Kirjoittaja Aihe: Pimeyden Prinssi (K-11) AU, Chanslash || Prinssi/Regulus, Prinssi/aate  (Luettu 3674 kertaa)

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Nimi: Pimeyden Prinssi
Kirjoittaja: Koiranruusu
Beta: Fire  :-*
Tyylilaji: AU, Chanslash, Romantiikka ja pientä mysteerin poikasta
Ikäraja: K-11
Paritus: Prinssi/aate, Prinssi/Regulus Musta (sivuviittauksena Prinssi/Morag MacDougal ja muita)
Varoitukset: hahmon kuolema, pimeyden voimien ja puhdasverisyyden ylistystä, Dumbledore vastaisuutta ja päähenkilön identiteetin salaamisyritystä
Vastuuvapaus: Jo on rikas ja minä köyhä, lainaan hänen hahmojaan, jotka laitan toimimaan hänen tahtonsa vastaisesti ansaitsematta penniäkään siitä ilosta.

Tiivistelmä: Dumbledore on kirosana kielessäni, hänen yrityksensä ymmärtää minua olivat naurettavia. Minä olin rike hänen suuressa suunnitelmassaan.

A/N: Olen pitkään leikitellyt idealla, jossa henkilö kertoo itsestään ja tapahtumista paljastamatta omaa nimeään asetelmassa, jossa canon on pistetty uusiksi ainakin osittain. Tällä kertaa olen kuitenkin yrittänyt pitää suurimmaksi osaksi hahmot IC:nä, niin pitkälti kuin se muutosten suhteen on mahdollista. Osallistuu Seitsemän kuoleman syntiä — haaste II:een syntinä ylpeys, FF100 sana 076. Kuka? ja osastohaasteeseen osastona Hunajaherttua.




                                         Pimeyden Prinssi 



   Kumarrun suutelemaan mestarini kaavun helmaa. Kannan ylpeydellä pimeän piirtoa käsivarressani, enkä voi ymmärtää, kuinka isäni saattoi kieltäytyä kunniasta aikanaan pimeyden lordin noustessa valtaan ensimmäistä kertaa. En voi olla ajattelematta, että asiat olisivat olleet niin paljon paremmin jo pidempään, jos useammat olisivat ymmärtäneet vastuunsa yhteisöämme kohtaan. Isäni olisi loistava lisä kuolonsyöjien riveihin, hän ei ole koskaan hävennyt pimeän taikuuden tietouttaan ja taitojaan. Hän opetti minut rakastamaan sitä valtaa ja voimaa, jota musta magia tarjoaa käyttäjälleen.

   Isäni on neutraali, vaikka äitini toivoisi meidän tukevan Dumbledorea taistelussaan pimeän voimia vastaan. Äiti ei ymmärrä, että taistelemalla pimeyttä vastaan me kieltäisimme osan itseämme, taikuuttamme, joka kulkee vahvana puhtaassa verenperimässämme. Saan olla onnellinen, ettei isäni rakkaus kuraveriseen onnistunut estämään pimeän voimien periytymistä minun vereeni. Äitini taikuus on niin neutraalia, vaikka se on harvinaisen voimakasta, ettei hän pysty loitsimaan kuin yksinkertaisimpia pimeän taikoja. Häpeän äitini syntyperää, mutta olen ylpeä hänen voimakkaasta taikuudestaan.

   Tosi asiassa isäni neutraalius johtui enemmän antipatiasta Dumbledoren joukkojen johtohenkilöitä kohtaan kuin halusta pysyä erossa sodasta. Isäni olisi valmis suojelemaan äitiäni ja kultaisen kolmikon sokaisemaa siskoani lähes kaikin mahdollisin keinoin, mutta ajatus Mustan suvun valkeasta lampaasta aseveljenä oli liikaa hänelle. Onneksi. En tiedä, miten olisin siitä häpeästä selvinnyt, sillä siskoni Dumbledoren palvonta on riittävä tahra äitini kuraverisyyden lisäksi maineessani.     

   Kieltäydyn kutsumasta itseäni puoliveriseksi, äitini kuraverisyydestä huolimatta. Isäni hyvä ystävä otti minut suojatikseen. Lucius Malfoy on yksi arvostetuimmista puhdasverisistä velhoista ja hän esitteli minut pimeyden lordille, kun hän oli varmistanut testein kelpoisuuteni ja vakuuttunut vereni puhtaudesta maagisten voimieni perusteella. Hänen suosituksestaan aion sodan päätyttyä ottaa käyttööni isoäitini puhdasverisen suvun nimen ja vaatia sen päämiehen tittelin itselleni, koska isäni on alentunut pitämään jästi-isänsä nimen ja siten hautaamaan kunniakkaan sukunsa nimen unholaan.

   Minä en anna sukuni vaipua unholaan ja aion noudattaa perinnäistapaa naimalla puhdasverisen noidan saadakseni vahvan perillisen, vaikka en muutoin kauniimmasta sukupuolesta välitäkään. Olen jo neuvotellut avioliitosta Morag MacDougalin kanssa, tytön vanhemmat ovat antaneet suostumuksensa, vaikka olisivat toivoneet tyttärelleen skottivelhon puolisoksi. Minun onnekseni ylämaalla monet suvut ovat luopuneet järjestettyjen avioliittojen perinteestä. Naurettavaa, rakkaus on yliarvostettua ja johtaa taikuuden heikkenemiseen, sekä onnettomiin liittoihin, sillä ailahtelevien tunteiden varaan on vaarallista rakentaa mitään kestäväksi tarkoitettua. Rakkaus on rakastajia varten, järki ja velvollisuuden tunto ovat paras pohja avioliitolle.

   Dumbledore on kirosana kielessäni, hänen yrityksensä ymmärtää minua olivat naurettavia. Minä olin rike hänen suuressa suunnitelmassaan. Isäni ja äitini avioliitto olisi vielä saattanut siihen sopia, jos minun pimeän voimat olisi tukahdutettu alkuunsa. Isäni on kuitenkin malliesimerkki siitä, etteivät ne voimat korruptoi taitajaansa ja kieltäytyi Dumbledoren tarjoamasta avusta voimieni sitomiseen. Pyhä Dumbledore on kaksinaismoralistien kruunamaton kuningas sillä hän hallitsee ja pitää kyllä omat huomattavat pimeän voimansa, mutta esittää olevansa pelkällä valkeuden voimalla pimeää kukistava oikeamielinen johtaja.

   Minun rakkauteni pimeän voimiin oli rehtorini silmissä teini-ikäisen kapinaa vanhempiaan vastaan, joka kuuluu asiaan. Hän ei koskaan ymmärtänyt sitä, ettei minun tarvinnut kapinoida, sillä vanhempani eivät olleet kieltäneet minua käyttämästä syntymälahjakseni saamiani voimia. Dumbledoren palkattua Sirius Musta pimeyden voimilta suojautumisen opettajaksi, jouduin viettämään useita iltoja professori Mustan luokassa keskustelemassa kuin "mies miehelle", koska meillä oli rehtorin mukaan paljon yhteistä. Ainoa yhdistävä tekijä, jonka minä näen, on se, että Regulus on meille molemmille läheinen Siriukselle veljenä ja minulle rakastajana. Lucius Malfoy suojelijani ja suosittelijani auttoi minua pääsemään kuolonsyöjäksi, mutta Regulus oli motiivini kohota kuolonsyöjien riveistä sisäpiiriin. 

   Mestarini pyytää minua seisomaan. Hän on tyytyväinen minuun, ja miksi ei olisi, olen suorittanut saamani tehtävän moitteettomasti. Viimeisten neljän vuoden aikana useampikin kuolonsyöjä on yrittänyt toteuttaa tämän tehtävän ja jokainen heistä on epäonnistunut. Me olemme mestarini kanssa viimein selvittäneet mysteerin, joka ympäröi poikaa-joka-elää ja minä olen tuonut Valitun pimeyden lordin eteen. Neville Potter on Dumbledoren shakkipelin tärkein nappula hänen itsensä lisäksi ja hänen juonittelujensa tulos. Neville kohtaa loppunsa pian Voldemortin sauvan kautta, sillä hän on kukistettavissa, koska hän ei halua uhrautua.

   Rehtori teki suurimman virheensä siinä, että salasi suunnitelmansa liian pitkään ja vei ne mukanaan hautaansa. Dumbledore kohtasi loppunsa minun sauvani kautta vain muutama tunti sitten, Dracon riisuttua hänet aseista. Vanha hölmö kuvitteli ystäväni olevan yksin ja luotti Malfoyn perillisen kokemattomuuteen kuolonsyöjänä. Minä olen tappanut aiemmin ja nyt yllätyksen etu oli puolellani, eivätkä minuun tehonneet rehtorin lupaukset killan suojeluksesta ja toisesta mahdollisuudesta. James Potter joutui kangistettuna katsomaan vierestä ystävänään pitämänsä oppi-isän kuolevan rakastamansa naisen pojan kiroamana.

   Kohotan pääni ylväästi pystyyn mestarini vierellä, asema, jonka olen ansainnut. Eikä yksikään kuolonsyöjistä voi kyseenalaistaa sitä, sillä tämän illan jälkeen paremmuuteni muihin nähden on kiistaton. Minä asetin velhomaailman herruuden mestarini jalkojen juureen, jotta hän voi Valitun kukistamisella osoittaa oikeutuksensa siihen. Pimeyden lordi astelee profetian pojan luo, Nevillen raivo Dumbledoren kuoleman johdosta saa hänet taistelemaan kohtalon määräämää vastustajaa vastaan. Minun kostoni isäni kouluaikaista kiusaajaa kohtaan on täydellinen valon sammuessa Nevillen silmistä. James Potter on menettänyt kaiken hänelle rakkaan, Lily Evansin isälleni, Alice kuoli Nevilleä suojellakseen ja minä vein häneltä yhdessä hetkessä pojan sekä toivon valkeuden voitosta. Isäni saa olla minusta ylpeä.

   Pimeyden kannattajat juhlivat tänä yönä. Reguluksen huulet merkitsevät kehoni omakseen ja hänen kosketuksensa saavat vereni kuohumaan. Hänen osoittamansa rakkaus kruunaa voittomme lihallisella nautinnolla. Juhlissa nauttimamme viini saa meidät vakuuttamaan rakkauttamme, Reguluksen vaimon odottaessa miestään turhaan kotiin jälleen kerran. Aamulla eroamme tahoillemme hoitamaan velvollisuuksiamme suudelmien muiston poltellessa ihollamme yhä, en anna niiden kuitenkaan häiritä keskittymistäni, kun luon mestarini kanssa uutta hallintoa valloittamaamme taikamaailmaan.     

   Minä olen osoittanut maailmalle mihin pimeyden lordin oppipoika pystyy. Minä, Harry Severus Kalkaros tulen pian hallitsemaan maailmaa mestarini perillisenä - pimeyden Prinssinä.


                                                        *************************************



A/N2: Jos vielä jäi epäselväksi, niin Harry Severus Kalkaros-Prinssi oli tarinan kertoja ja hänen vanhempansa Severus Kalkaros ja Lily Evans. Poika-joka-elää oli Neville James Potter, jonka vanhemmista James Potter ei kuollut Volden yrittäessä tappaa yksivuotiasta Nevilleä, jolloin tämän äiti Alice kuoli heittäytymällä kirouksen eteen. Voldemort on nimittänyt Harryn tittelin perijäkseen ja osittain myös kanssa hallitsijakseen, hän ei ole Harryn verisukulainen.

Palautetta rakastan ylettömästi :)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 07:45:51 kirjoittanut Kaapo »

HomoBanana

  • Vieras
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #1 : 04.11.2009 14:31:35 »
En ole ennen lukenutkaan tälläisiä vaihtoehto ficcejä. Mitä jos Lily olisi tosiaan nainut Kalkaroksen. Vaikken uskokkaan, että siinä olisi käynyt noin niin on tuo melko mahdollinen idea silti.
Ja millä todennäköisyydellä Alice olisi nainut Potterin? Njaa.. 

 Hieman tahdoin pudota kärryiltä näinkin lyhyen ficin aikana.  En huomannut kirjoitusvirheitä, vaikka teksti olikin helposti ymmärrettävissä niin kirjoitustapa ei ollut tällä kertaa aivan mieleen. Ei se mitään. Luin silti ja tykkäsin kokonaisuudesta.
 
Kiitos.

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #2 : 04.11.2009 17:45:36 »
HomoBanana: Suoraan sanottuna en pidä minä-muodossa kirjoittamisesta, mutta se oli ainoa joka sopi tähän ideaan. Eli uskollisen kuolonsyöjä Harryn ajatuksia omasta asemastaan, perheestään ja velvollisuuksistaan. Rakastan Pahis!Harrya ja halusin leikkiä ajatuksella siitä kuinka hän häpeää äitinsä syntyperää hänen vanhempiensa ollessa elossa. Tuohon konseptiin ei James sopinut Harryn isäksi, joten Severus/Lily, josta muutoinkin pidän enemmän parituksena, oli kuin tehty tähän.

Jamesin rooli tässä oli olla Harryn koston kohde, loukkauksista tämän isää kohtaan ja osallisuudesta pimeyden lordin kukistumiseen. Hänen perhesiteillään ei siis siten ollut suurempaa merkitystä. Alicen kuvittelin hänen vaimokseen lähinnä siksi, että tämän sanottiin kirjoissa olleen pätevä taistelija oliko peräti aurori ja sopi siten Lilyn korvikkeeksi yhtenä Killan taistelijoista.

Mukavaa, ettei kokonaisuus kuitenkaan jättänyt pahaa makua suuhun.

Kaunis kiitos palautteestasi :)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #3 : 10.11.2009 19:43:05 »
Jostain syystä otsikko, joka ei ole välttämättä hirvittävän erikoinen, kiinnitti suuresti huomioni ja minun oli aivan pakko saada lukea tämä.
Ensimmäisellä lukukerralla en meinannut keksiä, kenen näkökulmasta tätä kerroit, mietin vaikka ketä hahmoja tähän kertojaksi.
Mutta tuo loppuselityksesi selvensi asioita huomattavasti, kun luin ficin uudelleen, siitä tuli oikeasti ihan järkevä. Mitä jos kaikki olisi tosiaan käynyt näin...

Minäkään en ole ennen tällaista vaihtoehto ficciä ainakaan muistaakseni lukenut, mutta kokemus oli oikein hyvä. Tämä Harry Severus Kalkaros on kieltämättä oikein mielenkiintoiselta tuntuva henkilö, hänestä olisi hienoa lukea vielä lisää. Muutenkin koko ficci oli oikein mielenkiintoinen, ja sai pohtimaan muutamaa uutta näkökulmaa. Eikä tämä oikeastaan mikään hirveän epäuskottavakaan ollut, tästä tosiaan löytyy sellaisia seikkoja, jotka voisivat olla ihan totta. Esimerkiksi Nevillehän olisi voinut olla Harryn sijasta poika-joka-elää.

Kaikenkaikkiaan tämä miellytti minua todella paljon, ehdottomasti paras ja mielenkiintoisin lukunautinto vähään aikaan.
En tämän rakentavampaa palautetta valitettavasti saa irtoamaan, mutta kiitos tästä oikein paljon :)
Einmal ist keinmal


Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #4 : 12.11.2009 18:20:42 »
Kuurankukka: Mukavaa, että otsikko sai lukemaan. Tämän otsikko oli taas niitä, jotka työnimestä jäivät päälle, enkä enää osannut ajatella tätä muun nimisenä.
Uskaltauduin jättämään kertojan henkilöllisyyden arvuuteltavaksi, kun kyseessä on suhteellisen lyhyt teksti, jonka jaksanee lukea mahdollisesti henkilön selvittyä uudestaankin, kuten sinä olit tehnyt.

Ihanaa, että tämä Harry miellytti, sillä Harry S. Kalkaros on elänyt mielessäni siitä lähtien, kun ekan kirjan luin ja pongasin Lily/Severus-parituksen sieltä ja mietin miten heidän suhteensa olisi muuttanut tulevaisuutta. Lopullisen muodon toki nuori herra sai vasta ficcaamisen aloitettuani ja rakastuttuani pahis!Harryyn. Joten kyllä tästä hahmosta on useampiakin ficci-idea kehittymässä, tämän ficin tapahtumista on mahdollisesti tulossa Jamesin näkökulmalla kirjoitettu versio myös. Ainakin alitajuntani on niin päättänyt, koska tarina tunkee uniinikin ;) Lisäksi tuppaan taustoittamaan suhteellisen (liiankin) laajalti kaikki ficcini ennen niiden kirjoittamista, joten materiaalia on aina niin paljon, että voi helposti kirjoittaa monia ficcejä samalta pohjalta.

Olen usein miettinyt, millainen valittu Neville olisi ollut. Aika vähän olen ainakaan slash-ficeissä Nevilleä tuossa roolissa nähnyt, muutamia englanniksi olen nähnyt, mutta yleensä löytyy vain Harryn kaksoisveljeä ns. vääränä sankarina. Eipä Neville tässäkään suuresti esiin päässyt Valitunroolista huolimatta.

Iso kiitos palautteestasi, joka esti minua deletoimasta tämän ficin sisarideat  :-*


Vanil

  • Kalpeanaama
  • ***
  • Viestejä: 125
  • Remember to breathe
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #5 : 14.11.2009 11:13:44 »
Olin kahden vaiheilla, että luenko tämän vai jätänkö lukematta.

Olit luonut Potter -maailman todella mielenkiintoiseksi. Kuten muutkin ovat sanoneet, alussa oli hieman sekavaa kun yritti miettiä, kuka puhuja oli, mutta onneksi sen sai selville loogisella ajattelulla. Pidin todella paljon tämän tarinan juonesta, sekä mielikuvasta Harrysta Voldemortin jalkojen juurella tämän palvojana. Tosin huumorimielessä aloin ajatella, oliko Harry perinyt isältään Severukselta tämän koukkunokan tai rasvaiset hiukset :D

Tästä olisi ollut todella fantastista lukea pitempikin ficci, sillä kirjoitustyylisi on loistava ja kuvailet tapahtumia erinomaisesti. Vähän jäi nakertamaan tämä lyhyys - olisin halunnut nimittäin lukea tätä hieman enemmän ja perehtyä luomaasi universumiin.

Yksi asia vain: kuuluko tämä mukamas Hunajaherttuaan? Tässähän ei kuitenkaan ole mitään kovin fluffya/sokerista romantiikkaa.

Eipä muuta.
Vanil.
"Just because you feel it doesn't mean it's there - we are accidents waiting to happen."

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Pimeyden Prinssi (K-13)
« Vastaus #6 : 15.11.2009 17:08:25 »
Vanil: On ilo kuulla, että tätä voisi lukea enemmänkin :) Ja kuten aiemmin mainitsin niin jatkoa saatta tulla tai sitten spinoff-ficcejä. Palautteesi antoi kummasti lisäintoa niiden kirjoittamiseen.

Tuosta osastosta sen verran, että hunikseehan kuuluu kaikki romantiikka ei vain fluffy ja tässä korostui tapahtumia enemmän Harryn rakkaus aatetta, pimeyden voimia ja Reguluksta kohtaan, joten ei sopinut draamaan/seikkailuun eikä angstiin ja vähiten huumoriin :D

Tuo ulkonäkö kohta sai nauramaan, sillä kun sitä mietin ihan oikeasti tätä kirjoittaessa, niin mainitsemasi piirteet kyllä kävivät mielessä ja oli vaikea jatkaa kirjoittamista. Mutta kyllä tällä Harrylla on enemmän Kalkaroksen nenä, vaikkakin hieman hillitympi versio siitä ja hiukset ovat suorat, mutta tuuheammat kuten Lilyllä. Näin siis on mielikuvissani, mutta lukijallahan on oikeus kuvitella hahmot oman mielensä mukaisiksi ;D

Kiitos paljon palautteestasi<3