Kirjoittaja Aihe: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, S, Jack/Will  (Luettu 2419 kertaa)

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Nimi: Murehditaan huomista vasta huomenna
Ikäraja: S tää mun mielestä on, en oo ihan 100%:sen varma //: Arte muokkasi ikärajan S:ksi.
Fandom: PotC [Pirates of the Caribbean]
Yhteenveto: Will haluaa tavata Jackin vielä kerran ennen kuin hänen on palattava seuraavaksi 10:neksi vuodeksi merille
Haasteet: Fandom10, Paritusketjuhaaste Jack/Willillä, multifandom2- haaste
Oma sana: En oo taas vähää aikaa kirjottanu PotCia YHTÄÄN, joten oli ihana tunne, kun tää vanha fandom taas inspiroi, JES. Kommentteja arvostan aina. Ja tää on tarkotuksella tälläne lyhkänen : )


    Murehditaan huomista vasta huomenna

Will Turner seisoi hymyillen Tortugan kapakan ovella. Hän muisti hyvin, kun oli astunut ensimmäistä kertaa jalallaan kyseiseen kapakkaan. Eipä hän vielä silloin tiennyt, mitä tulevaisuus hänelle antaisi. Silloin hän oli astunut Tortugan kapakkaan vain, koska Jack Sparrow oli sinne mennyt ja koska Elizabeth piti pelastaa. Silloin hän luuli rakastaneensa Elizabethia.

”Kas, nuori Will.”

 Will kääntyi nähdäkseen puhujan. Se oli Jack Sparrow, aivan kuin Will oli jo äänestä tiennyt. Hän hymyili ja Jack vastasi heti hymyyn.

”Hei, Jack”, Will tervehti nojatessaan Tortugan kapakan ovenpieleen.

”Taisi unohtua se ’kapteeni’ sieltä alusta”, Jack vastasi itselleen tyypilliseen tapaansa. Will naurahti.

”Ei”, hän sanoi. ”Ei unohtunut.”

 Jack kumartui häntä lähemmäs. Willin sydän hakkasi, aivan kuin se oli hakannut ensimmäisellä kerralla, kun he olivat suudelleet. Tuntui, kuin siitä olisi kulunut jo kokonainen ihmisikä. Ja silti siitä oli niin vähän aikaa. Kuukausi, tuskin sitäkään. Aika ei merkinnyt mitään kummallekaan heistä. Pian Willin olisi lähdettävä Lentävälle hollantilaiselle purjehtimaan kymmeneksi seuraavaksi vuodeksi, mutta Jack – hän olisi vapaa kulkemaan.

”Mitä sinä ajattelet, Will?” Jack kysyi kohottaen kulmakarvaansa samalla.

”Meitä. Ja tulevaa eroa. Kymmenen vuotta, Jack”, Will huokaisi vilkuillen kenkänsä kärkiä.

”Kukaan ei ole kieltänyt minua tulemasta Hollantilaiselle”, Jack ehdotti pilke silmäkulmassaan.

 Will hymyili leveästi.

”Älä viitsi, Will, murehditaan huomista vasta huomenna”, Jack sanoi ja kumartui vieläkin lähemmäs Williä. Will nousi kevyesti varpailleen ja heidän huulensa kohtasivat. ”Juuri nyt haluan ajatella vain tätä”, Jack mumisi Willin huulia vasten.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016 19:26:52 kirjoittanut Arte »
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

ninagirl

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Ava by flawless
Vs: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, K11, Jack/Will
« Vastaus #1 : 07.10.2013 07:25:09 »
Awwww söpöä! Kuin tämän tässä aamutuimaan ja aamun pelastushan tämä oli! Kiitokset söpöstä pätkästä.

Itse en ole tällä parituksella paljon fikkejä lukenut, mutta olen iloinen, että tämän avasin!

-ninagirl-

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, K11, Jack/Will
« Vastaus #2 : 07.10.2013 08:00:46 »
ninagril, haha, kiitokset ihanasta kommentistasi! Tää paritus on mullekin melko vieras, mutta tykkäilen molemmista hahmoina : )
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, K11, Jack/Will
« Vastaus #3 : 31.03.2015 11:21:43 »
Ai että, tämä oli sitten tavattoman suloista luettavaa, joka nostatti hymyn huulille. ^ ^ Pidin tästä todella paljon ja mua harmittaa kyllä hiukan, kun tämä oli näin lyhyt. Olisin voinut lukea tätä sivutolkulla. Sun pitäisi todella kirjoittaa tästä kaksikosta jotain pidempääkin.

Kirjoitat todella sujuvasti ja upeasti. Tämä tempaisi lukijan heti mukaansa.

Jack oli täysin oma itsensä. Ja kai Willkin oli. En oikein muista minkälainen hahmo hän oli; viime kerrasta, kun olen Pirates of the Caribbean-elokuvia katsonut, on pitkä aika. Pitäisi joku päivä taas katsoa ja verestää muistia.

Mutta siis joo.
 
Jack ja Will ovat kyllä loistava pari. He vain jollain tapaan sopivat toisilleen ja täydentävätkin toisiaan loistavasti. Ja tässä se tulee oikein hyvin esille kaksikon vuorovaikutuksen aikana. Varsinkin tuossa, kun Will murehti tulevaa kymmenen vuoden eroa Jackista vaikka he vasta olivat tyyliin toisensa saaneet, ja Jack oli vain, ettei mikään estäisi häntä tulemasta käymään Willin luona eikä huomista parane etukäteen murehtia.

Olisi muuten kiva lukea jotain siihen liittyvää, kun Jack menisi tapamaan Williä Lentävälle hollantilaiselle. Lyhyenä tai pitkänä, sillä ei ole väliä, kun kirjoitat sen kuitenkin loistavasti ja mukaansatempaavasti pituudesta huolimatta.

Öh. Toivottavasti saat tästä kommentista jotain järkevää irti. Olen kamalan huono mitä tulee kommentin jättämiseen. Koetan kyllä kovasti petrata siinä, hitaasti tosin.

Yhteenvetona: tykkäsin tästä aivan mahdottoman paljon! Aivan upea ficci.  :)

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, K11, Jack/Will
« Vastaus #4 : 31.03.2015 11:44:29 »
tirsu, aaww <3 Kiitos ihan mielettömästi tosta kommentista - se nostatti hymyn huulille! :) Ja kiitos myös ideasta, voisin ehkä jossain vaiheessa kirjoittaakin Willistä ja Jackista, vaikka ne mulle ovatkin melko lailla rare-paritusta :D Mutta siis iso kiitos vielä kommentista, oon ihan sanaton! :)

<3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 712
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: PotC: Murehditaan huomista vasta huomenna, K11, Jack/Will
« Vastaus #5 : 28.02.2016 14:37:25 »
Kommenttikampanjasta iltapäivää. Valitsin tämän tekstin koska pidän POTC- elokuvista, mutta ficcejä en ole ennen lukenut.

Kyllähän ne Will ja Jack yhteen soppii, ja heidän välisensä kemia tuli tässäkin selkeästi esille. Ei minulla Elizabethiakaan vastaan mitään ole, mutta jos nyt otetaan huomioon Willin uusi pesti Lentävän Hollantilaisen kapteenina, niin Jack sopii hänelle paljon paremmin. Molemmat hahmot ovat kovasti omia itsejään, Will vakavampi ja huolehtii asioista aina jo etukäteen. Jack taasen huoleton ja väliin vastuutonkin, mutta hän ottaa asiat sellaisina kuin ne eteen tulevat eikä murehdi huomisesta.

On muuten pakko kompata Tirsua. Olisi upeaa lukea Jackista vierailemassa Willin luona Lentävällä Hollantilaisella. Rarea kyllä, mutta ah, miten herkullista! <3

Kiitos tästä iltapäiväni piristeestä.


zilah