Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 316528 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #740 : 30.08.2014 20:14:01 »
Täällä olis yksi KnB:stä 274 kappaletta lukenut! Ja facebookissa ainakin kiertää tieto että KnB loppuisi nyt sitten tähän.  :'( Ja itse en vain millään ole sisäistänyt tätä tietoa, mutta eiköhän tässä pian ala kaikenlaisten KnB-ficcien ja AM-videoiden suurkulutus kun vihdoin tajuan, että that's it, it's over.
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #741 : 30.08.2014 23:49:46 »
Lainaus
Lisäksi tahtoisin suosituksia romantiikan suhteen, ei väliä onko yuri, yaoi vai het, mut tahtoisin suhteen olevan tasa-arvoinen ilman mtn ultimate semejä tai mieshakkaajanälvijätsundere tyttöjä. Liian imelää ei myöskään saisi olla... Anyone got anything?
Tuolla sanottiin jo Ao Haru Ride, joka on ihana (mangana omasta mielestäni vielä ihanampi, jos kiinnostaa lukea). Ao Haru Riden lisäksi itse katsoin muutama viikko sitten Kimi ni Todoken ensimmäisen ja toisen tuottarin. Suosittelen ehdottomasti kumpaakin, vaikka toinen tuottari ei ihan yltänyt ensimmäisen tasolle. :)

Lainaus
Nyt kun on vähän hiljaista, tungen väliin kyselemään että katsooko kukaan kesän uusia animesarjoja? Onko ollut hyvää materiaalia, mikä on parasta, mikä huonoa, mikä keskivertoa?
Joo! Kesän sarjoista olen seurannut Zankyou no Terroria, Tokyo Ghoulia ja Ao Haru Rideä kunnolla. Siinä sivussa on tullut myös muutama jakso Free!:tä ja Nozaki-kunia katottua, ja vaikka kumpikin kiinnostaa, niin aikaa ei näille tunnu riittävän. Zankyou no Terroriin olen ihan täysin rakastunut - muistuttaa vähän ehkä Death Notea. Tokyo Ghoul on myös mahtava, mutta mangan lukeneena ehkä vähän pettymys, koska odotin jotakin enemmän. Mangan lukemista harkitseville, kannattaa ihan oikeasti lukea eikä vaan meinata. Oon ihan kikseissä uusimmista chaptereista.

Onko täällä kukaan lukenut Takano Ichigon Orangea? Koska tarvitsen jotain samankaltaista riipaisevan surullista romantiikkaa. ♥ Jaja tietääkö kukaan, onko sitä käännetty muuten kuin netissä fanien toimesta (= eli siis mangana)? Orange ei ole vielä loppunut (sitä vaan julkaistaan niin harvoin, nyyh!), mutta kun olin lukenut kaikki ilmestyneet chapterit, niin tuli halu löytää lisää samanlaista mangaa. Jos suhtautumisesta lempisarjojen loppumiseen kysytään, niin Furuban (joka siis on yksi lempisarjoistani) loppuessa mulle kävi samoin kuin Orangen kanssa, mutta sen lisäksi etsin myös paljon ficcejä.

KnB:stä en voi sanoa mitään, kun en mangaa vielä oo lukenut kokonaan.


Life is an illusion.



Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #742 : 12.09.2014 00:40:15 »
Miten suhtaudutte lempisarjojenne loppumiseen? Yritättekö etsiä jotain mahdollisimman samankaltaista vai kenties innostua jostain täysin erilaisesta? En tiedä vielä, auttaisiko tässä murjotus pimeässä huoneessa vai kenties raivokkaasti aiheesta ficcailu vai meditointi ja jooga.

Onko mangakalta ilmestynyt mitään muuta?

Itse kun vetäisin ne Saiyukit uudestaan, iski päälle kauhea eroahdistus, kun tarinaa ei ollutkaan enempää, ja sitten tulin tsekanneeksi Minekuran muun tuotannon. Ja aijai, että kannatti -- vaikka itken jo etukäteen sitä, että joskus hamassa tulevaisuudessa muutaman volumen kuluttua Saiyuki loppuu, voin samalla iloita siitä, että mangakan muu hiatukselle jäänyt tuotanto saa sitten jatkoa. Wild Adapteria nyt oli jo kuuden volumen verran, mutta äkkiäkös ne hotkaisi, ja nälkähän siitäkin sitten jäi. Toistaiseksi vain yhteen volumeen jäänyt Bus Gamer oli myös ihan pakko lukaista, kun Minekura oli niin kivasti ilahduttanut lukijoitaan näiden kolmen sarjansa loistokkaalla crossilla... ja kyllähän sitä BG:täkin ottaisin enemmän kuin mieluusti lisää, kuten on tulevaksi lupailtu.

Tietysti noissa muissa sarjoissa on aina se huono puoli, että niitä tulee verranneeksi vähän liikaakin siihen suurimpaan suosikkiin, mutta minulle ainakin sen kovasti rakastamani piirrostyylin näkeminen uudessa tarinassa valoi uskoa siihen, että elämä jatkuu. (katsotaan mitä mieltä olen sitten, kun Minekura on tappanut kaikki ihanimmat hahmot...)
sano mua rovastiks

Raicelia

  • .trash queen.
  • ***
  • Viestejä: 27
  • 50 shades of dorks
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #743 : 22.09.2014 00:20:30 »
Uuh, liitynpä keskusteluun pitkästä aikaa.. Ihan hullun kiire on kyllä ollut omassa elämässä Q___Q
ja henkisesti koetan myös valmistautua NaNoon.. suunnittelemani tarina kaipaa vielä hiomista..

Onko täällä kukaan lukenut Takano Ichigon Orangea? Koska tarvitsen jotain samankaltaista riipaisevan surullista romantiikkaa. ♥ Jaja tietääkö kukaan, onko sitä käännetty muuten kuin netissä fanien toimesta (= eli siis mangana)? Orange ei ole vielä loppunut (sitä vaan julkaistaan niin harvoin, nyyh!), mutta kun olin lukenut kaikki ilmestyneet chapterit, niin tuli halu löytää lisää samanlaista mangaa. Jos suhtautumisesta lempisarjojen loppumiseen kysytään, niin Furuban (joka siis on yksi lempisarjoistani) loppuessa mulle kävi samoin kuin Orangen kanssa, mutta sen lisäksi etsin myös paljon ficcejä.


Ah, Orange on hyvä manga ♥ ja tosiaan, aika surullinenkin :<
Sitä on kai käännetty ainoastaan fanien toimesta x/ enkuksi niitä pokkareita ei taida olla..

Hmm, muita surullisia sarjoja.. no Koe no Katachi on hyvin liikuttava, yksi lempimangoistani~~

Onko kukaan muuten lukenut Assassination Classroomia? Kyseinen manga lukeutuu myös suosikkeihini, se on ihan mahtava~~ Samalta tekijältä kuin Majin Tantei Nougami Neuro~~

Kesäkaudella on mielestäni ollut monta hyvää sarjaa, harmittaa kun en voi pysyä läheskään kaikkien perässä, aika kun ei riitä kaikkien katsomiseen T__T
Suosikeiksini on noussut Haikyuu!!, Gekkan Shoujo Nozaki-kun, Barakamon sekä Free! Eternal Summer. Valitsin ne kevyemmät sarjat katsottavaksi, sitten kun saan kaivettua lisää aikaa jostain, voisin katsoa Tokyo Ghoulin, Zankyou no Terrorin sekä Love Stagen loppuun.. ne vaikuttivat myös sen verran kiinnostavilta~

Inu-Chan

  • ***
  • Viestejä: 196
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #744 : 22.09.2014 16:55:30 »
Ah, haikyuu!! Miulle on muodostunut pakkomielle siihen sarjaan. Hahmot on loistavia, tyyli ja animointi itkettävän nättiä ja huumori on saanut minut räkättämään kuin viimeistä päivää. Sääli et se loppuu pian mut onneksi on vielä manga. Ps. Onko kukaan muu vielä saanut sydärin Hinatan söpöydestä, vai oonko ainoa?  ;D
Vuodenhomokultakalaenkeli

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #745 : 07.11.2014 21:33:23 »
Spoilereita ja epämääräistä ranttausta Naruton viimeisestä luvusta!!!
Aakh miksi vitussa se päättyi tuollain. Se oli tasoa Potterin epilogi ja hyi yök. Ei olisi tarvinnut kertoa kenen kanssa ne päätyy kun en niistä parituksista tykännyt sitten yhtään. Okei ShikaTema on ihanaa mut perkeleen SasuSaku ja NaruHina. Molemmat sitten meni ja päätyi yhteen fanityttöjensä kanssa... Olisi jättänyt avoimeksi lopun eikä tollasta kaikki on onnellisia sen ilmiselvimmän parin kanssa. Ja mitä Ankolle tapahtu ku se oli just paras semmotteena mitä se joskus oli. Nyt se menee onnessaan syömään skidin kanssa joka ei ole edes sen..

Muilla mielipiteitä siitä et Naruto on viimein saatu päätökseen?

Vostok

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #746 : 07.11.2014 22:15:47 »
SPOIL SPOIL SPOIL SPOIL ALERT NARUTON VIIMEINEN LUKU!

Minun mielestäni se loppui juuri niin hyvin kuin se sarja voi loppua: Masashi Kishimoton itsensä suunnittelemana! En ymmärrä ihmisiä lainkaan, kun he sanovat etteivät pitäneet siitä: eikös sarjan  kirjoittajan oma valinta ole paras? Vain, koska paritukset eivät miellytä? "Ilmiselvimmän" parituksen päätyminen lopulliseksi on tietenkin luonnollista, koska siihenhän tarinassa viitattiin- muuten tarinassa esiintyneet viittaukset olisivat olleet harhaanjohtamista! NaruHina ja SasuSaku ja ShikaTemari ovat juuri niitä, mitä minä itse toivoin~ eniten odotin mielenkiinnolla Sasuken kumppania. Noh, Sakura. Kukapa muukaan? Inon ja Sain suhde tuli kyllä totaalisena yllätyksenä! Toisaalta he sopivat toisilleen melko hyvin, muistankin sen kohdan, kun Sai sanoi Inoa kaunottareksi ja Ino punastui, kun taas Sakuraa Sai kutsui päinvastaisella sanalla...

Naruto!!!!!!! Niin kypsä!!!! Voinko edes kunnolla korostaa, mitä sen näkeminen herätti minussa?! Kasvoi juuri niin sopivan näköiseksi, lyhyempi tukka sopii koska se on kuitenkin se sama... Ysäreillä julkaistun Naruto-rääpäleen jälkeen tähän ollaan päädytty. Huhhuh, I'm tearing up a bit! Naruto kasvoi isoksi! Ja Naruton lapsen nimi on Boruto (Bolt). Huhhuh.

Huomasiko kukaan sitä One Piece- piraattikuviota viimeisillä sivuilla hokagen patsaassa, jonka Boruto maalasi? Nähtävästi se oli tapa, jolla Masashi Kishimoto osoitti kunnioitusta Eichiro Odaa kohtaan, ja Oda-sensein uusimmassa One Piece- luvussa oli sama kunnianosoitus Kishimoto-senseille.


Lainaus
Muilla mielipiteitä siitä et Naruto on viimein saatu päätökseen?

*insert crying to the first Naruto ending song, Wind*

Katsottiin saksankieliseltä kanavalta ihan ekana ikinä Narutoa, koska se oli joku anime-kanava. Tuli sarja tutuksi sen myötä, ja monta hyvää muistoa siitä lähtien. Muilla oli Potterit, minulla Naruto. Se oli lapsuuteni! Leikimme ala-asteella tyyliin joka kesä-päivä ninjoja metsissä ja uppouduttiin siihen tyystin. Tehtiin omat kirjalliset chuunin-kokeet, joissa esitin valvojaa, yritettiin luntata... Ostettiin naruto-kortteja, katseltiin haltioituneina kun veli pelasi ultimate ninja-pelejä ps2:lla... Toki minullakin oli se nolo fanityttö-kausi kun oli niitä hahmoja, joihin oli ihastunut ja kirjoiteltiin noloja fikkejä. Mutta mun lapsuus loppui tän sarjan myötä. Olenkin jo siinä iässä, että tämä oli tässä. Yhyy. Nostalgian kyyneleet.

Muilla muistoja Naruton seuraamisesta? Olenko yksin haikeuden kanssa?
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014 10:54:29 kirjoittanut Vostok »

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #747 : 07.11.2014 22:55:43 »
Lainaus
PS. Miten saadaan oma teksti superpieneksi?

Samalla tavalla kuin suureksi, pitää vain valita pieni luku koodiin. :> Esimerkiksi siis:

Koodia: [Valitse]
[size=2pt]Vaikkapa näin[/size]
Vaikkapa näin


Naruto on mulle henkilökohtaisesti jotenkin kauhean... tärkeä. Oon aina suhtautunut siihen tunteellisesti. Ihan totta pidän Narutosta. Tiesin koko ajan, että loppu lähenee, mutta en silti ymmärtänyt, kun luin toiseksi viimeisen luvun, että nyt se on ohi. Enkä edes lukiessani viimeistä lukua. Taidan olla vähän tyhmä.
perhosen siivenisku


Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #748 : 08.11.2014 00:44:19 »
Viime aikoina intoni seurailla Narutoa on ollut hitusen latisunut, mutta kieltämättä pientä haikeutta herättää tieto siitä, että se on nyt ohi. Shippuden oli yläasteella ja lukiossa ihan parasta, ja muistan olleeni aivan hulluna Akatsuki-ficceihin eräässä vaiheeessa. Jotenkin hirveän outo ajatus, että seitsemän vuotta on kulunut niistä ajoista, kun järjestö esiteltiin. :D + Voi aww, kuinka viattomasta pienestä ninjailusta päästiin lopuksi niin eeppisiin mittasuhteisiin. En tiedä, onko Naruto ollut minulle koskaan kaikista sarjoista suosikki, mutta ehdottomasti kuitenkin sellainen kiva pieni eskapismitujaus synkkiin päiviin, sekä sarja, jota on ollut aina kivaa maratoonata sitten useampi jakso putkeen. Nyt viimeisimpiä kuvioita olen tsekkaillut aina säännöllisin väliajoin lähinnä keskusteluista, mitä on tapahtunut.

Lainaus
PS. Miten saadaan oma teksti superpieneksi?

Anteeksi, jos kuulostan hirveän ikävältä ihmiseltä (ei ole suinkaan tarkoitus), mutta minusta näin tämän ketjun aika aktiivisena sivustaseuraajana olisi hyvä, jos tällaiset selvitettäisiin ennen kuin postataan spoilaavaa sisältöä. :) Tästä taisi olla ihan viikko tai pari takaperin Profeetassa enemmänkin vääntöä aivan toisenlaisissa yhteyksissä, mutta siinä ilmeni, että aika monella finiläisellä on aivoissaan sellainen pikku ominaisuus, että aivot tunnistavat valtaosan sanoista varsinaisesti lukematta. :D
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #749 : 08.11.2014 01:14:15 »
Mä en edes muista, milloin näin Naruton ensimmäisen kerran tai luin, mutta on outoa samalla, että esim. juuri Naruto on sellainen sarja, joka on kulkenut mun mukana teini-iästä alkaen yli 10 vuotta, nyt ainakin. On kauhean nostalgista katsoa sekä Naruto että Shippuden, koska kuitenkin se on mahdollista. On näet yksi harvoista sarjoista One Piecen lisäksi, joita pikkuveljeni kerännyt dvd:nä. Ja onhan minullakin lähes täydellinen Naruto-kokoelma mangana, mutta vain lähes. Taitaa peräti uupua se yksi manga välistä, mutta kuitenkin säännöllisesti vieläkin luen viikottain uusimman osan Narutoa eräältä sivustolta netissä.

Sisältää spoilereita! En tiedä muista, mutta mä vihaan ja oon jo nuorempana vihannut sitä ajatusta Sasukesta ja Sakurasta (hieman samaa siinä mulle on kuin Potterissa Hermionen ja Ronin kanssa), sillä se on joko musta aivan liian selkeä ajatus jo ihan "kouluajoilta" tai jotain, ehkä se ajatus läheisistä kavereista tai ryhmän jäsenistä on liikaa ja suhteellisen tylsä valinta. Mä en jostain syystä käsitä sitä, sillä kyllä mä nyt ehkä Uchihan klaanin jäsenelle vähän toisenlaista henkilöä rinnalle. Ja en tiedä, mutta jostain syystä mitä "vanhemmaksi" sarjassa Naruto kasvaa, sen enemmän musta siinä tulee esille ulkoisesti isänsä, vaikka luonteeltaan oisikin lähempänä äitiään. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä näitä Masashi Kishimoton suunnitelmia, vaikka itse kuulun näihin ihmisiin, jotka ois toivoneet ehkä enemmän yllätyksellisyyttä ja ei niin selviä ratkaisuja mm. perhe- ja suhdekuvioihin jne.

Mutta upean työn Kishimoto teki 15 vuoden aikana tai siis, nythän se 700. luku ja viimeinen osa mangaakin julkaistu englanniksi ainakin netissä, niin 1999-2014 tehnyt Narutoakin. Se on kyllä huikea saavutus ja en ihmettele, että ainakin siellä missä itse luen, on Naruto selkeä 1. kuukausittaisten lukijoiden määrässä. Jotenkin toi saa kunnioittamaan Masashi Kishimotoa ja samalla miettimään, että mitäköhän seuraavaksi saisi lukea Kishimoton piirtämänä ja kirjoittamana.

// Scarlett lisäsi spoilervaroituksen ja pienensi spoilerin
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 01:34:02 kirjoittanut Scarlett »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Hömöpöllö

  • Hely
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Herra merirosvo, köyteni ovat liian löysällä.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #750 : 08.11.2014 10:42:36 »
Tykkäsin Narutosta kyllä jossain vaiheessa, mutta Hidan ja Kakuzu jutun jälkeen en oikein tykännyt sarjasta. Katselin muutamia jaksoja summan mutikassa pysyäkseni perässä ja katsoin jostain narutowikistä missä jaksossa näkyy Akatsukin jäseniä ja katsoin vaan ne  :D Sarja lässähti omaan toistavuuteensa ja huumorikin oli latteampaa kuin ennen. Tosin nyt kun näin nämä kaikki paritukset haluaisin tietää miten päätyi yhteen (Olisiko Salkkarit Konoha-tyylillä vähän helmi jonkun muunkin mielestä?  ;D)

Minua jäi mietityttämään näissä lapsiasioissa erikoiskykyjen periytyminen. Olen saanut sellaisen kuvan että esim Hinatan molemmat vanhemmat omasi erikoiskyvyn ja Hinatakin sai sen, mutta mites nämä "puoliveriset"  :-\

Kaikkein parasta Narutossa oli Akatsuki (TobiDei♥!) ja mulla oli piirrettynä OC-hahmo joka oli vakoojana Konohassa mutta päätyi asian paljastuttua Akatsukiin ja teki järjestöstä haaremin itselleen ;D Naruto taisi muutenkin olla ainoa animesarja johon olen luonut OCn, joten kai se oli tärkeä ja shounen kauden ylipappi tms. Oikeastaan Naruto sai minut alunperin miettimään ficcejä ja oli animehöpövaiheeni tärkeimpiä sarjoja.

Aika jännää että mangamaku "kehittyy" kun se alkuhöpö on mennyt ohi. Onko kukaan muu alkanut elitisteileen niin kuin minä eli, jos kuulet jonkun seuraavan vain supersuosittuja sarjoja niin ajattelet "pyh aloittelia"? Huomasin tämän ilmiön Traconissa ollessani, en sano että suosituista sarjoista ei saisi tykätä, mutta nuo alkuhuumasta kärsivät kawaii-chanit alkoivat jossain kohtaa ärsyttää (vaikka itsekkin olen ollut sellainen)  :-[
Pöllökoto
Kansientakaiset maailmat viimeksi arvosteltu J.S. Meresmaan Keskilinnan ritarit 20.6.2016
avatar Ingridiltä ja banneri Ansalta

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #751 : 08.11.2014 19:34:52 »
Kaikkein parasta Narutossa oli Akatsuki

Komppi! :D Se järjestö oli slash-ficcarille oikea aarreaitta. Ficit aiheesta toimivan genrellä kuin genrellä. Nyt oikein sydäntä raastaa huomata, että monia vanhoja suosikkeja ollaan poisteltu netistä. Pitänee tämän keskustelun innoittamana tsekata, löytäisinkö vielä vanhahkon crack-ficin Akatsukin vuosittaisesti virkistysmatkasta. :D Akatsuki fanart oli vain niin helmeä seurattavaa ja helppoa hehkutettavaa, kun tarjontaa riitti. <3

Lainaus
Onko kukaan muu alkanut elitisteileen niin kuin minä eli, jos kuulet jonkun seuraavan vain supersuosittuja sarjoja niin ajattelet "pyh aloittelia"?

Mitä vikaa vain supersuosittujen sarjojen seurailussa on? :D Monesti suuri suosio perustuu lähinnä siihen, että hahmokaarti on järjestäen kattava: jokaiselle on joku samaistuttava hahmo, mikä on mielestäni lähtökohtaisesti sarjassa kuin sarjassa arvostettava piirre. Tämän lisäksi supersuosituista sarjoista pitämisessä on se loistelias puoli, että muita samasta asiasta pitäviä on helppoa löytää, samoin kuin fanartia. Monesti jostain über-undergroundista innostuminen johtaa vain siihen, että huomaa digailevansa jutusta itsekseen, mikä ei ole välttämättä hirveän mielekästä siinä vaiheessa, kun tekisi mieli vaihtaa mielipiteitä muidenkin kanssa. Oma makuni on lähinnä laajentunut ajan saatossa: olen antanut vankalle perusdraamalle mahdollisuuden viime aikoina ja huomannut ilokseni, että silläkin genrellä on paljon tarjottavaa minulle. :)
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #752 : 08.11.2014 22:38:23 »
Narutoo vasta 80 jaksoo kattoneena ja mangan ekat neljä osaa lukeneena ei tarvitse vielä pitkään aikaan hätäillä loppumisesta. :D Tällä tahdilla en saa omina elinvuosinani sitä luettua/katottua, kun innostus menee vähän silleen "Jee, katon kymmenen jaksoo!" ja sit oon taas kattomatta pitkään. Joten ohitan nää Naruto-keskustelut.

Lainaus
Onko kukaan muu alkanut elitisteileen niin kuin minä eli, jos kuulet jonkun seuraavan vain supersuosittuja sarjoja niin ajattelet "pyh aloittelia"?
Pyh, oon aloittelija! ♥ ...eiku. No siis animangaa oon harrastanut tiedostaen jotain 11-vuotta? Mutta no mun animen katselu on rajoittunut ihan vain muutamiin sarjoihin ja sama juttu mangassa. Näistä kaiken lisäksi suurinosa on massasarjoja, joista oon tykännyt: One Piece, Bleach, Death Note, Fullmetal Alchemist, Hopeanuoli... ja no sitten on NANA. ♥ Se tosin ei Suomessa oo niin kauhean suosittu, kai. Tai sitten se on jo unohdettu. Oon kuitenkin itse tätä sakkia, mitä katsotaan kuin ääliötä coneissa ja muualla, kun tulee animesta/mangasta puhetta, haha. :D

Jokatapauksessa mun pointti oli se, että ei sillä niin väliä, mistä kuka tykkää. En mä kuitenkaan sano aloittelijoiks niitäkään, jotka kattoo Sons of Anachyä ja Walking deadia, eikä mitään vähemmän suosittuja tv-sarjoja. Ja sama juttu jos kyseessä on kirjat/sarjakuvat/pelit jne. Ei animet ja mangat ole kuitenkaan mitään muuta kuin ihan tavallisia sarjoja, kuten ihan vaan kirjasarjat ja tv-sarjatkin.

Lainaus
en sano että suosituista sarjoista ei saisi tykätä, mutta nuo alkuhuumasta kärsivät kawaii-chanit alkoivat jossain kohtaa ärsyttää (vaikka itsekkin olen ollut sellainen)
Näitä näkee tosiaan paljon. Hieman nuo itseäkin ärsyttää, varsinkin kun en ole ikinä ite ollut sellainen. Se vaan pitää coneissa kestää ja alkaa mennä jo tottumuksesta siinä monien muiden asioiden sivussa, mitkä ärsyttää. :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 966
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #753 : 09.11.2014 16:27:13 »
No nih, nyt on sitten luettu Naruto loppuun, ja komppailen muutamia jo puhuneita paritusten suhteen.
Sisältää spoilereita!

Petyin vähän, kaikkein eniten Sai/Inoon. Niillä on ollut ehkä kaksi kertaa kanssakäymistä keskenään, ja niin päälleliimattua kun olla ja voi, nehän tekisivät vaan toisensa hulluiksi, en yhtään tue saati ymmärrä. ShikaTema oli sentään <3
NaruHina nyt oli jo niin arvattavissa (olin vähän spoilaantunutkin siitä), samoin SasuSaku. En ihan hirveän paljon tykkää kummastakaan, mutta olihan ne lapset kyllä söpöjä.
Mistä päästäänkin siihen, että hirveän moni hahmoista oli aikuisina jotenkin ensivilkaisulla ihan sikamaisen rumia xD Kyllä niihin sitten tottui, mutta esim. Gaara oli alkuun aikamoinen järkytys. Onneksi Sai näytti sentään suht samalta ::) Jep, pinnallista, tiedän.

Vaikka olisinpa kyllä pärjännyt ilman tällaista epilogi-tyyppistä loppua, paljon mieluummin sitä kuvittelisi, että asiat meni niin kuin itse toivoi... Naruto hokageksi ja Sai sen "Shizuneksi" siihen vierelle, voi kyllä. Sasuke olisi voinut vaikka kuolla, vaikka olihan se tuossa lopussa aika symppis, usuratonkachi ^^

//Tyynis pienensi spoilaavan teksin
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014 16:36:15 kirjoittanut Tyynis »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #754 : 10.11.2014 16:27:16 »
Violetu, spoilertekstit kannattaa laittaa pienellä fontilla. Vaikka varoitukset on punaisella ja näkyvästi niin normaalikoon fontti voi silti pistää silmään. Tai mulla ainakin pisti, mutta mitään vahinkoa ei tapahtunut, kun ei nuo Naruton paritus-spoilerit niin kiinnosta.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #755 : 13.11.2014 11:14:38 »
Onko kukaan muu alkanut elitisteileen niin kuin minä eli, jos kuulet jonkun seuraavan vain supersuosittuja sarjoja niin ajattelet "pyh aloittelia"?
Mikä ihmeen aloittelija?  :D "Olen katsonut vasta tänä vuonna piirrettyjä, niin silmäni eivät ole vielä tottuneet eripaksuisiin viivoihin!"

Nykyisessä asuinmaassani ei oikein toimi internetin mangareaderit, niin ei tule luettua sarjakuvia... Katselukin keskittyy lähinnä japskidraamasarjoihin. Välillä kokeilen katsoa jotain animea, mutta harvemmin mikään kolahtaa. Viimeksi taisin katsoa Tonari no kaibutsukunin, joka teki mieli jättää alun parin jakson jälkeen kesken, vaikka hyvä sarja olikin. Alan oleen ehkä liian vanha ja kyyninen näille viattomammille japskisarjoille, varsinkin kun päähenkilöt on never-held-a-boys-hand lukiolaisia.

Hömöpöllö

  • Hely
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Herra merirosvo, köyteni ovat liian löysällä.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #756 : 13.11.2014 11:34:29 »
No noilla "aloittelijoilla" tarkoitinkin niitä kawaii-chaneja joiden mielestä kaikki japanista tuleva on ihanaa ja kawaii, usein näihin on myös liittynyt se että ne ei oo katsonut muuta kuin suosittuja sarjoja. Ja edelleen suosituissa sarjoissa ei ole mitään pahaa, mutta kawaii-chanit on ärsyttäviä.

Tonari no kaibutsukun mainittu!!! \o/ Mutta en oo katsonut vikaa jaksoa viä, enkä muista sarjasta hirveästi mitään kun siitä on jo niin kauan  :-\ Onko kukaan kuullut Inu X boku SS:sistä? Lueskelen sitä mangana ja eka pokkari on jo kahlattu läpi, vaikkei se oo mitään mangamaailmaa mullistavaa niin kuin Naruto tms suosittu sarja, niin silti se on jotenkin kiva.

 Yleensäkkin luen ennemmin mangana kuin katson animea, johtunee lähinnä siitä että meillä ei toimi netti kunnolla joten jaksojen lataus ja pätkiminen on ärsyttävää.
Pöllökoto
Kansientakaiset maailmat viimeksi arvosteltu J.S. Meresmaan Keskilinnan ritarit 20.6.2016
avatar Ingridiltä ja banneri Ansalta

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #757 : 17.11.2014 00:00:15 »
Asdfghjklöä bongasin juuri, että Pandora Hearts loppuu ihan pian. En ole vielä saanut käsiini käännöstä chapterista 100, ja nyt sitten täräytetään päin pläsiä, että sen jälkeen ei muuten ole enää paljoakaan tulossa. Volume 23 on sitten viimeinen.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka mangasta olenkin hurjasti tykännyt, olen tosi tyytyväinen siitä, että homma kääräistään pakettiin tässä lähiaikoina. Tykkään pitkistä sarjoista, mutta en liian pitkistä, ja PH:ssa on nyt ollut niin vitun eeppiset meiningit, että vähän alkoi jo hirvittää, miten kauan mokomaa aiotaan jatkaa. (ja nyt siellä ehkä vielä voisi joku jäädä henkiinkin) Aloin lukea tätä vasta tuossa kesän aikana, joten kiva saada tällä tavalla taas vähän kosketusta siihen, millaista onkaan, kun joku lempisarja päättyy -- aiheesta olikin jo aikaisemmin tässä topicissa puhetta. Itse olen viettänyt muutaman viime vuoden jokseenkin sellaisessa fanitustyhjiössä, ettei mitään parhaillaan ilmestyvää tullut kovin kovasti seurailtua (paitsi Supernaturalia, mutta sitä ei lasketa, koska kyllästyin kasikaudella ja jätin kesken), niin en enää edes kunnolla muista, millaista tämä on.

Äh, näitä feelsejä  :D  Samalla sitä on helpottunut, että kohta tietää kaiken loppua myöten, mutta samalla ahdistaa, että jos paskamyrsky on vielä yltyäkseen, niin se tapahtuu ihanjustnyt. Mikään uusi infohan tämä ei sinänsä ole, minä puusilmä en vain ollut huomannut sitä aiemmin  :D
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014 00:06:45 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Crescen

  • ***
  • Viestejä: 674
  • looking for a romance
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #758 : 10.01.2015 23:52:29 »
Asd olen niin iloinen että Durarara!! sai toisen kauden. Oikeastaan aluks vähän pelotti katsoa että mitä jos se ei jotenkaan jatka ekan kauden jalanjäljissä mutta ainakin ekan jakson perusteella oon vaan yhtä hymyä. En ees tiedä mikä muhun tässä sarjassa vetoaa mutta oon vaan niin onnellinen kun saan sitä lisää <3

Lisäksi olin aika hämmentynyt että Kamisama Hajimemashita sai toisen kauden. Tykkäsin ekasta tosi paljon vaikka normaalisti en oo shoujon perään silleen mut toi on jotenkin niin hyvänmielen anime että hih, mutta mulla oli jotenkin sellanen fiilis että jäis vaan yhteen kauteen toi. Elämä yllättää!

Mä oon vasta vähän aikaa sitten alkanut seuraamaan oikeasti uusia sarjoja ja katsomaan niitä jopa siinä tahdissa kun ne ilmestyy. Miten ihmiset kestää tätä kun ei vaan voi maratoonata kaikkea kerralla? Herranjestas. Mut toisaalta onpa joitain syitä odottaa tiettyjä viikonpäiviä aina.

lol en edes tiedä kuuluko tänne pelkkä ihkutus mut ei voi minkään
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.
- Aristotle

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #759 : 13.01.2015 20:32:26 »
Lainaus
Mä oon vasta vähän aikaa sitten alkanut seuraamaan oikeasti uusia sarjoja ja katsomaan niitä jopa siinä tahdissa kun ne ilmestyy. Miten ihmiset kestää tätä kun ei vaan voi maratoonata kaikkea kerralla?

Joo tää on kyllä mullekin aina varsinainen koetinkivi. Tosin mulla tuppaa homma etenemään niin, että seuraan ekat viikot ihan tulisilla hiilillä ja katson uudet jaksot heti, kun vaan ovat saatavilla, mutta kuherruskuukauden päätyttyä mielenkiinto lopahtaa. Vaikka jäisi millaisiin kutkuttaviin cliff-hangereihin, niin saatan unohtaa koko sarjan, ja havahdun sitten hyvän tovin kuluttua katsomaan pari-kolme jaksoa kerralla.

Mielenkiinnon lopahtamisella on varmasti paljonkin tekemistä sen kanssa, etten palikkana muista pitkiä juonikaaria yksi jakso per viikko tahtiin katsoessani. Yhdestä jaksosta minä vasta lämpenen koko aiheelle.

Katselin tässä syksyn ja talven mittaan parit viime vuoden sarjat, ja joku Tokyo Ghoul olikin kyllä sellainen, että kannatti katsoa kaikki kerralla -- oli se ihan kiva ja oli mukava katsoa loppuun asti, mutta jakso kerrallaan tipotellen olisi satavarmasti jäänyt lopullisesti kesken... Gekkan Shoujo Nozaki-kun taas oli sen verran loistava, että ahmaisin sen suurin piirtein yhdellä istumalla, enkä viitsi edes ajatella, miten vitun turhautunut olisin ollut, jos olisin seurannut sitä ilmestymistahtiin. Kai sitä mangaakin pitäisi vilkaista, jahka kerkeää  ::)
sano mua rovastiks