Kirjoittaja Aihe: Taidearvokkuuden rasvaprosentti (K-11) syömishäiriöraapale, angst, tajunnanvirta  (Luettu 2169 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Otsikko: Taidearvokkuuden rasvaprosentti
Kirjoittaja: Ansa
Ikäraja: K-11
Genre: Angstaava tajunnanvirtaficlet
Varoitukset: Laihuuden ihannointia, syömishäiriötä ja angstia
A/N: Osallistun tällä HeHe-haasteeseen


100 sanaa

Kehtaamattomuus on hiljainen tabu jonka olemassaoloa ei myönnetä, mikä tarkoittaa että minun on PAKKO olla ainoa joka elää se tunne suonissaan. Melkein. Sataprosenttisesti suonissaan, mutta elää vain 89 prosenttia. Hassua? Ei minusta. Onko se sinusta?  Ei. Sinä kävelet kadulla, tapaat ystäviäsi ilolla, syöt ruokaa halulla ja elät elämääsi lujalla. Tuskin tiedät ihmisestä joka syö, ei syö, syö, ei, vaihtaa vaatteet yhdeksästi ennen kuin lähtee mihinkään, itkien, toivoen, kunnes ei lähdekään. Mikään ei ole sopiva, vähiten itse. Jos tiedät, niin ummistat silmäsi tai naurahdat, koska miten sellainen voisi muka olla totta? Niin. Ehkä se olisikin parempi. Koska taidearvokkuuden rasvaprosentti on nolla.


-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kharon

  • coolein rotta
  • ***
  • Viestejä: 357
  • papa has dough
Olipas tämä hämmentävä ja haastava - mutta siis mielenkiintoinen! Tajunnanvirraksi tämän kyllä tunnisti herkästi, mun mielestä sitä vaikutelmaa loi myös se, että tämä selkeästi puhuttelee jotakuta, tulee suoraan jonkun päästä. Jäinkin miettimään että puhutellaankohan tässä lukijaa (tai eräänlaista lukijan prototyyppiä; "tavallista", joka ei kärsi samoista ongelmista kuin kertoja) vai onko "sinä" sittenkin joku vain kertojan tuntema hahmo?

Musta tämä jäi jollain tasolla vähän liian ympäripyöreäksi, tai tämän tekstin aineksia ei ehkä käsitelty ja käytelty tarpeeksi. Kun kyseessä on raapale niin sen ymmärtää, ja muutenkin kyllä tää tuntuu enemmän sellaiselta minimalistiselta taidoteokselta jota tuijotetaan museossa monta minuuttia. :--D Ehkä juuri tuo kohta, jossa sinää puhutellaan, tuntuu tulevan lähemmäs ja tuntuu samaistuttavalta. Muuten tämä ehkä jäi vähän etäiseksi, mutta ehkä se on ollut tarkoituskin.

Tätä oli kyllä kuitenkin kiva (no siis kiva ja kiva, aihe on aika riipaiseva) lukea. Taidearvokkuuden rasvaprosentti on aika nerokas ilmaisu. Kiitos tästä lukunautinnosta! : )
“Viini on suloista, mutta suloisempaa on ihmisveri.”

Otuksia.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Kharon, kiitos kommentista. Epämääräisyys on kivaa, vaikka tämä on ehkäpä yksi niistä teksteistäni, joissa puhutaan mahdollisimman suoraan. :,D Tykkään korulauseilla ja pihdata tietoa, jotta lukija saa etsiä ja pohtia ja keksiä oman tulkintansa. (:
Lainaus
Jäinkin miettimään että puhutellaankohan tässä lukijaa (tai eräänlaista lukijan prototyyppiä; "tavallista", joka ei kärsi samoista ongelmista kuin kertoja) vai onko "sinä" sittenkin joku vain kertojan tuntema hahmo?
"Tervettä" randomia ulkopuolista tässä puhutellaan. (:
Lainaus
kyllä tää tuntuu enemmän sellaiselta minimalistiselta taidoteokselta jota tuijotetaan museossa monta minuuttia. :--D
Mene ja  tiedä tarkoititko tämän kehuksi, mutta sellaisena suurena sen otin, joten KIITOS! <3 *pus*

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Fenrir kommenttikampanjasta kiittää ja kumartaa vielä viimeisen kerran! olen niin niin hauska

Tämän nimi taas on aivan upea ja koko teksti oli täynnä totuuksia. Eikä pelkästään totuuksia yhdestä näkökulmasta vaan myös monesta.

Kehtaamattomuus on hiljainen tabu jonka olemassaoloa ei myönnetä, mikä tarkoittaa että minun on PAKKO olla ainoa joka elää se tunne suonissaan.
Tämä!! Tabujen ikuinen ongelma on se, että joku jää aina yksin olonsa kanssa. Niin yksin, koska hyi ei yhteiskunta puhu siitä, kauheaa !!!11

Sataprosenttisesti suonissaan, mutta elää vain 89 prosenttia.
Täyttä kultaa koko lause.

Sinä kävelet kadulla, tapaat ystäviäsi ilolla, syöt ruokaa halulla ja elät elämääsi lujalla.
Riimit<3 Jotenkin tuo riimitys korosti noita viimeisiä sanoja ja toi ehkä hieman jotain kateutta mukaan. Tai sellaista 'et sinä ymmärrä koska voit elää oikeaa elämää'.

Tuskin tiedät ihmisestä joka syö, ei syö, syö, ei, vaihtaa vaatteet yhdeksästi ennen kuin lähtee mihinkään, itkien, toivoen, kunnes ei lähdekään.
Suosikkilauseeni, koska tässä koottiin koko syömishäiriö yhteen pakettiin. Yksinkertainen kuvaus tunteista ja totuudesta. totuuksia!! En pääse tästä lauseesta irti ja palaan tähän koko ajan.

Koska taidearvokkuuden rasvaprosentti on nolla.
Loppu oli iskevä ja napakka.

Tämä oli jotenkin venyvä ja vanuva teksti, mutta silti se pysyi nätisti kasassa. Lauseenpituudet vaihteli lyhyestä pitkään ja aina välillä oli keskikokoista. En ole tottunut sellaiseen ja olin ihan hämilläni, mutta se on selkeesti sun tyylille ominainen juttu ja tykkään siitä ihan älyttömästi! Tää teksti on hieno ja todellinen enkä haluais muuttaa tästä lausettakaan.

Kiitos tästä (ja anteeksi kun lainasin melkein koko raapaleen), pisti ajattelemaan.
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Otsikko on kyllä aika pahuksen vetävä; syömishäiriö ei aiheena kiinnosta hittoakaan, mutta tuota otsikkoa en yksinkertaisesti kyennyt vastustamaan. Minusta siinä kulminoituu niin tehokkaasti koko syömisen ja kehonkuvan problematiikka, että paremmasta voi ainoastaan haaveilla.

Olen sen verran hidas junttura ajatustoiminani suhteen, etten oikein lämpene näin lyhyelle mitalle -- minä tässä ehdin vasta käynnistyä koko aiheelle, kun teksti jo loppuikin. Raapaisu tuntuu vähän liiankin pintapuoliselta. Tässä kyllä oli minusta tosi hyvää kamaa, joten sinänsä jotain sisältöä oli saatu näin pieneenkin teksinpätkään.

Lainaus
Kehtaamattomuus on hiljainen tabu jonka olemassaoloa ei myönnetä, mikä tarkoittaa että minun on PAKKO olla ainoa joka elää se tunne suonissaan.

Hah, tämä oli kyllä myös varsinainen helmi! Nykyään kaikilla tuntuu olevan vain helvetisti oikeuksia, mielipiteitä sekä ennen kaikkea Kehtaamista oikein isolla alkukirjaimelle, että oksat pois. Nolostuminen taitaa olla nolointa, mitä kukaan voi tehdä. Mainiosti muotoiltu aatos tekstissä, tykästyin kovasti. Kiitoksia tekstistä!
sano mua rovastiks

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Verinen Paronitar: Kiitoksia komentista, mukavaa että pidempienkin tekstien ystävä on eksynyt tämän pinoisen tekstin lukemaan. (:Syömishäiriö ei minuakaan tekstin aiheena yleensä kiinnosta, mutta pyrin kuitenkin kirjoittamaan monipuolisesti eri aiheista ja kappas, niin syntyi tämä. (:
Fenrir: Kiitoksia tästäki kommentista, sinä ihanan ahkera ihanuus. :)
Lainaus
Tämän nimi on aivan upea ja koko teksti oli täynnä totuuksia. Eikä pelkästään totuuksia yhdestä näkökulmasta vaan myös monesta.
Haah, kiitos, hymyilen vain typerästi näin ihanalle kommentille. :3
Lainaus
Lainaus
Sataprosenttisesti suonissaan, mutta elää vain 89 prosenttia.
Täyttä kultaa koko lause.
Hih, itsekin pidän tuosta kohdasta paljon, se on jotenkin niin... nokkela ja samalla kuitenkin niin syömishäiriöistä. (:
Lainaus
Lainaus
Tuskin tiedät ihmisestä joka syö, ei syö, syö, ei, vaihtaa vaatteet yhdeksästi ennen kuin lähtee mihinkään, itkien, toivoen, kunnes ei lähdekään.
Suosikkilauseeni, koska tässä koottiin koko syömishäiriö yhteen pakettiin. Yksinkertainen kuvaus tunteista ja totuudesta. totuuksia!! En pääse tästä lauseesta irti ja palaan tähän koko ajan.
Naaw, tämäkin on lempikohtani, jos omista voi niin sanoa. :D Kiitos. <3
Lainaus
Lauseenpituudet vaihteli lyhyestä pitkään ja aina välillä oli keskikokoista. En ole tottunut sellaiseen ja olin ihan hämilläni, mutta se on selkeesti sun tyylille ominainen juttu ja tykkään siitä ihan älyttömästi! Tää teksti on hieno ja todellinen enkä haluais muuttaa tästä lausettakaan.
*punastuu* En osaa toistaa kuin sanaa kiitos. :)

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Otsikko oli upea.
Tää ei oikein auennut mulle, mutta pitää kai lukea uusiksi muutaman kerran ja elää siinä niin sittennehkä ymmärrän. Kuitenkin, loistava tää oli. En osaa kommentoida tähän kummoisesti, mutta Fenririn kommentissa oli paljon sellaista, mitä itsellä pyörii mielessä.
Kiitokset tästä pikkuisesta yöpalasta :)

-Ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Kiitoksia kommentista Springways. <3 :)

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin