Kirjoittaja Aihe: Oliver Woodin huispauspäiväkirja | K-11 | Raapaleita 32/X (11.2.)  (Luettu 12582 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Ficin nimi: Oliver Woodin huispauspäiväkirja
Kirjoittaja: Odo
Genre: hyväntuulista draamaa, suuria pettymyksiä, kovaa treeniä
Hahmot: Oliver Wood, Tylypahkan huispaajat 1991-1994
Paritukset: pääasiassa canon + ylläreitä
Ikäraja: maksimissaan K-11
Vastuunvapaus: J. K. Rowling omistaa Harry Potterin maailmoineen ja hahmoineen. Kirjoitan tätä omaksi ilokseni.
A/N: Tämä idea on kutitellut mielessäni jo pidemmän tovin. Nimittäin ihanan Oliverin suurien tunteiden huispauspäiväkirja, joka on kirjoitettu (minun osaltani) pilke silmäkulmassa ja halusta tutustua hieman paremmin hahmoon. Mukaan pääsee myös vierailevia tähtiä, jotka selviää ajan myötä. En yleensä leiki fonteilla ficeissä, mutta tässä aion niin tehdä, jos joku toinen Oliverin kuuluisaan päiväkirjaan kirjoittaa. Luultavasti tämä tulee sijoittumaan vuosiin 1991-1994, kun Oliver Wood oli Rohkelikon huispausjoukkueen kapteeni. Tämä on sellainen hupailuprojekti, jota ei tule ottaa liian vakavasti. <3 Canonia saatan seurailla hieman löyhästi, mutta tärkeimmät päivämäärät on tarkastettu HP Lexiconista, Potterwikiasta ja armottomalla kirjojen läpikäynnillä tai täydellisellä ignooramisella. Loistavia huispaushetkiä kaikille! Osallistuu Vuosiraapalehtien V, yllättäen. Sekä Slam dunk!



Oliver Woodin huispauspäiväkirja

13. syyskuuta 1991

Tästä vuodesta tulee uskomaton. Meillä on paras joukkue sitten Charlie Weasleyn ja tunnen jo luissani, että huispauspokaali on tänä vuonna meidän! 

Harry Potter on todellinen löytö! Kello on neljä aamuyöllä, mutta olen viimeistellyt harjoitusohjelmaa uudelle etsijällemme. Sitten keksin, että on aika aloittaa huispauspäiväkirja. On parasta, että kirjoitan parhaimmat ajatukseni edes lyhyesti ylös ja pidän ne salassa suurempia kuvioita varten. 

Sanoinko jo, että voin jo nähdä tulevat voitonjuhlat? Nyt on koetettava saada unta, sillä päätin aloittaa treenivalmistelujen tekemisen ennen oppitunteja. En malttaisi nukkua, mutta hyvään peliin tarvitaan muutakin kuin taitoa – unta, oikea ruokavalio – minun pitääkin tehdä treeniohjelma joukkueelle...

Oliver Wood, kapteeni
« Viimeksi muokattu: 11.02.2017 18:31:56 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
A/N: Voi tätä inspauksen määrää, kun pääsin vauhtiin. <3 Pääsittekin jo ottamaan tässä vaiheessa alkupalat vierailevista tähdistä, koska se tuntui sopivalta. Ensimmäinen osa on tavallaan prologi, kun Oliver aloittaa kirjoittamisen. Jatko tulee todennäköisesti 1-3 raapaleen nipuissa. Lexiconin mukaan 12. päivä, kun Harry pääsi joukkueeseen oli torstai eli edellinen merkintä oli torstain ja perjantain aamuyö (13.9.). Siitä siis jatketaan!



13. syyskuuta 1991, perjantai

Rakastan Harry Potteria. Oikeasti. 

Se poika on juuri oikean kokoinen etsijäksi ja harjoitusten perusteella hän nappaa siepin aivan varmasti heti ensimmäisessä pelissään. Häneltä ei jäänyt yksikään harjoituspalloista nappaamatta! Missä hän on ollut kaikki nämä vuodet? Voisi melkein kuvitella, että joku on piilotellut häntä komerossa kaikki yksitoista vuotta...

Ensimmäiset yhteistreenit ovat huomenna enkä malta odottaa, että pääsen esittelemään Harryn muulle joukkueelle. Tällä kokoonpanolla olemme mestareita. 

Ps. Mainitsin kaksosille pelikauden ruokavaliosta. George uhkasi, että lisäisi aamuteeheni niin vahvaa unijuomaa, että heräisin vasta loppuottelun jälkeen ja Fred puolestaan väitti kärsivänsä vatsanpuruista, kun kohtaamme luihuisen. Onneksi tunnen ne kaksi tarpeeksi hyvin tällaisten tilanteiden varalta!



14. syyskuuta 1991, lauantai

Me ei sitten tehty sitä mitä luulet meidän tehneen pukuhuoneella! Kysy vaikka Leeltä! Gred ja Feorge

Me olemme sitä mieltä, että me oikeasti voidaan voittaa tupamestaruus. Siitä huolimatta me ei haluta herätä treeneihin ennen auringonnousua. Tai sitten saat kantaa meille aamukahvin vuoteeseen, sillä sinun aikataulusi eivät anna periksi käydä Suuressa salissa. Rakkaudella, jahtaajat

Tiesitkö että Potter luuli sinua rangaistukseksi muistipallotapauksesta? Malfoy kertoi, että Potter oli pelosta kankea. Vaikka olen kyllä samaa mieltä Potterin kanssa... Mieluummin puunaisin palkintohuoneen pystejä kuin olisin joukkueessasi! Flint Enkä luullut!

Muistutus itselleni: Älä jätä päiväkirjaa pukuhuoneille. Minulla on täysin mahdoton joukkue

ja Flint.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 19:21:53 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
A/N: Mun ei pitänyt kirjoittaa enää tänään, mutta nythän 00:00-ihmisille on jo huominen. Oliver on hieman mökömökö, mutta kenelläpä ei olisi stressiä ennen tärkeää peliä. Ja tunnetusti Oliverilla on mielialanvaihteluita!




25. syyskuuta 1991, keskiviikko

Olen yltä päältä kurassa ja niin on tämä typerä vihkokin. Koetin lumota sen niin, että joukkukaverit eivät voi enää kirjoittaa siihen, mutta taisin sen sijaan poistaa vedensuojaloitsut. Sattuuhan sitä... Professori McGarmiwakin jaksaa pauhata, että pitäisi keskittyä enemmän opiskeluun kuin huispaukseen. Se nainen on varmasti järjiltään! Tiedän, miten paljon hän rakastaa huispausta!

Saimme kuitenkin treenattua, vaikka joukkue vaikutti varsin murhanhimoisilta, kun päästin heidät suihkuun ja iltapalalle. Nyt tarvitaan hieman joukkuehenkeä! Kenties jotain piristävää...

Ehkä ottaisimme harjoituksiin Wronskin harhautuksen?

Harry varmasti pitäisi siitä, eikä se harjoitus tekisi muillekaan huonoa. Fred ja George törmäilevät jatkuvasti toisiinsa – tosin epäilemättä tarkoituksella. Ehkä syöksyminen mutakylpyyn saisi heidät lopettamaan pelleilyn?
 



19. lokakuuta 1991, lauantai

Olemme treenanneet niin paljon kuin aikataulut antavat periksi oppituntien ohella. Minun oli pakko antaa vapaata kaksosille ja tytöille, kun on Tylyaho viikonloppu. Joten minulla oli aikaa käydä läpi muodonmuutosten essee, josta sain oikeastaan idean...  jos muuttaisimmekin harjoitellun kuvion täysin päinvastaiseksi? Olen varma, että Flint on laittanut jonkun vakoilemaan meidän harjoituksia. 

Kun muut tulevat Tylyahosta (onneksi Harry ei sentään pääse sinne vielä kahteen vuoteen) käsken heidät kiireelliseen neuvotteluun. Ehkä odotellessani jututtaisin Harrya, kun kerran laiskottelemme pidämme  vapaapäivää.

Hän ei ole vieläkään ostanut omaa luutaa, vaikka koulun luudat eivät ole mitään verrattuna hänen kykyihinsä. Suosittelisin Nimbus 2000:tta, se sopisi loistavasti Wronskin harhautukseen.




20. lokakuuta 1991, sunnuntai

Sehän meni hienosti! Voisimme saman tien erota kaikki joukkueesta... Kokeilimme peilaavaa hyökkäystaktiikkaa ja lopputuloksena oli se, että Fred ja George eivät erottaneet enää vasenta ja oikeaa, eikä Katie ollut varma kummalle puolelle kenttää hänen täytyy tehdä maaleja. 

Tai sitten he pilailivat. Ainakin Harrya nauratti, mutta poika hymyileekin aina. Ainakin luudalla, josta puheen ollen, etsijäni on paennut minua koko viikon! Olen suositellut kaikkia mahdollisia luutia ja hän miettii. Tällaisessa tilanteessa ei pitäisi.

Mietin vielä, miten saan hänet suostuteltua Nimbukseen. Sen kuitenkin päätin, että ei enää käänteisiä taktiikoita vaikka Flint olisi urkkinut meidän jokaisen muodostelman!

Älä lannistu, kyllä me susta tykätään! F&G
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 19:12:03 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Tää on tosi hauska :D Oliver on kyllä paras ja Fred ja George omine kommentteineen. Jatkoa ehdottomasti lisää. Mukava päivän piristys :)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
maigaro, kiitos kommentista! Lisää saatkin nyt samantien. :>
A/N: Mitä minä sanoinkaan canonin ignooramisesta? Saatoin tehdä niin muutamassa kohtaa, mutta leikkikää, ettette huomaa.  Nyt iskisi kauhea fiilis lukea Potterit 1-3 uudestaan, mutta toisalta on hauskaa mennä oman maun mukaan.





24. lokakuuta 1991, torstai

Jos professori McGarmiwa olisi edes viisikymmentä vuotta nuorempi niin kosisin häntä vaikka samantien! Hän todella tukee joukkuetta (huolimatta kauheasta painostuksesta opiskeluun), sillä hän järjesti Harrylle Nimbuksen, kuten olin suunnitellut. Se nainen on kultaa ja aion kirjoittaa hänelle kiitoskirjeen, jossa lupaan saada muodonmuutoksista vähintään Odotuksen ylittävän. 

Koko Tylypahkan paras luuta meidän joukkueella! Se tosin ei mennyt täysin nappiin, että suunnittelin pitäväni Harryn joukkueen salaisena aseena. Tieto on jotenkin päässyt leviämään, mikä vahvistaa tuntemuksiani luihuisen joukkueen vakoojista. Jos mainitsen siitä hienovaraisesti McGarmiwalle niin ehkä hän pistää heidät kaikki jälki-istuntoon loppuvuodeksi?

Nyt aion paneutua hetkeksi muodonmuutoksiin, kun olen viimeistellyt joukkueen ruokavalion ja treeniohjelman. 




30. lokakuuta 1991, keskiviikko

Harry lentää Nimbuksellaan kuin unelma! Tätä lahjakkuutta en päästä käsistäni koskaan, vaikka se vaatisi vuoripeikon kanssa painimista. Sain tietää, että Harry koettelee hieman onneaan sääntöjen kanssa. Eikö riitä, että joukkueessani on jo Fred ja George? Tietysti pieni omapäisyys auttaa aina huispauksessa, mutta jos joukkueen aarre joutuu jälki-istuntoon en todellakaan tiedä mitä teen!

Ainoa ratkaisu on, että en anna Harryn (tai kenenkään joukkueesta) lopettaa harjoittelua ennen kuin kaikki ovat juurtuneet kiinni luutiinsa. Ensimmäiseen peliin on enää kymmenen päivää, joten joukkueen on parempi pysyä kunnossa ja poissa kaikista mahdollisista ongelmista. 

Sydämeni huutaa edelleen riemusta, miten hyvin treenit menivät tällä kertaa. Me voitetaan!




31. lokakuuta 1991, Kurpitsajuhla

Annoin joukkueelle heidän ruokavalio-suunnitelmansa. Tytöt vaikuttivat olevan ihan tyytyväisiä ja kehuivat jopa muutamia ratkaisuja. Mutta tietenkään he eivät voineet hyväksyä kaikkea mukisematta! Jahtaajani kieltäytyivät reaktionopeutta tehostavasta treenijuomastani! Eivät muka aio juoda mitään, missä on sammakonsyyliä...

Kaksosille sentään "ruokavalio" upposi kuten olin suunnitellutkin. Arvasin, että he eivät toteuttaisi sitä, joten tein siitä päinvastaisen. Käskemällä heidät niukkaan ruokavalioon voin olla varma, että he ahmivat koko Kurpitsajuhlan juhla-aterian kahdestaan! Saavat lyöjäni lisää massaa, kuten suunnittelin.

Harrysta en oikein osaa sanoa, mutta luotan siihen, että hän ei syö mitään epäkelvollista ja pysyy sutjakassa kunnossa.

Kurpitsajuhla valaa varmasti joukkueeseen hyvää henkeä, kun saavat esimakua juhlatunnelmasta.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 19:12:39 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
No niiin pääsinpähän minäkin lukemaan nämä! Toisin kuin ehkä luulet, en päätynyt tänne mahtavan mainostuksesi takia vaan ihan jo pelkkä nimi oli tarpeeksi mielenkiintoinen, jotta tiesin, että tätä on pakko tulla seuraamaan :D

Kun aloitin lukemisen, luulin jotenkin, että Oliver on mulle aika vieras hahmo. Hänestä ei ole jäänyt mitään sellaista erityisen selkeää mielikuvaa, mukamas. Toisin kävi, koska kun pääsin lukemisen vauhtiin (yhyy näitä oli vasta kovin vähän!) niin se kirjojen Oliver hyppäsi ihan täysin esille :D Olin jo unohtanut, että hän oli... no, tuollainen! Lisäksi tämä formaatti on tosi ihana, pikkuruisia päiväkirjamerkintöjä, koska eihän Oliver nyt voi keskittyä johonkin kirjoittamiseen niin pitkäksi aikaa, että ne voisivat olla tämän pidempiä.

Tuossa raapaleessa, jossa oli muidenkin kirjoituksia (se oli ihana! :D) menin ihan sekaisin Flintin kommentista, kun se oli samalla fontilla kuin muukin teksti. Olisin toivonut vielä erilaisempaa fonttia, jotta pysyy varmasti selkeänä, että nyt on ihan eri tyyppejä kirjoittamassa.

McGarmiwan ja Oliverin "suhde" on ihan mahtava! :D Erityisesti pidin siitä, että Oliver lupasi saada odotukset ylittävän, haha :D Myös nuo ruokavaliojutut ovat hauskoja, ja mua huvittaa kamalasti, että kaksoset menivät lankaan ja noudattavat nyt Oliverin oikeaa ruokavaliosuunnitelmaa ;D

Toivottavasti kirjoitat pian lisää!
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal, tuossa fonttijutussa on tosiaan ongelmana, että verdana (Flint) on vihreän teeman oletuksena kun taas minulla manuscriptissä on georgia (Oliver). Korjaan sen laittamalla koodit Oliverin omiin merkintöihin, jolloin asia pitäisi olla kunnossa. Kiitos kommentista ja hienoa, että muistot Oliverista on palanneet mieleen tämän myötä. : D McGarmiwan ja Oliverin suhteesta tulee vielä lisää, koska sehän on canonia. Lisää tulee nyt! Aika nopealla temmolla etenee, kun inspaa ja tätä on hauska kirjoittaa, kun tämä on niin kevyttä! Kiitos kommentista <3
A/N: Tutustumistopassa oli puhe huispauslihaksista, oli pakko. (;





1. marraskuuta 1991, Kurpitsajuhlan jälkeinen aamu

Miksi puhuin siitä vuoripeikosta? Tämä päiväkirja on varmasti manattu tai minut kirottu huonolla onnella – luojan kiitos etsijäni selvisi ilman vammoja. Olisin kaivanut hänet vaikka haudastaan ensimmäiseen otteluun. Taistella nyt vuoripeikon kanssa! Kaksosista se oli aivan mahtavaa, mutta vannon, että jos he yllyttävät Harryn seuraaviin järjettömyyksiin en päästä heitä huispauskentältä enää koskaan etteivät keksi mitään typerää.

Vuoripeikko Tylypahkassa! Ja minun tärkeä etsijäni, joukkueen aarre, salainen ase taistelemassa sitä vastaan! Parempi varmaan etsiä lapio valmiiksi, jos ennen joululomaakin tapahtuu tällaista. Harry pääsee vielä hengestään ennen loppuottelua. En anna hänen jättää peliä välistä, vaikka tulisi jonkun pedon syömäksi! Ei, en todellakaan sanonut tuota.




3. marraskuuta 1991, sunnuntai

Joukkue väitti jäätyvänsä kiinni luudanvarsiinsa, kun kelit ovat kylmenneet huomattavasti. Sää vaikuttaa kuitenkin lupaavalta ottelua ajatellen. Laitoin heidät tekemään lihaskuntoja ennen varsinaisia harjoituksia. Muutama hassu punnerrus ja vatsalihastreeniä (vaivaiset sata kappaletta mieheen sekä naiseen) pitävät heidät kunnossa. 

Fred sanoi, että hänellä on rääkkäykseni jälkeen epäilemättä koulun parhaat huispauslihakset (annoin kaksosille muutaman ylimääräisen kierroksen pelleilystä), mutta ei mahdollisuutta esitellä niitä vuodepotilaana lihassärkyjen vuoksi. 

Huispauslihaksista puheen ollen Flint uhkaili valvojaoppilaiden kylpyhuoneessa (jota me kapteenit saamme myös käyttää), että hänellä on voittamaton pelitaktiikka. En kuitenkaan pelkää sitä, sillä niin on meilläkin. Miten Flint tuli mieleen huispauslihaksista? Enkai ole tulossa kipeäksi tai sekoamassa stressistä?
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Jeee jatkoit taas jo! Tätä on myös hauska lukea juurikin siksi, kun tämä on niin kevyttä ja mukavaa :)

Hahah vuoripeikko :D Rakastan tuota Oliverin Harry-faniutta, kun hän on jo lapion kanssa valmiina kaivamassa Harrya haudastaan pelaamaan. Hyvä Oliver!!

Kaksoset on kirjoitettu jotenkin tosi ovelasti tähän, koska he selvästi koettelevat koko ajan Oliverin hermoja olemalla omia ihania itsejään, mutta silti tästä samalla huokuu läpi se, että Oliver kuitenkin oikeasti pitää heistä. Ja kaksoset Oliverista :D

Wuhuu huispauslihaksia! Ja Flint ahahahah vähänkö kuolen nauruun, jos tähän tulee Oliver/Flint-paritus ;D ;D

Jään taas odottelemaan lisää ~
Never regret something that once made you smile.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Lainaus
Miten Flint tuli mieleen huispauslihaksista? Enkai ole tulossa kipeäksi tai sekoamassa stressistä?

Hahaa ihana Oliver! Oli pakko tulla kommentoimaan, koska huispauslihakset!

Oliver on niin hauska hahmo, siitä on kiva lukea. Varsinkin tällaista huispausvouhotusta, koska Oliveria ei kamalasti tunnu muu kiinnostavan. Pakkomielle Harrysta on jotenkin hellyyttävä, eikä Oliver edes tunnu tajuavansa, että meinaa välillä ahdistella Harryn henkihieveriin. Päiväkirjaformaatti toimii tässä tosi kivasti ja ajatus huispauspäiväkirjasta sopii Oliverille, koska en osaisi kuvitella sen kirjoittavan päiväkirjaa omasta elämästään. Tässä tulee kuitenkin huispauksen ohessa tietoa kaikesta muusta erittäin oleellisesta (kuten Flintin huispauslihaksista).

Oliverissa on ihanaa sekin, että se tuntuu olevan niin uppoutunut huispaukseen, ettei sille jää aikaa pohdiskella mitään ihmissuhdeasioita ja siksi se on niin kujalla ajatuksistaan Flintin suhteen. Mä haluun ehdottomasti Oliver/Flint-parituksen :D

Tää on ihanan iloinen, kepeä ja hyväntuulinen ficci! Tosi kiva välillä lukea tällaista tekstiä ilman sen kummempaa juonta tai muutakaan draamaa. Ja oon jostain syystä ihan fiiliksissä näistä huispauslihaksista, koska ihmiset tuntuu viime aikoina teksteissään unohtaneen kokonaan sen, miten mahtavat lihakset kaikilla huispaajilla onkaan!!

Nää raapaleet on kyllä niin päivän piristyksiä! Odotan innolla jatkoa!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal ja Kiirsu, en tiedä tuleeko Oliver/Marcus (Flint) paritusta : D Se on yksi ehdottomista OTP:istä, mutta tämän pitäisi seurata canonia suhteellisen läheltä... vaikka se epäilemättä on canonia! Huispauslihakset oli pakko saada mukaan. <3 Tätä on kyllä ihana kirjoittaakin, kun tää on niin keposta, hyvä että se välittyy lukijoillekin! Kiitos <3
A/N: Nyt kirjoitin 15minuutin sanasodassa nämä neljä raapaletta. Musta Oliveriin pääsee kaikkein parhaiten käsiksi vauhdikkaasti, koska se on on vauhdikas. Kun piti editoida en suuremmin tehnyt sitä, koska mä veikkaan, että Oliverkaan ei sauvansa kanssa huido rivejä suoriksi tai korjaa jokaista pientä virhettä. Pahimmat typot toki poimin pois, mutta muutenpa tässä olisi. Toivottavasti olivermaisuus on ficissäkin, eikä vain mun päässäni! Tälle muuten tulee jatko-osa, kun tämä päättyy vuonna 1994. (;




8. marraskuuta 1991, perjantai

Anna minulle voimaa, rohkeutta, uskoa rakas kirottu päiväkirja! En ole nukkunut kahteen yöhön silmäystäkään vahtiakseni, että joukkueeni nukkuu hyvin yönsä ja noudattaa suunnittelemaani ruokavaliota. McGarmiwa uhkasi viikon jälki-istunnolla ensimmäisen ottelumme jälkeen tai kahdella, jos häviämme. Sanoin, että emme varmasti häviä! Minulla on voittamaton joukkue. Lyöjäni ovat kovia kuin itse ryhmyt, jahtaajani ovat lentäviä kaunottaria (ja heidän maalinsa heitäkin kauniimpia), puhumattakaan etsijästäni. Harryn on napattava sieppi. Sää on varmasti suotuisa, koska olen seuraillut tähtiä ja planeettoja sekä taivaanliikkeitä syyskuun alusta lähtien. Päivän pitäisi olla kirkas ja suotuisa. Oho, kahvitahroja. Taidan keskittyä virkistämään itseni viimeisiin harjoituksiin. Toivota onnea meille kaikille, kirottu päiväkirja!



9. marraskuuta 1991, Rohkelikko vs. Luihuinen

Tänään on ratkaiseva pelipäivä. Olen koonnut puheen joukkuetta varten, mutta päätin luottaa edellisvuotiseen puheeseeni, valaakseni uskoani elämäni sankareihin. Olen tsempannut itseni uskomaan, että me hallitsemme tämän pelin, kun matami Pomfrey pakotti minut nukkumaan keittämällään nukujo-liemellä tai jotain sen suuntaista. Harry ei syö, vaikka olen tuijottanut häntä koko aamiaisen, ja joku pienistä rohkelikoista valoi häneen pelkoa. Pamautan sitä poikaa tällä päiväkirjalla päähän, jos häviämme ottelun sen takia. Seamus Finnigan! Se pojan nimi oli. Nyt kohti huispauskenttää ja viimeistelemään puheeni. Joukkue näyttää sentään hyvin levänneeltä, mutta minua häiritsee kun vuoripeikko Flint ei lopeta virnuiluaan luihuisten pöydästä. Minä vielä näytän hänelle, kun voitetaan!



9. marraskuuta 1991, voitonjuhlat

Me voitimme! Me voitimme! Me voitimme! Voisin suudella McGarmiwaa ja koko joukkutta tästä ilosta ja onnesta. Harry meinasin tippua luudalta, mutta nappasi siepin suullaan. Käsittämätöntä, mutta kertoo vain siitä, että McGarmiwa antoi minulle synnynnäisen lahjakkuuden. Ilman käsiä siepin nappaaminen ensimmäisessä pelissä kirjoitetaan vielä historian kirjoihin! Vuosisadan nuorin etsijä! Ja hänen kapteeninsa Oliver Wood, joka kouli joukkueestaan mestareita, kolmena vuotena peräkkäin ennen kuin siirtyi Irlannin maajoukkueen pitäjäksi! Voin jo kuvitella otsikot. Hei, kaksoset toivat kermakaljat ja herkkuja! Nyt juhlitaan koko yö! (Vaikka minun pitääkin herätä aamulla jälki-istuntooni. McGarmiwa lupasi vain yhden päivän rangaistuksen hyvän työn kunniaksi.) Me olemme mestareita, tulemme olemaan!



10. marraskuuta 1991, sunnuntai (jälki-istunto)

Tänään ei ole harjoituksia, mutta kun pääsen tästä jälki-istunnosta (otin päiväkirjan mukaan koska palkintopystejen puunaaminen on tylsää), pitää suunnitella harjoitusohjelma kevätkaudelle. Loppuottelun lähestyessä emme saa voiton antaa rauhoittaa meitä liiaksi. Mestaruus saavutetaan vain työllä, eikä juhlimalla, vaikka eiliset juhlat olivatkin uskomattomat. Koko oleskeluhuone hurrasi meille ja erityisesti Harrylle. Fred ja George jopa kiittivät minua yksilöidystä ruokavaliosta, joka oli tehnyt heistä kuulemma entistä tehokkaampia (molemmat väittivät noudattaneensa sitä). He antoivat minulle vinkin, kuinka pystit puhdistuvat jästikeinoin nopeammin, mutta on tämä silti puuduttavaa hommaa. Haaveilen jatkuvasti hetkistä, kun puhdistan omaa pystiäni. Meidän pystiämme, joka seisoo täällä näkyvillä kaikille vuosisatoja todisteena katkeamattomasta mestaruudestamme.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Mä en tiedä, kumpi on viihdyttävämpää - sun A/N vai nämä päiväkirjamerkinnät ;D Ihania kummatkin!

Ja kyllä nämä todella aitoja ovat! Tuli sellainen odottavan levoton olo lukiessa, että koskapelataankoskapelataan, ja sitten oli riemukkaat voitonjuhlat. Ja mitäs siinä ehdittiinkään levätä, öö, yhden lauseen verran, kun piti aloittaa jo seuraavat suunnitelmat, hahah :D

Jostain syystä mun suosikkikohta näissä oli tuo Seamus Finnigan, tai siis suunnitelma lyödä sitä päiväkirjalla. En tiedä, mikä siinä oli niin vetoavaa, mutta hihitin ääneen! Toinen, mistä pidin erityisen paljon, oli Oliverin tähtienseurailu. Siis haha totta kai hän on vahtinut niitä huispaussään ennustamiseksi XDD Niin, ja nukujo-liemi "tai jotain sen suuntaista" - ressukka ei edes tiedä, mitä mömmöjä häneen on pumpattu! Oijoi, nää on vaan niin ihania, naputtelehan pian lisää ;)
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal, kiitos jälleen kommentista! Hyvä, että A/N:tkin maistuu. Oon tämän kanssa ihan yhtä innoissani kun Oliver huispauksesta niin se saattaa paistaa hieman läpi. :D Tykkäsin itsekin Seamus Finnigan kohdasta ja se on itseasiassa hyvin lähelle canonia. Luin jopa Viisasten kiven huispausluvun näitä raapaleita varten jonkun aikaa sitten, että kaikki menee varmasti oikein. Lopulta en tosin päässyt käyttämään puoliakaan muistiinpanoistani, kun Oliver ei ennättänyt niin tarkkoja yksityiskohtia ajatella, mutta yksi niistä pikkufaktoista pääsee esille kyllä voitonhuuman jälkeen. ;)

Lainaus
"Harry, sinun täytyy olla voimissasi", Seamus Finnigan sanoi. "Etsijöitähän vastapuoli yrittää eniten häiritä."
Harry Potter ja Viisasten kivi, s. 202

Jatkoa tulee luultavasti heti huomenissa! Tajusin, että oon ihan pihalla joistain hyvin oleellisista faktoista, jotka mun pitää tarkistaa että suurinpäin pysytään canonin mukana vaikka oon paiskonutkin etenkin alkuraapaleissa canonia kintaalla ihan huolella. Nyt se pirulainen pisti takaisin ja on melkein pakko lukasta muutama luku. Onneksi Viisasten kivi, Salaisuuksien kammio ja Azkabanin vanki on lyhyitä!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
A/N: Kevään lukukauden alkuun asti canon ei kerro meille mitään huispauksesta, joten minulla on kuusi viikkoa laittaa joukkue tekemään, mitä ikinä tahdon ja Oliver tulee rakastamaan minua siitä hyvästä, muu joukkue ei tosin välttämättä ole samaa mieltä. Tässäpä nyt pari aamukahvihatusta repäistyä rapsua, joka ei vielä kiusaa joukkuetta! Oliveria ehkä pikkuseisen vain. (; Hassunhauska fakta myös: kun Harry sai Tulisalaman se joutui monien viikkojen tutkimuksen kohteeksi, mutta kun Nimbus 2000 koetti pudottaa sen selittämättömästi selästää ei kirjassa taidettu mainita mitään sen tutkimisesta kirousten varalta, korjasin asian.


11. marraskuuta 1991, maanantai

Tulin hetki sitten McGarmiwan toimistosta. Hän antoi (kuten aina) katsoa ajatusseulastaan, miten peli on edennyt. Se on varsin opettavaista, mutta nyt olen vain pyöristynyt. Harryn temppuileva luuta tosiaan oli viedä huomioni nytkin, mutta tapahtui jotain pahempaakin! Flint teki kuusi maalia sillä aikaa kun joukkueeni oli silmät selällään tuijottamassa aarrettamme. Kuusi! Unohdin ajatella lopputulosta voitonhuumassa, mutta tällaista herppaantumista ei saa tapahtua toiste. Käytävillä kuulin myös Malfoyn pojan vitsailevan etsijäni suutempusta... Epäilemättä he ovat vain kateellisia, mutta kuusi! Harryn luudasta ei löytynyt valmistusvirhettä eli voimme jatkaa harjoittelua mahdollisimman nopeasti. Kuinka minä päästin kuusi maalia sisään? No Harryn vuoksi, tietty, mutta että kuusi!



12. marraskuuta 1991, tiistai

Mäntti Oliver, jätit taas tämän hölmön kirjasi lojumaan minne sattuu. Ne kuusi maalia olivat sinulle kaikella rakkaudella. Et olisi huomannut kahtakymmentäkään, mutta etsijäsi ennätti koettaa nopeaa tukehtumista ettei maahan mätkähtäminen enää tuntuisi niin ikävältä! Meidän joukkue vain on parempi kuin teidän joukkueenne. Luin muuten kappaleen huispauslihaksistani, kappas. Et ole yhtä sokea kentän ulkopuolella kuin maalivanteita vahtiessasi! Jos kerran uskot, että olette mestareita, niin otetaan miehestä mittaa. Miten olisi, huispauskentällä, klo 01:00? – Marcus Flint & Huispauslihakset

Voi vuoripeikon syylät sentään, Flint! Epäilemättä päiväkirjan kirouksen syytä, että juuri Flint löysi tämän. En varmasti suostu typerään leikkiin. Taidan vajota maan alle varmuuden vuoksi... Huispauslihakset...



13. marraskuuta 1991, keskiviikko

Joukkueeni on edelleen voitonhuumassa, vaikka ajatusseulassa vierailun jälkeen olenkin pohtinut peliä jatkuvasti. Meillä on enää kuusi viikkoa aikaa ennen joululomaa harjoitella ja meidän taktiikassamme on vielä hiomisen varaa. Tämä on ollut myös tapani pitää typerät ajatukset poissa. Ei, unohda. En usko, että mikään voisi mennä enää pieleen. Meillä on kaikki mahdollisuudet mestaruuteen. Ongelmista huolimatta saavutettu voitto kauden ensimmäisessä pelissä luihuista vastaan, hyvää treeniaikaa ennen kevätkauden pelejä, vaikka joululomalla pidämmekin lyhyen tauon. Lähden vanhempieni kanssa telttailemaan ja pääsen lentämään vuoristossa, siitä tulee mahtavaa. Sen lisäksi minun joukkueeni on erinomainen niin taitojensa kuin motivaationsakin puolesta. Seuraavat treenit huomenna ennen oppituntien alkua aamuvarhain.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Luin nämä bussissa puhelimella, jolla naputtelen tätä kommenttiakin, ja jos  mä jotain vihaan niin puhelimella kirjoittamista! Jote n syytä surkeaa kirjoitusvirheistä kommenttia siitä.

Mutta hahahahahah saatoin virnuilla ääneen! (Joo joo se on mahdollista :D)  Kyllä tässä nyt Flint on selkeästi iskuaikeissa tai jotain, apua XDD Ja jee harryn luuta tarkastettiin! Hajoilin myös ihan huolella niille maaleille, ja ajatuseulajuttu oli söpö!
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal, kiva että olet tykännyt! Ja aika typottamasti selvisit puhelimesta huolimatta. : D Joo Flint taitaa olla, mutta Oliver ei ainakaan vielä naksahtanut siihen leikkiin mukaan. (;
A/N: Nyt on teemana toilailu ja kiusaan vähän Oliveria kun joululomaa innolla odotetaan. Sori, että näitä ei ole tullut. Kirjoitin kuun alussa 45 raapaletta kolmessa päivässä ja se oli ehkä yliannostus raapaleita! Nyt sain taas kiinni näistä. <3



14. marraskuuta 1991, torstai

Suunnittelemani tehotreenit eivät aivan sujuneet suunnitelmien mukaan. Päätin, että treenaamme ennen oppituntien alkua eli aloittaisimme kuudelta. Puoli joukkuetta nukkui pommiin (eikä varmaan ole vaikea arvata, että joukkoon kuuluivat lyöjäni). Ajattelin, että unikekoja virkistää nopeusharjoitukset, mutta rakas etsijäni nukahti luutansa selkään ja lensi päin Katieta. Epäilen, että hänkin nukkui lennossa. Kumpikin mätkähti maahan ja selvisi onneksi ilman suurempia ruhjeita. Fred ja George saivat niin hysteerisen naurukohtauksen, että itsekin saatoin naurahtaa muutamaan kertaan sille hirnumiselle. (Rehellisesti on kyllä myönnettävä, että se todella oli hulvatonta toilailua joukkueelta.) Harrylla oli ollut viime yönä tähtitietoa. Kirjoitan ylös, että yötuntien jälkeen ei lentämistä aamuvarhain ettei toistu.



16. marraskuuta 1991, lauantai

Joululoman lähestyessä harjoitukset menevät entistä levottomimmiksi. Naurua ja temppuilua on enemmän, mutta hyväntuulisuus tuo myös tehokkuutta. Jos ei oteta lukuun muutamia pieniä virheitä joita tulee korjata, meillä menee todella hyvin. Pitäähän heidän saada huvitella joskus ja on hauskaa seurata sitä peuhaamista. Harry on sulautunut täydellisesti joukkueeseen ja nauraa yhdessä muiden mukana,  vaikka aluksi hieman ujostelikin. Luihuisistakaan ei ole ollut harmia ja minulla on hyvä tunne treeneistä. Päätimme kokeilla aamuharjoituksia huomenna uudelleen. Uskon, että aamutreeni virkistää ja auttaa tehostastamaan oppimista, kun minulla on muutama hauska jippo taskussani. Löysin kirjastosta kirjan Huispaus: Kehdosta hautaan, ja sen kirjoittaja Mahti Luutamieli on ehdottomasti nero.



17. marraskuuta 1991, sunnuntai

Päiväkirja, voit kuvitella miten ilahtunut olin kun kuulin unikekojen äänet jo puoli kuusi pukuhuoneita. Angelinan, Alician ja kaksosten äänet tulivat odottamattomana yllätyksenä. Mutta mitä näinkään! He olivat keksineet valvoa koko yön pelaten pullonpyöritystä pukuhuoneessa että eivät nuku pommiin! Ei ollut Mahti Luutamielestä apua, kun yli puoli joukkuetta oli yliväsynyt, kikatteleva ja muutaman kuplivan juonut! Harry ja Katie olivat sentään nukkuneet, mutta he olivat silti pihalla kuin tontut. Nämä treenit jäivät välistä ja patistin kaikki takaisin sängyn pohjalle. Pidin pienen puhuttelun tälle pullonpyörityskoplalle, jotka eivät saaneet ilakointia loppumaan edes, kun uhkasin erottaa joukkueesta. Rakastavat minua kuulemma valtavasti. Mahdottomia kaikki, minä sanon!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Ähähähähhhähhhähäääää :DD Nauroin niin paljon tälle, että en jaksa yrittää selittää mitään fiksua, joten teen törkeän "pahimman repeilyn aiheuttajat" -lainauslistan. Tästä lähtee:

Lainaus
Ajattelin, että unikekoja virkistää nopeusharjoitukset, mutta rakas etsijäni nukahti luutansa selkään ja lensi päin Katieta.
Ahahhh voi Harrya! <3

Lainaus
Fred ja George saivat niin hysteerisen naurukohtauksen, että itsekin saatoin naurahtaa muutamaan kertaan sille hirnumiselle.
Ohhoh! Oliver naurahti!

Lainaus
Uskon, että aamutreeni virkistää ja auttaa tehostastamaan oppimista, kun minulla on muutama hauska jippo taskussani. Löysin kirjastosta kirjan Huispaus: Kehdosta hautaan, ja sen kirjoittaja Mahti Luutamieli on ehdottomasti nero.
En ehkä edes halua tietää, mitä kaikkea kivaa tuosta kirjasta löytyy XD

Lainaus
Päiväkirja, voit kuvitella miten ilahtunut olin kun kuulin unikekojen äänet jo puoli kuusi pukuhuoneita.
Awww, voin kuvitella Oliverin siellä ihan kasvot loistaen!

Lainaus
Ei ollut Mahti Luutamielestä apua, kun yli puoli joukkuetta oli yliväsynyt, kikatteleva ja muutaman kuplivan juonut!
Oiei XD

Lainaus
Harry ja Katie olivat sentään nukkuneet, mutta he olivat silti pihalla kuin tontut.
Tää nauratti mua jostain syystä ihan älyttömän paljon : DDD

Lainaus
Rakastavat minua kuulemma valtavasti.
Hahah, Oliver ei tunnu arvostavan tätä rakkautta! :D
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal, kiitos jälleen kommentista! Hyvä, että tämä jaksaa naurattaa. :D



19. marraskuuta 1991, tiistai

Luin Luutamielen kirjaa huomatessani jonkun unohtaman kirjanmerkin. Siinä on suorastaan nerokas idea, jota on ehdottomasti kokeiltava joukkueen kanssa! Tämä harjoitus mullistaa treenimme lopullisesti. Kuolonkiepit, jossa pelaajat lentävät toistensa kieppien lävistä muodostaen ketjun. Nerokasta! Miksi en itse keksinyt tätä? Harmillista, että tästä paperinpalasta puuttuu kuva ketjureaktion toteutuksesta, mutta pystyn kyllä tekemään sen itsekin, luulisin. Liimasin löytämäni paperinpalan tähän:


« Viimeksi muokattu: 03.02.2017 16:43:12 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
20. marraskuuta 1991, keskiviikko

Kuolonkiepin joukkueharjoituksessa oli sellainen pieni mutta! Angelina pakotti minut lukemaan koko ohjeistuksen ääneen ja enhän minä huomannut mitään parantajasta aiemmin – ainahan noissa ohjeissa liioitellaan! No kävi niin, että kun ketjuni alkoi Aliciasta, jatkui siitä Katiehen jonka jälkeen tulivat Weasleyt. No se alkoi hyvin ja tarkoitus oli, että hämäystä suorittavat kaksoset liittyvät Harryyn, ja niiden kaikkien kieppien läpi Katie heittää kaadon Angelinalle ja Angelina maaliin. No siinä kävi niin, että kaksoset kolauttivat Katielta tajun kankaalle ja kaato päätyi tipahtamaan kinoksiin. Mitä olen sanonutkaan Vorolle siitä, että huispauskentän tulee olla puhdas? Toisaalta Katie selvisi ilman suurempia vammoja. Sattuuhan näitä, huomenna onnekkaampi uusi yritys!



21. marraskuuta 1991, torstai


Se siitä uudesta yrityksestä: sain kirjaimellisesti Angelinalta korvilleni ja Katie on edelleen sairaalasiivessä, kuulemma kolottaa lonkkaan. Mitään pysyviä vaurioita ei kuitenkaan tullut, mutta päivän treenit on peruttu. Joukkue kävi tervehtimässä Katieta, mutta minun oli pakko keskittyä hetkeksi läkysihini, kun treenejä ei ollut. Ne ovat saattaneet päästä hieman unohtumaan. Pimeyden voimilta suojautumisen koekin on tulossa, ja taas McGarmiwa vannotti, että minun tulisi suhtautua  vakavammin kokeisiin – ajattelematta yhtään huispausmestaruutta! Järjetöntä, mutta oli siinä pointtinsa, että V.I.P.:t ovat jo seuraavalla lukukaudella, keväällä. Toisaalta tahdon ammattilaishuispaajaksi, joten en tarvitse taskuuni kuin muutaman yleishyödyllisen niksin.

Ps. Ajattelin huomenna paneutua muistiinpanoihini muiden joukkueiden menneistä otteluista.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017 16:43:30 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Tää mun päivä ei oikein onnistu, joten sen sijaan, että hakkaisin päätäni näppikseen, päätin tulla viihdyttämään itseäni Oliverin luokse, vaikka en oikeasti ehtisikään ;D Mutta kylläpä piristi!

Tuo muistilappu oli tosi kiva! En olekaan ennen törmännyt tuollaisiin oikeisiin muistilappujen kuviin ficeissä, ja tykkäsin paljon! Tuli ihan eri fiilis. Ja hahah, totta kai tuollaista loistavaa ideaa kannattaa kokeilla koulun joukkueella, juujuu, fiksua.

Lainaus
Sattuuhan näitä
Tää kyllä niin tiivistää koko Oliverin :D <3

Lainaus
minun oli pakko keskittyä hetkeksi läkysihini, kun treenejä ei ollut. Ne ovat saattaneet päästä hieman unohtumaan
Ahahahh voi toista, mites siinä nyt niin on päässyt käymään ;D
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
nominal, hyvä että on ollut hauskaa. :D Kiitos jälleen kommentista! Tuo oli tosiaan hieman erilainen idea, mutta hyvä että toimi!
A/N: Vihdoin jatkoa! Tämän vuoden tavoitteena olisi saada ensimmäinen ja toinen lukuvuosi purkkiin!



22. marraskuuta 1991, torstai

Puuskupuhit pelasivat aika perinteistä peliä, joten en usko, että tarvitsen heistä suurempia muistiinpanoja. Sen sijaan korpinkynnet... Siitä saadaankin hyvä vastus tälle vuodelle! Olisimme voineet olla virkeämpinä luihuista vastaan, koska heilläkin on peli hallussa, vaikka Flint on mäntti. Silti todellinen uhka on tänä vuonna Korpinkynnessä. Heidän joukkueellaan on etevä etsijä ja jahtaajapeli toimii lähes moitteettomaksi. Vasemman laidan suhteen heillä on ongelmia, mutta onneksi minun jahtaajani huolehtivat molemmista puolista ja keskikentästä. Ja lyöjäni päättömällä logiikallaan hallitsevat koko kenttää. En tosin ole vieläkään ihan varma, mikä heidän taktiikkansa on, mutta jatkakoot samaan malliin. Odotan jo jännityksellä, mihin seuraavat treenit meidät vievät – enää ei kuhnailla!
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017 16:42:52 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”