Kirjoittaja Aihe: Älä sammu aurinko, S | melankolinen fluffyslash | Eeli/Tino  (Luettu 1587 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 053
Nimi: Älä sammu aurinko
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: melankolinen fluffyslash
Paritus: Eeli/Tino
Haaste: Yhtyeen tuotanto II Samuli Putron Uskon että -kappaleella ja Otsikoinnin iloja (laululyriikkaotsikko)

A/N: Tässä nyt on Putron biisit hieman risteyksessä. Nimi on otettu Älä sammu aurinko -kappaleesta, joka alun perin toimikin inspiraationa lähitapahtumien lisäksi, mutta huomasin Uskon että -kipaleen sopivan tähän paremmin. Ja tietysti kirjoitin Eelistä, koska poju ja minä katsellaan maailmaa samalla tavalla.


Älä sammu aurinko


Uskon ettei naisiamme pakolaiset veisi
vaikka niitä tulis miljoona
Uskon että ihmiskauppa kitkettävä olis
ja lapsityö ei hyväksyntää saa
Uskon ettei mies ole luomakunnan kruunu
vaikka vaimoansa alistaa


(Samuli Putro – Uskon että)

Kotoa löydän Tinon Karhuveljeni Kodan parista. Sillä on iso kaakaomuki käsissään ja viltti harteilla, vaikka ei meidän kämpässä kyllä kylmä ole. Tiedän sen olevan Tinon tapa tuntea itsensä mukavaksi ja turvalliseksi. Uutiset Tukholmasta ovat päässeet poikaystäväni ihon alle, vaikka ei se saisi niitä uutisia lukea. Silloin Tino vain ahdistuu ja alkaa pelätä kolmatta maailmansotaa.

”Sä vissiin kuulit?” totean, kun kömmin Tinon viereen ja pussaan sitä poskelle.

”Joo. Töistä”, Tino sanoo. ”Vastahan oli se Pietarin isku.”

”Mm.” En osaa sanoa mitään. Tino tietää, että mä oon pitkällä tähtäimellä pessimisti. Uskon vankkumattomasti siihen, että ihmiskunta tuhoaa itse itsensä. Oli se sitten ydinaseilla, viruksilla, kemikaaleilla tai sodilla, tuho tulee joka tapauksessa. Terrori-iskut, vuosittaiset tautiepidemiat ja luonnonkatastrofit ovat vain matkan varrella.

Ne ovat hirvittäviä ja kamalia asioita, sitä en vähättele, mutta ei niille koskaan tule loppua. Ihminen ei ole niin hyvä ja viisas. Aina on erimielisyyksiä ja epäluuloa, joiden vuoksi täytyy tappaa ja taistella. Sehän on nähtävissä ihan historian kirjoistakin.

Tino laskee mukin sohvapöydän virkaa toimittavalle jakkaralle.

”Mutta tiedäthän sä, miten paljon hyvääkin saadaan aikaan koko ajan?” Tino sanoo alta kulmien.

”Totta kai tiedän enkä mä mitenkään seiso kehityksen tiellä”, sanon ja vedän jätkän kainalooni, koska sinne se sopii ja siellä se on turvassa. ”Mut me voidaan olla silti eri mieltä asiasta eikä mitään pahaa tapahdu. Eiks niin?”

Tino ei sano mitään. Se järjestelee peittoa ja kiemurtelee mukavampaan asentoon.

”Mua pelottaa”, Tino tunnustaa. Mun rintaan koskee. En tiedä taaskaan mitä sanoa. Oon niin huono maalaamaan aurinkoisia huomisia. Se on enempi Tinon kutsumus, mutta kuka poikaa rohkaisee, kun se ei itse siihen pysty? Sen kai pitäisi olla minä, mutta hoidan työni auttamattoman huonosti. Tino kuitenkin päättää lisätä:

”Mutta sun kanssa ei niin paljon.”

”Hyvä”, sanon ja pussaan Tinon päätä. ”Teen parhaani.”

Vaikka uskon, että jotakin kamalaa tapahtuu väistämättä, se ei tarkoita, etten mä suojelisi kaikin keinoin mun rakkaimpia.

”Tiedän, että teet”, Tino vastaa. ”Ja sä teet sen hyvin.”

Hymyilen. Kai musta sittenkin on jonkinlaiseksi auringoksi.


Toisaalta mä uskon että ihminen on paha
ja perisynti elää lihassa
Pyrkimystä oikeuteen ja pyrkimystä hyvään
voi silti pitää lähtökohtana
« Viimeksi muokattu: 04.04.2018 00:05:43 kirjoittanut Sokerisiipi »

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Eeli/Tinoa!!<3 <3
Ihanaa! :-*

Tässä ei nyt menty niin iloisissa tunnelmissa, mutta suloista, kun Eeli tietää heti mikä Tinolla on.<3
Tässä myös hyvin kerrotaan,  kuinka he kokevat asiat eritavoin, mut kuitenkin lohduttavat tilanteessa kuin tilanteessa, eikä erilainen ajattelutapa aina haittaa.

Eeli on Timon aurinko, aawww!
Ei mulla mitään järkevää ollut, oon vaan onnellinen, että näistäkin saatiin taas pieni pätkä <3

Olipas tässä sydämiä, noh mutta yksi vielä tulee, kiitos tästä pätkästä <3
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Olipas yllättävän vakava aihe näille pojille! Odotin vain jotain elämästä angstaamista, mutta tämähän oli ihan ajankohtainen ja poliittinen aihe, hui! Todella kiinnostavaa kyllä saada näiden hahmojen näkemyksiä tällaisiin aiheisiin. Itseäni kaikki terrori-iskut pelottavat ja ahdistavat todella paljon, joten tunnen kyllä suurta sympatiaa Tinoa kohtaan. Eikä tuollaiselle pelolle voi mitään Eelikään tehdä, koska eivät tuollaiset asiat ole hänen käsissään. Mutta ainakin Tinolla on Eeli, joka kuuntelee puhetta peloista ja sekin jo helpottaa :3 Tätä oli hauska lukea, koska ymmärrän molempia kantoja. Samaan aikaan jaksan uskoa ihmisten hyvyyteen ja siihen, että pienillä asioilla voidaan pelastaa maailma. Mutta samalla sisäinen kyynikkoni odottaa kolmatta maailmansotaa ja terrori-iskua Helsinkiin ja vaikka tiedän sen päivän tullessa järkyttäväni todella paljon, uskon silti sen koittavan luultavasti hyvinkin pian.

Ajattelin, että tämä olisi kivaa kevyttä iltalukemista, mutta tämä olikin yllättävän ajatuksia herättävä teksti! Mutta hauska yllätys, kiitos siitä <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 053
Dokumentti: Awws, ihanaa, että pojat herättävät noin vilpitöntä ihastusta! ^^ Eeli tietää kyllä, onhan nämä tässä vaiheessa seurustelleet jo melkein neljä vuotta, ja takana on ystävyysvuosia saman verran. Ihanaa, että pidit ja kiitos kommentista!

Kiirsu: Yllättävän vakava aihe näille, oon samaa mieltä! Mutta mikä jottei :3 Joo, minussakin on molempia, mutta enemmän kallistun Eelin puolelle. Kiva, että tämä herätti ajatuksia. Kiitos kommentista!