Kirjoittaja Aihe: Ei haukku haavaa tee (S) Millicent Bulstrode/Remus Lupin  (Luettu 3487 kertaa)

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Ficin nimi: Ei haukku haavaa tee
Kirjoittaja: Mariaxoxo
Genre: angst, romance
Ikäraja: S
Paritus: Millicent Bulstrode/Remus Lupin
Haasteet:
KOP-haaste parituksella Millicent Bulstrode/Remus Lupin
Genrehaaste genrellä romance

A/N: Tämä ficci on tuottanut mulle rutkasti päänvaivaa. Jonkinlainen ideantynkä mulla on päässä ollut jo jonkin aikaa, mutta oon aina viivyttänyt tän aloittamista. Ja ylipäätään koko ficin kirjottaminen oli todella vaikeaa. Millicentistä on hahmona kerrottu melko vähän, joten suurin osa noista tiedoista yms. on ihan puhtaasti vaan mun ite keksimiä. Remuksestakaan en ole ikinä vielä kirjoittanut... Oon kuitenki niin ylpeä itestäni, kun sain edes jonkinlaisen ficin tästä kokoon, hah. Kommentteja toki toivon kovasti!:)
PS. Judy ja Lillith on mun ite keksimiä hahmoja, jotka on samanikäsiä Pansyn ja Millicentin kanssa
.

Ei se päivä ollut oikeastaan yhtään sen erikoisempi kuin muutkaan päivät. Ja silti, juuri se päivä muutti kaiken. Millicent oli kuunnellut muiden ilkeyksiä koko elämänsä. Hänellä kyllä oli kavereita, tai ainakin hän kuului kaveriporukkaan, mutta samalla juuri nämä kaverit laukoivat jatkuvasti ilkeitä huomautuksia. Millicent oli oppinut kestämään ne ja näyttämään ulospäin täysin tyyneltä, vaikka häneen sattuikin. Joskus kuitenkin tulee seinä vastaan, jokin on se jäävuoren huippu ja juuri niin kävi tuona päivänä.

” Minä aion tilata tämän puvun! Se korostaa silmieni väriä ja sopii hienosti myös Dracon juhla-asun kanssa”, Pansy ilmoitti kovaan ääneen ja esitteli kaikille lähellä oleville kuvaa kalliista ja upeasta mekosta. Judy ja Lillith nyökkäilivät ja huokailivat haltioissaan sekä esittelivät omien mekkojensa kuvia. ”Mitä sinä aiot laittaa, Millicent?” Pansy kysäisi äänessään halveksiva sävy. Millicent kohautti arasti olkapäitään. Hänkin kyllä selasi yhtä juhlapukukuvastoa, mutta mikään asuista tuskin näyttäisi edes siedettävältä hänen päällään ja Pansykin varmasti tiesi sen vallan hyvin. ” Sinun pitäisi tilata pukusi tänään, että se ehtii ajoissa, Mill”, Pansy tokaisi ärtyneenä ja sieppasi lehden Millicentin kädestä. ”Anna niin minä etsin sinulle asun!” Pansy ilmoitti virnistäen. Hän alkoi selailla lehteä. Jonkin ajan kuluttua Pansy huokaisi turhautuneena. ”Eihän täältä edes löydy sinun kokoasi! Mikään ei ole läheskään tarpeeksi suuri. Tarvitset varmaan jonkun teltan”, Pansy totesi ivallisesti naurahtaen. Judy ja Lillith yhtyivät nauruun. ” Ihme, että edes sait parin. Pansyn piti suorastaan anella, että Crabbe suostuisi pariksesi” , Lillith lisäsi.

Millicent ei ollut jaksanut kuunnella enempää. Hän oli mutissut menevänsä vessaan ja häipynyt sitten mahdollisimman nopeasti oleskeluhuoneesta. Sen jälkeen hän oli piilotellut Murjottavan Myrtin vessassa vähintään muutaman tunnin. Ainakaan ei ollut vaaraa, että vessaan eksyisi joku. Toki täytyi kestää Myrtin läsnäoloa, mutta se oli pientä verrattuna Pansyyn. Pansyyn, joka oli yksi hänen parhaista ystävistään.

Pansy oli aina ollut kaveriporukan kuningatar, tavoitellut valtaa. Pansyn oli onnistunut kietoa jopa Draco pikkusormensa ympärille ja haalimaan koko ajan lisää valtaa. Ja Pansy tarvitsi jonkun, jota pilkata, todistaa sillä tavoin oma paremmuutensa. Millicent oli siihen tarkoitukseen sopiva: ylipainoinen, aavistuksen poikamainen eikä mitenkään kaunis. Asiaa ei muuttanut se, että hän ja Pansy olivat olleet kavereita lapsista saakka. Sillä ei ollut Pansylle enää väliä. Pansy välitti vain itsestään eikä välittänyt, vaikka matkalla valtaan tallasikin Millicentin viimeiset itsetunnon rippeet.

” Syötkö sinä todella noin paljon?” ”Aiotko lähteä tuon näköisenä?” ” Sinä ja Crabbe olisitte loistava pari, kumpikaan ei ole kovin älykäs ja näytättekin samalta!” ”Etkö sinä edes näin yksinkertaista asiaa tajua?” ”Kuinka isoja vaatteita oikein käytät?”

Pansylta löytyi joka väliin sopiva ivallinen kommentti. Hän laukoi niitä pitkin päivää, höystäen aina sanojensa vaikutusta ivallisella naurulla. Ja kerta kerralta Millicentin itsetunto mureni enemmän ja enemmän. Hän kuitenkin vain hymyili aina Pansylle eikä ikinä sanonut mitään, ettei Pansy vain saisi lisää vettä myllyyn.

Millicent alkoi kuitenkin olla yksinkertaisesti väsynyt siihen, että häntä aina haukuttiin ja ivattiin, teki hän mitä tahansa. Hän ei näyttänyt sellaiselta tytöltä, joka itkee vessaan lukittautuneena, kaikkea muuta. Juuri niin Millicent kuitenkin teki. Nyyhkytti tyttöjen vessassa. Hän oli niin kyllästynyt kaikkeen.

Hän oli kyllästynyt olemaan lihava ja ruma. Hän oli kyllästynyt siihen, että häntä verrattiin poikiin. Hän oli kyllästynyt olemaan huono koulussa. Hän oli kyllästynyt olemaan se, joka teki aina kaikki kauheimmat työt. Hän oli kyllästynyt olemaan muiden pompoteltavana.

”Pansy, millaisista tytöistä pojat tykkäävät?” Millicent oli kysynyt arasti heidän ollessaan 12-vuotiaita ja luettuaan yhdessä ”Me Noidat”-lehden artikkelia parisuhteista. Pansy oli miettinyt hetken. ” Kauniista ja älykkäistä. Oikeastaan sellaisista, jotka ovat sinun täydellinen vastakohtasi.” Oli kuulunut vastaus. ” Tykkäävätkö kaikki pojat vain sellaisista tytöistä?” Millicent oli vielä kysynyt, tarkoittaen kysymyksellään voisiko kukaan ikinä pitää hänestä. Pansy oli myös arvannut kysymyksen todellisen tarkoituksen. ” Pääosin. Ainakin kaikki tavoittelemisen arvoiset pojat. Ehkä joku vähän rumempi joskus kiinnostuu sinusta”, Pansy, joka oli jo silloin ollut todella kaunis, oli todennut vastaukseksi.

Siitä lähtien Millicent oli inhonnut omaa ulkonäköään ja ajatellut, ettei kukaan voisi koskaan välittää hänestä. Hän oli siihen liian ruma, lihava ja tyhmä. Kukaan ei pitäisi hänen kaltaisistaan tytöistä, aivan niin kuin Pansy oli sanonut. Ja vuosien varrella Millicent oli vain saanut vahvistusta näille ajatuksilleen.

Millicent oli 11-vuotiaana ihastunut Blaiseen. Totta kai Pansy oli saanut kuulla asiasta ja ilkkunut siitä Millicentille jatkuvasti sekä kertonut myöskin Blaiselle, jolloin asiasta oli tullut porukan yleinen vitsinaihe. Sen jälkeen Millicent oli vältellyt parhaansa mukaan kaikkea ihastumiseen liittyviä asioita.

***
Millicent oli nyyhkyttänyt ja kerrannut mielessään surkeaa elämäänsä jo usean tunnin ajan, kunnes hän äkkiä kuuli jonkun astuvan sisään vessaan. Millicent yritti olla niin hiljaa kuin suinkin, mutta itku ei ottanut laantuakseen. Vessaan saapunut henkilö oli varmasti kuullut nyyhkytyksen, sillä askeleet lähestyivät vessakoppia, minne Millicent oli lukittautunut.

”Onko kaikki hyvin?” Kuului huolestunut miesääni, jonka Millicent tunnisti pimeyden voimilta suojautumisen professoriksi, Lupiniksi. Millicent jähmettyi paikoilleen. Hän ei vastannut mitään. Ei kuitenkaan kuulunut askeleita, joten professorin täytyi edelleen seisoa samassa paikassa.

Kuului hivenen kahinaa ja pian taas Lupinin ääni: ” Minä annan sinulle palasen suklaata. Sen pitäisi auttaa tällaisessakin tilanteessa.” Ja pian Lupin oli liu`uttanut kopin ali folioon käärityn suklaapalan. Sen kummempia ajattelematta Millicent nappasi suklaan lattialta ja puraisi sitä. Millicent oli skipannut päivällisen ja hänellä oli kamala nälkä, sitä paitsi, suklaa oikeasti auttoi.

”Sinun ei ole pakko sanoa mitään, mutta puhuminen voisi ehkä auttaa”, kuului taas oven ulkopuolelta Lupinin hivenen huolestunut ääni. Millicent oli jo päättänyt, ettei taaskaan sanoisi mitään, mutta Lupin oli ensimmäinen ihminen, joka käyttäytyi pitkästä aikaa oikeasti ystävällisesti häntä kohtaan. Tosin Lupin ei kylläkään tiennyt, kenelle puhui.

Oli ollut jo jonkin aikaa hiljaista. Lupin ei kuitenkaan ollut vieläkään lähtenyt ja Millicentkin oli lakannut itkemästä. ” Minä olen ruma ja lihava eikä kukaan voi ikinä pitää minusta”, kuului säälittävä ääni. Millicentiltä kesti hetken tajuta, että hän oli itse sanonut nuo sanat.
Millicent luuli jo hetken, että Lupin oli kuitenkin lähtenyt pois, sillä mitään ei kuulunut. ” Jokainen meistä on kaunis omalla ja erilaisella tavallaan. Me olemme yksilöitä ja juuri siksi niin kauniita, että olemme kaikki erilaisia.” Kuului Lopulta Lupinin ääni. ” Minäkin?” Millicent nyyhkäisi. ” Kyllä, sinäkin olet kaunis”, Lupin vastasi rauhallisesti.

***

Siitä hetkestä alkaen Millicent oli rakastanut Remus Lupinia, sillä Lupin oli ensimmäinen, joka oli sanonut häntä kauniiksi. Ne sanat riittivät pitämään hänet pinnalla tulevat vuodet.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 04:25:29 kirjoittanut Beyond »

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #1 : 17.08.2014 13:17:42 »
Eka! :)
Nappasin tän KOP-haasteesta.
Olipas jotenkin.. Niin todentuntuinen ja mulle aika henkilökohtainen aihe.
Parkinsonin Lehmä on niin inhottavan IC. Kamalaa kun vaikuttaa siltä, että ei sillä ole tunteita laisinkaan. Ihan törkeää käytöstä, juuri tämän takia mä vihaan Pansya.
Millicentistä löytyikin ihan uusi puoli ja huomasi kyllä todella miten Pansy satutti häntä. Sääliksi käy Millicentiä nyt kun hänestä löytyi tällaistakin.
Lupin on ihana ihminen. Vaikka hän ei edes tiedä kenelle puhuu, hän haluaa silti lohduttaa. Ja todella viisasta puhetta häneltä se olikin. Ja totta.
Ihan viimeiset lauseet olivat tosi osuvia. Vaikka kymmenen ihmistä sua kiusaisi ja halventaisi, yksikin ihminen joka asettuu puolustamaan sinua saa kaiken paljon paremmaksi.
Kiitos tästä hienosta ficistä, olet aivan upea kirjoittaja ja pääsit tällä tunnetasolla tosi öähelle.

-Ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #2 : 17.08.2014 15:26:51 »
Voi apua! Superkiitokset kommentista Springways. Piristit mun päivää niin paljon, varsinkin kun oon ite aika epävarma tän ficin suhteen...

räiskeperäinen sisulisko

  • kamelikuiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #3 : 21.08.2014 21:19:59 »
Tää aihe oli todella samaistuttava.
En ole tyhmä enkä lihava mutta rumaksi on sanottu ihan tarpeeksi monta kertaa joten hirveät sympatiat Millicentille. Ihanat kaverit sillä :'( Nyt tuli mieleen ku Salaisuuksien kammiossa Harry ja kumppanitki jotenkin sivus tätä Millicent on ruma -juttua vaikka ei tunteneet koko tyyppiä
Ehkä tää olis toiminut ilman sitä paritusta mutta se oli kumminki niin pienessä osassa että ei se niin haitannut.
Tykkäsin! Kiva lukea Millicentista kun siitä kirjoitetaan niin vähän. Tää on itse asias mun eka lukema fic missä on Millicent.

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #4 : 22.08.2014 14:58:11 »
räiskeperäinen sisulisko: Mullakin on kokemuksia kiusaamisesta, joten se on mullekkin aika henkilökohtainen aihe ja tavallaan siitä oli helppo kirjottaa ja tavallaan sit taas ei... Millicentistä on kyllä ihan liian vähän ficcejä! Niin ja kiitos paljon kommentista:)

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #5 : 25.08.2014 13:38:12 »
Viimein sitä kampanjakommenttia!

Paritus on kyllä kieltämättä kinkkinen, mutta oikein kivasti olit sen sitten kuitenkin saanut toteutettua, kuvio tuntui uskottavalta ja molemmat hahmot omilta itseltään siinä määrin, kuin heitä canonista tunnemme. Pidin kovasti ficin julmasta Pansysta, ja tyttöjen pitkä ystävyys tuntui uskottavalta selitykseltä sille, miksi Millicent suostuu tuollaisia kommentteja kuuntelemaan -- kun moista on saanut niskaansa aina, on vaikea sanoa vastaan, ja tietysti ne lauotut ilkeydet muuttuu sitä todellisemmiksi, mitä pidempään niitä lauottu. Ja varmasti ovat Pansyn panokset vuosien mittaan vain koventuneet. Millicentin ihastuminen Blaiseen ja siitä revitty nöyryytys oli ihan erityisen kiinnostava yksityiskohta.

Minua vähän kummastutti se, että tässä oli nuo itse keksityt tytöt mukana, kun canonista kuitenkin tunnemme nimeltä samasta ikäluokasta Tracy Davisin ja Daphne Greengrassin. Periaatteessahan noissa sun hahmoissa ei ollut mitään vikaa, taustavaikuttajiahan he vain olivat, mutta itse tykkäilen kovasti ficeissä sellaisesta, että hyödynnetään mahdollisimman voimakkaasti alkuteoksen hahmoja ja tapahtumia. Ja niin, lukemistahan nuo eivät todellakaan haitanneet :)

Otsikko oli minusta mukava, sellainen helposti lähestyttävä, vaikka paritus erikoinen onkin, ja tietysti Remuksen karvaiseen ongelmaan yhdistettynä ajatus haukkumisesta nauratti :D Tykkäsin muuten myös siitä, että otsikossa osoitettua aihetta sitten kuitenkin käsiteltiin tekstissä kokonaan vastaikkaisesta näkökulmasta -- vaikka kuinka aina hoetaan, ettei haukku haavaa tee, niin kyllä ne sanat silti satuttavat. Kovasti.

Mielenkiintoinen teksti siis ja onnistunut KOP-toteutus, kiitoksia siis.
sano mua rovastiks

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 710
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #6 : 31.08.2014 20:22:41 »
Tässä oli sen verran mielenkiintoinen paritus, että nappasin tämän sillä perusteella tuolta kommenttikampanjasta, mutta ilahduin myös siitä, että parituksesta huolimatta teksti keskittyi vahvasti Millicentin persoonaan ja koettelemuksiin, joista lukeminen sai ficin lopetuksen tuntumaan entistä tunteikkaammalta. Lupin omasi kaikki tutut piirteensä tässä tekstissä ja sopii mainiosti puhumaan siitä, kuinka maailmaan mahtuu niin paljon erilaisia ihmisiä ja kuinka kukaan ei ole arvoton. Onhan Lupinilla itsekin takana varsin raskas menneisyys ja kouluajat, joten hän on sellaisessa asemassa, jossa hän pystyy ymmärtämään ja samaistumaan tällaisiin tunteisiin.

Millicentin rakastuminen Lupiniin on ymmärrettävää, mutta samalla siinä tuntuu olevan vielä sitä nuoruuden tuomaa hätäisyyttä ja vahvoja tunteita, jotka ehkä aikuisena eivät enää tunnu niin merkittäviltä. Tykkäsin erityisesti siitä, kuinka aidosti ja suorasukaisesti Millicentin huolia tuotiin tässä tekstissä esiin. Ne ovat hyvin realistisia ongelmia, joista jokainen selviää tavalla tai toisella, ja tässä apua löytyi sympaattiselta opettajalta, johon on helppo rakastua.

Lopetus oli tässä mainio. Vain muutama sana Lupinilta jätti alleen kaikki ilkeydet, joita Millicent oli muilta tytöiltä saanut, ja se on mielestäni hyvä osoitus siitä, kuinka tärkeää on kertoa toiselle, että välittää. Kiitos! :)

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #7 : 21.09.2014 15:01:02 »
Kommenttikampanjasta hei! On hieman kestänyt kommentointi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)

Tykkään rareparituksista, enkä Millicent/Remukseen ole törmännyt koskaan aiemmin. Millicentistä yleensäkin on todella vähän ficcejä, joten oli mukava tutustua ficeissä itselle melkein tuntemattomaan hahmoon. Olit ottanut hyvällä tavalla esille asioita Millicentin ulkonäöstä ja asemasta luihuisporukassa. Kirjoissakin on taidettu mainita (jos en ihan omiani muistele), että Millicent on isokokoinen tyttö, joten hahmokuvaus sopii canoniinkin. Ei yllätä, että luokan kuningatar arvostelee Millicentia ja on kiusannut tätä iät kaiket. Myös Remus tuntui hyvin omalta itseltään, joten pisteet siitä. :)

Aiheeltaan tämä on myös minulla uudenlainen tuttavuus. Kiusaamisesta kertovia ficcejä ei ole tullut juurikaan luettua ja siitä on kauan aikaa, kun itse olen aiheesta kirjoittanut aloitellessani ficcaamista. Rakkaus- ja suhdeangsteja on tullut luettua paljon, joten kiusaamiseen keskittyvä erottui mukavasti edukseen. Se, että paritus jäi vähäiseksi ficissä ei haitannut, vaikka olinkin aika utelias näiden kahden suhteen. Yksipuolinen rakastuminen Remukseen jäi jotenkin vajaaksi. Millicent vain rakastui kilttiin mieheen ja siinä se, joten hieman enemmän syvyyttä olisin kaivannut Millicentin tunteisiin Remusta kohtaan.

Voi johtua siitä, että minä ajattelen monimutkaisesti, mutta kohdassa jossa tytöt olivat 12-vuotiaita maintiaan, että Millicent sai ajan myötä vahvistusta Pansyn sanoille. Kuvittelen, että sen jälkeen Millicentille oli käynyt huonosti poikien kanssa. Seuraavassa kohdassa Millicent taas on 11-vuotias, kun ihastui Blaiseen. Saatan ajatella tämän kummasti, että ei tässä nyt virhettä ole välttämättä. Selitäkin monimutkaisesti... :D

Kiitän ficistä ja pahoittelen, että tässä kommentoinnissa tosiaan kesti näin pitkään.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Ei haukku haavaa tee (K7) Millicent Bulstrode/Remus Lupin
« Vastaus #8 : 20.12.2014 21:28:47 »
Verinen paronitar: Kiitokset kommentista! Alunperin ajattelin tämän olevan todella hankala toteuttaa, varsinkin kun Millicent oli itselleni aika vieras hahmo, mutta sitten se lähtikin yllättävän mukavasti etenemään. En itse asiassa edes tiedä, miksi keksin tähän nuo kaksi omaa hahmoa, ne vaan jotenki tuli xd

Unohtumaton: Suurkiitos kommentista! Tästä on oikeastaan tullut yks mun suosikkificci (siis ite kirjoittamistani xd).

Odo: Kiitos kommentista! Millicent on tosiaan mullekkin vähän vieraampi hahmo niin tätä oli oikein mukava ja samalla myös vaikea kirjoittaa. Tota ikäjuttua en nyt oikein tajua, mutta siinä saattaa kyllä hyvinkin olla jonkinlainen epäjohdonmukaisuus xd