Kirjoittaja Aihe: Fan(fic) art by Röhkö l 11.7. Yuri!!! on Ice  (Luettu 58616 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Tervetuloa  taidetopiciini !

Mitä piirrän? Faniaiheita enimmäkseen! Viime aikoina eri animesarjat ovat hallinneet tätä topaa. Potteria, animea kuten Haikyuu!!, Disney ym... Saa ehdottaa aiheita! Olen tehnyt myös muiden ficeille kuvituskuvia ja kansia. Lähinnä hahmoja, en maisemia. Sarjiksiakin on aluillaan.
Miten? Tyylini on muuttunut (ja kehittynyt?) siitä, kun tämän topicin aikoinaan pystytin joskus 2010. Olen karsinut täältä paljon vanhoja töitä. Nyt koen omakseni yksityiskohtaisen tussitekniikan, jossa on useita eri sävyjä ja vahvoja värejä. Käytän lyijykyniä, Pro Marker- ja Copic -tusseja sekä tietokonetta töiden viimeistelyyn.
Miksi? Flow-tilan vuoksi, samasta syystä kuin ficcejäkin: on ihanaa tuottaa jotain katsomansa ja lukemansa perusteella. Lisäksi haluan harjoitella piirtämistä, etenkin eri hahmojen.


11.7. YURI!!! ON ICE:

Viktor ja Yuri promarkereilla tietenkin. Ikäraja S.


MY HERO ACADEMIA:


5.1.2019: Vuoden ekana työnä My Hero Academiasta pahis: Dabi, promarkerien, puuvärien ja akvarellimaalien kimara. S.

20.05.2018 Sankarpuolelta lempparini Todoroki, S.
Vesiväriharjoitus.

24.6.2018
Aina yhtä räjähdysherkkä Kacchan. S
Promarkereilla tämäkin.

31.7.-18 Ayudaran inspaamana, Eraser ja Mic nuorena rockkonsertissa, suhteellisen nopea luonnos. vähän liian lyhyeksi jäi Eraser ja käsistä jäi turhan isot... Asento otettu ihan mallista, mangasta Escape Journey. S
Ajattelin kuvan taustatarinaksi jotain tällaista:
Eraser on ensimmäistä kertaa isossa konsertissa. Paikalla on myös muita luokkakavereita/opiskelijoita. Pojat ajautuvat kahdestaan seuraamaan konserttia. Bändi on yksi Micin suosikeista. Sitten yhtäkkiä Mic nappaa Eraserin käden omaansa selän taakse.

Sitten vähän Kiribakua, S. Pojat tässä 18-vuotiaita.


Haikyuu!!
(Hankalien asentojen harjoittelua) 2017-2018, ikäraja kaikille S:

2.7. Tsukki jälleen kerran, S, sekatekniikalla. Katselin 2. kautta ja nappasin sieltä tämän kohtauksen.


20.10. Haikyuu!! Tendo Satori Kakeguruista tutussa koulupuvussa, koska quessmonsteri sopisi hyvin peluriksi! S


17.5.2018: Hinata, who kissed you?
, S, oman fanitaidemangani kansi. Jatkoa löytyy kuvan alta olevasta linkistä. Todella nopeasti tehty, koska muuten koko mangan tekemisessä menisi ikuisuus.

12.3.2018: Fly! S,
A3-kokoinen työ promarker-tusseilla. Kesti kauan tehdä. Koitin vähän muuntaa mangatyyliä jonnekin länsimaisempaan suuntaan (?) tai omaan tyyliin? Anatomisia virheitä on niin maan kerpeleesti mutta tykkään väreistä.

Luonnos , S

30.6. Haikyuu: Kapteenit ilotulitetikkujen kanssa, sekatekniikka, S. Idean sain Yuri!! on Icen lopputeksteistä.

28.2: Kuroo, luonnos. S

15.10. Kansikuvan luonnos ficilleni Camp of Crows, S.
Itse ficci on K-15, paitsi 1. luku ja se löytyy täältä.
En mallaillut hahmoja juurikaan etukäteen vaan piirsin flow-tilassa yhden kerrallaan. Siksi mittasuhteet on ovat päin honkia (voi pientä Tanakaa). Kyllähän tässä tovi meni. Erittäin tyytyväinen olen Yamaguchiin, Tsukkiin ja Hinataan, joiden perusolemus näkyy toivottavasti katsojalle.

12.11.2017: samasta ficistä pieni kohtaus: luvusta 1 S

1.Tobio Kageyaman luonnos, S, hankalan asennon harjoittelua.
2. Hinata, S, samassa kuvassa :)
3.Oikawa ja Kageyama kaudelta 1, S., kipinöitä Oikawan onnistuneen syötön jälkeen! 
4. Valmentaja Ukai Keishin, S, luonnos toistaiseksi tämäkin. Vähän vinkurallaan anatomia... :D
5. Kuroo, juonitteleva kapteeni, S.
6. Crappy Oikawa, S.
7. Nishinoya, S
8. Ushijima & Kiyoko, S. Mun OTP!
9. Lisätty 3.10.:
Because people don't have wings... We look for ways to fly, S.
Työvaihekuva tässä...
10. 8.10.2017: Tears of Victory, S. 3. kauden lopusta. Nää pojat on vaan niin rakkaus.
11. Tsukki, S



Kuroko no Basuke (lisätty 5.-7. 11.2017):

Absolute Abysmal Kuroko, S.
Kansi samannimiselle ficilleni, joka löytyy täältä. Fic K-15.
Muuten ihan ok kahden tunnin työksi, mutta olkapäät ihan päin prinkkalaa.

Aomine itkee 3. kauden lopussa S, luonnos.
Itseasiassa mun eka KnB-piirros. Aloitin harjoittelemalla suoraan sarjan kuvastosta, jotta totun piirtämään hahmoja.

30.7. Harjoittelin suutelemisen piirtämistä KnB:n Aominella ja Momoilla:

Kuviteltu kohtaus Rakuzan vs. Seirinin matsin lopusta. S

Jatkoa edelliselle, S

Aomine x Momoi, S, mun OTP. Sangen nopea askare piirtopöydän kanssa.


MUITA ANIMEFANARTTEJA:

28.5.2018 Mun lempparipahikset animesarjoista: VILLAINS, Promarkereilla, S.
Elikkäs kuvassa Aomine Kuroko no basukesta, Midousuji Yowamushi Pedalista, Oikawa Haikyu!!sta ja Tomura Boku no hero Academiasta.
25.5: Animefanart-sekoitus: Ilman värejä, S, luonnostelua ja vähä säätöä.

Yowamushi Pedalista Midousuji Akira & oma hahmo, S.

Yuri!! On Ice

Akvarellityö Yuri and Victor on Ice ♥, S.
Huom. mun eka akvarellityö sitten kouluaikojen eli harjoittelusta menee. Taustan tein parissa minuutissa.

work in progress: Akvarelliväriharjoitusta Viktorilla ja Yurilla, S.

19.8.2018: Erased-animesarjan lopusta eräs mieleenpainuva kohtaus, tässä vähän omanlaisella tyylillä, S.

MUITA RANDOMEJA:

10.6.2018: Pastelliväriharjoitus: Handmaid´s Tale - Offred, S.
Ei tosiaankaan kuulu lempitekniikoihini. Toisaalta sormilla sotkeminen oli terapeuttista.

12.5.2018 Kirsikkapuu vesiväreillä. Kortti työkaverille. S.

Frozen -onnittelukortti kaverille:
Anna, Hans ja Olaf-ilmapallo
Välineenä ProMarkerit. S

Nick Wilde ja Judy Hopps S
Tussityö. Judyn vaatteet vähän väärillä sävyillä, koska en omista kovin montaa eri sinistä.
Vuoden 2016 OTP minulle! Olen suunnitellut kokonaisen sarjakuvan toteuttamista tähän fandomiin ja paritukseen liittyen.

ZOOTOPIA-SARJIS: REED BED (suom. Kaislikko)
Sarjakuvan kansi
Ikäraja kannelle S, mutta lopullisessa sarjiksessa tod. näk. K-15 matskua.
Teen tämän enkuksi. Tarkoitus harjoitella sarjakuvan tekoa efekteistä kuvakulmiin. Toteutustapana Promarker-tussit ja kuvankäsittelyohjelma.
Juoni tulee mukailemaan omaa ficciäni Silta yli synkimmän virran, joka löytyy Finistäkin.
Kannen tekoon meni yhteensä n. 9 tuntia (luonnostelu, tussaus, viimeistely koneella).

1. luku: "Yllätys, porkkana!", S
Eli 1. luvun "kansi".

1. sivu, S
2. sivu, S

Inspistä jatkon tekoon odotellessa...

Harry Potter:

Puoliverinen prinssi -sarjiksesta, luvusta 15 S
Loput sarjakuvasta tulossa tänne (takaisin) myöhemmin. Huom. teos on vuodelta kuokka ja miekka! 


Randomeja:

Metsän kuningas S
Piirsin poikaystävälle peuran tusseilla. Taustan kanssa meinasi mennä hermo, enkä ole täysin tyytyväinen lopputulokseen.

Lapinporokoiran pentu S
Yksityiskohta kortista, jota tuttavapariskunnalle väsään.

Jack Sparrow, S
Flegmaattinen tietokoneräpellys. 


Ficien kansia ja kuvituksia:

14.5.2015 Kansi:
Kaksitoista idioottivarmaa keinoa noitien lumoamiseen S.
Kuvassa siis Ron, omasta ficistäni. Pienet tietokonekorjaukset näkyvät joillain näytöillä vähän häiritsevästi valkoisena. Muuten materiaalina promarker-tussit.

12.8.2014 Kuvitus
Stefan Bayne, S.
Ficistäni Sarastuksen lordi.

26.7.2014: Kansi
Sarastuksen lordi, S.
Väritys tietokoneella, alkuperäinen luonnos käsin. Kuvassa siis Tom Valedro, tiimalasin sisällä. 
Fici löytyy täältä, K-15.


17.8.2013: Kansi
Yhteiseksi hyväksi 1899-1945-ficilleni kansi, S. Kuvassa siis Dumbledore ja Grindelwald.


Once Upon a Time:
(2014)

Regina ja Zelena, S.
Kolmoskaudelta.


Captain Hook S
Yksi lemppari TV-hahmoistani tällä hetkellä.
Hitto kun tuon Hookin nenän kanssa oli hankaluuksia, mutta nyt se on ihan kelvollinen...


BBC Sherlockia aikoja sitten:

BBC Sherlock Holmes/ Benedict, S, hyvin nopea väkerrys tietokoneella.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2019 20:31:12 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Rindamon

  • finiholisti
  • ***
  • Viestejä: 201
  • Ja äkkiä!
    • Axis Powers Hetalia Finnish Fan Fiction
Vs: Felix Felicis -sarjakuva
« Vastaus #1 : 06.03.2010 22:30:31 »
Kommentoin: Kivaa jälkeä!  :D Harmitti vain, kun itselläni kone ei näyttänyt kaikkia kuvia... :'(
Jatkathan...???? *puppy eyes*
KESALOMALLA!

nukkekoti

  • Ananas
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Majere. <3
Vs: Felix Felicis -sarjakuva
« Vastaus #2 : 11.03.2010 18:56:29 »
Sarjiksen eteneminen oli jotenkin sekava, en aina ihan pysyny mukana paikanvaihdoksissa :D Mutta muuten jälki on tosi hyvää ja selkeää, kyllä jaksoi kuitenkin kaikki kuvat katsoa läpi! Jatka ihmeessä sarjistasi, ehkä tuun taas katselemaan :)
Sans lui, je ne peux pas vivre.

