Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314040 kertaa)

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #40 : 20.08.2010 15:17:51 »
Lainaus
Ja Nana Osaki/Takumi on ihanaa. Tai ainakin voisi olla.

Ei voi. :D Nana ja Takumi ovat kumpikin jotenkin liian kovia. Heillä molemmilla on niin suuri temperamentti, että suhteesta ei tulis mitään. Hachi ja Takumi ovat täydellinen pari. Hachi on jollain tavalla tasapainoisempi. Nana ei sietäisi Takumin käytöstä, mutta Hachi ei välitä, kunhan Sachiko on kunnossa. :D Hachi ja Nobu ovat myös aika hyvä pari, mutta jotenkin olen alkanut tykätä enemmän Hachumista. :D Nobu on välillä liian nössykkä, eeeen tykkää. Itseasiassa tarkemmin ajateltuna myös Hachi/Junko saattais toimia. Junko on mennään-eikä-meinata-tyyppiä ja sais Hachin kuriin, kuten on myös saanut.

L/Raito on kyllä niin ehdoton. Se on tavallaan niinku H/D. :P Ne on tavallaan vihamiehiä ja tavallaan kavereita mut oikeesti ne rakastaa toisiaan. ;D Mä kyllä vihaan Raitoa hahmona yli kaiken, mutta L:n kanssa se on ihan OK.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #41 : 20.08.2010 18:06:26 »
Mulla on manga- ja animetuntemusta suhteellisen laajalta alalta, muttei mistään sarjasta oikein kokonaan, ellei ihunaa Hollow Fieldsiä oteta lukuun. Iiih, siitä pitäisikin ficata joskus. Mutta niin.

Rakastan erityisesti Miyazakia, varsinkin Porco Rosso, Laputa ja Henkien kätkemä ovat ihania, vaikka no, en ole vielä törmännyt Miayazakiin, josta en olisi pitänyt. Tosin jäljellä katsottavista on enää Tuulen laakson Nausicaä (jonka varmaan kirjoitin väärin :D), mutta onneksi edes jotain. Henkien kätkemän Haku on ehdottoman nams, ja Laputassa taas se maailma on ihana! Ja kaikissa leffoissa ne musiikit ja maisemat <3

FMA:ta en kyllä tunne juurikaan, mutta nykyisen poikaystävän kanssa aiotaan katsoa se anime läpi vielä tässä joskus. (Että voidaan korjata wikiartikkeleita aiheesta, niiden taso on karmia -.-) Death Noten loppuosaa boikotoin, lopetin katsomisen erääseen tiettyyn jaksoon (voinette arvata mihin).

Bleach on ehkä vähän teinisarja, mutta silti, iih! Rakastan Ishidaa ja Rukiaa, ja no, on se usein kuvallisesti komea sarja. Rukia/Ishida on ihana paritus, mutta kun sitä ei löydy mistään!

Kamichu! on kanssa suloinen sarja, kukaan ei vain tunnu tuntevan sitä. Ja Descendants of Darkness oli ihan jännä, ahmin sen läpi joskus lukiossa hyppytunneilla kun netistä löytyi streamattavana. :P Tänään törmäsin Sky Crawlers -elokuvaan, joka pitäisi katsoa, ainakin vaikutti tosi kiinnostavalta. Ja no niin, äh, on ihan liikaa animea ja mangaa mihin pitäisi tutustua!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #42 : 20.08.2010 20:10:48 »
Lainaus
Mun FMA:n lukemiseni on muuten edennyt jo pokkariin numero kolme. Ensimmäisen osan lainasin kirjastosta, toisen luin aikani kuluks Akateemisessa ja kolmannen ja neljännen ostin parilla eurolla divarista. Pakko myöntää, et oon aikalailla koukussa.
Hi, siitä se lähtee ja koukotus on aika normaalia tuon ihanan sarjan kanssa. Varoituksena, kun luet mangaa vielä eteenpäin etenkin sinne n. 10 osaan asti niin olen täydellisesti koukussa - ei paluuta, voin kertoa. :D Divareista löytyy yleensä aika helposti loputkin osat, ainakin Kuopiosta päin. Ainoastaan 20 osaa ei löydy eikäö siitä eteenpäin joten olen jumissa osassa 19. Äää haluan lukea lisää!

Lainaus
Rakastan erityisesti Miyazakia
Ah, Miyazakia! Minä tykkään kanssa todella paljon! Jotenkin on jäänyt ihan liian vähälle leffojen katsominen ja nyt on takana vain Kissojen valtakunta ja Henkien kätkemä ja Liikkuva linna, mutta pakko myöntää että jo pelkästään Henkien kätkemä riittää rakastamaan, ihastuin siihen leffaan. Kuolematon klassikko. Myös Liikkuva linna oli ihan uskomattoman kaunis elokuva ja tykkäsin hirveästi. :)
Kissojen valtakunta ei ollut niin mestariteos, mutta senkin erilaisuus erottui joukostaan. Tarina on omalla tavallaan suloinen ja Muta on ihana, sekä Paroni<3 Ah. Maisemat, henkilöt, tarina niistä rakentuu Miyazakin mestariteos.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #43 : 21.08.2010 16:22:19 »
En mä muutenkaan mikään hirveän suuri Miyazaki-fani ole, mutta jotain tulee aina silloin tällöin katsottua. Liikkuva linna olis esimerkiksi ihan kiva nähdä joskus.
No eihän kaikki voikkaan kaikesta tykätä, mutta Liikkuva linna kannattaa katsoa. :) Se on hyvä, eikä lähellekkään samantapainen mahdollisesti kammottava kuin Henkien kätkemä, vaikka itse nyt rakastankin Henkien kätkemää, mutta silti. :D Liikkuva linna on ihan omaa luokkaansa ja hyvä animeleffa. Siitähän on tehty kirjakin, johon se perustuu vai?

Lainaus
Mun FMA:n lukemiseni on muuten edennyt jo pokkariin numero kolme. Ensimmäisen osan lainasin kirjastosta, toisen luin aikani kuluks Akateemisessa ja kolmannen ja neljännen ostin parilla eurolla divarista. Pakko myöntää, et oon aikalailla koukussa.
Lainaus käyttäjältä: Vanilla M.
Hi, siitä se lähtee ja koukotus on aika normaalia tuon ihanan sarjan kanssa. Varoituksena, kun luet mangaa vielä eteenpäin etenkin sinne n. 10 osaan asti niin olen täydellisesti koukussa - ei paluuta, voin kertoa. :D Divareista löytyy yleensä aika helposti loputkin osat, ainakin Kuopiosta päin. Ainoastaan 20 osaa ei löydy eikäö siitä eteenpäin joten olen jumissa osassa 19. Äää haluan lukea lisää!
Lainaus
Oh dear, voin siis varautua siihen, et tuun viettään ton sarjan parissa vielä paljonkin aikaani? No, eipä se mittään, ihan mielelläni käytän aikaani johonkin noin kiinnostavaan. Tykkään tosi paljon tollaisista mangoista, joissa on paljon actionia ja kaikki suhdejutut toimii lähinnä sivujuonina.
Kyllä, sarjan parissa itselläni vierähtänyt se parivuotta ja loppua ei näy vieläkään (tai oikeastaan näkyy, koska brotherhood on ohi ja mangakin loppuuu!), koska vielä on paljon katsomatta ja hieman lukematta, sitä paitsi sen pariin palaaminen on ihanaa. Actionio tosiaan riittää ja romantiikka jää taka-alalle, vaikka sitäkin voi sivusta huomata. Sen lisäksi kuulin, että kaikki pienetkin juonenkäänteet ja asiat sitoutuvat yhteen tarinan lopussa ja sellainen päätös on paras mahdollinen mitä voi olla. Ainakin mielestäni, ja koko ajan huomaa miten tarina pakkautuu yhteen ja jokaisella asialla on merkityksensä. Mitään en paljasta, mutta paljon on tiedossa!  ;)

FMA on ihana.
Ja anteeksi nyt työ, jotka ette niin FMAsta välitä, kun minä vain jotenkin aina vedän sen puheen aiheeksi... Vahingossa, en koskaan tarkoituksella, mutta koukutus on koukutus.


ps. menin ihan sekaisin noiden lainauksien kanssa, että koettakaa kestää.. jos ne on sekavia :'D kku en oikein ymmärtänyt tuota sisäistämistä kun rupesin itse niiden koodien kanssa sählään.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2010 16:24:39 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #44 : 21.08.2010 17:41:46 »
Aavistuksen off, mutta joo, Liikkuva linna perustaa alunperin juurikin Diana Wynne Jonesin samannimiseen kirjaan, joka on ihana! Anime on todella erilainen niin juoneltaan kuin hahmoiltaankin, mutta toki hyvä sekin - itse vain pidän kirjasta enemmän enkä siksi oikein osaa suhtautua Miyazakin tekemiin muutoksiin. (Ja Maameren tarinoiden "animeversiosta" ei edes puhuta, hrr.)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #45 : 21.08.2010 17:52:53 »
Hmm. Mun on pitäny vaikka kuin kauan kahtoa Liikkuva linna, mutta en oo sitä ikinä kahtonu kun se on tv:stä tullu, kun ne on aina dubattu :'D Voisin kyllä kahtoa jos DVD:n jostain käsiini saan.

Onkos muuten kukaan yhtä ihastunut kuin minä Kikin lähettipalveluun? Se on myös yksi suosikki-Miyazakeistani, Totoron ja Henkien kätkemän ohella. Tarinan juoni on hellyyttävä kuten Kiki itse. Itseasiassa mulle tuli sitä katsellessa mieleen, että Kikiä olisi melko helppo cossata. :D Kaikkia Miyazakin leffojen päähahmoja olisi helppo cossata, kun niiden asut ei ole mitään kauheita röyhelömekkoja tms. ;D

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #46 : 22.08.2010 11:05:50 »
Epik, se on kyllä ihana kohta <3 Ehkä parasta koko leffassa on Jiji, se on niin sulonen :-* Semmonen tosi noitamainen kissa, iiihana!

Hey muuten, kysyn tätä nyt kun muistan. Mitä eroa on ''normaalilla'' animella ja OVAlla? Oon huomannu, että OVAt on huomattavasti lyhyempiä kuin ''normaalit'', mutta onko niillä pituuden lisäksi muuta merkittävää eroa? :D Laatukin on ehkä erilainen kuin muissa...

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #47 : 22.08.2010 15:03:19 »
Miyazaki... en tiedä, tuntuu, että tämä nimi tulee ensimmäisenä mieleen tosi monille, kun aletaan puhua animesta. Onko loukkaavaa sanoa, että "tavallisille" ihmisille? Tässä viitaten niihin, jotka eivät animea/mangaa yms. sen kummemmin harrasta/ole perehtyneet. Suosikkini Miyazakin leffoista on varmaan juuri henkien kätkemä (vaikka onhan se paikoitellen vähän ällöttävä), mutta myös kissojen valtakunta on ihana, tosin ihan eri tavalla.

Garesu, nyt kun mainitsit OVA:t, niin tuli jälleen kerran pakonomainen tarve katsoa FAKE the movie (joka on siis periaatteessa Fakesta tehty ova, joka allekirjoittaneen on pakko saada katsoa erinäisin väliajoin).
OVA = Original video animation. OVA:t eroavat muusta animaatiosta siten, että ne tuodaan suoraan vähittäismyyntiin sen sijaan, että niitä esitettäisiin ensin elokuvateattereissa tai television välityksellä.
sanoo wikipedia. Ja OVAt tosiaan ovat (haha) pidempiä kuin yksittäiset animejaksot, mutta niitä harvemmin on muutamaa enempää (Kyou Kara Maou  -animesta on tehty viisi ovaa, enkä ainakaan muista, että olisin nähnyt niitä sen suurempia määriä mistään yksittäisestä sarjasta). Se on vähän hassua, että joistain sarjoista on sekä anime, että pari OVA:a, kun taas joistakin on vaan anime, joistain vaan OVA tai pari.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2010 15:04:51 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #48 : 22.08.2010 17:52:00 »
Joo, onhan Miyazaki tunnettua, mutta lähinnä tunnettuja leffoja ovat nuo Henkien kätkemä, Totoro ja Liikkuva linna - muut alkavat sitten olla jo vähemmän tunnettuja, esim. juurikin Laputa. Ja miksi pitäisi olla tykkäämättä Miyazakista vain siksi, että muutkin tykkää? Ne elokuvat on taianomaisia ja upeita (vaikkakin jotkut jutut on höhlää toistoa lähes kaikissa), joten tykkään niistä, vaikka animea ja mangaa harrastan muutenkin.

Ja mulle valtavirta-animea on aina olleet myös Bleach, FMA, Death Note ja Fruits Basket - ainakin täällä päin kaikki suunnilleen tietää ne, ehkä jopa useampi ihminen tuntee nuo sarjat kuin tietää esim. Kikin lähettipalvelusta. Kun kuitenkin noita mangoja saa ihan S-marketeista ja R-kioskeilta, niin ne on niitä tunnetumpia. Kai.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #49 : 22.08.2010 18:51:54 »
Äh, arvasin, että kuulostin loukkaavalta. Eihän tunnettu ole mitenkään negatiivinen sana, vaikka ehkä ficcipiirit saavat sen kuulostamaan sellaiselta (kuinkahan moni syyllistyy vaikkapa H/D:n inhoamiseen, koska se "on niin massaa"?).
Tietenkin Miyazakin leffoista saa tykätä.

 Joo, onhan Miyazakin tuotosten ohella moni anime/manga juuri noista mainitsemisestasi tunnettu, mutta Miyazaki vielä enemmän ehkä juuri sillä perusteella, että ne elokuvat on paljolti suunnattu koko perheelle, ja niistä on enemmän mainintoja nyt vaikka lehdissä (Helsingin sanomat, Me naiset etc. Viitaten tässä muihin kuin anime/manga -aiheisiin julkaisuihin). Tietysti on niitäkin leffoja, jotka eivät ole niin tunnettuja.
Vaikka eri ihmisten keskellä tilanne voi olla eri. Manga/Anime-piireissä kuulee kyllä useammin dissattavan juuri vaikka Bleachia tai Narutoa, kuin Miyazakin leffoja.
Äh, pointtini taisi olla se, että nyt vaikka omassa lähipiirissä ihmiset tuntevat paremmin Miyazakin kuin mitään muuta tunnettua mangaa/animea/japaniskenen ilmiötä.

Äh, onko tässä viestissä mitään järkeä?

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #50 : 22.08.2010 19:11:08 »
Voi ei, en edes ajatellut että kommenttisi kuulosti loukkaavalta - lähinnä halusin pureutua siihen, onko Miyazaki tunnettua vaiko ei. Tai siis, voisin kohtuudella väittää, että Miyazakilta tunnetaan lähinnä pari nimikettä jos sitäkään, eli lähinnä ne leffat yksittäin ovat Miyazakin tuotantoa tunnetumpia. Samalla tavalla kuin moni tuntee juuri noita FMA, Bleach jne. mangoja nimikkeenä, muttei välttämättä sisältöä.

Eikä Bleachia saa dissata. :D Okei, se ei etene mihinkään, ihmissuhteet on puisevia ja välillä ärsyttää, mutta kun siinä on pari niin syötävän hurmaavaa hahmoa <3 Grrr-rräyh.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #51 : 23.08.2010 17:13:18 »
Eikä Bleachia saa dissata. :D Okei, se ei etene mihinkään, ihmissuhteet on puisevia ja välillä ärsyttää, mutta kun siinä on pari niin syötävän hurmaavaa hahmoa <3 Grrr-rräyh.

Ei todellakaan saa! Bleach on lähes eeppinen, juuri näitä sarjoja jotka ei pääty koskaan. :D Ja ne hahmot on aika hottiksia: Ichigo, Ken ja Renji. <3 Ja Byakuya!

Hitsi, kun ei löydä mitään hienoja animanga-bannereita. Olisko vinkkejä?

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #52 : 23.08.2010 23:18:01 »
Lainaus
Kissojen valtakunta ei ole Mizyakin ohjaama elokuva, vaan sen on ohjannut Hiroyuki Morita.
Oho, niinpäs onkin. Konsepti on kuitenkin Miyazakin, eli on hänelläkin lusikkansa sopassa.

Yhyy, uutta Narutoa ei ole vieläkään tullut. Mitä nopeammin päästään eteenpäin, sitä nopeammin Sai tulee mukaan...<3
Tänään tuli uusi Japan Pop ja ne jutut Desuconista ja Traconista pistivät hymyilyttämään, muistojen mukana pääsee melkeen takasin sinne. Tamperetalo, elämäni rakkaus<3 Niin, ja sitten tietysti tämä kuva myös:
http://www.naruto.fi/?page=fanart&view=29938
by. Wedu

Lupaan hölöttää kanssanne Bleachista sitten, kun pääsen koko sarjaan enemmän kiinni, pitäisi varmaan joko alkaa lukemaan netistä (mutta en mitenkään nauti nettimangan lukemisesta), tai sitten lainata/hankkia kaikki ilmestyneet suomenkieliset pokkarit (joita on harmillisen vähän). Noh, ehkä sekin sarja vielä nappaa (vaikka ainakaan FMA ei ykköspokkarin perusteella napannut).


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #53 : 26.08.2010 22:17:54 »
Lainaus
Mä taas olen koko ajan pahemmin ja pahemmin koukussa FMA:n. Sain just luettua kahdeksannen pokkarin ja mulla on ostettuna valmiiksi kaksi seuraavaa, joten ei tarvitse ihan heti alkaa syödä kynsiä ja miettiä mistä saisin luettavaa. Tykkään tosta kyllä tosi paljon, en käsitä, miksi en aikaisemmin tullut sarjaan tarttuneeksi.
Mähän sanoin, eikö ookkin ihana? <3 :D Lisää FMA hulluja tähän meidän iloiseen joukkoomme, millasia fiiliksejä nyt on sarjasta, muuta kuin, että se on loistava? Lempihahmoa, syytä sarjan suosioon? Okei, olen hulluna FMAhan ja sitten vielä hirveä "jee uusi fma-fani!"-tyyppiä, joten köhköh....  ::)
Lainaus
Eikös Henkien kätkemä ollut Oscar-ehdokkaanakin aikoinaan?
Munkin mielestä oli, mutta voin muistaa väärinkin...  ::) Ja se on tosiaan sellainen, joka puri kaikenlaisiin kansalaisiin myös animea harrastamattomiin, että Miazakin suosio ainakin mielestäni perustuu juuri tuohon Henkien kätkemään ja miehen lahjoihin, eikä pelkästään siihen, että se on anime. En uskoisi sen olevan osallisena näihin "ernujuttuihin" millään muotoa, vaikka animefaneille se näyttääkin olevan yksi pakosti nähtävistä elokuvista, haha. :D Muidenkin Miyazakin leffojen suosio näyttää olevan suosiossa ihan "tavallistenkin" ihmisten keskuudessa ja esim. Totoro näyttää löytäneen Suomeen tullessaan tien ihmisten sydämiin, sillä monet animea-harrastamattomatkin kaverini tykkäävät siitä. Itse en tätä ole valitettavasti nähnyt, mutta haluaisin kovasti!



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #54 : 27.08.2010 15:40:35 »
Vanilla ei paniikkia, mut viesteistä yli puolet on FMA painotteisia :''D jostain kumman syystä, ja musta on kiva jos muutkin innostuu jakamaan mun kanssa mun fanitusta ja etenkin kun joku uusi on innostunut sarjasta! Jeah, FMA-kaveri.<3

Ja puhuit totta tuossa hahmo-kohdasssa todella paljon, FMAn parhaimpia puolia ovat juuri niiden värikkyys eikä sellainen mustavalkoisuus mitä monissa sarjoissa on. Esim. HP, vaikka hieno kirjasarja onkin kallistuu pahasti hyvien ja pahojen väliseen mustavalkoisuuteen, mutta FMAssa ei ole sitä pelkoa, onnekseni. Hahmokaarti on loistavaa ja kaikista pitää joissain määrin, mutta myös inhokkeja löytyy. Ah, sinäkin Vanillaiseni Maes/Roy :D Sulin itsekkin Maesille ja nyt olen täysin sen hahmon fani. Ainut vain, että ymmärsin sitten tilanteen, että Maes rakastaa Graciaa ja niin edelleen, mutta nuoruuden Royn ja Maesin parittaminen on ihanaa ja vanhemmalla iällä mukaan astuu tietenkin mielestäni ah-niin-ihana Havoc, joka on todellakin liian vähän mangassa esillä ja valitettavasti jääkin todella paljon taka-alalle kun tarinaa menee eteenpäin. Harmillista, se on yksi suosikeistani...  :-\



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #55 : 27.08.2010 16:37:17 »
Aah, fin is back again.

Ihanaa, sain vihdoin luettua viime sunnuntaina Bleach 13:n! Siinä oli ehkä tähän mennessä hienoin kansi. :3 Ken on <3 Se on muutenki niin jännä hahmo, ihanan kylmäverinen. Naww.

Vanilla ei paniikkia, mut viesteistä yli puolet on FMA painotteisia :''D jostain kumman syystä, ja musta on kiva jos muutkin innostuu jakamaan mun kanssa mun fanitusta ja etenkin kun joku uusi on innostunut sarjasta! Jeah, FMA-kaveri.<3

Mitenkäs muuten ;) Pitäähän joidenki täällä puhua siitäkin :D

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #56 : 27.08.2010 20:42:05 »
Maes/Roy on vaan niin ilmiselvää, vaikka Gracia sitten tulikin mukaan kuvioihin. (Siinä parituksessa on muuten pelottavan samanlainen asetelma kuin HP:n OTP:ssäni eli siis James/Siriuksessa...) Oon samaa mieltä siitä, että nuoruudessa niiden välillä oli ihan selkeästi jotain vähän enemmän, mut sit ne vaan ajautui erilleen. Äääh, mä niin sulin lätäköiksi siinä yhdessä kohdassa missä Roy itki ja sit noin miljoonassa muussa kohtauksessa sen jälkeen... Mä en oikein osaa ajatella, et kenelle mä Royta parittaisin Maesin jälkeen, mut ehkä just Havocille tai Edille tai jollekin sellaiselle. Tekis muuten älyttömästi mieli ottaa OTP10-haasteeseen aiheeksi Maes/Roy ♥ Miten voi jäädä näin nopeasti näin pahasti koukkuun johonkin?
*fanityttökiljuntaa* Nyt Vanilla Roy/Maesta kehiin ja heti! Ah baba, todella liian kuola paritus. Siis heti Ed/Royn jälkeen.

Mä olen katsonut koko sarjan brotherhoodina, mutta tuo Royn itkukohtaus on lempikohtauksiani kyllä. Nami. <3

Mitkäs on teidän lempilukuja fmassa? Miun suosikit on ehdottomasti Sateen jälkeen ja Tulimyskyn jälkeen. Viimeisin kirja on lainassa, joten en voi katsoa luvun nimeä siitä, mutta bh:ssa lempijaksoni on ah-niin täydellinen losted light. Ne jotka on katsoneet, tietää kyllä miksi. <3

Harmittaa, että kirjoja on jäljellä enää kaksi. Vai mitenhän se oli. Rakastan tuota sarjaa niin paljon, ettei mua edes harmita ne vähemmän mieluiset hettiparitukset. Ainoaa canohomoa ei oikein tee mieli parittaa kenellekään, ergh... ::)
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #57 : 27.08.2010 21:13:59 »
Lainaus
Äääh, mä niin sulin lätäköiksi siinä yhdessä kohdassa missä Roy itki
Eäääääääääääääää!! Onko tässä ihan pakko alkaa lukea FMA:ta?? En kyllä tiedä mikä itkevissä miehissä niin vetoaa, mitä miehisempi/"raavaampi" mies, sen ihanampi (otetaan nyt vaikka Supernaturalin Dean<3<3<3).
Naruto on myös ihana, kun se itkee (ja nyt puhun shippuudenista :D).

Etsiskelin tänään ihan randomisti Fruits Basket-ficcejä googlella ja törmäsin sivustoon, joka oli hentai-painotteinen, ja pääparituksena Shigure/Tooru. En oikein tiedä miten tuohon pariin suhtautuisi, ehkä enimmäkseen herättää ällötystä... jotenkin se on niin kehdonryöstöä XD Yuki/Haru on sen sijaan noussut viimeaikaiseksi suosikiksi.
Hitsit, en ole varmaan lukenut/ostanut mitään uutta mangaa viimeisimmän Furuban jälkeen O_o






I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #58 : 28.08.2010 11:44:37 »
Lainaus
Onkos teillä tällä hetkellä joitain parituksia, joita fanitatte enemmän kuin muita?

Puheenaihe, johon ei kyllästy koskaan! No hmm. Oon nyt huomannu tuossa Bleachissa että siinä on aika monta toimivaa paritusta. :D Ichigo/Ishida, Ichigo/Rukia, Rukia/Renji, Ken/se Kenin kaveri, jonka nimeä en millään muista. Se söpöilijä? :D

Niin ja Ouranissa ainoa ehdoton on Mori/Haruhi! Mori/Hunny on jotenkin itsestäänselvä, siks en tykkää siitä. Mori on ihana ja Haruhi jotenki sopii sille. Tamaki/Haruhi on myös liian itsestäänselvä, en tykkää. :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #59 : 29.08.2010 04:42:11 »
Lainaus
Onkos teillä tällä hetkellä joitain parituksia, joita fanitatte enemmän kuin muita?
Ai onko? Taas miljoonatta kertaa pääsen sanomaan FMA Roy/Havoc, mutta myös se nuoruuden Maes/Roy, awww. <3 Liian ihanaa. Siinä vain on sitä jotain, ehkä ystävyyden luoma rakkaus vain on jotain sellaista mistä ei pääse yli eikä ympäri. Roy on aina ollut Maesille tärkeä, kuten myös toisinpäin, mutta myöhemmin selviää myös se tosiseikka, että Jean on tärkeä Roylle (Spoiler: Siinä, kun Jean halvaantuu alaruumiista, en muista mikä pokkari, mutta se on niin suloista, kun Roy odottaa sitä vielä palvelukseen ja ah pelasti sen ylipäätään ja kaikkea...<3) Kuitenkin siis paritus on ihana asetelma ja se on koukuttava. Pakko myöntää. Ylitse muiden!

Muitakin on runsaasti, mutten nyt ole siinä kunnossa että saisin kirjoitettua tarpeeksi pitkää viestiä kaikkia varten, sry.. :'DD haha.... palaan joskus aiheeseen.
Lainaus
Puheenaihe, johon ei kyllästy koskaan!
Niimpä, joten tähän aiheeseen palaamme vielä! :D

Lainaus
Aah, se suihkukohtaus Kaworun ja Shinjin välillä *kuolausta*
Kaworu/Shinji on canon!
Aaaaahhh!! Kaoru/Shin! Ihana ja kyllä, olen sitä mieltä myöskin, että kyse on canonista! Awwwm ihania, ja pakko myöntää Baude, että tuo sun avas on ihastuttava.<333 Rakastuin siihen, tai jotain :D Haha<3

Mutta nyt, kun olen innoissani todennut että fini toimii taas ja hypännyt keskusteluun niin lähden suosiolla pois, ennenkuin selitän sekavia koska kello on todellakin 4.41, eikä tästä näytä tulevan mitään, haha. :D Otan paremmin kantaa sitten ensi kerralla...


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”