Kirjoittaja Aihe: Twilight: Veren kutsu II - kielletyt tunteet (K-11, luku 27, osa 1 - 11.1) [keskeytetty]  (Luettu 82412 kertaa)

Embry

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 14 - 05.08
« Vastaus #100 : 06.08.2009 21:43:01 »
Ihanaaa jatkoa tuli <33

Nic-parka, ansaitsisi jotain paljon parempaa kuin Beccan. Murrrr Becca, pidä näppisi erossa Edwardista.  >:(
Hienoa Nessie, jatka samaan malliin ;) Ja voi Jacob, vois laittaa kunnon tappelu aikaseks, niin pääsis tuulettamaan näkemystään :D

Olen aivan koukussa tähän ficciin, top 3- menee =D
..Jatkoa odotellessa..

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 14 - 05.08
« Vastaus #101 : 08.08.2009 02:36:18 »
Piti vain ilmoittaa, että luku 15 ilmestyy tänään joskus päivällä/illalla.  Luulin saavani sen valmiiksi nyt, mutta yksi kohtaus puuttuu (ja en voi enää jatkaa sitä, koska pitäisi mennä nukkumaan "aikaisen" herätyksen takia).
Mutta vastailenpas tässä nyt vielä kommenteihin:

Purriainen, ei se mitään, joskus tulee sellaisia tilanteita/aikoja, jolloin ei vain pääse koneelle.  Niin, jos Jake kuulee asiasta, jos..  Mutta ensi luku valaisee sitä asiaa ja sitä, mitä suudelma merkitsi Nessielle.  Becca ei ymmärrä Nicin ihanuutta enää.  Ehkä Nicin pitäis käyttää ranskalaista charmiaan, jotta Becca avais silmänsä :D  Mukavaa, että tykkäsit ja kiitos kommentistasi :)

Jikke, silloin kyllä Jake suuttuis ja Jaredilta lähtisi raajat irti..  :-\  Mut tänäänhän se nähdään näkikö Jake (tai kuuleeko, jos ei nähnyt).  Beccan mieli on vähän jakautunut, se ei toisaalta haluaisi vahingoittaa ketään, mutta toisaalta se haluaa Edwardia sen verran, että mieleen tupsahtaa vaikka mitä.  Aa, sellainen kohta, juu.. Sitä olikin kiva kirjoittaa VK I:seen.  Totta kai jaksoin lukea kommenttisi, kiitos muuten kommentistasi :)

katriqqq, mä pussailisin kans Edward Cullenia, jos voisin.  Ja ehkä Jasperia.. Ja Carlislea :D  Niinpä, ja Jake ei edes koskaan tuo kukkia kellekään.  Hmm, ehkäpä sä olet vain iloinen, että Jake jätti Bellan rauhaan leimaantumalla Nessiehen ja pidät sen takia Nessie/Jakesta?  (Juu, olen huomannut :D)  Kiitos kommentistasi :)

Annoy, Jake hoitaa Jaredin paloittelun (varmasti ilomielin).  Ja Rosie on valmiina lyhentämään Beccan pituutta pään verran, jos on tarvis :D Kiitos kommentistasi :)

empö, mukavaa, että tykkäsit, jatkoa tulossa tänään myöhemmin.  Kiitos kommentistasi :)

Amanecer, juu, juuri tällaisen lopun jälkeen pitää osata kommenttia vääntää :D  Eii, pelkkä anteeksiantolässytys ei olisi tullut kysymykseenkään (tosin sitäkään ei tuntunut tulevan, koska ne vaan yritti hiljentää toisiaan, haha).  Piti saada jotain odottamatonta ;)  Kiitos kommentistasi, mukavaa että tykkäsit :)

Pixie, mukavaa, että tykkäät.  Hmm, kehotan ottamaan lekan mukaan, kun alat tappaa Beccaa ;D  Paitsi, jos oot itsekin vampyyri nii sitten vois se pään irrottaminen onnistua muutenkin.  Kiitos kommentistasi :)

Eltsu, Jarden? :D  Mm, kyllähän he sopisivat.  Taisin yllättää teidät tuolla lopulla.  Ei, anteeksiantolässytys olisi ollut.. jollainlailla tylsähköä, joten tarvittiin hieman jotain muuta mukaan ;)  On se hullu, vaikuttaa siltä.  Ei, spin-off jää one-shotiksi (vaikka Rose/Nic parituksesta voisi olla kiva kirjoittaa lisää).  Ja Ed/Bellaa tulossa.  Kiitos kommentistasi :)

SabSab, mukavaa, että loppu oli mieleen ja että tykkäsit :)  Jatkoa on "kohta" täällä (15-20 tunnin päästä suunnilleen).  Kiitos kommentistasi :)

Embry, Becca ei taida ymmärtää, mikä hänelle olisi parhaaksi.  Tai no se luulee, että Eddie on sille parhaaksi, mutta..  Jos Jake ja Jared tappelisivat, kumpi voittaisi?  Mulla ei ole tietoakaan vastauksesta :D  Mukavaa, että tykkäät (noinkin paljon, että menee jopa top 3:een).  Kiitos kommentistasi :)

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 14 - 05.08
« Vastaus #102 : 08.08.2009 18:24:36 »
OH MY GOSH!!! Niin ihanaa toi nessien ja jaredin suhde <3
Oih! Mut älä anna jaken tappaa jaredii!!! muuten sul käy kalpaten :D

Mut jatkoa kiitos <3 <3 <3

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #103 : 08.08.2009 20:56:54 »
UntenLaiva, saas nähdä millainen niiden suhteesta kehittyy.  Tuleeko pelkkää ystävyyttä vai jotain enemmän vai miten käy?  Mulle käy kalpaten? :D  Kiitos kommentistasi :)


ERIKOISPITKÄ LUKU, yli 5000 sanaa!  Toivottavasti pidätte.

Luku 15 - Suunnitelmia


Miten saan sinut hiljaiseksi?

”Red!  Kuuntele minua!”  Renesmee huudahti, mutta Jared vain jatkoi selittelyään, eikä ollut kuulevinaankaan.
”…mutta kai ymmärrät, että…”

Renesmee antoi kirjan pudota käsistään maahan hänen ja Jaredin väliin.  Hänen laukkunsakin kolahti maahan, kun hän aivan yllättäen, suunnittelematta otti Jaredin kasvot käsiinsä ja painoi huulensa pojan huulille.  Kutkuttava tunne alkoi kiusata tytön vatsan pohjaa, ja hänen sormenpäänsä kihelmöivät Jaredin sileän ihon kosketuksesta.  Lämmin, ihana tunne valtasi hänen koko kehonsa, kun hän raotti hieman huuliaan ja tunsi Jaredin kielen hipaisevan niitä.  Renesmeen oli pitänyt painaa huulensa pojan huulille vain hiljentääkseen tämän, mutta pienestä pususta olikin kehkeytynyt lempeä suudelma.

Jared hätkähti tytön huulten kosketusta, mutta hänen aivonsa tyhjenivät ennen kuin hän ehti edes ajatella tämän työntämistä pois.  Hän asetti kätensä tytön lanteille, kun sydän hänen rinnassaan roihahti liekkeihin, alkoi suorastaan leimuta.  Poika veti tyttöä lähemmäs itseään ja toivoi, ettei hänen tarvitsisi irrottautua tästä.  Hänen sydämensä huusi Renesmeen nimeä, hänen mielensä oli huumautunut suudelmasta, eikä hänen kehonsa totellut häntä.  Kädet kiipesivät tytön vartalolla ylöspäin, tämän hiuksiin ja työntyivät niiden sekaan.

”Ness”, Jared sanoi hiljaa, kun heidän huulensa erkanivat.  Hän aikoi painaa omansa uudestaan tytön huulille, hän oli vieläkin täysin huumaantunut äskeisestä, mutta tämä ehti kääntää päänsä pois ja painaa sen hänen olkapäätään vasten.

Mitä oikein tein? Renesmee mietti tuntiessaan käsien alkavan silittää hänen hiuksiaan.  Tytön sydän hakkasi, ja hänen poskensa olivat tulessa.  Mahan pohjassa kutkutti edelleen, kun hän mietti äskeistä suudelmaa.  Minun piti vain hiljentää hänet, mutta… se oli ihanaa.

Mitä oikein annoin tapahtua?  Annoin meidän suudella tässä keskellä koulun pihaa! Jared ajatteli palatessaan maan pinnalle.  Hän oli nauttinut suudelmasta enemmän kuin oli arvellut, mutta nyt hän katui.  Renesmee rakasti Jacobia, ei häntä.  Renesmeen oli pitänyt vain hiljentää hänet, ei mitään muuta, eihän?  Ja kaiken lisäksi halusin suudella häntä uudestaan.  Hän… en voi tälle mitään!  En voi sille mitään, että pidän sinusta aivan liikaa, Ness.

Renesmee irrotti otteensa pojasta ja erkani tästä hitaasti.  Hänen poskiaan kuumotti yhä, eikä kutkuttava tunnekaan ollut vielä kaikonnut.  Tyttö piti katseensa maassa ja tunsi pojan katsovan, ei, pikemminkin tuijottavan häntä.  Mitä hän voisi sanoa?  Pahoittelisiko hän äsken tapahtunutta?  Jatkaisiko hän siitä, mihin he olivat jääneet ennen suudelmaa?
Renesmee kohotti katsettaan ja näki Jaredin hymyilevän hämmentyneenä.  Hänkin alkoi hymyillä ja koetti olla välittämättä muutamista oppilaista, jotka kävelivät heidän ohitseen silmät pyöreinä, heitä tuijottaen.

”Red”, hän aloitti katsoen poikaa silmiin.  Ne hymyilivät, hehkuivat lämpöä ja ihastusta.  Renesmee räpäytti silmiään pari kertaa ja tuijotti tarkemmin pojan silmiin.  Ihastusta? ”Niin, tuota sinun ei tarvitse selittää.”  Hänen äänensä oli hiljainen, hämmentynyt ja säröili hieman.
Jared nyökkäsi ymmärtäväisenä ja kumartui nostamaan maasta tytön kirjan ja laukun. ”Jos niin sanot.”  Hän ojensi tavarat tälle ja katsoi tätä tutkivasti. ”Tässä.”
”Kiitos.”

Renesmee tunki kirjan nopeasti vaaleaan laukkuunsa ja heilautti sen sitten olalleen.  Puna oli alkanut häivyttyä pois hänen poskiltaan, ja kutkuttava tunne oli jättänyt hänen mahansa rauhaan.  Sen sijaan Renesmee tunsi pienen katumuksen siemenen työntyvän esiin sydämestään.

En vieläkään tajua, mitä oikein tapahtui!  Minä… me suutelimme.  Minä suutelin häntä.  Hän vastasi suudelmaani… Renesmee katsoi uteliaana poikaa, joka hymyili edelleen.  Miksi tämä oli vastannut suudelmaan?

”Onko sinulla mitään tekemistä nyt?”  Jared kysyi yhtäkkiä kuulostaen hieman vaivaantuneelta. Sanat olivat lipsahtaneet hänen suustaan vahingossa, hänen ei ollut tarkoitus kysyä sitä juuri tällä hetkellä.  ”Ajattelin, että meillä varmasti olisi juttelemista ja sitä paitsi, kaipasin seuraasi paljon, kun et puhunut minulle, joten mennäänkö jonnekin?”

Renesmee pudisti päätään.  Hän oli luvannut Jacobille viettää koulun jälkeen pari tuntia tämän kanssa ennen kuin tämän pitäisi mennä takaisin La Pushiin susivelvollisuuksien takia.

”Minulla on muuta menoa”, Renesmee selitti lyhyesti.  Hän olisi kyllä halunnut jutella Jaredin kanssa, mutta hän oli jo luvannut Jacobille.
”Koko illan?”
Renesmee pudisti taas päätään ja tajusi.  Hänellähän olisi aikaa sen jälkeen, kun Jacob lähtisi takaisin La Pushiin. ”Tuota, mitä, jos tavataan kuudelta järvellä? Tänään?”
Jared nyökkäsi. ”Sopii, jos sinullekin sopii.”

He jäivät tuijottamaan toisiaan eivätkä tienneet enää, mitä sanoa.  Suudelma vaivasi vielä kummankin mieltä, ja Renesmeen sydän oli alkanut hakata uudestaan.  Kun Jared oli kysynyt häneltä, olisiko hänellä menoa tänään, kutkuttava tunnekin oli hyökännyt takaisin.

”Mennäänkö?  Sinulla on varmaan kiire, jos sinulla kerta on tekemistä.”
”Joo, mennään.”

He lähtivät yhdessä kohti parkkipaikkaa hiljaisina ja varoivat koskemasta, edes hipaisemasta toisiaan.  Välillä he vilkaisivat toisiaan vaivihkaa ja koettivat selvittää, mitä toisen päässä liikkui, mitä toinen ajatteli tapahtuneesta.

Minä kuolen, kun Jacob kuulee.

Jake ei kuule tästä ikinä!  Se oli vain yksi pieni suudelma, jota sen ei pitänyt olla laisinkaan.  Hän tappaisi Redin, jos kuulisi.

Tämä taitaa jäädä viimeiseksi illakseni Nessin kanssa.  Sitten olenkin vainaa.


He pysähtyivät hopeisen Volvon eteen ja katsoivat toisiaan hetken ennen kuin lähtivät omille autoilleen, Renesmee Volvolle, ja Jared Audille.  Edward ja Alice vilkaisivat uteliaana tyttöä, joka istahti auton takapenkille sanaakaan sanomatta, pohtiva ilme kasvoillaan.  Hän mietti suudelmaa tiiviisti koko matkan kotiin, eikä edes kuullut Alicen kysymystä siitä, miten hänen päivänsä oli mennyt.  Ja jos hän olisi kuullut, hän ei olisi tiennyt, mitä vastata.

***

Becky, et olisi saanut katsoa Bellaa niin kylmästi ruokalassa.

Minäkö?  Lakkaa syyttämästä minua!

Hmph, lakkaa syyllistämästä itseäsi!


Rebecca istui sängyllään ja nojasi sen päätyä vasten pidellen paksua, valkoista tyynyä sylissään.  Hän oli koko päivän kiehnännyt Dominicissa kiinni, mutta hänen ajatuksensa olivat olleet täysin muualla, täysin eri henkilössä.  Ääni oli ilkkunut ja kiusannut häntä aamusta alkaen ja yrittänyt jakaa hänelle neuvoja Edwardin suhteen.  Rebeccan hermot olivat melkein menneet viimeisellä tunnilla, mutta hän oli kärvistellyt sen läpi ja kotiin päästyään halunnut olla yksin selvittääkseen ajatuksiaan.

Blondi katsoi minua ja Niciä pahalla silmällä, hän ei tainnut uskoa näkemäänsä.  Ja Edward… hän ei edes vilkaissut minua, kun istuimme pöydässä!  Miksi?  Pidin ajatuksenikin kurissa kaiken varalta sen ajan.

Sinulla on huono suunnitelma, Becky.  Suora toiminta on parasta, se toimii aina!


Tyyny lennähti lattialle Dominicin mustan matkalaukun viereen.  Rebecca huokaisi ja pudisti päätään.  Miksei ääni voinut jättää häntä rauhaan?  Hän halusi mielensä hiljaiseksi, hän halusi kuulla vain oman äänensä, omat ajatuksensa.

Jätä minut rauhaan!  En tajua, mistä oikein tulit, enkä edes muista, milloin.

Minä tulin Edwardin mukana.  Olin päässäsi jo silloin, kun olit vielä ihminen, mutta olin hiljainen, vielä kuoreni sisällä.  Sitten vapauduin, vihdoin ja viimein!

Just joo,
Rebecca hymähti ajatuksissaan.  Hän nousi pois sängyltään hakeakseen tyynyn takaisin, mutta pysähtyikin tuijottamaan mustaa laukkua, joka nojasi seinää vasten purkamattomana.  Dominic tosiaan oli muuttanut heidän luokseen, hänen huoneeseensa.  Jos tilanne olisi eri, iloitsisin paljon enemmän Nicin muutosta, mutta… En edes tiedä tarkkaan, mitä tunnen häntä kohtaan!  Eilen olin taivaissa, mutta tänään taisin tipahtaa alas.

Rebecca risti kätensä rinnalleen ja riiputti päätään.  Miksi hän ei voinut olla varma mistään, edes tunteistaan?  Oliko taika hänen ja Dominicin väliltä haihtunut, oliko se viimein rauennut?  Olisiko heidän aika erota?  Rebecca tiesi, että tulisi kaipaamaan poikaa, vaikka hänen ajatuksensa tästä olivatkin epäselvät tällä hetkellä.

Puhu Nicille! ääni karjui hänen päässään. Puhukaa asiat halki, erotkaa ja sitten sinä alat metsästää Edward Cullenia niin kuin aamulla suunnittelit.

En suunnitellut mitään!

Etkö, Becky?  Mikäs se pieni suunnitelmasi sitten oli?  Mietitkö sitä vain huviksesi?  Siksikö et halua luopua Nicistä?  Suunnitelman takia?

Hiljaa!


Rebecca jupisi hiljaa ääneen tuijottaen tiiviisti Dominicin matkalaukkua.  Hän oli aamulla melkein luvannut itselleen, että saisi yhden suudelman Edwardilta ja samalla hieman suunnitellut, miten sen tekisi, jos edes yrittäisi.  Dominicin ja hänen kuntoutunut suhteensa oli kuulunut suunnitelman jokaiseen version, sitä olisi hyvä käyttää hämäyksenä.  Rebecca voisi uskotella, ettei enää ollutkaan Edwardin perässä, vaan oli päättänyt jäädä Dominicin rinnalle lopullisesti.  Mutta hän oli todennut ajatuksiensa olevan ongelma, niitä hänen täytyisi oppia hallitsemaan ja piilottelemaan.

Ei se suunnitelma edes toimisi!  Ajatukseni pilaisivat kaiken totaalisesti.  Sitä paitsi, haluanko edes toteuttaa sen suunnitelman?

Haluat!


Rebecca kohautti olkiaan ja pyöritti päätään.  Hänen kasvoilleen muodostui surullinen ilme.  Niin, taidan haluta, vaikken saisi.  Hän asteli huoneestaan ulos kohti portaita ja käveli ne alas hyvin nopeasti.  Dominic oli jossain päin taloa, eikä hän halunnut juuri nyt törmätä tähän.  Hän halusi lähteä ulos juoksemaan, metsästämään, yksin. 

Sinua pelottaa, Becky.  Päästä irti pelostasi ja toimi!  Tiedät, mitä haluat, joten ota se.

Rebecca oli väittämässä vastaan ääneen laskeuduttuaan portaat, mutta Dominic ilmestyi hänen eteensä kuin tyhjästä vihjaileva hymy huulillaan.  Tämä tarttui häntä käsistä ja painoi huulensa hänen huulilleen.

”Olin juuri tulossa luoksesi”, Dominic kuiskasi hiljaa Rebeccan kaulaa vasten, ”mutta sinä ehditkin ensin.”
Rebecca työnsi poikaa kauemmas ja marssi ulko-ovelle.  Tämä seurasi perässä kummastunut ilme kasvoillaan. ”Nic, voisitko olla seuraamasta?”
”Minne olet menossa?” poika kysyi ristiessään kätensä rinnalleen.  Hänen äänen sävynsä oli utelias, hippusen epäilevä.  Rebecca huokaisi ja tarttui ovenkahvaan avatakseen oven, mutta Dominic painautui sitä vasten. ”Minne olet menossa?”
”Ulos, joten voisitko siirtyä?”
”Minne tarkalleen?”
”Metsään.”
”Miksi?”

Rebecca huokaisi syvään turhautuneena. ”Mikä kuulustelu tämä oikein on?  Enkö saa edes mennä ulos miettimään asioita?”  Hän puristi kahvaa lujempaa ja toivoi Dominic väistyvän, jotta saisi tempaistua oven auki ja pujahdettua ulos.  Hän ei olisi halunnut puhua tälle epäystävällisesti, mutta juuri nyt hän ei jaksanut edes yrittää kuulostaa kiltimmältä.
”Miettimään mitä?” Dominic kysyi vivahdus mustasukkaisuutta äänessään. ”Edwardiako?  Rebec-”
”Ei!  Luuletko, että mietin koko ajan Edwardia?” tyttö kivahti Dominicin liikahtaessa lähemmäs häntä. ”Luuletko, että mietin häntä eilenkin, kun annoin väliemme taas lähentyä?”
”Sinä olet niin ailahtelevainen, ettei sinusta ikinä tiedä!  Rebecca, mikä sinun on?  Mihin se tyttö, joka päästi minut eilen lähelleen, katosi?  Kadutko sitä?  Kadutko, että näyttäydyimme koulussa niin läheisissä väleissä?”

Rebecca riuhtaisi talon valkoisen ulko-oven auki ja ryntäsi ulos.  Hän olisi halunnut huutaa pojalle, ilmoittaa, että tämä voisi painua takaisin omaan kotiinsa, mutta jokin pieni osa hänen sydämestään esti häntä.

’Sinä olet niin ailahtelevainen, ettei sinusta ikinä tiedä!’  Miksi Nic oikein sanoi noin?  Luuleeko hän taas, että muka kuvittelen Edwardin hänen tilalleen?  Hän on niin mustasukkainen taas, vaikken ole tehnyt mitään! Kait?

Rebecca tunsi vauhtinsa pysähtyvän kuin seinään päästyään metsän rajalle.  Dominic oli juossut hänen peräänsä, tarttunut häntä tiukasti käsivarresta ja pysäyttänyt hänet.  Rebecca kääntyi hitaasti katsomaan poikaa, jonka kasvoilla oli pahoitteleva ilme.

”Anteeksi”, tämä sanoi hiljaa päästäessään tytön kädestä irti. ”Tiedät kyllä, miksi olen tällainen, miksi hermostun niin helposti.”
”Koska olet mustasukkainen”, Rebecca mutisi painautuessaan kookasta mäntyä vasten.
”Non”, Dominic kuiskasi ranskaksi ja liikkui lähemmäs tyttöä. ”Je t’aime, Rebecca.”  Hän vei kasvonsa lähemmäs tämän omia ja oli painamassa huulensa tämän poskelle, mutta tämä työnsi hänet kauemmas.
”Puhuisitko niin, että minäkin ymmärrän?”  Rebecca pyysi. ”Tiedät, etten ymmärrä sanaakaan ranskaa.”
”Rakastan sinua, siksi olen tällainen.  Lisäksi pohdin hyvin usein, mitä sinä oikein mietit.  En pysty lukemaan ajatuksiasi, kuten eräät toiset, joten olisitko kiltti ja kertoisit, mitä ajattelet?”
”Asioita!  Sinun muuttoasi meille, meidän suhdettamme.”
”Edwardia?”
”Älä aloita, Nic.”

Rebecca liikahti muutaman askeleen kohti syvempää metsää, mutta Dominic pysyi paikoillaan ja katsoi hänen peräänsä.  Rebecca ei enää tiennyt, miksi oli eilen antanut pojan tulla lähelleen.  Nyt hän ajatteli vain kaivanneensa hellyyttä, jonkun kosketusta ihollaan, mutta osa hänestä oli erimieltä.  Tunteet, joita hän tunsi Dominicia kohtaan, olivat ristiriitaiset, repivät häntä kahtia.

Dominic seurasi katseellaan tytön hitaita, epävarmoja askelia, jotka veivät tätä syvemmälle metsään.  Hän ei lähtenyt perään, hänenkin tarvitsi ajatella asioita.  Edward ja Rebeccan nopeasti muuttuva mieli ja käytös vaivasivat hänen mieltään.  Hän mietti, oliko eilisiltainen ollut edes totta vai oliko hän kuvitellut kaiken?  Oliko hän kuvitellut suutelevansa tytön huulia, koskettavansa tämän vartaloa?

Hän ei taida tietää, mitä haluaa, mutta minä tiedän, mitä minä haluan.  Haluan Rebeccan takaisin, haluan rakastamani tytön vierelleni.

***

Renesmee istuskeli laiturin päässä ja heilutti jalkojaan tyynen veden pinnan yllä.  Taivas oli muuttumassa kauniin punertavaksi auringon alkaessa laskea horisontin taa.  Tuuli puhalteli puiden latvoissa ja käväisi välillä heiluttelemassa tytön pitkiä hiuksia, jotka hän oli sitonut poninhännälle.  Ne levittivät suklaashampoon tuoksua ympärilleen saaden hänet haluamaan palasen tummaa suklaata.

Hän on myöhässä, Renesmee huokaisi ajatuksissaan.  Valkoinen muovikassi, josta pilkisti tummat farkut ja pari vaaleaa paitaa, lojui hänen selkänsä takana ja oli vaarassa kellahtaa kumoon.  Ehkä hän ei tulekaan.  Ehkä hän ei haluakaan nähdä minua enää sen jälkeen, mitä tein, vaikka hän itse ehdotti, että tapaisimme vielä tänään.  Miksi suutelin häntä?

Suudelma oli vaivannut tytön mieltä koko päivän.  Hän oli pohtinut, miksi oli loppujen lopuksi tehnyt niin, painanut huulensa pojan huulille.  Hän ei ollut suunnitellut sitä, hänelle ei ollut tullut mieleenkään tehdä niin.  Hän oli vain yhtäkkiä päästänyt tavarat käsistään ja käynyt poikaan kiinni ja tuntenut sydämensä alkavan hakata rinnassaan.

Se oli erehdys, siinä se.  Minun piti vain hiljentää Red, ei suudella, mutta… kumpi meistä johti sen pidemmälle? Renesmee nosti jalkansa ylös itseään vasten ja painoi päänsä polviin. Minäkö?

Hän alkoi keinuttaa itseään hitaasti sivulta sivulle ja nosti päänsä ylös ihaillakseen upeaa taivasta.  Tuuli oli lakannut, se oli palannut takaisin yläilmoihin ja jättänyt hänet rauhaan.  Pari sudenkorentoa pörräsi veden yllä liikkuen kohti vihreää kaislikkoa lähempänä rantaa, laiturin vasemmalla puolella.

”Red…”
”Mitä?”

Renesmee kääntyi katsomaan taakseen ja näki punatukkaisen pojan seisovan siinä valkoinen t-paita ja mustat farkut päällään, virne kasvoillaan.  Tämä vilkaisi uteliaana kassia, joka oli kellahtanut kumoon.  Farkut olivat tippuneet laiturille, mutta kumpikaan heistä ei viitsinyt korjata niitä takaisin kassiin.

”Luulin, ettet tulisikaan”, Renesmee sanoi Jaredin asettuessa hänen viereensä istumaan.  He katsoivat toisiaan hetken hiljaisina, kunnes Jared käänsi katseensa taivaalle.
”Niin, olen myöhässä, tiedän”, tämä huokaisi. ”Anteeksi.  Minun piti hoitaa pari asiaa kotona ensin.  Oikeastaan kuunnella vain Nicin ja Zian ruikutusta.”
”Saanko joskus tavata tämän Zian?  Hän vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta ihm- vampyyrilta.”
Jared naurahti ja katsoi Renesmeetä sivusilmällä. ”Haluatko varmasti tavata hänet?  Hän saattaisi ennustaa sinulle, jos oikein kauniisti pyydät.”  Tyttö katsoi häntä uteliaana ja odotti Jaredin kertovan lisää. ”Hän innostuu joskus ottamaan tarotkortit esiin.”
”Ahaa.  Voisihan se olla kivaa, ainakin erilaista kuin se, miten Alice kertoo tulevaisuudesta.”

Poika käänsi katseensa takaisin tyttöön, ja hiljaisuus laskeutui heidän välilleen.  He vain tuijottivat toisiaan, toistensa silmiä ja hengittivät rauhallisesti järven raikasta ilmaa.  Jared hivuttautui huomaamattomasti lähemmäs Renesmeetä, jonka katse oli lukittuna hänen tummiin silmiinsä.  Hän käänsi katseensa pois hitaasti ja asettui selälleen laiturille.  Renesmee jäi tuijottamaan veden pintaa hänen sydämensä alkaessa pumpata verta hieman nopeammin.

”Miksi sinulla on vaatteita mukana?” hän kuuli Jaredin kysyvän.  Hän käänsi itseään hieman oikealle, jotta näkisi pojan.
”Ajattelin mennä uimaan”, Renesmee vastasi hymyillen.
”Ethän sinä osaa”, Jared tuumasi ripaus huolta äänessään, mutta alkoi myös hymyillä. ”Mutta minä voin kyllä opettaa sinua.  En usko, että siinä menee kauan, että opit, olethan puoliksi vampyyri ja vampyyrit ovat hyviä uimaan.”
Renesmee laski oikean kätensä laiturille, ja Jared tarttui siihen hellästi.  Hän käänsi katseensa pois pikaisesti, koska tunsi veren pakkautuvan poskiinsa. ”Kiitos, Red.”

Jared päästi kädestä irti ja mietti, mitä oikein oli tekemässä.  Hänen ei olisi pitänyt ottaa tyttöä kädestä, hänen ei olisi pitänyt antaa heidän suudella tänään, mutta hän ei ollut pystynyt vastustamaan tunteitaan, eikä Renesmeen pehmeitä huulia, jotka olivat yllättäen painautuneet hänen omiaan vasten.  Jared oli ollut pitkään pyörällä päästään ja meinannut ajaa kotinsa ohi.

Taas!  Miksi tämä punastelu ei voi loppua?  En minä Jaken seurassa niin kauheasti punastele enää, alkuaikoinamme kyllä.  Renesmee vilkaisi vaivihkaa Jaredia, joka oli sulkenut silmänsä.  Se suudelma taitaa vieläkin vaivata päätäni.

Hän henkäisi hiljaa ja riisui valkomustat tennarit jaloistaan asettaen ne taakseen, kassin viereen.  Hän otti mustat sukatkin pois, heitti ne olkansa yli ja laski jalkansa veteen.  Se tuntui aluksi viileältä, mutta pian hänen jalkansa tottuivat siihen.

”Red, kertoisitko minulle lisää taidostasi?” Renesmee kysäisi pitkältä tuntuneen hiljaisuuden jälkeen.  Hän katsoi poikaa, joka avasi silmänsä ja hymyili mietteliäänä.
”Mitä haluat tietää, Ness?”
”Millaisia asioita voit nähdä?”
”Perustietoja.  Missä ihmiset ovat hyviä ja muita erilaisia taitoja, toisinaan muistoja ja asioita, joita henkilö ajattelee usein.”  Jared oli hetken hiljaa. ”Enkö muka kertonut jo nämä?”
”Pystytkö näkemään ihmisten tunteita?  Pystytkö näkemään, jos joku on vaikka hermostunut tai vihainen?” Renesmee kysyi välittämättä Jaredin esittämästä kysymyksestä.
”Mm, en oikeastaan, se on enemmänkin Jasperin, setäsi, alaa, mutta toki on pari poikkeusta.  Voin nähdä rakkauden ja vihan.”
Renesmeen ilme muuttui kiinnostuneeksi, hän halusi kuulla lisää. ”Miten?”
”No, vahvimmat tunteet rakkaudesta ja vihasta näen helpoiten.  Jos henkilö rakastaa oikein paljon jotakuta, näen hyvin helposti ison, punaisen sydämen hänen rinnassaan.  Tai jos henkilö vihaa jotakuta erityisesti, silloin näen tumman, repaleisen sydämen.  Mutta voin toki nähdä pienempiäkin tunteita, ihastuksia ja lievempää vihaa, jos keskityn oikein kunnolla.  Silloin sydämet ovat pienempiä”, Jared selitti. ”Sinussa näen erittäin helposti ison, punaisen sydämen, jonka ympärillä on kaksi valkoista rengasta.  Saman näen Jacobissa.”

”Vau, kuulostaa kivalta, aika hyödylliseltä.”
Jared kohautti olkiaan. ”Ehkäpä, mutta joskus ei ole kiva nähdä toisten vahvoja tunteita toisia kohtaan, mutta viime aikoina kykyni on osoittautunut hyvin hyödylliseksi.”  Hän virnisti salaperäisesti ja risti kätensä päänsä alle. ”Vieläkö haluat tietää jotain?”

Renesmee ei kuullut kysymystä, hän oli pysähtynyt ajattelemaan.  Jared näki rakkaudet, ihastukset, joten pystyisikö tämä myös näkemään, jos hän oli, jos hän tunsi jotain tätä kohtaan?  Renesmee ei tiennyt, milloin Jared oli lukenut häntä viimeksi, mutta häntä mietitytti, mitä tämä ajattelisi siitä, jos löytäisi pienen sydämen ison sydämen juurelta.

”Kuinka monta sydämiä pystyy olemaan?” hän kysyi nopeasti kuulostaen hitusen hätääntyneeltä.
”En ole koskaan nähnyt kahta isoa sydäntä, mutta pari kertaa yhden ison ja yhden pienen.  Kerran tosin näin kolme, yhden ison ja kaksi pientä”, Jared vastasi tutkaillen tytön mietteliästä katsetta. ”Miten niin?”
”Ajattelin vain.”

Tuuli palasi, heilutteli tytön hiuksia ja sekoitti pojan hiukset.  Kaislikko kahisi heiluessaan tuulen mukana, ja vesi alkoi aaltoilla lempeästi hellien tytön jalkoja.  Hän oli ajautunut mietteisiinsä, koetti miettiä, kysyisikö Jaredilta, mitä tämä todella näki hänessä?  Näkisikö tämä pienen sydämen ison lisäksi?

”Minun pitäisi käydä metsästämässä”, Jared totesi hiljaa ja sai Renesmeen havahtumaan ajatuksistaan. ”Haluaisitko tulla mukaan?”
”Ei, minä kävin jo”, tämä vastasi.
”Milloin?” Jared kysyi uteliaana.
”Silloin, kun olin vihainen teille.”  Renesmeen suu vääntyi pieneen virneeseen. ”Vihaisena oli hyvä metsästää, sain aika hyviä saaliita.”
Jared naurahti. ”Peuroja kenties?  Ei puolivampyyri voi pystyä mitään karhua metsästämään.”  Renesmeen virne katosi, hänen huulensa mutristuivat. ”Vai voiko?”
”Voi, Red, kyllä voi.”
”En tiennyt, anteeksi.”
Renesmee huokaisi. ”Älä nyt tuollaista pyydä anteeksi!  En minä suuttunut.”
”Kuule, sinun silmäsihän eivät muutu miksikään sitä mukaa, mitä janoisemmaksi tulet?  Joten tunnetko, että sinulla olisi tarvetta saada verta vai pärjäisitkö pelkällä ihmisruoalla, jos haluaisit?”

”No, voisin pärjätäkin, mutta olen puoliksi vampyyri, joten kyllä minä verta haluan.  Tarvitsen verta, minua on ruokittu sillä pienestä pitäen, mutta pikku hiljaa vanhempani totuttivat minut myös ihmisruokaan.  Enkä tiedä, tunnenko mitään erityistä, mutta tiedän aina, milloin minun pitää saada verta.  Ja silmistäni en osaa sanoa.  Näyttävätkö ne sinusta erilaisilta nyt kuin aiemmin?”

Renesmee siirtyi hieman lähemmäs Jaredia, joka nousi istumaan ja katsoi häntä silmiin.  Poika tarkasteli tytön kauniin ruskeita silmiä ja lumoutui niistä.  Hän tunsi lämmön kerääntyvän kehoonsa, sydämensä kohdalle ja saavan sen syttymään.  Mikä tuossa tytössä oikein sai sen melkein taas lyömään?

Hänen silmänsä ovat niin kauniit.  Ja nuo pehmeät huulet… Ei, älä ajattele tuollaisia!

Jared vei kätensä hitaasti Renesmeen kasvoille ja vei kasvonsa lähemmäs tämän omia.  Tyttö hengitti katkonaisesti, vaikutti hermostuneelta, muttei vetäytynyt kauemmas.  Jokin esti häntä, hänen vartalonsa oli lukkiutunut siihen paikkaan.  Poika sipaisi sormellaan tytön silmänalusia ja tunsi tämän hengityksen kasvoillaan.  Heidän huulensa koskettaisivat kohta toisiaan, he suutelisivat taas.  Jared huusi itselleen ajatuksissaan, yritti saada itsensä vetäytymään, mutta turhaan.  Hän sulki silmänsä, tyttö teki samoin, ja ehti hipaista tämän huulia ennen kuin käänsi katseensa pois ja antoi kätensä valahtaa alas tämän kasvoilta.

Minä… se oli niin lähellä.  Olisiko minun pitänyt antaa sen jatkua?  Olisiko minun pitänyt painaa huuleni hänen huulilleen?

Hän vetäytyi, hän ei suudellutkaan minua, mutta ehti hipaista huuliani.  Sydämeni hakkaa liian lujaa!


Renesmee avasi silmänsä ja näki Jaredin tuijottavaan polviaan.  Hänen kehonsa lävitse olivat kulkeneet väristykset, kun tämä oli sivellyt hänen kasvojaan ja hipaissut hänen huuliaan.  Hän oli hetkellisesti halunnut vetää pojan takaisin, suudella tätä niin kuin aiemmin koulussa.

”Red”, Renesmee kuiskasi.  Jared nosti katseensa häneen ja hymyili pahoittelevasti.
”Ness, tuota… Aiotko kertoa Jacobille?”
Renesmee ei ymmärtänyt heti, mistä poika puhui, mutta hetken mietittyään hän tajusi. ”Mm, en.  Hän suuttuisi ihan turhaan, sehän oli pelkkä erehdys.  Vai?”  Hän tunsi olonsa kummalliseksi tuon sanottuaan.  Erehdys?
”Niin, erehdys”, Jared myötäili tyttöä hiljaisella äänellä.  Sanat olivat pistäneet vastaan, ne eivät olisi halunneet tulla ulos hänen suustaan. ”Se… niin.”

He käänsivät katseensa toisistaan pois ja olivat taas hiljaa.  Jared olisi halunnut perua sanansa, sanoa, ettei suudelma todellakaan ollut hänelle erehdys.  Renesmee taasen pohti, miksi tunsi niin, miksi hänen sanomansa sanat tuottivat sellaisen tunteen.  Oliko hän väärässä?  Eikö se ollutkaan pelkkä erehdys?

”Vieläkö haluat mennä uimaan?” Jared kysyi saatuaan ajatuksensa kasaan.  Renesmee nyökkäsi. ”Eiköhän mennä sitten.”

Renesmee riisui ruskean hupparinsa, jonka alta paljastui musta toppi.  Hän riisui myös farkkunsa, joiden alle hän oli pukenut vaaleat shortsit ja laskeutui varovaisesti veteen, kun Jared oli saanut paitansa pois.  Tämä epäröi hetken ennen kuin riisui myös farkkunsa ja sukelsi sitten järveen.
He uivat yhdessä, Jared piteli Renesmeestä jonkin aikaa varmuuden vuoksi kiinni, mutta lopulta hän irrotti tästä otteensa ja antoi tämän uida yksin, mutta pysyi silti tämän lähellä.  Renesmee oppi nopeasti, kuten Jared oli arvellut, ja pian he molemmat unohtivat ajatuksensa suudelmasta ja pitivät hauskaa.  Jared kiusasi tyttöä piiloutumalla veden alle ja säikäyttämällä sitten tämän.

”Red!”  Renesmee huudahti Jaredin ponnahdettua vedestä esiin aivan yhtäkkiä.
”Anteeksi, lopetan nyt”, tämä sanoi virnistellessään.
”Ei se mitään.  Hei, uidaanko kilpaa tuonne?” Renesmee osoitti syvemmällä kelluvaa punavalkoista poijua.  Jared kääntyi katsomaan sitä ja pudisti päätään. ”Miksi ei?  Minä pärjään kyllä!”
”Uskon, sen, mutta en halua, että petyt, kun häviät”, Jared naurahti ja upottautui hetkeksi veden alle.
”Haluan silti yrittää!” Renesmee huusi Jaredin noustessa takaisin pintaan. ”Red, yksi pieni kisa vain, jooko?”

Poika huokaisi, mutta suostui.  He uivat hetken rantaan päin, kunnes kääntyivät, asettuivat vierekkäin ja Renesmeen merkistä lähtivät uimaan.  Jared oli nopea, Renesmeen oli pakko myöntää se, mutta niin oli hänkin.  Hän halkoi vettä edetessään kohti poijua, mutta poika oli edellä ja alkoi kadota näkyvistä.  Renesmee nosti päänsä hetkeksi pintaan haukatakseen happea, mutta pysähtyikin ja piteli päätään.  Häntä huimasi, hän ei tuntenut oloaan mitenkään hyväksi.

Potki, jottet uppoa!

Mutta hän ei saanut jalkojaan toimimaan.  Hänen päässään pyöri, hän luuli pyörtyvänsä.  Jared oli jo poijulla ja nousi veden alta esiin nostaen kätensä ylös nauraen iloisesti, mutta nauru loppui pian, kun hän huomasi Renesmeen pysähtyneen paikoilleen ja vajoavan.

”Ness!”

Jared lähti pikaisesti uimaan tytön luokse.  Hänet valtasi hätäännys, miksi hän olikaan suostunut tähän kilpailuun?  Hän oli taas vaarantanut Renesmeen hengen.
Jared kietoi kätensä tytön vartalolle ennen kuin tämän pää ehti vajota pinnan alle.  Hän veti tämän itseensä kiinni ja kannatteli tätä.  Renesmee hengitti raskaasti painaessaan päänsä Jaredin kylmää olkapäätä vasten.

”Mitä tapahtui?”
”Minua alkoi huimata.”
Jared painoi päänsä Renesmeen omaa vasten. ”Oletko kunnossa?  Pelästyin kamalasti, kun tajusin, ettet tullutkaan perässäni.”
”Joo, taidan olla, mutta minua huimaa vielä vähän.  Kiitos, Red, pelastit minut taas”, Renesmee sanoi hiljaa ja kietoi kätensä tiukasti pojan vartalolle.  Hänen hengityksensä alkoi kevetä, muuttua normaaliksi. ”Lupaan, etten anna kenenkään huutaa sinulle tästä, jos Alice näki.  Tämä oli tyhmyyteni syytä.”
”Ei, älä syytä itseäsi.  Oletko nukkunut tarpeeksi viime aikoina?  Ettei vain huimaus olisi johtunut energia vajeesta?”
”En tiedä.”

Jared oli vieläkin hieman säikähdyksissä, eikä halunnut päästää tytöstä irti.  Hänestä tuntui hyvältä pidellä tätä lähellään ja tuntea tämän kädet ympärillään.  Renesmee painautui tiukemmin Jaredin vartaloa vasten katse taivaassa, joka oli sinertävän punainen.  Näkymä oli niin kaunis, että se sai hänen ajatuksensa pysähtymään, painamaan huulensa pojan poskelle.  He vilkaisivat toisiaan, mutteivät sanoneet mitään, sanat olisivat vain pilanneet tunnelman, joka oli kietoutunut heidän ympärilleen.

Sinä saat minut sekaisin, Ness.

Poikakin painoi huulensa tytön poskelle ja kääntyi sitten katsomaan taivasta, joka oli lumonnut heidät molemmat. 

***

Joki solisi hiljaisesti keskellä hämärää metsää veden virratessa rauhallisesti pitkin joenuomaa.  Kuusten ja mäntyjen oksilla istuskeli muutamia lintuja, jotka lauloivat iloisesti, eivätkä tuntuneet tietävän surusta mitään.  Hirven verinen ruho makasi parinkymmenen metrin päässä joesta, ja sen saalistaja oli juuri upottanut verestä punaiset kätensä jokeen.  Vesi muuttui vaaleanpunaiseksi hetkellisesti, kun se puhdisti punaisen nesteen likaamat vahvat, kauniit kädet.  Saalistaja nousi ylös ja pyyhkäisi kätensä liian isoon, harmaaseen t-paitaansa.

Näkemäni ei voinut olla totta!  Rebecca valehtelee meille ja Dominicille.

Ruskeatukkaisen tytön ruskeista silmistä, jotka vielä äsken olivat olleet lähes mustat, paistoi epäilys.  Hän ei uskonut, että Rebeccalla ja Dominicilla olisi ollut kaikki hyvin, että he olisivat taas yhdessä kuin mitään ei olisi muka tapahtunut.  Kaikki oli pelkkää esitystä hänen silmissään, siihen päätökseen hän oli tullut.

Edward onneksi tietää, mitä Rebecca ajattelee, ja Alice näkee tulevaisuuteen.  Rebecca ei millään voi onnistua siinä, mitä yrittääkään.

Bella vetäisi syvään henkeä ja haistoi monia erilaisia hajuja, kuten kasvien ja puiden tuoksut sekä eläimet, niiden veren.  Mutta hän ei voisi metsästää enempää täällä, hänen pitäisi lähteä pidemmälle, jos hän haluaisi lisää verta.  Kodin läheisyydessä metsästys oli vain hätätapausten varalle, niin Carlisle oli sanonut joskus.  Heidän piti huolehtia siitä, etteivät yhtäkkiä kuolevat eläimet herättäisi liikaa huomiota ihmisissä, jotka sattuisivat ehkä retkeilemään metsässä.

Jos hän onnistuukin, en tule vastaamaan seurauksista.

Bella nosti katseensa joesta ja näki vaalean, tummasilmäisen vampyyrin seisovan sen toisella puolella.  Rosalie peruutti muutaman askeleen, otti vauhtia ja ponnisti joen reunalta korkealle ilmaan.  Hän tipahti jaloilleen Bellan viereen ja ähkäisi.

”Mitä nyt?”  Bella kysyi Rosalien kumartuessa alas.
”Kenkä meni rikki”, tämä vastasi hitaasti noustessaan ylös ja heiluttaessaan mustaa korkokenkää, jonka korko oli katkennut, hänen edessään. ”Ei kai pitäisi käyttää näitä metsässä.”
Bella nyökkäili, hän oli samaa mieltä. ”Miksi olet täällä?  Eikö sinun pitänyt mennä vasta viikonloppuna metsästämään Emmettin kanssa?”
”Joo, mutta Esme ei enää kestänyt minua.  Hän pelkäsi, että rikon jotain arvokasta, joten lähdin ulos.”
”Miksi?”
”Punapään takia!”  Rosalien ilme muuttui tiukaksi. ”Selitin Emmettille, kuinka punapää vain huijaa kaikkia ja yrittää muka olla niin ystävällinen.  Siinä samalla kävelin ympäri olohuonetta kihisten kiukusta, ja Esme yritti varovaisesti ilmaista, että minun olisi parempi lähteä vaikka ulos.  Minä käännähdin nopeasti ympäri ja tönäisin vahingossa yhtä antiikkimaljakkoa, jonka Emmett sai melkein pelastettua.”
”Melkein?” Bella toisti kummissaan. ”Maljakko siis iskeytyi lattiaan ja-”
Rosalie virnisti. ”Ei, se rikkoutui Emmettin käsiin.”
”Voi maljakkoa”, Bella sanoi ja virnisti myös.
”Ei, vaan voi Emmettiä.  Esme kivahti hänelle ja hääti meidät molemmat pois.”

Bella pudisteli päätään ja siirsi katseensa jokeen, jonka pinnasta heijastui heidän kuvajaisensa.  Esme huolehti aina antiikkiesineistään ja koetti pitää ne ehjinä, mutta hyvin useasti Rosalie paiskoi niitä pitkin seiniä suutuksissaan saaden Esmen huokailemaan raskaasti.

”Hei, mitä sanoitkaan Rebeccasta?” Bella kysäisi ja kääntyi katsomaan Rosalieta, joka piteli nyt molempia korkokenkiä käsissään ja seisoi paljain jaloin sammaleen päällä.
”Sanoin, että hän valehtelee”, Rosalie mutisi ja puristi rikkinäisen kengän rikki.  Palaset lennähtivät hänen kädestään maahan. ”En usko, että hän on Dominicin kanssa sovussa siksi, että rakastaa tätä.  Hän suunnittelee jotain.”
”Tiedätkö, minä olen samaa mieltä, Rose.  Koko juttu on pelkkää hämäystä.”
Rosalien suu vääntyi virneeseen. ”Kuule, mitä jos pilattaisiin punapään suunnitelmat?  Näytetään Dominicille, että punapää käyttää häntä vain hyväkseen?”  Hän ojensi oikean kätensä kohti Bellaa, joka tarttui siihen.
”Tehdään niin.”
”Miten?”

Tytöt kääntyivät katsomaan joen toiselle puolelle ja näkivät Edwardin hyppäävän sen ylitse ketterästi.  Tämä laskeutui Bellan toiselle puolelle ja veti tytön syleilyynsä.

”Mitä te suunnittelette?”
”Luulin, että tietäisit, kun luet ajatuksia”, Bella sanoi.
”Ikävä kyllä pääsyni sinun aivoihisi evättiin, ja Rosalie salaa ajatuksiaan”, Edward kertoi kohdaten vaalean vampyyrin katseen. ”Teillä taitaa olla pahat mielessänne.  Ette ole kovin usein yhdistäneet voimianne.”
”Bella”, Rosalie katsoi Bellaa, joka käänsi katseensa häneen, ”suunnitellaan myöhemmin lisää.”  Hän ponkaisi ilmaan ja kiiti ilman halki joen toiselle puolelle laskeutuen juuri ja juuri maalle.
”Haluatko kertoa, mitä te suunnittelette?” Edward kysyi suukottaessaan Bellan otsaa.
”Jos sinä et kuullut, minä en kerro”, tämä totesi ja painoi huulensa pojan huulille. ”Saanko kysyä mielipidettäsi eräästä asiasta?”
Edward nyökkäsi. ”Olen utelias kuulemaan, mitä haluat kysyä.”
”Mitä mieltä olet Rebeccasta ja Dominicista?  Luuletko, että he ovat ihan oikeasti taas hyvissä väleissä?  Mitä Rebecca ajatteli tänään?”

Edward huokaisi ja otti Bellan kasvot käsiinsä. ”He ovat väleissä.”
”Mutta?”
”Mutta Rebecca on hieman sekaisin.  Hän salaili ajatuksiaan ruokalassa, mutta myöhemmin hän ei vaivaantunut tekemään niin.”
”Mitä hän ajatteli?”  Bella kysyi kietaistessaan kätensä Edwardin kaulan ympärille.
”Minua”, tämä vastasi lyhyesti.  Bellan ilme muuttui epämiellyttäväksi, aivan kuin hän olisi syönyt jotain pahaa.
”Sinua, tietenkin”, hän naurahti kolkosti. ”Eikö hän pysty ajattelemaan mitään muuta?”
Edward kohautti olkiaan. ”Ei näköjään, mutta ikävä kyllä Dominic luulee, että hän pystyy.  Dominic luulee, että Rebecca alkaa päästä minusta irti.”
Bella painoi päänsä Edwardin kovaa rintaa vasten. ”Dominiciin tulee vielä sattumaan, jos hän ei ala ymmärtää, että Rebecca ei noin vain päästä sinusta irti.  Eikö niin?”
”Niin, olet oikeassa.”

Bella painoi pienen suukon Edwardin kaulalle, ja tämä nosti hänet syliinsä.  Hän tunsi heidän liikkuvan nopeasti, ilmavirta piiskasi hänen kasvojaan, mutta se ei haitannut.  Hänen ajatuksensa olivat Rebeccassa, hän oli vieläkin varmempi siitä, että tämä suunnitteli jotain, josta he kaikki saisivat taatusti kärsiä.  Hän, Edward, Dominic… Ja Rosalie suuttuisi taatusti niin pahasti, ettei jättäisi Rebeccaa rauhaan ennen kuin tämä olisi kuollut lopullisesti.
Edward piteli Bellaa sylissään tiukasti juostessaan hurjaa vauhtia kohti pohjoista.  Joki katosi pian heidän silmistään, he alkoivat olla melko kaukana kotimetsästä.  Hän hidasti vauhtiaan ja pysähtyi pian.  Edward laski Bellan harmaalle, osaksi sammaleenpeitossa olevalle kivelle ja katsoi painoi huulensa tämän hiuksiin.  Hän arvasi, mitä tämä ajatteli, joten hän yritti parhaansa mukaan viedä tämän ajatukset muualle.

”Miksi tulimme tänne?” Bella kysäisi katsellessaan ympärilleen, pelkkää metsää.  Puut kasvoivat vain muutamien metrien päässä toisistaan, ja pensaat ympäröivät suurta kalliota, joka kohosi maasta aivan Bellan ja Edwardin takana.  Oli hiljaista, linnutkaan eivät laulaneet.
”Ajattelin, että haluaisit metsästää”, Edward vastasi sivellessään sormillaan Bellan kasvoja. ”Vai oliko sinulla jotain muuta mielessäsi?”

Bella alkoi hymyillä ja veti Edwardin lähemmäs itseään. Hän nousi ylös antaen käsiensä vaeltaa tämän vartalolla ja kietoutua sen ympärille tiukasti.  Edward hipaisi huulillaan Bellan omia ja painoi ne sitten tämän kaulalle.

”Miksi Nessie oli niin hiljainen tänään?”
Edward ei vastannut, vaan jatkoi Bellan kaulan suukottamista.
”Hei, näin kun sinä ja Alice katsoitte häntä uteliaina, kun hän tuli autoon!”
Edward pysäytti huulensa Bellan solisluulle. ”Nessie sopi Jaredin kanssa.”  Hän nosti katseensa tämän kasvoihin ja painoi tämän huulille suukon.
”Hän taisi miettiä sitä, niinkö?” Bella kysyi.
”Mm, pikemminkin jotain, mitä tapahtui”, Edward vastasi salaperäisesti liu’uttaessaan käsiään alaspäin Bellan selällä.
”Mitä tapahtui?”

Edward otti Bellan kasvot käsiinsä ja suuteli tätä sujauttaessaan kätensä tämän paidan alle.  Bella lennätti omat kätensä pojan hiuksiin ja pyöritteli niitä sormiensa ympärille.

”Niin, mitä tapahtui?”
”Minä vastasin jo.”

Bella ei ymmärtänyt, miten niin Edward oli vastannut?  Eihän tämä ollut sanonut sanaakaan!  Hän oli pyytämässä tätä vastaamaan, mutta tämä ehti vetää hänet suudelmaan ja istua kivelle hän sylissään.  Bella asettui hajareisin Edwardin päälle ja painoi tämän makuuasentoon leveälle, sileälle palalle kalliota.

”Et tainnut ymmärtää?” tämä kuiskasi hiljaa.
”En.  Sinä et vastannut.”
”Vastasinhan.”
”Miten muka?”

Edward veti Bellan lähemmäs itseään, ja hänen huulensa etsiytyivät tämän omille, mutta tämä ei ymmärtänyt vieläkään.   Miten ihmeessä Edward kuvitteli, että suudelmat auttaisivat häntä tajuamaan?  Nehän vain saivat hänen päänsä pyörälle.

Vastaisi jo, eikä vain suutelisi minua, vaikka tosin en pane pahakseni tätä.  Edward kuvittelee, että suudelm- hetkinen! Bella katsoi hetken aikaa järkyttyneenä Edwardia, joka siveli hänen kasvojaan kämmenselällään mietiskelevä ilme kasvoillaan. Nessie ja Jared... Ei!

”Taisit viimein ymmärtää?” Edward totesi kysyvästi, ja Bella nyökkäsi hitaasti. ”Mm, Jacob ei tiedä, eikä Nessie aio kertoa, koska se oli pelkkä erehdys.”
”Niinkö meidän tyttäremme ajattelee?” Bella kysyi.
”Joo, mutta on aivan toinen juttu, mitä Jared ajattelee”, Edward sanoi hiljaa. ”Poika oli melko hämillään tapahtuneesta, mutta sätti itseään hänen ja Nessien kävellessä parkkipaikalle.  Hän luulee, että tyttäremme kertoo Jacobille.”
”Siitä ei seuraisi hyvää, mutta olisi parempi, jos Nessie olisi täysin rehellinen Jakelle, vaikka suudelma ei olisikaan merkinnyt mitään kummallekaan.”

Bella huokaisi ja painoi päänsä Edwardin rintaa vasten.  Tämä kietaisi kätensä hänen ympärilleen ja painoi huulensa välillä hänen hiuksiinsa.  Bella ei tiennyt, mitä olisi ajatellut.  Hänen tyttärensä ja Rebeccan veljenpoika olivat suudelleet, ja kaikenlisäksi Jared vielä tykkäsi hänen tyttärestään.  Hän toivoi, ettei Jared olisi yhtä tyhmä kuin tätinsä, joka roikkui Edwardin perässä.

Jos se poika yrittää tehdä saman Jakelle ja Nessielle, kuten Rebecca minulle ja Edwardille, en aio vastata seurauksista.  En aio vastata laisinkaan seurauksista, jos kumpikaan heistä menee liian pitkälle.

Jokin rasahti lähistöllä, ja Bella nosti päätään nähdäkseen, oliko heidän luokseen ilmestynyt eläimiä tai kenties ihmisiä.  Hän ei kuitenkaan nähnyt mitään, eikä haistanut, mutta jos hän olisi katsonut oikein tarkkaan, hän olisi saattanut nähdä punaisten hiusten pilkistävän puun takaa muutaman kymmenen metrin päässä heistä.  Rebecca seisoi paksun männyn takana hiljaa, katsellen kaksikkoa kivellä.  Hänen tummat silmänsä välähtivät kateellisuudesta, hänen verinen suunsa muuttui yhdeksi tiukaksi viivaksi.

Jar ja Renesmee?  Sepä mielenkiintoista... Itse asiassa erittäin kiintoisaa.

Hänen ilmeensä muuttui täysin.  Suu rentoutui, muotoutui pahaiseen virneeseen, ja silmiin syttyi vaarallinen hehku.

Täydellistä.


A/N: Tykkäilin itse Jared/Nessie kohdista, mutta Rebecca kohta.. aa, tuntui että epäonnistuin siinä, vaikka kirjoitin siitä muutaman eri version. Ajattelin poistaa sen, mutta ei sitä voinut, tarvitsimme selkeytystä hänen ajatuksistaan!  Kun siis R on vähän hankala :D  Se kun ei halua, mutta toisaalta se haluaa, tajusitte?   Mutta siis aika pitkä luku, toivottavasti ei haittaa.  Alun perin laituri kohdan piti olla viimeisenä, mutta tuo metsä kohtaus sopi lopetukseen todella hyvin, joten päätin vaihtaa niiden paikkaa.  Ja kiitos jollekulle tuosta ehdotuksesta, että Jared voisi opettaa Nessietä uimaan (en muista, kuka ehdotti), tähän lukuun siitä sai hyvän kohdan tuohon laituri kohtaukseen.
Ja... Risuja?  Ruusuja?

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 14 - 05.08
« Vastaus #104 : 08.08.2009 22:03:49 »
Saat ruusuja! Ja risuja...
Ruusut: Tykkään ihan kamalasti tosta, miten kirjotat kaikki ajatukset, ja kun noi tyypit tappelee itsensä kanssa niinku pään sisällä. Ja ihanaa, kun Rosalie on Bellan kaveri!^^ Ja sit Esme... Niin Esmemäistä, että se haluaa Rosen ja Emmetin ulos, ettei ne riko mitään. Ja niin ihanan pitkä luku!! Tässä on kuules vaikka mitä muuta hyvää, mut eihän niitä kaikkia voi edes listata:D
Risut: Heti se alotus. Voi jumaliste!!! Miks Nessie meni suutelee Jaredia?! MIKSI??????????

Nii, ja tossa on perää, siis että oon tyytyväinen, että Jacob jätti Bellan rauhaa, ja alko tyksii Nessiestä. Ja siks en nyt tykkää Jaredista :D
Jatkoa pyydän.

P.s: Et todellakaan epäonnistunut Rebecca kohdissa ^^
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 14 - 05.08
« Vastaus #105 : 08.08.2009 22:04:12 »
P.s, olin eka kommaaja! JEE JEE :D
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #106 : 08.08.2009 23:07:06 »
Jeee, jatkoa tullu :D
Ihana osa, toi käärme vaa tulee kamalammaks kokoaja taas ;O
Mutjoo, tykkään :D
Jatkoa!!! :D

P.S: KOIRA JA KÄÄRME SINNE TYNNYRII JA RED JA NES YHTEE ;D
Cullenismi<3

Embry

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #107 : 09.08.2009 00:12:27 »
Ruusuja tottakai, tämä luku ylitti odotukset. Rebeccahan alkaa olemaan oikea käärme, satuttaa vielä Dominicia siinä sivussa. Mutta olen silti tyytyväinen Rebeccan hahmoon, nostattaa monenlaisia tunteita täälläkin. ;D

Awws. Jared ja Renesmee, söpöä. Odotan innolla mitä tapahtuu jos Jacob saa tietää tästä. (olen hieman tappeluiden puolella? :D)

Edward ja Bella oli taaaaskin niin ihania ;)

Ja Viva la Rosalie, loistavaa, odotan innolla seuraavaa lukua. ;D

Voisin lukea tätä loputtomiin XD

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #108 : 09.08.2009 12:32:58 »
Mitähän Bella ja Rose suunnittelee? Toivottavasti jotain kieroa Rebeccan pään menoks. 

Ja Rebecca, mitä hittoa se suunnittelee? Vaikka rääkkäsin aivojani, silti ei tullut mieleen yhtäkään järkevää selitystä. Mut, sähän sen tiedät.  ;D
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #109 : 09.08.2009 18:24:40 »
Awws Ihana toi Bella/Edward kohta ja sitte toi alku oli kanssa hyvä .Jared/Renesmee paritus on hyvä .Onks Rebecalla jakaantunu persoonallisuus tai jotain?.Rosalien ja Bellan suunitelmaan:Rosalie on kerrranki Bellan kanssa samaa mieltä jostain asiasta toivottavasti se toimii ,mutta hyvä hyvä lisää vaan niitten suunitelmaa.Risujja tulee Rebecan vakoilusta ja sen ilkeydestä niciä kohtaan.Sais jo ymmärtää ettei eddie oo kiinostunu muusta ku Bellasta!!!.Muuten miten Bella ei haistanu Beccaa siellä metsässä?.Mutta jatkoa vaan nopeesti ja Bella/edward kohtauksia (ruinaan niit aina:D sorii)vaan tulemaan.Alicesta tai Jasperista vois mainita myös enemmän.
If you can live forever what do live for? Twilight<3

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #110 : 09.08.2009 20:22:43 »
AAAWWWWW!!!! Nessie ja Jared ne yhteen soppii... <3 :D
kiitos ettei Jake viel tappanu Jaredii, MUTTA jos pistät Rebeccan kidnappaamaan tai satuttamaan Nessietä pahasti ni sittenki tulee köniin!! :D :D :D varo vaan..

 Mut tää on aivan ihana tarina.. en malta oottaa jatkoo!  ;)

 :-*

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 15 - 08.08
« Vastaus #111 : 11.08.2009 19:08:57 »
katriqqq, kiitos kommentistasi :)  Tappelu itsensä kanssa ajatuksissa on ihan mua (teen itse joskus niin, joten toki se tupsahti mukaan tähän ficciin) ;D  Hmm, koska.. Noh, kyllähän me se tiedetään :D  Jatkoa saat tänään joskus myöhällä (luultavasti).

SabSab, kiitos kommentistasi :)  Käärme on kiero kuin korkkiruuvi.  Mukavaa, että tykkäät, jatkoa saadaan mitä luultavimminkin myöhemmin tänään, yksi kohtaus kirjoittamatta (ja btw, kohta mä tosiaan alan harkita Jacob/Rebecca spinoffin kirjottamista :D)..

Embry, kiitos kommentistasi :)  Joo, Beccan hahmo oli VK I:ssä laimeampi, se ei ollut ihan näinkään kiero/juonikas/viekas, mutta ilmeisesti vampyyrius sai nuokin puolet vahvistumaan, mutta välillähän se katuu (vai katuuko?).  Voii, tappelua, tappelua.. Saa nähä milloinkas sitä tulee..

Purriainen, kiitos kommentistasi :)  (mihin mä saan ne sun miljoona ruusua + muiden ruusut oikein mahtumaan? ;D)  J/R kohtien kirjoittaminen oli ihanaa, kun ne ovat toisiaan kohtaan aika varovaisia, kun ilmapiiri lämpenee.  Joo, Nicin pitäisi pistää kaikki peliin charmistaan ja todistaa Beccalle, ettei se pärjäis ilman sitä kauaa.

Annoy, kiitos kommentistasi :)  Kyllä, Rosiella on varmasti joitain pieniä suunnitelmia Rebeccan pään menoksi..  Beccan suunnitelmat taasen ovat vähän toista luokkaa, eipä arvaisi, että tyttö tajusi, että jos hän.. noh, ei paljasteta :D

Eltsu, kiitos kommentistasi :)  Hmm, Becca on vähän kahta mieltä kyllä tässä Edward (ja Dominic) asiassa, mutta se ääni.. ääni hänen päässään kiusaa.  Bella ei haistanut, koska kirjoittaessa ajattelin, etteivät vampyyrit oikeastaan tuoksu toistensa nenään paljoa miltään, mutta mietiskelin nyt uudestaan niin kyllähän ne joltain tuoksuu... Eli pikkuinen ajatusvirhe, mutta sanotaan, että kasvien tuoksut häiritsi sen hajuaistia ;D  Juu, Alicea on ensi luvussa hieman ja muutamien lukujen päästä häntä on hieman enemmän (pitäisi olla).

UntenLaiva, kiitos kommentistasi :) Niinhän ne soppii.  Apua :D   Mukavaa, että tykkäät.  Malta odottaa vielä.. 2-4 tuntia, jooko?


Kiitti kaikille taas kommenteista!  'Luku 16 - Kuvat'  (mitkä kuvat...) on yhtä kohtausta vaille valmis.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #112 : 11.08.2009 22:33:31 »
Luku 16 - Kuvat


Pimeä oli laskeutunut metsään jo tunteja sitten ja verhonnut kaiken tummaksi.  Kuuta, joka olisi valaissut synkkää metsikköä, ei näkynyt.  Se piilotteli sinertävänharmaiden pilvien takana kuin pelästynyt jänis, joka oli juuri hypännyt pusikkoon pelastuakseen isolta, terävähampaiselta sudelta.  Mutta jänis ei tiennyt, ettei tämä susi tappanut eläimiä, ettei se edes ollut susi.

Hän on taas sanonut jotain Nessielle.  Hän on loukannut rakastani jotenkin.

Punaruskea susi viiletti nelinjaloin pitkin kapeaa, männyn- ja kuustenneulasien peittämää polkua.  Se astui oksan päälle, rasahdus.  Jänis kurkisti pensaasta, mutta susi ei kiinnittänyt siihen huomiota.

Nessie on ollut parin päivän ajan niin hajamielinen ja poissaoleva, mutta hän ei suostu kertomaan, mikä hänellä on.  Olen varma, että se johtuu Jaredista, se poika on tehnyt jotain.

Susi pysähtyi männyn juurelle ja haisteli maata, jossa lojui pari punaista hiussuortuvaa.  Murina alkoi kummuta sen rinnasta hiljaisena, se ei pitänyt haistamastaan.  Haju pisteli suden nenää, sai sen paljastamaan hampaansa ja ärisemään mielikuvalle punatukkaisesta pojasta täällä.  Se kuitenkin jatkoi matkaansa murinan alkaessa vaieta, hiljaisuuden laskeutuessa takaisin metsään ja suden ajatusten palatessa toissapäiväiseen iltapäivään La Pushissa.

Renesmee istui Jacobin lämpimässä sylissä ja oli painanut päänsä tämän rintaa vasten.  He oleskelivat Jacobin autotallin takana vihreällä nurmella, joka oli päässyt kasvamaan pitkäksi.  Siellä ei kasvanut lähes yhtään kukkia, mutta läheisen metsän rajalla maasta kohosi upeita keltaisia kukkia, ja pari omenapuuta seisoi aivan autotallin vieressä.
Jacob suukotti Renesmeen otsaa, ja tämä piirteli pieniä kuvioita hänen käsivarteensa kynnellään.  Tämä oli ollut tavallista hiljaisempi tänään, se häiritsi häntä.

”Onko kaikki kunnossa?”
Renesmee painoi pienen suukon Jacobin paljaalle rinnalle. ”On.”
”Juttelitko Jaredin kanssa?” tämä kysyi uteliaana.
”Mm.”
”Sovitteko te?”
”Joo”, Renesmee vastasi kuulostaen kaukaiselta.  Jacob otti hänen kasvonsa käsiinsä, ja he katsoivat toisiaan silmiin. ”Jake, kaikki on hyvin.”
”Miksi sitten käyttäydyit kuin joku olisi kuollut?  Loukkasiko hän sinua?  Sanoiko hän jotain?”
”Ei.  Minä en vain jaksa puhua nyt mistään.”

Renesmee siirtyi pois Jacobin sylistä ja nousi pystyyn.  Hän käveli hitaasti lähimmän omenapuun luokse ja katseli sen oksilla roikkuvia punertavan vihreitä omenia, jotka näyttivät kutsuvilta.  Jacob ilmestyi tytön taakse ja kietaisi kätensä tämän vyötärölle.

”Haluatko omenan?” hän kysyi hieman naurua äänessään painaessaan huulensa Renesmeen niskaan.  Tämä värähti ja jäykistyi hetkeksi aikaa paikoilleen. ”Nessie, sinä olet outo tänään.  Onko kaikki varmasti kunnossa?”
”Joo, minä haluan omenan”, Renesmee sanoi hiljaa ja kohotti kättään ottaakseen yhden, mutta Jacob ehti napata omenan ja ojentaa sen hänelle. ”Kiitos.”

Jacob painoi leukansa Renesmeen pään päälle.  Miksi tämä ei voinut kertoa, että jotain oli taatusti pielessä?  Miksi tämä muuten olisi ollut jokseenkin kummallinen, poissaoleva?  Poika kuuli tytön huokaisevan hiljaa ja haukkaavan omenasta palasen.

”Olenko minä tehnyt jotain?”
”Et.”
”Miksi sitten minusta tuntuu, ettet halua olla täällä?”
Renesmee heitti omenan nurmelle ja käännähti ympäri. ”Minä haluan olla täällä!  Haluan olla kanssasi!”  Hän kurottautui painamaan huulensa pojan omille. ”En vain ole juttutuulella.”
Jacob pudisti päätään. ”En usko.  Joku on loukannut sinua.  Jared, eikö niin?”
”Hän ei ole tehnyt mitään.”
”Oletko aivan varma?”

Renesmee käänsi katseensa pois Jacobista punaisen autotallin kulmaan ja antoi muutaman kyyneleen valua hänen silmistään poskien läpi leuanpieleen, josta tämä pyyhkäisi ne pois kääntäen hänen katseensa takaisin itseensä.

”Anteeksi.  Oletko sitten vielä vihainen meille?  Katkera tai jotain?”  Jacob kysyi.
Renesmee epäröi hetken ennen kuin nyökkäsi. ”Mm, vähän, mutta älä huolehdi, se menee ohi pian.”

Hän kietaisi kätensä Jacobin ympärille, ja tämä kumartui suutelemaan häntä.  He kaatuivat pehmeälle nurmelle, tyttö pojan päälle, ja nauroivat hetken ennen kuin suutelivat taas.  Jacob tunsi Renesmeen kädet hiuksissaan, ne vetivät niitä hellästi, ja hän painoi tätä entistä lähemmäs itseään.  Tyttö henkäisi hiljaa pojan huulia vasten ja odotti hetken ennen kuin painoi ne takaisin tämän omille.


Oksat rasahtelivat suden askeleiden alla, kun se juoksi pitkin pimeää metsää.  Pöllö istuskeli erään männyn oksalla ja huhuili yksinään seuraten suden juoksua, joka vain nopeutui nopeutumistaan.  Sen pää oli täynnä ajatuksia tytöstä, josta se välitti kaikista eniten, jota se rakasti mahdottoman paljon.  Jos joku, kuka tahansa, vahingoittaisi tyttöä, se kävisi hyökkääjän kimppuun, raatelisi tämän.

Entä, jos Nessie puhuikin totta?  Että Jared ei olekaan tehnyt mitään?

Susi hidasti vauhtiaan jolkottaessaan pensaikkojen täyttämää alamäkeä alas.  Se piiloutui yhden puskan taakse ja työnsi vain päänsä hetkeksi aikaa esiin nähdäkseen vaalean talon, jonka yläkerran ikkunoista paistoi valoa.  Pihalla seisoi musta Audi ja sen vieressä kaksi ihmistä, ei, vampyyriä.  Susi murisi hiljaisesti nähdessään lyhyen, punatukkaisen ja pidemmän, mustahiuksisen pojan, jotka juttelivat keskenään.  Sanat kantautuivat suden korviin, jotka olivat tarkat ja poimivat joka ikisen tavun talteen.

”Jar, mikset kerro sitä hänelle?”
”Etkö sinä ymmärtänyt, että hän on sen ihmissuden kanssa?  Miksi minä kertoisin? En halua olla kuten Becky!”


Susi höristi korviaan.  Mistä pojat oikein puhuivat?

”Tiedän, mutta eikö sinun olisi helpompi olla, jos selvittäisit asiat Renesmeen kanssa?  Hänkin on varmasti vähän ihmeissään kaiken tapahtuneen jälkeen.”
”Mitään ei ole tapahtunut, Nic.”
”Ai, minä luulin, ett-”
”Shh!”
”Mitä?”


Oranssitukkainen vampyyri asteli lähemmäs metsää katse tiukasti puskassa, jonka takana susi piileskeli.  Se varoi liikkumasta, aiheuttamasta yhtäkään ääntä, joka voisi paljastaa sen, mutta vampyyri oli saanut siitä jo vainun.  Susi kurkisti varovaisesti pensaan takaa ja kohtasi Jaredin kaukaisen katseen.

”Jar?”
”Ei mitään. Mennään sisälle juttelemaan.”


Pojat katosivat nopeasti sisälle, ja susi astui pensaikon takaa esiin.  Se tuijotti tuimasti vaaleaa taloa, johon vampyyrit olivat kadonneet.  Mitä sen tummahiuksisen oli pitänyt sanoa?  Miksi he olivat jutelleet Renesmeestä?  Mitä Jared ei kertoisi tytölle?
Susi kääntyi ympäri ja lähti juoksuun.  Se juoksi yhä syvemmälle metsään, se halusi nopeasti rakkaansa luokse, tämän viereen.  Punaruskea turkki vilkkui hämärässä metsässä suden vilahtaessa pensaikkojen lävitse.

Jotain on tapahtunut, mutta mitä?

***

”Jar, minä kuulin jotain kiintoisaa pari päivää sitten”, Rebecca sanoi nojaillessaan tiskipöydän reunaa vasten.  Caroline seisoi hänen vieressään kädet ristittyinä rinnalle.

Oli varhainen, harmaa aamu.  Aurinkoa ei näkynyt, se oli piilossa pilvien takana ja siellä se pysyisi koko päivän.  Vaaleaa keittiötä valaisi vain beige kattolamppu ruokapöydän yläpuolella.  Pöydälle oli levitelty paljon eri aikakausien sanomalehtiä, jotka  Adam oli kaivanut eilen esiin kellarista ja päättänyt heittää pois, mutta Dominic ja Jared olivat halunneet säästää ne.  Lehdet olivat pölyssä, ja sivut haurastuneet vuosien saatossa, mutta muuten ne olivat melko hyvässä kunnossa.

”Mitä muka?”  Jared kysyi välinpitämättömästi selatessaan sanomalehteä vuodelta 2007.
”Mitä sinun ja Renesmee Cullenin välillä on?”
Jared kohotti katseensa lehdestä. ”Ei mitään”, hän sanoi painottaen jokaista sanaa.
”Ai, no taisin sitten erehtyä”, Rebecca tuumasi vihjaavasti. ”Et sitten tainnutkaan suudella hänen kanssaan?”

Caroline käänsi katseensa Jarediin, joka piti silmänsä tiukasti lehdessä ja puristi kätensä nyrkkiin.  Rebecca virnisteli ja oli avaamassa suutaan, mutta Caroline tukki hänen suunsa kädellä ja varoittavalla katseella.

”Älä välitä tädistäsi, Jared”, tämä sanoi ystävällisesti. ”Hän vain kiusaa sinua, koska hänellä itsellään menee huonosti.”
”Miten niin?” Rebecca ihmetteli Carolinen laskiessa kätensä hänen suunsa edestä pois. ”Minulla menee hyvin, mutta enpä usko samaa Jaredista.  Mitä, jos Renesmeen susihukka kuulee suudelmasta?”
Jared vilkaisi punatukkaista tyttöä kulmiensa alta. ”En ymmärrä, mistä puhut.”
”Älä nyt, Jar!  Jokainen koulussa tietää, että te suutelitte!  Itse asiassa joku onnekas oli saanut napattua siitä kuvia.  Ei taida kulua kauaa, että joku niistä päätyy Renesmeen poikaystävän käsiin.”
”Rebecca, anna hänen olla”, Caroline pyysi. ”Älä kiusaa häntä keksimilläsi jutuilla.”

Rebecca naurahti ja kaiveli sinisten farkkujensa taskuja.  Hän kaivoi esiin taitellun paperin, jonka avasi ja näytti Carolinelle.  Tämä tuijotti kuvaa hetken ennen kuin nosti katseensa siitä hämmentyneenä.  Jared tarkkaili heitä molempia uteliaana haluten tietää, mitä Rebecca oli näyttänyt Carolinelle.

”Sain sen eräältä tytöltä, joka on samalla biologian tunnilla kanssani”, Rebecca kertoi Jaredin ponnahtaessa pystyyn ja ilmestyessä hänen eteensä. ”Hän lähetti tämän minulle, koska tietää, että kyse on pikkuveljestäni.”
”Minä en ole sinun veljesi”, Jared mutisi napatessaan kuvan käsiinsä.  Valkoisella paperilla komeili suuri, tarkka kuva hänestä ja Renesmeestä lähekkäin, suutelemassa.  Hänen kätensä olivat tytön lanteilla, ja tämän kädet hänen poskillaan. ”Väärennös.”
”Eipäs ole!  Tästä on vielä pari kuvaa eri kuvakulmista.  Haluatko nähdä ne?”
Jared pudisti päätään. ”Se on väärennös!  Carol”, hän loi katseensa tummahiuksiseen naiseen, ”sano hänelle!”
”Jared”, Caroline sanoi hiljaa, ”suutelitko sinä tuota varattua tyttöä?”

Pojan ilme muuttui vaikeaksi, hän huokaisi.  Mitä hän sanoisi?  Hän ei halunnut valehdella Carolinelle, ainoalle naiselle, joka oli pitänyt hänestä huolta kuin äiti, mutta hän ei halunnut myöntää totuuttakaan.  Toisaalta, jos koulussa kaikki jo tiesivät, ja tapahtuneesta oli vielä kuviakin todisteena, miten hän muka valehtelisi?  Sanoisiko, että se oli ollut hänen hullu kaksoisveljensä, josta kukaan ei tiennyt?

”Täällähän sinä oletkin, kultaseni!”

Jared kääntyi ympäri ja näki helpotuksekseen Adamin, joka käveli nopeaa vauhtia Carolinen luo ja kaappasi tämän syyliinsä.  Mies painoi huulensa naisen poskelle ja hymyili hurmaavasti.

”Joko mennään?” Adam kysyi.
”Mm”, Caroline mutisi vilkaistessaan Jaredia, joka tuijotti kuvaa katse lasittuneena. ”Olkaa kiltisti.  Haluamme, että talo on ehjä, kun palaamme muutaman päivän kuluttua.”
”Joo, tietenkin”, Rebecca sanoi hymyillen ja nappasi kuvan veljenpoikansa käsistä. ”Hyvää metsästysretkeä.”

Adam ja Caroline katosivat keittiöstä jättäen Rebeccan ja Jaredin tuijottamaan toisiaan kysyvinä.  Rebecca taitteli kuvan pienemmäksi ja tunki sen farkkujensa takataskuun, kun Jared keskittyi pitämään katseensa hänessä tiukasti.  Hän ei tajunnut heti, että poika luki häntä, yritti saada selville, mitä hänellä oli mielessään.

”Jar.”  Rebecca ravisti poikaa hellästi olkapäistä.
”Sinä suunnittelet jotain”, Jared sanoi hiljaa epäilevän katseen noustessa hänen kasvoilleen. ”Näin Nessin sinun pääsi sisällä.  Miksi?”
”Kuvan takia”, Rebecca totesi lyhyesti, vakaalla äänellä, mutta Jared ei tuntunut uskovan häntä.
”Jos teet jotain hänelle, min-”
”Jar, en tajua, mitä höpiset!  Minä en suunnittele mitään, enkä aio tehdä mitään rakkaalle Renesmeellesi.  Mutta myönnä nyt, että suutelit häntä.”  Rebecca alkoi hymyillä. ”Oliko mukavaa?”
”Minäkään en ymmärrä, mitä sinä höpiset, Becky.”

Jared kääntyi ympäri poistuakseen keittiöstä, mutta hän ei liikahtanut senttiäkään eteenpäin.  Hän vilkaisi Rebeccaa, jonka housujen takataskusta pilkisti kuva hänestä ja Renesmeestä suutelemassa.  Poika nappasi sen nopeasti itselleen ja juoksi sitten ulos keittiöstä.

Sinun pitäisi olla varovaisempi pojan kanssa, Becky, ääni totesi äänekkäästi.  Hän vielä lukee sinua kuin avointa kirjaa.

Ei, hän ei pysty lukemaan kaikkea, joten ole huoleti.

Huoleti?  Hei, hän näki sen Cullenin tytön päässäsi!


Rebecca asteli pöydän luokse ja istahti tuolille, jolla Jared oli istunut.  Ei hätää, oikeasti.  Hän näki vain tytön, ei muuta.

Hän alkoi tutkia lehteä, joka oli pojalta jäänyt kesken.  Varovaisesti hän käänteli sivuja kunnes eräs otsikko pisti hänen silmäänsä.  Tummilla, paksuilla kirjaimilla painetun otsikon alla oli kuva punatukkaisesta tytöstä vihreässä paidassa.  Rebecca tuijotti kuvaa hämmentyneenä, tyttö oli hän.

Minä… Hän kosketti kuvaa varovaisesti sormenpäällään.  Tyttö hymyili kuvassa vihreät silmät loistaen iloa.  He etsivät minua.

Haikeus valtasi Rebeccan kehon, kun hän luki artikkelin tekstiä ja näki kuvan, jossa hänen vanhempansa ja pikkuveljensä seisoivat heidän kotitalonsa pihalla surkean näköisinä.  Rebecca pystyi rivien välistä tuntemaan vanhempiensa surun, kaipauksen ja hädin tuskin kuvittelemaan äitinsä hätäisen äänen.

Lähdin pois, koska halusin asioiden palaavan ennalleen.  Halusin Edwardin ja Bellan palaavan yhteen, mutta mitä minä nyt olen taas tekemässä?  Olen taas erottamassa heitä, yrittämässä tunkea väliin!

Rebecca heitti lehden lattialle ja painoi päänsä pöydän viileää pintaa vasten.  Ihmismuistot palailivat haaleina kuvina hänen mieleensä muistuttaen, millainen hän oli ollut ennen, millaista hänen oli ollut elää perheensä kanssa.  Hän muisti ensimmäinen päivänsä Forksin lukiossa, hän muisti joutuneensa istumaan Bellan ja Edwardin viereen biologian tunnilla.

Becky, anna menneiden olla.  Becky!

Rebecca nosti päänsä ylös ja tuijotti lattialla lojuvaa lehteä.  Ääni oli oikeassa, menneiden pitäisi antaa olla, ne olivat mennyttä, eikä niitä saisi takaisin.  Hän nousi nopeasti ylös kolauttaen päänsä kattolamppuun, joka pimeni.  Hämärä laskeutui keittiöön, ja Rebecca kirosi hiljaa ääneen.

Niin sitä pitää, Becky.  Niin sitä pitää.

***

Sormenpäät sivelivät nukkuvan tytön leukaa koskettaen ihoa varovaisesti.  Himmeää valoa, joka valaisi huonetta hieman, tulvi ikkunasta sisään.  Tyttö käännähti unissaan ympäri kohti poikaa, joka painoi päänsä takaisin tyynyyn ja alkoi suukottaa tytön poskea lempeästi.

”Nessie”, Jacob kuiskasi Renesmeen korvaan.  Tämä heilautti kättään ja mutisi hänen nimensä epäselvästi. ”Niin, minä tässä.”

Tyttö painautui pojan vartaloa vasten, ja tämä kietaisi kätensä hänen selälleen.  Hän mutisi jotain nukkumisesta ja unesta pojan rintaa vasten ja haukotteli sitten hiljaisesti.

”Nessie.”
”Mm?”
”Olisi aika nousta ylös.”
”Ei vielä.”

Jacob painoi huulensa Renesmeen otsalle, ja tämä venytteli käsiään ja jalkojaan.  Hän naurahti hiljaa tytön hiuksia vasten ja suuteli tätä.  Renesmee huokaisi avatessaan silmänsä, häntä väsytti.

”Milloinkas sitten?”  Jacob kysyi Renesmeen käsien etsiytyessä hänen hiuksiinsa.
”Huomenna”, tyttö vastasi ja painoi huulensa pojan omille. ”Tänään on liikuntaa.”
”Entä sitten?” tämä ihmetteli.
Renesmee huokaisi raskaasti ja nousi istumaan.  Käsi hänen selältään valahti pois, mutta se tarttui häntä kädestä. ”Minä en pidä siitä.  Opettaja on niin ärsyttävä!”  Hän kohtasi Jacobin mukamas toruvan katseen ja laskeutui takaisin makuulle. ”En muuten osannut odottaa, että löytäisin sinut sängystäni heti aamulla.”
Jacob hymyili. ”En minäkään, mutta jokin sai mieleni muuttumaan ja tulemaan tänne.”
”Mitä olit tekemässä ennen sitä?”
”Juoksentelemassa metsässä.”
”Yöllä?”
”Niin.”

Renesmee pudisti päätään. ”Älä sano, ettet nukkunut yhtään viime yönä.”
”Hmm, itse asiassa en nukkunutkaan.”
”Jake”, tyttö huokaisi, ”nukkuisitko, kun olen koulussa?  Sinäkin tarvitset unta.”
”Ihan hyvin minä pärjään, älä huoli”, Jacob sanoi ja suikkasi suukon tytön huulille, jotka olivat vääntyneet mutruun. ”Itse asiassa en ole nukkunut, koska olen ollut huolissani sinusta.  En ole saanut unta sen takia.”
Renesmee kohotti itseään ylös. ”Mitä?  Miksi?  Jake, älä sano, että tämä liittyy siihen, kun olin muka niin outo silloin eräs päivä.”
”Sinä olit outo, Nessie.  Kertoisitko nyt, mikä sinulla oli, kun tunnut olevan taas oma itsesi?”

Renesmee nousi istumaan, irrotti Jacobin käden omastaan ja kietoi kätensä itsensä ympärille.  Hän tuijotti siniharmaalla pussilakanalla peitettyä peittoa muistellen sitä päivää, kun hän ja Jared olivat sopineet.  Miksi hän kertoisi Jacobille nyt, jos hän ei kerta ollut kertonut aiemminkaan?  Tämä vain suuttuisi turhaan ja huolestuttaisi hänet.  Toisaalta Renesmee halusi kertoa ja olla täysin rehellinen, mutta pystyisikö hän siihen?

Jos kertoisin hieman muunnellun version tapahtuneesta?  Jos sanoisin vain, että minä pussasin Rediä?  Jättäisin koko suudelmajutun pois.

Renesmee vilkaisi Jacobia, joka tuijotti häntä odottaen.  Hän huokaisi mielessään ja päätti, että olisi parempi kertoa edes jotain siltä varalta, että Jacob kuulisi siitä myöhemmin jostain.

”Jake, lupaatko, ettet suutu?”
Jacob ei liikahtanut tai sanonut sanaakaan, tarkasteli vain tytön pikkuisen huolestunutta ilmettä.
”Jake, lupaa.”
”Hyvä on, minä lupaan.”

Renesmee kääntyi kokonaan Jacobiin päin ja tarttui tätä molemmista käsistä.  Pieni pätkä pelkoa ujuttautui hänen sydämeensä, kiertyi sen ympäri ja sai hänet hermostuneeksi.  Jacob suuttuisi kuitenkin ja lähtisi etsimään Jaredia, siitä Renesmee oli varma.

”Kun minä ja Red sovimme, niin hän alkoi selittää kaikkea, ja minä yritin tukkia hänen suunsa, mutten onnistunut ja…”, Renesmee sanoi hiljaa ja alkoi täristä.  Jacob oli vetämässä hänet halaukseen, mutta hän pudisti päätään, ja tämä tyytyi silittämään hänen hiuksiaan rauhoittavasti.
”Niin, mitä hän teki?”
”Hmph, hän ei tehnyt mitään!  Minä tein!”   Renesmee puristi lujasti Jacobin käsiä kyynelten puskiessa hänen poskilleen. ”Jake, minä hiljensin… hiljensin hänet suudelmalla.”

Jacob jäykistyi paikoilleen katse tytön kyyneleisissä silmissä.  Hänen omissa silmissään vilahti mustasukkaisuus ja halu lähteä äkkiä talosta ulos metsään juoksemaan.  Hän puristi Renesmeen käsiä lujasti, liikaa ja sai tämän ähkäisemään.

”Jake, sattuu.”
Jacob siirsi katseensa tytön käsiin, jotka olivat muuttuneet punertaviksi.  Hän päästi niistä äkkiä irti ja katsoi tätä pahoittelevasti. ”Anteeksi.”

Renesmee hieroi käsiään yhteen ja seurasi samalla Jacobia, jonka ilme vaihteli vihasta epäuskoon.  Mitä tämä ajatteli?  Oliko tämä vihainen hänelle vai Jaredille vai molemmille?  Renesmee tunsi yhtäkkiä käden pyyhkäisevän hänen toisen poskensa kuivaksi.

”Sinä suutelit häntä?”
”Ei, en suudellut, pussasin ja vain siksi, että hän olisi hiljaa.”
”Mitä hän sanoi?  Mitä hän teki?”
”Red oli hämmentynyt, niin minäkin, mutta selitin hänelle myöhemmin, miksi tein niin, jottei tulisi väärinkäsityksiä”, Renesmee vastasi muunnellen hieman totuutta. ”Olet varmasti vihainen minulle.”
Jacob katsoi tytön surkeita kasvoja ja veti tämän halaukseen. ”Vihainen?  Sinulle?  Nessie, en minä ole sinulle vihainen.  Teit niin kuin näit parhaaksi, en voi syyttää sinua siitä.  Sitä paitsi, se oli pikkuinen pusu vain, eikö?”
”Niin, mutta oletko vihainen sitten Redille?  Hän ei tehn-”
”Olen vähän, koska hän sai sinut tekemään niin, mutta tiedätkö, minua risoo eniten tässä se, että aina kun yrität hiljentää minut, et yritä suudella minua.  Sinä vain huudat päälle.”
Renesmee naurahti itkuisesti Jacobin kaulaa vasten. ”Anteeksi.  Koetan pitää mielessä, että sinä kaipaat hiljennyssuudelmia.”

Jacob puristi tytön tiukemmin itseään vasten ja painoi päänsä tämän omaa vasten.  Hän ei ollut vihainen Renesmeelle, hän ei voinut, mutta hän oli vihainen Jaredille, joka oli saanut tytön tekemään niin.  Hän halusi puhua pojan kanssa, sanoa tälle uudestaan kaiken, mitä oli aiemmin sanonut, ja lisätä pari sanaa joukkoon.

Jos vielä kosket Nessiehen, en takaa, että elät kymmentä sekuntia kauempaa.

***

”No, joko sinulla on nerokas suunnitelma valmiina?”

Rosalie pudisti päätään ristiessään kätensä rinnalleen.  Hän, Bella ja Alice istuivat Bellan ja Edwardin huoneen sängyllä miettien, mitä he tekisivät Rebeccan suhteen.  Alice oli yrittänyt pitää tulevaisuutta silmällä, mutta Jacobin läsnäolo häiritsi hänen näkökykyään.  Hän näki pelkkiä lyhyitä välähdyksiä, jotka olivat epäselviä.

”Alice, näetkö jotain?” Bella kysyi ja käänsi katseensa tummatukkaiseen vampyyriin, joka piti silmiään suljettuina.
”Vain samaa kuin ennenkin”, Alice vastasi avaamatta silmiään. ”Lyhyitä, sumeita näkyjä Rebeccasta ja Edwardista.”  Hän huokaisi ja asetti kätensä molemmin puolin päätään kuin toivoen, että se olisi auttanut häntä näkemään paremmin.
”Pitäisikö meidän sitten vain tarkkailla häntä?  Vai yrittää saada hänet mustasukkaiseksi Dominicista?  Näyttää punapäälle, mitä hän menettää?” Rosalie ehdotteli.
Bella kohautti olkiaan. ”Jos hän ei välitä Dominicista enää, se olisi turhaa.  Aikaisempi ehdotuksesi oli parempi, Rose.”
”Mikä?”
”Se, että osoittaisimme Dominicille, millainen Rebecca todella on.”
Rosalie kurtisti kulmiaan. ”Mitä apua siitä olisi?  Dominic jättäisi punapään, ja tämä painaisi kyntensä tiukemmin Edwardiin.”
”Ei välttämättä.”

Bella nojautui vasten sängyn päätyä ja vilkaisi Alicea, joka näytti keskittyneeltä.  Hän tiesi, että Alice tunsi olonsa turhautuneeksi, koska ei ollut nähnyt lähes mitään uutta, eivätkä mitkään näyistä olleet olleet selviä.  Tämä kuitenkin teki parhaansa, yritti kovasti nähdä Jacobista huolimatta.

”Miten me sitten tekisimme sen?” Rosalie kysyi, ja Bella käänsi katseensa häneen. ”Usuttaisimme punapään Edwardin kimppuun ja yrittäisimme saada Dominicin osumaan paikalle?  Ei, sitähän punapää yrittää!”
Bella huokaisi. ”Miksi sitten ehdotit sitä?”
”En ollut ajatellut asiaa loppuun asti.  Kuule, mitä jos minä vain hoidan hänet?  Sittenpähän meidän ei tarvitse huolehtia, että hän veisi Edwardin!”
”Rose, ei.  Meidän täytyy ehkä odottaa, että hän tekee jotain, mutta sitä ennen voimme yrittää jotain.”
”Kuten?”
”Ajaa Rebeccan ansaan.  Hän ja Dominic ovat liikuskelleet viime päivinä yhdessä, ja hän on yrittänyt selvästi antaa sellaisen mielikuvan, ettei Edward kiinnosta häntä, mut-”
Rosalie hypähti ylös sängyltä virne kasvoillaan. ”Asia ei ole niin!  Hän vilkuilee Edwardia salaa, olen huomannut.  Meidän täytyy saada hänet tekemään jotain sellaisia pieniä asioita lisää ja Dominic näkemään ne!  Meidän pitää asettaa hänet tiukalle, saada romahduksen partaalle!”

Bella nyökkäsi, ja Rosalien virne leveni entisestään.  Tällä oli jo paljon suunnitelmia, erilaisia ideoita, joita tämä halusi päästä jo toteuttamaan.  Lisäksi Rosaliella oli pieniä temppuja, joilla voisi kiusata Rebeccaa, mielessään.

”Täytyy vain toivoa, että kukaan ei pilaa mitään”, Bella tuumasi kääntäessään katseensa Aliceen, joka oli aukaissut silmänsä.  Tämä katsoi häntä silmät suurina ja hämmentyneenä. ”Alice?  Näitkö sinä jotain?”
Rosaliekin katsoi pientä vampyyriä, joka sulki silmänsä uudestaan. ”Alice!”
”Nessie.”
Rosalie ja Bella katsahtivat toisiinsa. ”Mitä?”
”Nessie”, Alice toisti hiljaisella äänellä. ”Minä näin Nessien.”

Bellasta tuntui kuin häntä olisi isketty jollain terävällä ja kylmällä.  Väristykset kulkivat kehon läpi saaden hänet hermostuneeksi.  Renesmee?  Miksi Alice oli nähnyt hänen tyttärensä?  Mitä hänen tyttärensä teki Rebeccan tulevaisuudessa?

”Missä näit hänet?  Oliko punapää siellä?” Rosalie kysyi ääni kireänä kuin venytetty kuminauha.  Hänen suunsa oli tiukentunut viivaksi, ja hänen silmänsä tummuneet pikimustiksi.  Rebecca ei koskisi Renesmeehen, hän ei sallisi sitä.
”En ole varma, mutta siellä oli vihreää ja sinistä.  Rebeccaa en nähnyt”, Alice kertoi. ”En yhtään tiedä, oliko päivä vai yö.  Ja siellä oli myös peilejä.”

Bellan mieleen syöksähti muisto hänen ihmisajoiltaan, kun hän oli ollut paossa Alicen ja Jasperin kanssa.  He olivat istuneet hotellihuoneessa, kun Alice oli nähnyt huoneen täynnä peilejä, balettistudion.  Bella oli mennyt sinne ja kohdannut Jamesin ja samalla melkein kuoleman.

”Alice, tarkkaile Nessien tulevaisuutta ja kerro heti, jos näet jotain vaarallista tai jos näet vilauksenkaan Rebeccasta”, Bella pyysi rauhoituttuaan. ”Jooko?”
”Tietysti.”
”Bella”, Rosalie istahti sängyn reunalle, ”me emme anna Nessielle tapahtua mitään.  Jos hän vahingoittaa tätä, hän ei huomaakaan mikä häneen iski, kun hän on jo matkalla helvettiin.”

Rosalie virnisti pienesti saaden Bellan tekemään samoin.

”Kiitos, Rose ja Alice.”

***

Renesmee piirteli ruusuköynnöstä vihkonsa oikean sivun reunaan ajatukset muualla kuin matematiikassa.  Hän oli helpottunut siitä, että Jacob ei ollut nostanut meteliä kertomastaan, mutta jokin häntä silti vaivasi.  Jacob ei ollut murissut, eikä edes uhannut tekevänsä Jaredille mitään.

Ehkä hän tosiaan otti asian niin hyvin kuin otti.  Tai sitten Jake vain salasi oikeat ajatuksensa, jottei loukkaisi minua. Renesmee huokaisi hiljaa saaden Jaredin vilkaisemaan taakseen.  Heidän katseensa kohtasivat pariksi sekunniksi ennen kuin poika kääntyi takaisin opettajaan päin.  Ja minun pitäisi vielä kertoa Redille, että kerroin!

Palanen ruutupaperia sujahti Renesmeen matematiikan vihkon päälle.

’Mikä on?  Olet huokaillut koko tunnin.’

Renesmee painoi kynänsä paperia vasten ja alkoi kirjoittaa vastausta.  Kun hän oli saanut kynänsä irti paperista, se katosi nopeasti hänen edestään.  Pian lappu sujahti takaisin vastaus mukanaan.

’Kerrottavaa?  Toivottavasti jotain mukavaa :)

’Enpä nyt tiedä.  Kerron tunnin jälkeen.’


Lappu ei enää palannut Renesmeen pulpetille, eikä sitä näkynyt Jaredin puolellakaan.  He istuivat lopputunnin katseet vihkoissaan, ajatukset toisissaan.  Renesmee pelkäsi Jaredin suuttuvan, kun hän kertoisi kertoneensa Jacobille, mutta suuri osa hänestä oli sitä mieltä, ettei tämä tekisi niin.  Poika ymmärtäisi, aivan varmasti.
Kellon soitua oppilaat pakkasivat tavaransa laukkuihin ja alkoivat lipua pois luokasta.  Katie vilkaisi Renesmeetä ja Jaredia uteliaana kävellessään heidän ohitseen, kun he pakkailivat laukkujaan lähekkäin jutellen hiljaisesti.

”Mitä sinun piti kertoa?”
”Red, ethän suutu tästä?”
”En tietenkään, Ness.”
Renesmee veti laukkunsa vetoketjun kiinni ja katsoi Jaredia suoraan silmiin. ”Minä kerroin Jakelle.”

Jared tiputti penaalin kädestään ja tuijotti tyttöä hätääntyneenä.  Mitä?  Renesmee oli kertonut Jacobille?  Hänen kurkkuaan kuristi, hän oli varma, että tulisi kuolemaan ihmissuden hampaisiin lähipäivinä, ehkä jo tänään.

”Ei, en kertonut kaikkea”, Renesmee lisäsi nopeasti. ”Sanoin… kerroin vain sen, mitä piti tapahtua.”
Jared nyökkäsi hitaasti hänen ilmeensä muuttuessa helpottuneeksi. ”Sinä et siis sanonut, että…”
”En.”

Hymy nousi pojan kasvoille, ja hän tarttui tyttöä käsistä vetäen tämän halaukseen.  Tytön poski tuntui lämpimältä hänen omaansa vasten, tämä oli punastunut.  Jared painoi pienen suukon Renesmeen hiuksiin ennen kuin päästi tästä irti.

”Et siis ole vihainen?” Renesmee kysyi katse lattiassa.  Poika oli saanut veren kohisemaan hänen suonissaan taas kerran.
”Ray, Cullen, menkääpäs tekin jo.”

Renesmee ja Jared katsahtivat opettaja Boltoniin, joka seisoi luokan ovella käskevän näköisenä.  Jared poimi lattialta penaalinsa ennen kuin he poistuivat nopeasti luokasta aikomuksena suunnata kohti ruokalaa, mutta Katie, joka seisoi oven takana, tarrasi Renesmeetä käsivarresta heti heidän päästyään käytävälle.

”Jared, ei kai haittaa, jos hieman lainaan Reneetä?”
”Tuota-”
”Hyvä.”

Ennen kuin Renesmee ehti sanoa sanaakaan, Katie oli jo vetämässä häntä eteenpäin käytävällä.  Tämä hymyili ja selitti jotain, että tällä oli tärkeää asiaa hänelle.  Renesmee vain nyökkäili itsekseen heidän pysähtyessä tyttöjen vessan vaalean oven eteen.

”Vessa?”
”Siellä saamme jutella rauhassa”, Katie selitti työntäessään oven auki.

Vessassa oli valoisaa parin kirkkaan lampun ansiosta.  Renesmee ei ollut koskaan käynyt koulun vessoissa, joten kirkkaus sokaisi hänet hetkellisesti, mutta kun hän taas näki, hän ihasteli vessan sisustusta.  Seinät oli kaakeloitu alhaalta merensinisillä laatoilla, ylhäältä sinivihreillä.  Keskellä seiniä kulki kaistale valkoisia laattoja, joihin oli kaiverrettu koristeellisia koukeroita.  Vessakoppien seinät olivat sinivihreitä ja niitä vastapäätä oli kolme lavuaaria, joiden yläpuolella kolme pyöreää peiliä.
Renesmee asteli lähemmäs lavuaareja ja huomasi Lizin ja Susanin seisovan niiden vieressä kasvoillaan uteliaat ilmeet.

”No, oletteko te yhdessä?”  Susan kysyi hymyillen.
”Niin, kerro meille, Nessie”, Liz pyysi.
Renesmee katsoi vuorotellen jokaista kolmea tyttöä edessään. ”Ketkä me?”
”Sinä ja Jared!”
”Ai, me… Ei, emme ole.”

Susan ja Liz katsahtivat toisiinsa yllättyneinä, kun Katie kaiveli valkoista laukkuaan nostaen esiin pienen, beigen kirjekuoren.

”Kerro sitten, miksi te suutelitte”, Liz pyysi, ja Renesmee alkoi tuntea olonsa vaivaantuneeksi. ”Tykkäätkö sinä hänestä?  Minusta tuntuu vahvasti siltä, että hän tykkää sinusta.”
”Tuota… me olemme vain kavereita Redin kanssa”, Renesmee sanoi kääntyessään katsomaan peiliin.  Hänen poskillaan häilyi enää pieni puna.
”Tapailet siis vieläkin sitä toista tyyppiä?” Susan kysyi.

Renesmee oli kääntymässä katsomaan tyttöä, mutta yhden vessankopin oven liikahdus sai hänet pitämään katseensa peilissä.  Hän tuijotti ovea peilinkautta ja oli varma, että oli nähnyt jotain liikettä, mutta kuka muka liikkuisi noin nopeasti?  Vampyyri, mutta sellaisella ei ollut mitään asiaa vessaan, niin hän oletti.

”Renee?” Katie huhuili ja tökkäsi tyttöä varovaisesti olkapäähän käsissään valokuva.  Tämä hätkähti ja käännähti katsomaan häntä. ”Tapailetko sitä toista tyyppiä?”
Renesmee nyökkäsi. ”Joo.”  Hän kiinnitti huomiota kuvaan Katien kädessä, siinä olivat hän ja Jared. ”Mikä tuo on?”

Renesmee nappasi kuvan Katielta ja tuijotti sitä tyrmistyneenä.  Hän ja Jared suutelivat, olivat painautuneet melkein toisiaan vasten.  Renesmee tunsi jonkin vääntyvän solmuun hänen vatsassaan ja veren kohisevan takaisin hänen poskiinsa.  Joku oli kuvannut heitä?

”Matthew otti teistä kuvia”, Katie sanoi hiljaa pahoittelevaan sävyyn. ”Kun hän näytti nämä minulle, vannotin häntä hävittämään nämä joka paikasta, mutta hän sanoi, että hänen isosiskonsa oli antanut muutaman kuvan jollekulle.  Olen pahoillani Mattin puolesta, hän ei olisi saanut.”
”Ei se mitään kunhan kuvat eivät leviä minnekään.  Luuletko, että Mattin isosisko voisi pyytää ystäväänsä hävittämään saamansa kuvat?” Renesmee kysyi saamatta silmiään irti kuvasta.
”Enköhän, mutta saammeko vastauksen Lizin kysymykseen?  Miksi suutelitte?”
Renesmee nosti katseensa Katiehen. ”Hän ei kuunnellut minua, joten minun piti hiljentää hänet jotenkin.”
”Jared taisi pitää tavastasi hiljentää”, Liz naurahti, ja he kaikki virnistivät. ”Hei, myönnä nyt, että tykkäät hänestä edes ihan vähän.  Etkö tykkääkin?”

Renesmee ei vastannut, mutta tunsi sydämensä pumppaavan verta enemmän ja enemmän poskiin.  Mikä oli vastaus?  Tykkäsikö hän Jaredista muutenkin kuin pelkästään kaverina?  Hän kyllä tiesi, muttei suostunut myöntämään asiaa itselleen.

”Hei, jospa jätämme Reneen nyt joksikin aikaa rauhaan”, Katie sanoi ja nappasi kuvan Renesmeen käsistä. ”Nämä kuvat saivat hänet taatusti hieman pois tolaltaan.”
”Joo”, Susan myöntyi, ”mennään syömään ja jutellaan myöhemmin lisää.”  Hän ja Liz lähtivät vessan ovelle ja seisahtuivat sen eteen odottamaan Katieta, joka tunki kuvia takaisin laukkuunsa.
”Kiitos”, Renesmee kuiskasi hiljaa.
”Eipä mitään.  Tiedän millaista se on, kun he kyselevät, että tykkäätkö.”  Katie hymyili. ”Nähdään biologiassa.”

 Renesmee kääntyi peiliin päin ja kuuli oven avautuvan ja sulkeutuvan.  Hän asetti kätensä lavuaarin viileälle reunalle ajatukset sekaisina.  Lizin kysymys kaikui hänen päässään, eikä kuva hänestä ja Jaredista suutelemassa kadonnut millään hänen silmistään.

Siitä tuntuu olevan niin kauan vaikka siitä on vasta kolme päivää.  Hän piteli käsiään lanteillani ja veti minut lähemmäs itseään.  Miksi?  Tykkääkö hän minusta?  Tykkäänkö minä hänestä?

Renesmee avasi hanan ja käänsi veden kylmälle.  Hän kasteli kätensä ja vei ne poskilleen, jotta kuumotus lakkaisi nopeammin, mutta se ei tuntunut auttavan.  Kuumotus tuntui vain lisääntyvän, kärventävän hänen kasvonsa.
Tyttö huokaisi raskaasti ääneen ja nosti katsettaan katsoakseen itseään, mutta peilistä heijastui hänen lisäkseen joku muu.  Punaiset hiukset hipoivat hänen omiaan, tummat silmät välkähtivät.

”Hei”, Rebecca sanoi ystävällisesti ja astui pari askelta kauemmas tytöstä. ”Anteeksi, en kai säikäyttänyt?”
”Pikkuisen”, Renesmee mutisi kääntyessään katsomaan punatukkaista tyttöä. ”Mitä sinä täällä teet?  Sinäkö sujahdit tänne aiemmin?”
”Mm, minä.”  Rebecca hymyili ja kiersi Renesmeen toiselle puolelle. ”Mitäs sinun ja Jaredin välillä mahtaa olla?  Hän taitaa tykätä sinusta.”
”Miten niin?  Me olemme vain kavereita.  Kysy vaikka Rediltä.”
Rebecca naurahti. ”Jos kysyisin häneltä, mitä mieltä hän on sinusta, hän ei osaisi vastata.  Tiedätkö miksi?”  Renesmee pudisti päätään. ”Koska hän ei uskaltaisi myöntää minulle, mitä todella ajattelee sinusta!”

Rebecca sulki hanan, jonka Renesmee oli jättänyt päälle ja katseli tätä päästä varpaisiin.

”Oliko sinulla asiaa?” tämä kysyi ottaessaan paperipyyhkeen lavuaarin reunalla olevasta pinosta.
”Jared ei suostunut myöntämään sitä, että te suutelitte.  Hän väitti koko ajan, että minä vain höpötän omiani, mutta ilmeisestikään asia ei ole niin.  Te suutelitte, eikö totta?”
Renesmee heitti paperipyyhkeen roskakoriin lavuaarien alla. ”Entä sitten?”
”Poikaystäväsi ei taida tietää asiasta?  Mitähän hänkin sanoisi, jos kuulisi?”

Renesmee värähti Rebeccan suun vääntyessä vihjaavaan virneeseen.  Hänen sydämensä alkoi taas hakata, mutta tällä kertaa eri syystä.  Mitä tämä oikein tarkoitti?  Uhkailiko tämä häntä?

”Ei taitaisi tykätä.  Jaredista tulisi koiranruokaa”, Rebecca tuumasi ja työnsi kasvonsa lähelle Renesmeen omia. ”Tai sitten kävisi aivan toisinpäin, etkä sinä pitäisi kummastakaan lopputuloksesta, ethän?”  Hän sipaisi hiussuortuvan pois tytön kasvoilta ennen kuin peruutti muutaman askeleen ja pudotti valkoiselle kaakelilattialle paperinpalan. ”Ai niin, ihania kuvia muuten”, Rebecca lisäsi naurahtaen ja katosi.

Renesmee tuijotti lattialla lojuvaa paperinpalaa pelästyneenä.  Hän oli hetken aikaa luullut, että Rebecca tekisi hänelle jotain, asettaisi veitsen hänen kurkulleen ja pyytäisi jonkinlaista palvelusta.  Mitä hän olisi silloin tehnyt?  Luottanut siihen, että Alice olisi nähnyt hänet täällä ja tullut pelastamaan hänet?

Mitä ihmettä tuo oli?

Tyttö tunsi parin kyyneleen vierähtävän poskelleen toistaessaan Rebeccan sanoja mielessään.  Aikoiko tämä kertoa Jacobille?  Oliko tällä kuvia, joita voisi näyttää hänen sielunkumppanilleen?  Renesmee puristi lavuaarin reunaa ja tunsi hermostuvansa.  Hänen pitäisi taatusti tehdä jotain, muuten Rebecca kertoisi Jacobille.

Hän ei pyytänyt mitään!  Mistä hemmetistä minä siis tiedän, mit-

Paperinpala lattialla näytti kutsuvan Renesmeetä luokseen.  Hän astui pari askelta lähemmäs sitä ja kumartui sen ylle.  Hän ja Jared.  Renesmee otti paperin kätensä huokaisten ja oli jo tunkemassa sitä harmaan hupparinsa taskuun, kun huomasi tekstiä sen takana.  Mustalla tussilla, tikkukirjaimilla oli kirjoitettu neljä paksua kirjainta kuvan taakse.

AUTA!


A/N: Tuosta kohdasta, kun Nessie ja Jake istuvan autotallin takana, Nessien tunteita en kuvaillut, koska juttu on täysin Jaken näkökulmasta, koska Jake muistelee sitä, mutta kyllä te tiedätte varmaan, miltä tytöstä tuntui.  Joo, mut jos mie en sano enempää tästä luvusta, vaan annan teidän heitellä mua risuilla/ruusuilla?

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #113 : 11.08.2009 22:59:29 »
Oii, jatkoa tuli : ))
Auta ;o Rebeccako sen kirjotti?
Hmmm, tää tulee mielenkiintosemmaks kaiken aikaa :D
Jatkoo? ;>
Cullenismi<3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #114 : 12.08.2009 08:01:41 »
Lainaus
Jos vielä kosket Nessiehen, en takaa, että elät kymmentä sekuntia kauempaa.
GO JACOB! GO JACOB! :)

Ja mitä helvettiä se punapää nyt oikeen kuvittelee tekevänsä? Joku salakavala juoni taas. Rosalien olis pitäny repii se äämä palasiks jo silloin, ku Rebecca oli ihminen :D
Jatkoa, jos saan pyytää :)
P.s: Meinasin alkaa pätee, että ei vampyyrit syö, (siis ku Nessie halus sen omenan) mutta muistinkin, että Nessiehän on puolivampyyri :D HYVÄ MINÄ ^^
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #115 : 12.08.2009 15:12:49 »
Lainaus
Jos vielä kosket Nessiehen, en takaa, että elät kymmentä sekuntia kauempaa.
GO JACOB! GO JACOB! :)

Just niin.

Eipä mulla oo muuta konkreettista sanottavaa. (Btw, huomasin että joka luvun jälkeen sanon samat jutut. Täytyypä koittaa sanoa jotain muuta.)
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #116 : 13.08.2009 17:11:34 »
oli hyvä luku, en tiiä mitä muuta sanoo. paitsi että jatkoa !
how can i miss you?

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #117 : 13.08.2009 18:25:44 »
Oih... Suosin niin paljon Jaredii Jaken sijasta <3 sori vaan kaikki koirafanit!!! :D
Mut onks se Rebeccan kirjottama viesti hänen sen kivemman persoonan jäljiltä vai kenties kokonaan fuskua...?
Hmm... :D Tää käy mielenkiinoseks..  ;)

Embry

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #118 : 13.08.2009 18:36:58 »
Hienosti kirjoitettu luku. Pidin siitä, että Alice näkee nyt vähän sumeammin, niin tulee jännitystä tarinaan. Rebecca meni siis hämmentämään tätä Jacob - Nessie - Jared kuviota. Rosalie - fanitukseni kasvaa luku luvulta.

Kiitos taas piristävästä lukuhetkestä, pidän todella tästä ficistä.

Jatkoa odotellessa.  ;D

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 16 - 11.08
« Vastaus #119 : 14.08.2009 16:50:02 »
SabSab, kiitos kommentistasi :)  Juu, kyllähän Becca sen kirjoitti (mutta miksi?).  Jatkoa tulee EHKÄ viikonloppuna (luvussa 17 on sen verran hommia, että että.. siit tulee pitkä, mutta ehkä katkaisen sen törkeästi :D).

katriqqq, kiitos kommentistasi :)  Beccalla on suunnitelma (eli kuten sanoit, salakavala juoni), joka.. hmm.. Noh, sanotaan, että se ei ihan vielä selviä, täytyy ootella jonkin aikaa.

Annoy, kiitos kommentistasi :)  Jacobia toivotaan siis Jaredin kimppuun.. Juu, joskus on hankala keksiä uutta kommentoitavaa.

empö, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidit.

UntenLaiva, kiitos kommentistasi :)  Jaa-a, hyvä kysymys.  Sitä kannattaakin miettiä (mut ens luvus asiaa valaistaan).

Embry, kiitos kommentistasi :)  Jep, itse olen ymmärtänyt, että Jaken läsnäolo häiritsisi muutenkin sen näkemiskykyä (eikä vaan niin kuin sumenna niiden tulevaisuutta, joissa osapuolena on Jake).  Becca hämmentää soppakauha kädessä.   Mukavaa, että pidät.

Purriainen, kiitos kommentistasi :)  Mietiskelin tuossa lukua kirjoittaessani, että arvaakohan kukaan, mistä mahtais olla kyse, mutta se saattaa kyllä vähän yllättää, koska.. niin (tai katsotaan sitten, kun asia paljastuu/käy toteen..).  Voii, kyllä tunteet tulevat käymään kuumina, lupaan sen :D


Kiitos kaikille kommenteista, piristitte mun päivää!  Luku 17 ilmaantuu viikonloppuna tai ensi viikolla (riippuu, että saanko sen kokonaan kirjoitettua, koska se tulee olemaan aika pitkä, mutta jos laitan kahtia, saan sen kyllä aika suurella todennäköisyydellä viim. sunnuntaina tänne).