Kirjoittaja Aihe: Multifandom | Joulukuu on toiveita täynnä, max. K-11, joulukalenteri 2016, 24/24  (Luettu 17248 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
nominal: Joo, se oli Aragorn, mutta siitä puhutaan Estelinä vain TSH:n liitteissä, niin jos et ole niitä lukenut, niin eipä tuota voi tietää. (: Elladan ja Elrohir tosiaan pompahtavat pari kertaa kirjassa esiin, joten heidän pitäisikin olla tuttuja, jos on lukenut TSH:n, vaikka ovatkin niin sivussa, ettei heitä välttämättä muista. (: Heheh, hienoa, että hajosit, koska itse nauroin jo sille kuvallekin, joka innosti tuohon tekstiin! xD Kiitoksia!



Title: Harjoitustauko
Rating: S
Fandom: Taru Sormusten herrasta
Characters: Merri, Pippin, Boromir ja Aragorn
Genre: drama
Summary: Boromir opettaa Merriä ja Pippiniä miekkailun jalossa taidossa.
Challenges: Kirjoitusterttu (fandomterttu)
A/N: DulzGram halusi jotain TSH:sta, joten päädyin sitten tällaiseen versioon. Aluksi oli tarkoitus kirjoittaa Hobittilan joulusta, mutten sitten saanut siitä ajatuksesta kiinni, joten sitten tulikin vähän erilainen luukku tästä. :D Hyvää joulun odotusta, DulzGram! <3



Harjoitustauko

Saattue oli pysähtynyt Caradhrasin varjoon lepuuttamaan väsyneitä jalkojaan ja syömään jotain ennen seuraavaa etappia. Samalla Boromir päätti jatkaa hobittien harjoittamista miekkailun osalta, sillä koskaan ei tiennyt, koska he kohtaisivat örkkejä tai muita vihollisia ja joutuisivat taisteluun. Sellaisessa tilanteessa eivät hobitit voisi jäädä täysin suojattomiksi eikä kukaan taistelukykyisistä voisi koko aikaa suojatakaan heitä, joten heidänkin tuli itse osata puolustautua edes jollain tavoin.

Sillä kertaa Merri ja Pippin olivat ensimmäisinä harjoitusvuorossa. Pippin kalisteli pientä miekkaansa Boromirin omaa vasten omasta mielestään varsin mallikkaasti.
”Oikein hyvä”, Boromir kehaisi, kun taas Aragorn ohjeisti nuorempaa hobiteista liikuttamaan jalkojaan.
”Näytit hyvältä”, Merri kommentoi, kun oli viimein vaihdon aika ja hänkin pääsi kokeilemaan onneaan.
”Nopeammin!”, Boromir totesi ennen kuin Merri pääsi aloittamaan.

Vuorotellen Merri ja Pippin harjoittelivat miekkailua Boromiria vastaan, ja miekkojen kalahtelu täytti ilman, kunnes Pippin karjaisi yhtäkkiä Boromirin miekan viillettyä häntä käteen.
”Anteeksi!”, gondorilainen sanoi nopeasti yrittäen paikata tilanteen nuoren hobitin näyttäessä yhtä aikaa ärtyneeltä ja satutetulta.
”Näytä hänelle!” Merri kuitenkin karjaisi, ja Pippin veti miekallaan Boromirilta jalat alta.
”Kunniaa Konnulle!” Merri huusi liittyessään ihmismiehen kaatoon.
”Riittää jo, hyvät herrat”, Aragorn totesi hetken kuluttua, mutta hobitit vetäisivät häneltäkin jalat alta, joten samooja sai ihmetellä hetken aikaa taivasta.

Hetkellinen iloittelu loppui kuitenkin lyhyeen, kun Legolas ilmoitti Mustainmaasta saapuvan crebainin lähestyvän ja saattueen piti etsiä nopeasti suojaa.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Tässähän karaistuu vaikka minkälaisiin parituksiin, kun James/Siriustakaan en oo kauheemmin lukenut. Oon kuvitellut heidät pelkästään ystäviksi. :D Mutta voi luoja, tuo nominalin lainaama kohta sai minutkin tyrskimään :D
Ja mitä tän päivän luukkuun tulee, niin joo tollanen slice of life-tyyppinen, tavallinen taistelunharjoittelukohtaus oli kiva muutoin, mut en tajunnut siitä mitään :D tai siis ensinnäkin henkilöt on mulle vieraita (pitäs lukea se samperin TSH...) ja tuo loppu oli yhtä kysymysmerkkiä, en tiedä mitä se mahtoi meinata. :D No jaa, tykkäsin näistä silti (öh mistä mä en tykkäis? Varmaan jostain Hagrid/Harry-vauvatekstistä)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
SparklingAngel: Hahah, alkutiedoissa on ihan syystäkin se parituskimara! (; Niinhän he haluavatkin sun kuvittelevan, eikun siis. xD Kun tuo edellinen ei kerta auennut, niin kannattaa aloittaa ehkä TSH-elokuvilla, koska tuo oli aika suora kirjoitettu versio siitä ekasta elokuvasta. :D Toki, sitten se kirja aukaisee vielä vähän enemmän näitä mun juttuja, mutta leffoilla on ehkä helpompi aloittaa, kun ei tule heti ekana se tiiliskivi naaman eteen. :D Ja se loppu tarkoitti vaan, että eräänlainen vakoojana toimiva lintuparvi lensi saattueen yli, joten niiden piti piiloutua, ettei niiden viholliset saa vihiä niiden liikkeistä. :D Kiitoksia taas, vaikka sekoitinkin pasmasi tuolla edellisellä.



Title: Menninkäinen ja keijutyttö
Rating: K-11
Fandom: originaali
Pairing: Titania/Erika
Genre: hurt/comfort
Summary: Palasia kahden tytön elämistä, jotka nivoutuvat yhtäkkiä yhteen.
A/N: Repa halusi draamaa elämän nurjalta puolelta, mikä menee kyllä niin mun oman mukavuusalueen ulkopuolelle, joten oli sitten pakko pyytää apuja Inspismurutopasta, minne Saapas nakkelikin pari inspiroivaa kuvaa, joista tämä sai alkunsa. Tämä tarina tuli sitten kyllä niin täydellisen puskista, ettei mitään rajaa, mutta olen tästä sitäkin ylpeämpi! :D Hyvää joulun odotusta, repa! <3



Menninkäinen ja keijutyttö

Titania Metsola istui huoneensa nurkassa halailemassa polviaan. Hän oli vaihtanut uuteen kouluun ja olettanut, että kiusaaminen loppuisi, kun vanhat kiusaajat jäivät vanhaan kouluun. Sitä samaa äitikin oli sanonut, kun he muuttivat uudelle paikkakunnalle, mutta totuus oli tarua ihmeempää. Täällä koko juttu alkoi vain taas alusta.

Ensimmäisenä muut huomasivat hänen mustanpuhuvan pukeutumisen, jotka erottuivat toisten tyttöjen muotivaatteista. Toisena oli hänen nimensä, sillä opettajatkaan eivät tienneet, pitikö se lausua englantilaisittain ”taiteinia” vai ihan vaan suomalaisittain ”titania”, joten oppilaista oli vielä sitäkin hauskempaa väännellä sitä. Onneksi kukaan ei ollut vielä keksinyt hänen nimensä yhteyttä Shakespeareen, sillä siitä vasta olikin edellisessä koulussa riemu revennyt.

~*~*~

Erika Nurminen oli luonnonlapsi, joka vietti vapaapäivänsä meren rannalla paljain jaloin poltellen marihuanasätkää. Sateen yllättäessä tytön hän tanssi pisaroiden seassa ja nauroi sateenvarjojen alta suojaa hakeville. Hänen takkuinen tukkansa hulmusi tuulessa kilpaa hänen hameenhelmansa kanssa, kun hän pyöri villisti ympyrää.

Talvisin Erika hukkui huppariinsa ja unohti lapaset ja pipon sisälle. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun hän jäi pois koulusta kuumeen takia, koska hänen korvansa ja sormensa jäätyivät ulkona. Silti häntä piti aina ovella muistuttaa pukemaan lämpimästi. Isä uhkasi joskus jopa liimata lapaset pysyvästi Erikan käsiin, ettei hänen keijutyttönsä vilustuisi, mutta sekään ei varmaan olisi auttanut Erikaa muistamaan niitä.

~*~*~

Titania istui käytävän lattialla kuvaamataidon luokan oven luona, kun hän näki Erikan ensimmäistä kertaa. Takkutukkainen tyttö sipsutteli ohuissa kangaskengissään ja polvimittaisessa mekossaan saman luokan oven taakse ja istahti Titaniaa vastapäätä. Kumpikaan ei sanonut mitään, mutta opettajan tullessa avaamaan oven, he nousivat yhdessä pystyyn ja valloittivat takimmaiset pulpetit, toinen toisella ja toinen toisella puolen käytävää.

Tunnin päätyttyä keijutyttö työnsi pastellipiirustuksensa Titanian reppuun ennen poistumistaan jättäen mustatukkaisen tytön ihmettelemään. Titania kuitenkin keräsi tavaransa nopeasti ja katosi paikalta Erikan perässä ennen kuin muut oppilaat ehtisivät huomata mitään ja alkaisivat kehitellä asiasta jotain inhottavaa.

Ensimmäistä kertaa vuosiin Titania käveli kotiin paiskaamatta huoneensa ovea kiinni.

~*~*~

Kolme viikkoa aurinkopiirustuksen omistajanvaihdosta myöhemmin Erika oli tanssimassa sateessa koulun pihalla, kun Titania lähti kävelemään sateenvarjon alla kohti kotia. Keijutyttö katsoi menninkäisen menoa ja seurasi tämän mustaa hahmoa, kunnes tämä katosi nurkan taakse.

Illalla Erika ei saanut unta, kun hän mietti vain Titanian synkkää olemusta. Sitä, kuinka kaikki tuntuivat olevan toista tyttöä vastaan, vaikkei tämä edes tehnyt mitään kenellekään.

Seuraavaa kuvaamataidon tuntia odottaessaan Erika istahti Titanian viereen käytävän lattialle. Sanoja ei edelleenkään vaihdettu, mutta luokassa tytöt istuivat sanattomasta sopimuksesta vieretysten.

Tunnin päättyessä Erika työnsi Titanian repun sivutaskuun pienen paperinpalasen, jonka toinen löysi vasta kotona. Lappusesta paljastui keijutytön kännykkänumero ja soittopyyntö.

~*~*~

Titania odotti viikon ennen kuin uskalsi laittaa Erikalle viestiä, josko tämä haluaisi tehdä hänen kanssaan jotain. Erika vastasi puolessa minuutissa kahdella sanalla: tule rantaan.

Titania löysi nutturapäisen Erikan juoksemasta kilpaa vuoroveden kanssa ja jäi kauemmas katsomaan. Erika kuitenkin kävi hakemassa Titanian mukaansa ja opetti tälle, kuinka kaikki näytti paremmalta ilman kenkiä hiekanjyvien tarttuessa varpaisiin. Titania puolestaan näytti Erikalle, miten synkkyys voi luoda jotain kaunista runojen maailmassa.

Sinä iltana Titania hiipi huoneeseensa kotiintuloajan jälkeen tuoksuen Erikalta ja marihuanalta, mutta äiti pysyi hiljaa, koska oli vain iloinen, ettei Titania ollut enää yksin. Titania käpertyi peittoihinsa ja toivoi, ettei tämä uni päättyisi ikinä.

~*~*~

Paria viikkoa myöhemmin Erikan vanhemmat olivat poissa kotoa, joten Erika pyysi Titaniaa luokseen yöksi. Sinä iltana Nurmisilla soi hevimetalli, kun Erika neuvoi Titaniaa käärimään itse oman sätkänsä.

Pössytellessään Titania kertoi nimensä tulevan Shakespearen teoksesta, ja Erika sanoi, ettei ollut nähnyt yhtään häntä kauniimpaa keijukuningatarta. Titania nauroi olevansa enemmänkin menninkäinen.
”Oot sä mun menninkäinen, jos mä oon sun päivänsäde?” Erika kysyi vastaukseksi. Titania ei osannut vastata sanoin, joten hän vain antoi toisen suudella häntä.

Erikan huulet maistuivat kesäyöltä ja kielletyiltä lupauksilta, kun tämän sormet kutittivat Titanian paljaita kylkiä. Tytöt tutkivat toistensa laaksot, mäet ja kukkulat ennen kuin nukahtivat vieretysten Erikan sängylle.

~*~*~

Siitä päivästä eteenpäin Titania ja Erika istuivat aina yhteisillä tunneilla vierekkäin ja viettivät välituntinsa yhdessä. Jos joku joskus sanoikin Titanialle pahasti, oli Erika aina paikalla suutelemassa pahan olon pois ja muuttamassa kaiken paremmaksi.

Yhdessä keiju ja menninkäistyttö juoksivat kilpaa vuoroveden kanssa, tanssivat sateessa ja kirjoittivat runoja marihuanahuuruissa. Titaniaa oli kyllä varoitettu huumeiden vaaroista, mutta kukaan ei ollut ikinä sanonut, että elävä ja hengittävä ihminen voisi käydä huumeesta toiselle.

Viikolla tytöt kävivät koulua yhdessä ja viikonloppuisin he vuorottelivat, kumman sängyssä nukkuisivat, kunnes he olivat vanhempiensa mielestä tarpeeksi isoja muuttaakseen omilleen. Metsolan ja Nurmisen loistaessa rappukäytävässä, uskalsi Titania viimein uskoa unensa kestävän.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Ei vitsi, originaalia taas <3 tykkään heti taas näistä hahmoista, kirjottaisitko joskus näsitä lisää? :D Ehottomasti sellasia hahmoja joista vois kirjottaa lisää, enemmän ja syvemmin! :-* ja vaikka tässä nyt olikin se marihuana (miks meinasin kirjottaa marihuono? XDD) niin ei se mua haitannu. Huumeiden käyttäminen ei kuitenkaan ollut se pääjuttu, vaan näiden suhteen kehittyminen ja syveneminen (onpas kirjottaminen mulle nyt hankalaa, ku kirjotin kolmesti symevenimen :D) ja tää tarinan kirjoitustyyli oli ihana! En osaa selittää miksi, mutta tää vaan oli. <3
Kiitos taas hei <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
SparklingAngel: Sulla on jotenkin tapana tykätä mun kaikista originaali-hahmoista heti kättelyssä. xD Lisää en uskalla luvata, mutta katsotaan, koska ikinä ei pitäisi sanoa ei koskaan. :D Se marihuana (tai –huono, ihan miten vaan :D) oli lähinnä vaan sellanen pieni huomio siellä täällä, että siitä ei ollut tarkoituskaan tulla mitään suurta juttua. Yay, joku huomioi kirjoitustyylin, koska mä hioin sitä ties kuinka pitkään, ennenkö sain sen toimimaan kunnolla! :D Kiitos taas! <3



Title: Tuliperhosia
Rating: S
Fandom: HP
Characters: Luna ja OMC (Taylor)
Genre: fluffy
Summary: Luna on iltahoidossa naapurissa asuvan pojan seurassa.
A/N: Winga toivoi parituksetonta Lunaa, mikä kuulosti tosi helpolta, mutta osoittautui vaikeaksi. Lopulta kuitenkin, kiitos Saappaattoman lähettämän kuvan sain tämän tekstin aikaan. Hyvää joulun odotusta, Winga! <3



Tuliperhosia

Saukkonummen kylässä asui Luna ja Ksenofilius Lovekivan naapurissa Lunaa kahdeksan vuotta vanhempi Taylor Kingston perheineen. Molemmat perheet olivat taikaväkeä, joten Taylor oli silloin tällöin hoitamassa Lunaa, kun Ksenofiliuksella oli kiirettä Saivartelijan kanssa.

Eräänä tällaisena iltana oli Taylor löytänyt tulikärpäsiä, jotka hän oli purkittanut. Sitten hän oli äitinsä avulla muuttanut tulikärpäset perhosiksi, ja nyt hän esitteli Lunalle, kuinka kirkkaasti hohtavat perhoset räpyttelivät siipiään.
”Mikseivät ne lennä pois?” neljän vanha Luna ihmetteli.
”Koska purkissa on kansi päällä”, Taylor selitti.
”Ota se pois!” Luna komensi pikkuvanhana.
”Mutta sitten ne lentävät tiehensä, etkä näe niitä enää”, poika sanoi.
”Mutta ne haluavat vapaiksi”, Luna vastusteli.
Lopulta Taylor kiersi lasipurkkinsa kannen auki, ja perhoset räpyttelivät siipiään lentääkseen pois Lunan seuratessa niitä katseellaan. Yksi perhosista lensi kutittamaan Lunan nenää, mikä sai tytön aivastamaan.

Kuun kumottaessa taivaalla Taylor ja Luna ihastelivat kimaltelevien perhosten lentoa. Sitten Ksenofilius alkoi huhuilla ovelta Lunaa takaisin kotiin, ja Taylor lähti saattamaan juoksentelevaa tyttöä.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Pikkuinen, mutta suloinen. <3 Pätee siis tähän ficciin, että myös Lunaan :D Tuliperhoset on niin ihana idea! Jotenkin kiinnitin huomiota siihen että kuu paistoi kun Luna oli pihalla, ja hänen nimensähän tulee kuusta :D ja neljän vanha Luna! Oioioi miten lutua <3 koska Luna on lutu jo muutenkin, niin neljän vuoden ikäisenä se on vielä lutumpi! :D Naurahdin tuolle kutittelevalle perhoselle <3 siis ää, mä oon ihan sekaisin täällä, vaikkei tää ollut mun luukkuni :D ja siis syyhän ei ole yhtään ilmiselvä? xD mutta kiitos!
(ja mitä tohon sun edelliseen vastaukseen tulee, niin joo, mun on helppo kiintyä originaalihahmoihin jo ensikäsittelyssä :D)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
SparklingAngel: Joo, pieni Luna on aika lutunen. Arvelinkin, että menisit sekaisin tästä, koska pikkuinen Luna. xD Kiitoksia taas kommentista, hienoa että pidit tästäkin luukusta! ((:



Title: Animaagiudesta
Rating: S
Fandom: HP
Characters: Sirius, James & Minerva
Genre: drama
Summary: Sirius ja James kysyvät professori McGarmiwalta apua animaagiuden alkuun.
A/N: Mingi toivoi parituksetonta HP-ficciä naishahmolla, joten ajattelin kirjoittaa McGarmiwasta jotain. Aluksi tästä oli tarkoitus tulla jotain über-siistiä, mutta ideani loppuivat kesken, joten päätinkin sitten lopulta hyödyntää tätä kuvaa tämän ficcin taustalla. Hyvää joulun odotusta, Ming! <3



Animaagiudesta

“Professori McGarmiwa, miten tullaan animaageiksi?” James kysyi muodonmuutosopettajaltaan erään tunnin jälkeen.
”Teoriassa”, Sirius lisäsi nopeasti.
”Valitettavasti en voi kertoa teille. Olen pahoillani”, professori kuitenkin tyrmäsi poikien aivoitukset.
”Ai…” James sanoi pettyneenä ja oli jo lähtemässä, kun professori jatkoikin.
”En myöskään voi kertoa teille, että salaisten kirjojen osastolla on kirja nimeltään Todellinen animaagien muodonmuutos. Enkä voi kertoa teille sitäkään, että Voro tulee olemaan poissa lauantaiyönä yhden ja kolmen välillä”, McGarmiwa selitti. Sirius raaputti sulkakynällään nopeasti ylös kaiken, mitä professori sanoi, paljon ahkerammin kuin teki ikinä tuntien aikana muistiinpanojaan.
”Teidän täytyy ymmärtää, ettei minulla ole lupa kertoa teille sellaisia asioita”, professori McGarmiwa lopetti.
”Me ymmärrämme täydellisesti, professori”, James vastasi virnistäen ennen kuin poistui luokkahuoneesta Sirius perässään.

Niinpä professori McGarmiwa jäi yksin luokkahuoneeseensa. Hän tiesi kelmien suuntaavan heti seuraavana lauantaina kirjastoon etsimään hänen mainitsemaansa kirjaa. Hän myös tiesi heidän suunnittelevan animaageiksi ryhtymistä pitääkseen Remukselle seuraa täysikuiden aikaan. Oikeastaan juuri sen takia, että pojat olivat täysin vilpittömästi valmiita tekemään mitä tahansa ystävänsä vuoksi, oli Minerva kertonut heille kaiken tämän. Mikään muu syy ei olisi saanut häntä paljastamaan oppilailleen animaagiudesta kertovan kirjan sijaintia. Nyt hän voisi levätä yönsä kunnolla tietäen, että aiemmin niin yksinäisellä ihmissudella olisi kenties vuoden, tai mahdollisesti jopa kuukausien kuluttua, viimeinkin seuraa.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 914
Oijoijoi mulla on kommentointi ihan jäänyt! Buu minä! Olen kyllä lukenut nämä kaikki 8D Koska olen laiska, en jaksa kommentoida muita kuin tätä viimeistä.

Minerva on kyllä niin ihana hahmo <3 Tuo keskustelu oli suloinen, mutta vielä suloisempi oli mielestäni Minervan ajatukset sen takana! On hyvin dumbledoremaista olla noin hyvin perillä asioista, mutta toisaalta tuo oli varmasti helposti pääteltävissä ottaen huomioon, että Minerva epäilemättä tietää aika paljon Remuksen ihmissuteudesta sekä animaageista x)

Lainaus
aiemmin niin yksinäisellä ihmissudella olisi kenties vuoden, tai mahdollisesti jopa kuukausien kuluttua, viimeinkin seuraa
Tämä <3
Never regret something that once made you smile.

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Minerva on musta ihan kiva hahmo, ja tää fic oli kyllä kiva taas :D (hei tarviiks mun ees enää sanoa tätä ku tykkään kuitenki kaikista :D) Sirius ja James on ihania, ku auttavat Remusta niin paljon et opettelevat animaageiks jotta voi pitää hänelle seuraa! :) Ja tietenkin McGarmiwa tietää animaagiudesta ja siitä kertovista kirjoista paljon, koska on itsekin animaagi :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
nominal: Laiskuus on ihan sallittua. :D Minerva on paras, petyin ihan älyttömästi, kun hänet tiputettiin siitä Satuta ja paranna -pelistä. >: Kelmit on tuossa ehkä vähän ennalta-arvattaviakin, joten on helppo tietää, mitä he suunnittelevat. :D Kiitoksia kommentista!

SparklingAngel: Sirius ja James on kyllä ihania, kun auttavat Remusta, mutta Peteriä ei sovi unohtaa! Hän ei ehkä ollut tässä mukana, mutta kyllä Peter oli ihan yhtä hyvää kaveria kuitenkin, kun hänkin opetteli animaagiksi! >: Kiitos!



Title: Kalliit aamuhetket
Rating: S
Fandom: Hobitti
Pairing: Thranduil, Legolas & OFC (Berenien)
Genre: fluffy
Summary: Thranduilin aamurutiineja.
Challenges: Kerää kaikki hahmot (Thranduil) ja Fluffy10 (aikainen)
A/N: Vladin toiveissa oli oikeastaan vain joko jotain Potteria tai Tolkienia, joten aloin sitten pallotella erilaisia ajatuksia. Sitten tuli mieleeni Kerää kaikki hahmot –haaste, josta muulla puuttuu vielä hahmoja, ja aloin miettiä, keitä sieltä puuttuu. Mieleen tuli Thranduil, joten sitten Googlen kuvahaku auki ja kuvia metsästämään. Löysin nämä kolme kuvaa, joiden pohjalta lähdin sitten kirjoittamaan tätä. Hyvää joulun odotusta, Vlad! <3



Kalliit aamuhetket

Synkmetsän uumenissa haltioiden palatsissa Thranduil oli menossa herättämään Legolasia, viiden vanhaa poikaansa, unenkaltaisesta tilastaan. Aamu olisi taatusti nuorelle taas liian aikainen, mutta Berenien ja Thranduil halusivat opettaa pojan nousemaan ajoissa. Prinssin ei olisi hyvä vetelehtiä sängyssä puoleen päivään asti.

Tapansa mukaisesti Legolas nousi tahmeasti, mutta Thranduil tiesi kylvyn virvoittavan pojan, joten hän nosti tämän olalleen ja lähti kulkemaan pyyhe mukanaan kohti pesutiloja. Legolas huusi, parkui ja potki isäänsä tajutessaan, minne tämä oli suuntaamassa, mutta haltiakuningas vähät välitti siitä. Nuori prinssi tuli saada hereille ja samalla tämä saisi itsensä kunnolla puhtaaksikin, joten kylpy oli pakollinen rutiini aamuisin.

Vasta istuessaan ammeen pohjalla Legolas rauhoittui, sillä pojan mielestä kuplilla oli niin hauska leikkiä, että hän unohti vastaväitteensä kokonaan. Niin Thranduilkin sai levähtää ammeen lähellä ennen kuin tuli aika kuivata Legolas ja tämän vaaleat kutrit, joista poika oli erityisen tarkka.

Niinpä totuttujen tapojen mukaan Thranduil antoi pojan juosta äitinsä luokse, sillä Legolasin mukaan äiti harjasi hänen hiuksensa paremmin kuin isä. Thranduil seurasikin vierestä, kuinka Berenien kuljetti harjaa Legolasin vaaleita hiuksia pitkin saadakseen ne suoriksi takuista. Lopuksi oli vielä edessä Legolasin hiusten letittäminen. Asia, joka oli nuorelle prinssille erityisen tärkeä, sillä tokihan hänen prinssillisen korkeutensa lettien tuli olla ojennuksessa!

Aamurutiineista selvittyään Legolas kipitti isänsä luokse ennen kuin Thranduil ehti lähteä pitämään hovia. Prinssi vaati leikkihetkeä, joten Thranduil antoi pojan keikkua käsivarrestaan hetken aikaa ennen kuin hänen oli pakko laittaa kruununsa paikoilleen ja lähteä töihinsä. Tahtomatta jättää perhettään hetkeksikään Thranduil päästi hiljaisen huokauksen karkaamaan huuliltaan ja käänsi perhelleen selkänsä kohdatakseen velvollisuutensa.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Hmm, taas vähän vieraampia tyyppejä minulle, joskin Legolas oli tuttu nimeltä :D mukavan arkinen teksti, kun se kertoi pääosin aamurutiineista. Tykkäsin tästäkin koska miksi ei :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
SparklingAngel: Sun ihan oikeesti tarvii lukea se Hobitti tai katsoa ne elokuvat, niin ehkä ymmärtäisit näitäkin paremmin. :D Kiitos kuitenkin taas!



Title: Joulutanssiaiset
Rating: S
Fandom: HP
Pairing: sieltä saattaapi jotain löytyä, mutta lukekaa teksti :D
Genre: humour, lievä fluffy
Summary: Vuonna 1998 Tylypahkassa aloitetaan uusi tradition ja joulutanssiaiset ruvetaan järjestämään vuosittain sen kunniaksi, että Voldemort on kuollut.
Challenges: Fikkejä finiläisistä
A/N: Heheh, heheh, yllätys?! :D Tässä luukussa esiintyvätkin siis (lähes) kaikki toiveita esittäneet, jotka löytyvät tuolta ylläolevan haasteen ”vapaata riistaa” -listalta. Jos toivoit luukkua, muttet ole täällä, pahoittelen, mutten voinut lisätä sinua, koska et ole vapaata riistaa. >: Olisin halunnut kirjoittaa teidät kaikki tänne, mutta haasteen säännöt ovat haasteen säännöt, joten niillä mennään. Pahoittelun muuten, oikeasti, jos teidän tupanne meni pieleen, mutta yritin sijoittaa teistä ne, joiden oikeaa tupaa en tiedä, omien mielikuvieni pohjalta. (: Lista ficcissä esiintyvistä finiläisistä on tekstin jälkeen, katsotaan, kuinka monta te tunnistatte tekstin itsensä pohjalta. ;) Niin ja, kaikki ei-finiläiset hahmot on canon-hahmoja, koska olin laiska, enkä jaksanut keksiä OC-hahmoja. :D Joo, öö, lahotkaa, niin mäkin tein kirjottaessani tätä! x) Siispä tämän luukun myötä toivotan oikein hyvää joulua kaikille finiläisille! <3



Joulutanssiaiset

Tyrmissä luihuisen oleskeluhuoneessa kiehui, kun viidesluokkalainen tyttönelikko oli valloittanut erään pöydän ympärystän opiskellakseen tulevia V.I.P.-kokeitaan varten. Lauren Randall ei kuitenkaan pystynyt keskittymään opiskeluun, joten sitten ei kukaan muukaan pystynyt, sillä hän jauhoi taas siitä, kuinka hän oli ehtinyt ensimmäisenä pyytää Draco Malfoyta parikseen joulutanssiaisiin. (Tanssiaiset oli päätetty järjestää sen kunniaksi, että Tylypahka alkoi taas näyttää samalta kuin ennen keväällä ollutta taistelua.) Kaikkien (paitsi tietysti Laurenin itsensä) yllätykseksi Draco oli myös vastannut Laurenin pyyntöön myöntävästi. Odette (tuttujen kesken ihan vain Odo) Heston kuunteli Laurenin papatusta puolella korvalla piirrellen samalla tribaaleja loitsumuistiinpanojensa rinnalle. Freya O’Hagan puolestaan haaveili saavansa parikseen Severus Kalkaroksen, vaikkei hän professoria ikinä uskaltaisi pyytääkään, kun taas Willow Stone ainoana tytöistä oikeasti edes yritti keskittyä opiskeluunsa.

Nelikko kuitenkin nosti katseensa, kun he kuulivat kahden nuoremman luihuisen, neljäsluokkalaisen Rena Langfordin ja kolmasluokkalaisen Tucker Eastwoodin, hyräilevän saapuessaan oleskeluhuoneeseen.
”Mikä teitä nyt noin riemastuttaa?” Odette ihmetteli.
”Meilläpäs onkin jo molemmilla pari joulutanssiaisiin”, Tucker vastasi myhäillen edelleen.
”Mutta eihän kolmasluokkalaisten pitäisi edes päästä tansseihin”, Lauren väitti vastaan.
”Ei niin, ellei tämän pari satu olemaan vanhempi”, poika vastasi.
”Miten sinä siinä muka onnistuit?” Freya kysyi pojalta, joka virnisti leveästi kysymykselle.
”Olimme juuri kirjastossa Renan kanssa ja kuulimme Theodoren ja Daphnen tappelevan taas kerran. Daphne totesi riidan jälkeen sitten ihan kylmänviileästi, että hän aikoo etsiä itselleen toisen parin tansseihin. Minä ehdotin itseäni vapaaehtoiseksi, ja, yllättävää kyllä, hän tarttui siihen aika hanakasti”, Tucker naureskeli.

Siinä samassa Odette ja Freya ampaisivat pystyyn kuin tykin suusta ja juoksivat hameenhelmat hulmuten ulos oleskeluhuoneesta. Tucker katsoi heidän peräänsä ihmeissään samalla kun Lauren nauroi niin kovaa, että meinasi tippua tuoliltaan.
”Mitä minä nyt sanoin?” poika kysyi.
”Kerroit heille juuri, ettei Theodorella ole paria tanssiaisiin”, Willow vastasi edelleen naurunsa kanssa painivan Laurenin sijasta.
”Ah, aivan, kaipa sen voisi ajatella aiheuttavan hysteriaa eräissä”, Tucker naurahti istuessaan Renan kanssa alas vapautuneille tuoleille.
”Onko teillä jo parit?” Rena kysyi kahdelta muulta tytöltä.
”Minä menen Dracon kanssa!” Lauren kajautti niin että varmaan koko oleskeluhuone kuuli sen. Onneksi itse nuoriherra Malfoy ei ollut sillä hetkellä tuvassa tai tämä olisi saattanut miettiä kahdesti tanssiaisparinsa vaihtoa.
”Minä menen Jack Harperin kanssa”, Willow vastasi.
”Kenen kanssa sinä sitten menet?” Willow jatkoi nopeasti muistaessaan Tuckerin myhäilleen, että heillä molemmilla oli jo parit, kun kaksikko oli astellut oleskeluhuoneeseen.
”Menen Graham Pritchardin kanssa”, Rena vastasi.
”Ai, Graham on saanut itselleen parin?” Lauren ihmetteli, ”hän on meidän vuosikurssilla, mutta kukaan ei ikinä ajatellut hänen löytävän itselleen ketään.”
”No, en uskaltanut tähdätä kovinkaan korkealle, etten tipahtaisi pilvistäni alas, joten ajattelin sitten, että hänellä ei varmaan olisi mitään syytä kieltäytyäkään pyynnöstäni”, Rena vastasi. Muut myönsivät, että tämän suunnitelmassa oli kieltämättä itua, sillä eihän kukaan halunnut tulla torjutuksi. Etenkään enää siinä vaiheessa, kun suurella osalla oli jo parinsa, koska vaihtoehdot alkoivat käydä vähiin.

~*~*~

Keittiön korkeudella puuskupuhin tuvassa oli puolestaan varsin hiljaista, kun Noelle Ingram ja Lilith MacTavish istuivat räiskyvän takkatulen ääressä muodonmuutoskirjat sylissään. He olivat päättäneet opiskella V.I.P.-kokeitaan varten, mutta jotenkin kummasti tulevat joulutanssiaiset eivät jättäneet heidän ajatuksiaan rauhaan.

Kun sitten vuotta nuoremmat Kassandra Stevenson ja Rania Voyles vielä liittyivät heidän seuraansa vouhottamaan tanssiaisista, ei opiskelun yrittämisestäkään tullut enää mitään. Rania oli kuulemma saanut itselleen parin vitosluokkalaisesta Owen Cauldwellistä, kun tämä oli yllättänyt tytön aiemmin sinä päivänä huispauskentän laidalla.
”Epäreilua, minäkin haluaisin niin kovasti tanssiaisiin, mutten tiedä yhtään, ketä pyytäisin”, Kassandra valitteli.
”Puhu vain omasta puolestasi, kukaan ei varmaan halua edes ajatella menevänsä tanssiaisiin minun kanssani”, Lilith vastasi.
”Älä nyt hulluja puhu, varmasti joku lähtee oikein mielellään seuraksesi”, Noelle väitti vastaan.
”Niin, kyllä sinullekin ihan varmasti löytyy joku. Ei kaikki Tylypahkan pojat voi olla niin umpiluupäitä, että jättäisivät sinut ihan yksin”, Raniakin myönsi.
Lilith vain katsoi muita niinhän-te-luulette -ilmeellä ja kääntyi sitten synkkänä katsomaan takan liekkeihin. Noelle tuhahti ystävänsä melankolisuudelle ja alkoi sitten pohtia Kassandran ja Ranian kanssa, keitä Tylypahkan pojista olisi mahdollisesti vielä vapaina ja keitä heistä uskaltaisi edes pyytää parikseen.

”Luulisin, että ainakin nuoremmassa osastossa olisi vielä vapaita jäljellä”, Kassandra tuumi.
”Voit olla oikeassa. Heitä kun tuskin ollaan heti ensimmäisinä pyytämässä”, Rania myönsi.
”Mutta toisaalta taas nuorimmille tämä on ensimmäinen mahdollisuus joulutanssiaisiin, joten voi olla, että he nimenomaan ovat ensimmäisinä varaamassa parejaan. Vanhemmat oppilaat kun pääsivät joulutanssiaisiin jo Kolmivelhoturnajaisten aikaan”, Noelle muistutti.
”Aivan niin. Olin jo unohtanut koko turnajaiset”, Kassandra totesi.
”No, hankalahan niitä on muistaakaan, jos ei ole ollut koko koulussa niiden aikana”, Rania murahti.
”Totta kyllä tuokin”, Noelle naurahti, ”itsekään en muista niitä juurikaan, koska olin vasta aloittanut Tylypahkassa sinä vuonna, kun turnajaiset järjestettiin.”
”Kukapa niitä haluaisikaan muistella”, Lilith nurisi väliin.
”Totta”, Noelle vastasi. Molemmat muistelivat edelleen, kuinka kaoottinen vuosi se oli ollut, kun Kolmivelhoturnajaisista olikin tullut Nelivelhoturnajaiset ja Cedric Diggory oli kuollut niiden aikana.
”Sitä suuremmalla syyllä tämän vuoden joulutanssiaisista pitäisi tulla sitäkin paremmat!” Kassandra heitti ja Rania oli heti samaa mieltä, sillä Tylypahka kaipasi totisesti piristysruisketta keväisen taistelunkin jälkimainingeissa.
”Mutta sitten on vielä se parinvalintaongelma”, Noelle totesi, ja se vaiensi puuskupuhin tytöt taas hetkeksi.

~*~*~

Yhdessä koulun torneista, korpinkynnen tuvassa, kuului taas vain sulkakynien rapinaa pergamentteja vasten. Dulcie Graham, Lyra McLennan ja Selina Lewis olivat kumartuneet taikajuomaesseidensä ylle samalla kun Annelise Kitts luki pimeyden voimilta suojautumisen muistiinpanojaan. Kaikkien heidän ajatuksissaan kuitenkin häälyivät joulutanssiaiset, joten keskittyminen ei ollut yhtään niin helppoa kuin yleensä. Kenelläkään tytöistä ei ollut vielä paria, mutta he todella toivoivat löytävänsä sellaiset, koska kukaan heistä ei ollut aikaisemmin ollut joulutanssiaisissa.

”Ei tästä tule taas yhtään mitään!” Dulcie murahti kyllästyessään yliviivailemaan esseetään.
”Auttaisiko se, jos minä lukisin sitä läpi?” Lyra tarjoutui.
”Tuskin Dulcieta se essee niinkään vaivaa. Enemmänkin luulisin hänen ajatustensa vain harhailevan eräässä nimeltä mainitsemattomassa pojassa”, Selina hihitti oman pergamenttinsa äärestä.
”Mitä? Kuka? Missä?” Annelise hätkähti omien muistiinpanojensa ääreltä.
”Miksen minä ole kuullut tästä mitään aikaisemmin?” Lyrakin ihmetteli Dulcien mulkaistessa Selinaa kulmiensa alta.
”Koska ei ole mitään kuultavaa”, Dulcie vastasi ja tuijotti Selinaa merkitsevästi.
”Ai ei vai?” Selina väitti vastaan välittämättä ystävänsä tuijotuksesta.
”Miten sitten selität sen, että joka kerta kun kuulet hänen äänensä, et voi olla kääntymättä tuijottamaan häntä? Tai miten hänen katseensa saa sinut sekoilemaan sanoissasi joka kerta? Tai…” Selina aloitti, mutta Dulcie keskeytti hänet nopeasti.
”Okei, okei, pointti tuli selväksi. Ehkä minä sitten saatan olla hieman ihastunut…”
”Hieman? Tuo kuulosti enemmänkin siltä, että olet päättömän ihastunut”, Annelise naurahti.
”Mutta kukaan ei ole edelleenkään sanonut, että kenestä oikein on kyse!” Lyra kivahti, sillä hänen uteliaisuutensa oli parhaillaan kiehumassa yli. Selina vain nauroi ja jätti vastaamisen Dulcien itsensä harteille.
”…Stewart Ackerley…” hän murahti hampaidensa välistä mahdollisimman hiljaa.
”Stewart?!” Annelise ihmetteli, sillä poika oli hänen vuosikurssillaan.
”Shhh, pidä hiukan pienempää ääntä siitä, kiitos!” Dulcie tiuskaisi nopeasti saaden Annelisen peittämään suunsa kädellään, ettei sieltä livahtaisi enempää kovaäänisiä sammakoita.
”Oletko sinä jo kertonut hänelle asiasta?” Lyra kysyi ystävältään.
”Älä nyt hulluja puhu! Eihän Dulcie pysty edes tervehtimään tätä mumisematta tai änkyttämättä”, Selina nauroi ansaiten taas paljon puhuvan mulkaisun puheenaiheena olevalta tytöltä.
”No, voit tehdä sen joulutanssiaisissa sitten”, Lyra jatkoi.
”Jo-joulutanssiaisissa?” Dulcie kysyi hämmentyneenä.
”Aivan, tottahan sinä nyt menet hänen kanssaan sinne”, Lyra selitti.
”Miten ihmeessä ajattelit saada hänet pyytämään Stewartia sinne?” Selina kysyi.
”Ei hänen tarvitse, me voimme tehdä sen hänen puolestaan”, Annelise vastasi huomatessaan Stewartin kavunneen juuri makuusalista alas oleskeluhuoneen puolelle.
”STEWART!” Annelise huikkasi ja viittoi pojan luokseen. Dulcie oli jo aivan valmis juoksemaan karkuun, mutta Selina ja Lyra pitelivät tätä käsistä paikoillaan.
”Mitä asiaa?” poika kysyi päästessään tyttönelikon luokse.
”Dulcie haluaisi kysyä sinulta jotain”, Annelise vastasi ja kaikki kääntyivät Dulcien puoleen odottavina.

~*~*~

Odotettujen Joulutanssiaisten viimein saapuessa nuoriso pukeutui parhaimpiinsa. Lauren käveli erittäin ylpeänä Dracon kainalossa kohti suurta salia. Odo oli onnistunut nappaamaan Theodoren, joten Freya oli joutunut tyytymään Blaise Zabiniin (oikeastaan hän oli ihan tyytyväinen lopputulokseen, sillä illan kuluessa Blaise osoittautui Theodorea paremmaksi tanssijaksi, koska jälkimmäisellä heistä oli tapana talloa Odetten varpaita). Willow ja Jack sekä Rena ja Graham kävelivät kuusikon perässä, mutta Tucker ja Daphne pitivät selvästi hieman etäisyyttä Odetteen ja Theodoreen. Kukaan ei tiennyt, olivatko Daphne ja Theodore sopineet jo riitansa, mutta ainakaan kumpikaan heistä ei ollut vaihtanut pariaan lennosta, joten Tucker ja Odo yrittivät pitää parinsa sopivan välimatkan päässä toisistaan. Ihan vain varmuuden vuoksi, sillä tanssiaisssa ei kaivattaisi räjähdysalttiita tapauksia yhtään lähemmäksi toisiaan kuin oli välttämätön pakko.

Puuskupuhin Owen Cauldwell puolestaan näytti siltä, että hänen kallonsa katkeaisi kohta keskeltä, kun tämä hymyili niin leveästi taluttaessaan käsipuolessaan olevaa Raniaa suurta salia kohti. Noelle oli onnistuneesti pyytänyt Justin Finch-Fletchleytä parikseen, ja Kassandra oli seurannut tämän esimerkkiä pyytäessään Ernest Macmillania tanssiaisiin. Molemmat kaksikot rupattelivat hyväntuulisina kulkiessaan eteisaulan halki. Lilithiäkin oli onnistanut, kun hänen luokkatoverinsa Kevin Whitby oli erään yrttitiedon tunnin jälkeen ehdottanut hänelle, että he voisivat mennä tanssiaisiin yhdessä, ystävinä, sillä kumpikaan ei ollut mikään suosituin tapaus.

Dulcie oli myös yllättänyt kaikki ihan oikeasti uskaltamalla pyytää Stewartin parikseen, mikä hänen onnekseen päättyi hyväksyntään, joten nyt Dulcie kapusi Stewartin käsipuolessa alas marmoriportaita erittäin tyytyväisenä itseensä. Erään Tylyahon viikonlopun seurauksena kolme muutakin korpinkynttä olivat onnistuneet saamaan itselleen parit. Lyra kulki Michael Cornerin, Selina Anthony Goldsteinin ja Annelise Terry Bootin seurana portaita alas.

Kun kaikki oppilaat olivat saapuneet suureen saliin, oli ruokailun vuoro. Tarjolla oli kaikkea, mitä kukaan ikinä saattoikaan haluta jouluaterialtaan kalkkunasta aina kermakaljaan asti. Kaikki söivät ja joivat niin paljon, että luulivat melkein halkeavansa hetkellä millä hyvänsä. Myöhemmin tupapöydät loitsittiin reunoille ja yhdelle seinustalle nostettiin koroke, jonne Kohtalottaret nousivat soittamaan.

Orkesterin aloittaessa hitaan kappaleen tyhjennetty lattia täyttyi tanssivista pareista, kun nuoriso siirtyi sinne professorien johdolla. Lauren oli aivan haltioissaan, kun Draco laittoi kätensä hänen selälleen, vaikka tämä olisikin voinut laittaa kätensä alemmaksikin, jos Laurenilta olisi jotain kysytty. Dulciesta puolestaan tuntui, että hän oli unohtanut kaiken, mitä oli ikinä tanssimisesta ymmärtänytkään Stewartin viedessä häntä lattian poikki. Lilith ja Kevin höpöttivät koko ajan jotain ihmeellistä, ettei tanssimisesta tulisi missään vaiheessa vaivaannuttavaa. Selina oli kuin kala vedessä, kun Anthony kiidätti häntä käsivarsillaan suuressa salissa. Freya nautti olostaan Blaisen viedessä, etenkin kun hän katseli vieressään tanssivaa Odettea Theodoren kanssa. Aina välillä Odeten hymy hyytyi, kun Theodore tallasi hänen jalkojaan, mikä sai Freyan hymyilemään entistä leveämmin, vaikka hänen katseensa eksyikin aina välillä opettajien korokkeelle. Noelle ja Justin, Kassandra ja Ernie sekä Rania ja Owen tanssivat pienessä rykelmässään tanssilattian reunamilla, kun taas Lyra yritti saada Michaelin kadottamaan heidät parien keskelle. Rena oli tanssin kuluessa huomannut ilokseen, että Graham oli varsin valloittava persoona, ja oli jo suunnitellut pyytävänsä tätä seuraansa seuraavan Tylyahon viikonlopun saapuessa. Willow ja Jack tanssivat hyvien ystävysten tapaan, ja Tucker suorastaan loisti ylpeyttä saadessaan johdattaa Daphena tanssilattialla. Annelise puolestaan huomasi Terryn aina silloin tällöin vaivihkaisesti tanssittavan häntä erään tietyn parin vieressä. Terry myös vilkuili usein, mihin suuntaan Kevin oli pariaan viemässä, joten Annelisen mielessä kehkeytyi suunnitelma.

Ensimmäinen tanssi vaihtui toiseen ja osa pareista poistui lattialta, Lilith ja Kevin muiden mukana, joten Annelise sanoi Terrylle haluavansa istumaan, joten poika teki työtä käskettyä ja lähti kuljettamaan pariaan vapaata pöytää kohti.
”Ei sinne, mennään tuonne”, Annelise kuitenkin korjasi ja osoitti pöytää, jonka äärellä Lilith ja Kevin istuivat. Terry vain nyökkäsi lyhyesti ja vaihtoi suuntaa lennosta.
”Huh, että osaakin olla kuuma”, Annelise tuhahti istuessaan Lilithin viereen.
”Totta puhut”, puuskupuhtyttö vastasi Kevinin mutistessa hakevansa juotavaa. Terry oli jo valmis nousemaan sama asia mielessään jättääkseen tytöt kahden kesken, mutta Annelise keskytti hänen ajatuksensa.
”Terry, sinähän sanoit haluavasi tanssia vielä toisenkin, mutta minun on pakko saada istua välillä, joten voisit varmasti viedä Lilithin tanssimaan”, Annelise totesi ykskantaan. Lilith ja Terry molemmat vilkaisivat tyttöä kuin miettien, mitä ihmettä tämän korvien välissä liikkui, mutta kumpikaan ei keksinyt mitään kohteliasta syytä kieltäytyäkään, joten Terry ojensi kätensä Lilithille ja ohjasi tämän tanssilattialle. Annelise hymyili tietäväisesti katsoessaan kaksikon menoa Kevinin palatessa paikalle kahden kermakaljan kanssa.

Samaan aikaan tanssilattian keskivaiheilla Odeten käsi oli vahingossa lipsahtanut Theodoren olkapäältä pojan niskan taakse, ja nyt tämä yritti vaivihkaa siirrellä sitä takaisin paikoilleen koskematta siihen. Odette ei kuitenkaan kiinnittänyt mitään huomiota tanssiparinsa venkoiluun, vaan leikki tämän niskavilloilla saaden Theodoren kiemurtelemaan entistä enemmän. Heidän vieressään tanssiva Lauren ei nähnyt mitään muuta kuin häntä tanssittavan Dracon.

Useampaa kappaletta myöhemmin Kohtalottaret vaihtoi tyyliään perinteisestä tanssimusiikista aavistuksen rokimpaan suuntaan, joten tanssiparit alkoivat hajaantua jorailemaan ystäviensä kesken. Dulcie, Stewart, Kassandra, Lyra, Selina, Anthony, Rena, Rania, Owen ja Tucker tunkeutuivat aivan eturiviin riehumaan ja pomppimaan. Freya, Blaise, Lauren, Draco, Lilith, Terry, Noelle, Odette, Theodore, Annelise, Willow ja Daphne puolestaan pysyttelivät hieman taaempana. Lauren ei suostunut irrottamaan Dracon kädestä vieläkään, ettei tämä vain katoaisi mihinkään, mutta Theodore oli livahtanut Odetelta jo hetki sitten ja seisoskeli nyt mitään huomaamattoman Daphnen lähettyvillä.

Kohtalottarien soittaessa viimeisimpiä hittejään suureen saliin ilmestyi eriskummallinen silkkikankailla peitetty koppi, jota Lilith, Odette ja Annelise siirtyivät tutkimaan. Kopin kyljissä ei lukenut mitään, joten sitä ei auttanut kuin testata. Joukkoon liittynyt Selina ilmoittautui vapaaehtoiseksi koekaniiniksi, joten Odette työnsi tämän muitta mutkitta sisälle. Tuokiota myöhemmin Selina tuli takaisin ulos sanoen, ettei kopissa nähnyt mitään, mutta että katossa oli selvästi roikkunut jotain, minkä hän oletti olevan mistelinoksa. Koppia piti siis testata uudellakin tavalla, joten Odette työnsi Selinan uudestaan sisälle samalla kun Annelise ja Lilith etsivät sopivan toisen koekaniinin. Koekappaleeksi valikoitui sillä kertaa Selinan tanssiparina ollut Anthony, joka työnnettiin tuossa tuokiossa koppiin Selinan kaveriksi. Hetkeä myöhemmin kaksikko tuli ulos ja Selina myönsi kopissa olevan lumottu mistelinoksa. Anthony näytti ihan siltä, etteivät hänen jalkansa kestäisi pystyssä enää kovin pitkään, joten Lilith työnsi tämän alle tuolin, johon poika rojahti nopeasti.

Alun epäröinnin jälkeen useammatkin käyttivät mystistä lumottua mistelinoksaa. Selina kävi kopissa itse asiassa useamminkin ja aina eri pojan kanssa. Laurenkin komensi Dracon kertaalleen mukaansa ja heidät täytyi lopulta raahata sieltä ulos, että muutkin pääsisivät kokeilemaan.
”Painukaa luutakomeroon siitä!” Odette murjaisi kiskottuaan Laurenin ulos kopista, joten tyttö ojensi kätensä Dracolle ja pari katosi jonnekin sen siliän tien. Todennäköisesti juurikin sinne luutakomeroon. Samaan aikaan Lilith ja Annelise olivat pyytämässä professori McGarmiwalta apua eräässä pienessä jouluyllätyksessä, kun taas Odette yritti houkutella Freyaa kokeilemaan taiottu koppia. Viimein kaikkien kolmen onnistuessa yrityksissään Freya käveli koppiin Lilithin ja Annelisen ohjatessa erästä onnekasta mieshenkilöä kopin toiselle puolen.
”Tämä on naurettavaa”, kuivakka ääni totesi ennen kuin hänet työnnettiin kylmänviileästi sisälle. Tullessaan takaisin ulos mies näytti hieman vähemmän vihaiselta kuin yleensä, kun taas puolestaan Freya käveli selvästi pilvien päällä, vaikkei edes ollut nähnyt kuka kopin toisella puolen oli.

Tanssiaisten viimein päätyttyä korpinkynnet ja puuskupuhit lähtivät kiipeämään väsynein jaloin ylöspäin, kun taas luihuiset lähtivät kompuroimaan alas tyrmiin. Koko matkan ajan Freya höpötti, kuinka hän oli aivan varma salaisen miehensä olleen professori Kalkaros, mutta Blaisen synkkä ilme kielsi Odettea, Theodorea, Daphnea, Tuckeria, Renaa, Grahamia, Willowta ja Jackia myöntämästä asiaa. (Vasta seuraavana aamuna Odette ja Willow uskalsivat kertoa Freyalle tämän olleen koko ajan oikeassa.) Lilith ei puolestaan osannut vaieta siitä, kuinka herrasmiesmäinen Terry oli ollut, mikä ärsytti Keviniä suunnattomasti, vaikkei tämä ollutkaan lähtenyt tytön kanssa tansseihin kuin vain kaverina. Dulciekaan ei osannut sulkea suutaan Stewartin takia, ja Annelise huomasi ilokseen myös Terryn näyttävän erityisen innostuneelta. Kaiken kaikkiaan Tylypahkan joulutanssiaiset olivat selvästi olleet jymymenestys sinä vuonna!



A/N2: Ficcissä esiintyvät finiläiset:
 
DulzGram = Dulcie Graham (korpinkynsi, 4)      pari: Stewart Ackerley (korpinkynsi, 5)
FractaAnima = Freya O’Hagan (luihuinen, 5)       pari: Blaise Zabini (luihuinen, 8')
kuuskidi = Kassandra Stevenson (puuskupuh, 4)   pari: Ernest Macmillan (puuskupuh, 8')
Lauchuo = Lauren Randall (luihuinen, 5)        pari: Draco Malfoy (luihuinen, 8')
LillaMyy = Lilith MacTavish (puuskupuh, 5)         pari: Kevin Whitby (puuskupuh, 5)
Lyra = Lyra McLennan (korpinkynsi, 4)           pari: Michael Corner (korpinkynsi, 8')
Neiti Syksy = Selina Lewis (korpinkynsi, 4)      pari: Anthony Goldstein (korpinkynsi, 8')
nominal = Noelle Ingram (puuskupuh, 5)      pari: Justin Finch-Fletchley (puuskupuh, 8')
Odo = Odette ”Odo” Heston (luihuinen, 5)      pari: Theodore Nott (luihuinen, 8')
repa = Rena Langford (luihuinen, 4)              pari: Graham Pritchard (luihuinen, 5)
Räntsäke = Rania Voyles (puuskupuh, 4)      pari: Owen Cauldwell (puuskupuh, 5)
Saappaaton = Annelise Kitts (korpinkynsi, 5)      pari: Terry Boot (korpinkynsi, 8')
Tulejo = Tucker Eastwood (luihuinen, 3)        pari: Daphne Greengrass (luihuinen, 8')
Vlad = Willow Stone (luihuinen, 5)                  pari: Jack Harper (luihuinen, 7)

Ja siis, kaikille tiedoksi, että Theodore on Odon parina ihan vaan, koska TheODOre! x) ANTEEKSI Sokru, mutta ilmoitit itsesi vapaaksi riistaksi niin myöhään, että olin jo ehtinyt kirjoittaa tämän (kahdesti). >: Muutenkin, suuret pahoitteluni, jos olen sijoittanut jonkun mielestään väärään tupaan tai ”parittanut” teitä väärien hahmojen kanssa, ei ollut tarkoitus. >: Oli muuten ihan pirun hankalaa kuljettaa näin monta hahmoa alusta loppuun asti ja yrittää olla unohtamatta ketään, siksi huumori saattaa välillä unohtua joukosta... Saappaattomalle suuret kiitokset lopun kanssaideoinnista, sillä mulla rupesi lyömään ihan tyhjää. :’D
« Viimeksi muokattu: 25.12.2016 12:06:17 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 914
Hahahaaa mikä teksti! Ison osan hahmoista arvasin oikein, mutta ne joita en arvannut, menivätkin sitten ihan täysin metsään xD En muistanut, keitä tuossa haasteessa oli, joten luulin omaa hahmoani ihan varmuudella Nevillaksi ;D ;D Hahaa Puuskupuh on kyllä hyyyvin kaukana mun tuvasta, mutta ei se mitään, hauskaa että vaikutin sinne sopivalta! :) Oon kyllä oikeasti ihan liian laiska sinne xD (Oikeasti oon Rohkelikko, toisiksi parhaiten sopisin Korppariin, ja sitten vasta Puuskupuhiin :D)

Voi että, tää oli kyllä ihan huikea aattoluukku! Nauroin Odon nimelle kauheasti, se kuulosti niin epäodomaiselta xD Ihan parasta tässä oli kyllä pohtia, kuka on kukakin, ja tykkäsin kun olit väännellyt noita nimiä! Itse tarinakin oli kyllä hyvä, kunnon pariutumksdraamaa :D Täytyy varmasti lukea tämä vielä uudestaan nyt, kun tietää keitä kaikki ovat :D
Never regret something that once made you smile.

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Aivan mahtava jouluaaton luukku! :D Pitää itekin ilmottautua tuonne vapaaseen riistaan. Suunnitelmissa ollut kauan mut en oo vaan toteuttanut suunnitelmaa :D Suurin osa finiläisistä meni kyllä oikein, mut jotkut meni mullakin sit ihan metikköön että kuka ihme toi on :D Mutta Freya ja Kalkaros, en ehkä kestä :D kiitos tästäkin luukusta ja koko joulukalenterista ihanuus! <3 :-* Hyvää joulua!!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
nominal: Oh noes, Nevilla olisi kyllä ollut aika ihanteellinen puuskupuh, mutta näillä nyt kuitenkin mentiin. Ja siis hups, ensimmäinen, jonka tupa meni niin metikköön, kun vaan olla ja voi. xD Onneksi et kuitenkaan kovin pahoin pahoittanut mieltäsi tuosta! (Ja olisihan se ollut tylsää, jos olisit ollut tarinan ainoa Rohkelikko! :<) Just sen takia mä paljastinkin ne nimet vasta lopussa, että kaikki saavat sitten pähkäillä, että kuka on kukakin! :D Sen takia niitä nimiä myös väänneltiin just fini-nickien pohjalta, että siellä olisi kenties edes jotain tuttua vivahdetta, mistä lähteä päättelemään heidän henkilöllisyyksiään. :D Kiitoksia kommentista, kivaa, että olet pysytellyt mukana alusta asti!! <3 :-*

SparklingAngel: Hih, no sitten vain tökkimään nimeään sinne vapaaksi riistaksi, niin saatat itsekin päätyä jonnekin seikkailemaan. :D Aina ei voi hei onnistua! (; Oli ehkä vähän pakko keksiä jotain Freya/Kalkaros-vibatusta, ihan vaan, because I can. xD Kiitoksia sullekin, että olet roikkunut mukana kommentteinesi koko kalenterin ajan! <3 :-*

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Heh, näin tämän loputtua voin ilmoittaa itsestäni... No joo, aloitin tämän kesken kuukauden enkä ehtinyt sitten oikein koneella kommentoimaan, mutta tämä on ilahduttanut minua toistuvasti. Myös noita Hobitti- ja TSH-pätkiä tuli luettua, vaikkeivat ne fikkeinä ole niin tuttuja (kaikkia liitteitäkään en ole vielä kahlannut ajatuksella läpi, vaikka upea juhlalaitos hyllyssä nököttää!), Potterit ja originaalithan minut tänne vetivät :D Ja kyllä kannatti, sangen söpöjä ja ihania pikkupätkiä <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Isfet: Oooo, lisää lukijoita! <3 En mä usko, että niitä kaikkia liitteitä sieltä TSH:n lopusta sun muita tarvitseekaan lukea ymmärtääkseen suurinta osaa mun Keski-Maa ficceistäni (tai ainakin mä yritän kirjoittaa ne niin, ettei tarvitse xD). Hienoa kuitenkin, että luit nekin läpi, vaikkeivät ne olekaan niin tuttuja alueita! ((: Kiitoksia kommentista, kiva, että tykkäilit tästä joulukalenteripaketista! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
MÄ PÄÄSIN PUSSAUSKOPPIIN SEVERUKSEN KANSSA!  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Mun piti kommentoida sitä aiempaakin luukkua jo ajat sitten, kun olin siitä niin onnellinen, siitä Severuksen onnellisesta joulumuistosta, joka ei (Merlinille kiitos) ollut mikään hattarapläjäys, koska huolimatta joulusta ja onnellisuudesta kyseessä oli kuitenkin Severus! Ja vaikka epäilit itseäsi, toteutus oli mitä mainioin. :)

Sitten tähän makupalaan! Hirveästi hahmoja mukana ja jo vähän itkin, kun en päässytkään Kalkaroksen (siis Freya ei päässyt) kanssa tanssiaisiin, mutta Blaise ei oikeastaan ollutkaan mikään hullumpi ajatus, oikeastaan erityisen mielenkiintoinen! Ja voihan lumottu misteli, tykkään siitä tosiasiasta, että Kalkaroskin näytti koppeilun jälkeen vähän vähemmän vihaiselta kuin yleensä.  ::)

Tämän mitä mahtavimman tapahtuman lisäksi tykkäsin Laun jäätävästä Draco-obsessiosta, täydet pisteet! 5/5 :D

Kiitos tästä, olo on kerrassaan hulvaton! ;D

 - Frac


I'm into Herbology now u_u

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
FractaAnima: JOOOO, sä pääsit pussauskoppiin Severuksen kanssa! :D No, siis, höttö-Severuskin kuulostaa jo niin väärältä, etten mä voinut sellaiseen sortua, vaikka halusinkin sinne vähän jotain fluffyisempaakin. Joten, jeeee, hienoa, että sun mielestä mä onnistuin toteutuksessani! (((: Tässä oli kyllä ihan pirusti hahmoja, mikä oli itsellekin vähän haastavaa, mutta en viitsinyt tarkoituksella tiputella ketään poiskaan, ettei mua olisi syytelty suosimisesta tai muusta... Freya ei päässyt Kalkaroksen kanssa tanssiaisiin, ihan vaan, koska häntä pelotti kysyä opettajaansa, joten Blaise oli sitten hyvä kakkosvaihtoehto. :D Lumotusta mistelistä voit taas kiittää Saapasta, hän sen idean heitti ilmoille. xD Ja, no, en ymmärrä, miten kukaan voisi pienen pussailutauon jälkeen näyttää vihaiselta (ellei sitten se toinen osapuoli ollut ihan kamala?), joten ei sitten Severuskaan. :D Ja Lau nyt oli ihan päivänselvä tapaus obsessioineen. xD Kiitoksia kommentista, hienoa, että pidit näistä! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid