Kirjoittaja Aihe: Hyvä näin | S, Kosto/Varma  (Luettu 1425 kertaa)

Uhkarohkea

  • piilossa
  • ***
  • Viestejä: 141
  • unelmoija
Hyvä näin | S, Kosto/Varma
« : 30.05.2016 07:45:53 »
Nimi: Hyvä näin
Kirjoittaja: Uhkarohkea
Genre: femme, draama
Ikäraja: S
Paritus: Kosto/Varma
Haasteet: Femme10 #5

A/N: Aaaa. Vaikeaa ja ahdistavaa tää tekstien julkaiseminen.

Hyvä näin
Tää oli hyvä näin. Mä oikeasti viihdyin Koston luona. Eihän se sitä tiennyt, mutta olin aatellut kosia sitä. Nyt mä annoin asian olla, ja mietin, pitäisikö mun herättää Kosto sen sijaan, että tuijotin sitä kuin lumoutuneena. Kostolla oli sievillä kasvoillaan hölmö hymy ja sen nännit kuulsi paidan läpi.

Jos me oltais oltu vaan kavereita, se ois häirinnyt mua ja paljon. Kävelin keittiöön ja napsautin kahvinkeittimen päälle. Sitten mä istuskelin pöydän ääressä, odotellen Koston heräämistä. Kuulin sängyn narahduksen tänne asti. Pian Kosto tallusteli keittiöön unisen näköisenä. Se hieroi silmiään ja haukotteli.

"Huomenta", mä hymyilin. Kosto virnisti silmät kiinni, vastaten:"Poltit sitten Juran kamat."
Lause katkesi puolivälissä haukotukseen, suloista.

"Jura pyysi", mä totesin, ja hetkessä Kosto oli valmis tappamaan mut. En taaskaan ollut muistuttanut sitä siitä, että mä puhuin paljon Juran kanssa. Kosto ja mä oltiin kuitenkin seurusteltu niin kauan, ettei se osannut olla mustasukkainen musta. Juran ja mun välit ei siis ollut asioita, joista mä ja Kosto otettiin yhteen. Ei yleensä.

"Oletko sä tosissasi?" Kosto kivahti ja istui pöydän ääreen. Me puhuttiin hetki mielenkiintoisia, onneksi Kosto oli helppo lepyttää. Varsinkin jos se tiesi suuttuvansa turhaan. Loppujen lopuksi Koston oli hyvä olla mun kanssa ja mun sen. Tää oli hyvä näin.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2017 20:47:06 kirjoittanut Uhkarohkea »
[16:38] <@Odo> Uhis hanki samantien koko kerä punasta lankaa ja vedä se sellaseen solmuun et lopulta tajuat sen olevan yliarvostettua!



lasken päiviä järkevään hetkeen

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Hyvä näin | S, Kosto/Varma
« Vastaus #1 : 31.05.2016 14:49:17 »
En oikein pääse yli noista nimistä, jotka voimakkaassa epätavallisuudessaan (varsinkin kun kummallakin nimellä on selkeä kaksoismerkitys arkikielessä) saivat minut pysyttelemään loitolla. Uusi kirjoittaja kuitenkin kiinnostaa aina ja päätin nyt katsoa, että mitä nimien takana on.

Tämä olikin yllättävän arkinen ja suloinen pieni parisuhdepätkä. Naiset vaikuttivat luonnollisilta toistensa seurassa ja vaikka siellä oli vähän kitkaa, tuo mystinen Jura, kenties Varman eksä, niin silti heidän suhteensa vaikutti lujalta. Kai sen pitääkin olla, kun toinen jo pohtii kosivansa. Kielellisesti ja tyylillisesti tämä oli eheä ja sujuvaa tekstiä.

Kivoja eläviä ja tarkentavia yksityiskohtia, esim. Jura ja sen kamat ja ne paidan läpi kuultavat nännit, jotka eivät seurustellessa haittaa, sama se, vaikka kävelisi alasti tai vähän sellaisen fiiliksen sain :D Olisi kiinnostavaa kuulla lisää Jurasta ja naisten suhteen alkuajoista, joihin tässä viitattiin. Oli hyvä, että tässä oli otettu mennyt huomioon. Se toi tähän sellaisen aitouden tunteen, että he ovat oikeita, kokonaisia hahmoja, joilla on oma historiansa ja taustansa.

Hienoa, että uskaltauduit julkaisemaan ja tämän perusteella voit ehdottomasti julkaista lisää. Kiitän tästä pikkuisesta :)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 783
  • Not killing people is really hard.
Vs: Hyvä näin | S, Kosto/Varma
« Vastaus #2 : 09.06.2016 14:32:25 »
Noniin, oonkin katellut tätä jo vähän aikaa, mutta en vaan oo saanut aikaiseksi lukea saati sitten kommentoida. Mutta jos nyt, kun itse pyysin kommentoitavaa ja tämän linkkasit! Kieltämättä täytyy vähän komppailla Sokerisiipeä, että nuo nimet vähän piti mua loitolla jonkun aikaa, kun en oikein osannut suhtautua niihin. Juurikin siksi, kun niillä on ihan oikeakin merkitys eikä niitä tällä tavalla käytetä normaaleina niminä! Tuntui tosi oudolta, että jossain tekstissä on tuollaiset ihan tavallisina niminä.

Tää oli oikein mielenkiintoinen ja mukava teksti, vaikka jäikin tällaiseksi yksittäiseksi ja vähän selittämättömäksi pätkäksi näiden naisten elämästä. Ehkä jotain taustatietoa tässä olisi jäänyt kaipaamaan, koska tämän luettuani olo tuntui lopulta tosi orvolta ja sellaiselta, että käteen jäi vain kysymyksiä. Kuka ihme on Jura? Miten Juran kamojen polttaminen liittyy Varmaan ja Kostoon? Mitä Varmalla ja Juralla on joskus ollut? Ja entä miksi Kostoa pitäisi muistuttaa siitä, että Varma puhuu paljon Juran kanssa? Niin paljon avoimia kysymyksiä, joihin tässä jäi kaipaamaan vastauksia! Mutta toisaalta pidin myös siitä, kuinka tässä nimenomaan jätettiin osa avoimeksi, niin, että lukijan itsensä päätettäväksi jää nuo tekstin aukot.

Minäkin kannustan julkaisemaan lisää, koska tää oli oikein hyvä! Hyvä että uskalsit ensimmäisen tekstin julkaista, ja olisi kiva, jos joskus saataisiin Kostosta ja Varmasta kuulla jotain lisääkin :)
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Hyvä näin | S, Kosto/Varma
« Vastaus #3 : 20.06.2016 20:51:26 »
Ja toinen kampanjakommentti tässä! : )

Nyt sitten tää sama hahmo oli vähän vanhempi? Jännä tietää, että se päätyi sitten kuitenkin tuon Varman kanssa yhteen.

Tääkin oli tosi helppolukuista ja sujuvaa tekstiä, ihanan raikasta luettavaa. Ja tosi herkkää myös. Jäin vähän miettiin tuota "Poltit sitten Juran kamat", koska siis, mitkä kamat? Jotain huumeita? Ei hyvä päivä... Ei kai se olisi noin nopeasti sivuutettavissa, vai olisiko? Eli juu, kysymyksiä herättävä tämä ainakin oli, mut eipä näin lyhyessä oikein voikaan niin paljon selittää auki.

Jälleen mä näin tän tilanteen hyvin selkeänä mielessäni. Arkinen aamuherääminen, vakaa parisuhde, pieni pala hempeyttäkin mukana. Sä osaat kirjottaa tosi kivasti, näitä molempia sun pikku tekstejäsi oli oikein kiva lukea. Ja siis... yleensä mä vähän karsastan näin lyhyitä, koska jotenkin musta tuntuu, ettei niissä ois mitään järkee, kun ei niihin mitään isompaa mahdu. Mut sä oot saanu nää lyhyetkin pätkät toimimaan yksittäisinä arjen palasina, mikä on oikeesti hirveen hieno juttu!  Tää ehkä herätti hirveenä kysymyksiä, mut sittenpähän on jotain pohdittavaa. Ja ehkä julkaiset näistä hahmoista lisääkin joskus, josko sitten avautuisi enemmän?

Kiitos tästä! : )