Kirjoittaja Aihe: Lehtipyörteitä | (S)  (Luettu 2780 kertaa)

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Lehtipyörteitä | (S)
« : 07.07.2014 21:01:07 »
Nimi: Lehtipyörteitä
Kirjoittaja: Mixiuu
Beta: roxy
Ikäraja: Sallittu
Päähenkilö: Remus Lupin
Genre: Drama
Disclaimer: Ficin hahmo kuuluu J.K Rowlingille, mutta minä päätin tylsyydessäni leikkiä sillä. En saa mitää korvausta!
Haasteet: Osallistuu Vuodenaika-haasteeseen vuodenajalla syksy, Ficletpakka-haasteeseen ja on osa minun HeHe-tavoitteitani.
A/N: Tää ei nyt ehkä ole mitään mun parhaimmistoa, mutta kelvatkoon. Enjoy! :)


Lehtipyörteitä

Kylmä viima puhalsi nuoren pojan tummanruskeita hiuksia ja vaikka olikin vasta alkusyksy, ilma oli jo kohtalaisen koleaa ja kylmää. Siksi ympärillä saattoi nähdä paksumpiin vaatteisiin vuorautuneita ihmisiä, jotka yskivät potien jokavuotista syksyn flunssaa.

Remus itse ei ollut halunnut pukeutua lämpimämmin, sillä se ei hänen mielestään ollut tarpeellista. Oikeastaan poika rakasti syksyistä viileää tuulta, joka sinkosi puiden kellastuneita lehtiä yläilmoihin, laskien ne sen jälkeen rauhallisesti takaisin maahan. Sen lisäksi Remus tykkäsi erityisesti maalata syksyllä, kun kauniit lehtipuut vapauttivat oman suojakerroksensa tuulen mukaan tanssimaan. Se oli upean näköistä.

Kaikki muukin syksyllä oli kaunista; hienot lehtimatot peittivät tummanvihreän nurmikon ja yksittäiset sadepisarat pomppivat iloisesti talojen katoilla, luoden rytmikkään kuuloista rummutusta. Se oli kuin musiikkia Remuksen korville. Poika saattoi vain sulkea silmänsä ja nauttia siitä, kuinka ihanan kuuloiset ääniaallot virtasivat hänen tärykalvoihinsa. Ja kun Remus lopulta avasi silmänsä, hän tunsi sydämensä sykähtävän onnesta näkiessään silmiensä ohi vilahtavat lehtipyörteet. Nekin olivat hienoja, niin kuin kaikki syksyssä oli.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2014 22:00:39 kirjoittanut Mixiuu »
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #1 : 20.07.2014 15:22:53 »
Sympaattinen otsikko! (Ja sympaattinenhan tämä oli muutenkin.)

Ficissä yhdistyy hauskasti kaksi lempiasiaani. (Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, jos arvaat, mitkä ne ovat. ;) Vinkkinä voin kertoa, että toinen on eräs hahmo ja toinen on vuodenaika.) Minusta kesä on jo hieman nähty, enkä pahastuisi ollenkaan, jos syksy saapuisi. Tämä sun tekstisi onnistui herättämään minussa semmoisen pienen kaipuun; olisipa kylmää ja tuulista ja paljon kirkkaita värejä.

Kiitän lukukokemuksesta.

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Dan

  • Vieras
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #2 : 20.07.2014 15:41:15 »
Tätä oli ihana lukea. Itsekin rakastan syksyä ja olen koko kesän odottanut sitä. Kuvailit ihanasti sitä syksyn kauneutta minkä näen itsekin. Otsikko oli juuri sellainen ihana ja toi mieleen syksyn. Voin nähdä tapahtumat sieluni silmin, vaikka en ole professori Punurmio. Tykkään lukea juuri tollasia lyhyitä ja kauniita tekstejä. Tämä lukukokemus ei ihan heti unohdukaan.

~Danielle

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #3 : 20.07.2014 16:14:25 »
Kiitoksia kommenteistanne, Aava ja Danielle! Hymyilen varmaan koko illan noin ihanasta palautteesta, ihan punastuttaa. :3
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

SpringRose

  • Vieras
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #4 : 20.07.2014 16:53:33 »
Sulin <3
Tää oli niin  ihanasti kuvailulla kyllästetty että tuli mieleen ne kauniitkin syksyt. (kun Sjomen syksyt yleensä on mitä on..) Ja rakastuin kyseiseen vuodenaikaan uudestaan <3
Nuori Remus on kans yksi rakkaus ja tän nimikin niin ihana että lopputulos oli ihan täydellinen.
-Al

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #5 : 20.07.2014 17:48:21 »
Voi että, kiitän suuresti -Always-! Itsekin tykkään syksystä ja sen kuvailusta, joten mulle on tärkeää, että onnistun sen tunnelman välittämisessä. (:
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Frederice

  • Oman tiensä kulkija
  • ***
  • Viestejä: 45
  • ★Jar är stjärna ★
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #6 : 05.08.2014 09:32:02 »
Heti alkuun minun pitää sanoa, että olet erehtynyt.

Lainaus
A/N: Tää ei nyt ehkä ole mitään mun parhaimmistoa, mutta kelvalvatkoon.

Tämä todellakin on paras tekstisi, minkä olen lukenut (hyvin suurella todennäköisyydellä myös tähän menessä ainoa). Kaikki edelliset kommentoijat ovat sanoneet jokaiken, eikä minulla ole asiaan mitään lisäämistä.

Olen ehdottomasti Daniellen kanssa samaa mieltä!
Lainaus
Tätä oli ihana lukea. Itsekin rakastan syksyä ja olen koko kesän odottanut sitä. Kuvailit ihanasti sitä syksyn kauneutta minkä näen itsekin. Otsikko oli juuri sellainen ihana ja toi mieleen syksyn. Voin nähdä tapahtumat sieluni silmin, vaikka en ole professori Punurmio. Tykkään lukea juuri tollasia lyhyitä ja kauniita tekstejä. Tämä lukukokemus ei ihan heti unohdukaan.

~Danielle

Olen myös Aavan kanssa samaa mieltä. Syksy on rakkaus, ihana vuodenaika ja sitten Remus. Ihanaa.
Lainaus
Sympaattinen otsikko! (Ja sympaattinenhan tämä oli muutenkin.)

Ficissä yhdistyy hauskasti kaksi lempiasiaani. (Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, jos arvaat, mitkä ne ovat. ;) Vinkkinä voin kertoa, että toinen on eräs hahmo ja toinen on vuodenaika.) Minusta kesä on jo hieman nähty, enkä pahastuisi ollenkaan, jos syksy saapuisi. Tämä sun tekstisi onnistui herättämään minussa semmoisen pienen kaipuun; olisipa kylmää ja tuulista ja paljon kirkkaita värejä.

Kiitän lukukokemuksesta.

Juuri näin!


°Candacewe
Miksen selvittäisi arvoitusta tulevaisuudessa?

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #7 : 05.08.2014 09:38:35 »
Kiitos kommentistasi Candacewe! Alussa julkaisuvaiheessa tuntui, ettei tämä ole kovin hyvä, mutta nyt teidän mahtavat kommentit on saanut mut uskomaan, et tää saattaakin olla ihan hyvä. Mukavaa, että pidit ja kommentoit! (:
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #8 : 30.09.2014 21:43:37 »
Iltaa! Etsin tässä jotain kevyttä lukemista ja törmäsin sitten tähän (:

Otsikko oli todella suloinen ja yksinkertainen, ja sen takia mä tämän avasinkin. Syksy on mun lempi vuodenaika ja tälläkin hetkellä tyksin tosi paljon :3

Päähahmon valinta oli täysin osuva. Mun mielestä on jotenkin ihan luontevaa, että Remuskin pitää/rakastaa syksyä. Syksy on kaunista aikaa ja Remus varmasti osaa arvostaa luonnon kauneutta.
Tuo oli erikoinen - muttei yhtään huono - ajatus, että Remus tykkää maalaamisesta! Ei huono ratkaisu yhtään!

Käytit tekstissä hienosti kuvauksia. Siellä oli sekä tavallisia, kauniita, yksinkertaisia ja erikoisempia kuvauksia ja ne kaikki täydensivät toisiaan !
Kieli ja teksti oli selkeää ja hyvää luettavaa, enkä mitään virheitä tai epämääräisyyksiä huomannut.

...kauniit lehtipuut vapauttivat oman suojakerroksensa tuulen mukaan tanssimaan.
Ihana mielikuva tuli tästä!

Kiitokset tästä lukukokemuksesta!
-A
« Viimeksi muokattu: 01.10.2014 17:27:07 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Lehtipyörteitä | (S)
« Vastaus #9 : 05.10.2014 16:15:45 »
Ales, kiitos kommentista! Musta Remus on jotenkin juuri sopiva tyyppi maalaamaan. En tiedä että mistä se tuli, mutta olin jo pitkään suunnitellut ficciä, jossa Remus maalaa. :-D
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