Kirjoittaja Aihe: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S  (Luettu 3702 kertaa)

Carmilla

  • ***
  • Viestejä: 545
Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« : 09.09.2012 00:08:08 »
Author: Carmilla
Pairing: Harry/Charlie
Rating: sallittu
Genre: romance kai
Disclaimer: Harry Potterit kuuluvat Rowlingille, joka on awesome ja niin edelleen.
Summary: He lukevat toistensa kasvoilta kaikki uudet valtatiet ja umpikujat.

A/N: 12+ kasiin ja Neljän tuvan haasteeseen. turkinpippuri olet kiva, kun luit etukäteen. <3

Sieltä-täältä-tuulia


Käänny ympäri niin, että vastatuulesta tulee myötäinen.

Harry istuu Kotikolon rappusilla varhaisen aamutaivaan alla ja odottaa. Hän pyörittelee lusikkaa aikoja sitten tyhjentyneessä teemukissaan ja tuijottaa portille. Jos minä istun tässä vielä hetken, hämähäkit luulevat, että olen kuollut. Ne tulevat ja hunnuttavat minut ja kun hän saapuu, minä olen seitissä yltäpäältä. Harryn sormet liikahtelevat levottomasti, hänen ihonsa kaipaa tuulenvirettä seurakseen.

Nyt Charlie on portin toisella puolella silmät täynnä vuorovesiä ja kuunkierroksia ja tarinoita. Kuinka rauhattomaksi hengitys voikaan muuttua sekunnissa tai kahdessa, uskomatonta. Harry kaataa teemukinsa, ottaa vauhtia ja hyppää portin yli ja kaataa Charlienkin, ja he lukevat toistensa kasvoilta kaikki uudet valtatiet ja umpikujat. Siinä niin, multaisessa maassa, ennen kuin Charlie on ehtinyt riisua hattuaan tai astua kotipihalle.

Miten rakennetaan silta katseista sanoihin?

Minä löysin eilen linnun, jonka toinen siipi oli murtunut, Harry sanoo. En voinut auttaa sitä. Hautasimme sen Mollyn istuttamien uusien omenapuiden alle, tuonne noin. Minä näin tytön, jolla ei ollut hiuksia, Charlie sanoo. He piirtävät toisilleen kuvan kaikesta, tärkeästä ja vähäpätöisestä, ja kaikesta määrittelemättömästä, joka saattaa olla kumpaa vain.

Ellet käänny, on se kuin murhaisit itsesi, vähän kerrallaan.

Molly keittää teetä, mennään; keittiössä tuoksuu kirveli ja rakuuna. Sinä se olet varsinainen petturi, Molly sanoo Harrylle, minunhan piti olla Charliea ensimmäisenä vastassa. Harry virnistää anteeksipyytävästi ja Charlie nipistää häntä lantiolta hieman kyseenalaisesti, mutta pitää sentään huolen, ettei Molly näe.

Charlie vetää hämmentynyttä Harrya perässään. Eikö teetä, Harry kysyy, kun häivähdys rakuunaa seuraa heitä portaisiin. Ei, minä haluan kartoittaa sinun ihosi uudet polut ja kuopat ja mustelmat. Jos on luottaminen siihen, miten hengitys hänen takanaan käy raskaammaksi, Harry ei vastusta suunnitelmaa, kaikkea muuta. Tänä aamuna Harrylla on Charlie, muilla postivankkureiden kuljettamat kirjeet, jotka saapuvat Romaniasta lähettäjänsä jäljestä.

Hyvä, juuri noin, myötätuuleen.


*

vastatuuli, taivas, lusikka, hämähäkki, huntu, kaipaus, silmä, rauhaton, umpikuja, askel, silta, siivet, avuton, istutus, hius, piirtää, itsemurha, kirveli, petollinen, kyseenalainen, hämmentää, häivähdys, kartta, raskas, vankkurit
If inconvenient, come anyway.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #1 : 09.09.2012 11:27:36 »
Ajattelin vain jättää merkinnän siitä, että luin tämän ja että pidin tästä. Kovasti.  :)
Tykkäsin tämän nimestä. Se on mielenkiintoinen ja lukemaan houkutteleva. Ja se sopii tälle kivasti.
Olit kirjoittanut kiehtovalla tavalla. Oli jotenkin hassua, kun vuorosanatkin olivat noin. Mutta tähän ei ehkä olisi sopinutkaan, että ne olisivat olleet merkattu jollain repliikeiksi (miksen osaa aina laittaa ajatuksiani sanoiksi? Sovitaan kuitenkin niin, että siitä tajuaa mitä ajoin takaa...). Noin ne sulautuvat hienosti mukaan.
Lainaus
Jos minä istun tässä vielä hetken, hämähäkit luulevat, että olen kuollut. Ne tulevat ja hunnuttavat minut ja kun hän saapuu, minä olen seitissä yltäpäältä.
Hui. Tuo on pelkkänä ajatuksenakin liian puistattava.
Olen vasta vähän aikaa sitten löytänyt ja ihastunut Harry/Charlieen ja tämä ficci saa vain ihastumaan kyseiseen paritukseen lisää. Muutenkin tämä oli aivan mahtava - ja nyt kyllä harmittaa, kun en ole mikään kummoinenkaan kommentoija. Mutta toivottavasti sait tästä silti jotain irti.
Yhteenvetona kuitenkin, että pidin tästä todella, todella paljon!  :)
-tirsu 
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #2 : 09.09.2012 13:03:56 »
Huuuu, Harry/Charlieta! \o/

Oooh! Tajusin vasta tuolla kirvelin kohdalla, että tää on siihen 12+ haasteeseen :D Eli siis kaikesta höytyväisyydestä ja sellaisesta, mm, harsomaisesta utuisuudesta huolimatta, tai ehkä juuri siksi? tää oli todella sulava.

Tykkään hurjasti kun oot lomittanut ton kursiivitarinan oikean tarinan sekaan. Ei sillä että mä tajuaisin sitä kursiivia (oon tyhmä) mut se on kuitenkin jonkinlainen realistinen mm, selkäranka tai -rauta. Sellainen henkilökohtaisemmaksi vetävä. Mutta ah, ihanaa odotusta, Harry Kotikolon portailla. Charlie saapuu maailmalta. Nipistää lantiosta <3

Erityisesti tykkäsin juonellisesti tuosta Harryn valtavasta loikasta ja myös hämähäkkiajatuksista x) Ja Charlien hatusta <3


Kiitos tästä, näistä kahdesta pitää kirjoittaa enemmänenemmänenemmän! Minäkin sain taasen inspiraation ja tahdon raapustaa lisää, kiitos siitäkin!  :D


// Jaa, tirsun kommentin luettuani tajusin kiinnittää huomiota dialogiin. Mä tykkäsin että ei ollut lainausmerkkejä, se teki koko ficistä sellaisen soljuvamman ja tuota, mitähän laatusanaa en olis vielä käyttänyt :D no, kuitenkin, sellaisen jännän! Sopi minusta hyvin :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #3 : 14.09.2012 19:26:03 »
Oi että, ihana! Harry/Charlieta tulee vastaan ihan liian vähän, varsinkin näin upeaa sellaista. 12+ on aika lailla haastava haaste (eh...) mutta tosi hyvin hallittu sanat - tykkään nimenomaan siitä, että jos ne sanat muistaa kun on itsekin mukana, saattaa teksti olla niin hyvin niiden ympärille kiedottu, ettei niitä erota sieltä seasta ja vasta lopuksi tajuaa katsoa että hei, siellä tosiaan oli niitä vaikeampiakin sanoja. Siistiä.

Tuuli-idea oli tosi suloinen: ensinnäkin minut tavan mukaisesti veti tänne ficin nimi ficcarin ohella. Alussa mainitut vastatuulet ja niiden kääntyminen myönteiseksi ja lopussa toistettu, myönteisiksi kääntyneet tuulet, ovat jo itsessään tosi nätti vertauskuva - ehkä aika tavanomainen, mutta minusta aika raikkaasti käytetty kuitenkin - mutta sitten tuossa nimessä se tuli tosi hienosti esille, tosi omalaatuisesti ja huomiotakiinnittävästi. Sieltä-täältä-tuulia tuo vaan heti sellaisen vähän haikean mutta lystikkään ja onnellisen vaikutelman ja pyyhkäisee jalat alta!

Lainaus
Minä löysin eilen linnun, jonka toinen siipi oli murtunut, Harry sanoo. En voinut auttaa sitä. Hautasimme sen Mollyn istuttamien uusien omenapuiden alle, tuonne noin. Minä näin tytön, jolla ei ollut hiuksia, Charlie sanoo. He piirtävät toisilleen kuvan kaikesta, tärkeästä ja vähäpätöisestä, ja kaikesta määrittelemättömästä, joka saattaa olla kumpaa vain.
Tämä oli surumielisyydestään huolimatta minun suosikkikohtani, tosi kaunis ja hiljainen, kertoo kaksikon välisestä välittämisestä ja on vain niin herkkää että minua ainakin alkoi itkettää lol. Ja tässä koko ficissä tosiaan oli tunnelmaa, tykkäsin Mollysta siellä välissä mainittuna ja teenjuonnista ja kaikesta hyväntuulisuudesta huolimatta tuosta äskeisestä kohdasta - kaikki oli kuitenkin hyvin koska se tuulikin kääntyi.

Ja vielä pakko mainita, että nuo kursivoidut kohdat sopivat paikoilleen tosi hyvin ja vahvistivat upeaa otsikkoa. Ihanaa tekstiä sinulta - kuten aina ennenkin on ollut - tästä tuli hyvälle mielelle, aivan ihana lukukokemus. Kiitos. : )
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #4 : 05.12.2012 17:51:41 »
Kaunista kauttaaltaan, mutta varsinkin tämä loppu:
Lainaus
Molly keittää teetä, mennään; keittiössä tuoksuu kirveli ja rakuuna. Sinä se olet varsinainen petturi, Molly sanoo Harrylle, minunhan piti olla Charliea ensimmäisenä vastassa. Harry virnistää anteeksipyytävästi ja Charlie nipistää häntä lantiolta hieman kyseenalaisesti, mutta pitää sentään huolen, ettei Molly näe.

Charlie vetää hämmentynyttä Harrya perässään. Eikö teetä, Harry kysyy, kun häivähdys rakuunaa seuraa heitä portaisiin. Ei, minä haluan kartoittaa sinun ihosi uudet polut ja kuopat ja mustelmat. Jos on luottaminen siihen, miten hengitys hänen takanaan käy raskaammaksi, Harry ei vastusta suunnitelmaa, kaikkea muuta. Tänä aamuna Harrylla on Charlie, muilla postivankkureiden kuljettamat kirjeet, jotka saapuvat Romaniasta lähettäjänsä jäljestä.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Letizia

  • ***
  • Viestejä: 269
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #5 : 14.04.2014 22:48:50 »
Lueskelin aikoinaan useammankin tämän haasteen tekstin silloin kun se oli pinnalla, ja tuntui että vähän kyllästyin vastatuuleen ja vankkureihin - nyt on kuitenkin kulunut niin paljon aikaa että taas maistuu, joten kommentoinpa tätä vaikka välissä on ollut jo uusikin haastekierros. Tosi kiinnostava teksti tämäkin. Haastesanoja olit minusta käyttänyt parissa kohden aika vapaasti mutta eipä minua haittaa : )

Kokonaisuus oli sulava ja hyvin pakottoman oloinen, teksti kulki juuri noin, myötätuuleen. Pidin kovasti.

Parituksesta tai hahmoista minulla ei oikeastaan ole mitään intohimoja suuntaan eikä toiseen - eli olkoot vaikka keskenään. Vaan kun asiaa ajattelee, niin mielestäni Harry ja Charlie toimii hyvin, vaikka molemmat ovat sellaisia hahmoja joiden sielunelämään en ihan pääse. Joku jolla on jalat maassa (vaikka lentäisi lohikäärmeellä!) on Harrylle hyvä. Vakaa mieli mutta nuori sielu, miten sen nyt sanoisi.

En tiedä, onko rakuunalla ja lohikäärmeellä etymologista yhteyttä vai mistä dracunculus tulee, mutta pidin rakuunantuoksusta, olipa se sitten tahallista tai ei. : )
Katharsis. Kello neljä keitän kahvin ja porkkanan. Istun verhon väliin kuulemaan kosmosta, yön sirkkuja ja postinkantajaa.

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Sieltä-täältä-tuulia, Harry/Charlie, S
« Vastaus #6 : 15.04.2014 15:34:13 »
Ficci oli mielestäni hyvä, mutta jos haluat myös hiukan rakentavaa palautetta, niin voin parista asiasta huomauttaa.

Nyt Charlie on portin toisella puolella silmät täynnä vuorovesiä ja kuunkierroksia ja tarinoita.
Mietin tätä kun tässä oli monta kertaa "ja", että olisiko sen voinut laittaa vuorovesiä, kuunkierroksia ja tarinoita, eikä vuorovesiä ja kuunkierroksia ja tarinoita, mutta kuitenkin kyllähän se noinkin menee. Sitten välillä minua hiukan ärsytti se, kun ei ollut lainausmerkkejä vuoropuheluissa tai viivoja tms, mutta kyllähän se noinkin meni :D Mukava tarina lyhykäisyydessään :) Loistava paritus :D :3
Kiitoksia ja toivottavasti et ärsyyntynyt nipotuksestani.

-Wolf Script
hear me roar