Kirjoittaja Aihe: Joulutraditio || pre Severus/Lily, joulufluff, S, triplaraapale  (Luettu 1975 kertaa)

Firdilien

  • Fiktiiviseksuaali
  • ***
  • Viestejä: 554
  • Semi-ilkeä ihmissyöjätossu
    • Tossun ficit
Title: Joulutraditio
Rating: S // Scarlett muokkasi ikärajan vastaamaan uusia sääntöjä
Pairing: pre Severus/Lily
Genre: joulufluff, general
Summary: Severus haluaa antaa Lilylle lahjan ennen joulua.

A/N: Kiitos Popkalle taas ideasta. <3 Halusin idean lyhyeen joulufluffiin ja hän ehdotti tällaista. Tasan 300 sanaa on ficissä. Osallistuu myös FanFic100 -haasteeseen sanalla 28. Lapset. Kommentteja saa antaa.

---

Severus oli päässyt livahtamaan pois Kehrääjänkujalta hetkeksi aatonaattona, kun hänen vanhempansa olivat alkaneet riidellä jostain pikkuasiasta ja unohtaneet vahtia häntä. Hän oli luvannut tavata Lilyn leikkipuistossa tänään, koska aattona Lilyllä oli kuulemma paljon muuta puuhaa perheensä kanssa. Severuksen taskussa poltteli ohuehko litteä paketti, jonka hän halusi Lilylle antaa. Tytöllä kun ei tuntunut olevan vähäisintäkään käsitystä velhotraditioista tai ylipäätään omanlaistensa ihmisten kulttuurista. Toivottavasti Lily ei pitäisi lahjaa typeränä tai lapsellisena.

Severus juoksi muutamat viimeiset kymmenen metriä matkallaan leikkipaikalle. Lily ei ollut vielä paikalla, mutta tämä ei yleensä antanut odottaa itseään liian kauan, ja pian Severus näkikin pipon alta pursuavien punaisten hiusten lähestyvän. Lily hymyili hänelle ja heilutti kättään iloisena. Tämä alkoi heti kertoa perheensä jouluvalmisteluista ja mitä kaikkea hauskaa oli tehnyt muiden ystäviensä kanssa. Lily myös pahoitteli sitä, että ei ehtisi viipyä kauan, koska halusi auttaa äitiään askareissa.

"Minulla on sinulle lahja", Severus töksäytti hermostuneena ja kaivoi paketin taskustaan, kun Lily lopetti puhumisen. Tämä otti lahjan hämmentyneenä vastaan.
"Saanko avata sen heti?" Lily kysyi ja silmäili pakettia kiinnostuneena.
"Avaa vain. En tiedä, miten perheesi mahtaa suhtautua..."

Lily avasi paketin ympärillä olevan nauhan huolellisesti ja kaivoi käärön sisältä kirjan.

"Siuntio Silosäkeen tarinat?" tämä luki kirjan nimen ja käänteli sitä kädessään.
"Ajattelin antaa sinulle tuon, koska äidilläni oli tapana lukea siitä minulle tarina aina jouluaattoiltana, kun olin pieni", Severus kertoi, ja hänen poskensa punehtuivat. "Se oli meille tavallaan jouluperinne."

Lily silmäili kirjan ensimmäisiä sivuja ja laittoi sitten kirjan turvaan taskuunsa. Tämä vilkaisi nopeasti kelloaan.

"Nyt minun on kyllä pakko mennä, koska lupasin äidille, että viivyn vain hetken", Lily sanoi, ja Severus nyökkäsi. "Kiitos lahjasta, Sev. Se on ihana. Hyvää joulua."

Lily kumartui Severuksen puoleen ja painoi suukon hänen poskelleen.

"Nähdään joulun jälkeen", Lily sanoi hymyillen ja lähti juoksemaan kohti kotiaan. Severus jäi tuijottamaan tämän perään posket punoittaen aivan muusta syystä kuin pakkasen takia.

---

A/N2: Hyvää joulua vielä jokaiselle tämän lukijalle. <3
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 15:19:31 kirjoittanut Scarlett »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.

68 to go.

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Joulutraditio
« Vastaus #1 : 24.12.2008 11:28:58 »
Nam, suloinen tarina :) Sain itsekin tuon kirjan eilen, ehkä joulun paras lahja minulle, kelpaisi kyllä seven antamana ;) Näistä se joulumieli vain nousee. Kiitos<3
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Pops

  • Rouva Minerva
  • ***
  • Viestejä: 1 222
Vs: Joulutraditio
« Vastaus #2 : 24.12.2008 16:06:06 »
Ihana. <3

Jotain tällaista minulla olikin mielessä kun sniulle tämän idean heitin. Severus/Lily on oikein ihana paritus ja seiskan myötä he etenkin lapsina kiinnostavat. Siuntio Silosäkeen tarinat onkin erittäin Sevmainen lahja, kuten eilen hyvin huomasi kun samaan kirjaan päädyttiin. Itsehän ostin kyseisen kirjan itselleni syntymäpäivälahjaksi, olisi toki Sev sen minulle voinut itse antaa.

Lainaus
Severus oli oli päässyt livahtamaan pois Kehrääjänkujalta hetkeksi aatonaattona
Tuonne oli päässyt yksi virhe. ;)

Minä tykkään tästä parista. Lisää saa toki kirjoittaa. :P (Kirjoita vaikka ne kaikki ideat, jotka tsätissä eilen kehiteltiin...)
Have a biscuit, Potter!

kelmi95

  • Vieras
Vs: Joulutraditio
« Vastaus #3 : 20.07.2009 16:32:14 »
oi tä oli ihana!
niin jouluinen tunnelma!
(nyt on kyllä heinäkuu ;D)


-kelmi