Finfanfun.fi
Syyskuu 03, 2010, 11:09:06
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Finfanfun.fi
-
HP-ficit
-
Matami Puddifootin teehuone
(Valvojat:
Scarlett
,
Nemethys
,
Codename
,
Sekoleptikko
,
Guadalupe
) -
Muutos valheesta elämään
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Muutos valheesta elämään (Luettu 734 kertaa)
: Pansy/Draco, S, draama
Arte
läheisyysholisti
Valtionalkemisti
Muutos valheesta elämään
«
:
Joulukuu 20, 2007, 21:11:14 »
Nimi: Muutos valheesta elämään
Kirjoittaja: Arte
Oikolukija: Picca
Paritus: Pansy/Draco
Ikäraja: S
Tyylilaji: drama, hieman jotain angstin tapaista, suhteiden selvittelyä, raapale, songfic
Yhteenveto: Pansy uskaltaa viimein ottaa ratkaisevan askeleen.
A/N Albumihaasteeseen väsäsin tällaista. Biisinä toimii Simple Planin Jump. Osallistuu myös FF-100-haasteeseen sanalla
009. Kuukaudet
. 97 to go! Piccalle kiitos taas betauksesta<3 Biisi kertoo tarinan, itse ficci on vain pieni raapaisu pintaa.
Muutos valheesta elämään
Lasken kirjeen keittiön pöydälle ja vilkaisen vielä ympärilleni. Muistot hyökkäävät kimppuuni, suurin osa niistä ei ole mieluisia, vaikka olen niin Tylypahkan aikojen takia halunnut itselleni uskotella. Huokaan hiljaa ja kävelen ulos talosta, joka ei enää pitkään aikaan ole tuntunut yhteiseltä.
Sipaisen hiukset pois kasvoiltani ja käännyn pihatiellä katsahtamaan hetkeksi taakseni, varmistamaan, että todella jätän tämän kaiken taakseni ja hyväksyn sen, että mikään ei onnistu. Silmistäni paistaa suru ja uupumus, mutta myös päättäväisyys.
Draco ei saa enää satuttaa minua, heitellä minua ympäriinsä. En hyväksy sitä enää ja olen päätökseni tehnyt.
Kokoan itseni, suoristan ryhtini ja otan ensimmäiset askeleet kohti vapaata elämää.
Simple Plan - Jump
Jump!
I don’t wanna wake up today
Cuz every day’s the same
And I’ve been waiting so long
For things to change
I’m sick of this town, sick of my job
Sick of my friends cause everyone’s jaded
Sick of this place, I wanna break free
I’m so frustrated
I just wanna jump (jump)
Don’t wanna think about tomorrow (jump)
I just don’t care tonight
I just wanna jump (jump)
Don’t wanna think about my sorrow
Let’s go, whoa
Forget your problems
I just wanna jump
I don’t wanna wake up one day
And find out it’s too late
To do all the things I wanna do
So I’m gonna pack up my bags
I’m never coming back
Cuz the years are passing by
And I’m wasting all my t-t-time
I’m sick of this house, sick of being broke,
Sick of this town that’s bringing me down
I’m sick of this place, I wanna break free,
I’m so frustrated
I just wanna jump (jump)
«
Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2009, 21:19:38 kirjoittanut Arte
»
tallennettu
man
darf doch
glücklich
sein!
wicked_visions
Eruru
easy, breezy, beautiful
Re: Muutos valheesta elämään || Pansy/Draco, S, song
«
Vastaus #1 :
Tammikuu 01, 2008, 15:58:11 »
Hienosti väsätty noin lyhyeksi. Pidemmällä versiolla olisi ollut vielä parempi. Ficin nimestä pidin kovasti. En osaa muuta sanoa, kiitos ja anteeksi
tallennettu
Tala Sohalia
Re: Muutos valheesta elämään || Pansy/Draco, S, song
«
Vastaus #2 :
Tammikuu 07, 2008, 20:49:11 »
Minä tässä vaivasin huolella kursoria ylös ja alas, kun väittelin itseni kanssa, että kommentoinko vai en. Raapaleita on niin vaikea käsitellä... No yritetään, omapa on vikani, kun tein lupauksen itseni kanssa, että kommentoin jokaista lukemaani tuotosta.
*pitkä tauko*
Ok, aloitetaan siitä, että tämä on song-fic. Laulun sanoissa on yhteyttä itse raapaleeseen, ne tuntuvat pohjautuvan siihen, mutta eivät kerro niistä. AIvan kuin ensiksi olisi tuo laulu ja sitten tapahtuisi se, mitä kirjoitat. Siinä missä laulu pomppii paikallaan (käytän sanaa pomppia koska se on pomppiva, energinen, käskevä) raapaleesi etenee haikeana. Kontrasti on hieno. Et ole ottanut sanoja kuitenkaan täysin kirjaimellisesti vaan tehnyt raapaleen, joka toimii myös ilman sanoja. Oikeastaan ainoa miinus on, että tässä on useampia kuluneita sananparsia ja hetkittäin myös hämmentäviä sanavalintoja. Raapale on mielestäni hyvin vaikea kirjoittamisen tuotos, koska siinä paljon pitää mahtua pieneen. En nyt tarkoita paljolla sitä, että pitää tapahtua paljon tai tuntea paljon, mutta että jokaisen sanan tulee sopia yhteen lähes täydellisesti, koska niitä on niin vähän. Kohdassa "sipaisen mustat hiukset pois kasvoiltani", katseeni jää aina tuohon sanaan "mustat". Se tuntuu niin ylimääräiseltä, niin paikattomalta. Mikä merkitys sillä on, että hänellä on mustat hiukset? Ja jos sillä ei ole merkitystä, miksi se on mainittu?
Kuten Erurukin sanoi, otsikko on hieno. Minäkin pidän siitä kovasti. Tässä olisi myös ainesta one-shotiin, mutta toisaalta: jos kaiken saa sanottua jo näin, miksi pitkittää. Raapaleissa parasta on se, kun löytää ne oikeat sanat tiivistettynä niin, että ei tarvitse etsiä nurkan takaa samaa merkitystä.
Höm, olen hieman sitä mieltä, että jos kommentti on pitempi kuin itse ficci niin kommentoijassa on jotain vikaa... taidankin luikkia tästä nurkkaan häpeämään...
tallennettu
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?
Arte
läheisyysholisti
Valtionalkemisti
Vs: Muutos valheesta elämään || Pansy/Draco, S, song
«
Vastaus #3 :
Kesäkuu 27, 2008, 02:01:19 »
Eruru
, nimi on kyllä helmi, tykkään siitä itsekin todella paljon.
Tala
, olen varma, että olen jo kerran kirjoittanut vastauksen sinulle, mutta ei sitten. Kiva, kun päätit kuitenkin kommentoida. (:
Niin, no, toisinaan raapaleet voivat olla erittäin hankalia. Joskus sanottava venyy liikaa, toisinaan jää liian lyhyeksi. Sata sanaa on kuitenkin se "on ja pysyy"-juttu, joten toisinaan siellä voikin sitten olla sellaisia sanoja, joita ei välttämättä tarvitsisi, kuten tässä tuo huomauttamasi musta. Ilman sitä raapaleesta puuttuisi yksi sana ja se pitäisi taas lisätä jonnekin muualle roikkumaan.
Itse pidän myös biisin ja tekstin eriäväisyydestä, niillä on yhteys mutta kuitenkin erilainen kuvaus. Hienoa, että olen saanut sitä esille.
Tässä tapauksessa hyväksyttänee pidempi kommentti. <: Mukava yllätys kirjoittajalle, että raapaleesta saadaan kunnon kommentti irti.
tallennettu
man
darf doch
glücklich
sein!
wicked_visions
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »