Kirjoittaja Aihe: Ei kyyneliä, K11, one-shot, angst  (Luettu 3727 kertaa)

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Ei kyyneliä, K11, one-shot, angst
« : 29.06.2014 16:22:38 »
Nimi: Ei kyyneliä
Ikäraja: K11
Yhteenveto: Aleksi on vierailulla Siljan luona sairaalassa.
Tyylilaji: Angstiahan tämä on.
Oma sana: Mun teki mieli kirjoittaa Aleksi Korvisen sisaruksista jotakin, mutta en olisi uskonut, että mä päädyn kirjoittamaan tälläistä. Joka tapauksessa, Aleksi, Silja ja Mikael löytyy myös tarinasta Ei kerta homoks tee ja toinen kerta sattuu jo vähemmän ja Aleksi tämän lisäksi one-shotista Älä kuole mun käsiin. Tässä oleva kappale oli tosiaan NMB:n Pikkusisko, josta koko inspiraatio ja idea tähän tuli. Kommentteja arvostan aina!

    Ei kyyneliä


 Laulan sulle tämän laulun pikkusisko
 Ja mä toivon, että sä kuulet sen
 Mutta usko pois sua usein mä ajattelen


Aleksi piteli Siljaa kädestä kiinni tämän maatessa sairaalavuoteella. Siljalle oli todettu vuosi takaperin syöpä, jota vastaan tämä oli taistellut. Siljan joutuessa sairaalaan kaikki Korvisen jäljellä olevat sisarukset olivat tienneet, ettei Silja palaisi enää kotiin. Se tuntui pahalta, Aleksin kurkussa oli iso möykky, jota hän ei saanut nieltyä pois, ei, vaikka kuinka yritti.

”Älä oo noin vakava”, Silja kähisi. ”Mikke parku kun pikkuvauva ollessaan täällä äsken.”

 Aleksi hymyili pienesti. Mainittu Mikke oli heidän isoveljensä ja Aleksi saattoi vain kuvitella, miltä tästä tuntui. Mikke oli nähnyt jo heidän vanhempiensa kuoleman, nyt oli Siljan vuoro.

”No niin”, Silja vastasi Aleksin hymyyn. ”Tulihan se hymy sieltä.”

”Me ei selvitä ilman sua”, Aleksi sanoi hiljaa katsoen siskoaan suoraan tämän ruskeisiin silmiin.

”Kyllä te selviätte”, Silja sanoi, ”vaikka ette kyllä varmastikaan yhtä hyvin kun mä en ole pitämässä teitä erossa toisistanne.”

”Kuulostaa siltä kuin me oltais pahempiakin Miken kanssa”, Aleksi naurahti hiljaa.

”Niinhän te olette”, Silja nauroi ja Aleksista tuntui ihanalta kuulla se nauru. Miten Silja pystyi vielä siinäkin hetkessä nauraa? Omalla kuolinvuoteellaan? Sisko oli todellakin vahva. ”Te ootte yhtä täystuhoja molemmat.”

 Mä uskon kyllä sen isoveli
 Ja uskoisin, vaikka oisit ihan hiljaa
 Mun on hyvä olla kun olet vierelläni
Saanhan hetkeksi silmäni ummistaa


Silja hymyili Aleksille. Häntä ei pelottanut lähteä, hän oli hyväksynyt sen tosiasian jo vuosi takaperin kun oli kuullut lääkärien diagnoosin. Hän tiesi, ettei Aleksi tai Mikke kumpikaan olleet suostuneet uskomaan hänen lähestyvää kuolemaansa. Siljalle asia oli ollut selvänä jo kauan eikä hän enää pelännyt.

”Kiitos kun oot ollu siinä”, Silja sanoi hiljaa isoveljelleen. Aleksi oli pitänyt hänestä huolta, melkein nukkunut sairaalassa hänen kanssaan. ”Mun on hyvä olla kun sä oot siinä.”

”Totta kai mä oon”, Aleksi sanoi hymyillen vaimeasti. Silja aisti, ettei hymyssä oikeastaan ollut iloa. ”Sä oot mun ainoa sisko.”

