Kirjoittaja Aihe: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus, S  (Luettu 3039 kertaa)

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus, S
« : 29.07.2009 19:42:16 »
Nimi: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
Kirjoittaja: raitakarkki
Beta: Ansqu
Ikäraja: S
Paritus: Ginny/Dean
Genre: drama (romance)
Summary: Seamus on mustasukkainen Deanin takia

A/N: Eli virkehaasteeseen tämä. Myös aakkoshaasteeseen kirjaimena se G ja sitten FF100seen Oman valinnan sanana (taas).

“Tämä on varmasti elämäni paras päivä.”

Tuota ainoaa ja typerää lausetta Dean oli hokenut koko aamun, sillä Deanille jokainen päivä jonka hän oli yhdessä Ginnyn kanssa oli hänen elämänsä paras päivä.

“Ginnyn lempiväri on violetti ja hän pitää suklaasta, joten ajattelin ostaa Ginnylle ystävänpäivälahjaksi violetin suklaarasian - vaikka hän onkin herkkulakossa, tiedän, että hän tulee pyörtämään puheensa nähdessään Hunajaherttuasta ostamani lahjani.”

Minun teki mieli motata häntä ja hänen Hunajaherttuaansa niin, että näyteikkunoiden lasit hajoaisivat ja sirpaleet lentelisivät iloisesti ympäri kauppaa. Tai sitten unohtaisin fyysisen väkivallan ja langettaisin Deaniin jonkin oikein mukavan kirouksen, joka saisi hänen unohtamaan sen ah-niin-ihanan Ginnynsä.
“Oi, tuolta Ginny tuleekin”, Dean sanoi ja suurin piirtein lensi Ginnyä vastaan (toivoin niin kovasti, että jompikumpi olisi nyt sotkeutunut kengännauhoihinsa). Ginny näytti ensin vähän hämmentyneeltä, kun Dean juoksi häntä kohti, mutta hämmentyneisyys muuttui pian autuaaksi ilmeeksi kun tyttö vastasi - tässä vaiheessa irvistin näyttävästi - Deanin märkään suudelmaan.

“Dean, ihana nähdä, oletko juonut pihlajanmarjamehua lähiaikoina, maistuit ihan siltä”, Ginny sanoi hymyillen ällöttävän suloisesti ja räpsytellen ripsiään Deanin edessä.
“Oletko sinä sitten syönyt jotain hunajaista, vai oletko itse niin hunajainen?” Dean kysyi saaden Ginnyn kikattamaan, vaikka jutussa ei ollut mitään hauskaa.
“Dean, tiedäthän etten pidä hunajasta, paitsi Hunajaherttuasta tietysti, sillä sen Fredin ja Georgen tempun jälkeen minä nyt olen vihoviimeinen, joka pitäisi hunajasta”, Ginny sanoi samalla kun kaivautui Deanin kainaloon.
“Hassua, näin juuri viime yönä unta että söit tekemiäni hunajapikkuleipiä”, Dean sanoi hymyillen ja asettaen kätensä Ginnyn olalle kaksikon lähtiessä kävelemään kohti suurta salia, jättäen minut taakseen kuin hylätyn koiranpennun.
“Seamus, sinunkin kannattaisi tulla päivälliselle”, huikkasi Ginny olkansa yli ärsyttävän ystävällisesti, jolloin minun teki mieli iskeä häntä jollain kovakantisella suoraan päähän.
“Voidaan sitten illalla pelata korttia niillä pelikorteilla, jotka ostit viimeksi Tylyahosta”, kuulin Ginnyn sanovan ja näin Deanin nyökkäävän ja tiukentavan otettaan Ginnystä, aivan kuin seuraavan nurkan takaa olisi hyökännyt joku pahansuopa jonka aikeena oli siepata Ginny (minä olisin voinut tehdä sen, mutta en olisi siepannut Ginnyä sen vuoksi, että pitäisin hänestä).
Kun astuimme suureen saliin ja istuimme Rohkelikon pöytään, huomasin sivusilmälläni että Harry Potterin naama valahti aivan harmaanvalkoiseksi. Se olisi saattanut tarkoittaa sitä, että Deania havitteli kolme ihmistä -joista yksi, ikävä kyllä oli siinä tapauksessa jo saavuttanut tavoitteensa - mutta Harry halusi selvästi Ginnyn. Minusta alkaa olla jo vähän sairasta, että joku suostuu vapaaehtoisesti Ginnyn käsinukeksi, mutta olen kuitenkin painanut Deanin ja Ginnyn jutun villaisella. Se hepsankeikka kiertää pirullisesti miehet sormensa ympärille, joskin Harry näyttää olevan varsin tietämätön siitä asiasta, vaikka koko Tylypahka tuntee Ginnyn miestennielijänä. Muutenkin Dean ja Harry kumpainenkin ovat kiivasluonteisia, miten ihmeessä he oikein kestävät Ginnyä? Minusta koko tyttö on käynyt vähintään rasittavaksi, vaikka sitä hän on ollut jo ennenkin typerine juttuineen, jotka kertovat milloin mistäkin sukulaisesta, jäätelömausta tai jopa veneistä! Kaiken lisäksi se hänen naurunsa, joka kuulostaa täydellisesti kuoleman kielissä maukuvaa kissaa. Voin vain ihmetellä miten kukaan pitäisi Ginnystä tai saati sitten haluaisi seurustella hänen kanssaan ja vaikka Dean kuinka yrittäisi kertoa juttuja siitä, miten valo osuu aina niin kauniisti Ginnyn kasvoille, en onnistu pitämään tytöstä. Jos Dean vain tietäisi, minkälaisia kepposia joka ilta suunnittelen heidän kahden varalle, hän varmastikin suuttuisi minulle. Mutta minkä minä sille voin, että Dean on syötävän suloinen, mutta sitten joku pahuksen Ginny tulee viemään hänet? Se hupakko ei vain tajua, että Dean on aina ollut minut, hän tulee ja esittää viatonta ja kappas vain, yhtäkkiä Dean on häneen lääpällään.

Jos vain voisin, niin sulloisin hänet maailman kauimmaisen kolkan häivytyskaappiin ja unohtaisin sinne, ikiajoiksi. Oppisi ainakin ymmärtämään, että toisten omaan ei kosketa.


« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 22:05:19 kirjoittanut raitakarkki »
in the bleak midwinter

Zahagehuma

  • ***
  • Viestejä: 60
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #1 : 29.07.2009 22:31:11 »
Olihan tämä ihan mukava. Loppu"paljastus" oli yllättävä. Kirjoitit melko sujuvasti, vaikkakin tyylissäsi on hieman hiomista. En tuota sen kummemmin voi kommentoida. Mukava pikku tarina.

Feratu

  • Punasusi
  • ***
  • Viestejä: 53
  • Do it better.
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #2 : 10.01.2010 17:39:06 »
Tästä tarinasta saat pusun ja papukaijamerkin  :-*

Siis joo, tykkäsin, tykkäsin ja tykkäsin!
Rakastan sitä kuinka Seamus on lääpällään Deaniin, sellasia ficcejä tapaa todella harvoin.
Ehkä mulla ei nyt ole mitään kehittävää kommenttia.

Tää on jotenkin tosi helppolukusta ja samalla hiukan vaikeaa. Mutta silti, hyvä!
Love me.

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #3 : 01.05.2010 16:50:11 »
miksen mä tätä ollu lukenu? miksen? ::)

niin, tää on ihana, ja mä oon hulluna sun Seamusficceihin, ne on vaan jotain niin...

"Jos vain voisin, niin sulloisin hänet maailman kauimmaisen kolkan häivytyskaappiin ja unohtaisin sinne, ikiajoiksi. Oppisi ainakin ymmärtämään, että toisten omaan ei kosketa."
ihana, hyvä etten itke.

ärr, Ginny on ärsyttävä (minäpä jätän sanomatta mikä) >:(
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #4 : 01.05.2010 18:53:04 »
Kiva, että oon saanu oikeet fiilikset aikaan! (: kiitos
in the bleak midwinter

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #5 : 04.07.2010 17:44:24 »
Mulla on joku ihmeen Ginny/Dean - parituskausi meneillään, joten luonnollisesti halusin tulla tämänkin lukemaan. :)

Ensinnäkin plussaa ideasta, koska se ei ollut kuitenkaan kovin tavanomainen. Pituuskin oli juuri sopiva. Seamus tosiaan oli mustasukkainen, mutta aikamoisen paljon ihmettelin, kun selvisi, kenestä hän oli mustasukkainen... Minä kun niin luulin, että Ginnystä, mutta pah. Olen huomannut, että täällä (Finissä) Seamusta yritetään parittaa liian usein jollekin pojalle, minä en tykkää siitä, en tykännyt tässäkään siitä. Olin niin varma, että Ginny olisi ollut se, josta S oli mustasukkainen. Jotenkin oli huojentavaa, että Dean kuitenkin oli ihan oikeasti rakastunut Ginnyyn eikä hän tiettävästi omannut mitään salarakkaustunteita Seamukseen (näin ainakin toivon, hih). Mukava maininta Harrystakin. Tuosta Ginnyn "jakorasian" maineesta en ole ikinä pitänyt, mutta tässä se ei niin paljoa häirinnyt - se, että Ginny kirjoissa seurustelee muutaman eri pojan kanssa, ei tee hänestä mielestäni jakorasiaa, mutta moni on vetänyt siitä omia jatkojuttujansa.

Kuvailu oli myös kivaa, varsinkin alussa S:n mietteille vähän hymyilin. Ne olivat hauskoja. Mielestäni tämä ei kertaakaan sillain "stopannut", tämä teksti siis.

Toisin sanoen siis pidin tästä. :) Tosiaankin ainoat asiat, jotka vähän ärsyttivät, olivat nuo Seamuksen pienet hanipupumietteet Deanista lopussa ja Ginnyn maine. Muuten kiva ficci.

Ai niin! Kiva otsikko!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Ginny + Dean = mustasukkainen Seamus
« Vastaus #6 : 04.07.2010 18:01:24 »
Kiitän paljon! Mukava saada pitkää ja rakentavaakin palautetta välillä (ja kiva yllätys kun huomaa että vanhaan ficciin on kommentoitu)  :-*
in the bleak midwinter