Nanumea

  • Vieras
Vs: Felix Felicis -sarjakuva
« Vastaus #3 : 18.10.2010 19:04:31 »
Piirrosjälkesi on mukavan siistiä, tarkkaa ja sarjakuvaa on helppo lukea. Ihanaa kun olet jaksanut tehdä tätä näin monta sivua, yleensä sarjakuvat jäävät siihen yhteen sivuun, varsinkin itselläni. ^^ (Tai jos jostain kumman syystä piirrän useampia sivuja, piirrosjälki huononee roimasti loppua kohden, kunnes se on sietämätöntä, epämääräistä suttua.) Sarjakuvan hahmot ovat aivan itsensä näköisiä ja oloisia. Seiskasivun alareunan Harry oli tosin kamalan pelottavan näköinen, se oli varmaan ihan tarkoituksellista? Jatka ihmeessä, tätä on hauska lukea.

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Felix Felicis -sarjakuva
« Vastaus #4 : 29.12.2010 13:24:46 »
voi vitsi, mä tykkäsin hirveästi :D
aivan upeeta piirrustustyötä.

mulla ei edes ole koneella sopivaa ohjelmaa, höh :'(
jälki oli aivan mahtavaa ja olit huomioinut joka tilanteen tosi hyvin, pienetkin yksityskohdat, mahtavaa.

se hirviö Harryn rinnassa...lempikohtani ja etenkin se oli paras kun Harrylla oli ne sarvet päässä ;D

tosi hyvä, oot loistava.

hmm....haluaisin nähdä Seamusia tässä... ;)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Felix Felicis -sarjakuva / uusia sivuja 23.1.2011
« Vastaus #5 : 23.01.2011 20:53:07 »
Kiitos kommenteista ja kärsivällisyydestä!
nukkekoti: olen aika laiska piirtämään maisemia, joten paikanvaihtelun sekavuus johtunee niiden puutteesta (ja tekstien vähyydestä). Luotan kuitenkin aika paljon siihen, että monet lukijat tuntevat juonen :D
Nanumea: minä en aloittanut sarjiksen piirtämistä alusta vaan keskeltä lukua, siksi oli pakko tehdä muutkin sivut :D Jep, seiskasivun Harry ihan tarkoituksella mörkö
Resonanssi: piirrän nuo sarjiksen sivut siis ihan käsin, tusseilla. Tekstit teen gimp-ilmaisohjelmalla (vähän liiankin nopeasti). Toiveesi toteutuu ja Seamus on heti seuraavalla uudella sivulla. Sarjiksen 14. luku on nyt kahta sivua vaille näytillä. Ne kaksi viimeistäkin sivua ovat valmiina, mutta laitan ne vasta myöhemmin.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Felix Felicis -sarjakuva / uusia sivuja 23.1.2011
« Vastaus #6 : 23.01.2011 21:12:20 »
hei, taas tosi hyviä :D

Hermionen ilmeet oli huvittavia, kuvasivat hänen tunteitaan todella hienosti.
mahtaa tuntua pahalta, kun Lavender suuteli Lonnukkaa :'(

Draco oli muuten söpö hurjan namu, kun Harry pudotti sen luudalta.
sata kertaa söpömpi kuin leffoissa<3

ja Seamus plus tuliviski :D kiitos.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Felix Felicis -sarjakuva / uutta 24.1.2011
« Vastaus #7 : 24.01.2011 11:37:11 »
Kiitos taas Resonanssille kommasta! Se luudalta putoava tyyppi ei muuten ole Draco, ainakaan kirjan mukaan (Dracohan ei tuolloin pelannut, koska hän oli tarvehuoneessa). Laitoin nyt nuo 14. luvun vikatkin sivut =) Jatkan siitä sitten 15. lukuun.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2011 11:41:52 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Felix Felicis -sarjakuva / uutta 24.1.2011
« Vastaus #8 : 24.01.2011 12:54:36 »
ai ei se tyyppi ollutkaan Draco...mun tuurilla joku gorilla, Montague tai Warrington :-[

se oppugno-kohtaus oli hienosti tehty, ne linnut oli tosi kauniita ja Hermionen surullisuus tunkeutui mun sydämeen asti.

Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Potter sarjakuvana
« Vastaus #9 : 05.01.2012 18:40:40 »
Pidin Kelmi-kuvasta.
Olit toteuttanut sen taiteelliseen tyyliin ja mielenkiintosesti.
Värien puuttuminen ei niinkään haitannut :D

Remuksesta pidin siinä, hän oli suloinen, kuten hänen susihahmonsakin, se mikä siitä näkyi.
Aika iso ero verrattuna leffojen ihmissusi-hirvitykseen ;D

Ja nuo uudet luvut, en tiedä, olivatko ne todella uusia mutta oletan niin koska niissä luki niin ;)
Olit tehnyt ne hyvin ja pidin tyylistä.
Ron LaLavin kanssa oli söpö (eeh, mikä LavLav... ;D) vaikka en hänestä ja Lavenderistä tykkääkään canonissa yhdessä.
Enkä muutenkaan...

Niin ja Harry näyttä yhdessä kuvassa ihan nörtiltä, en tiiä pidinkö siitä niin erityisemmin.
Hauska ainakin ;D

Ja ehka Hermionen ulkomuoto jotenkin häiritsi mua se oli...en tiedä...epäermionemainen? ???
Noh, odotan innolla jatkoa<3
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Winerie

  • Tinakenkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 192
  • All I have to do is dream
Vs: Potter sarjakuvana
« Vastaus #10 : 06.01.2012 12:26:30 »
Todella hieno sarjakuva. Ensinnäkin aivan mahtava idea ja olet myös toteuttanut sen hyvin.
Olisi hienoa jos jaksaisit piirtää sarjakuvan vaikka kaikista kirjoista, tai ainakin koko puoliverisestä prinssistä.
Kannattaa siis ehdottomasti jatkaa piirtämistä  :D
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Ravenclaw and proud of it!

Paperisen laivan aaltoihin puhallan...
Blogi

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Potter sarjakuvana + muita (päivitys 6.1.)
« Vastaus #11 : 12.02.2012 03:51:16 »
Oi, mä tykkään tuosta sarjakuvasovituksesta! Juoni on tiivistetty onnistuneesti ja se toimii hyvin kuvina. Lisäksi hahmot ovat helposti tunnistettavissa ja arvostan vaivaa, jonka olet nähnyt väritysprosessissa. Ja olen samalla vähän kateellinen, koska itseltäni harvoin löytyisi moista pitkäjänteisyyttä : P Silti tuli tätä lukiessa sellainen fiilis, että olisi mahtavaa itse kokeilla muuttaa Pottereita sarjakuvaksi! Tämä olisi niin mukavaa vastapainoa ficeille.

- V.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Puoliverinen prinssi -sarjakuva
« Vastaus #12 : 03.08.2013 20:03:03 »
Kyttäilin tätä itse pitkästä aikaa. Ärsyttää jotkin pienet yksityiskohdat, varsinkin nuo kömpelöt tekstit! Noh, ainakin linkit vielä toimivat.

Kiitos kommenteista!
Resonanssi: välillä kyllä nauroin sille, miten Harryni ulkomuoto muuttuu, samoin Ronin tuossa sarjakuvassa :D
Winerie: En ole pitkään aikaan jaksanut piirtää/väritellä! Harmittaa oikein.
Varjuska: Väritys tässä projektissa olikin kaikista aikaa vievin. Pidän suorastaan itse sarjakuvien lukemisesta, olisi upeaa, jos joku jaksaisi joskus toteuttaa koko Potter-saagan sarjakuvana!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Anteeksi kommenttini viivästyminen!

Ensinnäkin haluan ihan tuosta kansikuvasta lähteä liikkeelle. Tykkään hurjasti siitä, että Harryn arpi on keskellä pälliä! Tai siis otsaa! Kirjoissa ei muistaakseni koskaan mainita, että se olisi jomman kumman kulman päällä vai olenko erehtynyt? Siitä huolimatta se on piirretty Danin otsaan toiselle kulmalle, en muista ees kummalle x) mutta toisaalta, jos Danilla on jakaus toisella sivulla niin kai se on loogista, emt x) mut joo! Rispektiä sulle että sun Harrylla se menee oikein <3 Myös noi veritipat, jotka v-kirjaimesta tippuvat, ovat ihan huippuja, hahaa ;D

Mä en tiedä mitään sarjakuvista, mutta tykkään näistä erilaisista kuvakulmista ja lähestymistavoista. Niin kuin toi Felix-ruutu, kuinka siinä zoomaus on kaukana ja näytetään laajemmalti tiluksia ja vasta sitten sukelletaan syvemmälle. Miltei kuulen nuorison hälinän kajahtavan tantereilla :D

Harryn silmät on kans aika mageet :) Toi tulistunut Hermione on hurjan hienosti piirretty! Välistä noiden huulet näyttää varsin veikeiltä ja pitää vähän katsella ja pohtia että onko toi nyt kieli vai :D mut keskittyypähän enempi piirroksiin :)

Mutta tsiii-sas! kun toi peto Harryn sisällä on hiano! Aivan mahtavan upea! :D Pelottava ja kamala, mut silti tunnistettavissa selkeesti Harryksi :D Ginnyn profiili on myös äärimmäisen kauinis, mut mullla onkin ollut crush Ginnyyn jo pitkään :P

Hahaa, toi bodari-Harry on kyllä aika kiva :D ehkä se oli harhaan osunut paisutusloitsu tai jotain semmoista :P

Tyylillisesti toi Felixin-juomis-sivu on kaikkein eniten mun mieleen. Kädet on osuvia, Harryn tukka on kivan outo :D, Hermionen tukka taas tuossa isossa keskikuvassa on aivan valtavan mahtava! Uskomattoman hieno profiili muutenkin, meikä tykkää :)

(pst. 15-luvun alkupuolella on vissiin tekstissä typo, pitäis varmaan olla "Harry huomasi jälleen..." eikä "Harry huomasin jälleen..."? Kirja ei oo tässä mut noin suomenkieltä ajatellen varmaan pitäis mennä noin :D)

Noin kokonaisuutena sanon, että aivan upeaa työtä! Tosi ison urakan oot saanut tehtyä valmiiksi ja se tiivistää kirjan luvun just napsakasti :) Huispauskohtaukset on täynnä liikettä ja vauhtia ja sit muissa kohtauksissa tunnetilat ilmenee kuvista mahtavasti. Edelleenkin fiilaroin sen Harryn sisäisen pedon kanssa, taitaa tulla uniin asti! :D


Upeaa, kiitos! :)


(hei, joo, loppua kohden tyyli muuttui radikaalisti, vissiin aloit käyttää enemmän koneellisia keinoja? Mun suosikki luvusta 15 oli toi kolmonen, sit taas esim. toi vitonen oli mun silmiiin tosi outo, vaikkakin siellä oli kivoja ja kiinnostavia juttuja kans, esim. toi Hermionen asento ja ilme ja koko olemus, kuvakulmasta puhumattakaan :D ... plus Ron näyttää aika hottikselta! ...tosin sehän ON hottis, joten mitäs uutta tässä on :P)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitos paljon kattavasta kommentista, Harpy! :)

Ihanaa, että olet kiinnittänyt huomiota sellaisiin yksityiskohtiin kuin Harryn arpi tai Hermionen hiukset. Olen sentään hinkuttanut niiden kanssa aika kauan. Ei kirjoissa minustakaan mainita, että arpi olisi Harryn toisen kulmakarvan päällä. Keskellä otsaa oli mahdollisimman dramaattinen paikka!
Itse lähinnä repeilen tuolle Hirviö-Harrylle ::D

Kuten tuolla alussa mainitsinkin, niin tämä sarjakuva on minulle myös keino opetella erilaisia tekniikoita. Suunnitelmissa on parantaa sivuja vielä tekstien osalta ja poistaa ainakin tuo yksi typo.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Postasin pari uutta väkerrystä, tällä kertaa BBC Sherlockia. En shippaa Mycroftia ja Lestradea, mutta he olivat osa meemiäni, jossa piti valita mm. vähiten kiinnostava paritus.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

O_oka

  • Omituinen mölisiä
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Möyy?
    • Tuliaavikko
Hmm, sarjakuva on jännä. Tykkäsin lukea, mutta jälki on aika epätasaista - välillä todella yksityiskohtaista ja välillä enemmän sarjakuvatyyliä. Näyttää siltä, että haet vielä sitä ominta tyyliä ja/tai kokeilet eri tapoja? Tykkäsin kuitenkin, idea tehdä kirjasta sarjakuva on hyvä! Kerrontaan kannattaa panostaa vähän enemmän - pelkät puhekuplat eivät aina kerro kaikkea, vaikka kaikki potterin tarinat tuntevatkin.

Tykkäsin erityisesti juuri tuosta sarjakuvasta, jatka ihmeessä lisää :)
Sytytä tähdet niille, jotka yötä käy,
joille ei viitat tiellä eikä määrä näy,
jotka kiviin lankee, nousee uudestaan,
joita on monta, monta yli laajan maan.
Sytytä tähdet niille yöhön välkkymään,
joiden taistelua nää ei yksikään.
 -Lauri Pohjanpää

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitän suuresti huomiosta vuoden 2013 finipikareissa, olin todella otettu!! :)

O_oka: kyllä, haen edelleen omaa tyyliä. Tällä hetkellä sarjis on pahasti jäissä, pahoittelen!
Lisäilin juuri tuonne uuden raapustuksen, tällä kertaa Once Upon a Timeen liittyen.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Kommenttikampanjasta päivää! Taidan olla myöhässä, vai olenko? Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan. Tämä on ensimmäinen kertani, kun kommentoin fanart puolella ja pakko myöntää,  että laittoman vähän koko osastolla on tullut pyörittyäkin. Pyysit erityisesti kommenttia noihin Once Upon a Time kuviin ja pahoittelen etten tunne fandomia. Tasapainoksi katsoin kaikki ja annan yleispätevää palautetta. :)

One Upon a Time siis on tosiaan tuntematon ja piti hieman googlailla hahmoja. Kaikki olivat tunnistettavissa myöskin sarjaa seuraamattomille. Hienoja piirustuksia kaikki, mutta erityisesti pidin tuosta Captain Swan -työstä. Kokonaisuutena kaikissa kuvissa pidin muutenkin enemmän väritetyistä versiosta. Ilahduin, kun Reginasta ja Zelenasta oli tullut myös väritetty versio. Luonnoksena toimii hyvin ilman värejäkin, mutta siinä itseäni yksityiskohtien puutteet jäävät häiritsemään, liikaa valkoista. Ja älä huoli, Regina Milss ei näytä katsojan silmiin liikaa Jolielta. :)

Kaikista kuvista pidin kuitenkin eniten Siriuksen iskupäiväkirjasta. Blondista tuli kuitenkin jotenkin ensimmäisenä mieleen Elsa Disneyn Frozenistä. Johtuu tosin luultavasti omalla kohdallani leffan liiasta katsomisesta ja onhan piirustus kuitenkin tehty jo ennen elokuvaa. :D

Kivoja piirustuksia siis kaikki. Sarjakuvaa en kyllä tähän kommenttiin lukenut, mutta muutaman sivun sieltä täältä kävin kuitenkin läpi. Tyyli vaihtelee jonkun verran, mutta aiemmista kommenteista huomasikin jo, että olit sanonut etsiväsi vielä sitä omaa tyyliä. Onnea sen löytämisen kanssa! Itse en osaisi edes noin tasaiseen tyyliin piirtää, jossa eroa nyt ei välttämättä jatkuvasti seurattuna huomaisi edes. :)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014 15:53:16 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kiitos paljon muhkeasta kommentista, Odo!
Katsoppas vain, nyt kun sanoit, niin minäkin huomasin Frozen-yhtäläisyydet! :D
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15