Finfanfun.fi
Syyskuu 08, 2010, 19:13:37
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Finfanfun.fi
-
HP-ficit
-
Hunajaherttua
(Valvojat:
Melodie
,
Scarlett
,
Sekoleptikko
,
Guadalupe
) -
Lapin taikaa, K-13
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Lapin taikaa, K-13 (Luettu 2618 kertaa)
: Harry/Picca, one-shot
Pics
Pervektionisti
kiero ja sarkastinen
Lapin taikaa, K-13
«
:
Kesäkuu 13, 2008, 12:43:14 »
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potter-universumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista korvausta hänen luomuksillaan leikkimisestä.
En omista myöskään ficissä esiintyvää biisiä, sen tekee Bon Jovi.
Minä kuitenkin omistan tarinan naispäähenkilön.
Title:
Lapin taikaa
Author:
Picca
Beta:
Eipäs muuten ole
Rating:
K-13
Pairing:
Harry/Picca (OFC)
Genre:
Romanssi, fluffy, angsti, songfic, one-shot
Summary:
Hiihtolomaa vietetään lasketellen Lapissa.
A/N
Tämän ficin on inspiroinut Sinun Potterisi! -haaste, jossa paritin itseni aikuisikäiselle Harrylle. Tämä on myös toinen ficcini albumihaasteeseen Bon Jovin biisistä
Something For The Pain
. FF100-haasteessa tämä on sana 067. Lumi. (Aiheena Harry, Ron ja Hermione.)
Tämän fluffypläjäyksen myötä toivotan itselleni onnea vanhenemisen johdosta. Pitihän minun varmistaa, että saan lahjaksi jotakin. Toivottavasti joku muukin tästä pitää, etenkin kun tekstistä tuli yllättävän henkilökohtainen. Mutta kuten tavallista, kaikenlaista palautetta otetaan vastaan oikein mielellään.
*
“En ole ikinä nähnyt näin paljon lunta”, Harry sanoi silmät niin pyöreinä, että niiden hämmentävä vihreys oli tavallistakin ilmeisempää. En saanut silmiäni irti niistä, ne olivat paljon vangitsevammat kuin joka puolella ympärillämme kohoavat nietokset, jotka ylettyivät vyötärööni saakka.
”Minähän sanoin”, huomautin virnistäen.
”Niin. Mutta on ihan eri asia nähdä tämä omin silmin.” Hänen katseensa seurasi tietä, joka halkoi lumista maisemaa syvänä viiltona. Hän kietoi puna-keltaraidallista kaulaliinaa paremmin suojakseen ja venytteli sitten käsivarsiaan eteen ja taakse.
Seisoimme sinisen pikavuoron bussipysäkkikyltin vieressä, väsyneinä ja lihakset kipeinä pitkän matkan jälkeen. Niskani naksui, kun kallistin päätäni puolelta toiselle – niin ihanaa kuin Harryn hartian käyttäminen tyynynä olikin ollut, se ei taatusti ollut ergonominen asento. Kaipasin kahvia, kuusisatasta Buranaa, kuumaa kylpyä, ja jos hyvin kävisi, rentouttavaa hierontaa.
Pitkältä tuntuneen ajan kuluttua Harry sai katseensa riuhdottua Lapin lumipeitteisestä tunturimaisemasta. Nostimme laukut ja suksien kuljetuspussit jaloistamme ja lähdimme tarpomaan pitkin tietä, jonka pakkaslumi narisi jalkojen alla kotoisasti. En voinut olla hymyilemättä. Viihdyin kyllä Englannissa – olisin viihtynyt aivan missä tahansa, kunhan Harry vain olisi siellä kanssani – mutta Suomi oli silti kotini ja jollain lailla olisi aina. Ja nyt edessä olisi viikon hiihtoloma Lapissa laskettelemassa. Voisiko elämä enää muuttua paremmaksi?
Mökkikylä avautui eteemme heti tienristeyksen jälkeen. Lumiset harjakatot ja puunvärisiksi jätetyt hirsiseinät olisivat voineet olla joulukortista. Menimme suurimpaan rakennukseen, missä kirjauduimme sisään ja saimme avaimet omaan vuokramökkiimme.
Jos minun ei olisi tarvinnut raahata matkatavaroita, olisin luultavasti juossut koko matkan mökillemme, olin niin utelias näkemään sen sisältä. Harry kantoi raskaimmat laukut, mutta suksia ja monoja oli yksinkertaisesti liikaa yhden taakaksi. Lopulta rojautin kuljetuspussit maahan ja taistelin hetken verran lukon kanssa, kunnes ovi suostui avautumaan ja lämmin sisäilma höyrysti silmälasini.
Naurahtelimme kumpikin, kun seisoimme ahtaassa eteisessä laukkujen keskellä ja hankasimme lasejamme nenäliinoihin, jotta näkisimme niiden läpi. Suomen talvessa silmälasit olivat usein pahuksenmoinen riesa.
Onnistuimme kuoriutumaan paksuista takeistamme sekä lumisista kengistä ja pääsimme vihdoin katsomaan mökkiä, jossa viettäisimme viikon. Se ei ollut iso, mutta näytti todella mukavalta. Suurehkossa huoneessa oli takka, jonka ääressä kaksi nojatuolia, ikkunan vierellä oli pirttipöytä ja kaksi penkkiä, hämärässä nurkassa parisänky. Puunvärinen ovi vei luultavasti pesutiloihin. Kurkistin sisään – kylpyamme ja sauna! Ihanaa. En muistanut, milloin olin viimeksi päässyt saunaan.
Saman tien ryntäsin ovelta sängyn luo liukuen lakatulla puulattialla ja heittäydyin sängylle, jonka jouset pompauttivat mukavasti. Harry hyppäsi perääni yrittäen kutittaa kylkiäni, hänen sormensa olivat kylmät ja saivat minut puoliksi kirkumaan, puoliksi nauramaan. Tuntui kuin läkähtyisin nauruun, mutta onnistuin ylettymään varpaillani hänen jalkapohjaansa, mikä sai hänet kavahtamaan hihittäen kauemmas.
Kauhean kutituskamppailun jälkeen emme voineet tehdä muuta kuin haukkoa avuttomasti henkeä vatsalihakset nauramisesta särkien.
”Hyvä, että osaamme käyttäytyä kuin kypsät aikuiset”, Harry totesi virnistys äänessään.
”Eikö olekin?” Katselin tarkasti hänen lähestyvää kättään siltä varalta, että se päättäisi hyökätä kainalooni, mutta se asettui vain hartialleni ja kohosi siitä silittämään poskeani. Kostutin huuliani, kun hän kierähti lähemmäs, ja pian huomasin joutuneeni varsin perinpohjaisesti suudelluksi. En ollut varma, mitä tahdoin, toisaalta halusin vain antaa mennä, toisaalta olin nälissäni pitkän matkan jäljiltä ja halusin ehtiä tänään vielä rinteeseenkin. Tätä olin suunnitellut vasta illaksi... mutta ei sellaiseen suudelmaan voinut olla vastaamatta. Kaivoin sormeni hänen paksuun, mustaan hiuspehkoonsa ja kiskoin häntä lähemmäs.
Oli täytynyt kulua minuutteja ennen kuin huulemme erkanivat toisistaan. Tunsin omillani ääliömäisen höperön hymyn, samanlaisen, jonka näin hänen kasvoillaan.
”Halusit kai mennä tänään vielä laskettelemaan?” Harry kysyi vilkaistuaan kelloa.
”Joo... jos se käy sinulle?” Räpyttelin hetken silmiäni miettien, oliko Harry sittenkin parempi lukilitiksessa kuin oli antanut ymmärtää. Vai osasiko hän vain lukea mielialojani, ymmärtää niitä paremmin kuin itsekään kykenin?
”Käy.” Hän nousi sängyltä ja kiskoi minutkin ylös sen pehmeästä syleilystä.
Kun olimme tehneet selvää jälkeä lopuista matkaeväistämme ja olin huuhdellut särkylääkkeen alas mukillisella pikakahvia – ja kun Harry oli jälleen kerran kiusoitellut minua kofeiiniriippuvuudestani ja pelotellut vievänsä minut katkaisuhoitoon – kiskoimme toppapuvut päällemme, nappasimme laskettelusukset mukaamme ja menimme takaisin bussipysäkille.
Laskettelukeskukseen oli matkaa viitisen kilometriä. Kulutin ajan tuijottamalla ulos ikkunasta. Kuuset näyttivät miltei mustilta valkeaa lunta vasten. Muistelin peruskouluaikojani, sitä, miten vanhempani olivat miltei joka hiihtolomalla reissanneet laskettelulomalle Lappiin. Minä istuin takapenkillä äidin takana, kun isä ajoi. Matka tuntui loputtoman pitkältä ja kesti melkein koko päivän. Kysyin puolen tunnin välein, ollaanko jo kohta perillä, ja kasettisoitin kertasi J. Karjalaista yhä uudelleen, kunnes osasin kaikkien kappaleiden sanat ulkoa.
Ankkurinappi. Tulppaani ja sadepisara.
Viimeisestä perhematkasta taisi olla yli kymmenen vuotta. Niitä aikoja en todellakaan kaivannut takaisin.
Kolme cowboyta. Elina, anna tukkasi kasvaa.
”Näytät mietteliäältä”, Harry sanoi nyhjäisten hartiaani.
Ulkonaisesti katsottuna minulla oli kaikki hyvin. Ainoana lapsena sain vanhempieni kaikki hemmottelut osakseni. Menestyin koulussa. Minulla oli ihana paras ystävä, joka tiesi kaikki salaisuuteni ja jonka kaikki salaisuudet minä tiesin. Mutta pinnan alla... kuka olisi voinut ymmärtää niitä paineita, joita laihoille harteilleni kasaantui, kun menestyksen odotettiin jatkuvan, kuka olisi ymmärtänyt luokkakavereiden jatkuvaa kiusausta ja sitä, miten pelkäsin kaikkia juhlapyhiä ja lomia, koska tiesin, että vanhempani olisivat varmasti jälleen ympäripäissään? Välillä tunsin olevani perheen ainoa aikuinen, ja minun olisi pitänyt viettää huoletonta lapsuuttani.
Hyvin harvat ymmärsivät. Mutta yksi niistä harvoista istui vierelläni, itsekin rikkinäisen ja ahdistavan lapsuuden kokeneena. En tiedä, vetikö meidät yhteen se, että näimme toisissamme peilikuvat omista haavoistamme. Vai se, että niiden vuoksi ymmärsimme toisiamme, vaiko kenties se, että tahdoimme parantaa toisemme.
Eikä sillä ollut väliäkään. Pääasia oli, että se oli tapahtunut.
Happiness, it’s been no friend to me
But forever after ain’t what it’s all cracked up to be
Yeah, I had a taste, you were my fantasy
But I lost my faith when I hit reality
I don’t need no Guru to tell me what to do
When your feeling like a headline on
Yesterday’s news
Come on, come on, come on
Give me something for the pain
Give me something for the blues
Give me something for the pain when
I feel I’ve been danglin’ from a hang-man’s noose
Give me something I can use
To get me through the night
Make me feel all right
Something like you
“Kaikki hyvin?” Harry kysyi.
Hymyilin hiukan. Kyllä, nyt kaikki oli hyvin.
Astuimme ulos bussista ja menimme ostamaan liput sekä vaihtamaan kengät monoihin. Olin miettinyt, ottaisinko lumilaudan, mutta päätin kuitenkin aloittaa suksilla, jotka hallitsin paremmin. Katselisin rinteet läpi ja muistuttelisin itselleni, miten laskettelu oikein menikään, ehtisin kaatuilla laudan kanssa vielä monena päivänä. Pian jo istuimme tuolihississä matkalla tunturin laelle.
Olin melkein unohtanut, miten mahtavaa lasketteleminen oli. Ensimmäisen hiukan varovaisen laskun jälkeen muistin kaiken, lihakseni toimivat itsestään tarvitsematta ajatella yhtään mitään. Paino siirtyi vaivattomasti puolelta toiselle, pian huomasin etsiväni jyrkimpiä rinteitä, joissa vauhti kasvoi niin hurjaksi, että nosti veden silmiin.
Joka laskun päätteeksi odotin Harrya alhaalla, jotta voisimme mennä taas ylös samalla hissillä. Hän oli paljon kokemattomampi suksilla kuin minä, mutta oli silti saanut helposti jujusta kiinni. Kenties suksien ohjaaminen ei kovin paljon poikennut luudan ohjaamisesta. Kaulaliina lepatti hauskasti hänen perässään, kun hän mutkitteli rinnettä alas leveä hymy naamallaan.
Tunsin melkein lentäväni rinteitä alas, lumi pöllysi perässäni. Tuskin huomasin, että viima hiljalleen muutti posket tunnottomiksi. Kun Harry kysyi, käytäisiinkö tauolla, tyrmistyin huomatessani ajan kulumisen.
Kolistelimme kahvion yläkertaan kömpelöinä monojen vuoksi. Tuijotin hänen monojensa kantoja, kun ne nousivat ja laskivat edessäni. Miten monta kertaa olin samalla tavalla seurannut isääni hiihtomajaan juomaan kuumaa kaakaota? Muistin jopa, millaiset monot isällä oli ollut – mustat, joissa oli harmaat soljet. Olin aina lasketellut nimenomaan hänen kanssaan, mennyt ylös samalla hissillä hänen kanssaan, käynyt tauolla yhtä aikaa hänen kanssaan. Äiti hidasteli loivissa rinteissä sillä välin, kun minä kävin isän kanssa tutkimassa kaikkein vaikeimmat rinteet, syöksylaskurinteestä lähtien. Useammin kuin kerran olin luisunut useita kymmeniä metrejä jäisellä rinteellä alaspäin selälläni, kyljelläni tai vatsallani, isän kootessa irronneet sukseni ja sauvani ja tuodessa ne luokseni. Se ei koskaan ollut hidastanut minua yhtä laskua kauemmin.
”Mitä otat?”
Hätkähdin todellisuuteen ja tajusin, että Harry oli jo kiskonut minut jonoon.
”Ja minä
en
osta sinulle kahvia”, hän lisäsi.
Väänsin suupieleni alaspäin leikkimökötykseen, ja hän tökkäsi sormellaan nenänpäätäni. ”Ei sitten. Kuumaa kaakaota.”
Hän päätyi kuumaan mehuun, ja pian istuimme pöydän ääressä löysäämässä monoja tunnottomiksi käyvissä jaloissamme. Kylmät sormet kietoutuivat kuuman mukin ympärille, lämmin ilma pisteli poskilla. Olin niin elossa ja onnellinen, että se melkein sattui.
*
Illalla satoi lunta. Istuimme ikkunan ääressä kynttilän valossa ja odotimme, että sauna lämpenisi. Hiutaleet olivat pieniä, kevyttä pakkaslunta, joka kinostui sinisessä iltahämärässä ja välkkyi kuin timantit valon osuessa siihen.
Lämmin käsi etsiytyi niskaani ja jäi paikoilleen raskaana ja rentona. ”Kun tietäisi, mitä oikein ajattelet. Olet ollut niin ajatuksissasi koko päivän”, kuulin Harryn sanovan ja huokaavan pehmeästi.
”Sori. Ei ole tarkoitus.”
”Mietin vain, onko sinulle hyväksi muistaa niin paljon...”
”On minulla hyviäkin muistoja.”
”Kerro joku?”
Pengoin muistiani ja työnsin syrjään jouluaatot, joina isä sammui sohvalle ja yöllä oksensi lattialle, äidin hysteerisen dramaattiset itkukohtaukset ja syyllistämiset, tukahduttavat sukujuhlat, joissa lapset olivat ainoina selvin päin. Luokan pikkujoulut, joissa kaikki nauroivat minulle, koska satuin voittamaan arpajaisista parranajokoneen.
”Kävimme yhdeksännen luokan luokkaretkellä Lapissa”, sanoin lopulta. ”Laskettelukeskuksessa. Ei täällä, vaan Länsi-Lapissa... Se oli suurimmaksi osaksi kivaa.”
Tietenkin minä ja paras ystäväni olimme olleet pääjoukosta syrjässä, ja silloin, kun suurin osa luokkakavereista kokoontui joihinkin huoneisiin mellastamaan, minä makasin yläsängyllä mahallani ja luin Virginia Andrewsin kirjaa, ja jonnekin sisälleni sattui ja sattui, vaikkei olisi pitänyt. Sillä luokkaretki oli sujunut hyvin eikä meitä kaiken hässäkän keskellä muistettu edes kiusata. Kaikki olivat yllättyneitä siitä, että laskettelin, ja hyvin, sillä suurin osa luokasta piti minua toivottomana nössönä, joka ei varmasti uskaltautuisi rinteeseen.
”Meidän huoneemme vieressä oli muutamien poikien huone”, kerroin. ”Parvekkeet olivat vierekkäin. Pojat hyppivät parvekkeen kaiteelta vähän matkan päässä alhaalla olevaan korkeaan lumikasaan, ja ystävälläni on yksi valokuva senaikaisen ihastukseni jaloista, jotka sojottavat ylöspäin hänen hypättyään voltilla alas.” En voinut olla nauramatta, sille kuvalle oli naurettu muutenkin jo monta kertaa.
Harry naurahti. ”Kuulostaa joltain, mitä sen ikäiset pojat tekevät.”
Vauhtiin päästyäni kerroin moottorikelkka-ajeluista ja korvatulpista, joita eräs kavereistani piti saadakseen nukkua yöllä metelissä. Eräs toinen kaveri puolestaan esitteli ylpeänä lompakossaan olevaa kondomia ja virnuili, ettei ikinä voi tietää, milloin semmoista tarvittaisiin.
Niin paljon muistoja. Niin paljon, ja silti niistä niin pieni osa hyviä.
Eikä edes paras ystäväni, se, joka tiesi minusta muuten kaiken, tiennyt, mitä ajattelin maatessani valveilla loputtomia öitä. Loputtomia, ja aina valveilla – niin pitkälle kuin pystyin muistamaan, olin aina ollut huono nukahtamaan, pikkulapsenakin. Päiväkodissa, kun kaikkien oli pakko rauhoittua päiväunille, en koskaan nukkunut. Makasin vain tylsistyneenä valveilla ja odotin, milloin saisi nousta ylös ja mennä leikkimään. Tuntui kuin olisin koko elämäni ajan valvonut puolet jokaisesta yöstä.
Noina yön pimeinä tunteina en juuri koskaan itkenyt. Olin liian tyhjä ja surkea edes itkemään, edes kyynelten tuomaa huojennusta ei minulle annettu. Rakentelin pilvilinnoja hetken, kunnes todellisuus iski mieleeni ja romutti ne, ja sen jälkeen ajattelin kuolemaa. Ainoaa asiaa, joka voisi rauhoittaa mieleni ja tehdä lopun ikuisesta kivusta ja yksinäisyydestä. Tuhat kertaa kuvittelin omat hautajaiseni, itseni arkussa kalpeana, vihdoinkin levollisena, kukkia rinnallani, ja mietin, itkisikö kukaan perääni. Yleensä en uskonut, että itkisi.
Luoja, niin paljon muistoja.
Loneliness has found a home in me
My suitcase and guitar are my only family
I’ve tried to need someone, like they needed me
I opened up my heart, but all I did was bleed
I don’t need no lover, just to get screwed
They don’t make a bandage, that’s going to cover my bruise
Make me feel all right
Something like you
Tarkoitukseni ei ollut itkeä, mutta niin vain kavala kyynel karkasi silmäkulmastani ja vierähti poskelleni. Harry pyyhkäisi sen pois peukalollaan.
”Luulen, että se sauna on nyt tarpeeksi lämmin”, hän sanoi.
Nyökkäsin, kaivoin taskustani nenäliinan ja niistin. Vedin verhot kiinni, etsin pyyhkeen ja riisuin vaatteeni lattialle sotkuiseksi kasaksi. Harry teki samoin.
Saunan lämpö tuntui ylimaallisen ihanalta väsyneissä ja kireissä lihaksissa. Istuimme lauteen vastakkaisissa päissä jalat väliimme nostettuina emmekä juuri heittäneet löylyä. Minä en ollut ikinä pitänyt kovista löylyistä eikä Harry ollut kovinkaan tottunut saunomiseen ylipäänsä. Katselimme vain toisiamme hämärässä lämpimyydessä, kunnes oli pakko päästä viileämpään.
Vaikka olin aiemmin päivällä katsellut kylpyammetta kaipaavasti, olin nyt liian väsynyt jaksaakseni lojua siinä, vaan päätin tyytyä suihkuun. Kurkottelin shampoopulloa käteeni puolisokkona, mutta Harry ennätti napata sen ennen minua, kaatoi siitä kämmenelleen ja alkoi hieroa sitä lyhyisiin hiuksiini. Päätin vain pitää silmäni kiinni ja nauttia tästä odottamattomasta päänahkahieronnasta.
Huuhdeltuaan shampoon hiuksistani Harry jatkoi saippualla, jota levitti huolellisesti joka puolelle vartaloani. Enää ei ollut kipeitä muistoja eikä parantumattomia arpia, vain kädet liukumassa herkullisesti kostealla iholla. Vaihdoimme suudelman, joka maistui saippualta – se sai meidät molemmat pärskimään naurusta ja huuhtelemaan suutamme veden alla ennen kuin yritimme uudelleen.
Peseydyimme hiukan kiireisesti, halusimme päästä pois trooppiseksi muuttuneesta kylpyhuoneesta. Ilma oli niin kosteaa, ettei iho tuntunut kuivuvan lainkaan, vaikka sitä hankasi pyyhkeellä. Jätimme lattialle vanan märkiä jalanjälkiä.
Tuvan puolella äkkäsin mustan laukun, jossa läppärini lojui, ja muistin, että minun olisi pitänyt tarkastaa sähköpostit.
Harry huomasi katseeni suunnan ja käänsi sen erittäin tehokkaasti tiputtamalla lanteilleen kiedotun pyyhkeen lattialle. ”Ehdit dataamaan huomennakin”, hän sanoi heittäytyen sängylle selälleen.
Hitot sähköpostista. Hitot koko maailmasta.
Hyppäsin sänkyyn ja ryömin hänen päälleen leveästi virnistäen.
Pull me under (help I’m falling)
Run through my veins (night is calling)
To a place (feels like I’m flying)
Where I feel no pain (Christ I’m dying)
Be the pillow under my head
Give me cover when I’m in my bed
Take me higher than I’ve ever been
Take me down and back again
Come to me, be my disguise
Open your coat, let me crawl inside
Make me feel all right
Something like you
tallennettu
Mitä
tarinoita
kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni. (Pablo Neruda)
Bannerin teki Andy Weasley <3
aabi
Vs: Lapin taikaa, K-13
«
Vastaus #1 :
Kesäkuu 13, 2008, 13:23:18 »
aws, nami! En ole hirveän innostunut siitä, että Pottereita paritetaan tosielämän henkilöiden kanssa, mutta tämä oli kiva. Olit saanut tehtyä itsestäsi mielenkiintoisen hahmon ja teksti virtasi mukavanleppoisasti eteenpäin.
Jos olisin jotain kaivannut, niin hieman isompaa keskittymistä itse tarinaan ja hieman pienempää roolia itsestään kertomiselle, mutta ihan loistava tämä oli näinkin. Vau (:
«
Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2008, 13:24:01 kirjoittanut aabi
»
tallennettu
She ain't searchin', she knows the score, it ain't love she's lookin' for.
Fiorella
Hyvän tuulen kotisatama
«
Vastaus #2 :
Kesäkuu 15, 2008, 20:20:58 »
Tämä oli tosi kaunis ja koskettava tarina, ja kuten edelläkin jo Ancka mainitsi, niin henkilökohtaiselle tuntuva, että oli melkein kuin lukisi toisen päiväkirjaa, aavistuksen luvaton tunne.
Minusta oli hyvin valittu, että varsinainen paritus oli sivussa ja pääosaa näyttelivät hallitusti muistot ja tunteet. Itse en ole ikinä ollut niin Lappi/talviurheilu -fani, mutta tässä se tuotiin hyvin ihannoidusti esille, ja alkoi melkein houkuttaa ajatus hiihtämisestä. (Ihme sinänsä.)
Tämä "minä ja HP-hahmo" -haaste tuntui ensikuulemalta jotenkin oudolle, mutta se on tuottanut jo monta tosi taidokkaasti kirjoitettua ficciä, joita on ollut oikeasti hieno lukea, ja tämä oli todellakin yksi sellainen. Kirjoitat hyvin ja uskottavasti. Kiitos tästä.
tallennettu
"Helisevä nauru soitti pikkuisia tiukuja hänen padotussa sydämessään."
Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan?
~
Uutta luettavaa pitkästä aikaa!
~
DVD-leffoja kaupan
- Käy kurkkaamassa!
Kelmikiti
The N0life
<3
«
Vastaus #3 :
Kesäkuu 15, 2008, 20:46:20 »
Höh, one-shot!
Tätä vois todellakin lukea paaaaljon enemmän!
Kiti tykkää todella paljon! Tämä on kyllä ihan mahtava ficci kuvailuineen
Kiti
tallennettu
"Brothers, not in blood, but in bond"
story^
Lattiaeläin
«
Vastaus #4 :
Kesäkuu 18, 2008, 18:06:53 »
Luin tämän jo pari päivää aikaisemmin, mutta koska tuolloin oli jos jonkinlaista sählinkiä, ajauduin kommentoimaan tätä vasta nyt!
Tämä oli minusta todella nätti, pidin siitä että kerroit aika paljon päähenkilön taustasta, se elävöitti minusta kivasti tekstiä. Muistot ovat kuitenkin niin tärkeitä ihmiselle...
Lainaus käyttäjältä: Picca - Kesäkuu 13, 2008, 12:43:14
Harry huomasi katseeni suunnan ja käänsi sen erittäin tehokkaasti tiputtamalla lanteilleen kiedotun pyyhkeen lattialle. ”Ehdit dataamaan huomennakin”, hän sanoi heittäytyen sängylle selälleen.
Hitot sähköpostista. Hitot koko maailmasta.
Hyppäsin sänkyyn ja ryömin hänen päälleen leveästi virnistäen.
Harry osaa selvästi kääntää ihmisten katseen/kiinnittää huomoita!
Loppu oli ihana, ficcissä oli muuten aika paljon ns. kurjuutta, jos ikäviä muistoja voi sellaiseksi sanoa, mutta tämä antoi kivan loppukevennyksen!
Kiitoksia ficcistäsi, se oli hieno!
tallennettu
Hän näki otsan, nenän, suun ja leuan jättämät jäljet ikkunassa salaman välähtäessä sen takana;
kasvot
joiden läpi ryömi pisaroita alas lasia. Ei silmiä. Kasvot täynnä
sadetta
.
ava by: Sara Sofia ♥
Pics
Pervektionisti
kiero ja sarkastinen
«
Vastaus #5 :
Kesäkuu 21, 2008, 23:47:05 »
aabi:
Joo, minäkin hiukan karsastin ideaa aluksi, mutta sata ficciä on oikeasti paljon, siinä pitää välillä kokeilla jotakin ihan uuttakin, ja uskaltauduin sitten osallistumaan tähän. Tiedän, että ajatuksia tuli aika paljon toimintaan verrattuna, mikä oli sekin tavallaan vähän kokeilullista, koska kirjoitan yleensä nimenomaan toisin päin.
Ancka:
Ymmärrän kyllä tuon "pelon" siitä, että lukee jotain henkilökohtaista, mutta koska minä olen uskaltanut tämän julkaista, se tarkoittaa sitä, ettei siinä voi olla mitään sellaista, mitä en haluaisi muiden saavan tietää. Tai jotain. Mukavaa, että pidit noista kohdista, pidän oikeastaan itsekin. Joskus vähillä sanoilla voi kertoa niin paljon.
Fiorella:
En minäkään varsinaisesti ole mikään talviurheilufani, laskettelusta tykkään kyllä mutta en oikeastaan muista, ja täällä ei ole pahemmin kunnon rinteitä, harmi vain. Mutta kiva, jos onnistuin saamaan jonkinlaista tunnelmaa tuohon mukaan. Olen kaipaillut laskettelua, kun en ole moneen vuoteen päässyt.
Kelmikiti:
Minusta tuntuu, etten enää jaksaisi enempää käsitellä omia ajatuksiani, tässäkin tuntui olevan melkein liikaa sitä lajia.
story^:
Muistot on tosiaan tärkeitä, vaikka välillä tuntuukin siltä, että Unhoituta-loitsu olisi oikein kiva. Piti keksiä loppuun vähän fluffya vastapainoksi noille raskaammille mietteille.
Kiitoksia teille kaikille, kun kommentoitte tätä ficciä, joka on itselleni jollain tapaa tärkeä. <3
tallennettu
Mitä
tarinoita
kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni. (Pablo Neruda)
Bannerin teki Andy Weasley <3
Mullistus
«
Vastaus #6 :
Heinäkuu 13, 2008, 19:32:48 »
Tämä oli tosi hienosti kirjoitettu. Pidin paljon.
Löysin monia lauseita, jotka saivat pysähtymään, lukemaan uudestaan, ja vain ihmettelemään- niin hyviä ne olivat.
Kuvailu oli niiiiin hienoa : 3 (kuten kaikki muukin)
pidin myös siitä kuinka paljon kaikkia ajatuksia ja tunteita ja muistoja käsiteltiin, se oli vain hienoa.
Kiitos kun kirjoitit tämän <3
--Mullistus
tallennettu
School is practice for future, practice makes perfect, nobody is perfect, so why practice?
Firdilien
Fiktiiiviseksuaali
Semi-ilkeä ihmissyöjätossu
«
Vastaus #7 :
Marraskuu 14, 2008, 04:38:21 »
Olen ilkeä ja nostan tämän takaisin pinnalle, kun nyt satuin lukemaan ja tekee mieli kommentoida.
Tykkäsin tästä paljon, paljon. <3 Tämä oli jotenkin niin ihanan arkisella tavalla suloinen ja ihana. Hihittelin tyttömäisesti puolet ajasta ja välillä taas olin hirveän liikuttunut ficin henkilökohtaisuudesta. Jotenkin olit vaan onnistunut kuvailemaan sellaisia pieniä juttuja, jotka merkitsevät useimmiten juuri kaikkein eniten. Kiusoittelua kahvista, saunomista ja suutelemista suihkussa, mäenlaskua ja kuuman kaakaon juomista. Vallan herttaista ja ihan vain yksinkertaisesti yhdessäoloa ja toisen seurasta nauttimista. Niinhän sen parhaimmillaan pitäisikin kaikissa ihmissuhteissa mennä.
Yleensä minä karsastan vähän kaikkia kirjoittaja/Potter-hahmo -pareja, mutta ehkä se johtuu siitä, ettei kirjoittaja useinkaan osaa uskottavasti sovittaa HP-maailmaa ja omaansa yhteen. Tässä yhdistäminen oli kuitenkin hoidettu luonnollisesti ja kauniisti. Karsastan myös Suomeen sijoitettuja HP-ficcejä useimmiten, mutta Lappiin tarinan sijoittaminen tuntui tässä varsin mutkattomalta myös. Sait nätisti kuvailtua Harryn ja päähenkilön suhteen, jossa molemmat tietävät jo niin paljon toisen menneisyydestä, ettei enää tarvitse edes kysyä ikävistä asioista, vaan voi jutella mukavammista jutuista tai vaan olla toisen seurassa.
Näin henkilökohtaisia tekstejä on kamalan vaikeaa lähteä syväluotaavasti analysoimaan tai kommentoimaan, mutta ehkä pääpointtini tuli selväksi. Sanottakoon se kuitenkin vielä kerran, eli minä tykkäsin ja kovasti. Kiitos kauniista lukukokemuksesta. <3
tallennettu
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
75 to go.
Fanpire
Vieras
«
Vastaus #8 :
Marraskuu 14, 2008, 16:54:10 »
Minä tykkäsin tästä todella, todella paljon. Vaikka täytyy sanoa minunkin, että jossain lukemisen välissä tuli tosiaankin tunne siitä, että nyt ollaan todella melko henkilökohtaisella puolella, tavallaan toisen ihmisen yksityisissä ajatuksissa kiinni. Mutta itsepähän tämän tietysti julkaisit, ja olen minä siitä ihan mielissäni, pidän tästä kovasti.
Voi sinua pientä, teki mieli tulla halaamaan.
Tykkäsin niistä yksinkertaisista kohdista, joissa sanottiin paljon, niin kuin muutkin ovat tykänneet, mutta myös siitä ihanasta kuvailusta ja suloisuudesta, mikä tässä oli. Elämässä sinällään ihan pieniä asioita, jotka kuitenkin merkitsee paljon jos rupeaa ajattelemaan.
Lainaus
Sait nätisti kuvailtua Harryn ja päähenkilön suhteen, jossa molemmat tietävät jo niin paljon toisen menneisyydestä, ettei enää tarvitse edes kysyä ikävistä asioista, vaan voi jutella mukavammista jutuista tai vaan olla toisen seurassa.
Joo.
Tarina sujui ja kulki mutkattomasti, maailmat oli sovitettu yhteen, Fiorellan kanssa olen yhtä mieltä:
Lainaus
Tämä "minä ja HP-hahmo" -haaste tuntui ensikuulemalta jotenkin oudolle, mutta se on tuottanut jo monta tosi taidokkaasti kirjoitettua ficciä, joita on ollut oikeasti hieno lukea, ja tämä oli todellakin yksi sellainen.
Aivan, tosiaankin oli.
Kiitos.
tallennettu
Ginnysi
Somebody dreams about you every single night<3
«
Vastaus #9 :
Marraskuu 15, 2008, 11:10:30 »
ihana lukee välillä vähän koskettavampiakin fcejä ja tää oli surullinen muttei angsti.Mä
oon vielä tällainen Lappi friikki niin otsikko jo pakotti lukemaan.
Vähän olit ehkä unohtanut ton taika maailman, kun siinä ei oikein esiintynyt mitän velhouteen liittyvää, mutta ei se oikeastaan häirinny ja Harrykin vaikutti "tavalliselta"
Tykkäsin!
Kiitän!
tallennettu
Tällipaju-
Vapaus on valtaa.
«
Vastaus #10 :
Marraskuu 16, 2008, 20:44:04 »
Rakastan sellaisia ficcejä, joissa on tarkka kuvailu, ja tämä oli juuri sellainen. Itse pyrin kuvailemaan, mutten ole niin varma, onnistuuko se laisinkaan!
Mut, tykkäsin!
Tällipaju-
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------