Älä pelkää pikkusisko, taivas pitää sinun puolta,
 vaikka joudut tänään yksin lähtemään
Mä en voi sun mukaan tulla, ei ole lupaa siihen mulla,
mut älä pelkää, älä pelkää, pikkusisko


 Aleksia itketti jo nyt, vaikka hän tiesi, että Silja oli vielä siinä. Vuoden ajan sisko oli jaksanut taistella eikä luovuttanut vieläkään, mutta kohtalo oli päättänyt siskon asiat toisin, vaikka tällä olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla vielä monta vuotta aikaa. Silja oli vasta kuusitoista, yksi niistä monista nuorista, joiden elämä päättyisi liian aikaisin.

”Älä pelkää”, Aleksi sanoi Siljalle.

”En mä pelkääkään”, Silja sanoi vastaan hymyillen. Kuten aikaisempi Aleksin hymy, myös tämä hymy oli teennnäinen, tekaistu, vailla oikeaa iloa. ”Mä oon hyväksynyt tän jo kauan sitten.”

”Mun tulee ikävä sua”, Aleksi sanoi. ”Niin kauhee ikävä.”

”Mullakin sua ja sun ja Miken tyhmiä vitsejä”, Silja naurahti ja piteli sitten rintaansa tuntiessaan kivun, ”mutta teidän on uskottava, että mun on parempi muualla.”

 Äkkiä Aleksi nauroi.

”Muistatko, mitä Mikke sanoi kun sun hiukset leikattiin?” poika tyrskähti huvittuneena ja pilke ilmestyi Siljan silmäkulmaan. Tyttö hymyili ja naurahti.

”Eikös se sanonu jotain siihen suuntaan, että nyt voin toteuttaa unelmani ja tatuoida pääni täyteen niin ku vankikarkureilla?” Silja nauroi ja piteli vatsaansa. Aleksi hymyili.

Pidä kädestäni kiinni isoveli
 niin on turvallista nukahtaa
jos en enää nouse sijaltani, tulethan perillä vastaan


”Mitä täällä nauretaan?”
 
 Silja kohotti katseensa Aleksin kasvoista ja huomasi toisen isoveljensä, Mikaelin, astuvan huoneeseen. Veljellä oli hänen pyytämää fazerin tavallista maitosuklaata kädessään ja kahvikuppi. Silja hymyili tunnistaessaan tutun keltaisen Pikku Myy kahvikuppinsa, josta hän oli aina kotona juonut kahvinsa.

”Mä sain lekurit ylipuhuttua siihen, että sä saat juoda viimesen kahvis tästä”, Mikael sanoi vaimeasti ojentaen kuppia Siljalle. Silja nousi sängyssään kyynärpäidensä varaan ja Aleksi tuki häntä ja asetteli tyynyjä seinää vasten niin, että Silja oli sopivassa asennossa.

”Kiitos”, Silja sanoi hiljaa.


 Laulan sulle tämän laulun pikkusisko
 Ja mä toivon, että tuska hetkeksi helpottaa
Sä olet mulle ollut rakkain aina
Nuku hyvin, pikkusisko, hyvää matkaa


Aleksia satutti nähdä keltainen kahvikuppi Siljan kädessä ja hän muisti samalla ne monet aamut, jotka he olivat yhdessä viettäneet. Hän katseli kun Silja katkaisi suklaalevystä rivin ja tarjosi ensin Mikaelille ja lopulta vielä Aleksille suklaata. Aleksi otti rivin tietäen, että se oli viimeinen kerta kun hän sai siskonsa tarjoamaa suklaata.

”Älkää nyt jooko näyttäkö tolta!” Silja tiuskahti. ”Mä en halua kyyneliä enkä vakavia ilmeitä ja tää on mun kuolinvuode, niin kai mä saan jotain päättää.”

”Huomaatko? Aina yhtä tempperamenttinen pakkaus”, Mikael sanoi kuuluvalla äänellä Aleksille, joka tirskahti uudestaan. Möykky Aleksin rinnassa alkoi hellittää.

”Niin ja kehenköhän oon siinä tullu?” Silja sanoi katsoen vanhempaa isoveljeään. Aleksi tiesi, että hän tarkoitti Mikaelia. Siitä nyt ei ollut epäilystäkään.

”Viethän äidille ja isälle terveisiä?” Mikael kysyi hiljaa siirtäen ruskeita hiussuortuvia Siljan otsalta pois. ”Ja sano niille, että meillä on täällä Allun kanssa kaikki hyvin.”

”Mä vien”, Silja sanoi yhtä hiljaisella äänellä. ”Musta tuntuu, että nyt on mun aika lähteä. Pitäkää mun käsistä kiinni, kumpikin. Mä en halua lähteä yksin.”

”Sä et lähde koskaan yksin mihinkään”, Aleksi ja Mikael sanoivat yhteen ääneen ja katsoivat pikkusiskonsa tuskista vääristyneitä kasvoja. Aleksin omaa tuskaa helpotti hieman se, että siskolla olisi kohta kaikki paremmin kuin hyvin, että tuska hellittäisi kohta. Kumpikin otti kiinni Siljan kädestä, Aleksi oikeasta ja Mikael vasemmasta.

”Kiitos kaikesta”, Silja sanoi katsoen kumpaakin veljeään vuorollaan. ”Mulla oli ihanaa teidän kanssa. Mä rakastan teitä.”

”Mekin rakastetaan sua”, Mikael sanoi hiljaa ja Aleksin kasvoille valui tulikuumia kyyneliä. Silja kääntyi katsomaan häntä suoraan silmiin ja hymyili.

”Ei kyyneliä”, sisko sanoi vaativasti ennen kuin sulki silmänsä.

 
 Emmä pelkää isoveli, taivas pitää musta huolta
Emmä joudu yksin matkaa taittamaan
Vaikka en voi luokses jäädä, taivas onhan määränpäänä
Emmä pelkää, emmä pelkää isoveli

Älä pelkää pikkusisko, taivas pitää sinun puolta
Vaikka joudut tänään yksin lähtemään
Mä en voi sun mukaan tulla, ei ole lupaa siihen mulla
Mut älä pelkää, älä pelkää pikkusisko

Emmä pelkää isoveli, taivas pitää musta huolta
Emmä joudu yksin matkaa taittamaan
Vaikka en voi luokses jäädä, taivas onhan määränpäänä
Emmä pelkää, emmä pelkää isoveli
« Viimeksi muokattu: 05.03.2015 18:54:23 kirjoittanut Lasikuula »
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

PikkuKakara

  • Tribuutti joka...
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ... ei tahtonut kuolla.
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #1 : 29.06.2014 19:25:35 »
Voi hyvä luoja!

Tää on eka ficci missä itkin. Ja itkin kovaa. Isä jopa tuli kysymään onko mulla kaikki hyvin. En ymmärrä miten saat tarinoista nii koskettavia. Itkin ihan hullun lailla tossa lopussa, en enää edes nähnyt tekstiä. Liittyykö tää tarina ollenkaan tohon 'Ei kerta homoks tee ja toinen kerta sattuu jo vähemmän' jatkikseen? Mua niin harmittaa ihmiset, jotka kuolee liian nuorena. :'(

Kiitos tästä aivan hirveästi. <3
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=39334.0
"The game never ends" (sori en osaa linkata hienosti :D )

The Hunger Games <3 Eminem <3

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #2 : 29.06.2014 19:38:01 »
PikkuKakara, Oi kiitos! Ja tietoisesti liittyy, mutta saa nähdä sitten vähän myöhemmin :) En ala spoilailemaan! Ja jep, muakin harmittaa tosi paljon kaikki ihmiset, jotka kuolee näin nuorina ja pistin tähän kunnolla tunnetta peliin, koska mun ystävä kuoli tammikuussa, niin laitoin kaikki tunteet sen kohdalta tähän ja plussattuna vielä se, että mun pappa sairastaa eturauhasen syöpää, niin pistin vielä sen osalta kaikki tunteet, mitä mulla on. Elikä aika henkilökohtainen tekstipätkä oli tämä, vaikka en sitä alussa sanonutkaan. Kiitos kommentistasi! :)
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #3 : 06.09.2014 02:29:02 »
Itken.
Mä en tajua miten sä pystyt kirjoittamaan näin herkkää, kaunista ja surullista tekstiä. Ihan upeeta. Ekakskin alkoi itkettää ihan ne yksinkertaiset replat varsinkin Siljalta. Se että sillä on hyvä olla kun Aleksi on siinä. Ja kun se jaksoi vitsailla. Viimeinen kahvi Pikku Myy-kupisa mursi padon.
Tässä oli taas yksi todiste sun taidoista, kiitokset <3

Silja <3
 Lepää rauhassa kulta.

-ways

//en pystynyt lukea uudestaan kun alkoi itkettää niin paljon
//nyt taas löytyi ja ihan suosiolla menin vessaan lukemaan tän koska en halunnu et muut näkee kun itken silmät päästäni :D
« Viimeksi muokattu: 03.01.2015 01:39:49 kirjoittanut Otaku »
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #4 : 15.10.2014 12:35:44 »
Springways, Anteeksi, että kommenttiin vastaaminen on kestänyt! Iso kiitos kommentistasi ja ne taidot, mitkä mulla vissiin on kirjoittamisen suhteen tullut on tulleet vuosien myötä :D Onhan tätä harrastusta harrastettu jo yli kuusi vuotta! Mutta siis, iso kiitos kommentistasi se piristi mun päivää :)
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Iippa

  • urheiluholisti
  • ***
  • Viestejä: 420
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #5 : 03.01.2015 00:58:00 »
Kommenttikamppanjasta hyvää kellonaikaa! (Ja suuret suuret pahoittelut hitaudestani:<, ylläpito muistutti tästä tänään, yh olen hirveä)
Päätin ottaa tän tekstin, kun olin tän jo muutamaan kertaan lukenut, mutten ehtinyt missään välissä antaa kommenttia.

Tää teksti on erittäin koskettava ja tuo tunteita hienosti pintaan. Tykkään paljon tunteellisista teksteistä, varsinkin originaaleista, koska silloin on jotenkin helpompi sulautua hahmoihin.
Tekstin aihe jo sinällään on tosi koskettava ja tunteitaherättävä, mutta oot jotenkin hienosti osannut tuoda esille eri näkökulmat tässä tekstissä.
Lainaus
Silja hymyili Aleksille. Häntä ei pelottanut lähteä
Tykkään kovasti, kun hieman ennen tätä Aleksi toteaa siskonsa olevan vahva, ja nyt sitten tässä tuodaan se siskon rohkeus ja vahvuus hienosti esille vielä toisestakin näkökulmasta:)

Tämä koko tekstin sellainen haikeus puree tosi hyvin ja saa miettimään, mitä henkilöt oikeasti ajattelevat. Pienet yksityiskohdat menneisyydestä ja nykyhetkestä luovat tekstistä todella aidon ja tunteellisen.

Sellainen hoiva ja sellainen luottavaisuus, joka Siljalla tässä tekstissä on, on aivan uskomatonta. Ja se vahvuus ja pelottomuus on hienosti kuvailtu. Tykkään myös älyttömästi noista pienistä nauruista ja tirskahduksista tuolla väleissä.

Tää oli kokonaisuudessaan ihan älyttömän hieno ja koskettava teksti, kun on itsekin menettänyt läheisiä syövälle. Iskee todella syvälle ja vielä hienolla kerronnalla. Kiitos paljon siis tästä tekstistä, oli loistava lukukokemus!:)

Quod scripsi, scripsi.♥

 Ilmakehän olosuhteet

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Ei kyyneliä, K13, one-shot, angst
« Vastaus #6 : 26.01.2015 08:48:48 »
Mun on pitänyt vastata tähän jo aikoja sitten, mutta en ole koskaan muistanut :'D

 Iippa, Kiitos tosi paljon kommentista eikä haittaa, vaikak se tuli myöhässä :'D Ja kuten oon varmaan jossain vaiheessa jo sanonut, niin Siljan tarina on mulle tosi henkilökohtainen, koska äitini isä sairastaa syöpää. Mutta mutta, iso kiitos vielä tosi ihanasta kommentistasi! :)
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä