Kirjoittaja Aihe: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)  (Luettu 5765 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Sirius nykäisi kirjan Remuksen käsistä ja viskasi sen puolihuolimattomasti taakseen.


Nimi: Englantilainen teeseremonia
Päähenkilöt: Sirius/Remus
Lajityyppi: yleisdraama huumorilla ja kai romantiikallakin
Sanamäärä: < 1000
Verse: Englantilainen teeseremonia -> Tequilalasisi (K-18)
Ikärajasuositus: K-11
Varoitus: mainintana mietojen huumeiden käyttöä



Tämä tuli nopeasti, toivottavasti kelpaa! Oli tarkoitus kirjoittaa maanisemmasta Siriuksesta ja miltei yksinpuhelusta, ehkä Remuskin olisi ollut maanisempi, mutta en taas meinannut saada sen nenää irti kirjasta. Loppu fluffiintui, kuten tavallista, olen pahoillani =/ Ikäraja tulee huumehiden maininnasta, tässä ei varsinaisesti tapahdu mitään. Ja joo, näin jälkeenpäin tajuan, että tässä on tietynlaista aikamuotofibaa, koska jos Lily on raskaana ja nää ovat vasta päässeet koulusta, mutta ehkä se on väärä hälytys? ;)

Jälkikäteen huomasin, että Artella on ficci nimeltään "Englantilainen teehetki" (K-15), joten ilmankos tämän ficin nimi tuntui jotenkin tutulta. Noh, eri fandom, eri sukupuolet, vaikka merkitys onkin yllättävän samankaltainen :P


Hox! En omista Pottereita, J.K. Rowling omistaa, joten kaikki kunnia The Ladylle. En saa tästä rahaa, elekää haastako oikeuteen!




Englantilainen teeseremonia




"Minä haluan matkustaa", Sirius sanoi ohuelta patjalta lattianrajasta sätkä hampaidensa välissä.

"Minne?"

"Minne vain", Sirius tuumasi ja veti pitkät henkoset. "Sauva taskuun ja menoksi."

Remus hymähti ja laski katseensa pääsykoekirjaan. Hän halusi todella päästä parantajaopistoon. Hänellä ei ollut varaa olla toimettomana. Artemisia absinthium, Origanum vulgare, Pimpinella anisum...

"Oikeasti, Kuutamo, mitä hyötyä on opiskella, kun kaiken voi oppia elämällä?"

"Ja varastaa ruuan?" Remus heitti hajamielisesti.

"Vaikka. Sitä paitsi jästitkin reppureissaavat. Tekevät pikkuhommia sen verran, että saavat ruokaa ja katon pään päälle. Miksei me voitaisi kanssa?"

"Anturajalka, yritän lukea."

Sirius nousi istumaan ja tumppasi natsan taitavalla sauvanheilautuksella. Hän nykäisi kirjan Remuksen käsistä ja viskasi sen puolihuolimattomasti taakseen.

"Hei, se on kirjaston kirja!"

"Pyh, lähetetään Prillille uusi. Lähdetään jo tänään!"

Remus huokaisi ja hieroi väsyneitä silmiään. Sirius oli aina tällainen, kun uusi sato valmistui. Pelkkiä suunnitelmia ja puheita ja pilvilinnoja. Kaikki oli avoinna, kokomaailma ja enemmänkin, eikä mikään voinut tulla tarpeeksi nopeasti.

"Minne me lähdetään? Ja millä rahalla?"

Sirius huiskautti kättään laajassa kaaressa. "Ensin Ranskaan, sieltä sinne minne tie vie. Olen aina halunnut käydä Valenciassa. Voitaisiin syödä appelsiineja suoraan puusta. Bombayssa on lämmintä tähän aikaan vuodesta."

"Bombayssa on aina lämmintä", Remus huomautti.

"Sinne sitten! Lennetään Calaisiin ja siitä sitten vaikka kuorma-auton kyydissä, hippivankkurissa, hevosen selässä. Ihan sama, kunhan vain mennään!"

"Taidan keittää teetä", Remus totesi lähinnä itsekseen.

"Tee muutama voileipä mukaan. Voi kestää, ennen kuin me saadaan töitä ja ruokaa. Mutta jos ei saada, niin eletään metsästä. Sinä syöt jäniksen raakanakin ja minä testasin kerran rottaa. Meni se, kun ei miettinyt liikaa."

Remus naurahti itsekseen mitatessaan teetä pannuun.

"Voidaan uida Välimeressä ja tutkia koralleja."

"Välimeressä ei ole koralleja", Remus huikkasi avonaisesta ovesta olohuoneen puolelle.

"No sitten mennään muualle, missä niitä onkaan!"

Remus näpäytti pannua sauvallaan ja antoi veden kiehahtaa kunnolla. Hän nojasi narisevaan pöytään ja tuijotti halkeilevaa maalia. Siitä lähtien, kun Lily oli ilmoittanut olevansa raskaana, Sirius oli tehnyt kaikkensa elääkseen enemmän, kovemmin, kaikkivaltaisemmin kuin ennen. Mikään ei riittänyt; Englanti oli liian pieni ja maailma odotti kulman takana. Joskus Remuskin tempautui mukaan suunnitelmiin, mutta yleensä takana oli ainakin kolme sätkää, ehkä pari hassua muffinssia. James ei enää lähtenyt mukaan Siriuksen hullutuksiin, saati sitten välitti hillitä tämän intoa. Peteristä ei ollut iloa, joten Siriuksella oli vain Remus.

Liian nopeasti Remuksen järki kuitenkin otti ohjat käsiinsä, ja hän pudisteli Siriukselle päätään ja harhautti tämän milloin milläkin tavalla tähän päivään, tähän hetkeen ja ennen kaikkea tähän maailmaan. He olivat vastavalmistuneita, ajat olivat ankarat ja varjot kuristivat joka puolelta. Lähteminen olisi helppo ratkaisu, mutta halusiko Sirius todellakin jättää kaiken ja karata nousevalta pimeydeltä ilman, että edes yritti taistella vastaan?

"Japanista saisi ihan erilaista teetä", Sirius huomautti Remuksen korvan juuressa. "Sirot geishat tarjoilisivat ja saisit vain istua pehmeällä tyynyllä siemaillen ohuen posliinikupin reunalta."

Remus pyörähti ympäri ja istahti pöydän reunalle. Siriuksen mania alkoi olla ohi terävimmän huipun, hän oli lakannut jopa haromasta hiuksiaan. Remus suoristi pahimmat takut pitkästä harjaksesta ja työnsi lopulta sinnikkään suortuvan Siriuksen korvan taakse.

"Etkö sinä voi pukeutua mekkoon ja tarjoilla minulle teetä?" hän ehdotti vakavalla naamalla.

"Tai sitten riisun sinut ja juon tequilaa suoraan navasta?" Sirius heitti vastaan ja nojasi pöytään Remuksen molemmin puolin.

"Meillä ei ole tequilaa."

"Maistuu se hyvältä ilmankin."






Hox!
Tälle on ilmaantunut jatko-osa: Tequilalasisi (K-18)



« Viimeksi muokattu: 19.08.2015 23:08:56 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #1 : 26.10.2012 14:31:45 »
Aaa parasta!

Kuolin sille miten kuuma toi loppu oli. UUUUUUUU

Ensin meni vähän aikaa keskittyä ku lapsellinen mieleni nauroi tolle viimeiselle latinankieliselle nimelle... Mutta sit ku pääsi mukaan niin tää oli jotenkin todella aito. Ehkä sit ensi kerralla maniaa, mut tämä toimi juuri näin.

Huh tuota loppua oikeasti.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #2 : 26.10.2012 15:58:17 »
LOL, arvaa vaan kun kirjoitin noita, nimittäin poimin noi yrtit listasta X ennen kuin etsin niille latinankieliset nimet. Sit mä vaan.. päläpäläORGASMIpäläpäläPIMPERO! ja semmosta ::)

Hyvä vaan että loppu upposi, se on aiheuttanut mulle pientä kiusausta kirjoittaa tälle jatko :D

Kiitos kommentista :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #3 : 29.10.2012 22:38:10 »
Arvaa kuin repesin noille latinankielisille nimille :DD Luin ne nimittäin ensiks kaksmielisellä ihanalla huumorillani väärin... :D Orgasmi vulgaari jne. :DD

Mutta, itte ficciin, jos saisin hommaan vähän järkeekin, koska kävi ihan samalla tavalla kun RoastedGarlicille, meni homma vähän persiilleen kun noille nimille naureskelin... :DD Mutta Sirius oli ihana, ja oli onnistunu pitään molemmat tosi kivasti omina itteinään (mitenkäs se nyt taipuukaan). Otsikko sopi hyvin hommaan ja pakosta tuli ajatus et jos britit juo aina teetä toisen (miehen) pukeutuessa mekkoon tai hörppimällä tequilan suoraan navasta... :D Joo, köyhä yöhuumorii pisti mut repeileen tälle... pahasti :D Tai, iltahan nyt on mutta kumminkin...  ;D

Toi sun Siriukses sopi tosi hyvin yhteen mun siriuskuvani kans ja ihanan innokas reppureissaileen :) Ja Remus yhtä aikuinen kun aina :D Ja ihanasti se kumminkin lopetti lukemisen kun Sirius häiritti :D Aww <3 Pointtina siis oli, et rakastuin <3 Jos sulla on kiusaus kirjottaa jatkoo, anna vaan tulla :D Ja kiitos!

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #4 : 31.10.2012 08:34:11 »
Haha, orgasmit ja vulgaarit, ja kuten tuossa ylempänä RoastedGarlicille selitin, ne tuli ihan sattumalta :D Ja juu, mistäs niistä briteistä tietää, vaikka olisin sattunut tän teeseremonian kuvauksessa myös oikeaan :P Mä harkitsen sitä jatkoa, kyllä, ja kiitos sulle kommentista <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Korento

  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #5 : 02.05.2013 00:56:20 »
Hihii, olipas tämä soma! Fluffiintuminen ei haitannut, kun se sopi sekaan niin hyvin. Huvitti, kun puhuit "Siriuksen maniasta", koska se on hyvä tapa kuvata tuota Siriuksen tilaa, jolloin hän on aivan mahtava ja niin, no, siriusmainen. ^^ Mutta niin, tosi kiva pieni tunnelmakuvaus! Ehdit ihailtavan nopeasti ja simppelisti luoda mielenkiintoisen "maiseman". Krhm ja onhan ne nyt vaan niin somia yhdessä!

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #6 : 02.05.2013 07:42:18 »
Hahaa, juu! Voin vain kuvitella, miten maaninen Sirius on nuoruudessaan (siis silloin kun oli teiniX, koska nuorihan se vielä on kirjoissakin ;D) ollut, koska siitä saa hyvin viitteitä tosiaan kirjoissakin, vaikka tokihan siinä on angstipangstia päällä. Ja tsiisas kun tulee mieleen se taistelukohtaus OotP-leffassa, ahh, Gary Oldman <3

Asiaan! Hienoa, ettei fluffiintuminen haitannut! ;D Olen samaa mieltä, ne on kyllä somia yhdessä :P

Kiitos että jaksoit nakutella kommentin :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #7 : 14.07.2013 00:39:10 »
En nyt millään saa päähäni, olenko kommentoinut tätä jossain jo aikaisemmin, mutta vika voitanee korjata viimeistään nyt :D Lukenut tämän ainakin olen joskus ennenkin ~ Hih, Remus/Sirius on kyllä yksi parhaimmista kelmipareista koskaan. Ficissä ilmeni se klassinen(?) kuvio; Sirius mankuu ja kinuaa ja Remus järkeilee molempien edestä, mutta heltyy sitten lopulta ainakin osittain. Ihanaa <3 Romanttinen loppu ei muuten haitannut, vaikka se tunnelmaa suuntaan jos toiseen muuttikin. Mutta koska en itsekään osaa vastustaa kunnolla romanttisia loppuja, nii ;D

Sirius on kyllä takuuvarma reppureissaaja, varsinkin pilveä polttaessaan. Sekin yksityiskohta muuten sopi hyvin hahmoon, ja oli jotenkin piristävää, että Remus ei kieltäytynyt sätkästä ainakaan kokonaan, vaikka niin voisi helposti kuvitella. Ehkä tässä oli taustalla myös jonkinlainen James/Sirius, koska Lilyn raskaus kerta ajoi Siriusta. Tai ehkä kyseessä oli vain jonkinlainen lapsuuden/nuoruuden loppu, jota Sirius ei tahtonut kokea. No kuitenkin, hyvä ficci, oli syy mikä tahansa. Vaikka tarina ihan hyväntuulinen olikin, maanista Siriusta ei varmaan ollut kiva edes Remuksen katsoa...

Otsikko oli hauska, ja tavallaan täydensi tarinan; tällaisia seremonioita Remus ja Sirius siis viettävät, ehkeivät kaikki englantilaiset kuitenkaan :D Kiitos kivasta, vähän vanhemmasta pätkästä, hymyilyttää vieläkin <3

Einmal ist keinmal


Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #8 : 23.07.2013 16:52:25 »
Hyvä Ludvig ÄksIiVee. Vaiko Tami Tamminen? Noh, eenigeis... en ainakaan löydä sun jättämää kommenttia tälle täältä enkä Fifistä eikä tätä taida löytyä FF-Suomestakaan, joten tästä päättelemme, että et ole kommentoinut ennestään ;D

Remus/Sirius on mun mielestä myös melkoisen ihkuja <3 mut niin on James/Siriuskin, Remus/Jamesia en oo tainnut ... hmm, oon ehkä lukenut joskus, mut en vissiin koskaan kirjoittanut. Miksiköhän? o.0

Jooh, onhan Remus kuitenkin ehta kelmi, vaikka ehkä lukenenin niistä ;D mut muistaakseni, en oo siis varma, en koskaan ajatellut itse taustalle Sirius/Jamesia paitsi platonisena ystävyyssuhteena. Jamesin kanssa Sirius kuitenkin pääsee eri lailla toteuttaan itseään (hulluuttaan) kuin Remuksen. Paitsi jos onnistuu juottamaan Remuksen känniin. Ehkä navallaan!

Hehee, ollos hyvä vain, kiitos itsellesi kommentista, pikkuinen <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #9 : 02.10.2014 13:08:56 »
Awh, Sirius rakkaani <3 Remus on kanssa ihana, sellanen kyllästyneen oloinen, että se olisi niin tavallista että Sirius on tuollainen :D
Ei mäki pysähdyin tuossa kasvien kohdalla, aattelin et onko ne ihan tarkotukselöa semmosia ;D
Mulla on joku surkea-kommentti-putki menossa joten tässäpä tää. Tykkäsin :)

-ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Taelia

  • Vieras
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #10 : 02.10.2014 15:24:49 »
Satuin lukemaan tän sun LJ:n kautta viinipäissäni yksi yö tässä. Ei muuten hajuakaan, että miten mä sinne ylipäätään päädyin. ::) Nyt kun sama ficci osui silmään myös täällä Finin puolella, niin pakko kommentoida, sen verran tyytyväistä hykertelyä tää aiheutti mussa jo ensimmäisellä lukukerralla.

Tää on ehdottomasti yksi parhaita dialogipainotteisia S/R -tekstejä, mitä olen koskaan päässyt lukemaan. Miellän noiden kahden meiningin aika pitkälti juuri tuollaiseksi ja kenties juuri siksi tätä oli tosi nastaa lukea, kun saattoi melkein arvata, mitä toinen seuraavaksi sanoo tai miten johonkin asiaan reagoi. Purr.

Lainaus
"Voidaan uida Välimeressä ja tutkia koralleja."

"Välimeressä ei ole koralleja", Remus huikkasi avonaisesta ovesta olohuoneen puolelle.

"No sitten mennään muualle, missä niitä onkaan!"

Lempparikohta!

Tässä tekstissä mä ylipäätään tykkäsin siitä, että pojat veti pilveä. Tai siis että siihen viitattiin. Joskus tässä fandomissa huumeidenkäyttö tuntuu vähän irralliselta valinnalta, mutta tässä se toimi. Voisin hyvin kuvitella. Erityisesti viehätti se, että Remuskin saattoi poltella. Jotenkin jännän uniikilla tavalla tää oli samaan aikaan tosi kevyt ja hyväntuulinen, mutta kuitenkin myös jotenkin vähän ahdistava teksti. 

Loppu oli tietysti överikuuma. Huhhuh. Kiitos tästä lukukokemuksesta! Näiden kahden reppureissuista olisi kyllä huikeeta lukea. Tämä saattoi olla vihje tai sitten olla olematta. :D

(Mietin kyllä aina kans, että miksiköhän James/Remusta ei juuri kirjoiteta. Muistan suomeksi ehkä yhen, ja siinäkin jatko-osassa Sirius tuli mukaan kuvioihin. :D)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #11 : 01.11.2014 13:50:19 »
Springways, mä luulen että on ihan tavallista, että Sirius on tuommoinen x) Totta kai ne kasvit oli tarkoituksella sellaisia XDDD mut ihan aitoja nimiä silti! :)

Trauma, no mun Laarissa on linkki mun LJ-sivulle, ehkä sieltä? :D Mut joka tapauksessa joo. Mä kai näen nää kaksi siten, että sen mistä Sirius innostuu niin sen Remus joko siunaa tai, yleisemmin, ei. Mut että ne kaksi kuitenki löytää sen oman overlappauksensa, sellasen tilan jossa ne molemmat on yhtä. Sit välillä Sirius lähtee poukkoileen tai Remus syventyy liian tuimasti kirjaan, mut aina ne palautuu yhteen kuin olisivat kuminauhalla toisiinsa kiinnitetyt <3 Ja joo, näiden nuoruus sattuu sellaiselle vuosikymmenelle, että pilvenpolttelu taitaa olla aika normijuttu. Muutenkin se kuulostaa Siriukselle ominaiselta ja miksei Remus lähtisi mukaan, mitä nyt muutama kerta haittaisi :D

Mä en tiedä James/Remuksesta, en oo tainnut koskaan lukea yhtäkään... tai ei ainakaan ihan heti tuu mieleen, voihan se olla, että joskus oon lukenutkin! Eipä oo kyllä tullut mieleen koskaan kirjoittaakaan! Mä en oo kyl Jamesista muutenkaan juuri kirjoitellut, muutaman raapaleen vain ja nekin tosiaan enemmän tai vähemmän J/S-parituksella... ehkä sun pitää itse paikata tilannetta ja innostaa muitakin? ;D



Kiitos kommenteista, tykkäilen <33
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-13)
« Vastaus #12 : 01.11.2014 22:13:56 »
Kato, täällä on tää "Englantilaista treesomea" -ficcisi :'D

Pitäisikö tässä jotenkin kommentoida? Kenties pitäisi... No, kokeillaan!

Eli musta ficci oli jotenkin ihanan hauska. Musta oli jotenkin ihanaa, miten Sirius oli juuri tuollainen huoleton: "Mennään eikä meinata", ja sit Remus on just tommonen ihanan rauhallinen, korjailee Siriuksen sanoja ja niin edelleen :3
Mutta (mun) ongelmani on se, etten kyllä lämmennyt vieläkään Remus/Siriukselle -_- Siis ei, en lukenut tätä siksi, että pääsisin sanomaan: "En tykkää parituksesta!" vaan siinä toivossa, että kokisin jonkun ihme heräämisen ja toteaisin: "Hei, Remus/Sirius on ihan paras!"
No, sitä ei valitettavasti tullut, vaikka tämä nerokas teksti onkin hienosti toteutettu...

Kiitos kuitenkin tästä! (Englantilaisesta treesomesta x'D Ei, en voi mitenkään unohtaa :'D)

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #13 : 21.11.2014 09:05:59 »
Subbe93, mä oon aivan täysin onnistunut missaan tän sun kommentin... mut hei, oli 2x yllärinä nytten huomata! ;D

Lollero, englantilaista threesomea XD toi vois olla jatko-osalle hyvä nimi, hmm, kenetköhän ne ottais kolmanneksi? Ehkä sen tequilapullon x)

Hei, kudos sulle kun "uskallat" lukee ja vielä myöntää tykkääväsi (?) ficistä, vaikka paritus siinä ei suorastaan iskekään! Olin itsekin joskus tuollainen, utelias ja avoin vähän kaikelle, mut nykyään oon kuroutunut valitettavan paritusspesifiseksi lukijaksi. Ihan inhotan itseänikin :(

Mut sulle suuri kiitos ja :-*

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

viiu

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #14 : 21.11.2014 09:28:00 »
Olipas tämä suloinen. :)
Ei olisi yhtään haitannut näin lyhyessä jutussa, että olisit pistänyt Siriuksen vieläkin maanisemmaksi selityksiensä suhteen.

En olekaan aikaisemmin tullut miettineeksi, mutta pilvenpolttelu sopii näille hahmoille kuin nakutettu. :D Tai siis, niin kuin itekin mainitsit, nehän tosiaan eli sitä aikaa kun muutaman sätkän (ja muffinsin) jälkeen kukkahattutädit eivät olleet heti ovella koputtelemassa. Varsinkin poitsujen (itsekeksimän) luonteen huomioiden se on ihan ymmärrettävää.

Loppu ei mennyt yhtään överiksi, hyvää solidia fluffya. :D

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #15 : 21.11.2014 11:33:45 »
viiu, Siriuksen maanisuus on kyllä ihanaa, oon samaa mieltä ;D kivaa että fluffy upposi, kiitos hurjasti kommentista <3

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #16 : 21.11.2014 12:49:27 »
Päivää! ❄

Oon surffaillu vaikka kuinka kauan täällä finissä ettimässä luettavaa, mutta mikään ei oikein natsannut ennen tätä. Ficin nimen ja parituksen perusteella tämän nappasin samalla, kun stalkkasin mitä keskustelualueella tapahtuu, ja hyvä niin! :'D

Tää oli kyllä äärettömän suloinen ja noi kaks on kyllä niin ihania yhdessä, voi herttinen sentään! Remus on kyllä ihana, kun se on noin tyyni ja rauhallinen eikä lähde Siriuksen hömpötyksiin mukaan, ja Sirius on ihana, kun se on just tollanen sekopää joka kyllä tekis ihan mitä sattuu!
Hyvä veto oli vetää myös tuo Lily ja James mukaan tähän, ja varsinkin kun olit tehnyt Jamesista (ainakin mun näkökulmasta) aikuistuneemman, kun hänkään ei lähde enää samalla tavalla mukaan noihin Siriuksen juttuihin.

"Voidaan uida Välimeressä ja tutkia koralleja."

"Välimeressä ei ole koralleja", Remus huikkasi avonaisesta ovesta olohuoneen puolelle.
Ehdottomasti lempikohta koko ficissä :3

Remus on kyllä ihan ykkönen, en vaan voi käsittää kuinka ihana hahmo se on canonissa ja lähes kaikissa ficeissä, joita mä oon lukenu kyseisestä tyypistä! Ja Sirius on.... Sirius :'D

Mua vähän häiritsi toi, että Sirius käytti huumeita, niin ison pienen pääni sisällä yritin ajatella et se sätkä olis vaan ihan tavallinen tupakka. Huumeet on mulla ehdoton EI, ja siksi se tuolta pomppasikin silmään, vaikka tämän on vain fiktiivistä tarinaa. Tupakan mä vielä jotenkuten hyväksyn, enkä kyllä itse sitä käytä. Mut joo anyway, tää oli kyllä hyvin kirjoitettu, en mitään virheitä huomannut kun tätä luin ja muutenkin teksti oli helppoa ja sujuvaa luettavaa.

Minä kiitän (ja pyydän anteeksi kommentin laatua)!
-A

© Raitakarkki

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #17 : 23.11.2014 18:30:20 »
Ales, hyvää iltaa o7

Stalkkaaminen on hyvästä selkeesti! ;D Joo, mä oon vakaasti sitä mieltä, että Lily ja varsinkin Harry onnistuivat siinä, missä Remus ei koskaan. Tuskin Jamesista nyt sohvaperunaa tuli, mutta varmasti reissut Siriuksen/kelmien kanssa vähenivät. Mikä luonnollisestikin vaikuttaa Siriukseen, koska eihän hän nyt voi jatkuvasti roikkua Jamesin ja Lilyn luona x)

Nää vetää tässä pilveä ja vaikka en ole seiskytluvulla oikeasti koskaan elänyt, voisin väittää, että ehkä pilven polttelu oli siihen aikaan yhtä normia kuin tupakka meidän aikana. Tai nykyään tupakka on aika bannattua, joten ei ehkä hyvä vertaus x) mut niin, se, että Sirius ja Remus hyväksyvät pilven polttelun, ei tarkoita että minä sitä hyväksyisi :)

Mut jei, kivaa että tykkäsit ficistä! Kiitos kommentista <3

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #18 : 01.12.2014 16:07:23 »
Hahahaa, niin ihana, että ihan meinasi awww-itku tulla lopuksi. Tässä on jotain sellaista kadotettua taikaa, jotain kummaa, josta kumpusi ammoisien aikojen lukufiilikset. :D Tai ehkä se oli vain tämä iki-ihana paritus. :) Tunnelma on ihanan kepeä (no se ei tietysti ole mikään ihme). Elämännälkäinen Sirre, voi, olisivatpa vain lähteneet matkoille. Kuulostaa hyvin canonilta se, että Sirius tahtoo elää yhä enemmän ja enemmän, kun kuulee, että Jamesin "elämä" (eli vapaat vuodet ilman isyyden painoa ;D ;D ) päättyy. Ja siellä sitten tasapainottava Remus, ihana Remus.

Ah, no niin. Jottei ihan pelkkää ihkutusta (tämäkin selkeästi kumpusi sieltä ammoisista ajoista), niin tässä pieni ajatus.

Lainaus
Kaikki oli avoinna, kokomaailma
koko maailma taitanee tulle erikseen. Ellei se sitten ole tyylikeinona tässä?


Minäkin muuten tykkäsin kovasti tuosta koralli-kohdasta ja sitten myös tästä:
Lainaus
- - Bombayssa on lämmintä tähän aikaan vuodesta."

"Bombayssa on aina lämmintä", Remus huomautti.

"Sinne sitten! - -
Hihihi. :D

Kiitos paljon tästä ihanasta. :)
-Frac


I'm into Herbology now u_u

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Englantilainen teeseremonia (Sirius/Remus, K-11)
« Vastaus #19 : 02.12.2014 15:19:09 »
Frac, mä tiedän ton nostalgiafiiliksen ja vau, jos mä oon onnistunut välittämään lukijalle eli siis sulle sellaisen! \o/ Voihan se tietysti johtua parituksestakin, kyllä, nää kaksi kuitenkin olivat suuuuuressa suosiossa silloin joskus, vaikka kyllä uusiakin ficcejä vielä näkee (todistuskappale tässä samassa topikissa! ;D).

Mä sanoisin tohon sun ekaan lainaukseen, että ton on pakko olla tyylikeino. Ei minkäänlaista muistikuvaa x) mutta pakkohan mun olis ollut tuommoinen huomata editoidessa? Wordikin sen punakiharoi x) joten sovitaan, että se on tyylikeino :)

Kiitos itsellesi ihanasta kommentista <3

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain