Kirjoittaja Aihe: Once upon a December S, songfic, oneshot  (Luettu 4988 kertaa)

Arende

  • ***
  • Viestejä: 56
  • Shopaholic
Once upon a December S, songfic, oneshot
« : 17.03.2008 22:35:19 »
Title: Once upon a December
Author: Arende
Beta: Kahvilarotta
Genre: Angst
Rating: S
Disclaimer: Maailma ja hahmot ovat Rowlingin, minä vain lainaan vähän. Biisikään ei ole omani, vaan Anastasia-piirretystä.  

A/N: Sijoittuu aikaan ennen Tylypahkaa.

~*~*~*~*~*~

Lumihiutaleet putoilivat hiljalleen ikkunoiden takana. Takassa paloi lämmin tuli ja tunnelma oli kodikas. Tai olisi ollut, jos Harry olisi voinut siitä nauttia.

Oli jouluaatto, aurinko oli painumassa jo mailleen ja Dudley istui joulukuusen juurella heiluttelemassa ja tökkimässä paketteja. Harry istui apeana ikkunalaudalla ja katseli ulos pimenevään iltaan. Hän vihasi joulua. Joka vuosi Dudley sai aina vain enemmän lahjoja, ja hän ei saanut yhtäkään. Se jo itsessään oli masentavaa, mutta ennen kaikkea joulu oli perhejuhla. Eikä Harrylla ollut perhettä. Joka vuosi hän istui ikkunalaudalla ja katseli naapureiden vetäytyvän sisälle taloihinsa yhdessä perheidensä kanssa ja juhlivan yhdessä. Eikä Harrylla ollut ketään kenen kanssa juhlia. Dursleyt olisivat nauraneet, jos hän olisi edes kysynyt saisiko istua heidän kanssaan joulupöytään.

Aina jouluisin hän toivoi vanhempiensa yhä olevan elossa.

Dancing bears,
Painted wings,
Things I almost remember,
And a song someone sings
Once upon a December.


Harry ei muistanut vanhempiaan. Ja miksi olisi muistanutkaan? Hänhän oli ollut vain vuoden vanha heidän kuollessaan. Silti toisinaan, etenkin näin jouluisin, Harryn pinnistäessä muistiaan äärimmilleen, hän pystyi muistamaan hetkiä, tunteita.

Someone holds me safe and warm.
Horses prance through a silver storm.
Figures dancing gracefully
Across my memory.


Harry painoi otsansa vasten kylmää lasia. Kuvat isästä ja äidistä hymyilemässä hänelle piinasivat hänen mieltään. Harry ei tiennyt olivatko kuvat todellisia muistoja, vai vain hänen kuvitelmiaan. Eihän hän tiennyt, miltä hänen vanhempansa olivat näyttäneet. Koko talossa kun ei ollut ainuttakaan kuvaa heistä.

Far away, long ago,
Glowing dim as an ember,
Things my heart
Used to know,
Things it yearns to remember.


Harry tunsi yksinäisen kyyneleen valuvan poskeaan pitkin ja pyyhkäisi sen äkkiä kämmenselällään, ennen kuin Dudley huomaisi sen. Tosin Dudley tuskin olisi huomannut lentävää elefanttiakaan, niin keskittynyt tuo oli pakettien ihasteluun. Harry loi vihaisen katseen lasista kuvastuvaan kuvajaiseensa. Oli kerrassaan typerää surra jotain, mitä ei ollut koskaan tuntenut. Kerrassaan typerää.

”Poika!” Vernon-sedän ääni havahdutti Harryn mietteistään.
”Meille tulee kohta vieraita”, Vernon-setä sanoi ja osoitti olohuoneen ovea. ”Sinua ei kaivata täällä.”
Harry nousi ikkunalaudalta ja laahusti omaan portaiden alla olevaan komeroonsa. Komeron ovi rämähti kiinni hänen perässään.
”Eikä ääntäkään!” Petunia-täti sihahti oven läpi.
Harry istuutui matalalle vuoteelleen ja tuijotti pimeässä eteensä. Täällä hän viettäisi joulunsa. Ilman lahjoja. Ilman ruokaa. Yksin.

And a song
Someone sings
Once upon a December
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 19:01:55 kirjoittanut zilah »
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

story^

  • Lattiaeläin
  • ***
  • Viestejä: 372
  • Billion dollar baby
Vs: Once upon a December
« Vastaus #1 : 18.03.2008 15:28:22 »
Olipa murheellinen ja herkkä ficci! <3 Harryn synkät ja surulliset ajatukset kuvastavat hyvin menetyksen tunnetta ja se, ettei hän kyllä kunnolla muistakaan vanhempiaan vain lisää ahdistusta ja tyytymättömyyttä hänen sisällään.
"Tosin Dudley tuskin olisi huomannut lentävää elefanttiakaan, niin keskittynyt tuo oli pakettien ihasteluun." <-- Tuo kohta huvitti, se vain oli jotenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin dudleymaista!  ;D
Ihana ficci oli joka tapauksessa, erityisesti lopetus, jossa Vernon ja Petunia käskevät Harryn pois jätti tyhjän ja myötätuntuisen olon Harryn puolesta.  :'(
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing


ava by puolipro

Arende

  • ***
  • Viestejä: 56
  • Shopaholic
Vs: Once upon a December
« Vastaus #2 : 18.03.2008 19:52:44 »
story^: Kiitos kommentista :> Harryn angstausta on niin helppo kirjoittaa, sillä kun on niin monia syitä angstata.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Blacuid

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Once upon a December
« Vastaus #3 : 19.03.2008 21:21:23 »
Vähän jotain kommenttia mesessä jo annoinkin...

Mut tosiaan kun miettii tota mitä edelliseen viestiinkin kirjotit, että Harrylla on niin monia syitä angstata, niin oikeastaan oon lukeny hyvin hyvin vähän ficcejä missä pääpaino angstissa ois vanhempien puute. On tavallaan ihan virkistävääkin lukee jotain nuoremmasta Harrysta, jonka harteilla ei oo vielä koko velhomaailman kohtalo, vaan se pystyy angstissaan keskittymään näennäisesti vähemmän vakaviin asioihin, niin kamalalta kun se noin kuulostaakin sanoa...
What kind of situation? Fire? Flood? Volcano? Cause I’m not really dressed for a volcano. - Grey's Anatomy

Immanuel.

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Once upon a December
« Vastaus #4 : 25.03.2008 19:47:33 »
Ihanasti kirjotettu! Oot hyvin kuvaillu  ;) Mä en oo vielä lukenu täältä kovin paljoa tarinoita, enkä myöskään vielä muita, missä Harryn nuoruutta olisi kuvailtu, mutta tykkäsin ihan tosi paljon!
Better without you <\3

Adele

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Once upon a December
« Vastaus #5 : 25.03.2008 20:17:53 »
Oi, tosi ihana ficci. Tykkäsin paljon. Alkoi tuntumaan tosi pahalta Harryn puolesta, olisi aivan kamalaa viettää joulu tuolla tavalla yksin ja hyljättynä. Olit kuvannut hyvin Harryn tunteet, pystyin täysin samaistumaan niihin.
Henkilöt olivat kaikki mielestäni hyvin onnistuneita. Aitoja. Sellaisia kuin kirjoissakin.
Minusta tunnelma ficissä on hyvä. Sellainen haikean surullinen. Kappale sopi muuten todella hyvin tähän ficciin! Olen aina tykännyt kyseisestä kappaleesta ja se todella sopi tähän.
Teksti oli sujuvaa ja sitä oli ihana lukea. Jäipä haikea tunnelma itselle  :-\
Mutta tykkäsin siis paljon!
I wanna run but only far enough to make you miss me.

Arende

  • ***
  • Viestejä: 56
  • Shopaholic
Vs: Once upon a December
« Vastaus #6 : 25.03.2008 20:30:56 »
Blacuid: Juu, kiitos kommentista :> Vaikka sen sinusta saikin vain pitkäjänteisellä jankuttamisella...

Immanuel: Jep jep, mäkään en oo törmänny Harryn nuoruudesta kertoviin ficceihin, siksipä päätinkin itse kirjoittaa sellaisen :>

Adele: Kiitos :> Minäkin tykkään tuosta biisistä oikein paljon, kuten myös Anastasia-elokuvasta.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Once upon a December
« Vastaus #7 : 03.12.2009 16:02:55 »
Harry-parka. Käy niin kovin paljon sääliks, jotenkin mä pystyn tajuaan että kuinka pahalta tuntuu kun ei kuulu joukkoon. Kun ei ees halua kuulua.
Todella hienosti kirjotettu (:

~teinirinsessa
« Viimeksi muokattu: 03.12.2009 16:22:31 kirjoittanut teinirinsessa »



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Arende

  • ***
  • Viestejä: 56
  • Shopaholic
Vs: Once upon a December
« Vastaus #8 : 02.01.2010 01:40:21 »
teinirinsessa: Kiitos kovasti kommentistasi :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain