.

No niin, sain katsottua ensimmäisen osan ja jeeees, olin niin innoissani tän jakson vahvoista naiskuvista, ettei rajaakaan. Kun Brienne tuli pelastamaan Sansaa ja Theonia, kun olin jo miltei toivoni menettänyt, hihkuin täällä vain innoissani, koska KYLLÄ! vihdoinkin. Ja toisekseen tämä Dornen vallankumous. Todella ilahduttavaa naisten vallan ottamista omiin käsiinsä, kun miehet hallitsevat huonosti. Muutenhan osa taisi olla aika lailla sellaista, että heräteltiin katsoja muistelemaan, mihin viime kaudella jäätiin. Lopun muodonmuutos oli tosiaan mielenkiintoinen, mutta pisti miettimään, onko tämä jokin Melisandren jokailtainen rituaali vai onko jokin once-in-lifetime -juttu. Jotain tekoa sillä kuitenkin tulee tulevaisuudessa olemaan, koska tuskin sitä muuten olisi edes näytetty.


--- Lainaus käyttäjältä: LillaMyy ---Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
--- Lainaus päättyy ---
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.

LillaMyy:

--- Lainaus käyttäjältä: Grenade ---
--- Lainaus käyttäjältä: LillaMyy ---Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
--- Lainaus päättyy ---
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.
--- Lainaus päättyy ---
Totta, että Robertilla on niitä äpärälapsia vähän joka lähtöön, mutta jos Joffrey ja Tommen eivät ole soveltuvia hallitsemaan, koska he ovat äpäriä, niin epäilenpä, että Robertinkaan äpärälapsia sen kummemmin hyväksytään kuninkaaksi. Sitten se varmaan olisi ihan eri asia, jos Robert olisi tunnustanut jonkun äpäränsä lapsekseen, jolloin tämän sukunimeksi olisi virallisesti tullut Baratheon, mutta tiettävästi näin ei ole käynyt yhdenkään lapsen kanssa. Joten, en usko, että yksikään äpärä tulee enää Tommenin jälkeen nousemaan valtaistuimelle.

Grenade:

--- Lainaus käyttäjältä: LillaMyy - 26.04.2016 14:48:17 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Grenade ---
--- Lainaus käyttäjältä: LillaMyy ---Joten joku Robertin, Stannisin ja Renlyn sukulaisista varmaan sitten nostettaisiin kuninkaaksi, mutta Lannisterit varmaan yrittäisivät ainakin pitää valtaistuinta hallussaan kaikin mahdollisin keinoin.
--- Lainaus päättyy ---
Niin ja Robertillahan tiettävästi näitä äpärälapsosia oli melko paljon, joten joku niistäkin voisi kenties olla mahdollinen vaihtoehto. Tokihan ne taidettiin suurimmaksi osaksi siivota pois katukuvasta jossain vaiheessa, mutta Gendryn mahdollisuus on tiettävästi jätetty hiukan avoimeksi.
--- Lainaus päättyy ---
Totta, että Robertilla on niitä äpärälapsia vähän joka lähtöön, mutta jos Joffrey ja Tommen eivät ole soveltuvia hallitsemaan, koska he ovat äpäriä, niin epäilenpä, että Robertinkaan äpärälapsia sen kummemmin hyväksytään kuninkaaksi. Sitten se varmaan olisi ihan eri asia, jos Robert olisi tunnustanut jonkun äpäränsä lapsekseen, jolloin tämän sukunimeksi olisi virallisesti tullut Baratheon, mutta tiettävästi näin ei ole käynyt yhdenkään lapsen kanssa. Joten, en usko, että yksikään äpärä tulee enää Tommenin jälkeen nousemaan valtaistuimelle.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on kyllä totta. Eikä enää oikein ole edes ketään, kuka voisi heitä nostaa valtaistuimelle, kun ei Baratheonin nimellä ole pahemmin enää henkilöitä hengissä. (Enkä usko, että Tommen olisi kovin innoissaan vaihtamassa valtaistuintaan keneenkään tuntemattomaan.)

flawless:
Hitsi että hermostuttaa, kun lupasin poikaystävälle että katsotaan tämäkin kausi yhdessä, ja mua polttelisi hirveesti katsoa uusin jakso mutta täytyy odottaa lauantaihin :D On tämä tilapäinen erossaolo riesa kun sekoittaa meidän normaalit telluntöllötysrutiinitkin, pyh.

Mun lemppari on ehdottomasti Tyrion! Tykkään Tyrionin nerokkuudesta ja karusta huumorista ja tavasta nähdä elämä ja suhtautua asioihin. Viime kausi oli vähän hermojaraastava, kun pelotti että lempparille tulisi karu kohtalo, mutta ei onneksi ainakaan vielä... Cersei on kanssa sellainen hahmo josta tykkään yli muiden, mulla on soft spot nokkelille naishahmoille jotka ovat jollain tapaa pahiksia - moni mun lempparihahmo lukeutuu samaan kategoriaan, esim. Merlinin Morgana ja TVD:n Katherine. Eniten kieltämättä sielun päälle kävi Oberynin kuolema, koska se oli tosi muksa hahmo ja kuoli niin kamalalla tavalla, sekä brutaaliuden kannalta että sen, että oli juuri saavuttamassa tavoitettaan ja sitten...

Parituksia en kauheena harrasta tämän sarjan suhteen, enkä hirveästi yleensäkään, eli en siihen sinällään osaa ottaa kantaa koska en parituksien hohtoa ihan täysin tavoita. Daenerys ja Khal Drogo tosin oli musta mielenkiintoinen ja hyvä pari! Mua niiden suhteen tosin ärsyttää vähän se, millainen ratkaisu sarjassa oli tehty, kun seksi kuvattiin niin paljon puhtaampana raiskauksena kuin kirjoissa, musta kirjoissa se kohtaus Danyn ja Drogon ensimmäisestä kerrasta oli paremmin toteutettu, musta siinä se miten Drogo ilmaisi että Dany voi kieltäytyä oli toteutettu tosi nokkelalla tavalla ja musta sen seikan muuttaminen muutti ko. hahmoa vähän liikaa.

Mä en ole koskaan kauheasti osannut pohdiskella sitä että kuka loppujen lopuksi vallan saa, Daenerys olisi jotenkin liian obvious vaihtoehto ja toisaalta joku Stark taikka Lannister olisi tietyllä tavalla ehkä vähän tylsäkin käänne, koska ne ovat sellaisia joiden voisi olettaa nousevan "voittoon"? GoT on yllättänyt mut niin monta kertaa, etten edes viitsi spekuloida, kun en ole oikeassa kuitenkaan :D Toisaalta sellaisessa maailmanlopun ratkaisussa, jossa kaikki tuhoutuu ja kukaan ei voita, olisi jotain tälle sarjalle sopivaa kaikua ainakin siinä mielessä, että tappaminenhan on kovin vallitsevana teemana. Voihan se olla, että rajoja ja hallitsemistapoja lopulta pistetään uusiksi, ja kukaan ei pääse valtaistuimelle sellaisena kuin se nyt on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta