Kirjoittaja Aihe: Kohtalon tie K-11 lukuja ilmestynyt 9/? (22.9)  (Luettu 9660 kertaa)

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
// Alaotsikko: Draama, Adventure, Romance, AU

Nimi Kohtalon tie
Kirjoittaja Mie tietty, Lauranood
Beta Susskku_- Luvusta 4 lähtien :)
Ikäraja K-11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Tyylilaji Draama, adventure, Romance, AU
Paritus/Hahmot ne joita et tunnista ovat omiani, muut Rowlingin. Hahmot selvii lukiessa :)
Vastuuvapaus Kaikki paikat ovat Rowlingin, sekä jotkut hahmot, ne joita et tunnista ovat omiani. En saa tästä mitään rahallista korvausta xD
Varoitukset Hieman kiroilua
A/N Sain vain tälläsen idean. Tässä siitä traileri

Heips!! Kirjoitin nyt tuon ensimmäisen luvun uusiksi, joten se on hieman erilainen ja toivottavasti parempi!

Eräänä iltana kaikki muuttui.
Katsoin kirjettä, joka oli osoitettu minulle. Se oli kirjoitettu vihreällä musteella.

Hän saapuu tylypahkaan
Pelkäsin laittaa vanhan hatun päähäni. Mihin minä joutuisin? Tulisiko minusta paha?

Hän ystävystyi velhojen ja noitien kanssa ja oli pian yksi luokan parhaista.
"Oho, taas täydet. Miksen päjännyt näin hyvin matematiikassa?"

Monta vuotta hän käy tajuamatta kuka on, mutta neljäntenä vuonna...
Keitä olivat vanhempani? Miksi voin puhua käärmeille? Se ei ole hyvä enne. Se Potter, sitähän epäiltiin pahaksi kun se puhui käärmeille. Olenko minä paha?

Kerran syttyi tyttöjen makuusali palaamaan
"Olen niin pahoillani opettaja! Minä vain menetin malttini" Mikisi minulla on tälläiset voimat?

Professori Kalkkaros alkoi vahtia häntä tarkkaan, liian tarkkaan.
"Hmm, sinullapa on erikoisen vahvat voimat, vaikka olet rohkelikossa. Onkohan tullut erehdys?" Kalkkaros kysyi ja katsoi minuun häijysti.

Pian kaikki muuttuu, sillä hän selvittää salaperäisen isänsä arvoituksen, mutta haluaako hän todella tietää?
"Sinä et ole isäni! Minä en halua, että olet!"

Hänen täytyy valita! Joko hän valitsee isänsä, tai kaiken muun. Haluaako hän luopua kaikesta vanhan perheensä vuoksi. Toinen vaihtoehto on tuhota isä!
Voittaako kiusaus, haluaako hän perheensä kokoon?

Kommentteja?

A/N Amy aiheisia piirroksiani netissä: http://members.webs.com/MembersB/editAppPage.jsp?app=photos&pageID=145125073#photos/album?albumid=9243363
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 21:36:04 kirjoittanut zougati »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #1 : 05.06.2010 16:19:20 »
hyvin mielenkiintoinen, jatkoa kehiin mahdollisimman pian.

Mikisi minulla on tälläiset voimat?

miksi

onpas jännää arvailla että kuka on salaperäisen hahmo isä? Voldemort? Kalkaros?

Kerran syttyi tyttöjen makuusali palaamaan
kiinnostaa ihan mielettömästi :D

Hänen täytyy valita! Joko hän valitsee isänsä, tai kaiken muun. Haluaako hän luopua kaikesta vanhan perheensä vuoksi. Toinen vaihtoehto on tuhota isä!
Voittaako kiusaus, haluaako hän perheensä kokoon?

haluun jatkoo.
en voi hillitä itseäni, sillä tää on aivan liian mielenkiintoinen.

jatkoa toivoen...
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #2 : 05.06.2010 16:36:27 »
Ei tästä vielä osaa sanoa oikein mitään. Mutta luen jatkon ja kommaan sitten jotain järkevämpää :) Hmm, maininta Potterista, eli aika kyseessä Potterin jälkeen? Mutta se voi tarkoittaa joko aikaa, jolloin Harry oli Tylypahkassa ylemmillä luokilla, tai aikaa, jolloin hänen lapsensa olivat vielä liian pieniä Tylypahkaan, tai aikaa, jolloin lapset olivat jo Tylypahkassa. Joten  :D onkos kyseessä AU-ficci?

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #3 : 05.06.2010 16:39:57 »
Hmm, maininta Potterista, eli aika kyseessä Potterin jälkeen? Mutta se voi tarkoittaa joko aikaa, jolloin Harry oli Tylypahkassa ylemmillä luokilla, tai aikaa, jolloin hänen lapsensa olivat vielä liian pieniä Tylypahkaan, tai aikaa, jolloin lapset olivat jo Tylypahkassa. Joten  :D onkos kyseessä AU-ficci?

Heh juu, onhan se AU, unohdin merkitä :D Tämä päähenkilö on siis vuoden Potteria nuorempi. Ginnyn ikäinen. Merkitsenkin tuon AU:n tuonne saman tien. Kiitoksia huomautuksesta ;D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #4 : 05.06.2010 23:30:07 »

Luku yksi

Totuuden karvas kuolema

Olen Adriella, pelkkä Amy käy hyvin. Minulla on pitkät, aika ohuet, suklaanruskeat puoleen pohkeeseen yltävät hiukset, jota pidän useimmiten kahdella saparolla. Minä olen kalpea ja minulla on lämpimänruskeat silmät. Niissä on silti pelottava punainen vivahde keskellä, mutta minulle on sanottu, että se häipyy aikanaan.

Olen aina ollut hyvin taiteellinen. Suunnittelen itse melkein kaikki vaatteeni, sillä rakastan niiden tekemistä ja suunnittelemista. Minulla on myös ihmeellisiä kykyjä. Saan melkein aina tahtoni läpi ja jos joku kiusaa minua häneltä saattaa pudota vähintään puolet hiuksista.

Olen adoptoitu ja tiedän sen. Se ei silti häiritse minua, sillä olen saanut aivan ihanat ottovanhemmat. Asun aika pienessä ullakkohuoneessa, mutta se sopii minulle täydellisesti. Minulla on pikkuveli, joka on vanhempieni oma. Sekään ei häiritse minua, sillä he vakuuttavat minun olevan heille yhtä rakas.

Olen aina ollut hiljainen ja yksinäinen, sillä kaarran kaikenlaista seuraa, se on synnynnäistä. Vihaan niitä, jotka haluavat muuttaa minun päätäni eri suuntaan. He saavat maistaa hiustenlähtöä. En ole yhtään hyvä koulussa. Ne asiat eivät vain uppoa minun päähäni. Pärjään kyllä kemiassa, mutta vain silloin kun pitää tehdä jotain sekoituksia, se on hauskaa ja niin luonnollista!

Elin aina sen mukaan, että olin outo, erilainen. Eräänä päivänä minulle tuli kirje. Kirjekuori oli vanhan, kellastuneen pergamentin väristä. Siihen oli kirjoitettu smaragdin vihreällä musteella.

Neiti A. McVanger
Ullakkohuone
Baronian Croft 14
Colchester
 
Katsoin kirjettä. Siinä oli ihmeellinen vaakuna. Iso ”T” ja sen ympärillä kotka, leijona, käärme ja mäyrä. Minulla ei ollut aavistustakaan, mitä ne merkitsivät.

Kirjeessä sanottiin, että minut oli hyväksytty Tylypahkan noitien ja velhojen kouluun? Lukukausi alkaisi 1. syyskuuta ja siinä kirjekuoressa oli myös lista kirjoista, jota minulla pitäisi olla. Ensimmäisessä kirjassa oli myös allekirjoitus; Vararehtori Minerva McGarmiwa? Karmivaakin?

Juoksin näyttämään kirjettä äidilleni. Hän iloitsi siitä ihan hysteerisesti. “Mitä! Oletko sinä noita? Voi kulta, minä tiesin aina, että sinä olet jotakin todella erikoista!” hän kiljui ja halasi minua niin, etten saanut happea hetkeen. No ainakaan ei tarvinnut pelätä huoneita vastaanotosta. “Tuota. Minun pitää mennä ostamaan nämä tavarat viistokujalta, mikä se on?” kysyin. “Voi kulta en minä tiedä. Ehkä joku tulee kertomaan siitä sinulle?” hän ehdotti.

Olin sanomassa, että aivan naurettava idea kun ovikello soi juuri silloin. Avasin oven ja sen takana seisoi pikkuinen mies. “Hei olen professori Lipetit!” mies esittäytyi pirteästi. Olin jo sanomassa, että just, ja lyömässä oven kiinni, mutta estin itseäni tekemästä sitä. “Minun on määrä huolehtia, että saat kaikki koulutarvikkeesi, koska et osaa sitä vielä, ja oletettavasti sinulle on jo kirjekin tullut”, hän papatti iloisena. “Mainiota, mainiota. Nyt voisitte kaikki tulla, niin minä opastan teidät viistokujalle. Se on tuolla Lontoossa. Sitten lähdenkin hakemaan seuraavaa oppilasta”, hän jatkoi papattamistaan.

Isäni oli jo ottanut takin, äiti jäisi kotiin vahtimaan veljeä, jota ei uskaltanut ottaa mukaan. Professori Lipetit opasti meidät vanhan bubin läpi, jota en ollut aluksi edes huomannut. Se oli takuulla piilotettu ihmisiltä, jästeiltä, kuten Lipetit sanoi. Vanhempani olivat jästejä, mutta minä en. Se sai minut kamalan iloiselle tuulelle, olin erikoinen!

Ostimme mitä jännittävimpiä kirjoja, mutta saisin niistä käsityksen vasta koulussa. Ne olivat minulle uusia ja hauskoja. Eivät ne tuntuneet koulukirjoilta. Ne olivat niin jänniä!

Meinasin pomppia, kun vanhempani saattoivat minut rautatieasemalle. “Osaatko tästä jo itse kulta? Meillä on todella kova kiire töihin”, äiti kysyi ja antoi lähtösuukon minun nyökytellessäni innoissani. Todellisuudessa minulla ei ollut hajuakaan, miten pääsisin laiturille 9¾. “Yhdeksän ja kolme neljäsosaa”, hoin itsekseni ja katselin ympärilleni. Ei mitään hajua, missä moinen sijaitsi.

Silloin näin lauman punapäisiä, yhden mustahiuksisen ja yhden ruskeapehkoisen. He puhuivat jästeistä ja sillä mustahiuksisella oli pöllö. Kyllä, olin oikeassa paikassa. “Hei, anteeksi”, huusin ja juoksin heidän luokseen. “Voitteko neuvoa minut laiturille yhdeksän ja kolme neljännestä?” kysyin. Hieman pyöreähkö nainen hymyili minulle. “Tottahan toki kulta, tule tänne niin Percy näyttää sinulle mallia”, hän hymyili.

Katselin hieman ylimielisen näköistä poikaa. Joo okei, aika pelottavaa. Sitten katseeni osui siihen mustahiuksiseen. Olin ottanut kaiken toisesta maailmasta selvää, joten tunnistin hänet otsassa olevasta arvesta. “Oletko sinä Harry Potter?” kysyin innoissani. Poika nyökkäsi hieman kainosti. Oliko hän ujo?

Percy käveli kaiteiden yhdeksän ja kymmenen välistä ja katosi. Katsoin häntä silmät suurina. “Tytöt, te voitte mennä yhdessä kun molemmat kerran aloittavat ensimmäistä kertaa”, nainen ilmoitti hymyillen. Hymyilin punapäiselle tytölle. Hän näytti hieman katkeralta. Mitä minä olin tehnyt? Hän soi minulle silti hymy ja me menimme yhdessä kaiteen läpi. Naine tuli pian miehensä kanssa läpi ja he auttoivat tyttärensä junaan. Minä kävelin omia matkojani.

Pompin melkein tyhjään vaunuosastoon. Olin niin iloinen. Istuin junan penkille laitettuani matkalaukun tavarahyllyille. Punapäinen tyttö kurkkasi vaunuosastooni. “Äh, saanko tulla tänne? Muualla on niin täyttä ja isoveljeni eivät halua minua samaan osastoon kanssaan”, hän irvisti. “Tule vaan”, hihkuin.

Meistä tuli ystäviä sillä junamatkalla. Hän kertoi elämästään velhoperheessä ja minä olin kateellinen, muta vain vähän. Olihan minullakin hyvä perhe. Hän kertoi minulle kaikkea koulusta, sellaisia asioita, jota en olisi osannut aavistaakaan. Hän tiesi koulusta paljon, mutta hän tuntui haluavan kouluun yhtä kovasti kuin minä, ellei enemmän.

Me seilasimme järven yli linnaan ja siellä meidät lajiteltiin tupiin. Meidän piti pistää vanha hattu päähämme ja se kertoisi tupamme. Kun tuli minun vuoroni, minä pelkäsin laittaa hatun päähäni. Mihin tupaan joutuisin/pääsisin? Tulisiko minusta paha, luihunen?

Painoin sen päähäni ja kuuntelin sen kuiskutusta korvaani. “Niin, pistäisin sinut heti luihukseen, ei epäilystäkään. Pääsi suorastaan huutaa julmuutta, mutta sinulla on edessäsi vaikeita aikoja. Tarvitset sitä, mitä sinulla on ja paljon. Olet siis rohkea ROHKELIKKO!” viimeiset sanat hattu huusi koko koululle.

Päässäni soi hatun sanat: ‘Pääsi suorastaan huutaa julmuutta’. Olinko minä niin paha? Miksi minut pistettiin rohkelikkoon? Sitä en osannut sanoa. Minulle taputettiin yhdestä pöydästä ja minä juoksin sinne. Ehdin nähdä kaikki punapäät, paitsi yhden. En nähnyt sitä, joka oli seisonut lähinnä Potteria. Sitä kaikista nuorinta, lyhyydestä päätellen. Ainakin pojista nuorimman, se tyttö, Ginny oli vielä nuorempi.

Totuin nopeasti taikuuden eri saloihin. Opiskelin ahkerasti ja pärjäsin hyvin. Tämä oli koulu, jota halusin käydä! Täällä asiat eivät tuntuneet puunjärsimiseltä, toisin kuin jättien koulussa. Tänne minä todella kuuluin!

Ensimmäiset kuukaudet koulussa olivat kuin taikaa. Tutustuin innokkaasti jokaiseen aineeseen ja opin pian tuntemaan suosikkini ja inhokkini. Opin myös tuntemaan opettajia ja Kalkaroksesta taisin pitää vähiten. Hän oli häijy ja epäoikeudenmukainen, kaikille muille paitsi omalle tuvalleen, Luihusille.

Lempiopettajani oli varmaan tiukka professori McGarmiwa, sillä vaikka hän oli meidän tupamme johtaja, hän kohteli meitä kuten kaikkia muitakin.

Minä pidin salaa Potterista, mutta koska paras ystäväni Ginny oli aivan rakastunut häneen, en viitsinyt koskaan näyttää tunteitani. Minusta oli hauskaa silti katsella kun Potter pelasi huispausta, sellaista velhojen urheilua. Seitsemän pelaajaan neljä palloa. Neljätoista pelaajaa yhdellä kentällä pelin aikana. Potter oli nuorin etsijä sataan vuoteen!

Kalseaa Draco Malfoyta välttelin. Hän kiusasi mielellään Rohkelikkoja.

Ensimmäinen vuosi oli hirveä! Rakastin koulua, mutta siellä tapahtuvat asiat olivat pelottavia. Ginnyllä oli päiväkirja. Hän kirjoitti siihen ja sai vastauksia. Minua se kirja kiehtoi luvattoman paljon. Muistan kerran illalla ottaneeni kirjan käteeni. Kirjoitin siihen omalla musteellani.

“Hei Tom, minä olen Amy.”
“Hei Amy.”
“Tiedän, ettet ole hyvä. Minä aistin sen.”
“Olet fiksu tyttö, mutta sinun enteesi on vaarallinen.”
“Tiedän. Älä satuta Ginnyä!”
“Voi ei minun tarvitsekaan.”
“Mitä?”
“Sinä teet sen puolestani.”

Sitten välkähti outo lila valo ja jokin sai minut valtaansa. Yritin ravistella sitä pois, mutta se oli kuin osa minua. Lähdin hiljaa kävelemään pois makuusalistani ja päädyin tyttöjen vessaan. Näin Myrtin tuijottavan minua. “Häivy!” tokaisin. Myrtti parkaisi kuuluvasti ja meni pönttöönsä. Kasvoilleni kaartui hymy, vaikka tahdoin pyytää anteeksi.

“Aukene!” mutisin yhdelle hanalle. Olin varma, että puhuin eri kieltä. Hana työntyi syrjään tehden leveälle putkistolle tilaa. Parkaisin kauhusta, mutta voima sai minut hyppäämään putkeen. Päädyin outoon, saasteiseen kammioon. Kävelin sitä pitkin ja lopulta minä päädyin kammioon, jossa oli patsas. “Salazar Luihunen”, kuulin itseni kuiskaavan.

Katsoin luihusta ja tunsin kutsuvani jotakin. “Puhu minulle Luihunen! Nelikosta mahtavin!” sihisin jälleen. Patsaan suu aukeni ja sieltä luikerteli valtava käärme! “Basiliskini”, kuulin itseni sanovan ja silittävän käärmeen suomuista pintaa.

Silloin lähetin käärmeen ensimmäisen kerran matkaan. Käveli makuusaleihin ja laskeuduin nukkumaan.

Aamulla herätessäni muistin eilisen ja vapisin pelosta. Olin lähettänyt basiliskin matkaan! Minä juoksin vessaan ja avasin taas oven. Kipitin basiliskin luolaan. “Palaa!” komensin käärmettä. Kuulin sen hitaan luikertelun. Kuulin myös askelia. En lähettänyt kuitenkaan käärmettä tappamaan häntä, hän voisi olla puhdasverinen.

“Ginny!” huudahdin nähdessäni tutun hahmon, joka tuli luokseni. “Amy, mitä sinä…” Tunsin punaisen alueen silmissäni laajenevan. Hymyilin oudosti, ei minulle sopivalla tyylillä. “Helpotat työtäni”, kuiskasin ja kohotin sauvani. Ginny kiljaisi pelosta. “Komennu!”

Näin Ginnyn pupillien ensin laajenevan ja sitten kutistuvan. Silmät olivat oudon lasittuneet ja ilme järkyttynyt. Lopulta ilme palasi normaaliksi ja minä talutin hänet pois luolasta. Päässäni huimasi ja kaaduin vessan lattialle. “Amy?” Kuulin jonkun kysyvän. Makasin sairaalasiivessä.

Suljin silmäni. Minulla ei olisi enää töitä. Olin antanut Ginnyn Tomille, miten inhottava ihminen olinkaan? Pistin kaikki syytöksen Ginny raukan niskaan. Näin hänen silmistään, että hän ei ollut läsnä täydellisesti. “Anteeksi”, kuiskasin hiljaa ja suljin silmäni.

Lopun vuoden kyyristelin peloissani ja Maistoin kuoleman katkeran maun ilmassa. Se kietoi minut hiljaa sisäänsä. Tunsin sen kuoleman sormien kiristyvän kaulani ympärillä. Maistoin kuoleman karvaan maun. Tiesin, että kuolema läheni, se oli tulossa. Minä olisin yksi sen aiheuttajista.

Kun Ginny siepattiin, meinasin kuolla huolesta, sillä tiesin itseni olevan syyllinen. Meinasin monta kertaa lähteä hakemaan häntä, mutta minua estettiin. Tunsin Tomin otteen itsessäni. Se esti minua. Kielsi minua menemästä.

Tomin silmin näin kaiken mitä luolassa tapahtui. Vapisin pelosta ja syytöksestä. Lopulta minut raahattiin sairaalasiipeen. Olin pelosta jäykkänä. Kuolema kiersi minua. Kerran Malfoyn penikka kävi luonani. Hän katsoi minua pitkään silmiin. “Sinäkö muka?” hän kysyi halveksien ja poistui.

Mitä minusta?

Kun Ginny saatiin pois luolasta, makasin sairaalasiivessä ja itkin. Näin kuinka Ginny talutettiin sairaalasiipeen ja olin varma, että hän vihasi minua. Tajusin vasta nyt, mitä oli tapahtunut. Tom oli poissa. Olin vapaa.

“Ginny, olen niin, niin pahoillani”, nieleskelin kyyneliäni. “Näin silmäsi. Se ei voinut olla sinun vikasi”, hän sanoi. Näin Ginnyn silmissä tyhjän tuijotuksen. Shokin ja järkytyksen. Vuodatin monta kyyneltä hänen vuokseen.

~***~

Opiskelin ahkerasti, mutta mitä vanhemmaksi tulin sitä enemmän minua kiinnostivat juureni. Olinko oikeasti jättisyntyinen, kuraverinen. Olinko puoliverinen vai puhdasverinen. Halusin kovasti viimeistä. Halusin olla aito noita, en mikään puoliksi ihminen.

Kolmannen luokan kesällä aloin todella tutkia juuriani. Ketkä olivat vanhempani, miksi minut oli pistetty adoptioon?

Jäljitin asioita. Löysin adoptiotoimiston, josta minut oli adoptoitu. Näin vain naisen nimen. Naisen joka oli tuonut minut siihen ankeaan paikkaan. Miksi? Miksi hän oli tehnyt niin? Väestörekisteristä minä löysin hänen tietonsa. Hän asui aika kaukana, mutta sain vanhemmiltani luvan käydä tapaamassa heitä.

Olin kolmetoistavuotias, mutta kannoin sauvaani kaikkialle, jotta se olisi hädänhetkellä käsillä. Käteni tärisi, kun koputin äitini? oveen. Oven avasi kaunis nainen. Iältään hän oli noin kolmenkymmenenviiden. Nainen katsoi minuun epäröiden. “Hei, minä, minä. Minä haluaisin tietää, että oletko pistänyt lapsesi adoptioon?” kysyin. Aika typerä kysymys vetovieraalta, mutta ihan sama.

“Adriella?” hän kysyi uskomatta mitään. Katsoin häntä järkyttyneenä. Pieni kyynel karkasi poskelleni. “Sinä, sinä, pistit minut pois”, syytin. “Minun oli pakko”, hän sanoi ja viittasi minut sisään. Hänen äänessään kuulsi järkytys. Halusin olla hänen tyttärensä, mutta en kuitenkaan. Halusin pois, mutta en kuitenkaan.

Katsoin taloa. Se oli selvä noidan asumus. Huokaisin raskaasti. Tunsin pienen sirun liittyvän sydämeeni, mutta se toi minulle tuskaa. Tieto, että äitini oli elossa ja voi hyvin, mutta ei halunnut minua sattui, paljon. Nyyhkäisin ja yritin pysyä vahvana, mutta se oli yllättävän vaikeaa. Miten pystyisin katsomaan häntä silmiin ja olemaan oma itseni.

Kaipuu kirpaisi sydämessäni. Hän oli äitini, mutta hän ei halunnut minua. “Adriella. Näen silmistäsi, että inhoat minua”, äitini sanoi. Katsoin häntä ja yritin saada katkeruuteni katoamaan. “En muistuta sinua”, totesin vain. “Tule tänne niin katson sinua.” Kävelin hitaasti hänen luokseen.

Hän otti kasvoni käsiinsä. Hän hiveli hiuksiani ja katsoi silmiini. “Olet aivan kuten isäsi. Hiuksesi, silmäsi, ruumiinrakenteesi. Varmasti jopa älysi.” Katsoin häneen julmasti. “Sitähän sinä et tiedä, koska et halunnut minua”, sanoin. Ehkä liian julmasti. “Olet kasvanut niin paljon.”
“Niin. Vauvan ja melkein neljätoista vuotiaan välillä on aika paljon eroa.”

“Oletko minulle vieläkin vihainen?”
“Olen!” Olin katkera ja halusin itkeä. Painautua vasten häntä, sillä tunsin hänet sydämessäni. Polttava pala kurkussani halusi huutaa, mutta yritin peittää tunteeni.

“Miksi pistit minut adoptioon?” kysyin katkerana kohtalostani. Olisin voinut saada elämän, äitini kanssa. Olisi sekin jotakin. “En olisi saanut pitää sinua”, hän kertoi. “Et olisi saanut…?” “Minä en kertonut äidilleni sinusta. Hän oli ylpeä noita. Sinä olisit häpäissyt sukumme.”

Se sattui. Ihan kuin naulapyssyllä olisi ammuttu viisituhatta naulaa sydämeeni. Olin häpäisy? Katkera poltteleva kyynel laskeutui pitkin poskeani. Pala kurkussani kasvoi. “Tuo sattui”, parkaisin hänelle. Hänen kasvonsa vääntyivät surusta. “Tiedän, mutta se on totuus.”

Punnitsin hänen sanojaan ja löysin totuuden. “Et ottaisi minua nytkään, vaikka palaisin”, kuiskasin. Totuus paistoi hänen silmistään. “En. En voisi. Olet minulle muistutus suuresta virheestä, jonka kerran tein.” Suuresta virheestä? Sekö minä olin hänelle?

“Kuka on isäni?”
“Voi sinun on turha etsiä häntä. Hän ei koskaan ottaisi sinua takaisin. Ei ikinä. Hän ei halua sinua, eikä tiedä sinun olemassaolostasi.” Silmäni mustuivat raivosta ja katkeruudesta. “Olen ilmeisesti saanut velhomaailman huonoimmat vanhemmat”, parkaisin.

“Toki minä rakastan sinua, mutta sinä näyttäydyit minulle aina vain virheenä. Olen siitä pahoillani”, hän kuiskasi. “Halaatko minua?” kysyin. Sitä minä tarvitsin. Hän nyökkäsi ja näin pienen kyyneleen hänen silmäkulmassaan. Halasin häntä ja hän vastasi halaukseen. Katkerat kyyneleeni valuivat hänen olalleen. Ensimmäinen halaus, ensimmäinen kosketus. Harmi, että ne kaikki jäävät viimeisiksi.

Poistuin ulos kyyneliäni niellen. Halusin löytää isäni. Siitä tuli minulle pakoon pääsemätön pakkomielle. Isäni. Kuka hän oli, mitä hän ajattelisi minusta? Minä halusin löytää hänet. Tarvitsin sen toisenkin osan sydämeeni, vaikka tämä osa repi rintaani auki ja sai minut itkemään ja vuotamaan kuiviin.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2010 15:33:25 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #5 : 06.06.2010 10:12:11 »
hyvä luku mutta se meni aivan liian nopeasti, jos tahtia voisi hidastaa niin se olisi hyvä. (kirjoitan välillä itsekin liian nopeaan tahtiin ;D)

Minun pitää mennä ostamaan nämä tavarat viistokujalta,
Viistokujalta

Hei olen professori Lipetiti
i pois lopusta

Nyt voisitte kaikki tulla, niin minä opastan teidät viistokujalle
ja taas "Viistokujalle"

Niin, pistäisin sinut heti luihukseen
luihuiseen

minusta hän löysi äitinsä aivan liian helposti, joten toivon että isän löytäminen on paljon vaikeampaa, ja minusta tapaamisessa oli epäluuloisuutta liian vähän.

ja luku tosiaan oli hieman tylsä, muttei kuitenkaan huono.
olen oikeastaan pettynyt, mutta ihan varmasti jatko on parempaa :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #6 : 06.06.2010 11:34:32 »
Kirjoitin tahallani liian nopeasti, koska hän on liian nuori muuten, enkä halunnut aloittaa suoraan neljännestä luokasta. Äitinsä hän löysi nyt jo siksi, etten mainitse varmaankaa koko äitiä enää jatkossa. Hän ei ole niin tärkeä. Keakityn enemmän siihen salaperäiseen isään ;D
Tiedän tämän olleen huono, kuten mainitsin. Jatkosta tulee täysin erilainen. Tämä on vähän kuin alkuselitys ;D
Korjataanpa nuo virheet muuten, kiitos siitä :)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #7 : 06.06.2010 14:34:26 »
Ensimmäisessä luvussa ei haittaa, vaikka asiat tapahtuvatkin melko vikkelään - vähän kuin alkuselityksenä, niin kuin sanoit, että päästään itse siihen asiaan - mutta mun makuuni juoni eteni silti vähän liian kovaa kyytiä, mistä johtui sitten se, että kirjoitustyyli jäi oikeastaan hyvinkin latteaksi. Älä sano, että luku on huono, koska sitä se ei ole... kuvaile vain vielä enemmän ja rohkeasti tunteita ja ajatuksia, ainakin tuota kadonneen tyttären paluu -kohtausta olisi voinut hyvinkin pitkittää ja tehdä siitä tunteikkaampi ja syvempi. Asiansa osaavasta betasta saattaisi olla suuri apu, kokeile vaikka tuolla betanhakutopassa?
   Hmm tämä oli myös melko kirjakliseinen, vähän niinkuin sekoitus Tomia ja Harrya. Mutta olen varma, että jatkon myötä hahmosta kehittyy omaperäisempi, kun löydät ne persoonalliset piirteet.

Jatkoa  odotellessa, tämähän voi kääntyä jännittäväksi ;)

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #8 : 06.06.2010 19:42:36 »
A/N Noniin tässä on sitten kunnollinen luku! Nyt ei mene yhtään niin nopeasti, eikä ole niin huonokaan. Tästä se oikeastaan vasta alkaa :)

Luku kaksi  Painajaisia

kävelin hautausmaalla
PRIIII!
Hivelin yhtä hautaa sormillani
PRIIII!
Oli talvi
PRIIII!
Haudan vieressä oli jäätä
PRIIII!
Päätin vilkaista siihen, katsoa itseäni.
PRIIII!
Minulla ei ollut kasvoja!
PRIIIIIII!

Hätkähdin hereille. Haparoin sormillani, etsien herätyskelloa. En löytänyt sitä. Vilkaisin ympärilleni, en nukkunutkaan sängyssäni. Nukuin pienellä parvillani. Olinko muka mennyt nukkumaan sinne illalla? Kapusin tikapuita alas ja ihan loppupuolilla jalkani petti ja tömähdin persuksilleni maahan. “Hitto”, mutisin ja laahustin sammuttamaan sitä pirun herätyskelloa.

Minun oli pakko lähteä suihkuun, sillä olin hiestä märkä. Se uni oli kamala. Liian todellinen. Kiedoin kädet ympärilleni ja pudistelin päätäni. Minulla oli kylmä. Minä melkein värisin kylmästä. Hassua. Vilkaisin ulos. Kyllä, siellä oli kesä. Keskikesä.

Olin nähnyt painajaisia jo jonkin aikaa, mutta ne olivat lähinnä sellaisia, jotka naurattivat minua jälkeenpäin. Kuten, Olin hautausmaalla ja hämähäkki hyppäsi esiin. Se sanoi olevansa isäni. Se oli aika naurettavaa, ei se tosin silloin naurattanut kun sitä näki parhaillaan.

Annoin kuuman veden valua turhaan ihollani. Minua ei kiinnostanut kuinka suuri vesilasku saattaisi tulla. Lopulta huokaisin ja luovutin. Siirryin laskemaan kylpyammeeseen vettä. Kiedoin kylpytakin ylleni ja aloin katsella kaappeja. Halusin vaahtoa, sekä ruusunterälehtiä. Ne auttoivat minua rentoutumaan.

Löysin niitä, sekä kynttilöitä ja tulitikkuja. Hain jopa vanhan levysoittimeni ja pistin sen soimaan. Kun kylpyni oli täydellinen sytytin kynttilät ja sammutin valot. Liu’uin veteen ja vetäisin henkeä kun kuumavesi kosketti ihoani. Minulle tuli heti paljon lämpimämpi olo. Upposin vaahtoon ja rentouduin.

Tunsin kuinka jäykät lihakseni rentoutuivat hiljalleen. Ruusun pehmeä tuoksu leijaili nenääni. Huokaisin onnesta. Pehmeä musiikki leijui korvistani sisään, sekin auttoi minua rentoutumaan. Suljin silmäni huokaisten.

Kävelin jälleen hautausmaalla. Tanssahtelin oikeastaan. Olin iloinen. En tiedä miksi, mutta olin. Pian Harry Potter käveli eteeni. Minä punastuin, olinkohan hieman ihastunut? “Sinä!” hän sanoi vihaisena. Katselin häntä, mitä minä olin tehnyt? “Sinä saat maksaa!” hän huusi ja otti sauvansa esille.

Hän osoitti sauvalla maata ja se alkoi halkeilemaan. “Mitä ihm…” sanoin sanotuksi, mutta juuri silloin maa petti allani. Roikuin sormieni varassa ja aloin kiljua: “En ole tehnyt sinulle mitään! Ole kiltti ja auta minua!” Kyyneleet tippuivat silmäkulmistani. Silloin hänen ystävänsä, Ron käveli paikalle. Hän nauroi, Harrykin nauroi. Ron astui askeleen lähemmäs ja tallasi sormeni.

Henkeni salpaantui ja minä tipuin, ja tipuin, ja tipuin. Paiskauduin holtittomasti kieppuen veteen. Veden virtaus oli liian kova, en voinut hengittää!


Haukoin henkeäni pulpahdettuani pintaan kylpyammeesta. Nojasin reunaan ja jalkani lilluivat vielä ammeessa. Nousin kokonaan ylös ja puin kylpytakkini ylleni. Nämä unet tappaisivat minut vielä. Laskin veden pois ammeesta.

Nousin postin siinä samassa. Kirje Tylypahkasta! Siinä oli neljännen vuoden kirjalista. Pimeydenvoimilta suojautumisen opettajamme oli jälleen vaihtunut. Kaikki opettajani olivat olleet vain vuoden. Kukakohan se olisi tänä vuonna?

Vein postin äidilleni ja otin yhden paahtoleivän mukaani poistuessani huoneeseeni. Kipusin ullakolle vieviä portaita ja avasin oveni. Meidän ullakollamme oli kaksi osaa. Eteinen ja minun huoneeni. Rakastin huonettani.

Sen toisessa päässä katto oli vino. Siinä päässä oli myös minun pieni nurkkaparveni. Sen alla oli ompelukoneeni. Ovi oli aivan toisen päätyseinän reunassa. Oven vieressä oli ikkuna, se oli syvennyksessä ja siinä oli mukava ikkunalauta, siinä oli ihana istua. Päätyseinien välisellä seinällä, oven puolella oli valtava vaatekaappi. Täynnä kankaita ja minun omia vaatteitani. Yhdessä hyllyssä oli kamalasti kenkiä. Vanhemmistani liikaa.

Vaatekaapin vastapäätä olevalla seinällä oli ovi parvekkeelle. Parvekkeen oven vieressä oli koulupöytäni. Toisella päätyseinällä oli sänkyni ja katossa, joka oli matalampi, oli kamalasti kuvia ja piirustuksia.

Parvekkeen oven toiselta puolelta kuului kamalasti piipitystä avasin sen. Pieni, söpö, pallomainen otus lennähti sisään. Se oli todella pieni pöllö ja se kantoi kirjettä. Otin sen kiinni pienen tappelun jälkeen. Se oli aivan liian innokas. Sain kirjeen. Se oli Ginnyltä, parhaalta ystävältäni tylypahkasta. Meistä tuli heti ystäviä. Hymyilin.

Hei Amy!
Olemme menossa ensiviikolla ostamaan koulutavaroita viistokujalta. Haluatko tulla kanssamme? Nyt on hieman vaarallista liikkua yksin, tiedäthän, Tiedät-kai-kuka on taas liikkeellä. En ole varma uskotko siihen, mutta minä uskon. Minusta olisi todella mukavaa, jos pääsisit tulemaan silloin.
Voi hyvin
Parahin terveisin Ginny
PS. lainasin Ronin postityyhtystä, eikö olekin söpö.


Hymyilin. Söpö, kuvasi pientä palleroista täydellisesti. Niin tosiaankin, en ollut uhrannut ajatustanikaan Tiedät-kai-kenelle, sillä se ei oikeastaan liikuttanut minua. En ollut ihan varma uskoisinko hänen uudelleen nousemiseensa. Päätin silti mennä Ginnyn ja muiden hänen perheenjäsentensä kanssa. Varmasti myös Potter ja Granger, jättisyntyinen oli tulossa.

Joutuisimme varmasti liikkumaan heidän kanssaan, mutta parempi sekin kuin yksin. Kirjoitin Ginnylle hyväksyvän vastauksen ja lähetin matkaan. Postityyhtynen pomppi lennossa innoissaan. Nauroin sille, se oli niin suloinen. Äitini oli luvannut, että tänä vuonna saisin ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi pöllön! Makeeta!
 
Sitten tajusin, etten ollut muistanut kysyä lupaa mennä viistokujalle. Juoksin saman tien alas ja löysin äitini keittiöstä. “Äiti, saanko mennä Weasleyn perheen kanssa viistokujalle ensiviikolla?” kysyin. “Me ajattelimme, että voisimme silloin mennä eläintarhaan, ehkä joskus toisten”, äitini hymyili. Hitto!

Aloin heti keksiä varasuunnitelmaa. “Eikun äiti. He ovat menossa silloin ja haluaisin heidän mukaansa”, yritin. “Ei, mitä et ymmärrä. Mene ensivuonna. Voit ihan hyvin mennä yksinkin tai muiden ystäviesi kanssa”, äitini ilmoitti. Miksi kaikki piti mennä vaikeimman kautta? En kehdannut kertoa, että olin jo suostunut.

“Äiti, se on nykyään todella vaarallista. Minun maailmani vaarallisin velho nousi uudestaan viime lukukauden lopussa, etkö muista? Minun muut ystäväni eivät oikein usko siihen, mutta Weasleyn perheen kanssa olisin turvassa, sillä he uskovat”, selittelin.

Äitini katsoi minuun hyvin murhaavasti. “Mehän menemme eläintarhaan tästä ei keskustella”, hän tokaisi vihaisena. “Sinä taidat haluta minusta eroon? Haluat, että menen yksin ja kuolen!” huusin hänelle. Se oli todella tyhmästi sanottu, mutta ainakin sain luvan…

Äitini nyyhki katkonaisesti. “En tietenkään halua, mu, mutta minä vain… No senkus menet heidän kanssaan”, hän oli parkunut ja minä juoksin nopeasti pois. Perääni huikkasin: “Anteeksi, en tarkoittanut mitä sanoin!” Lukkiuduin huoneeseen. hän ei saisi muuttaa enää mieltään.

Nyt minulle jäisi kuusi pitkää päivää odotettavaksi, että milloin pääsisin viistokujalle. Huokaisin. Päätin ommella itselleni jonkin asun tässä odotellessani. Rupesin raapustamaan kuvaa paperille. Päädyin asuun, jonka väriksi päärin lilan.

Se oli mekko, joka ylsi noin puoleen reiteen. Siihen suunnittelin puolipitkät hihat, jotka levenisivät hihansuista. Käsitaipeen kohdalle tulisi nauha. Hame oli kellomainen, mutta suunnittelin rintojen alapuolelle nauhan, joka tekisi siitä hieman muodollisemman. Kaula-aukosta tein V:n mallisen ja siihen tuli röyhelöitä. Nauhat ja röyhelöt olisivat mustia.

Asustetta voisi käyttää kotona, vaikka legginssien kanssa. Siihen sopisivat myös lilat piikkarit, joissa olisi nilkkaremmit ja mustat pohjat. Menin penkomaan kangaskaappiani ja löysin juuri sopivan kankaan.

Muutaman päivää minä pakersinkin hameeni kanssa, tai no mekkohan se oikeastaan oli. Välillä ruinasin vanhemmiltani rahaa. Painajaisiin oli tullut tauko, mutta se saattoi johtua siitä, että nukahdin aina liian myöhään ja rättiväsyneenä.

Sitten koitti keskiviikko ja mekkoni oli valmis. Hymyilin ja katselin sitä ylläni. Ei mikään muotoja imarteleva, mutta mukava päällä. Täydellinen oloasu. Hymyilin itsekseni. Huomiseksi keksisin kyllä tekemistä ja perjantaina me lähtisimme Lontooseen. Perheeni heittäisi minut siihen bubin eteen. Olimme sopineet Ginnyn kanssa, että tapaisimme Irvetassa, velhojen pankissa. Minun piti vaihtaa rahaa ja heidän nostaa.

Menin illalla aikaisin nukkumaan, koska en keksinyt mitään tekemistä. En todellakaan kuvitellut näkeväni painajaisia. Ne olivat häipyneet kokonaan. Olin onnellinen, mutta turhaan…

Seisoin tyhjän päällä. Missään ei ollut mitään. Missä olin?
Minua päin kävelivät kaksi hahmoa. Heillä oli viitat ja huput niin, etten voinut nähdä kasvoja. Sirompi hahmo otti hupun pois, äiti? Toinen hahmo piti hupun silmillään. Hän puhui karhealla äänellä.

“Sinun takiasi me emme voineet olla yhdessä!” hahmo syytti minua. Äitini näytti itkuiselta. “Ilman sinua kaikki olisi hyvin”, hän kuiskasi minulle ja tarttui isääni kädestä. Mitä? Miten niin minun syyni? Yritin huutaa heille, haukkua heidät pystyyn, mutta en voinut. Minulla ei ollut ääntä.

“Me päätimme korjata tilanteen!” hahmo ilmoitti. Tyhjyys katosi altani, minä tipuin keskelle hautausmaata. Nyt edessäni oli vasta kaivettu hauta, minun hautani! Minua kohti käveli huppupäinen hahmo. Huppu lennähti sivuun, Voldemort!

“Sinä kuolet kultaseni, kerro sitten minullekin miltä se tuntuu, minä kun en ole koskaan todella kuollut”, hän kuiskasi pehmeästi ja kohotti taikasauvansa. Kiljuin äänettömästi ja yritin juosta karkuun. “AVADA KEVADRA!” kuului takaatani. Minä kuolin.


“ÄÄÄH”, parkaisin vuoteessani. Istuin ja huohotin kuin kuolemaisillani. Kuulin askelia portaista. “Kulta oletko kunnossa?” äitini kysyi ja kosketti otsaani. “Olen, ei hätää. Se oli vain unta”, huohotin. “Taisi olla todella pahaa unta”, äitini totesi haukotellen. Nyökkäsin. “Se… Onpa kello jo paljon. Ei kannata enää nukkua!” totesin reippaasti ja nousin ylös.

Äitini katsoi minuun haukotellen. “Ole sitten hiljaa, jos et nuku enää. Minä ainakin menen nukkumaan”, hän haukotteli ja katsoi kelloa. Se näytti puoli viittä. Nyökkäsin hymyillen. Heti kun äitini oli sulkenut oven lysähdin vuoteelleni ja… itkin. Se uni oli ollut aivan kamala. En halunnut enää nähdä hänen kasvojaan. En ollut ikinä nähnyt niitä, mutta unessa ne tuntuivat niin oikeilta. Juuri hänen kasvoiltaan.

Ne olivat valkoiset, vitivalkoiset. Hänen silmänsä olivat punaiset ja nenä pelkät kaksi viirua. Suu oli ohut ja se ääni, niin julma, niin ilkeä, murhanhimoinen. Hänen päänsä oli pääkallomainen ja hänen kätensä, ne olivat ohuet kuin pelkät luut. Pitkät luisevat sormet saivat minut voimaan pahoin.

Pukeuduin eilen valmiiksi saamaani oloasuun ja yritin rentoutua. Huokailin vähän väliä ja päätin uppoutua johonkin kirjaan. Etsin hyllystäni ja lopulta löysin jonkin paksun kirjan, jota en ollut ikinä lukenut. “Taru sormusten herrasta”, toistin vieraan nimen ja avasin kirjan. No ainakin se olisi paksu. Yritin kuluttaa siihen koko päivän, mutta kirja ei oikein uponnut minuun.

Pidin taukoja jatkuvasti ja lopulta kyllästyin. Viskasin kirjan parvelleni ja avasin miniläppärini. En meinannut keksiä silläkään mitään tekemistä. Päätin hakea ihan huvikseni kaiken maailman keskustelusivuja. Etsin hakusanalla “Noidat ja velhot”, se tuotti tulosta.

Katselin vähän kaikkea, kunne löysin sopivan. Sen otsikkona oli. “Velhot ja Tylypahka, sanooko mitään?” Katselin sitä silmät suurina. Mitä hittoa? Klikkasin sivun heti auki. Oliko joku saanut salaisuutemme selville. Mitä taikaministeriö tästä sanoisivat?

Velhot ja Tylypahka, sanooko mitään?

Hei oletteko koskaan kuulleet yli 11 vuotiaiden nuorten puhuvan mitään tälläisistä asioista: Viistokuja? Tylypahka? Huispaus? Dumbledore? Pimeydenvoimilta suojautumisen opettajat? Ja tällaisia muita asioita, jotka eivät mitenkään voi kuulua meidän maailmaamme. Informoisitko siitä tälle sivustolle. Olenko hullu, vai onko olemassa oikeasti toinen maailma?

RE: Velhot ja Tylypahka, sanooko mitään?

Kyllä vain! Tässä eräänä iltana olin Lontoossa. Kaksi tyttöä käveli minua kohti ja kuulin heidän puhuvan. Tässä kaikki mitä muistan. “Ei ole totta, tuhlasin kaikki kaljuunani, äiti saa raivarin!” “Äh anna olla. Pääset taas pian Tylypahkaan, ei se ehdi sinua sammakoksi taikoa. Juokse karkuun koko loppu loma. Tai lennä! Sinähän sait juuri uuden komeetankin!”
Mitä lie nuo kaljuunat ovat, kenties jotain rahaako? Entä Tylypahka?


RE: Velhot ja Tylypahka, sanooko mitään?

Kaljuunat todella kuulostavat rahoilta, mutta mikäs on tuo Dubledore? Kenties joku ihminen, sillä kuulin tässä eräiden poikien keskustelun. “Katso sain Dubledoren, onko hän Tylypahkan rehtori?” “Tyhmä Dan, totta kai on! Enkö minä ole sen sanonut jo tarpeeksi monta kertaa?”
Tylypahka taitaa olla koulu ja tämä Dubledore sen rehtori, mutta siitä koulusta en ole koskaan kuullutkaan!


Naureskelin näille jutuille. Jästit olivat kyllä pelottavan hyvillä jäljillä. Minä päätin hieman hämmentää heitä hieman.

RE: Velhot ja Tylypahka, sanooko mitään?
Ahhahaha, minkä ikäisiä oikein olette? Ettekö ole koskaan ihmetelleet, miksi nuo kaikki keskustelut käydään juuri Lontoossa? Siellä sijaitsee näytelmäkerho, jonka suuri projekti on luoda kokonaan uusi maailma, siihen liittyvät nimenomaan nämä Tylypahkat ja Dubledore. Kuulemanne juttelut olivat vuorosanoja harjoittelevia näyttelijöitä!
- Kuolee nauruun


Toivottavasti he jättäisivät tämän keskustelun sikseen. Tyhjensin sivuhistoriani ja löin koneeni kiinni. Painelin ulos. Menin takapihalle suuren tammen alle. Makasin siinä auringon paistaessa kirkkaasti. Nautin sen lämmöstä. Painoin silmäni kiinni, virhearvio, etteivät painajaiset löydä minua päivällä.

Heräsin puun alta. Tyhmä minä, miksi olin nukahtanut? Katselin ympärilleni kaikki oli kunnossa. En nähnytkään painajaista. Huokaisin ja painoin silmäni kiinni, silloin kaikki pimeni. Avasin silmäni nopeasti. Kulissit oli vedetty alas. Makasin hautausmaalla, kuolleen tammen alla!

Miksi, miksi aina hautausmaa? Pudistelin päätäni. Se on vain unta, se on vain unta, hoin pääni sisällä. “Olet väärässä”, sanoin kylmä, kimeä ääni. Avasin silmäni jotka olin juuri sulkenut. Keskitin katseeni edessäni seisovaan mieheen. Voldemort! “Mikään ei ole enää unta, ei painajaista, ei mitään. Tämä on totta ja sinä kuolet”, hän sanoi pehmeästi.

“Saat yhden mahdollisuuden. Kerro minulle missä Harry Potter on. Kyllä, minä tiedän, että sinä tiedät”, hän kuiskasi minulle julmasti. “En voi”, sanoin peloissani. “Ei sitten“, Voldemort totesi. Hän huusi: “MATOHÄNTÄ!” Pieni kumara mies raahasi vanhempieni ruumiita. Toisessa kädessä hän piti narua. Narun päässä oli veljeni. “EI!” kiljaisin itku kurkussa.

“Jos et halua nähdä veljesi heittämässä henkeä, sinä kerrot meille!” Voldemort komensi. “Mutta…” minä yritin. En halunnut olla petturi. Ginny oli kertonut minulle Matohännästä. Hän oli kavaltanut Harryn perheen. Pitäisikö minusta muka tulla samanlainen. Kavaltaja petturi? “EI EN VOI!” huusin. “En ole niin kuin hän!” sanoin ja osoitin Matohäntää.

Voldemort hymyili, julmaa hymyä. “Hyvä on, Matohäntä”, hän sanoi julmalla äänellään. En ehtinyt miettiä, hyppäsin veljeni eteen. Kuulin loitsun ja pimeys valtasi mieleni.

Nousin ylös. Olin jälleen nukahtanut. Se oli niin aito, niin pelottava. Juoksin sisään, kaikki oli kunnossa. Äiti oli keittiössä laittamassa ruokaa. Huokaisin. “Mitä on ruokana?” kysyin. “Sinä”, hän sanoi ja kääntyi tuijottamaan minua Voldemortin silmillä. Minä kiljuin. Hän tarrasi minua kurkusta.

“Kysyn vain kerran, Missä on Potter?” kuulin Voldemortin julman äänen kysyvän. “Huomenna Viistokujalla”, sain kähistyä. “Hyvä tyttö!” hän sanoi ja paiskasi minut seinään.

Havahduin. Äitini seisoi huolestuneen minua katsoen. “Kulta oletko kunnossa? Kävelitkö unissasi?” hän kysyi. “Miten niin?” ihmettelin ja huomasin olevani keittiössä. Nojasin seinää vasten ja päätäni särki. Kosketin takaraivoa ja katsoin sen jälkeen kättäni, verta? Katsoin pääni taakse, siinä oli naula.

“Kulta! Viedäänkö sinut sairaalaan”, äiti rupesi hössöttämään. “Äh, ei tarvitse. Ei se ole edes syvä. Molly voi katsoa sitä huomenna”, sanoin ja juoksin huoneeseeni. Kurkkuuni nousi pala. olinko oikeasti paljastanut Voldemortille Harryn olinpaikan. Haluaisin sanoa, että se oli vain unta, mutta miten olin päätynyt keittiöön ja lentänyt päin seinää. Hitto!

Illalla sängyssä minä pelkäsin. Tulisiko Voldemort hakemaan Harrya huomenna? Mitä olinkaan tehnyt? Olin heikko. Olisinko voinut kuolla oikeasti? Se uni oli liian todellinen. Itkin katkeria kyyneliä. Minä olin petturi. Oma henkeni oli minulle kalliimpi kuin Potterin. Olin aivan kuin Matohäntä. Se sai minut vollottamaan vielä enemmän.  


Jatkuu...

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 06.06.2010 19:45:49 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #9 : 06.06.2010 20:41:17 »
Jännää. Ihan hyvä luku. Jos edellisessä juoni kiisi kuin pikajuna, niin nyt olet sitten päässyt siihen pisteeseen, missä se voi oikeasti lähteä kulkemaan niin, että sitä voi mielenkiinnolla seurata, varsinkin siitä se lähtee kunnolla kulkemaan, kun päästään taikamaailmaan. Hyvä juttu. Sulla on nyt ainekset, tästä voi tulla oikeinkin hyvä. ;)
  Olen edelleen sitä mieltä, että tarvitset betan... Sellaisen löydät vaikkapa täältä. Suosittelen.
   Ei tällä kertaa niin paljon rakentavaa, mutta enköhän jo haukkunut tarpeeksi...  :-X

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #10 : 06.06.2010 21:01:24 »
nyt tää on tosi tosi hyvä.
Amy on ihanaakin ihananpi hahmo, ja nuo painajaiset ovat loistokeksinto, pidin niistä hurjasti, etenkin Voldemort unista ja se vika uni oli paras :D

Olin hautausmaalla ja hämähäkki hyppäsi esiin. Se sanoi olevansa isäni. Se oli aika naurettavaa, ei se tosin silloin naurattanut kun sitä näki parhaillaan.
hhaaa ;D

ja se mkiten jästit ovat perillä velhoista ja noidista oli ehkäpä vatrsin todennäköistä, pidin sitäkin.

pidin koko luvusta, tarina on tosi hyvä (no niin, enköhän jo ihkuttanut tarpeeksi ;D)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #11 : 08.06.2010 16:48:20 »
No niin. Myönnän. Olen ollut todella laiska. En ole jaksanut kirjoittaa tätä ficciä niin usein kuin olisi pitänyt. Nyt voin ilokseni ilmoittaa, että toinen osa on miltein valmis :D Lisään sen heti kun saan kirjoitettua. Luultavasti tunnin sisällä tästä viestistä. Tuskin kauempaa. Olen kirjoittanut sitä heti aamupalastani lähtien. Olisikohan ollut 10.24? En muista.
Betaa tässä hieman haeskelen, joten yrittäkää vielä kestää kirjoitusvirheitäni.
Luku tulee vamistuttuaan. Toivottavatsi pidätte siitä :)
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 11:13:40 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13
« Vastaus #12 : 11.06.2010 12:15:18 »
A/N Mulla ei ole vieläkään betaa, olen pahoillani. Tässä luvussa on takuulla kirjoitusvirheitä, koska kirjoitin niin nopeasti, älkää tappako mua  :)  Sain tän sentään laitettua yänne. Toivottavasti pidätte :D

Luku kolme
Petturuutta ja lohdutuksia

Aamulla herätessäni olo oli kankea. Silmiäni kirveli ja minun omatuntoni huusi. Olin saanut painajais-vapaa-yön, mutta oliko se sen arvoista? Olinko kertonut oikealle Voldemortille Harryn tämänpäiväisen olinpaikan. Jos olin niin minun pitää korjata virheeni. Sekä suojella häntä mahdollisimman hyvin, oman henkeni edestä, vaikka hän kyllä pärjäisi paremmin ilman minua. Hän oli sentään vasta viimevuonna voittanut kolmivelhoturnajaiset.

Huokaisin raskaasti. Pitäisikö minun oikeasti nyt jo nousta? Raahauduin ylös ja laahustin suihkuun. Peseydyin mahdollisimman nopeasti. En halunnut hukkua suihkuun tänään. Kiedoin lämpimän pyyhkeen ympärilleni. Kipitin huoneeseeni etsimään vaatteita.

Päädyin lopulta farkkuihin ja toppiin, ei kovin omaperäistä tänään. Kynteni lakkasin kirkkaanvihreiksi, halusin jotain kirkasta tylsään päivään. Ehkä saisin kirkkaiden kynsieni avulla kuolonsyöjät helvettiin… Ajatus sai minut hymyilemään. Menin syömään aamupalaa ja isäni katsoi hieman vihaisesti räikyviä kynsiäni. Minä irvistin hänelle ja hän mutisi jotain sellaista kuin: “Nykynuoret.” Minun taas teki mieli nauraa, vanhukset, mutta päätin olla hiljaa.

He lähtivät heittämään minua autolla Lontooseen. “Kauanko aijot viipyä?” äiti kysyi kun olimme melkein perillä. “En ole ihan varma. Voin toki soittaa silloin”, sanoin. “Ei se auta jos me olemme jo silloin kotona. No me voimme vaikka kierrellä kauppoja odotellessa. Soita sitten”, äiti sanoi. Isä huokaisi. Päivä kaupoissa ei ollut hänen suosikkinsa. “Kiitos äiti!” kiljahdin ja halasin häntä pompattuani bubin kohdalla pois.

Menin bubin läpi nenästäni pidellen. Siellä haisi aina alkoholille, enkä kestänyt moista hajua! Bubi oli muutenkin tunkkainen ja likainen. Se sai minut voimaan pahoin ja ihmettelin, miten joku voi luuhata siellä jatkuvasti. Menin nopeasti takaovesta tiiliseinän luo. Naputtelin tiilejä ja se lähti  siirtymään sivuun.

Huokaisin onnesta kun haistoin viistokujan ilman. Tunsin olevani siellä missä minun kuului. Ilmassa leijaili kaikenlaisia tuoksuja. Uutta pergamenttia, mustetta, erilaisia taikayrttejä, haistoin hieman ruusua ja syreeniäkin. Jopa eläinten häkkien ominaistuoksu leijaili sieraimiini, niiden ulosteen hajusta en tosin kamalasti piitannut. Nyrpistin vain nenääni.

Ajattelin ensiksi käydä vilkaisemassa luutia. Se olisi matkanvarrella Irvetaan. Huokaisin syvään uusi Tulisalama oli tullut. Tulisalama 3000. Se oli kaunis ja sulavalinjainen. Melkein pystyin jo kuvittelemaan, miltä sen selässä tuntuisi istua. Sitten mieleni mustui. Pystyin jo kuvittelemaan, miten Potter saisi luudan käsiinsä. Hän sai aina kaiken haluamansa.

Ensimmäisellä lukukaudellaan hän oli saanut McGarmivalta silloisen parhaan luudan, Nimbus 2000, sitten kolmannella lukuvuodellaan hän oli saanut Tulisalaman kummisedältään. Minä näin melkein sieluni silmin kuinka Dubledore ojentaisi luutaa ja kunniakirjaa hänelle. “Vuoden paras huippaaja palkinnon voittaa Harry Potter, hän saa lahjaksi Tulisalama 3000.

Lähdin hitaasti kävelemään kohti Irvetaa. En tykännyt maahisista. Ne olivat niin ilkeänäköisiä pitkäsormisia, pikkuruisia otuksia. Niiden silmissä kiilui pahus ja ivallisuus. Eli ne olivat kaikin puolin vastenmielisiä olentoja. Minua ei huvittanut olla niiden kanssa missään tekemisissä.

“Amy!” Ginny hihkaisi portailta. Vilkuin hänelle iloisesti. Hän tuli portaat alas ja halasi minua. “Oli ikävä”, hän kuiskasi. “Minullakin sinua”, kuiskasin vastaan. “Miten loma meni?” hän kysyi pirteästi. “Kamalasti, näin painajaisia koko loman”, sanoin teatraalisen haukotellen. “Jaa, minulla asuu neljä kolme painajaista kotona”, hän sanoi ja nosti vähättelevästi olkapäitään. Tökkäsin häntä kylkeen. Se sai hänet aina kikattamaan.

“Perheistä puheen ollen, missä vahtikoirasi ovat?” kysyin hieman ivallisesti. “Menivät nostamaan kultaa, halusin jäädä ylös odottamaan sinua. Sinunhan pitää vaihtaa”, hän selitti. Hän sanoi sen kun se olisi ollut itsestään selvyys. “Wau, sait vielä luvankin. Minä luulin, että sinun äitisi on hyvin tiukka kun Vol- Tiedät-kai-kuka on liikkeellä”, sanoin ihmeissäni. Olin oikeasti ihmeissäni. “Ai”, hän sanoi ja hymyili aika pirullisesti.

“Sinä olet itse yksi painajainen”, sanoin ja huitaisin häntä käteen. Hän vain hymyili. “Sanoin äidille, että haluaako hän sinun olevan täällä yksin. Eli parempi kaksin kuin yksin. Hän sekosi hieman sanoissaan ja meni punaiseksi, mutta antoi sentään luvan”, hän hihitteli. “Olet kyllä varsinainen pettymys tyttäreksi”, tokaisin. “Kotoa opittu taito. He sinun vuorosi”, hän huomautti kun edessämme oleva velho poistui jonosta.

“Hei haluaisin vaihtaa jättirahat velhokullaksi”, sanoin ja soin maahiselle hymyn. Sain vastaani vain halveksivan katseen. Maahinen kääntyi pois ja minä näytin Ginnylle melko samanlaisen katseen. Hän tietenkin rupesi kikattamaan ihan hysteerisenä. Maahinen kääntyi takaisin meihin päin kuitin ja pussukan kanssa. Hän katsoi aika yrmeästi Ginnyyn. “Hän söi juuri hervotun-naurumus-pastillin, siksi tuollainen käytös”, selitin yrmeälle maahiselle.

Ginny ei vieläkään lakannut kikattamasta, se saattoi johtua maahisen yrmeästä naamasta. Mistäs minä sen voisin tietää? Otin pussukkani ja katsoin kuittia. “Veikkaatko, että minä huijasin sinua?” maahinen kysyi jurosti. “Voi en, tämä on vain tapa. Jäi päälle”, hihkaisin ja kipitin pois. Ginny sai punaisesta naamastani vielä enemmän naurunaihetta.

“Miten veljesi kestävä sinua?” kysyin muka ihmeissäni. Oikeasti Ginny oli oikein ihana ihminen. Hän vain tapasi saada ihmeellisiä hekotuskohtauksia. “Eivät. He. Hehhee. Kestäkään. Hihihihihii. Kamalan. Usein. Hehe”, Ginny hekotteli. Yritin saada selvää hänen lauseistaan, mutta no joo. Olisi kai ollut helpompiakin keinoja kuin yrittää muistaa mitä hän hekotteli.

“Rauhoitu toki”, sanoin hekottavalle ystävälleni ja painoin käteni hänen hartioilleen. “Hengitä syvään Ginny”, sanoin muka rauhallisella äänellä. Ginny vain hihitti lisää. “Ei voi olla totta! Ginny vaikene nyt edes hetkeksi”, pyysin melkein anellen. Se vain lisäsi tulta pesään. Ginny nauroi niin, että pelkäsin hänen halkeavan kohta.

“Okei tosi hauskaa. Kaikki luulevat, että olen loitsinut sinuun jonkin halkinaurus, loitsun”, valitin. Istutin Ginnyn yhdelle aulassa olevalle penkille. Istuin itse hänen viereensä ja tuijotin ovelle.

Näin kaksi mustaan pukeutunutta miestä tulevan sisään. “Kuolonsyöjiä”, kuiskasin itsekseni. Ginny vakavoitui sekunnissa. Tunsin hänen jäykistyvän vieressäni. Hän käänsi katseensa oville ja huomasi miehet. “Voi hitto”, hän parahti vieressäni. “Harry ei saa tulla vielä ylös!” hän parkaisi. Totta he eivät voisi olla enää kauaa maanalaisissa tunneleissa.

“Tämä on minun syytäni!” parkaisin hiljaa Ginnylle. “Eikä ole, he tunkevat aina joka paikkaan”, hän sanoi katsoen ärtyneenä kuolonsyöjiä. “Ei kun ihan totta Ginny, tämä on minun vikani. Minä tavallaan kerroin unessani Tiedät-kai-kenelle, että Harry on viistokujalla tänään!” syytin itseäni. Mikä petturi olinkaan. “Teit mitä?” Ginny kysyi hieman pettyneenä.

Huokaisin olin tiennyt tämän. “Kelpaako jos selitän myöhemmin?” kysyi. Päässäni kuhisi uusi suunnitelma. Sen oli toimittava. Ginny katsoi minua epätöiden. “Tietenkin, mutta mitä sinä…?” hän lopetti lauseensa minun nostaessa sormeni pystyyn. “Minä selviän kyllä, älä huoli”, kuiskasin ja nousin ylös. “Amy!” Ginny sihahti torjuvasti. Minä olin jo täydessä vauhdissa.

“Minun on korjattava virheeni”, kuiskasin itsekseni. “Heippa pojat”, hihkaisin ja asetuin miesten eteen seisomaan. “Mene pois tieltä tyttö!” toinen miehistä sihahti. Hän oli roteva ja toi mieleeni Goylen. “Hei taidan tuntea poikasi”, hihkaisin. Jätkä katsoi minuun aika ilkeästi.

“Ala painua likka”, toinen sanoi ja näin hänen puristavan taikasauvaansa viitan sisätaskussa. “Itse te tungitte eilen minun uneeni, ajattelin tulla moikkaamaan kun taas tavattiin”, papatin.

Toinen äijistä katsoi minuun. Juuri tätä olin toivonutkin. Potter pääsisi karkuun jos saisin nämä jätkät pois täältä. “Meillä on tehtävä”, toinen murahti ja yritti liikkua ohitseni. Siirryin hänen eteensä. Toinen tuijotti minua vieläkin.

“Josta tämä likka tietää”, se roteva jätkä, joka tuijotti minua sanoi hyytävästi. “En tiedä, ellei se mene jotenkin näin: Te odotatte tässä Potteria ja kun näette hänet kipitätte kertomaan maskinaamaisille kavereillenne ja he nappaavat Potterin ja kiikuttavat pomollenne”, sanoin aivan kuin koko juttu olisi arkipäivää.

Pienempi miehistä jäykisti ja katsoi minuun todella ilkeästi. “Mistä hitosta sinä…?” hän aloitti. Toinen oli jo vetänyt sauvansa esille ja tähtäsi. “KIDUTU!” hän karjaisi. Minä pomppaisin pois tieltä ja ryntäsin ulos. “AMY!” kuulin Ginnyn kiljahtavan, mutta minä jatkoi juoksemistani.

Miehet tulivat perässäni. Jess! Juuri sitä olin toivonut. Potter ja Weasleyt saisivat aikaa livistää tiehensä. Toivottavasti Ginny tajuaisi käskeä heitä poistumaan mahdollisimman nopeasti. Ostokset voisi tehdä huomennakin, mutta uutta Potteria ei saa huomenna.

Pingoin pitkin katuja ja velhot ja noidat tekivät minulle tilaa. Jotkut jopa siirtyivät heti minun juostuani niin, että kuolonsyöjät eivät päässeet läpi kuin kiertämällä. Minulla oli hyvä kunto, mutta se ei auttanut kun katu loppui kesken. Juoksin iskunkiertokujalle. Se oli pahin virhe mitä olen koskaan tehnyt.

Siellä minua odotti läjäpäin lisää kuolonsyöjiä. Yksi melkein tarrasi jalastani kiinni. Juoksin päin yhtä poikaa ja näin sen olevan Malfoy. “Anteeksi!” kiljaisin ja jatkoin matkaani. Draco nousi ylös ja katsoi hölmistyneenä perääni. Hänen naamansa vääntyi mukavaan pakokauhuun kun kuolonsyöjät pinkoivat häntä kohti.

Draco mietti muutaman sekunnin ajan, mitä tekisi. Ensin hän yritti suunnitelma ykköstä. “Ääh pysäyttäkää, en ole tehnyt teille mitään!” hän rääkäisi. Kuolonsyöjiä oli jo niin paljon, että ne tukkivat koko kadun leveydeltään. He eivät pysähtyneet. Draco joutui pakokauhun valtaan ja pinkaisi perääni. Hän saavutti minua. “Mitä hittoa teit niille?” hän kysyi kun oli melkein kohdallani. “En mitään, melkein”, mutisin.

Siinä me sitten juoksimme. Minä ja Malfoy pakokauhun vallassa kolmeatoista kuolonsyöjää pakoon. Iskunkiertokujalaiset naureskelivat meille. Malfoy näytti heille hapanta naamaa. Meinasin kaatua rähmälleni kujalle, mutta Malfoy tarttui kiinni takkini hihasta. “Katso minne astut!” hän huusi.

“Ei ole minun vikani, jos tunget koipesi eteeni!” huusin vastaan. Draco näytti todella loukkaantuneelta. “Tämäkö oli kiitos?” hän huudahti loukkaantuneena. Oli vaikea puhua normaalisti, kun juoksee valtavaa kuolonsyöjälaumaa pakoon. Tajusin, että Draco oli sentään pelastanut henkeni. “Kiitos”, sanoin niin hiljaa kuin pystyin, eli en kamalankaan hiljaa.

Kesken juoksun tunsin kädessäni oudon vetäisyn tunteen. Meinasin kiljaista kauhusta kun kompuroin roskiksen taakse ja lennähdin jollekin pehmeälle. Suljin silmäni, puristin niitä kiinni ja kuuntelin kuolonsyöjien ohitse juoksevia askelia. Olin pelastunut!

Avasin silmäni ja huomasin tuijottavani harmaisiin silmiin. Katsoin tarkemmin, makasin puoliksi Dracon päällä! Tunsin punastuvani ja nousin ylös. “Olet aika päällekäyvää sorttia vai?” Draco naureskeli pirullisesti. “Äh pää kiinni!” sanoin ja potkaisin hänen jalkaansa. “Tässä on taas kiitos”, hän tokaisi ja nousi ylös. Hän pudisteli likaantuneita vaatteitaan.

Olin aika hämmentynyt. Draco Malfoy, viimeinen henkilö, jonka oletin edes puhuvan minulle oli uhrannut maineensa ja pelastanut minut! Olihan aika yleisessä tiedossa, ainakin Rohkelikoilla, että Malfoyn isä oli kuolonsyöjä. Silti hän oli pelastanut minut. Hän saisi takuulla kotona huudot ja nuhteet. Olin todella hämmentynyt.

Draco katsoi minua hetken arvioiden. Kohautti lopulta olkiaan ja käveli poispäin. Juoksin hänet kiinni. “Kiitos, kaikesta”, kusikasin hänelle ja juoksin punastuneena vielä nopeammin pois. Olin takuulla helottavan punainen. En jaksanut jäädä Viistokujalle, vaan poistuin suoraa.

Pidättelin hengitystäni likaisessa bubissa ja pääsin lopulta raikkaaseen Lontoon ilmaan. Tai sitten vähemmän-raikkaaseen, mutta silti. Nojasin seinään ja hengitin autuaasti. Miten ihanaa saada taas normaalisti happea! Haukoin henkeäni ja hengitin tiheästi. “Amy?!” kuulin jonkun huutavan minua nimeltä.

Hengitin vielä muutaman kerran ja kohotin katseeni. Ginny juoksi minua kohti. Perässään koko perheensä ja Harry ja Hermione. Soin heille hymyn, mutta se vaihtui pian taas tiheäksi hengenotoksi. En ole ikinä joutunut juoksemaan niin pitkää matkaa.

Ginny tuli halaamaan minua. “Saanko happea vähän tässä välissä?” kysyin naurahtaen. Hän naurahti, vaivaantuneesi. “Olin niin peloissani”, hän kuiskasi. Taputin häntä ystävällisesti selkään. “Mitä ihmettä oikein tapahtui, Ginny ei ole suostunut vielä selittämään mitään!” Arthur tuli luoksemme. Molly heti perässään.

“Lähdittehän heti kun tulitte ylös?” hätäännyin. “Kyllä, Ginny käski meidän häipyä heti”, Arthur sanoi epäilevästi minua katsellen. “Hyvä, kiitos Ginny”, sanoin vieläkin hieman huohottaen. “Tosiystävät osaavat lukea rivienvälistä, huomasin, että halusit heidät nopeasti pois”, hän sanoi minulle hymyillen.

“Meidän on pakko tulla huomenna uudestaan”, Molly voivotteli. “Anteeksi, tämä on kamalan työlästä ja minä vain hankin teille lisää hankaluuksia”, sanoin anteeksipyytävästi. Olin kamala ihminen. Tänne tulokin oli jo hankalaa, saati sitten kaksi kertaa.

“Voi lapsikulta, eihän se sinun vikasi ole, jos kuolonsyöjät hyökkäävät”, Molly alkoi heti katumaan puheitaan. “Voi kyllä se on minun vikani. Voin selittää sen teille vaikka jossain kahvilassa”, sanoin ja vilkuilin hyvää kahvilaa. “Voit tulla meille. Silloin sinun ei tarvitse vaivata vanhempiasi huomenna”, Molly sanoi lempeästi. “Oi, ei! En tahdo olla vaivaksi”, sanoin kiireesti.

“Höpsis, kysy vain lupa vanhemmiltasi”, Molly sanoi ja siirtyi hieman kauemmaksi kunnioittaen yksityistä puheluani. Olin siitä hyvilläni, sillä olin varma, että joutuisin tappelemaan vanhempieni kanssa. Otin puhelimeni taskusta ja valitsin numeron. Kuulin sen hälyttävän muutaman kerran.

“Hei kulta”, toisesta päästä kuului äitini kimakka ääni. “Äiti voinko mennä Ginnyn luokse?” kysyin. “Siis mitä? Olemmeko me Lontoossa turhaan?” hän kysyi aika vihaisesti. “Älä viitsi äiti, me emme saaneet tehtyä ostoksiamme, pitää mennä huomenna uusiksi. Haluatteko tulla huomenna uudestaan Lontooseen?” kysyin aika vihaisena. Miksei hän voi ymmärtää minua?

“Mitä? Miksette saaneet tehtyä ostoksianne? Olitteko te siellä kaksi tuntia turhaan?” hän kysyi vihaisena. Huokaisin. “Äiti, tuli pieniä, öhöm, ongelmia”, sanoin. Äitini saisi kohtauksen jos kertoisin tämänpäiväisestä. “Mitä ongelmia?” hän kysyi heti. Perus äitiäni. “Pieniä ongelmia vain, ne ovat huomenna olemattomia”, selittelin valheitani.

Äitini murahti vihaisesti luuriin. “En pidä tästä ja tiedät sen!” hän sanoi aika ärtyneesti. “Kiitos äiti!” hihkaisin puhelimeen. “Hei en antanut vielä…”, katkaisin puhelun. Tiedän, että en olisi saanut tehdä niin, mutta se oli ainoa keino. Kävelin hymyillen Weasleyn perheen luokse. “Juu sain luvan”, valehtelin sujuvasti. Se hieman kolhaisi omatuntoani. Nyt minua pelotti mennä kotiin.

Menimme maanalaisella ja loppumatkan taksilla, koska Wealeyt eivät omistaneet enää autoa. Minua naurattaa vieläkin muisto ensimmäisestä päivästäni Tylypahkassa. Harry ja Ron jäivät portin toiselle puolelle ja lensivät autolla koululle. Hymyilin muistoilleni. Siitä tuntui olevan pieni ikuisuus.

Saavuimme Weasleyn perheen talolle. Se oli melkein ainoa velhotalo, jonka olin nähnyt. Pidin siitä kovasti. Talo oli mitä selvemmin ei-ihmisten talo, sillä sen oli monikerroksinen ja pysyi pystyssä enää vain taikuuden avulla. Mitähän olisi käynyt jos kaikki taikuudet otettaisiin pois? Romahtaisivatkohan ylimmät huoneet?

Sitä pohtiessani Ginny tarttui käteeni ja raahasi minua huoneeseensa. Olin niin uppoutunut mietteisiini, etten edes meinannut tajuta liikkuvani. Tajusin kyllä, että kompuroin portaat ylös, mutta se toi mieleeni vain läjän uusia muistoja ja, ja… Dracon. Kyllä vain, olin seonnut!

Juoksimme pitkin katua. Minun käteni melkein hipoi hänen kättään. Mitä hän ajatteli juostessaan rinnallani, vaikka olisi voinut kääntyä sivukujalle milloin vain? Halusiko hän juosta kanssani? Mahdotonta! Ajatuskin on typerä Amy!  

Tunsin nykäisyn kädessäni, minua siirrettiin. Kompuroin tietenkin ja lensin maahan, onneksi jonkin pehmeän päälle. Kuolonsyöjien mentyä ohi avasin silmäni, ja mitä näin? Kauniit harmaat silmät, minä melkein hukuin saman tien. Näin kiusoittelevan, mutta kauniin hymyn. Kauniit kasvot ja madonvaaleat hiukset. Näin Dracon.


“Haloo! Herää jo!” kuulin Ginnyn äänen jostain kaukaa. Räpsäytin silmiäni. Mielikuvitukseni harmaiden silmien tilalle tuli kaunis pähkinänruskea sävy. “Mitäs toljotat?” kuulin Ginnyn kysyvän hihittäen. Punastuin ja Ginny… No teki mitä parhaiten osasi, kikatti. Löin häntä leikilläni käsivarteen. “Haista…” tokaisin vihaisesti, en tosissani.

“Minusta tuntuu, että he haluavat kuulla mitä todella tapahtui”, Ginny sanoi muka epäillen sanojaan. Huokaisin. “Te vihaatte minua pian”, sanoin apeana. “Emmekä vihaa. Jos he vihaavat, niin minä voin saada heidän mielensä muuttumaan”, Ginny sanoi muka ovelana. “Mitä? Kikattamalla heidät kuuroiksiko?” kysyin.

Nyt oli minun vuoroni saada käsivarteeni lyönti. Minä myönnän, että aloin hihittämään, mutta vain Ginnyn myrtynyttä ilmettä. “Mennään jo”, hän sanoi, mutta hymyili hiukan. “Minä tiesin, ettet ole minulle oikeasti vihainen”, hihkaisin ja kosketin hänen suloista hymykuoppaansa. Hän lakkasi hymyilemästä, mutta minä pingoin jo täyttä vauhtia alas.

Ginny tuli hyvää vauhtia perässä. Juoksin päin Frediä. “Auts, nenäni”, valitin. “Ai, hei Amy, mitä kuuluu?” George kysyi. “Käske veljeäsi pyytämään anteeksi, hän tappoi nenäni”, valitin hänellekin. “Fred, pyydä anteeksi”, George virnuili. “Anteeksi veli kuoma”, Fred virnuili veljelleen. “Typerykset”, huokaisin. “Mikä oli?” kuulin Fredin äänen, mutta juoksin jo lähenevää Ginnyä karkuun.

“Heippa kaikki”, huikkasin pelmahdettuani keittiöön. Potter näytti myrtyneeltä, joten menin istumaan hänen viereensä. “Olen pahoillani, tämä on takuulla sinulle hankalaa”, sanoin muka-myötätuntoisesti. Hän katsoi minuun ihmeissään. “Siis mikä?” hän kysyi ja unohti murjottaa.

Puraisin kieltäni, jotta en alkaisi nauramaan. “No siis tämä tilanne, että sinä jouduit juoksemaan eri suuntaan kuin kuolonsyöjät. Sinähän tykkäät leikkiä sankaria”, totesin. Fred ja George alkoivat nauraa, Ginny myös. Ron näytti nyrpeältä ja Hermionella oli Älä-edes-leikilläsi ilme.

Harry taas, no näytti perin pohjin loukatulta. Minun oli pakko nauraa hänen ilmettään. “Kakarat”, kuulin Ronin tuhahtavan. Loin hänelle anteeksipyytävän ilmeen. “Okei sain hupini, nyt voin kertoa kertomuksen, jonka seurauksena vihaatte minua”, mutisin. Ron näytti siltä, että vihaa minua joka tapauksessa. Selitin heille kaiken. Painajaisistani siihen tämänpäiväiseen. Kaikki kuuntelivat aika hiljaa, mutta Ron mutisi välillä jotain sellaista kuin: “Niinpä tietenkin”, “Olisi pitänyt arvata”, “Hmp” ja “Oho, eikun hmp.” Minulla oli hieman vaikeuksia pitää pokka niiden takia.

Selitettyäni loppuun, sensuroiden Draco Malfoyn kokonaan pois. Valehtelu on mälsää, mutta en halunnut kuulla Ronin ilkkuvaa ääntä. “Niin, sinä se vain flirttailet vihollisten kanssa!”

Molly tuli halaamaan minua. “Emme tietenkään vihaa sinua! Sinähän teit vain minkä koit omalle hengellesi tarpeelliseksi. Kertomuksesi osoittaa, että pidit pintasi todella kauan. Olet todella sinnikäs tyttö Amy!” hän lohdutteli minua. Se sai minut tosin paremmalle tuulelle.

Muutkin, paitsi Ron, olivat sitä mieltä, että tein niin kuin parhaaksi näin ja korjasin tilanteet upeasti ja uhkarohkeasti. “Et olisi saanut ärsyttää kuolonsyöjiä kimppuusi”, Arthur totesi. “En voinut muuta, en halunnut Harryn kuolevan minun takiani”, sanoin apeana. “Kiitos”, Harry sanoi aivan hiljaa vieressäni. Hän siis todella arvosti henkeään, hämmentävää. Hymyilin itselleni. Olin kamalan ilkeällä päällä tänään tarvitsin rutkasti unta.

Juttelimme Ginnyn kanssa myöhään yöhän ja nukuimme aamulla pitkään. Hermione nukkui kanssamme, mutta hän todella nukkui. Me taas Ginnyn kanssa vedimme pedit yhteen ja hihitimme peittojen alla, jotta hän ei heräisi.

Nousin aamulla kellon näyttäessä yhtä! En ollut pitkiin aikoihin nukkunut niin makeasti. Ginny kuorsasi kovaa vieressäni. Tökkäsin häntä kylkeen. “Au”, hän parahti ja avasi silmäni. “Miksi sinä noin teit?” hän kysyi unisena ja ärtyneenä. “Koska kello on jo yli yksi”, hihitin. “Täh, ei ole totta!” hän parkaisi ja varmisti ajan kellostaan.

Puimme nopeasti päällemme ja hipsimme alakertaan. Ei ketään. Olimme juuri kääntymäisillämme kun joku tarrasi minua olkapäistä. Myös Ginnyn harteilla oli kädet. Kiljuimme yhteen ääneen. “Tilasiko joku kiljumista?” Fred kysyi ärtyneenä. Käännähdin nopeasti. Kaksosilla oli taas hauskoja piloja.

“Missä kaikki muut ovat?” Ginny kysyi. “Ketkä muut kultaseni?” Fred kysyi tyhmänä. Eivätkö he koskaan aikuistu? “Ihan sama, mennään syömään jotain”, sanoin kyllästyneenä ja tartuin Ginnyä kädestä.

“Okei, te voititte. He menivät Viistokujalle ostamaan kirjoja. Tuovat teidän mukanaan. Eivät jaksaneet herättää teitä”, George totesi alistuneena. “Okei”, totesin. Olin saanut Viistokujaa ihan kunnollisen annostuksen eilen.      

Jatkuu...

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 12:20:24 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #13 : 11.06.2010 12:58:13 »
Heti alkuun (kaikkien suureksi riemuksi)  :P ainakin muutama kirjoitusvirhe, kun niitä nyt pari vielä muistan. tiilejä=tiiliä, aijot=aiot, bubin=pubin, painajais-vapaa-yön=painajaisvapaan yön, nenästäni pidellen=nenääni pidellen, vuoden paras huippaaja  ;D palkinnon=Vuoden paras huispaaja-palkinnon, pahus=pahuus, teatraalisen=teatraalisesti, he=hei, halkinaurus, loitsun=Halkinaurus-loitsun. Siinä muutama.

Hihi, kikati-kikati-Ginny. Luulisin, että suunnilleen tuollainen hän olisikin omien kaveriensa kanssa. Siis silloin, kun hänen ei tarvitse vetää mitään Real Lady-roolia Harrylle  ;D

Muta, karkuun-kuolonsyöjät-tulevat -kohtaus oli hieman epärealistinen, koska ensinnäkään kuolonsyöjät, vaikka tyhmiä ovatkin, eivät ehkä ihan niin vähä-älyisiä ole, että alkaisivat riehua päiväsaikaan keskellä Viistokujaa. Ja se, että ei kai heitä nyt ihan  juoksemalla pakoon pääsisi? ;) Ja miksi muut vihaisivat Amya? En tajua.

Mutta ylipäätään luku oli ihan hyvä. Suhtkoht pitkä myös, siitä porukat suurimmaksi osaksi täällä tykkää. Mutta onko kirjoitusohjelmassasi joku vika, se näyttää muuttavan jästi-sanan jättiksi  :D

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #14 : 11.06.2010 13:10:47 »
Korjailen virheet kunhan jaksan ;D Ja kyllä kirjoitusohjelmassani on TODELLA SUURI ongelma, joka muuttaa jästit jäteiksi? Muutenkin huonointa laatua mitä maa päällään kantaa :(
Ei ne kuolonsyöjät olis riehunut, jos Amy ei ois tahallaan ärsyttänyt niitä. Ne yritti pitää matalaa profiilia ;D Eikä ne viittiny nyt taikomaan ruveta. Siinähän ois viimisetkin mahollisuudet matalaan proffaan menny :D  Mutta juu, jokaisella omat mielipiteensä kaikesta :)
Amy on hieman huono-omatuntoinen ja se kuvitteli, että ne vihaa sitä kun se on "petturi"
Ja Ginny on kuvattu niin ärsyttävän tylsäksi Pottereissa, ei sen aina tarvi olla just niin Real Lady-roolia, kuten sen sanoit :D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #15 : 11.06.2010 17:45:33 »
aivan ihana.

pari kirjoitusvirhettä bongasin mutta tässä yksi kun muita en ala etsimään:

“Miten veljesi kestävä sinua?” kysyin muka ihmeissäni.
kestävät

Ginny oli oikein hauska ja kiva tyyppi tässä, eikä yhtään sellainen ärsyttävä Mary Sue kuin yleensä :D

mutta se kuolonsyöjien hyökkäys, se taisi mennä yli siinä vaiheessa ku katu täyttyi kuolonsyöjista, muuten se oli oikein hyvä kohta.

ja se miten Amy törmäsi Dracoon :D se oli kiva.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #16 : 11.06.2010 18:01:34 »
Okkey, siis kuolonsyjä-juttu-kohtaus, mikälie, on menny ihan selvästi hiukan yli :D Pistetään korvantaakse. Ja vältellään aivan liiaksi yli meneviä kohtauksia. Ensi luvussa ne pääseekin jo Tylypahkaan, ei tarvitse huolehtia typeristä kuolonsyöjistä, kyllä Tylypahkassa muutenkin tapahtuu ;D

Tämä on muutenkin eka Harry Potter-aiheinen ficcini, joten jotkutjutut saattaa tässä alussa menää vähän oudosti, mutta kyllä se tästä vielä lähtee menemään. Aluksi oli vaikeeta kirjottaakkin, mutta kyllä se siitä lähti menemään mukavasti. Kyllä tääkin alkaa mennä vielä mukavasti. Juonikuvioita hioskelen vielä päässäni.

Älkää vihatko mua ekojen lukujen takia :D

Rakentava on tietty aina tervettullutta ja ihan kaivattuakin. Betaa etsiskelen vielä, mutta en kyllä välttämättä saa, että tässä vain höpöttelen kaikkea jännää.

Ja lähden ulkomaille ylihuomenna, olen siellä pari pv, joten uusi luku ei välttämättä tule ihan heti. Kertokaahan jatkossakin mitä mieltä, se kehittää juontani vaan parempaan suuntaan. :D

Tässä tälläinen pitkä höpötys-juttu
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #17 : 12.06.2010 00:38:02 »
Heips kaikki!
Olen päättänyt (koska en jaksa olla piirtämättä) Niin tehdä tästä sarjastani myös kuvia. MM. sinne ovat päässeet Amyn suunnittelemat asut, joita kuvailen tässä sarjan aikana. Ja saatan pisää muutaman muunkin ;)  Ei siellä vielä ole kuin pari kuvaa, mutta ilmoittelenpa nyt vaan :)
En ole omasta mielestäni kamalan hyvä piirtämään, mutta nautin siitä. Ja no voitahn käydä itse arvioimassa enemmät tai vähemmät taiteilijan lahjani ;D
Osoitehan on, joko: www.Lauranood.webs.com
tai
http://members.webs.com/MembersB/editAppPage.jsp?app=photos&pageID=145125073#photos/album?albumid=9243363

Pääsee suoraan kuviin :D

Saa mielellään ehdottaa, että mitä kuvia haluaa minun piirtävän ja laitavan nettiin. Rakastan piirtämistä ja kirjoittamista ja kaikki ylimääräinen työ on vain ihanaa! <3

Kertokaa mitä näistäin pidätte, jos viitsitte katsoa
« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 00:42:57 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #18 : 17.06.2010 16:20:29 »
Noniin. Olen nyt palannut takaisin maahan ja jatkan kirjoittamista. Iloksenne (toivottavasti) Voin ilmoittaa, että olen nyt saanut hankittua sen kauan (tai vähän vähemmä kauan) toivomani ja toivomanne betan, joten kirjoitusvirheet kuolevat toivonmukaan :D
Olen myös saanu neljännen luvun melkein valmiiksi. Amy siis pääsee viimein Tylypahkaan ja kunnon tarina voi alkaa :)
Toivottavasti ensimmäsiten huonojen lukujen maine ei ole pilannut haluanne lukea tarinaani :)
Olen myös miettinyt kirjoittavani toisen Harry Potter-aiheisen tarinan, mutta laitan Trailerin vasta kun olen saanut toisen näistä pidemmistä tarinoistani päätökseen, sillä en viitsi hiillostaa itseäni kolmella tarinalla, koska se menee jo ylityöllistämisen puolelle.
Se tarina ei siis liity mitenkään tähän, mutta juu...

Uusimman luvun pitäisi valmistua aivan pian! :D
Siinä ei ole enää mitään kaukaahaettua tai sellaista ja siihen olen yrittänyt panostaa vielä hieman enemmän kuin aiempaan :)

~Tyhmiä lörpöttelevä Lauranood (tai vähemmän tyhmiä, päättäkää ite :D)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Kohtalon tie K-13 lukuja ilmestynyt 3/? (11.6)
« Vastaus #19 : 18.06.2010 21:01:45 »
A/N Tässä on nyt ensimmäinen betattu versio. Tästä se tavallaan alkaa kunnolla, sillä tämä on ensimmäinen, johon olen tosissani panostanut. Tämä on hieman pidempi kuin muutkin. Toivottavasti pidätte! :D

Neljäs luku
Takaisin Tylypahkaan

Syyskuun toinen päivä valkeni, miten sen sanoisi? Hitaasti. Olin aivan unen pöpperössä noustessani. Nousin istumaan ja sammutin herätyskelloni. Kahden sekunnin kuluttua kaaduin takaisin selälleni. Hieraisin silmiäni ja suljin ne. Olin nähnyt hyvää unta. En vain muistanut mitä. Muistan vain, että olin unessani onnellinen. Hymyilin vieläkin.

Vedin pehmeää peittoa lähemmäs vartaloani ja yritin saada unen päähäni uudestaan. En saanut mitään. Höh. Pääsin ihanaan mustaan tilaa, missä ei kuule mitään. Olin melkein unessa. “HÄHÄÄ!” kuului ja joku pomppasi päälleni. “Joonas häivy!” komensin. “Äiti sanoo, että sinun pitää heti nousta!” hän hihkui ja pomppi päälläni.

Inhosin pikkuveljeäni aamuisin. Hänestä oli kamalankin hauskaa pompata päälleni. Työnsin hänet kevyesti pois ja otin pyyhkeeni tuolini reunalta. Hän kipitti kovaäänisesti perässäni. yksi, kaksi, kolme… Laskin hiljaa mielessäni. Pääsin yllätys, yllätys viiteen ja sitten. “BÖÖÖ!” Joonas karjaisi selkäni takana. Huokaisin.

“Pelästyit!” hän hihitti. “En pelästynyt”, totesin kyllästyneesti. “Pelästyitpäs. Näin sen!” hän riemuitsi. “Enkä!” intin lapsellisesti vastaan. Hän vain soi minulle hymyn. Se oli tahallisen iso, mutta kiinnitin heti katseeni hänen puuttuvaan etuhampaaseensa. “Hei sinulta on lähtenyt hammas!” hihkaisin. “Sinä huomasit!” hän säteili.

Hymyilin hänelle lämpimästi. “Tietenkin huomasin! Älä koskaan edes epäile muuta.” Kuulin hänen kauniin naurunsa nostaessani hänet syliini. Hänen ensimmäinen kouluvuotensa oli jo alkanut, mutta hänellä olisi koulua vasta yhdeksältä. Laskin hänet vasta tultuani alas ullakolta. “No niin. Kipitä leikkimään niin minä painun suihkuun”, ilmoitin hänelle.

Näin hänen juoksevan tiehensä. Miten minä rakastinkaan häntä! Niin komea pikku poika. Niin hellyttävä ja kiltti. Suorastaan syötävän suloinen. Kaipasin häntä aina ollessani Tylypahkassa. Hän oli minulle kuin oma veli, jota en koskaan tulisi saamaan. Onneksi minulla oli Joonas.

Väänsin suihkun auki ja nautin sen lämmöstä, mutta vain hetken. Halusin suoriutua nopeasti tänä aamuna. Puin päälleni pinkin mekkoni, jonka olen myös ommellut itse. Sidoin siihen kultaisesta kankaasta ja rautalangasta suunnittelemani paksun vyön. Vedin ihan vanhempieni mieliksi todella hailakat vaaleanpunaiset sukkahousut. Ottaisin ne heti pois junassa.

Tassuttelin keittiöön syömään aamupalaa. “Menetkö sinne siksi ettet halua olla kotona?” Joonas kysyi äkkiä. Katsahdin häneen ihmeissäni. “En tietenkään, höpsö! Menen sinne siksi, että haluan oppia hyväksi noidaksi.” Joonas näytti rauhoittuvan. Höpsö pikkulapsi hän olikin.

Otin lautaselleni puuroa ja voitelin yhden leivän. “Ajattelitko syödä kokonaisen armeijan edestä?” isä kysyi minulta. Näytin hänelle kieltä. “Saan ruokaa seuraavan kerran vasta koulussa. Tai jos osta niin junassa”, ilmoitin. “Minkälaista Tylypahkassa on?” Joonas kysyi minulta silmät hohtaen. Hänkin halusi Tylypahkaan, mutta ei koskaan päässyt. Hänellä ei ollut velhoverta.

“Siellä ei ole mitään teknologiaa”, ilmoitin hymyille. Joonas irvisti. “Sieltä  ei saa tulla iltapäivällä kotiin, ja meidän pitää nukkua yhteisissä huoneissa. Yhdessä huoneessa on neljä viisi ja poikien puolella on viisi poikaa. Meidät on lajiteltu tupiin ja he ovat meidän ‘perheemme’ siellä ollessamme. Voimme saada jopa viikon jokaiseksi illaksi jälki-istuntoa yhden virheen takia”, sepitin.

Olin juuri avaamassa suuni uudestaan. “MENNÄÄN ADRIELLA!” kuului ovelta. Irvistin. “Äiti, vain inhottavimmat opettajat kutsuvat minua Adriellaksi”, marmatin raahatessani matkalaukkua ovelle. “Kuten?”
“Kalkaros, liemien opettaja. Luihusten tuvanjohtaja ja tyyppi joka vihaa Potteria.”

“Kuulostaa kerrassaan ihanalta, mutta nyt kipinkopin autoon”, äiti komensi. Pyörittelin silmiäni, hän ei koskaan kuunnellut minua. “Saanko mäkin tulla mukaan?” Joonas pyyteli ovella. “Ei sinä jäät kanssani kotiin, isä vain heittää Amyn rautatieasemalle”, äiti huokaisi ja otti Joonaksen syliin. Oikeastaan yritti ottaa Joonas pinkaisi pakoon. Äiti pudistelin heltyneesti päätään.

“Kuule Joona, et sinä jaksa istua autossa Lontooseen asti. Ei siellä ole mitään hauskaa”, äiti maanitteli Joonasta. “Haluan sanoa siskolle heippa!” hän marisi. “No tule sanomaan. Älä jaksa piilotella portaiden alla, en jaksa tulla hakemaan.” Joonas juoksi portaiden alta ja hyökkäsi syliini. “Heippa pikku Joona”, kuiskasin ja pörrötin hänen hiuksiaan.

Joonas nyyhkäisi. “En halua, että menet”, hän alkoi melkein pillitämään. Laskeuduin kyykkyyn. “Hei, älä itke. Lähetän sinulle Lohikäärmeen tuomaan Bertie Bottin joka maun rakeita, niistähän sinä pidät”, maanittelin veljeäni. “Lohikäärmeen!” hän kysyi silmät pullistuen. Nauroin. “Ei kun pöllöni, sen nimi on väliaikaisesti Lohikäärme”, hekotin. Joonas mutristi suutaan.

“Tule jo Amy!” isä karjaisi autosta. Annoin veljeni kiharoille suukon ja ryntäsin autoon. “Tiesitkö isä, että ‘tule jo’ on loitsu? Näin Potterin käyttävän sit viimevuonna, meille opetetaan se tänä vuonna. Tosi siistiä vai mitä?” papatin takapenkillä. “Kuule, kunhan ne loitsut pysyvät rajallaan olen todella onnellinen, että opit niitä”, isä huokaisi.

Katsoin häneen juonikkaasti. “Viimevuoden nelosille opetettiin kidutuskirous, komennuskirous ja tappokirous. Ne ovat anteeksiantamattomia loitsuja, niistä päätyy Azkabaniin”, hehkutin. “Anteeksi mihin?” isä karjaisi. “Azkabaniin, velhovankilaan. Sitä vartioivat ne ankeuttajat, ne jotka imevät sielun ja…”
“Hei lopeta ihan oikeasti. Pian en päästä sinua enää sinne!”

Hihitin isäni ilmeelle. Minusta oli hauskaa kertoa kaikesta pelottavasta. Sitä paitsi rakastin adrenaliinin virtausta suonissa. Pelontunne oli huumaava… Paitsi jo oli oikeasti pulassa. Silloin se oli lähinnä, no, pelottavaa. Virnistin omille ajatuksillenikin. Niistä ei saisi selvää, vaikka hallitsisi lukilitsin täydellisesti. Edes pelottava Kalkkaros ei pystyisi lukemaan minun ajatuksiani.

Saavuimme King’s Crossin asemalle. varttia vaille yksitoista. Huokaisin Weasleyt saapuisivat vasta myöhemmin. Menin kaiteiden yhdeksän ja kolme neljännestä läpi. Saavuin asemalle. Tylypahkan pikajuna ei ollut vielä saapunut. Huokaisin. Mahtavaa. Porukat olivat pelänneet, että myöhästyisin. Missä universumissa?

Juna saapui muutaman minuutin saapumiseni jälkeen. Silloin asemalla oli jo hieman enemmän porukkaa. Kun kello oli viittä vaille aloin katsella ympärilleni. Weasleyn poppoo oli ja pysyi hukassa. En nähdyt edes Grangeria, vaikka en hänestä niin piitannutkaan. Hänestä oli hieman liian kiva leikkiä neiti kaikkitietävää.

Näin Malfoyn perheen kävelevän hallissa. Vilkasiin kelloa kaksi vaille yksitoista?! Aivan sama, jäisivät Weasleyt pois kyydistä tai eivät, minä en aikanaan jäisi. Kiiruhdin junaan. Aloin etsiä tyhjää vaunuosastoa, mutta melkein kaikki olivat täynnä. Viimein löysin tyhjän osaston.

Istuin sinne huokaisten odottamaan Ginnyä. Tulisihan hän? He nyt olivat aina myöhässä. Ainakin jonkin verran.
“Onko mahdollista, ettei junassa ole yhtään ainoata vapaata osastoa?”
“Ihan meidän tuuriamme.”
“Puhu vain omasta tuuristasi!”
“Hei jätkät tässä on yksi!”
“Kurkkaa sisään, ainakaan ei kuulu melua:”

Hitto, jou oli oven takana. Mustahiuksinen tyttö kurkkasi sisään. Pansy. “Ai, oli täällä sittenkin. Verenpettureiden kaveri”, hän ilkkui. Nousin ylös. “Häivy, olin täällä ensin!”
“Sen on pakko kelvata! Muualla on täyttä”, kuulin laiskan äänen.
Luihuset mutisivat, koska joutuivat istumaan kanssani samaan vaunuun. Häipyisivät vain. Muutin saman tien mieleni, sillä Draco tuli myös.

Hitto! Mitä se minua liikuttaa missä Malfoyn penska liikkuu? Mutristin suutani ja painauduin niin lähelle seinää kuin suinkin. Ihanaa koko matka Luihusten kanssa. “Hmp, nyt emme voi edes jutella kun tuollainen istuu täällä”, Pansy valitti. “Äh pää kiinni Pansy”, kuulin Dracon sanovan.

“Komennatko sinä minua Malfoy?”
“Taisin juuri tehdä niin.”
“Uskalsitkin!”
“Äh, pää kiinni jo!”
“Sinähän…!”
“PÄÄT KIINNI MOLEMMAT!” karjaisin.
“Komennatko sinä…?”
“Ole jo hiljaa Pansy!”

Pansy mutristi suutaan, mutta pysyi sentään hiljaa. Viimeinkin! Istuimme kauan hiljaa. Minulla alkoi olla hieman ahdistunut olo. Luihusia oli sentään viisi. Minä vain yksin. Sillä hetkellä melkein toivoin, että minut olisi valittu Luihuseen. Minun ei tarvitsisi istua tässä näin vieraantuneena ja voisin oikeasti olla lähempänä Dracoa.

Mitä hittoa minä ajattelen? En oikeasti tarkoittanut ajatella niin, se oli, se oli, vahinko! Olin hätäinen omista ajatuksistanikin. Tämä ei menisi hyvin ei ollenkaan hyvin. Tarvitsin jonkun todella hyvän tekosyyn poistuakseni Luihusten luota!

Vainuosaston ovi aukeni. Hitto lisää Luihusia? Mitä minä nyt tekisin? En jaksanut enää yhtään lisää kuiskuttelijoita. Kaikki muut Luihuset supattivat hiljaa päät yhdessä, paitsi Malfoy. Hän kuiskasi toisille välillä jotain, mutta suoristi sitten selkänsä ja alkoi katsella kynsiään tai lukea lehteä. Ihme hiippari, mutta silti niin komea. AAARGH, sekoan kohta omien ajatusteni vuoksi!

Mustahiuksinen poika, jolla oli silmälasit kurkkasi osastollemme. “Ai, moi Amy! Sinullapa on mielenkiintoisia ystäviä nykyään!” Harry virnuili. “Häivy Potter”, Malfoy sylkäisi. “Häivy Amy, Poikaystäväsi tuli hakemaan!” Pansy kiljaisi. “Mikä poika…? Ai te seurustelette”, Malfoy sanoi silmissään tutkimaton ilme ja kasvoillaan halveksiva hymy.

“Eikä seurustella!” kiljaisin. Miksi ihmeessä minä niin tein? “Odota Harry!” huudahdin, koska hän oli lähdössä. Otin matka-arkkuni ja löin sillä tahallani Pansyn polvea poistuessani.
“Katso mitä hän teki minun polvelleni!”
“Oikein sinulle.”
“Darcooo”, kuulin inisevänä äänen, ennen kun suljin oven.

Hymyilin Harrylle. “Kiitos!” “Mitä ihmettä tuo oikein oli?” hän kysyi ärtyneenä. “Niin mikä?” Mitä ihmettä hän höpötti?
“No siis. Mitä väliä, vaikka he luulisivat, että seurustelemme. He ovat Luihusia, eikä hän sitä niin tarkoittanut oikeasti.”
Punastuin. “Äh, olin muuten vain hermona. Olin kuunnellut Pansyn valitusta ihan tarpeeksi!”
“Miksi edes olit heidän kanssaan?”
“Koska en löytänyt ketään teistä!”
“Ai.”

Se oli viimeinen sana, mitä Potter lausui sillä matkalla minulle. Minun vihani suorastaan kiehahti. Olin toki toiminut typerästi, mutta mitä Potter siitä välitti? Potter avasi meille vaunuosaston oven ja näin Ginnyn, Hermionen ja Ronin kasvot. “Hei”, tervehdin aika vaisusti. Ginny tuli halaamaan minua. “Missä sinä olit?” hän ihmetteli. Olin juuri avaamassa suuni kun Potter puhui. “Hengaamassa Luihusten ja Malfoyn kanssa”, hän sanoi aika halveksivan kuullisesti.

“Hei jos yhtään lohduttaa, niin minä olin siellä ensin!” kivahdin. “Just, ihan varmaan. Kutsuitko rakkaan Malfoysi sinne vai?” hän kysyi aika pilkallisesti. “Ei ollut muita vapaita osastoja, kai hekin haluavat jossain istua?” “Juu toki nyt Malfoy haluaa istua kanssasi”, hän sanoi oikein ivallisesti.
“Oletko mustasukkainen?”
“Malfoy hillerillekö? Voi en toki.”
“Mikä sitten mättää?”
“Se, että olet aika mielelläsi Malfoyn kanssa.”
“Kai minä saan olla kenen kanssa haluan?”
“Hän on Luihunen!”
“Entä sitten? Olet sinäkin paksupäinen, itseäsi täynnä oleva arpinaama!”

Harry avasi jo suunsa, mutta minä juoksin pois. En halunnut näyttää kyyneliäni. Olin niin vihainen ja jopa yllättynyt. En halunnut myöntää, että tunsin jotakin Malfoyta kohtaan. Potter oli oikeassa hän oli Luihunen, mutta taisin olla ihastunut häneen. Hän oli pelastanut henkeni ja kieltänyt tänään Pansya haukkumasta minua.

Kävelin käytävällä kuin sokeana. En katsonut ollenkaan minne menin. Lopulta lösähdin lattialle. Painoin polvet rintaani vasten ja pääni polviini. Annoin kauan pidättelemäni itkun tulla. Nyyhkytin hiljaa polviini. En tajunnut, että joku tuli minua kohti, kunnes tunsin käden olkapäälläni. Painoin päätäni kovemmin polviini. Se olisi kuitenkin joku Ginny, joka halusi lohduttaa minua, enkä ollutkaan kamalan lohdutettavalla päällä.

Luultavasti Ginny silitti hiuksiani. Pian minua lohduttanut ihminen nousi ja kuulin hänen melkein juoksevan pois ja pian kuulin askelia toisesta suunnasta. Kohotin hieman päätäni ja katsoin Ginnya, joka käveli käytävää pitkin luokseni. Käänsin nopeasti pääni toiseen suuntaan ja hain katseellani äskeistä lohduttajaani, mutta en nähnyt ketään.

Sieraimissani haistoin äskeisen kävijän ominaistuoksun. Se oli niin huumaavan hajuinen, ettei minulla ollut aavistustakaan kuka se oli. Se jäi todella vaivaamaan minua. Ginny istui viereeni ja hymyili vaisusti. “Amy, näytät siltä kun olisit nähnyt aaveen”, hän totesi katsellen minua pää kallellaan. “Siltä minusta tuntuukin”, sanoin ja pyyhin kyyneliä kasvoiltani.

“Harry oli jotenkin hermostunut siitä kun olit Luihusten kanssa.”
“Ihanko totta?” raskasta sarkasmia tihkuva ääneni kaikui käytävällä.
“Onko sinun ja Malfoyn välillä jotakin?”
“Miten niin?” Hups hyökkäävä asenne. Ginny kohautti olkiaan. “No, se hieman kuulosti siltä.” “Onko Harry mustasukkainen tai jotain?” kysyin ajattelemattomana ja aika ärtyneenä. Ginny tuhahti happamasti. “Toivottavasti ei.”
“Anteeksi Ginny.”
“Yritä pysyä kaukana Malfoysta.”
“En usko, että voin”, mutisin ja tunsin punastuvani.

Ginny katsoi minuun ihmeissään. “Älä sano, että pidät hänestä!” “Okei en sano.” “Hän on Malfoy!” “Suksi kuuseen Ginny, minusta sillä ei ole mitään väliä. Olen vain hieman ihastunut, se menee ohi”, ilmoitin. “Ja no kai se on sitten okei.” Pyöritin silmiäni. En minäkään ollut puhdasverinen, kai. Enkä minä siltikään välittänyt. Välitinpäs, mutta… No ihan sama. Omatkin ajatukset saavat minut sekoamaan.

Tunsin junan hidastavan. Ginny! Emme ole vaihtaneet vielä kaapuja!” huusin ja me kipitimme nopeasti takaisin omaan osastoomme. Puimme kaavut ennätysajassa. Olimme juuri ajoissa valmiita. Juna pysähtyi Tylyahon asemalle ja me nousimme kyydistä yhdessä. Nostin Lohikäärmeen häkin ja kannoin sen ulos. “Mikä sen nimi on?” Ginny kysyi.

Katsoin häntä hetken tajuamatta mitä hän tarkoitti. Sitten näin hänen katseensa, joka oli kohdistunut pöllööni. “No minä kutsun sitä Lohikäärmeeksi. Mietin paremman nimeän myöhemmin”, kohautin olkiani. En tiedä itsekkään, miksi nimesin pöllöni niin. Ginny alkoi kikattaa. “Sinä taidat todella pitää Malfoysta”, hän hekotteli. Katsoin häntä ihmeissäni, mitä minä nyt olin sanonut?

“Dragon, Draco!” hän kikatti. Nyt tajusin koko jutun itsekin. “Älä kikata Ginny kaikki katsovat!” Eivät oikeastaan kaikki, itse asiassa vain Luihusista muutama ja… ja, Draco. Nielaisin. Oliko hän kuullut jotain? Kaiken? “Mennään Ginny!” huudahdin ja aloin pukata häntä eteenpäin. Istuin vaunuun ja suljin silmäni. Näin Dracon hölmistyneen ilmeen verkkokalvollani. Hitto Ginny!

Kaikki antoivat minun istua vaunussa hiljaisuuden vallitessa. Kukaan ei häirinnyt minua. Pian joku kuitenkin tökki minua käteen. “Herää jo! Olemme porteilla”, kuulin Ginnyn äänen. Avasin silmäni ja lähdin kävelemään suureensaliin. Harry, Hermione ja Ron kävelivät kanssamme. Oli aavemaisen hiljaista. Olivatko hekin kuulleet? “Toivottavasti tämä vuosi on helppo”, kuulin Ronin huokaisevan. “Pelleiletkö? V.I.P-kokeiden vuosiko helppo?

Tuli hiljaisuutta, josta minä nautin. Ron älähti inhon vallassa. “V.I.P-kokeet. Miksi unohdinkaan ne?” Näin Hemionen pyörittävän silmiään ja hänen huulensa painuivat toisiaan vasten pieneksi viivaksi.
“Älkää viitsikö! Draco pitää vain minusta! Vai mitä Draco kulta?”
“Itse asiassa en, mutta et sinä siitä välitä kumminkaan.”
“Älä viitsi Draco!”
“Pansy, kasva aikuiseksi. Olet sentään jo viisitoista.”
“Dracooo.”

Naurahdin hiljaa Pansyn lapsellisuudelle. Pansy loi minuun murhaavan katseen. Kiva, hän vihasi minua. Ja miksi hitossa? Olin kysymässä sitä häneltä, mutta Draco käänsi silloin katseensa minuun. Katsoin hänen harmaina hohtavia silmiään ja unohdin, mitä olinkaan tekemässä. Kompastuin omiin jalkoihini ja kaaduin. Potter tosin nappasi minusta kiinni juuri ennen sitä. Tunsin punastuvani ja näin Dracon kääntävän katseensa pois. Hänen kasvoillaan ehti silti häivähtää halveksunta.

“Öh, kiitos”, sanoin Harrylle. “Eipä kestä, mutta mitä sinä tuijotit?” Punastuin vielä syvemmin. “En mitään.”
“Et juu, Dracoa tietenkin”, hän sanoi ja katsoi Dracoa. Punastuin.
“Enpäs! Luulet ihan omiasi!” Lähdin puolijuoksua saliin ja yritin väistellä ihmisiä parhaani mukaan. Näin ystäväni Penelopen istuvan Rohkelikkojen pöydässä ja melkein juoksin hänen luokseen. “Hei PenPen, miten loma meni?” kysyin. “Hyvin”, Penelope sanoi ja katsoi minua aika halveksien.

Okei, olimme joskus ystäviä, mutta kolmannella, eli viime vuonna, meille tuli pieni riita. Pennelope olisi halunnut mennä Harryn kanssa joulutanssiaisiin, mutta Potter ehti pyytää minua. Minkä minä sille voin? No minä tietenkin suostuin, koska en olisi välttämättä muuten päässyt koko tanssiaisiin, mutta Penelope suuttui siitä minulle.  

“PenPen, ei jakseta enää tapella”, yritin istuessani hänen viereensä. “Helppohan sinun on sellaista sanoa! Saat aina olla Harryn kanssa!” “Äh, en ole kiinnostunut.” “Etkö? Äsken hän ainakin syleili sinua!” Mikä syytös tuo oli olevinaan? “Pöh! Minä kaaduin ja hän otti kiinni. Sitten tappelimme taas!” “Niin kuin vanha pariskunta konsanaan!” “PenPen, älä ole lapsellinen! En minä pidä Harrysta sillä tavalla!”

“Tuo alkaa olla naurettavaa Penelope, Harry on minun!” kuulin Ginnyn äänen takaatamme. Ginny ja Penelope eivät koskaan olleet tulleet oikein toimeen. Saattanee johtua molempien halusta olla Potterin kanssa, mutta minä pidin oikein paljon kummastakin, ainakin ennen. “Potter ei ole sinun Weasley! Sinä vain elät omissa fantasioissasi. Potter ottaisi Adriellankin sata kertaa mieluummin kuin sinut”, Penelope sanoi aika halveksivasti.

Oli haudanhiljaista ja Ginnyn niska alkoi punehtua. Hän oli raivoissaan. Koko sali oli keskittynyt kuuntelemaan meidän riitelyämme. “Ei Amy Potteria halua!” Ginny karjaisi. Minä punastuin. Kohta sitä mennään. Ginny oli niin vihainen, että hän paljastaa minun ihastumiseni Dracoon. “Ginny kiltti”, yritin. “OOOH, Adriellalla taitaa olla joku muu!” Penelope kiljahti ja katseli tarkaavaisesti ympäri salia.

Ei hitto! “Kuka se on paljasta minullekin”, Penelope yritti. “Sinulle nyt kukaan varmaan halua kertoa!” Ginny karjaisi ja tarttui käteeni. Hän raahasi minut toiselle puolelle pöytää. Me istuimme sinne Harryn ja muiden seuraan. Minä Fredin ja Georgen väliin. He virnuilivat siihen malliin, etten saisi rauhaa koko ruokailun aikana.

“Kuulitko Harry? Amy ei halua sinua”, Fred sanoi muka dramaattisella äänellä. Pyöritin silmiäni. “Eikö se ole muka tullut jo selväksi, että hän haluaa vain Malfoyn?” Harry kysyi halveksivasti. Tunsin punastuvani,
“Mitä?”
“Mitä?”
“Mitä?”
“Mitä?”  Kuului ainakin kymmenestä eri suunnasta. Punastuin entistä voimakkaammin.

“Niin mitä sanoitkaan Potter?” kuului laiska ja ivallinen ääni takaatani. Punastuin niin rajusti, että meinasin tukehtua. En uskaltanut katsoa taakseni. “En mitään sinulle Malfoy!”
“Ai, olin ihan varma, että kuulin nimeni.”
“Mene pois Malfoy!”
“Onko pikkuherra Weasleykin kiinnostunut Adriellasta? Tuskin hän tuollaista verenpetturinpentua huolii.”

Luihuset nauroivat ja Ron meni aivan punaiseksi. “Onko kamalaa Potter kun Adriella ei pidäkään sinusta? Tyttö tietää selvästi, mikä on hyväksi velhomaailmalle.” Punastuin niskaani myöten. Draco muisti oikean nimenikin. “No ei hän sinuakaan haluaisi!” “Potter taitaa olla kateellinen, minun tyttöystävästäni”, kuulin malfoyn ivaavan. Miksi Dracon piti leikkiä kaikesta?

Tunsin kädet harteillani. Draco sanoi liian kuuluvasti korvaani: “Tavataan taas kulta.” Minä menin vieläkin punaiseksi ja olin varma, että naamallani olisi voinut paistaa munakasta. Harry kalpeni ja katsoi minua epäuskoisesti. Ron katsoi Malfoyta halveksien ja Ginny… Kikatteli hiljaa käteensä. Kaksoset olivat sanattomia, viimeinkin.

Minulta oli mennyt kaikki rehtorin puheesta ohi. Ruoka ilmestyi jo lautasillemme. Draco ja kumppanit kävelivät pöytäänsä. Minä nappasin yhden kanakoiven ja ryntäsin ulos salista. Ei minulla ollut hajuakaan minne, mutta jonnekin, missä kukaan ei tuijottaisi minua. Päädyin tyttöjen vessaan. Naamani oli punainen kuin paloauto. Muutama kyynel vierähti poskelleni. Miksi Malfoy leikki tunteillani ja sai ne kiehumaan taikaliemen lailla?

Kuulin askelia alakerrasta ja päättelin pitojen loppuneen. Juoksin lihavan leidin muotokuvalle odottamaan. Luikahdin sisään muiden perässä ja juoksin suoraan omaan makuusaliini. Kukaan muu ei ollut siellä vielä, joten vedin yöpaitani ripeästi päälle ja menin sänkyyn. Vedin verhot nopeasti sänkyni ympärille ja leikin nukkuvaa. Kuulin muiden tulevan sisään.

“Näitkö Amyn naaman?” kuulin Penelopen ilkkuvan äänen.
“Älä viitsi, se olisi ollut todella ilkeä tilanne”, kuulin samassa makuusalissa nukkuvan Vanessan sanovan, en ole koskaan edes jutellut kunnolla hänen kanssaan ja hän puolusti minua?
“Se oli häijyä, melkein yhtä häijyä kuin sinä Penelope!” kuulin Ginnyn kivahtavan.
“Painu Potterisi luo!”

Suljin silmäni. Penelope oli aina niin ilkeä Ginnylle. Miten he olivatkin päätyneet samaan makuusaliin. Jos olisimme saaneet ensimmäisenä vuonna kurkata tulevaisuuteen, emme olisi nyt neljistään tässä huoneessa. Neljistään? Missä Sindy oli? “Äh, minä sitten vihaan Amya!” kuulin Sindyn kivahtavan ja paiskaavan oven kiinni perässään. “Ai sinäkin?”
“Hän tietää, että Malfoy on minun!” Mitä hittoa minulta on mennyt ohi? Milloin Sindy on ollut kiinnostunut Malfoysta. Ai, tietysti. Hän varmasti tajusi juuri, että on kiinnostunut Malfoysta, koska luulee - tietää - minun olevan kiinnostunut pojasta. Mokomakin paskiainen. Aina havittelemassa sitä mitä minä haluan.

Puristin silmiäni kiinni ja yritin saada unenpäästä kiinni. Sitten siinä tuli mieleeni yksi vitsi: Miksi blondi juoksee sängyn ympäri? Koska hän yrittää saada unenpäästä kiinni!
Rupesin hekottelemaan kuvitellessani Sindyn juoksemassa ympäri sänkyään. Sindy kun oli täydellinen sinisilmäinen blondi. Hän hehkutteli aina iki-ihanista ’kultaisista’ hiuksistaan. Juoskoot yksin sänkynsä ympäri etsien unenpäätä. Hekottelin hieman lisää ja ennen kun huomasinkaan minä nukahdin. Ei siihen mitään juoksemista tarvittu.  

Jatkuu...

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 21.06.2010 20:59:14 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko