Finfanfun.fi
Syyskuu 08, 2010, 19:45:38
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Finfanfun.fi
-
HP-ficit
-
Pimeyden voimat
(Valvojat:
Stargazer
,
Juulia
,
Codename
,
Guadalupe
) -
Kolibrin laulu
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Kolibrin laulu (Luettu 600 kertaa)
: Regulus/Sirius, one-shot, songfic, K13
Haava
hallansininen
elämä on laulun haaveunta
Kolibrin laulu
«
:
Elokuu 16, 2009, 16:20:55 »
Author:
Emilja
Beta:
Winifred ♥
Genre:
angst, drama, one-shot, songfic
Pairing:
Regulus/Sirius
Rating:
K13
Summary:
Näkymä vankilan ikkunasta oli karu.
Disclaimer:
Maailma on J. K. Rowlingin ja sanat SMG:n
Warnings:
Insestiä.
Muuta:
Insestihaasteeseen.
Kolibrin laulu
Tahdon uudet silmät
Joilla näen kauemmas
Pihan yli vuorille
Ja niiden lävitse
Näkymä vankilan ikkunasta oli karu. Azkabanin pihamaata peitti ainoastaan harmaa, yksitoikkoinen hiekka, siellä täällä kuljeksi ankeuttajia ja jotakuta onnetonta tuotiin parhaillaan lohduttoman harmauden läpi selliinsä. Sirius tiesi, että se olisi pihamaatakin lohduttomampi ja harmaampi.
Kauempana siinsi jylhiä kallioita, Sirius tunsi olevansa loukussa muutoinkin kun vankilassa, kalliot ahdistivat jopa vankilan nurkkaan ja Sirius toivoi voivansa nähdä niiden läpi.
Lupaa pyytämättä Siriuksen mieleen eksyi jokin, joka oli ainoa, mitä mies kallioiden takaa halusi nähdä. Regulus. Kuka muukaan hänellä enää olisi? Lily ja James olivat kuolleet, Peter oli petturi ja Remus luuli petturiksi häntä. Regulus oli ainoa, eikä Sirius tiennyt mitään enää hänestäkään.
Tahdon uuden äänen
Jotta voisin kertoa
Että minäkin kuulin
Aamulla kolibrin
Aamulla jossain oli laulanut kolibri, ääni, jota Sirius ei olisi koskaan enää uskonut kuulevansa. Mustien kartanon lähellä oli laulanut usein kolibreja, mutta koskaan Sirius ei ollut sellaista nähnyt. Ne olivat pieniä ja ovelia piiloutumaan, mutta niiden laulu kyllä kuului ja Sirius piti siitä.
Azkabanissa ei ollut ketään kelle puhua, tuskin siellä juttelua edes suvaittiin. Sirius on luonnoltaan puhelias ja raskas hiljaisuus, jota tuntui olevan joka paikassa ja tunkevan kaikkialta korviin, kävi vahvasti hänen hermoilleen. Sirius halusi jutella.
Kutsumatta, kai Reguluksen kaipaamisen jälkimainingeissa Siriuksen päässä alkoi pyöriä kuin filminauhana veljesten viimeinen kohtaaminen. Sirius yritti sulkea kipeän tapaamisen pois mielestään, muttei mahtanut itselleen mitään. Reguluksen kuva heitettiin hänen päähänsä kuin elokuvan alku valkokankaalle, kasvot hymyilivät.
Mennään uimaan
Kallioiden itäpuolelle
En pelkää enää vuorovettä
Enkä vieraita
Kun meri vetäytyy
Levä kuivuu harmaaksi
Jos joku poimii sen
Se muuttuu tomuksi
Kumpikaan heistä ei asunut enää kotonaan, molempien Tykypahka-opinnot olivat jo vuosia sitten päättyneet. Heillä ei ollut mitään syytä tavata toisiaan. Jos heidän vanhempansa tai ystävänsä olisivat saaneet tietää veljesten pitävän yhä tiiviisti yhtä, he olisivat varmasti yllättyneet. Eiväthän he koskaan olleet Tylypahkassa tai kotonaan edes jutelleet keskenään! Niin he luulivat. Olivat väärässä kaikki tyynni. Pojat olivat vain esittäneet vihansa, pitäneet sitä tarpeellisena etenkin vanhempiensa vuoksi. Miksi suotta näyttää koko maailmalle, miten läheisiä he veljeksiksi olivat? Liian läheisiä.
He olivat kallioiden luona uimassa, kuten niin monet kerrat ennenkin. Ilmassa leijui lopullisuuden tuntu, Regulus sanoi, että hänellä oli suunnitelma, joka kenties erottaisi heidät toisistaan. Sirius ei pitänyt tilanteesta, mutta Regulus koki tekemisensä kai pakottavan tarpeellisiksi. Siriusta ne vain surettivat.
Vuorovesi vei veden heidän jaloistaan pois, ensimmäisiä kertoja veljesten siellä ollessa Regulus oli pelännyt yhtäkkistä veden pakenemista. Nyt hän oli jo tottunut siihen. Levän peittämät kivet jäivät ilman vesiverhoaan, pian levä kuivuisi hauraaksi. Koskettaessa se murenisi tomuksi samalla lailla kuin Siriuksen ja Reguluksen suhde nyt, kun Regulus lähtisi. Minne, sitä Sirius ei tiennyt. Kaikkialle ei voinut velikään seurata.
Tahdon uuden äänen
Jotta voisin kertoa
Että tahdon uudet silmät
Että tahdon oppia
Tietämään
Mitä yritit sanoa
Näen jo nyt
Paljon kauemmas
Kun lähdön hetki viimein, aivan liian pian, koitti, veljekset tunsivat kumpikin olonsa vaivautuneeksi. Molemmat olisivat halunneet sanoa jotain, mutta edes yleensä niin puhelias Sirius ei saanut sanaakaan suustaan. Regulus sentään yritti.
"Sirius..." Regulus näytti ahdistuneelta. "Sirius, minä... minä todella... Sirius!" Regulus oli lakannut yrittämästä ja painanut raivokkaan, ahneen suudelman suoraan veljensä suulle. Sirius oli vastannut samalla mitalla, tietenkin, mutta aivan liian pian Regulus irrottautui syleilystä. "Sirius, minä...", hän oli aloittanut vielä kerran voimatta kuitenkaan sanomaan loppuun, pystymättä siihen. "Hei, hei", Regulus oli sanonut viimeiseksi ääni täynnä tuskaa, kääntynyt sitten pois ja niine hyvineen kadonnut. Seuraavana päivänä Sirius vietiin Azkabaniin.
Vieläkin, monen vuoden jälkeen, Sirius yritti ymmärtää, mitä Regulus oli väkisin yrittänyt sanoa. Kuka tahansa muu olisi väittänyt tietävänsä vastauksen, ei kuitenkaan Sirius. Heidän suhteessaan mikään ei ollut koskaan ollut itsestään selvää, koskaan ei tiennyt, mitä toinen ajatteli. Siihen heidät oli opetettu pienestä pitäen, "älä näytä mitä tunnet, älä kerro sitä sanoin". Nyt Sirius katui sitä, miten vanhempien tolkuttama lause oli aivopessyt heidät molemmat.
En pelkää vuorovettä
Enkä vieraita
Kuulin kolibrin
Ja itkin vuoksesi
«
Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2010, 13:58:30 kirjoittanut Emilja
»
tallennettu
sata vuotta sitten muurari jätti
merkkinsä
tiiliseinään
tästä sadan vuoden päästä joku toinenkin huomaa sen
olin Emilja
Jekaterina
Itätuuli
Vs: Kolibrin laulu
«
Vastaus #1 :
Elokuu 16, 2009, 18:21:27 »
Kaunis ficci.
Nuo sanat sopivat täydellisesti tarinaan ja olivat myös kauniita. Tunnelma ficissä oli ihana, haikea. Pidin siitä kovasti. Lukemisen jälkeen oli jotenkin rauhallinen, mutta samalla surullinen olo. Pidin siitä, ettei tämä ollut kovin rankkaa angstia, koska se sopi tähän aiheeseen hyvin.
Kuvailu oli kaunista ja herkkää, olet taitava kirjoittamaan. Jos jotain pientä rakentavaa pitäisi keksiä, niin ficci olisi kyllä voinut olla pidempi...
Mutta ihana ficci joka tapauksessa, kiitos!
Jekaterina
tallennettu
Haava
hallansininen
«
Vastaus #2 :
Elokuu 16, 2009, 18:25:26 »
Jekaterina
, oi kiitos! Ihanaa, että kommentoit ja pidit. ((:
Tuosta pituudesta, niin mä olen kykenemätön kirjoittamaan vihkoon pitkiä tarinoita ja tää taisi vielä olla pisin mun juhannuksen aikoihin mökillä vihkoon kirjoitetuista ficeistä. :'D
Mutta kiitos kommentista! *niiaa*
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Pixie
love/addiction
bloodbuzz ohio
«
Vastaus #3 :
Lokakuu 11, 2009, 15:56:16 »
Voi luoja, että on kaunista! Sinä se osaat kyllä kirjoittaa. Sirius/Regulus on yksi lempiparituksistani ja heistä kertovat ficit ovat yleensä juuri sellaisia joiden kanssa kyyneleet ovat lähellä, eikä tämä ollut poikkeus. Tässä lyriikat olivat aivan uskomattoman hyvin valitut ja ne toivat oman ihanan lisänsä tunnelmaan.
Lainaus
"Sirius, minä...", hän oli aloittanut vielä kerran voimatta kuitenkaan sanomaan loppuun, pystymättä siihen. "Hei, hei", Regulus oli sanonut viimeiseksi ääni täynnä tuskaa, kääntynyt sitten pois ja niine hyvineen kadonnut. Seuraavana päivänä Sirius vietiin Azkabaniin.
Rakastuin kuvaukseesi hahmoista ja kuvailuun yleensäkkin. Näkökulmasi toimii ihanasti. Erityisesti pidin siitä, että Regulus ei koskaan saanut sanottua miksi he joutuisivat eroamaan. Vaikeaa selittää miksi tykästyin siihen kohtaan niin paljon, mutta se oli niin uskomattoman surullista. Ja minä rakastan surullisia ficcejä. Kiitos tästäkin<3 (ja anteeksi kommentin laatu..)
tallennettu
Sad songs for dirty lovers.
Haava
hallansininen
«
Vastaus #4 :
Lokakuu 11, 2009, 16:01:10 »
Cassiopeia
,voi että, kiitos taas ihan hirveästi! Tosi ihanaa kun kommentoit näihin ja tykkäät. <3
En mä osaa sanoo enempää, oon sanonut ja kaikki kiitossanat aiemmissa kommenttivastauksissa sulle. 8D Mutta ihanaa että tykkäät teksteistäni!
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Upsila
°Moe
it's a dream
«
Vastaus #5 :
Lokakuu 11, 2009, 18:32:21 »
Voi herranjestas sinun kanssasi, Ginevré! Tämä oli niin kaunista luettavaa.
Enpäs ole lukenut aikoihin Sirius/Regulus paritusta, mutta tietenkin en voinnut vastustaa kiusausta. Tekstissäsi on niin kaunista ja haikeaa tunnelmaa. Minulle tuli myös rauhallinen, mutta haikea olo luettuani ficciä loppuun.
Kuvailu oli herkkää ja hunjaisen kaunista ja minä kun niin rakastan kirjoitustyyliäsi. Anteeksi kamalasti, että en saa mitään aikaiseksi kommentissani, vaan tälläistä pikku pätkää vain.
On niin vaikea selittää miten paljon pidin tästä, mutta, kiitos!<3
Upsila
tallennettu
Everyone gathers strength and spreads their dream's wings
Haava
hallansininen
«
Vastaus #6 :
Lokakuu 11, 2009, 19:37:22 »
Upsila
, oi kiitos! <3 Aivan järjettömän ihana kommentti, kiitos ihan hirmuisesti. ^^ Ihanaa, kun tykkäsit tästä noin kovasti ja että tykkäät tavastani kirjoittaa. n___n Oikeasti, kiitos ihan kamalasti kommentistasi!
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
ReginaRiddle
Bellatrixin bestis
Administrator
Black raven, all you have is mine.
«
Vastaus #7 :
Lokakuu 11, 2009, 20:27:46 »
Azkaban <3 (joo ei sillä, että haluaisin käydä vaan sillä et tykkään ficceistä jotka käsittelee sitä).
En ikinä lue insesti-parituksia, mutta luin tän ficcin parituksen väärin. Eli luulin lukevani Remus/Sirius-ficciä. Olen kuitenkin tyytyväinen, että luin tämän. Pidin kovasti sun kielestä (jälleen kerran
) ja tavasta kuvailla. Kiitos <3
tallennettu
Haava
hallansininen
«
Vastaus #8 :
Lokakuu 12, 2009, 17:44:01 »
ReginaRiddle
, kiitos paljon! Ihanaa, että tykkäsit ja kommentoit. ((: Niin ja Regulus/Siriushan on just paras paritus, vaikken mäkään muuta insestiä yleensä lue. 8D
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Naava
Koirankorvilla
Ja pienen henkäyksen ajan minä uskoin että...
«
Vastaus #9 :
Helmikuu 06, 2010, 21:11:23 »
Pöh.
Inhottavaa. Ilkeää. Surullista *niisk*.
Upea ficci, kerrassaan..
tallennettu
GAArAkkaus!
Haava
hallansininen
«
Vastaus #10 :
Helmikuu 06, 2010, 21:12:52 »
Naava
, kiitos kommentista (taas vaihteeksi :'D)! <3
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Mad Hatter
Mad as a Hatter
«
Vastaus #11 :
Helmikuu 20, 2010, 11:00:29 »
En tiedä mitä muuta tästä voisi sanoa kuin että järjettömän kauniisti kuvailtu<3
Ihana
Mad Hatter
tallennettu
Haava
hallansininen
«
Vastaus #12 :
Helmikuu 22, 2010, 18:01:26 »
Mad Hatter
, kiitoksia kovasti! ((:
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Vanilla M.
Fall Child
Dandy In The Underworld
«
Vastaus #13 :
Helmikuu 23, 2010, 12:17:47 »
Kuten kaikki edellisetkin, minäkin pidin tästä ficistä. Siriuksen ja Reguluksen keskinäisessä suhteessa (kuvattiinpa se sitten minkälaiseksi tahansa) on jotakin sellaista, joka jaksaa aina kiinnostaa mua. Ainoa, mikä tässä jätti vähän kylmäksi, oli se, kuinka perinteinen juoni tässä oli. Tai ehkä minä vain olen lukenut liikaa ficcejä, joissa Sirius on Azkabanissa ja kaipaa jota kuta vankilan ulkopuolisessa maailmassa.
Kirjoitustavastasi tykkäsin, se oli mun mielestä tosi kaunista ja kuvailevaa, just sellaista, joka toimii mulle tosi hyvin. Erityisesti pidin tuosta kohdasta, missä kuvat Reguluksesta tulivat Siriuksen mieleen ikään kuin elokuvana. Se oli jotenkin hyvin kaunis ja toimiva ajatus.
Lainaus
Miksi suotta näyttää koko maailmalle, miten läheisiä he veljeksiksi olivat? Liian läheisiä.
Tostakin kohdasta tykkäsin kovasti. Aluksi musta tuntui vähän liian helpolta ratkaisulta kirjoittaa, että Sirius ja Regulus olivat vain esittäneet vihaavansa toisiaan, mutta toisaalta kun tätä paritusta ajattelee, niin sehän on oikeastaan aika looginen selitys. Tai siis niin, jos ajatellaan, että veljesten välillä oli oikeasti jotain syvempiä tunteita, niin tottakai he pyrkivät peittelemään ne parhaansa mukaan, koska tuskin velhomaailmassakaan katsottaisiin hyvällä sisarusten välisiä suhteita.
Kokonaisuudessaan tämä oli oikein kaunis ja surullinen ficci. Sun pitäisi jatkossakin kirjoittaa tällä parituksella, kun se näyttää sulta niin hyvin luonnistuvan.
tallennettu
Give me something I can take to make the memories fade. Poison kiss, remember this, I never was meant for this day.
Every saint has
a past
and every sinner has
a future
. -Oscar Wilde
Haava
hallansininen
«
Vastaus #14 :
Helmikuu 23, 2010, 13:59:00 »
Vanilla M.
, arvaa meinasinko tukehtua kun näin kuka tätä oli kommentoinut! *hyperventiloi hetken maton alla* Hihi, turha odottaa mitään järkevää vastausta nyt, menin ihan sekaisin. :'DD Voisin sain todeta miljoonasti kiitoskiitoskiitos, ihanaa että tykkäsit ja kommentoit ja huuuuuih. Hitto vie, oikeasti. 8DD Mä olen aina suunnilleen palvonut sun ficcejä ja sitten sä yhtäkkiä kommentoitkin mulle, voi herranjumala. Okei, olen hiljaa. :'DD Mutta kiitos! *menee nurkan taakse hyperventiloimaan lisää*
tallennettu
merkkinsä
tiiliseinään
olin Emilja
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »