Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Mennyttä ei voi muuttaa, S, yksipuolinen Dwalin/Dís  (Luettu 2187 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Mennyttä ei voi muuttaa
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Pairing: yksipuolinen Dwalin/Dís
Beta: Evelix
Genre: angst pienellä fluffy-silauksella kenties
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Dwalin palaa takaisin retkeltään vain seuratakseen vierestä toisten onnea.
Challenges: Rare10 #2 (Dwalin/Dís) & Kirjoita ja kommentoi (Hobitti-rare)
A/N: Vilna heitti ylläripylläri IRC:issä ilmoille kauhean kasan parituksia, joista tämä oli yksi. Löysin myös tällaisen sarjakuvan tässä jokin aika sitten, joten tämä vetää inspiraationsa tuosta, vaikkei välttämättä vastaakaan tuota aivan sataprosenttisesti. Tässä on vuosi 2867, eli Fíli on 8 ja Kíli 3. Tämä on omistettu Vilnalle synttärilahjaksi! <3 (Kiitokset myös näistä kolmestatoista eri Dwalin-rareparituksesta, kirjoitan näitä varmaan vielä vuodenkin päästä! xD Eheh, sori muuten angstisesta lahjasta, ehkä mä vielä joku päivä osaan kirjoittaa Dwalin-fluffya sen yhden Dworin seuraksi... :’D)



Mennyttä ei voi muuttaa

Dwalin käveli yksin kohti kääpiöiden Sinivuorten luolaston sisäänkäyntiä palattuaan partiointiretkeltään, kun hän kuuli pienten lasten pitämää meteliä edestään. Hän katsoi eteenpäin ja huomasi Dísin kävelevän ulos luolastosta kahden pienen pojan juoksennellessa jaloissaan. Kíli muistutti niin paljon äitiään nuorena, että Dwaliniin sattui, koska pieni poika muistutti häntä kaikesta siitä, mitä olisi voinut olla. Fíli puolestaan oli aivan ilmetty isänsä vaaleita hiuksiaan myöten. Óttaria ei sillä hetkellä näkynyt kuitenkaan mailla eikä halmeilla, joten Dwalin päätti mennä tervehtimään Dísiä, koska hän ei ollut nähnyt kääpiönaista muutamaan kuukauteen.

”Leikitäänkö hippaa?” Dwalin kuuli Kílin kysyvän isoveljeltään, joka ei vastannut mitään, lähti vain juoksemaan muitta mutkitta karkuun nuoremmalta. Kääpiösoturi seurasi kauempaa kahden lapsukaisen kilpajuoksua tehdessään hidasta matkaansa kohti Dísiä, joka seurasi silmä tarkkana poikiensa vipellystä.
”Sainpas sinut!” Kíli karjaisi nauraen Fílin sotkeuduttua hetkellisesti jalkoihinsa. Dwalin hymyili katsoessaan nuorten leikkejä, mutta pysähtyi kuin seinään kuullessaan tutun miehen äänen toisesta suunnasta.

”Ikävöin matkallani sinua ja lapsia, ghivashel”, Óttar sanoi päästyään viimein Dísin luokse. Dwalin nojasi sillä hetkellä erääseen lähellä olevaan seinään, koska hän ei halunnut nähdä rakastunutta kaksikkoa. Hän kääntyi kuitenkin katsomaan heitä kuullessan Kílin kailottavan isälleen jotain syliin pääsemisestä. Mutta välittömästi katsottuaan perheen suuntaan soturi katui tekoaan, koska Óttar painoi otsansa kiinni Dísin otsaan rakastavasti.

Dwalinin kurkkua kuristi hänen katsoessaan tuota kaksikkoa, koska hän olisi ollut voinut olla Óttarin tilalla; hän oli myöhästynyt vain vähän. Jos hän olisi vain ehtinyt pyytää Dísin kättä omakseen aiemmin, hänen ei olisi ikinä tarvinnut seurata vierestä toisten onnea. Nyt oli kuitenkin aivan liian myöhäistä ajatella sellaisia, koska mennyttä ei voinut muuttaa.



A/N2: ghivashel on khuzdulia ja tarkoittaa aarteiden aarretta.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015 23:43:37 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Tunnelmasta toiseen. Tämä pätkä taasen oli tosi surumielinen, kun Dwalin joutui katsomaan sivusta toisten perheonnea ja vielä sellaisen perheonnea, josta hän itse olisi ollut kiinnostunut.  :'( Tuli ankea olo lukiessa ja kävi kovasti sääliksi Dwalinia.

//Hah, mä haluan lukea supersokerisen Dwalin/Dísin!!
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015 22:15:54 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Karvalakkirakastaja: Todellakin tunnelmasta toiseen. Itsellänikin tuli sääli Dwalinia tätä kirjoittaessa, mutten vain jotenkin osannut kirjoittaa tästä onnellista. Ehkä vielä joku päivä kirjoitan super-sokerisen Dwalin/Dísin korvaamaan tämän. Kiitoksia kommentistasi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

päivänkukka

  • Vieras
Dwalin/Thorinin jälkeen vähän lisää angstia, woo! Sydämeni vähäsen itkee, mutta hyvällä tavalla. Koska hobittificit on aina jees & mikä tahansa missä on Dís, ei voi mennä vikaan.

Tykkään tässäkin ficissä tunnelmasta, jonka oot saanut aikaan. Just "ihanan" haikea, ja toi Dwalinin pohdinta Fílin ja Kílin ulkonäöstä & kaikesta siitä mitä olisi voinut olla, oli kyllä koskettavaa & hyvä veto tässä tekstissä.

Diggailin kanssa tuosta Óttarin nimestä, saanko udella että mistä oot sen keksinyt? Itse kun oon niin jumittunut siihen Víliin, että on oikeastaan ihan piristävää nähdä muitakin nimiä käytössä.

Mutta joo, ei mulla taaskaan mitään sen kummempaa sanottavaa. Kiitän sydämeni särkemisestä & jos joskus kirjoitat Dwalin fluffya, niin olen kyllä lukemassa.  :D

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
päivänkukka: Olen liian jumissa angstin kirjoittamisen kanssa, etenkin näissä Hobiteissani. :'D Dís on kuitenkin niin täydellinen hahmo, että hänestä on pakko saada aina välillä kirjoittaa! Fíli ja Kíli on myös sellaisia, jotka tulee tungettua lähes joka paikkaan, pitäisi ehkä opetella siitäkin pikkuhiljaa ulos. :'D Kiva kuitenkin, että tunnelma ja muu toimi tässä. Tuon Óttarin nimen olen bongannut täältä samoin kuin ne miljoonat muutkin omien kääpiöideni nimet (naisille oma sivunsa), joten kiva, että pidit siitä. Pahoittelen sydämen särkemisestä, mutta kiitän silti kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 158
  • © Auro
;_____;

Syytän jäätävää väsymystä siitä, että kun avasin äsken uudemman kerran tuon sarjakuvan, meinasin tirauttaa pari Dwalin feels -kyyneltä. Dwalin... voi eiiii. Tuntuu ihan pahalta lukea tätä, kun niin kuin oon sanonut satakolkyttuhatta kertaa niin Dwalin on mun lempparikääpiö aina ja ikuisesti. Dwalin ansaitsee onnea. Dwalin ansaitsee kaiken. ;__;

En tiedä, tavallaan oon ihan aaws, koska Dís ja Ottar vaikuttaa söpöiltä yhdessä, mutta oon ihan torn apart, koska Dwalin-angst. Tässä olisi elementtejä vaikka mihin, pidempään ficciin ja kaikkeen! En tosin oo hirveä kolmiodraamojen ystävä (oon saanut niistä niiiiiiiiin tarpeekseni), mutta oisin kyllä voinut lukea muutamatuhatta sanaa Dwalin angstia ja character studya ja vaikka mitä haikailua Dísin perään. Kili ja Fili on söpöjä niin kuin aina ja ah, tykkään tästä tosi paljon, enkä kykene nyt millään olemaan asiallinen nähtävästi. Sori.

Joo, okei. Tää oli kyllä ihana synttärilahja, kiitos, sinäkin oot ihana. ♥ Lisää Dwalinia!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vilna: Mä tirauttelen sille melkein kyyneliä vasta heränneenäkin, että tota, joo moi... Dwalin ansaitsee kyllä paljon parempaa kohtelua kuin hän tässä sai, mutta korvasin sen kyllä sitten omasta mielestäni ihan kiitettävästi eräässä toisessa ficcissä. Dís ja Óttar on kyllä varsin suloisia, mutta kärsin valtavasti, kun kirjoitin tätä, ja jouduin kirjoittamaan Dwalinin ruikuttamaan rannalle niin sanotusti, mutta kenties kehittelen jatkossa jotain onnellisempaa herran varalle. Fíli ja Kíli on kyllä söpöjä aina ja ikuisesti! :D Kiitoksia kommentista ihana! ♥ (P.S. Dwalinia tulee kyllä lisää! ;))

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid