Kirjoittaja Aihe: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja, osa 76 || K-11  (Luettu 51827 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Nimi: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
Kirjoittaja: Belsissa
Genre: Draama, romantiikka, hieman huumoriakin
Paritukset: Astoria/Draco, sekä joitakin sivuparituksia
Ikäraja: K-11
Vastuuvapaus: Hahmot ja paikat eivät valitettavasti kuulu minulle vaan Rowille.
Summary: Seurapiirejä, kateutta, rakkaushuolia, vahvoja ja vähemmän vahvoja naisia, komeita miehiä, luovaa ja vähemmän luovaa angstia, sekä muuta vastaavaa tarjolla! Bon appétit!

Part 1 Hymyjä katkeruudella kuorrutettuina

03.04.1998

Ulkona paistaa aurinko. Linnut laulavat.

En oikein tiedä, miten aloittaa tämä ensimmäinen päiväkirjamerkintäni. En oikeastaan tiedä, mitä ylipäänsä kertoisin tähän. Äitini osti tämän kirjasen minulle sitä varten, että kirjaisin ylös ikimuistoisia hetkiäni ja Daphne taas sanoi, että minun kuuluisi kirjoittaa näille sivuille tunteistani. Miten vain, jos noudatan sisareni neuvoa, minun täytyy sanoa, etten voi ottaa äidin vinkistä vaaria. Minun tunteeni ja kokemukseni eivät ole erityisen valoisia, vaan lähinnä verrattavissa mustaakin mustempaan avaruuteen. Siellä täällä näkyy kyllä satunnaisia, pieniä valopilkkuja mutta kadottaessani ne en enää löydä niitä uudelleen.

Tänään Pansy ja muut taas katsoivat minua sillä tavalla. Tiedäthän, ”mene pois, sinua ei kaivata täällä” – katseella. Viesti oli niin ilmiselvä, ettei edes hieman hidasälyinen Millicent olisi voinut jättää sitä huomaamatta. Minun täytyi kuitenkin selvitäkseni näytellä äärimmäisen typerää ja liittyä noiden tyttöjen seuraan hymyillen typerää sitruunahapolta maistuvaa aurinkohymyä. Tietenkin heidän täyttyi leikkiä mukana, eihän heidän sovi eristää joukostaan hyvästä perheestä tullutta puhdasveristä tyttöä. Daphne on minulle mukava, mutta muita ei selvästikään kiinnosta minkäänlainen vuorovaikutus kanssani. Se ei kuitenkaan juuri haittaa minua, sillä on pääasia, että näyttää siltä kuin minulla olisi ystäviä. Eihän Astoria Greengrass voi olla syrjitty hylkiö, ei millään.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2015 22:54:30 kirjoittanut Renneto »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #1 : 08.04.2010 12:48:23 »
Kiitos paljon ReginaRiddle! Mukavaa saada lukijoita! =)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #2 : 08.04.2010 18:45:18 »
Pyhimys, minun täytyy tunnustaa että monien päiväkirjojeni aloitus on ollut hieman tuon kaltainen. Mukavaa, että alat seuraamaan. =)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2010 20:48:53 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #3 : 08.04.2010 19:54:30 »
Ruusuisen kitkerä päiväkirja vaikutti jo summaryn perusteella kiinnostavalta ja lupaavalta. Seurapiirit ja komeat miehet ovat toki plussaa, mutta alan seuraamaan tätä ensisijaisesti kirjoittajan ja takuuvarman laadun takia. :)  Astorian ensimmäisessä merkinnässä oli herjaavaa ironiaa, jota tytön on täytynyt olla täynnä kirjoittaessaan merkintää. Otsikko antaa sellaisen kuvan ettei ole väliä, vaikka Astorian elämä maistuu kitkerältä, sillä hänen elämänsä täytyy vaikuttaa ruusuiselta ulkopuolisten silmissä. En usko että tunteita ja kirvelevää draamaa tulee puuttumaan.

Uusia merkintöjä odotellessa,
Lavinia

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #4 : 08.04.2010 20:47:58 »
Mukava kuulla, Lavinia! Olet osunut tulkintojesi kanssa aika lailla oikeean. =)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #5 : 09.04.2010 15:14:09 »
Oh, totta kai piti avata tätä, otsikko suorastaan kutsui luokseen ja tiedän, että kirjoittajalla on lumoavia tekstiä. Joten tätä en voinut ohittaa! :D

Tämä vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja lupaavalta, joten lupaan seurata tätä! Astorian ensimmäinen merkintä päiväkirjaansa oli sinäsä aika katkeraa, surun häivähdystä. Oli todella surullista, että Astorialla ei ollut oikeita ystäviä, jolle hän voi purkaa suruaan, kaikkien piti vain näytellä hänen ystäviään. Puhdasveristähän ei voida jättää noin vain sivuun, eikä Astoria Greengrasskaan voi olla millään syrjitty. Astorian elämä vaikuttaa niin ruusuilta tanssimista, mutta jokaisella ruusulla on kuitenkin omat piikkinsä.

Mutta muuten tämä vaikuttaa erittäin hyvältä ja mielenkiintoiselta, että en millään voi olla seuraamatta tätä! :)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #6 : 09.04.2010 15:45:21 »
Ihana otsikko ja Astorian nimen maininta pakottivat avaamaan tämän. Luin ensimmäisen osan kyllä jo eilen, mutta olin liian väsynyt kommentoimaan, joten teen sen siis nyt.

Ihan itkettää miten tuo merkintä muistuttaa joitakin omista vanhoista päiväkirjoistani löytyviä merkintöjä. Lukemisesta jäi ihana katkeransuloinen olo, olit saanut Astorian tunteet hyvin esille. Muutenkin erinomaisesti kirjoitettu, ihmettelen täällä itsekseni miten olet osannut kirjoittaa tuon niin päiväkirjamaisesti(tai, kuka nyt ei päiväkirjaa osaisi kirjoittaa, mutta toisen henkilön päiväkirjan kirjoituksen luulisi olevan hankalempaa).

Oli ehkä vähän turhaa jättää tää kommentointi päiväki, kun en nytkään mitään järkevää palautetta saanut aikaan. Jään kuitenkin seurailemaan mitä seuraavat osat tuovat tullessaan :)

Lainaus
Siellä täällä näkyy kyllä satunnaisia, pieniä valopilkkuja mutta kadottaessani ne en enää löydä niitä uudelleen.
Ihana lause, muuta en vaan osaa sanoa. Ihan sääliksi käy Astoriaa.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #7 : 13.04.2010 17:17:25 »
Täytyy kyl myöntää, et tän otsikko oikein kutsu mua! :D En ookkaan ikin ennen lukenu mitään Astoriasta, joten on kiva lukee vaihteeks tällästä. :D

Vaik eka merkintä oliki aika lyhyt, nii siitä sai jo hyvän kuvan Astoriasta. (niinku just ettei sil oo kavereita ym.) Ja samal se oli sellanen surullisen katkera. Haluun ehottomasti tietää, miten tää etenee ja mitä tapahtuu.. :D
Jatkoo jään venaileen.

NeitiMusta. 8)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #8 : 13.04.2010 18:09:19 »
A/N: Uutta osaa pukkaa. Tämä teksti osallistuu Katkealmia maailmalta haasteeseen "sitaatilla kiltit lapset näkyvät, eivät kuulu."

Upsila, mukavaa kuulla että olet pitänyt tästä. Olen aivan imarreltu, sillä sinunkin tekstisi ovat aivan mahtavia. Olen iloinen, että pidät tätä kiintoisana ficcinä ja toivattavasti pysyt mukana jatkossakin! =)

shayl: Liikkeellä on siis muitakin Astoriasta erityisesti pitäviä! =) Oikein mukavaa kuulla, että muutkin ovat kiinnostuneita hänestä. Olen iloinen, että olen onnistunut herättämään tekstilläni tunteita, mutta on ikävää, että sinulla on tuollaisia kokemuksia. =( Mukavaa, että olet pitänyt tästä!

NeitiMusta: Kiitos paljon kehuistasi! Ihanaa kuulla, että olet pitänyt tekstistäni. Toivottavasti pidät jatkossakin! =)

Kiitos kommenteistanne!



Part 2 Piikkien kertomaa

07.04.1998

Kävin tänään pitkästä aikaa kotona, enkä voi sanoa vierailun sujuneen mitenkään hyvin. Tunsin oloni jatkuvasti ahdistuneeksi, sillä isäni äiti ja sisar olivat käymässä meillä. Minä vihaan vieraita, jopa omaa mummoani ja tätiäni, sillä en voi sietää sellaista teeskentelyä jota harjoitamme lähes päivittäin – vieraiden seurassa vielä normaalia enemmän.

Tietenkin minut ja Daphne arvioitiin heti, kun astuimme sisään ruokasaliin. Nimenomaan isäni sisko on hyvin tarkka niin ulkonäöstämme kuin käytöstavoistammekin ja tarkkaili juuri tuolloinkin meitä kuin olisimme olleet teurassikoja.

”Astoria, älä seiso noin! Älä koukista polviasi! Tuo asento ei tee hyvää vartalollesi, kun olet muutenkin niin lyhytkasvuinen”, hän sanoi happamasti. Olisin tahtonut lyödä mokomaa harppua, mutta minun ei auttanut kuin seisoa hiljaa paikallani.
”Daphnesta sen sijaan tulee päivä päivältä vain kauniimpi! Sinähän suorastaan kukoistat!”

Sisareni on aina ollut tädin suosikki, mutta tämä ei ole oikeastaan koskaan ilmaissut selvästi miksi. Muistan kysyneeni asiaa joskus äidiltäni, mutta hän vain totesi, ettei Cornelialla ole suosikkia. Koko kysymys oli oikeastaan turha, koska olisihan minun pitänyt tietää, että äiti ei todellakaan kerro mitään. Se ei kuulu arvokkaan sukumme luonteeseen.

”Astoria, mikä ihme kevytkenkäinen kuraverinen sinä luulet olevasi? Teet noille hiuksille jotain niin kuin olisi jo! Minun aikanani siveelliset nuoret naiset eivät todellakaan antaneet hiusten roikkua tuolla tavalla vapaana. Me emme myöskään käyttäneet tuollaisia alle polvipituisia hameita. Ottaisit sisarestasi mallia, hänellä on sentään makua!”

Tuo oli toinen kommentti, joka sai vereni kiehumaan todella pahasti. Jouduin hokemaan koko lounaan ajan mielessäni, että hän on vain typerä, vanha luuska, jonka mielipiteellä ei ole väliä. No, jos ihan rehellisiä ollaan, niin meinasin purskahtaa itkuun koko ajan. Tädin vierailujen jälkeen minä todella ajattelen olevani kelvoton ja ruma monta päivää, vaikka sisareni kuinka vakuuttaisi muuta.

Daphne hokee minulle jatkuvasti, ettei kyseessä todennäköisesti ole mikään muu kuin vanha kauna. Syy löytyy yksinkertaisesti sukupuolestani. Sisareni on meistä kahdesta vanhempi, eikä täti pistänyt suinkaan pahakseen, että ensimmäinen lapsi oli tyttö. Äidin odottaessa minua hän tietenkin naiivisti oletti, että seuraava lapsi olisi poika. No minä en kuitenkaan sattunut kelpaamaan suvun perillisen muottiin, vaan sen sijaan täti sovitti minut mieluummin mustan lampaan rooliin. Ihmettelen aina, mistä Daphne on päätellyt tuollaista, että onko hänellä joitakin lähteitä, mutta kysyessäni tätä sisareltani hän ainoastaan hymyili salamyhkäisesti teeskennellen, ettei olisi kuullut kysymystä.

Koko päivä oli ihan hirveä. Kaiken sen ajan, jonka täti oli meillä hän vain luetteli monia ja jälleen monia piirteitä Daphnesta, jotka olivat parempia kuin yksikään minussa. Minä todellakin vihaan vieraita. He tulevat tänne aina kuin maailmanomistajat ja arvioivat sitten minut ja sisareni päästä varpaisiin. Tällöin voi vain rukoilla, ettei itse olisi se kenen harteille tuomio jostakin ärsyttävästä piirteestä langetetaan. Minusta on aivan kamalaa vain istua tuppisuuna ja katsoa miten ne pedot ahmivat minua nälkäisesti katseellaan vain löytääkseen jonkin virheen. En voi puolustautua, enkä näyttää merkkejä siitä että minuun koskee ja kaikki tämä vain siksi, että kiltit lapset näkyvät, eivät kuulu.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #9 : 14.04.2010 13:21:56 »
He, löydän edelleen joitakin yhtäläisyyksiä tästä ja omista päiväkirjoistani(lähinnä tuosta musta lammas-jutusta). Tykkään tyylistäsi kirjoittaa, osaat tuoda Astorian tunteet todella hyvin esille mukavan epäsuorasti - en oikein osaa selittää, mutta kuitenkin, pidän kirjoitustyylistäsi, selkeää ja virheetöntä.

En viitsi lainata tuota kohtaa uudestaan, mutta ReginaRiddlen lainaama pätkä oli munkin suosikki :)
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #10 : 14.04.2010 18:34:14 »
Lainaus
Tunsin oloni jatkuvasti ahdistuneeksi, sillä isäni äiti ja sisar olivat käymässä meillä. Minä vihaan vieraita, jopa omaa mummoani ja tätiäni, sillä en voi sietää sellaista teeskentelyä jota harjoitamme lähes päivittäin – vieraiden seurassa vielä normaalia enemmän.
Minä taas pidin eniten ensimmäisestä kappaleesta. Täytyy sanoa että se puhutteli minua aika henkilökohtaisella tasolla tämänpäiväisen (paskan) mielialani ja vastaavien kokemusten takia. Astorian perhesuhteissa ei ole todellakaan mitään kadehtimisen arvoista, vaikka Greengrassit ovatkin rikkaita ja yhteiskunnallisen hierarkian huipulla. Kuvottaa ihan hirveästi tuollaiset sukulaiset, jotka riistää pelkällä läsnäolollaan mielenrauhan saamalla näkemään punaista. Arhg. Alaikäinen Astoria ei voi edes päästä perheestään ja muista lähisukulaisistaan eroon muuttamalla kotoaan.  :(


Jatkoa odotellessa,
Lavinia

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #11 : 15.04.2010 07:52:19 »
Oh, jatkoa tullut jo? Mahtavaa, tätä kaivattiinkin, olen tässä muutenkin juuri mietiskellyt, että onkohan uutta osaa tullut ja päätin vilkaista. Ja kun huomasin, ilahduin kyllä todella paljon! ;)

Astoria-parka. Minäkin rupesin säälimään tyttöparkaa, joutuu jatkuvasti tuon ilkeän tädin haukkumaksi, vaikka Daphne kuitenkin loistaa kaikkien silmissä kirkkaana timanttina. Yleensä monet tytöt luultavasti ärttyisivät, tulisivat hirmun kateelliseksi siskolleen, mutta Astoria ei syytä kuitenkaan siskoaan. Daphnella on sitten reilu sisko ficcissäsi. :) Todella typerämäistä jopa aikuiselta, kun haukkuu Astoriaa. Aivan kuin tämä olisi mitätön typerys. Astoria-parka, toivottavasti hän kestää ja on vahva.
Varsinkin kun hän joutuu taatusti kokemaan kovia vielä, kun on vielä alaikäinen. :(

Mutta todella hieno osa, surullista, mutta ihanan haikea luettavaa kuitenkin. Kirjoitustyylissäsi on pelkkää plussaa, en voi muuta kuin nostaa kahta peukkua ylöspäin!

Jatkoa kaivataan nopeasti! :)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #12 : 24.04.2010 12:16:04 »
ReginaRiddle: Mukavaa, että Astoria vastaa omia kuvitelmiasi. Niin ja olen kanssasi aivan samaa mieltä hänen sukulaisistaan. Hirveitä ja säälittäviä ihmisiä.

shayl: Olen aivan otettu, kiitos paljon kehuistasi! Tuommoinen suvun musta lammas - juttu on mielestäni kyllä täysin naurettava. Typerää käytöstä niin tämän ficin hahmoilta kuin vastaavilta tapauksilta ihan in real life.

Lavinia: Pakko sanoa, että olen kanssasi aivan samaa mieltä.

Upsila: Oii, ihanaa kuulla, että olet oikein odottanut tätä!

Minuakin ärsyttää tuo epätasaarvoinen kohtelu, mutta joskus joutuu kirjoittamaan asioista, joista ei ehkä haluaisi. Astorian ja Daphnen suhteesta sen verran, että Astoria on ficissäni vain niin järkevä, että ymmärtää ettei hänen siskonsa ole syyllinen tytön saamaan kohteluun. Voi tosin olla mahdollista, että Astorialta palaa pinna jossain vaihessa, ei voi tietää. ;)

Kiitos teille, ihanat lukijani, mahtavista kommenteista!



Part 3 Kaksi kuvaa

08.04.1998

 Hänen sanansa eivät suostu lähtemään päästäni. Kuulen edelleen hänen jäisen äänensä korvissani kuiskimassa minulle loukkauksia ja puutteita. Kuinka paljon niitä onkaan? Muistan joka ikisen sanan, jonka hän koskaan on minulle sylkenyt. Cornelian mukaan olen aivan liian laiha, liian lyhyt, omaan rumat, likaisen vaaleat hiukset ja värittömän ihon. Lista jatkuu vielä loputtomiin: en osaa pukeutua, näytän kevytkenkäiseltä, sääreni ovat väärät…

En pysty katsomaan peiliin, sillä minusta tuntuu, että se mikä tuijottaa takaisin on minua itseänikin vahvempi. Välillä en edes kykene käsittämään kumpi meistä on todellinen. Tuollaisina hetkinä vain tuijotan peilistä katsovaa tyttöä ja löydän jälleen siitä uusia puutteita. Eilen huomasin, että sillä on epämiellyttävät uurteet silmien alla ja turvonneet paksut posket. Miten olen koskaan kuvitellut, että se olisi kaunis?
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #13 : 24.04.2010 12:18:46 »
Part 4 Sokerista vahingoniloa

09.04.1998

Vihdoinkin olen koulussa. Olen niin onnellinen, että pääsin pois siitä kamalasta vankilasta, jota minun täytyisi varmaankin kutsua kodiksi. En vain osaa sitä enää. Se ei ole enää muuta kuin ruosteinen, jäisillä katseilla ja sitruunatikareilla varustettu häkki.

En kuitenkaan enää tahtoisi ajatella koko asiaa, sillä nyt kun en enää joudu oleskelemaan siellä, en tahdo päästää koko paikkaa edes mieleeni. Etenkään, kun tänään on tapahtunut iloisiakin asioita, sillä keskustelin tänään ensimmäistä kertaa pitkään aikaan Draco Malfoyn kanssa.  Minusta tuntuu, että hänen ja Pansyn suhde alkaa rakoilla pikkuhiljaa (en voi olla olematta vahingoniloinen), sillä kuulin Pansyn tilittäneen makuusalissa kuinka Draco ei enää osoita lainkaan huomiota hänelle. Mutta turhahan minun on mitään toiveita elätellä, sillä veikkaan, että lähes kaikki Luihuisen tuvan naispuoliset edustajat odottavat tilaisuuttaan iskeä kiinni häneen kuka mistäkin syystä. Jotkut siksi, että hän on hyvännäköinen, jotkut koska hänellä on vaikutusvaltaa ja toiset vain hänen rahojensa takia.

Itse en oikeastaan tiedä kuuluvatko minun syyni noihin kolmeen kategoriaan, vai onko mukana jotakin muutakin. Onneksi en sentään ole kuin muut tytöt ja saa sydämiä silmiini Dracon astuessa huoneeseen. Tarkoituksenani on olla mahdollisimman viileä, muttei kuitenkaan ilkeä, ettei hän sentään ala inhoamaan minua. En kuitenkaan tahdo kuulua hänen fanilaumaansa, se olisi kerta kaikkiaan nöyryyttävää!

No, mitä hän sitten tuli sanomaan minulle? Yksinkertaisesti istui viereeni ja kyseli kuulumisia. Minusta kyllä tuntuu, että hän teki sen vain, koska oli tylsistynyt. Eihän kyseessä voinut mikään muu olla, ei sitten mitenkään. Pansy ja muut eivät olleet paikalla, kuten eivät Nott, Blaise, Crabbe tai Goylekaan. Olin siis oikeastaan ainut, joka kuului Dracon pieneen piiriin, vaikken kovinkaan olennaisesti.

Oli Dracon syy mikä tahansa, hän onnistui piristämään päivääni aivan kummasti. Hänessä vain on jotakin niin… Mitä minä oikein puhun? Kirjoittelen tähän kuin joku kuraverinen hempukka! Äitinikin on jo maininnut siitä, etten osaa käyttäytyä tietyissä tilanteissa niin kuin puhdasverisen kuuluu. Ehkä on siis parempi, että lopetan tähän ennen kuin nolaan itseni totaalisesti. En edes tahdo ajatella, mitä tapahtuisi jos joku löytäisi tämän päiväkirjan.

« Viimeksi muokattu: 26.04.2010 14:00:42 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Hucca

  • wnb jäkis
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #14 : 24.04.2010 12:49:55 »
Päätinpä lukea, koska tuo nimi oli jotenkin hyvin iskevä; ruusuisen kitkerä päiväkirjä. Omaperäistä, jos voin sanoa :D Teksti vastasi täysin nimen jälkeisiä odotuksia, se oli sujuvaa ja nimessä alkanut teema jatkui tekstiin huomattavan sulavasti.

Vihdoinkin olen koulussa. Olen niin onnellinen, että pääsin pois siitä kamalasta vankilasta, jota minun täytyisi varmaankin kutsua kodiksi. En vain osaa sitä enää. Se ei ole enää muuta kuin ruosteinen, jäisillä katseilla ja sitruunatikareilla varustettu häkki.

Jotenkin koskettavaa ja hyvin kuvailtua. Tykkäsin erityisesti tästä kohdasta...

Hucca
"I wish people would smile more"

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #15 : 25.04.2010 08:39:47 »
Apua, olenko tyystin unohtanut kommentoida näitä kahtia osia, jotka olivat ilmestyneet! Äh, ihan nyt on pakko moittia itseäni, kuinka sokea olen ja miksi ihmeessä en ole poikkenut vähän aikaan tälle osastolle! Nyt minun pitää kyllä ottaa niskasta kiini ja ruveta kommentoimaan ahkerammin tänne.

Nämä molemmat osat ovat olleet ihania, piristäviä ja mukavia luettavia. :) Niin kuin edelliset ovat sanonneet, sinun Astoriasi vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän mielenkiintoiselta ja hän on kypsä nuori nainen, joka ei halua nöyryttää itsensä liittymällä Luihuisen jääprinssin ihkutusryhmään. Sinänsä suloista, koska Dracohan voi hoksata pian, että Astoria on tuhat kertaa mielenkiintoisempi kuin sen fanikerhon jäsenet. :D

Tosi upeaa kirjoitustyyliä, miten ihmeessä sinä osaat?<3 Varsinkin pienet yksityiskohdat ja kuvailut olivat maukkaita luettavia.

Lainaus
Vihdoinkin olen koulussa. Olen niin onnellinen, että pääsin pois siitä kamalasta vankilasta, jota minun täytyisi varmaankin kutsua kodiksi. En vain osaa sitä enää. Se ei ole enää muuta kuin ruosteinen, jäisillä katseilla ja sitruunatikareilla varustettu häkki.
Kuten tässä kohdassa, tykkäsin miten kuvailit. Sitruunatikarit, jäiset katseet, ruostetta. Kaunista kuvailua!  ;) Yleensä monet nimittäin pitävät kotia parhaana paikkana maailmassa, Astorialla se on toisinpäin. Hän haluaa sieltä pois niin nopeasti kuin on mahdollista. Onhan toki inhottavaa, kun Cornelia tulee kriitisoimaan Astoriaa päästä varpaisiin. Tuo nainen vielä surmaa Astorian mielen ja näön nähdä itsensä sellaisena kuin on.

Todella hieno osa oikeasti, toivottavasti saat jatkon väsättyä pian!<3 Me kaikki odotetaan sitä niin hirmuisen paljon!
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #16 : 26.04.2010 13:33:40 »
Ah, en olisi osannut odottaa tämän saavan jatkoa peräti kahdesta ‘päiväkirjamerkinnästä’ koostuvan osasen verran.

Kaksi kuvaa oli tunnelmaltaan synkkä, melkein tukahduttavan lohduttomaksi maalattu. Tuollainen itsensä - peilikuvansa - kokeminen vastenmielisen näköisenä voisi olla merkki orastavasta syömishäiriöstä. EDNOS:sta, anoreksiasta tai ortoreksiasta… Sopisi ruusuisen kitkerään kuvaan, sillä Astorian kaidoille hartioille on kasattu liian nuorella iällä ulkonäöllisiä ja suorituksellisia paineita.

Sokerista vahingoniloa oli edellisen osan negatiivi, sillä ilmassa oli keväisten ruusujen hempeää tuoksua ja vähän päivänpaistettakin. Astoria-raasu sai edes vähän hymyn aiheita Luihuisen jääprinssin suodessa hänelle huomiota. Hetkellisiä ilonpilkahduksia, jotka kuihtuvat ennen pitkää joko kokonaan tai säilyvät hänen muistoissaan tuomassa lohtua maailman yrittäessä polkea hentoista tyttöstä jalkoihinsa.

Draco taitaa alkaa huomata Astorian suloisuuden ja aran viehätysvoiman, jota melkein kaikki muut vähättelevät, koska syynä on vanha ja kalvava tuttumme kateus. Astoria ei ehkä ole klassinen kaunotar, sen sijaan gasellimainen ja jollain tapaa persoonallisen näköinen. Tosielämässä joitakin persoonallisen näköisiä ja näyttäviä melkein vihataan. Heitä haukutaan rumiksi, heidät eristetään, heitä kohdellaan kuin ilmaa, vaikka nämä halveksijat pysähtyvät vastahakoisesti katsomaan parjaamisen kohteitaan. (Mistäköhän syystä?)

Lainaus
Pansy ja muut eivät olleet paikalla, kuten eivät Nott, Blaise, Grabbe tai Goylekaan.
Crabbe C:llä :D

Kiitokset sinulle päivän piristyksestä. Jäänkin hyvillä mielillä kuolaamaan jatkoa, sillä tämä vaikuttaa samalla tavalla kuin kofeiini. On pakko saada säännöllisin väliajoin Astoria-annos. 8)


-Lavinia
« Viimeksi muokattu: 26.04.2010 13:37:25 kirjoittanut Lavinia »

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #17 : 18.05.2010 00:19:03 »
A/N: Anteeksi tuhannesti, että tässä on kestänyt, Kreetan matka ja muu on pikkaisen hidastanut kirjoittamista. Julkaisen seuraavan osan nopeammin, voin luvata sen.

Hucca: Mukavaa, että olet pitänyt tästä! Toivottavasti miellyttää jatkossakin!

ReginaRiddle: No niin, nyt ei sinunkaan tarvitse enää lueskella vanhoja osia, kun uusi on tarjolla. :D (Viittaan kommenttiisi Theo-Blaise raapalesarjassasi.) Ja joo. Dracolle kyllä taitaa tosiaan löytyä noita ottajia oikein olan takaa...

Pyhimys: Oii, paljon kiitoksia! Mukavaa, että olet pitänyt minun näkökulmastani kirjoitetusta Astoriasta!

Upsila: Äh, älä syytä itseäsi, ei kaikkea aina voi muistaa kommentoisa ja sitä paitsi nämä kaksi merkintää ilmestyivät heti peräkkäin. =)
Niin, minäkin pidän enemmän Astorian, kuin Pansyn tyylisistä tytöistä. Mukavampaa seuraa ihan todellisessakin elämässä.
Ja vielä kiitokset perään kehuistasi, olen hyvin immarreltu!

Lavinia: Kahden kuvan tulkinnassa olet osunut nappiin. Totta puhuen tämän ficin aikana Astoriasta voi välittyä hyvin ristiriitainenkin kuva, sillä hän ajattelee itseään sekä vastenmielisenä näkynä, että yhtenä harvoista puhdasverisistä, jotka ovat arvolleen uskollisia. (Kuten muun muassa tämä uusi osa antaa ymmärtää.)

Jep, Sokerista vahingoniloa oli sopiva kontrasti edelliselle. En halunnut tyrkätä teille heti alkuun ihan kamalaa angstipommia pelkästään. :D

Saa tosiaan nähdä, miten tuon Dracon kanssa rupeaa edistymään, mahdollisuuksia on niin monia. Sitä kun ei koskaan tiedä, miten käy. ;)  
Täytyy muuten sanoa, että tuon kauneusasian olen huomannut itsekin useaan otteeseen. Pansy ja muut ovat typeriä kuin käyttäytyvät noin, mutten leimaisi heitä saman tien ficin pääpahiksiksi, koska tuollainen on valitettavasti naisten keskuudessa aika normaalia. Lapsellista ja typerää, mutta tavallista.

Kiitokset kommenteistanne, kirjoitan jatkoa mitä pikimmiten!



Part 5 Luihuistytöt leipovat siirappista aviounelmaa, mutta kuka hoitaakaan tiskit?

10.04. 1998

Tämä päivä on ollut sangen ikävystyttävä. Koulussa ei ole tapahtunut mitään muuta tavallisesta poikkeavaa kuin Dracon ja Pansyn välien viileneminen ja siitä syntyvät draamat. Suoraan sanottuna en jaksa pohtia heidän typeriä suhdekuvioitaan toisin kuin puolet tupani muista tytöistä. Suurin osa heistäkään ei ota kantaa tilanteeseen suoraan, vaan yrittää tarjota lohduttavaa olkapäätä väärinymmärretylle Dracolle. Yleensä poika näyttää yksinkertaisen tyytyväiseltä saamastaan huomiosta – mokomakin itsetyytyväinen käärme, mutta välillä olen huomaavinani hänessäkin joitakin kyllästymisen merkkejä.

Pansy taas pitää Dracolle mykkäkoulua, jonka olen kuullut johtuvan heidän välisensä avioliittosopimuksen ongelmista. Huhujen mukaan Draco on pyytänyt isäänsä jättämään Pansyn pois vaimovaihtoehdoista. Daphnen mukaan sellaisen tiedon kuuleminen oli saanut Pansyn tolaltaan, sillä tyttö oli tietenkin kuvitellut olevansa Dracon tuleva morsian.

Tämä puolestaan on synnyttänyt tuvan tyttöporukoissa kuohuntaa – jokainen tahtoo olla mahdollinen seuraava rouva Malfoy. Niinpä luihuistytöt ovat ottaneet kunnia-asiakseen mielistellä nuorempaa Malfoyta minkä kerkeävät, eikä kukaan astukaan hänen eteensä vilkaisematta ensin pikaisesti peiliin.

Itse en tietenkään moiseen alennu, minä olen itseäni kunnioittava puhdasverinen nainen, enkä hukkaa aikaani moiseen typeryyteen. Mitä sitten jos Malfoy ei katso minua toista kertaa? Se ei ole menetys eikä mikään, kun miettii kuinka monia muita tyttöjä hän katselee päivittäin vaikka olisi seurustelusuhteessa. Onhan Draco tavallaan viehättävä, mutten antaisi hänen tulla liian lähelle, etten vain ihastuisi mokomaan naistenmieheen.

Dracon ja Pansyn avioliittokuvioista muistui mieleeni Daphnen aivan kynnyksellä häämöttävä avioliitto . Vanhempamme ovat nimittäin hyvin kiireisiä asian kanssa ja ovat jo etsineet Daphnelle toinen toistaan varakkaampia ja aristokraattisempia ehdokkaita. Sisko on totta kai onnensa kukkuloilla, hän kun on aina ollut hyvin romanttinen ihminen. En itse asiassa lainkaan ihmettelisi, vaikka hän saisi miehensä kanssa aikaan vuosisadan rakkaustarinan. Daphnen onnella on kuitenkin myös kääntöpuoli – kaiken sen avioliittosählingin jälkeen kaikki alkaisi alusta – kohteena minä. Minä, joka olen välillä turhankin pessimistinen ja varma siitä, että päätyisin naimisiin jonkun suuruudenhullun suvunperillisen kanssa, jolle olisin vain lastentekokone ja halujen tyydyttäjä.

Täytyy myöntää, että välillä vihaan Daphnea ja hänen täydellistä onneansa.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #18 : 18.05.2010 00:39:03 »
Vau, hienoa tekstiä...  :D

Aluksi ajattelin listata tähän yhden suosikki kohdistani, mutta huomatessani niitä tulevan useampia jokaisesta luvusta niin jätän väliin ja sanon vain, että tykkään! Päiväkirja asetelma on loistava, ja jotenkin ihastuin tuohon Astorian hahmoon - jotenkin vain pystyin samaistumaan siihen ja hänen elämäänsä.  Samalla tunnen sääliä häntä kohtaan ja kunnioitusta, kuinka pystyy pysymään niin ylpeänä kaiken sen paineen allakin... Tälläisenä olen suurinpiirtein kuvitellut Astorian. Voi raasua.  :-\

Tarina kuvaa hyvin todellisuutta, elämää aatelisperheessä, varjoon jäämistä ja hankaluutta hyväksyä itsensä.

Rakentava kommentti jäi, mutta tämä on IHANA ficci, osat ovat sopivan lyhyitä, muutamat ehkä hieman liian lyhyitä mutta sekään ei haittaa, koska ficci perustuu ''päiväkirjamerkintöihin'' eli jokaisen merkinnön ei kuulukkaan olla pitkä saatikka samanpituinen muiden kanssa..Odotan lisää!  ;)<3
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 00:42:20 kirjoittanut Odoshi »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Astorian ruusuisen kitkerä päiväkirja
« Vastaus #19 : 20.05.2010 22:38:47 »
Minulla on nyt niin kurja olo, että toivottavasti tästä kommentissa on edes jotain järkeä.

Niin, jälleen hienoa tekstiä, että ei voi olla ihailematta. Tykkäsin kovasti otsikosta, en tiedä miksi. Olet varmasti ripotellut jotain taikaa siihen, koska se on jotenkin yksinkertainen ja suloinen. Tykkäsin siis kovasti otsikosta ja tälläistä kermakakkuilta kuorrutteista tekstistä, jossa vähän kahdehtivaan vanhempaa siskoa, jolla tuntuu kulkevan täydellistä onnea matkassa, kun taas Astorialla toisinpäin.

Dracosta moittiminen ja tämän lähettyviltä välttäminen alkaa olla puolihuomaamaton merkki tulevasta ihastuskohteesta. ;) Ensin ollaan, että en todellakaan voi sietää tuollaista naistenmiestä, mutta lopulta uppodutaan tämän silmiin ja huokaistaan salaa ihastuksesta, että tämä ei huomaisi.

Huhu, että Draco pyysi isäänsä jättämään Pansya pois vaimovaihtoehdoista oli Pansyn osalta varmaan järkyttävää, mutta silti vähän tässä hymyilytti. Luihuisissa on niin paljon saippuasarjadraamaa, itkua, toivoa tulla rouva Malfoyksi, palvoa Mestaria ja mitä näitä onkaan. Todella haikeaa, kun Astoria tietää sisarensa naivan jonkun rikkaan ja puhdasverisen miehen, jotä hänen vanhempansa taatusti palvovat. Ja tyttö itse saa olla jonkun ääliön vaimo ja tämän lapsentekokone ja halujen tyydyttäjä.

Mutta todella hieno osa, tykkäsin todella kovasti.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.