Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran: Ekaluokkalainen | Regina/Emma | S  (Luettu 1410 kertaa)

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Author: Kristen
Rating: S
Fandom: Olipa kerran eli Once Upon a Time
Word count: 534
Pairing: Regina/Emma
Genre: fluffy, AU (ei taikaa ja Regina ja Emma ovat olleet pari Henryn syntymästä lähtien)

A/N: Hyvää syntymäpäivää, Alice Katarina! Toivottavasti Swan Queen -fluffy on sulle mieluisaa. :D Osallistuu lisäksi Femme10-haasteeseen.




Ekaluokkalainen

Sinä päivänä Emma heräsi herätyskellon soittoon. Se ei eronnut muista päivistä millään tavalla, sillä vanha punainen kello herätti hänet joka aamu. Tämä päivä oli silti erityinen, sillä Henry aloittaisi koulun. Poika oli odottanut koulun aloitusta kuin kuuta nousevaa, ja Emma oli oikeastaan tyytyväinen siitä, että hartaasti odotettu päivä oli viimein saapunut. Vaikka Henry oli suurimman osan aikaa todella suloinen kysymyksineen, ei Emma olisi välttämättä jaksanut jatkuvaa “Millaista koulussa on? Mitä jos minä en pidä opettajasta? Saako siellä pelata jalkapalloa?” kysymystulvaa enää kauempaa.

“Emma?” Ovelta kuului koputus, jota seurasi kärsimätön ääni. “Emma, oletko sinä hereillä?”

“Mmmmnghhh”, Emma mutisi venytellessään. Vastaus ei selvästi miellyttänyt, sillä Regina veti oven auki ja katsoi Emmaa tyytymätön ilme kasvoillaan.

“Emma! Meidän täytyy lähteä puolen tunnin kuluttua, ja sinä olet edelleen sängyssä!”

“Mitä sitten?”

“Mitä sitten? Minä olen suunnitellut meille aikataulun, ja sen aikataulun mukaan myös sinä osallistut Henryn aamuun”, Regina sanoi tiukasti.

“Joo, okei, rauhoitu vähän”, Emma sanoi haroen hiuksiaan väsyneesti, “en tajunnutkaan, että myös minä aloitan ala-asteen tänään.”

“Käytöksesi perusteella en yhtään epäilisi. Meidän poikamme odottaa meitä alakerrassa, joten ole niin ystävällinen ja selviydy sinne ajoissa,” Regina tuhahti hymyillen.

“Anna pusu ensin.”

“Sietämätöntä, kerta kaikkiaan sietämätöntä”, Regina mutisi kumartuessaan painamaan pienen suukon Emman poskelle. Emma ei kuitenkaan tyytynyt siihen, vaan käänsi päätään ja antoi Reginalle kunnon suudelman suoraan huulille.

“Viisi minuuttia, neiti Swan”, Regina totesi vetäytyessään pois Emman luota.

“Rouva Swan teille, rouva Mills!” Emma huusi Reginan perään, muttei saanut vastaukseksi mitään muuta kuin hädin tuskin kuultavan hymähdyksen.

***

Loppujen lopuksi Emma ei ehtinyt edes syödä aamiaista. Hän kyllä selviytyi alakertaan Reginan antamassa viidessä minuutissa, mutta suunnistaessaan muropaketin luo hän kohtasi Henryn. Henryn, joka hymyili leveästi silmät tuikkien innostuksesta.

“Äiti! Katso! Batman-reppu!” Henry huudahti nähdessään Emman. Emma virnisti pojalle ja päästi asiaan kuuluvan ihailevan äänen.
“Vau! Se on kyllä hieno!” Henryllä oli ollut hieman vaikeuksia valita ensimmäistä koulureppuaan. Viimeinen valinta oli ollut Batman- ja Spiderman-reppujen välillä, ja kun Henry ei ollut osannut päättää kummasta piti enemmän, oli Regina ostanut kummatkin reput. Ilmeisesti Henry oli päätynyt valitsemaan Batman-repun. Emma oli salaa tyytyväinen pojan valinnasta. Hänkin olisi valinnut Batman-repun.

“Emma, nyt ei ole aikaa syödä muroja”, Regina ilmoitti tullessaan keittiöön, “meidän täytyy lähteä. Henryn täytyy olla koululla yhdeksältä, ja kello on jo puoli.”

“Täytyykö meidän lähteä niin aikaisin? Koululle ajaa viisi minuuttia”, Emma kysyi pöllämystyneenä.

“En halua, että Henry on myöhässä ensimmäisenä päivänä.”

“Mutta-”

“Emma”, Regina huokaisi, “sinä ehdit syödä muroja myöhemmin. Henryllä on vain yksi ensimmäinen koulupäivä.” Emma oli jo aloittamassa vastalauseensa, mutta hän sulki suunsa tajutessaan, ettei pystyisi kiertämään Reginan aukotonta logiikkaa. Vaikka Regina saattoi joskus olla rasittavan tiukka aikataulujensa ja rajoitustensa kanssa, oli selvää, että hän halusi parasta Henrylle. Regina oli oikeassa - hän voisi syödä muroja myöhemminkin. Nyt heidän pitäisi vain saattaa heidän lapsensa kouluun ajoissa.

***

Kello soi alkavan tunnin merkiksi. Pihalla seisoo muutamia ensiluokkalaisten vanhempia, Regina ja Emma heidän joukossaan.

“Emma?”

“Niin?”

“Muistiko Henry ottaa penaalinsa mukaan?”

“En tiedä. Varmaan.”

“Pitäisikö minun käydä katsomassa?”

“Ei.”

“Mitä jos hänellä ei ole kirjoitusvälineitä?”

“Sitten joku lainaa niitä hänelle. No big deal.”

“Mutta-”

“Rauhoitu. Mennään ostamaan jäätelöä Henrylle.”

“Jäätelöä? Maanantaina?”

“Teitä lainatakseni, rouva Mills, Henryllä on vain yksi ensimmäinen koulupäivä. Hän ansaisee vähän jäätelöä.”

“No, jos kerran sanot niin.”

“Enkä minä sitä paitsi saanut muroja. Minäkin ansaitsen jäätelöä.”



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Olipa kerran: Ekaluokkalainen | Regina/Emma | S
« Vastaus #1 : 31.05.2016 10:27:22 »
Oon hävettävän myöhässä kiittämässä ihanasta lahjastani, mutta joka tapauksessa kiitos aivan kamalasti! Swan Queen -fluffy todellakin oli mieluista.

Olit onnistunut tosi hyvin saamaan hahmojen luonteet tekstiin, vaikka se oli AU. Rakastin Emman ja Reginan rouvittelua, se sopi niin hyvin molempien hahmojen suuhun. Ja tykkäsin myös dialogipainotteisuudesta, koska siitä huolimatta (tai ehkä juuri sen takia) hahmot tuntuivat aivan itseltään ja erottuivat hyvin toisistaan. Ja pikku-Henry oli ihana. Olen jo jotenkin tottunut Henryyn niin "isona", mutta silti se oli aivan selvästi Henry.

Olin niin iloisesti yllättänyt, kun synttäri-iltana aloin näitä lahjaficcejä lukemaan, etten edes osaa kiittää tarpeeksi. Tämä oli todella suloinen pätkä!
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.