Kirjoittaja Aihe: Suklaarasia, Sirius/Remus, S  (Luettu 3285 kertaa)

Firdilien

  • Fiktiiviseksuaali
  • ***
  • Viestejä: 554
  • Semi-ilkeä ihmissyöjätossu
    • Tossun ficit
Suklaarasia, Sirius/Remus, S
« : 29.12.2007 01:22:32 »
Title: Suklaarasia
Beta: Picca
Genre: fluffysiirappi <3
Pairing: Sirius/Remus
Warnings: jouluinen ällösöpöys, yliannostus saattaa olla terveydelle vaarallista
Rating: S
Summary: Remuksella on Siriukselle lahja, mutta onko se sittenkään niin hyvin valittu?

A/N: Kiitos Piccalle taas ideasta. Kirjoitin tämän Finin joulukalenteria 2007 varten. Tämä osallistuu myös FanFic100 -haasteeseen sanalla 43. Neliö.

---

Remus työnsi paketoidun suklaarasian matka-arkkunsa pohjalle juuri ajoissa, ennen kuin kolme muuta kelmiä tupsahti makuusaliin. Hän yritti näyttää mahdollisimman viattomalta ja olla punastumatta, kun Sirius hymyili hänelle valloittavasti. Sitten Sirius kuitenkin käänsi katseensa takaisin Jamesiin ja alkoi nyhtää tältä tietoja.

"Kerro nyt! Minä näin, että Lily antoi sinulle joululahjan jo tänään. Eikös hän mene jouluksi kotiin? Etkä varmasti jättänyt sitä avaamatta, koska milloin muka olisit pystynyt vastustamaan uteliaisuuttasi!"
"En minä... Ei se kuulu sinulle yhtään", James sanoi ja punastui niin söpösti, että Remuksen teki mieli sanoa aww ja olisi varmasti tehnytkin niin, ellei Sirius olisi saanut punastuneesta Jamesista vain lisää tuulta myllyynsä.
"Ei kun nyt kerrot! Se on jotain söpöä vai? Jotain pörröistä ja vaaleanpunaista, jota jokainen järkevä ihminen eli kaikki jotka eivät ole korviaan myöten rakastuneet, karttaisi kuin ruttoa?"

Remus vilkaisi epävarmasti matka-arkkuaan ja tunsi punan hiipivän omillekin kasvoilleen. Onneksi kukaan muista ei huomioinut häntä, koska Siriuksen ja Peterin katseet olivat kiinnittyneet Jamesiin ja James taas keskittyi välttelemään Siriuksen katsetta. Lopulta kun Sirius jatkoi inttämistä, James kaivoi selkänsä takaa ryttääntyneen paketin, jonka auki repäistyn käärepaperin välistä pilkisti jotain punaista ja pörröisen näköistä. Sirius nappasi paketin käteensä ja kiskoi sen sisältä esiin parin lapasia ja pipon. Paketista putosi lattialle myös kortti, mutta sen James nappasi itselleen lähes yli-inhimillisellä nopeudella. Hän kieltäytyi ehdottomasti näyttämästä korttia kenellekään, koska se oli kuulemma "henkilökohtainen" ja vaikka Sirius olikin pettynyt, ettei saanut lukea korttia, niin tämä kuitenkin sai jo ihan tarpeeksi hupia Jamesin lahjasta. Villaisissa vaatekappaleissa kun oli kirjailtuna monenlaisia kuvioita, muun muassa sydämiä ja pienenpieniä sieppejä. Vaikka Siriuksen kiusoittelu ja nauru olikin leikkimielistä, oli se kuitenkin kelmimäiseen tapaan pisteliästä ja sai Remuksen kiemurtelemaan epämukavasti sängyllään, jolle hän oli istahtanut seuraamaan tilannetta. Suklaarasia, jonka hän oli piilottanut arkkuunsa, oli tietenkin tarkoitettu kaikista maailman ihmisistä juuri Siriukselle ja jos tämä kerran suhtautui söpöihin lahjoihin tuolla tavalla niin... Remus tunsi juuri sinetöineensä kohtalonsa maailman typerimpänä olentona. He olivat käyneet Siriuksen kanssa ulkona vasta muutamia kuukausia, mutta Remus oli ajatellut siitä huolimatta suklaarasian olevan sopiva lahja. Rasian sisältämät konvehdit olivat sydämen muotoisia, eikä Remus enää osannut sanoa, mikä mielenhäiriö oli saanut hänet ostamaan rasian alunperinkään. Nyt koko idea tuntui idioottimaiselta ja Remuksen olisi tehnyt mieli vain vajota lattian läpi tai vaihtoehtoisesti piiloutua sänkyynsä nukkumaan joulunpyhien ohi. Kuka mokoman joulun ja lahjaperinteen oli edes alunperin keksinyt?

Sitten yhtäkkiä Remuksen viereen sängylle istahti edelleen virnistelevä Sirius.

"Remus-kultaseni", Sirius aloitti ja Remus tuhahti. Siriuksella oli tapanaan nykyään kutsua Remusta jatkuvasti liioitelluilla hellittelynimillä. "Oletko jo ostanut minulle joululahjan? Toivottavasti olet, koska minä maltan tuskin odottaa, että saan antaa omani sinulle." Sirius iski silmää ja virnisti hävyttömästi. Remus ei onnekseen ehtinyt vastata kysymykseen, koska samalla hetkellä James yritti napata Siriuksen sylissä lojuvan lahjapipon takaisin itselleen ja siitä tietenkin syntyi poikien välille käsikähmä. Remus kiskaisi sänkyynsä verhot eteen ja päätti aloittaa talviunensa saman tien.

Remusta ei ollut kuitenkaan suunniteltu talviunia varten, joten hän heräsi aamulla tavalliseen tapaan ja huomasi, että joulu oli taas yhden päivän lähempänä. Hetken hän käytti vain ajattelemalla mahdollisuuksiaan. Hän voisi yrittää saada jostain jonkun toisen lahjan, mutta se ei ollut millään tavalla mutkatonta. Suklaarasian hän oli ostanut Tylyahosta, mutta siellä käyminen oli kiellettyä tiettyjen viikonloppujen ulkopuolella, joten hänen pitäisi yrittää hivuttautua sinne salaa, jos hän päättäisi katsoa kauppareissun riskin arvoiseksi. Joulu oli vain parin päivän päässä, joten luvallisiakaan Tylyahon reissuja ei ollut enää tämän vuoden puolella luvassa. Lisäksi hänen pitäisi käydä kylällä päivänvalossa, kun kaupat olisivat auki, ja luultavasti joko joku huomaisi hänen poistuneen koulun alueelta tai sitten Tylyahon kauppiaat kertoisivat hänestä opettajille. Rohkelikot eivät olisi iloisia, jos saisivat yhteiseksi joululahjaksi viidenkymmenen pisteen menetyksen. Oikeastaan koko kylävierailu oli siis mahdoton ajatus. Pöllöpostillakaan hän ei voinut lahjaa tilata, koska kaikkien postimyyntilahjojen toimitus kestäisi viidestä päivästä viikkoon eikä lahja mitä luultavimmin ehtisi jouluksi perille. Voisiko hän jättää lahjan kokonaan antamatta ja kertoa vain unohtaneensa lahjojen oston? Ei hän voinut tehdä sitäkään, koska hänellä kuitenkin oli lahjat Jamesille ja Peterille, eikä Sirius puhuisi hänelle ainakaan ennen seuraavaa joulua, jos hänellä ei olisi antaa tällekin lahjaa.

Remuksen olisi tehnyt mieli kaivautua takaisin sänkyynsä, mutta muut kelmit huutelivat häntä jo kovasti nousemaan ylös, joten hän päätti ottaa vastaan pystypäin mitä tuleman piti. Muut eivät olleet enää makuusalissa ja Remus kaivoi ovea vilkuillen suklaarasiapaketin esiin arkustaan ja tarkasteli sitä kriittisellä silmällä. Paketin päällä olevaan korttiin oli kirjoitettu tyylikkäällä käsialalla Siriukselle ja jo koko sanan lukeminen sai Remuksen irvistämään. Luultavasti Sirius nauraisi hänelle vielä pahemmin kuin Jamesille, mutta Remuksella ei ollut paljon muitakaan vaihtoehtoja kuin pysytellä valmiiksi ostamassaan lahjassa. Ehkä naurunalaiseksi joutuminen ei loppujen lopuksi olisi niin paha juttu. Samassa James huusi Remusta nimeltä aivan makuusalin ovelta, ja Remus pudotti nopeasti pitelemänsä paketin takaisin arkkuun. Hän kiskaisi villapaidan sen päälle peitoksi ja kiiruhti aamiaiselle muiden kanssa, ennen kuin nämä ehtisivät huolestua hänestä.

Myöhemmin samana päivänä Remus kiipesi ylös makuusaleihin johtavia portaita. Kun hän avasi makuusalin oven, hän huomasi ensimmäisenä Siriuksen ja hymy hiipi vaistomaisesti hänen kasvoilleen. Sitten Siriuksen normaalia vakavampi ilme kuitenkin herätti hänet huomaamaan, että jonkin täytyi olla vinossa. Sirius piti kädessään neliönmuotoista pakettia, jonka päällä luki Siriukselle, ja Remuksen vatsaan tuntui putoavan jotain raskasta.

"Minä... minä olin vain etsimässä, että onko se minun villapaitani joutunut sinun matka-arkkuusi ja kun nostin sitä niin huomasin tämän", Sirius selitti yllättävän epävarmalla äänellä. Remus nyökkäsi osoittaakseen, että oli ymmärtänyt tämän sanat, ja käveli sitten sänkynsä luokse ja istuutui. Sirius vaihtoi painoa jalalta toiselle hetken ja istahti sitten Remuksen viereen.
"Saanko minä?" Sirius osoitti pakettia ja paloi selvästi halusta avata paketin. Remus nyökkäsi taas. Yllättävää kyllä Sirius ei repinyt paperia vaan aukaisi lahjanarun huolellisesti ja yritti olla edes rypistämättä käärepaperia avatessaan sitä. Suklaarasia tipahti tämän syliin ja tämä nosti sen käsiinsä. Remuksen sydän hakkasi eikä hän halunnut katsoa toisen ilmeitä. Ei naurunalaiseksi joutuminen varmaankaan olisi edes kovin paha kohtalo, mutta hän ei halunnut missään nimessä nähdä toisen silmissä pettymystä.
"Sydänsuklaata? Voi Remus, en tiennytkään että olet tuollainen romantikko", Sirius sanoi ja tämän äänestä kuulsi selvästi hymy. Ääni oli kyllä kiusoitteleva, muttei sillä tavalla kuin Remus oli etukäteen pelännyt. Nyt hän uskalsi nostaa katseensa ja huomasi Siriuksen tarkastelevan häntä hellästi.
"Mutta... mutta luulin, että et pidä söpöistä lahjoista?" Remus totesi.
"Ääh, minä vain kiusasin Jamesia, koska hän on niin arka puhumaan suhteestaan Lilyyn. Pitäähän minun sitä paitsi edes vähän pitää machoimagoani yllä", Sirius sanoi ja heilautti kättään vähättelevästi. "Kiitos, Remus."

Remus hymyili helpottuneena Siriukselle, jonka silmiin oli ilmestynyt taas epävarma ilme.

"Ethän sitten kerro Jamesille?"

Remus naurahti iloisesti ja painoi päänsä vasten toisen olkapäätä. Hänellä ei ollut aikomustakaan kertoa Jamesille yhtään mitään, mutta Siriuksen ei tarvinnut tietää sitä ainakaan vielä.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 18:04:05 kirjoittanut Kaapo »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.

68 to go.

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Re: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #1 : 06.02.2008 02:00:15 »
Suu vääntyi hymyyn, josta saa helposti sanomalla aaww-äänteen.
Niin suloinen pieni tarina, jossa voi helposti itsekin samaistua tilanteeseen.
Remuksen epävarmuus ja Siriuksen itsevarmuus sopivat jotenkin niin hyvin tähän, kun lopulta paljastuivat myös päinvastaiset puolet.
Tämä oli ihanan fluffyinen näin angstisuuden jälkeen, kiitokset tarinasta.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Tuhka

  • ***
  • Viestejä: 17
Re: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #2 : 15.02.2008 23:47:30 »
Aivan ihana. Aww-äännettä tarvitaan tosiaankin. Tykkäsin ficcin ideasta ja siitä miten Remus oli kahdenvaiheilla lahjansa kanssa. Sydänsuklaista tuli oman lempikonvehtini maku mieleen. Sydämmenmuotoisia nekin  ;) (Itseasiassa ne ovat kyllä suklaakuorrutettuja vadelmamarmeladeja. Mutta mitäpä siitä  8) Kivan omaperäinen. Tästä puuttui onnistuneesti juuri se: Remus/Sirius istuu jossain ja toinen tulee paikalle, jutellaan jotain, joudutaan sylikkäin, suudellaan ja hempeillään- kaava.

Lainaus
Remus kiskaisi sänkyynsä verhot eteen ja päätti aloittaa talviunensa samantien.
Varmaankin koko ficin paras virke. Voin kuvitella tuon tilanteen ja Remuksen ajatukset, "Selvä. Se oli siinä. Hyvää yötä"
Pitäisikö tuon muuten olla sänkynsä? Yhdellä Y:llä.

Tuhka tekee hovikumarruksensa ja poistuu takavasemmalle.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2008 22:31:19 kirjoittanut Firdilien »

Lily

  • Vieras
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #3 : 12.09.2008 15:37:36 »
Oi<3 Aivan ihanan sydäntä lämmittävän fluffintäyteinen vaahtokarkki-ficci! :D Minä niin rakastan rentoutua siirapin ääressä pitkän ja raskaan koulupäivän jälkeen! Kerrassaan ihana.

Lils

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #4 : 12.09.2008 16:15:08 »
VOi kun tää oli niin söpö ja sulonen.
Ihana kun Remus yritti keksii keinon, millä se sain jonkun toisen lahjan. ;D ;D ;D

Lainaus
Minä... minä olin vain etsimässä, että onko se minun villapaitani joutunut sinun matka-arkkuusi ja kun nostin sitä niin huomasin tämän", Sirius selitti yllättävän epävarmalla äänellä. Remus nyökkäsi osoittaakseen, että oli ymmärtänyt tämän sanat, ja käveli sitten sänkynsä luokse ja istuutui. Sirius vaihtoi painoa jalalta toiselle hetken ja istahti sitten Remuksen viereen.
"Saanko minä?" Sirius osoitti pakettia ja paloi selvästi halusta avata paketin. Remus nyökkäsi taas. Yllättävää kyllä Sirius ei repinyt paperia vaan aukaisi lahjanarun huolellisesti ja yritti olla edes rypistämättä käärepaperia avatessaan sitä. Suklaarasia tipahti tämän syliin ja tämä nosti sen käsiinsä. Remuksen sydän hakkasi eikä hän halunnut katsoa toisen ilmeitä. Ei naurunalaiseksi joutuminen varmaankaan olisi edes kovin paha kohtalo, mutta hän ei halunnut missään nimessä nähdä toisen silmissä pettymystä.
"Sydänsuklaata? Voi Remus, en tiennytkään että olet tuollainen romantikko", Sirius sanoi ja tämän äänestä kuulsi selvästi hymy. Ääni oli kyllä kiusoitteleva, muttei sillä tavalla kuin Remus oli etukäteen pelännyt. Nyt hän uskalsi nostaa katseensa ja huomasi Siriuksen tarkastelevan häntä hellästi.
"Mutta... mutta luulin, että et pidä söpöistä lahjoista?" Remus totesi.
"Ääh, minä vain kiusasin Jamesia, koska hän on niin arka puhumaan suhteestaan Lilyyn. Pitäähän minun sitä paitsi edes vähän pitää machoimagoani yllä", Sirius sanoi ja heilautti kättään vähättelevästi. "Kiitos, Remus."
 
Aivan ihana ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

LunaLoony

  • Tähtiintuijottelija
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Sydämeni on sinun.
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #5 : 13.09.2008 11:17:21 »
Voi eih! Tämä oli kyllä niin söpö ja ihana ja suloinen ja pörhöinen ja jouluinen, että oon nyt ihan häkellyksissäni! :D
Kivaa lukea tämmöisiä jouluisia ficcejä, kun itse odottelen joulua jo ihan innoissani! Ehkä mie alotan tän odotuksen aina vähän turhan aikaisin, mutta minkäs teet! Joulu vaan on paras juhla! ^^
Tykkäsin tästä siis kovasti. Pitää sitä välillä saada oikein kunnon annostus siirappia, niin saa hyvä mielen! ;D
"We accept the love we think we deserve."


Avatar by laaksokukka

Hurrikaani

  • Uneksija
  • ***
  • Viestejä: 299
  • Your living your live only once. Remember that.
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, PG
« Vastaus #6 : 15.09.2008 09:34:15 »
IHANA. Yksinkertaistettuna ihana. :D
Muutakaan en osaa sanoa.

Jotenkin itseään rupesi samointein hymyilyttämään ihan kamalasti, pelkästään tämän ficin takia. :3

Jotenkin ihanan suloista... Sydänsuklaata... :D
Kuten LunaLoony kirjoitti, tälläinen määrä siirappia saa hyvälle mielelle. Olen ihan samaa mieltä asiasta.

Okei. Nyt mäkin haluan suklaata. -.-''
Ei unelmiin uskominen ole lapsellista.
Listaukseksi haukkuvat

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, K-7
« Vastaus #7 : 21.02.2013 23:27:44 »
Paaah, siiis niinkuin awwws...

Tämä oli sellaista siirappia että ei rajaa. Ja minähän tunnetusti pidän makeasti.
Sirius oli ihana halutessaan avata lahjansa etukäteen (ei yhtään jäänyt kaivertamaan mitä sirius antaa remukselle lahjaksi). Remua parka ihan turhaan huolehti.
Pidin stä kovasti ja tykkäsin sujuvasta tekstistä.
Kiittäen
Tulienkelisi
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Suklaarasia, Sirius/Remus, K-7
« Vastaus #8 : 22.02.2013 11:35:21 »
Awww oli aika yleinen kommentti tätä tekstiä lukiessa. Sirius/Remus on kaikkien aikojen paras paritus minusta, joten ei taida olla kovinkaan suuri ihme, että tämä iski ja kovaa. Tämä oli sellainen söpönen hyvän mielen fic, jota lukiessa leveä ja tymännäköinen virnistys hiipi vähitellen huulille.

Sirius oli ihana hellittelynimiensä kanssa ja Remus oli todella ihana vetäessään verhot eteen ja miettiessään, että voisi saman tien aloittaa talviunet. Ja ihana, ihana, ihana Sirius machoimagoidensa kanssa ja Lily-kiusoittelujensa kanssa.

Lainaus
"Ääh, minä vain kiusasin Jamesia, koska hän on niin arka puhumaan suhteestaan Lilyyn. Pitäähän minun sitä paitsi edes vähän pitää machoimagoani yllä", Sirius sanoi ja heilautti kättään vähättelevästi. "Kiitos, Remus."
Awwwws♥ Söpö Sirius! Ja aivan ihana toi viimeinen "kiitos Remus" tuolla lopussa. Vähän tuollainen, että sanotaan ohimennen.

Tämä ficci puhalsi kaikki järjelliset ajatukset täysin tiehensä, joten tämän parempaa kommenttia en nyt saa aikaiseksi.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016