Kirjoittaja Aihe: Huolehtija | Dramione, S  (Luettu 2662 kertaa)

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Huolehtija | Dramione, S
« : 11.07.2014 11:09:30 »
Nimi: Huolehtija
Kirjoittaja: Mixiuu
Beta: roxy
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Dramione
Genre: Fluff
Disclaimer: Hahmot kuuluvat J.K Rowlingille, mutta juoni on minun. En saa minkäänlaista korvausta!
Haasteet: Osallistuu Vuodenaika-haasteeseen vuodenajalla kesä, Ficletpakka-haasteeseen ja on osa minun HeHe-tavoitteitani.
A/N: Kirjoitin pikaisesti tälläisen Dramionen, en yhtään lupaa minkälainen se on, mutta toivottavasti tykkäätte! c:


Huolehtija

Hermione istui vanhan tammen alla selaillen uutta ostamaansa kirjaa. Hänen päällänsä oli tummanpunainen kesämekko ja siihen sopivat ruskeat avokkaat, joiden kauniit koristekristallit kiiltelivät auringonpaisteessa. Myös tytön hiuksia värittävät auringonsäteet säteilivät iloisesti, melkein yhtä kirkkaasti kuin hänen kasvoillaan oleva hymy, kun pieni kesäinen tuulenvire löyhytti hänen kesämekkonsa pitsisiä reunoja.

Rauhallinen tuuli jatkui vielä tovin, saaden vihreät ruohonkorret taipumaan kaksinkerroin ja tiputtamaan kirkkaat kastepisarat maahan. Hermione tiesi, että raikas vesi imeytyisi multaan ja saisi taas jonkin uuden elollisen kukoistamaan. Se oli hänen mielestään upeaa, niin kuin myöskin nuori poika, joka hänen luokseen asteli.

“Vieläkö sinä istut täällä?” vaaleaverikkö kysyi siristellen silmiään kirkkaassa auringonvalossa. Hän harppoi Hermionen viereen ja kävi istumaan karheaa puunrunkoa vasten.

“Draco, sinä tiedät miten tärkeitä loppukokeet ovat minulle”, Hermione sanoi toruvasti ja sulki kirjansa kannen.
“Nämä kokeet määrittävät koko loppuelämän. Sinunkin täytyisi hieman petrata, jos oikeasti haluat päästä ministeriöön töihin, niin kuin isäsi haluaa. Ja sitä paitsi -”

“Tiesitkö, että sinä huolehdit aivan liikaa?” Draco kysyi hiljaa keskeyttäen Hermionen.

“Niin, mutta -”

Hermione ei ehtinyt lauseessaan pidemmälle, kun Draco puristi rauhallisesti hänen kättään ja painoi hellän suudelman tytön pehmeille huulille.

“Sinä todellakin huolehdit liikaa”, poika totesi virnistäen.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2014 22:01:46 kirjoittanut Mixiuu »
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Felly

  • ***
  • Viestejä: 212
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #1 : 11.07.2014 12:00:42 »
Terve! Tällainen ficci todellakin on ajankohtainen, kun viimeinkin saa kesäisen fiiliksen myös ulos katsoessa ja mennessä :--D

Tämä oli kivan fluffinen ja kepeä ficci, ja paritushan oli parhaita mahdollisia. Ihmettelin ehkä vähän sitä, että tapahtumat sijoittuivat ilmeisesti Tylypahkaan (lähestyvistä loppukokeista päätellen), mutta silti Hermionella oli jästivaatteet ja vieläpä ehkä hieman epähermionemaisesti koristekristalleja kengissä sun muuta -- ainakin itse olen aina mieltänyt, että hän pukeutuisi ennemmin käytännöllisesti kuin koreasti. Toisaalta, en nyt väitä sitä miksikään isoksi miinukseksi, eihän se nyt niin tarkkaa ole missään nimessä! :--)

Näin lyhyestä tunnelmoivasta ficistä on vaikea keksiä mitään erityisen rakentavaa, mutta kesäinen tunnelma tästä pikkuisesta palasta välittyi hyvin, kiitos siis tästä mukavasta lukukokemuksesta!
Niin kuolemakin pelkää helinääsi,
ja aika itseänsä häpeää

(avatar)

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #2 : 11.07.2014 12:19:28 »
Felly, kiitokset kommentistasi! Tuosta Hermionen pukeutumisesta sen verran, että en kyllä yhtään ajatellut, ettei hän välttämättä pukeutuisi tuolla tavoin. Mutta niin... Kaipa Hermy halusi olla koreana loppukokeissa? :-D Ja hyvä että tuo kesäinen fiilis välittyi tästä, se oli tarkoituskin, joten mukavaa kuulla että onnistuin. :>
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #3 : 25.10.2014 16:56:58 »
Yritin tässä epätoivoisesti etsiä luettavaa, mutta mitään ei vain suostunut löytymään. Päätin sitten varta vasten haun kautta etsiä sun ficcilistauksen, että saisin jotain lukemista, ja tää pisti heti silmään, ja luinkin heti loppuun. Tänään aikaisempien ficcien kanssa kävi niin, että silmäilin vain vähän tekstiä, ja hyppäsin seuraavaan. Mikään ei vain iskenyt, kunnes löysin tämän!

Yksi syy, miksi tämän ficin valitsin, oli se, että parituksena on Dramione. Sitä vain viitsii lukea ja se on todella ihana paritus :3 Tietenkin kun genre oli vielä fluff, en voinut vastustaa kiusausta!

Kuvailusi oli/on aivan i-h-a-n-a-a. Tuot esille kauniilla kuvailulla pieniä yksityiskohtia, joka tuo tekstiin elävyyttä. Se on monipuolista, eikä - töksähtelevää kirjainta kirjaimen perään -tyylistä juttua.
Itse tykkään siitä, että tekstissä on paljon kuvailua, eikä se ole täynnä vuorosanoja. Mielikuvitus pääsee lentämään sen tyylisessä tekstissä ja se on mielenkiintoista - pelkässä vuoropuhelussa (ainakin mun) mielenkiinto katoaa.

Ja pakko sanoa tosta otsikosta, se sopii tähän tekstiin oivallisesti!

Myös tytön hiuksia värittävät auringonsäteet säteilivät iloisesti, melkein yhtä kirkkaasti kuin hänen kasvoillaan oleva hymy, kun pieni kesäinen tuulenvire löyhytti hänen kesämekkonsa pitsisiä reunoja.

Hermionen pitää olla päästään vialla, kun se hymyilee / säteilee kilpaa auringon kanssa lukiessaan kokeisiin!

“Nämä kokeet määrittävät koko loppuelämän. Sinunkin täytyisi hieman petrata, jos oikeasti haluat päästä ministeriöön töihin, niin kuin isäsi haluaa. Ja sitä paitsi -”

“Tiesitkö, että sinä huolehdit aivan liikaa?” Draco kysyi hiljaa keskeyttäen Hermionen.

Ihan perus Hermione, onneks Draco vähän kiusaa (;


Minä kiitän!
-A

© Raitakarkki

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #4 : 31.10.2014 08:24:36 »
Oih, kiitos ihanasta ja pitkästä kommentista Ales! Piristit paljon päivääni. Kyllä lähti aamu hyvin käyntiin, kun sain lukea noin mahtavan kommentin. Kiitos! :)
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #5 : 29.11.2014 01:08:36 »
Jotenkin tosi kivan rauhallinen tunnelma ja ihanasti kuvailtu  :) mun ikilemppariparitus, just love it! Kiitos tästä lukuhetkestä :D

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Huolehtija | Dramione, S
« Vastaus #6 : 29.11.2014 21:13:42 »
Kiitos lyhyestä, mutta tosi piristävästä kommentista, Lotazi! Kiva, että pidit! (:
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